• jakub023

    Zdravim,

    oplati sa kupit resp. vypliest extra lahke kolesa co maju 1300g(predne + zadne)? Nie je to malo odolne? Jednalo by sa o kombinaciu A2Z naboje + DT rev + No Tubes ZTR Olympic rafky vydrzi to zatazenie 7tis km v lese a 70kg bikera :)

    Viete aby sa mi nestalo, ze vyberem zle nejaku dieru a budem mat kockate koleso… Viem ze Mavic by bola idealna volba ale SLR alebo SL su prilis drahe a cena za 1g je dost vela oproti tym kolesam na ZTR…

     

    Potom je este jedno riesenie ktore ma do 1500g Naboje a vyplet by bol rovnaky len rafik by bol DT alebo Mavic.

     

    Co by ste doporucili?

    Vdaka

    0 0
    • kubad  

      nečekej zázraky od lehkých věcí – rozhodně se to nevyplatí.

      buď na to máš a když něco rupne tak to vyměníš – nebo ne a pak jdi cestou jistoty.

      jinak A2Z nejsou zrovna držáky a pokud chceš investovat do drahých drátů a ráfků zvolil bych kvalitnější náboje

      0 0
      • jonti  

        Keby si mal porovnat AZ2 a AC, myslis ze AC su na tom lepsie? Ak ano tak v com, utesnenie lozisk? Tie AZ2 nikto v mojom okoli nevozi ani som ich este nazivo nevidel.

        0 0
        • kubad  

          za mě ani jedny ty A2Z jsou v podstatě okopčené AC malé ložiska tenká osa

          zatěsnění nic moc, provedení ořechu vypadá dobře, ale :-(

          sloužit to bude, ale prostě závodní kola na sezonu a pak pryč :-)

          0 0
          • marapara  

            Já na těch A2Z nábách mám natočeno tak 4000 km a zatím bez problémů. Ořech se mi líbí, ten je provedený dobře. Uvidíme co vydrží ložiska. Je fakt, že na kole nejezdím v nějakých sračkách, spíše suché, zpevněné cesty a asflatky, občas nějaký ten terén a závod i blátíčko se povede sem tam. Mám je skoro půl roku.

            0 0
      • jakub023  

        Jasne ze necakam zazraky ale ked ma vzdy od konkurencie delia 1–2min maximalne tak musim nieco urobit s mojimi kolesami Mavic CrossRide ktore maju bez upinakov 2100g… myslim ze rozdiel ja urcite pocitim ked odlahcim iba o 500g.

         

        Inak ma niekto skusenosti s rafami ZTR Olympic?

        Dik

        0 0
        • jonti  

          Co viem vozi ich z fora gorgov a blacky. a vozia ich uz dost dlho, takze zle nebudu. Ja ich tiez planujem, zrejme s DT 240.

          0 0
          • kolda  

            otazka je,jak dlouho jim vydrzi :) a kolik zrovna na techto kolech najezdi.

            pokud to budou tvoje jedine kola, sel bych do neceho, co vic vydrzi.

            kdyz jsem se rozhodoval,jaky kola, tak jsem mel ve vyberu naby DT 240 (nebo ekonom.varianta 340) + rafky Mavic 717. s DT rev. to vychazelo asi na 1550g (1600).

            nakonec jsem vzal C-maxy kvuli UST. podle me jakykoliv slusny kola budou znacny pokrok proti C-ridum:)

            0 0
    • siafu  

      tak po zkušenosti se Sun Rims UFO s váhou okolo 370 g by člověk do ještě lehčích ráfků asi moc nešel… aspoň pokud seš zvyklej vozit vyšší tlaky – okolo 50 psi na pláště rozměru 2.1 to asi nebude moc pravé…

      takže ty hodnoty psi, co maj u NT uvedeno budou zřejmě platit i na jiný lehký ráfky:/ takto mi po roce dopadl UFO ráfek huštěný tak na 55 psi – myslím, že by NT rim dopadl úplně stejně:(

      teď mám na zadním znovu UFO, Karmy DTC 2.0 hustím max. na 45 psi a pokud ani toto nevydrží, tak nezbude nic jinýho než pořídit ráfek okolo 400 g nebo fakt nevím

      0 0
      • pepek  

        Šak to tak moc nehusti, ne? RR pak musí být jak šutr

        0 0
      • Splinter  

        Proč si nekoupíš silničku? Nějak nechápu proč stavět za moc peněz lehkýho bajka abys s ním pak jezdila asfalt.. Dyť to je otrava…

        0 0
    • saldi  

      Moje kolesa asi poznas a aj moji vahu ;) 3000 km v poho, no posledny mesiac som 2 krat sekla nipel :(( nabuduce uz nebudem asi setrit gramy na kolesach..

      0 0
      • jonti  

        Sekla nipel? to si nejak neviem predstavit, si akoze praskol nipel?

        0 0
        • Vilém  

          Normalne se pretrhne. Casto se to nestava. Al casteji, mosazne mene casto.

          0 0
          • JSt  

            posledni dobou to je kolem me snad castejsi zavada nez ruply drat. vsecko hlinik samo

            0 0
            • pepek  

              Pokud myslíš to co já, tak tam ale není známá historie, co to má všechno za sebou-když sem viděl ten autosnímek z minulýho týdne…

              0 0
      • jakub023  

        jasne :)

        Ja sa ani tak nebojim prasknutia rafiku natlakovanim a pod… lebo ja sa riadim tym ze plast sa musi byt stlacit rukou (ale samozrejme s riadnou silou) takze maximalne tlaky nehrozia…

         

        Ja mam strach iba s toho ze koleso bude kockate ked chytim nejaky suter alebo dieru, ale ked to zoberem ze CrossRide to zatial v pohode prezili tak myslim ze ZTR nebudu horsie.

        0 0
        • kubad  

          to bude :-) s tím počítej

          0 0
        • Bebe  

          Řeknu to asi takhle, zničit můžeš jakýkoliv ráfek… ZTR mám nachystané taky jen čekám na zadní náboj, pak můžu poreferovat, vážím 105kg :-D

          0 0
          • Bebe  

            Jen doplním, že nejezdím závody, ale šetřit je rozhodně nebudu a když prdnou, tak dám DT Swiss 4.2D

            0 0
            • kubad  

              tak to si počkám a na jaře se rozhodnu :-) jestly je dám taky

              0 0
    • Daf  

      Ultralehke veci se nevyplati pokud je bike tve jedine kolo. Popr na nem najezdis vetsinu kilometru za sezonu. Do toho bych sel jen pokud by se jednalo o zavodni XC kolo ktere budes vyuzivat jen na zavody.

      0 0
    • yetti  

      Momentálně mám na biku kola American Classic 350 Disc, která váží  kolem 1,5kg a rozdíl proti kolům, které jsem měl před tím je citelný. Původně jsem měl kola na nábojích XT s ráfkama Mavic X317 a drátama DT 2–1,8–2 s Alu niplema u kterých nevím přesně kolik nohly vážit, ale odhaduju to tak na 1,8kg. Píšu to proto, že vážím 90kg a zatím to vypadá, že mně ty „papírový“ AC uvezou celkem v pohodě i když ty jejich ráfky moc důvěry nebudí. A překvapivě ani tuhost kol není vůbec špatná. Náboje mi přijdou dokonce tužší než byly XT (na předním kole mi při jízdě ze sedla neškrtá 180mm kotouč o destičky), ale ráfky jsou trochu měkčí než byly ty původní Mavic, ale není to nic hrozného. Takže pokud vážíš 70kg, tak bych se nebál ani ještě lehčího setu než vozím já.

      0 0
      • jakub023  

        no nasiel som este jedny naboje, nejak velmy ste ich tu nespomenuli :)

        Su to Novatec D711SB a D712SB disc 6dier model 2009, váha: přední 158g, zadní 268g je to zhruba o 40g na set tazsie ako A2Z ale myslim ze Novatec by uz mal byt kvalitnejsi.

        Co myslite?

        0 0
        • Rough.soul  

          Aj ja nad tymi novatecmi rozmyslam ale pojdu na rad dt 4.2d alebo mozno Dt 370 este neviem mam dilemu :(

           
          0 0
        • Pavel100  

          myslíš tyto ? Novatec D711SB a D712SB

          Vypadají dobře, váha taky super a měly by jít rozdělat rukou(oba) něco jako 240s

          0 0
        • marapara  

          Tuším jsem je někde viděl ve Velu, když jsem si na jaře nechával na netbike zaplést kola. Ale v té době asi ještě nebyly v nabídce, tak jsem vzal A2Z. Myslím, že to bude to samý nebo hodně podobné.

          0 0
    • tmax  

      Naviažem na starú tému, čo som našiel. Zhodou okolností mám podobný problém (a zhodou okolností aj s Jakub jazdím :o) ).

      Do leta idem kupovať ľahké kolesá, no musia byť dostatočne pevné a tuhé, náboje by mali mať výdrž a byť takmer bezúdržbové (moje heslo je „kým to ide, nerieš, potom si v srabe“). Použivať ich chcem celoročne, s výnimkou zimného obdobia (sneh, brečky), kedy by som nasadil staré. Takže ročne by dostali len nejakých 6–7 tis.

      Vyhliadol som si takéto niečo:

      • ráfik DT Swiss 4.2d,
      • výplet DT Revolution,
      • náboje SH XT (odrádza ma CL, chcem na 6 dier), príp. cenovo porovnateľné DT.

      Nechcem radšej nič ultra ľahké, zvyknem často šlapať v stoji aj v dosť rozbitom teréne.

      Teraz jazdím ráfiky Mavic X139, náboje Specialized Stout (zvyšok neviem, čo je, kúpil som ako jazdenku). Jo, predný náboj je na 15mm osku, takže aj ďalšie kolesá by som asi riešil týmto smerom. Predsa len, poslúcha to na otočenie rajdov.

      Cenovo sa chcem zmestiť do 9–10 tis. Kč. Máte nejaké návrhy. Vopred ďakujem.

      0 0
      • Vilém  

        Pro dlouhodobe, kazdodenni pouziti, bych revolutiony ani AL niple, asi nedaval.

        0 0
        • Hnoj  

          Nesmysl, mám tady jeden pár kol starý přes 4 sezóny na drátech revolution a naprosto v pohodě. ježděno na kotoučích M=85G…

          0 0
        • roud  

          vozim to samy a nejsem zrovna drobek a noproblema…

          0 0
          • Vilém  

            No vidis, ja taky nejsem zrovna lehkej a revolutiony mam jen na veckach, na prednim kole s radialnim vypletem. Kdyz jsem s tim zapletl zadek, tak jsem z toho nemel dobry pocit. Kor na kotoucich, tam mam po 3 sezonach 2mm nerez draty v miste krizeni pekne zahlodany do sebe. Proto jsem napsal co jsem napsal.

            0 0
      • Hnoj  

        No vzhledem k tomu, že se chceš vyhnout upnutí CL (IMHO velmi rozumné) jsou (pokud vím) jediné náboje na 6 děr a 15mm Hope Pro 2.

        Takže sestava vypadá takle:

        Hope Pro2, DT Revo (Sapim Laser), DT XR4.2D, Alu niple… Hmotnost cca 1500g, IHMO bombproof…

        0 0
        • tmax  

          Spasibo všetkým (Hnoj), mám to poriešené. Aspoň teoreticky. Prakticky to len príde.

          0 0
      • tuleník  

        tmaxko, tie Revolušny s Al niplami mám na DT Swissoch XR4.1 a žiadny big problém. Náboje mám AC, vpredu cestný Micro 58 :D mattov patent :D ale smola je, že AC nerobí na QR15.

        Teraz ma čaká the same problém, druhý wheelset na Zesťáka, a rozhodne nechcem kónusové náboje. Teda Shimák neprichádza do úvahy. Na rozdiel od teba mi CL nevadí, 1 matica je menej roboty ako 6 šróbov, ktoré sa dajú ešte prípadne urvať. DT Swiss to rieši, ale robí práve len combo QR15+CL a to sa ti asi nepáči.

        6dier na QR15 robí American Classic.

        No a tento systém od Novatecu "http://forum­.mtbiker.sk/vi­ewtopic.php?f=5&t=1­9043&start=15 ":http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?… asi nebude gramárov sen, ale za zváženie stojí.

        0 0
        • tuleník  

          hehe… som dobrý puk… prvý odstavec mal končiť že AC nerobí CL a už vôbec nie na QR15, QR15 samozrejme robí

          0 0
    • Tomcat  

      Vaha vs. kvalita jde samo prosti sobě. Většína lehkých komponentů je na úkordlohodobé výdrže. Je to tím že to nenní o výrobci ale o mechanice, materiálech a jinech zákonitostech který na týhle planetě prostě platěj. Tedy řešíš „nesmrtelnost chrousta“ 

      0 0
      • CraObs  

        no to az taka pravda nebude.. ide o material.. mne sa skor vylucuje lacne lahke a vydrz..

        0 0
      • tuleník  

        Ani v racing segmente nie je žiadúca nízka hmotnosť na úkor výdrže. Obzvlášť pokiaľ pravidlá pretekov nedovoľujú iný servis ako svojpomocou. Chytať kvôli kiksujúcim komponentom časové straty alebo nedokončovať preteky je mimo sféry záujmu pretekára.

        0 0
    • Blacks  

      ZTR jsou dobrý ráfky, ale používat tak na závody. S výdrží na tom nejsou úplně nejlíp, i když po půl roce se ti taky nerozpadnou. Jen je budeš každou chíli centrovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.