zdravim, roztrhl sem si řetěz na kole a nevím jestli můžu vyhodit dva poškozené články a znovu ho použít nebo musim koupit novej? vadí nějak přehazovačce o dva članky kratší řetěz?
zdravim, roztrhl sem si řetěz na kole a nevím jestli můžu vyhodit dva poškozené články a znovu ho použít nebo musim koupit novej? vadí nějak přehazovačce o dva članky kratší řetěz?
pokud ti jde zažadit španěl (velká velká) a netrhá to hazku tak je dobrej:)
Přešně tak, pokud může dát španěla, tak to asi na funkci vliv mít nebude, když bude řetěz moc krátký tak velká velká už se nedá řadit, to by urvalo přehazovačku.
má fulla, řetěz by měl být trochu delší
pokud extra nekřížíš řetěz tak ne…v klidu můžeš dojezdit ten stávající…
taky sem dost dlouho jezdil s krátkým řetězem. Musíš si jen dávat bacha jak přehazuješ, aby sis neurval přehazku ;)
No záleží kolik ten řetěz má najeto. Pokud se roztrhl, tak bych ho vyhodil, protože se za chvíli roztrhne někde jinde
Taky má o dva články kratší řetěz a funguje to, i když přehazka je v určitých polohách tažená víc než by měla.
Otazka je jestli byl spravne dlouhy predtim. Dost casto na novych kolech byva retez delsi, nez je spravna delka. Tu nameris opasanim retezu pres velkou pilu a nejvetsi pastore, k tomu se pridaji 2 clanky. Pokud je kratsi, hrozi utrzeni saltru a poskozeni jeho haku. To ze se pretrhl nemusi nutne znamenat, ze praskne znovu, treba jedna serie HG53 s tim mela problemy, povolila vetsinou ve spojovacim nytu, ostatni byly OK.
Mám naučený stejný postup měření délky řetězu, ale s tím, že k místo dvou článků přidávám tři.
Nebo provlečení řetězu smykem a šaltrem, zařazením nejtěžšího převodu. Řetěz by se měl zkrátit tak, aby osy rolniček byly ve stejné ose (vertikálně).
jak tři?
Myslel jsem 3čepy. Ne tři články jako 6čepů, jsem to napsal blbě.
takže vlastne dva články, jeden vonkajší a jeden vnútorný 8o)
:-)
To mi připomíná, jak se Pepa zeptá tatínka jaký je rozdíl mezi mezi cikánem a romem :-)
pokud zaradim se zkracenym retezem ve predu i vzadu nejvetsi prevody tak rolničky rozhodně nejsou ve stejné ose.. a to mam ve predu jen dva prevody.. nemyslim si ze to je vubec realny aby se do takovy pozice dostaly, to by ten retez musel byt o moc delsi
neeeeee, nejtěžší převod, tzn. vpředu velká a vzadu malá, tak to bylo myšleno a pak je šance, že ramínko je svisle.
pri takovim zarazeni mam ty kladky presne nad sebou i tim skracenym retezem
řetěz má najeto jen 100km, měnil sem ho nedávno i s kazetou, skusím ho teda zkrátit a nasadit
dej tam rychlospojku tím jeden článek doženeš
blbost nemyslíš ? aby moh dát rychlospojku tak ten stejnej kus musí vyhodit ;o]
Není to blbost. Předpokládám, že ho roztrhl stejně jako já, tj. vylomil se mi jeden nýt a vzal s sebou „široký“ článek. Proto musel vzít i zdravý „úzký“ článek a řetěz snýtoval. Když tam ten zdravý „úzký“ vrátí a místo špatného „širokého“ dá rychlospojku, tak má stejný řetěz jako dřív, ale vylepšený o rychlospojku…;) Pletu se?
proč je to blbost, zkracovat ho teprve bude
rychlospojku už sem na něm měl
Daj spojku a mas po probleme
myslim ze by to mohlo bejt v pohode, rychlospojku uz sem tam mel a dve tam davat nechci.. vyzkoušel sem všechny kombinace ktery pouzivam, tj malý převodník + větší 1/2 kazety a velký převodník + menší 1/2 kazety. Az dam kolo zase dohromady vyzkousim to v jizde, pak zas napisu
já trhlé řetězy plátuji ze zbytku nových, ale záleží co ten řetěz má za sebou …
to sem taky zkoušel, ale starej řetěz byl z trochu tenčího plechu a ten článek se pak moc vyklal