bude rozdíl v kvalitě nebo materiálech u nábojů M756 (6 děr) z roku 2003 a těch co Shimano dělá dnes pod stejným označením ?
bude rozdíl v kvalitě nebo materiálech u nábojů M756 (6 děr) z roku 2003 a těch co Shimano dělá dnes pod stejným označením ?
Pokud ma stejne typove oznaceni, tak je to stejna naba, tudiz tam zadny rozdil neni.
To, ze se tyto naby jeste davaji na kola neznamena, ze je to model 2011.
pořád to je jen bídně utěsněný konus s ořechem na kuličkách a pekelnou váhou. jedině cenu to má dobrou
A který náby mají podle tebe nejlepší poměr cena/výkon?
otázka čemu u xt říkáš výkon. Odolnost proti vodě mizerná, při použití kotoučovek chytají vakl, jako spoj rámu a drátů poslouží…
skvělý vzhledem k ceně jsou třeba sram9 a novatec711. mrknul bych i na superstar, ale ty neznám osobně
bych řekl že jakejkoli prumysl je od ořechu lip utěsněnej než SH. A pak bych to ještě dál rozdělil na průmysly podle typu ořechu. Konusovýmu ořechu s kuličkama bych už se dnes vyhnul taky a bral ořech na průmyslech. Pak už je to asi celkem jedno.
Co to je průmyslové ložisko? Znám kuličkový, kluzný, konusový atd. ale co znamená průmyslový nevím.
Průmyslové je takové, že jej můžeš vyndaat celé a nevysypou se ti kuličky(třeba na klice v motoru). Průmyslové můžou být kuličkové, válečkové…
Ne. Pokud tím nemyslíš, že průmyslové je kvalitní a zbytek nekvalitní. Ale je to slovíčkaření, to jo.
Neslovičkař, určitě moc dobře víš co tím pojmem mastihuba myslel ;-)
ty budeš asi dost neochvějnej zastance konusu. Bych nečekal, že si někdo po 6–7letech na b-f bude na tomhle honit triko.
Oficiální termín průmyslové ložisko neexistuje, to jsem myslel a chtěl jsem vysvětlit, co je to ořech na průmyslech, bez honění trika. Ale už jsem zjistil, že se to tu řešilo, neznamená to nic konkrétního. Proč by to znamenalo, že jsem zastánce konusu, jsem nepochopil.
hadat se nebudu, nicmeně i přes fakt že v tabulkách tento pojem neexistuje, tak polovina lidí co jezdí na kole tento pojem zná. Spletl sem se v tom že sem si myslel že ten pojem zná každej.
Dokud zemědělci, nebo filosofové nebudou vyrábět ložiska, tak jsou prostě všechna ložiska průmyslová, Franto :-)
Jinak aby sis nemyslel, že si dělám srandu, já ten výraz slýchám, ale netuším, co si představit pod průmyslovým a neprůmyslovým ložiskem. Kamikaze si asi představuje zakrytovaný ložisko, nebo co myslel tím, že se nevysype.
jasně, bavime se o klasických kuličkových ložiskách např. 6200 2RS. Je to fakt jen slovíčkaření. Konus beru všecko kde je ložisková dráha vymezena závitem. SH náby SH ořechy… Např. náboje author Neměli konusy, ale ořech je na principu shimana t.j 25kuliček na každé straně a vůle vymezená tenkejma podložkama.
v principu ti rozumím, ale i konus je průmyslové ložisko
to ja nezpochybňuju :D
najel jsem na nich za 6 let přes 20 tkm na náby ani dráty jsem ani nešáhnul, nemají žádnou vůli. S novatecem se nedají vůbec srovnávat.
tak to bud rád. na 711 a 811 jezdím už tři roky, různý výplety a ok. XT mě po dvojitý repasy komplet zadního náboje otrávilo neměly ani 8000km. Druhou šanci nedávám. A nejsem zdaleka jediný
sdílím tvůj názor na špatné zatěsnění u xt náb, ale s podivem je, že poměrně hodně lidí je bere na expedice, nikdy jsem nepochopil pořádně proč.
jinak drží třeba i tátovi, má xt z roku 2002 a má na nich něco přes 15tkm, poslední servis před devíti lety při garančce :-) ale je na ně hodný
„je na ne hodny“ to je to co by som zdoraznil. Podla mna je velky rozdiel v tom kto co a ako jazdi. Napriklad su ludia ktori jazdia XC a jazdia 90% asflat alebo slusna lesna spevnena cesta, zasadne len ked je pekne pocasie a nie je mokro, kazdu kaluz obchadzaju, brzdia len ked uz ozaj inak zastavit nejde. Verim ze im vydrzia tieto naboje aj 20.000km s beznou udrzbou ako je nastavenie vole atd.
Ine je ale ked niekto jazdi v kazdom pocasi, pripadne jazdi am.en, fr/dh, bikeparky a podobne. Tu je blato a voda skoro na dennom poriadku a umyva sa skoro denne. Behat s handrickou a kefkou to nikoho dlho bavit nebude takze sa pouziva klasicka hadica alebo wapka (s rozumom). Sem tam sa podari streknut aj tam kde netreba a uz to ide. Teraz boli chalani na bikerskej dovolenke v Morzine (Fr.) a nebolo dna kedy by neprsalo. Tie biky po celom dni bolo tazko identifikovat co su vobec zac, takze toto je uplne nieco ine ako som pisal na zaciatku a tu ta zivotnost moze byt uplne ina, a vyhodu moze mat naboj ktory je lepsie zatesneny atd…
no tohle mi je jasný, ale už mi nejsou jasný ty expedice… měli je v mongolsku a třeba i na „aljašce“:http://vimeo.com/25943565 . navíc ti z ride earth na ni nedají dopustit. nevím, jestli ji rozebírají na cestě, nebo jestli kupují na každou expedici novou, fakt nevím, ale jezdí ji furt
jj mohu potvrdit, ze letos to bylo v Morzine hodne narocne pro techniku my tam byli uz prvni tyden pred Slovakama a pak ten tyden s nima a po navratu kompletni rozborka, preci jen vic jak tyden toho viz fotka nize je fakt pro kola neskutecny zahul.
zlaty HT :D
hmmm tak to dostalo dobře nažrat:))),vše ok? čepy,tlumič?
Ani ne, totalni rozborka po navratu, loziska v cepech plna bahna takze cisteni loziska po lozisku a rozhybavani kulicky po kulicce, spodni loziska hlavka K.O., stredova loziska K.O., rolnicky K.O.,vetsi prevodnik u Sandry u me lozisko v orechu, bovdeny, lanka atd… klasika, no a pak 4 pary desticek u me a 3 u Sandry. Takze komponentove to bylo celkem drahe :-/, ale asi lepsi jak sedet na byte a koukat ven jak nam proprsi druhy tyden 14deni dovolene… :-/
proto mám obavy,že ty loňské už nebudou mít tu kvalitu z roku 2003, ty bych si klidně koupil znova.