je lepší výbírat nové kolo podle váhy nebo je lepší aerodynamický tvar?
je lepší výbírat nové kolo podle váhy nebo je lepší aerodynamický tvar?
Podle použití.
Do kopce a na menší rychlosti je lepší váha, na větší rychlosti aero. A musíš brát v úvahu, že s placatym kolem a vysokejma ráfkama docela nepříjemně tancuje boční vítr a úplav za náklaďákem ve vyšších rychlostech. U klasický silničky s nižšíma ráfkama se to tolik neprojeví.
zasadni roli hraje imho spis tuhost
tuhost roli hraje, ale jak moc to zase hodně záleží na váze a výkonnosti jezdce
Nevím, pokud nezávodíš, je to šuma fuk. Osobně bych silničku vybíral podle toho, jakou má geometrii a pak, kde a jak ji chci servisovat. Taky bych nezapomněl na to, jaký má převody. Sice se to dá vyměnit, ale proč kupovat cosi, co pak vyhodím, že? Tedy ujasnil bych si, co chci jezdit a jaký převodníky/kazetu/hazku na to budu potřebovat. Jak jsem psal, pokud nezávodíš, je ti aero versus pár gramů úplně jedno. Většina aero výdobytků uvádí úsporu nějaký drobný při 40km/h, kam se člověk amatér či solo jezdec podívá tak maximálně dolem kopcem po větru. Většina amatérů taky nemá vrchařskou váhu, takže ušetřených 300g se snadno přebije nacpaným pupkem. Já vím, člověk by pro sebe chtěl to nejlepší. Přesto ale v nezávodním použití je to nejlepší spíš otázka pohodlí a servisu a možnosti zařadit večerníčka.
+1
+1
A víme, jestli se ptá na čistou silnici, gravel, nebo možná snad dokonce MTB (by mě nepřekvapilo, kdyby se najednou našly nějaký aero benefity i tam…). Rozvést zadání prostě.
I tam je aero docela dulezite, predevsim u posedu a helmy, ostatni nema smysl resit.
Jestli aero tak bych začal oholením nohou. Dělá to cca 80 sec. na 40km.