Váha zapletených kol - mach MX

61 nepřečtených
  • Uruwashii

    zdravím vás,

    chtěl bych se vás zeptat, zda někdo nevíte jaká je váha zapletených kol –

    ráfky – mach mx

    náby – Shimano RM-60

    špice – klasické stříbrné

    jsou to kola pro V-brzdy – mám je na kole a chtěl bych si trochu polepšit a koupit nová a lehčí.

    Kandidáty na koupi už mám. Jen nevím kolik váží tato kola a nemám to kde zvážit.

    Mám přesně toto kolo – http://www.mojekolo.cz/…-phantom-pro

    díky a hezký den.

    Martin

    0 0
    • scalar  

      ráfek má 490 gr., hmotnost celých kol bude velice blízká hodnotě 2 kg

      0 0
      • scalar  

        Asi bych jako první krok měnil vidlici za Epicona, snížíš hmotnost o půl kila a kolo funkčně posuneš úplně jinam…

        Kola nemá cenu dávat dražší než v cenové relaci, kde se pohybují Mavic Crossride, takže na nich ušetříš nějakých 200 – 300 gr. (dobré je, že na rotující hmotě, to se pak počítá dvakrát), určitě si polepšíš na nábojích (prům. ložiska).

        Další velkou hmotnost navíc máš na klikách a středu, tady můžeš poměrně levně (1000,– – 1500,– Kč) ušetřit dalších min. 200 gr.

        0 0
        • Uruwashii  

          jojo o tech mavicach jsem premslel, jen mi porad vrta hlavou prechod na kotouce – deore 595 + fullcrum RM5..

          vim, ze tim si vahove nepolepsim, ale funkci urcite ano.. zatim je to dilema..

          0 0
          • Singlespeed  

            Aha, tak to už abychom se připravili na další vlákna o kotoučovkách… (typu proč mě pískají, cinkají, řvou, vibrují, dřou, tečou, nebrzdí, jsou plné vzduchu, jak vyměnit desky, zkrátit hadice, odvzdušnit, zvětšit kotouče, jaké adaptéry, jakou kapalinu, nevrací se pístky, klepou se páky, mají moc dlouhý krok páky, moc krátký krok páky, atd atd. :-)

            0 0
            • Uruwashii  

              na žádná vlákna se připravit nemusíš – docela dobře umím hledat v historii ,–))

              0 0
              • Singlespeed  

                Fulcrum RM5 (skutečná váha cca 1950gr) + kotouče 180/160mm (270 gr)= 2220 gr. Mavic Crossride UB = 1705 gr! (to jsem skutečně navážil). Půl kila rozdíl jen na kolech!

                0 0
              • Uruwashii  

                u tech kotoucovek a RM 5 mi jde spis o tu funkci a vydrz – chtel bych zajet na kole do alp a porebuji aby mi kolo opravdu brzdilo a neudelal bych osmu na prvnim vetsim kameni.

                (prosim nepiste „radeji pockej a kup si cele nove kolo“ – mam ted 7000 na upgrade a vic mit nebudu :) díky

                0 0
                • scalar  

                  Kolik vážíš?

                  0 0
                  • Uruwashii  

                    cca 76kg

                    0 0
                    • scalar  

                      Tak to ti neporadím, vozím Crossridy s véčkama dva roky v pohodě, ale mám o 10 kg míň…

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Takový hubeňour! :-) Před lety jsem běžné jezdil v Alpách s předpotopními brzdami cantilever a nevzpomínám si na žádné problémy. Podle mě nemusíš upgradovat vůbec nic, nebo koupit Crossridy UB a kolo si pro radost trochu odlehčit.

                      0 0
                      • Uruwashii  

                        hlavně pláště, které teď vozím jsou dobrý těžítka – každý cca 700g (Geax Saugaro) – uz se nemuzu dockat, az je sjedu a koupim nejake lehci… (pokud to neudelam driv)

                        zatim to asi vypada na crossridy a nejake lehci plaste.. (ty uz najdu – nemusite psat navrhy :)

                        ale porad me ta vidina kotoucovek laka.. no.. nevim :D:D

                        zase se mi nechce moc davat 3000 za kola, u kterych si s brzdnym ucinkem vubec nepomuzu.. – urcite jsou to lehci a pevnejsi kola nez ty MACH MX, ale porad mozna ta Vcka budou limitujici..

                        Ale nechci se poustet do diskuse, zda jsou lepsi Vcka ci kotouce – to uz tu bylo 100000× :)

                        0 0
                    • JakeF  

                      Tak to CrossRidy jedině na turistický využití, na to by byly ideální. Pokud chceš honit výsledky, tak RM5 + kotouče jsou lepší volba. Ale to už je investice vcelku značná. Podle mě by bylo nejlepší vyměnit vidli za Epicona a dál maximálně Crossridy, pokud nechceš závodit. Jinak radši peníze uložit a šetřit na nový kolo.

                      0 0
                      • Uruwashii  

                        Ahoj Jakeu – uz jsme to tu jednou resili :)

                        myslis tedy ze upgrade – epicon + crossride je lepsi nez RM 5 + deore 595 ?

                        zavodak nejsem :) jezdim casto a rad a chci mit proste co nejlepsi pocit z jizdy. Obcas si zajedu na nejaky amatersky pulmaraton apod. ale vysledky nijak nehonim :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          No vidíš, už se ani nepamatuju. Pro lepší pocit z jízdy bych doporučoval spíš Crossride a Epicon. Ale má to svoje ale :-). Crossride nejsou zrovna tuhý kola, dokud nezkusíš nic lepšího, tak to nepoznáš, ale fakt je to bída. Odolností jsou tak průměrný, osmu jsem na nich udělal i se svýma 65kg a při defektu jsem prohnul i ráfek v brzdný ploše. RM5 budou výrazně tužší, ale zase těžší, takže podle mě do rychlosti budou ve výsledku velmi podobný, ale RM5 budou líp držet stopu a možná budou i krapet odolnější. U CrossRidů měli ještě někteří problémy s ořechem, mně se i po ježdění přes zimu všechno točí, jak má. Co se týče brzd, tam mám přechod XT véčka → XT kotouče v čerstvý paměti. Brzdnej výkon u mejch 65kg je s dobrejma špalkama naprosto dostatečnej i u véček, který jsou ale daleko náročnější na servis (dotahování lanka, dorovnávání špalků, centrování kol, výměna bowdenů atd.), kotouče jsou proti nim pohodový, ale zase teď se mi povedlo zadní zavzdušnit, takže kolo je v servise a já musim jezdit na starym. Na véčkách se všechny problémy daly s trochou cviku vyřešit během pár minut a prakticky bez nákladů.

                          0 0
                          • Uruwashii  

                            me ty Vcka taky brzdi dobre, jen uz ted v ceskem raji me pekelne bolely prsty od brzdeni a to tam nejsou zadne velke dopce.. (nejdelsi sjezd mel asi 7km a to jsem moc nebrzdil :)

                            kdybych vyjel do tech alp, nebo jinych vetsich hor, tak se bojim, ze by me to bolest prstu dost zneprijemnila…

                            na druhou stranu se u kotoucovek bojim toho, ze kdyz se mi to podela nekde v pulce kopce, tak to nebudu moci opravit.. ale myslim, ze se tak casto nekazi.. Proto porad premyslim o kotoucich.. ta vaha je mi celkem fuk.. nohy mi fungujou dobre :) a tak tezka kola + plaste, co mam ted snad ani mit nejde :D o tom epiconu jsem ale uz taky dlouho premyslel, pze abych rekl pravdu ta XCR je po 1500km pekne vymekla..

                            0 0
                      • nox159  

                        crossridy + vecka budou znatelne lehci nez RM5 + kotouce rek bych se rozdil bude okolo pul kila coz je fakt dost podle me ;-)

                        a kdyz uz do toho pletes zavody – lehci kola budou rychlejsi nez kola tuha a tezka ;-)

                        0 0
                        • Uruwashii  

                          urcite ano, jen se bojim trochu te nizke tuhosti.. nechci v horach resit osmu.. :)

                          toho pul kila jeste pujde dolu tak jako tak plastema (moje plaste maji pres 700g.) 720g pise vyrobce. – je to znat.. pristi koupit schwalbe RR – 420g – to da na dvou kolech 600g :) to je dost

                          0 0
                          • nox159  

                            ja bych se toho nebal :)

                            na fulla jsem chtel taky pevnejsi kola cca 1700g maji tedka ( taky jsem se bal toho ze to dostane zabrat) a do tedka toho lituju, na pristi sezonu naplitam kola pod 1400g

                            0 0
                            • Uruwashii  

                              ještě me napadla jedna kombinace – crossride + deore 595 a epicona si prat k vanocum :D

                              ale nechci tady resit RM5 vs crossride – to uz jsem taky cetl v historii mockrat :)

                              0 0
                              • nox159  

                                kdybys chtel vedet jak bych to resil ja, tak ja bych menil komponenty az odejdou driv to nema smysl ;-)

                                jako vylepsovat po malych stupinkach… je podle me kravina proste mas tam tedka tezke kola nasetri si na crossmaxy( negbo jim podobne) a neni co resit, pak budes mit kola ok a muzes vymenit vidlici – neprechazet z XCR na epikona ale pleskni tam sida foxe nebo maguru … :D :D

                                ono je problem v tom ze jak vymenis epikona i ty kola tak pak zas budes resit co vymenit a uz zbyva jen ram tak prehodis ram a budes zas premyslet jestli misto tech rekneme RM5 a epikona nedat neco lepsiho… :D

                                0 0
                                • Uruwashii  

                                  Foxku nebo magury nikdy resit nebudu, pze kazdy z techto komponentu stoji jak cele moje kolo :D

                                  mam ted 7000 a chci si nejak obstojne polepsit na neco co vydrzi a dobre se na tom pojede..

                                  kola menim kvuli tomu, ze jsem po 1500 km odrovnal brzdne plochy rafku – moc dekuji firme avid za vynikajici cerne rafkozrouty ktere davaji k Vckam…

                                  jen resim to, zda si polepsit epiconem nebo brzdama :)

                                  Kola budu kupovat na 100%, jen se budu rozhodovat zda pro V ci hydry :)

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    //1500 km odrovnal brzdne plochy rafku // – tak to mas tech 1500 najeto jen v bahne a jen z kopce ne? :D

                                    0 0
                                    • Uruwashii  

                                      kopcu a bahna bylo dost… taky jsem tomu neveril, ale asi ty rafky budou mekci a ty spalky jsou fakt extrem… momentalne tam mam 3 barevne bbb, ale ty rvou jak klakson pri brzdeni… uz mi to leze na nervy :D navic mam trochu problemy s klouby na prstech a pekne me boli prsty pri brzdeni.. proto taky premyslim o hydrach. :)

                                      0 0
                                • JakeF  

                                  Přeháníš. Rozdíl XCR → Epicon bude velmi podobnej jako Epicon → Fox, možná ten první bude i větší vzhledem k hmotnosti a cenově je to nesrovnatelný. Stejně tak ty kola, CrossMaxy na tenhle rám jsou výsměch. A než měnit rám za 10k, vidli za 15k a kola za 15k (ten výprodej na kk taky nebude trvat věčně), to už je lepší ty peníze šetřit a potom za ně v posezónních výprodejích koupit komplet bike…

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    pise ze nove kolo nechce → bude postupne tunit → plati to co jsem napsal ;-)

                                    nepolemizuji nad tim jak velky je rozdil mezi epikonem a foxem jen rikal ze jak bude mit človek slusny ram kola a epikona a bude chtit dal menit tak stejne k te vymene epikona dojde…

                                    radeji na levnem kole vymenim kola za dost dobre ( SLRka) nez abych vymenil podprumerne kola a kola prumerne a k tomu podprumernou vidlici za prumernou :D tak bude mit aspon jeden komponent ktery k necemu bude a ktery uz nebude muset dal tunit… ;-)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      → za 2 roky zapláče nad výsledkem, až se projede na komplet novym biku.

                                      Uvažuješ sice hezky, ale nereálně. Těžko bude stavět bajk na dýl, než dejme tomu 3 roky. Když by jeden rok koupil kola + vidli za 30k, druhej karbec rám za 30k a třetí se vešel s výbavou zase do 30k, což evidentně nemá, tak už zase bude potřebovat peníze na repasi vidle, teď do toho párkrát za sezónu slušný pláště, protože jinak zabije potenciál toho kola… Na to máš možná ty, když vyděláváš, u něj je nesmysl, dávat top end komponenty na low end rám, když by pak sotva měl na udržovací náklady, který nejsou malý.

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        tak potom plati to co sem tu nekde psal ze at nemeni veci dokud mu slouzi ;-)

                                        tohle kolo nema cenu tunit, ja pokud vymenim jakoukoliv zatim fungujici vec na kole tak mi nelezi doma ve skrini ale mam ji kam dat takze to zas mam trochu jinak nez on…

                                        ale tedka uz do toho taky neinvestuju mam sice na fulovi R7 a vim ze neni idelani ale neresim to az odejde tak koupim novou jinak to nema cenu menit protoze zas jen tak 15K si z prstu nevycucam :)

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          To jsem mu v tom přechozím tématu psal taky, že se to nemá šanci vyplatit a ať to radši nechá, dokud se to točí. Ale asi si tim každej musí projít :-).

                                          0 0
                                          • Uruwashii  

                                            ale panove, ja menim vec kterou ted potrebuji – ty rafky jsou opravdu po 1500km sjety, jak jakykoli jiny po 10000km .. brzdna plocha je uplne nahladko :D

                                            kola si urcite kupovat budu.. jen premyslim o tom prechodu na kotouce.. (dost me bolivaji prsty pri brzdeni) nebo zda si misto kotoucovek poridit toho epicona.. ale pro starou vidli bych nenasel uplatneni.. sve stare brzdy a rafky dam pritelkyni, protoze kdyz vidim na cem jezdi, tak se bojim jet za ni :D:D super galuzky + nejake 10 let stare stribrne noname rafky po nekolika padech..

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              sam rikas ze je mas probrzdene proto menis a nakonec s tebe vyleze ze ty podle tebe znicene rafky das pritelkyni na kolo tak bud ji nemas rad nebo jsem neco spatne pochopil :D

                                              a 10 let stare galusky na MTB to bych rad videl ;-)

                                              0 0
                                              • Uruwashii  

                                                rad ji mam moc :D

                                                i kdyz jsou me rafky sjete hodne, proti tem ktere tam ma ted se to absotlutne neda srovnat..navic si polepsi zadarmo :)

                                                myslim, ze ty jeji plaste jsou uz pruhledne – galuzky to puvodne nebyly ale momentalne nemaji opravdu ZADNY vzorek :))

                                                0 0
                                            • Vilém  

                                              Tak nahladko, nebo probrzdena?

                                              0 0
                                            • Mamut  

                                              brzdna plocha je uplne nahladko

                                              Aha, som si vravel, ze ojazdit rafky za 1500km sa neda. Ja mam tieto rafiky uz asi 6000km a nic im nie je, este minimalne tolko daju. Ked su nove maju, brusene brzdne plochy (drazky) a nahovno brzdia. Po cca 1000km sa ohladili brzdne plochy a zacalo to konecne poriadne brzdit (s tym celym procesom aj tymi cca 1000km som pocital uz dopredu). A su to vyborne rafiky v pomere ceny/vahy/cen­trovatelnosti/tu­hosti. A to vazim 100kg+.

                                              Myslim, ze sa snazis menit veci, ktore prave zacali dobre fungovat. Ked si ich docentrujes, tak ich mas na peknych par dalsich tisic km.

                                              0 0
                                              • Uruwashii  

                                                kurnik :D jeste pred par dny jsem byl rozhodnuty, ze si udelam radost par novymi komponenty a ted jsem zase uplne v pasti :D

                                                koncim na BF ! :D misto toho abych se nejak pevne rozhodnul, mam dalsich 100 brouku v hlave :D

                                                0 0
                                              • Uruwashii  

                                                asi mas pravdu..

                                                misto toho abych byl rad, za to co mam, tady resim kraviny.. ta kola co mam zatim celkem slouzi, tak je asi dojezdim, nez je odrovnam uplne a az pak to budu resit.. omlouvam se za diskuze o RM 5 a Crossridech, ale snad pomuzou i dalsim.

                                                ale myslim, ze ten epicon a plaste se hodit budou .. polepsim si tim tak o 1kg a vyjde me to na nejake 4 tisice.. XRCku hodim do servisu a zkusim prodat.. to je ted asi pro me nejlepsi reseni

                                                0 0
                            • jIrI___  

                              Jakou kombinaci budeš u těch nových kol naplítat, není-li to tajné?

                              0 0
                              • nox159  

                                naby A2Z XCR32 a XCF32 k tomu ZTR rafky ( tedka jeste vaham ktere ale neco ve stylu a vaze olympiku ) a spice od DT

                                na praseni mam hope + arch tak k tomu chcu neco lehouckeho :)

                                0 0
                        • JakeF  

                          S tou poslední větou nemáš pravdu. Jde o to, jakej závod a jakej jezdec a samozřejmě, jakej poměr váhy k tuhosti. Osobně bych na závody bral radši RM5 a kotouče. Navíc rozdíl váhy je umístěnej hlavně v nábojích a kotoučích, který jsou uložený na malym poloměru, takže rozdíl v celkový rotační energii neni nijak extra výraznej.

                          0 0
                          • nox159  

                            pokud nepojedes casovku ale bezny maraton ( o cem se tady nejspis bavime )tak budou lehci kola rychlejsi ;-)

                            zalezi samozrejme na tuhosti v pomeru s vahou ale ja bych se priklanel k lehcim kolum na ukor tuhosti.

                            kdyz vemu:

                            RM5 ktere budou mit vahu kolem 2000kg – berme jako kola tuha

                            vs.

                            moje naplety na Vcka americcan clasic naby, ritchey 2–1,5–2 draty, 717 rafek ( vaha 1500g) – berme jako kola dost mekka

                            tak ja bych si jasne vybral ty mekke ;-)

                            ale znam tvuj nazor a obhajobu tvojeho tezkeho ramu a tvuj nazor ti neberu ;-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tvoje kola budou cenově srovnatelná spíš s RM3, pokud se nepletu. A ty podle CRC dávaj necelejch 1700g bez RU. A tam bych bez váhání bral Fulcrumy. Já ti to řeknu takhle. Teď jsem kvůli kolu v servise musel vyjet na Authorovi na svojé tréninkovou trasu. Nebudu tady rozpitvávat, že mi to kolo přišlo měkký a že do zatáček to na rozbitym asfaltu bylo cítit a že i v záběru je cítit, že tak nejede, stejně by někdo napsal, že při mejch 65kg to nemůžu poznat. Fakt je ten, že v ideálním počasí jsem při srovnatelný TF a úsilí ujel o 7 minut horší čas! A to je rozdíl váhy 1.7kg a paradoxně, zadní kolo je komplet těžší, než CRide, i když mám skoro o 200g lehčí plášť. Hodně je toho samozřejmě v blbym rámu, co už to má dost za sebou, ale nepodceňuj tuhost :-).

                              0 0
                              • nox159  

                                ty kola me vysly na 2k i s plastema a sedlem :D ale to je zas vec na jinou diskuzi – ale stalo me to cca 6h volneho casu :)

                                jinak tuhost je samozrejme dulezita ale pro me je lepsi

                                bud lehke mekke kola za levne, nebo lehke tuhe kola za draho , ale kupovat levne tuhe težke kola by me nenapadlo – pokud se bavime o jezdci s vahou do 75kg a XC jezdeni ;-)

                                0 0
                            • Automat_1  

                              Taky bych se přikláněl k béčku. Rozdíl 1998.5kg asi bude znát.

                              0 0
                              • JakeF  

                                To je taky fakt :-D.

                                0 0
                              • Uruwashii  

                                ted jen nevim, kde jsi nasel ten rozdil 1998,5 kg ? (asi nectu mezi radky :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Stačí číst řádky. Nox psal, že RM5 maj 2000kg.

                                  0 0
                                  • Uruwashii  

                                    ahaaa :D uz to vidim.. prehled jsem to „KG“

                                    i tak se ale porad nemuzu rozhodnout :D nevim, co je pro me dulezitejsi, zda lepsi brzdy a pohodli u brzdeni nebo vaha kola..

                                    kdyz koupim epicon + crossridy + plaste – tak si to kolo odlehcim asi o 1,3 kg.. nevim to presne je to +/-

                                    0 0
      • raceman  

        spíše hádám tak 200g přes 2 kg od boku :-)

        0 0
    • RomulusP  

      I já se příkláním k většině a tím myslím novou vidli a crossridy.Jinak samo,že je asi ekonomičtější čekat až co ti odejde,ale pokud si chceš udělat radost a máš na to sedmičku,tak to vyměň.Jsem přesvědčenej,že ta váhová úspora bude citelná!I poci­tově :-)

      Hlavně rotující části jak už někdo psal,nová kola a lehké gumy udělají své.Vidle svou funkčností a i vahou (vlastně se také otáčí) bezpochyby taky.Já také před sezonou vyměnil Mach1 na Deore nábách za véčkové crossridy z kupkola.Jsem si říkal,že to zkusím.Pocity?Pev­né,tvrdší oproti starým kolům,lehce se odvalují a rychleji se roztáčí,prostě paráda.Mám přes metrák a zatím O.K.V Alpách jsem často bo většinou přebývám v CH.Mám je na HT.Sice s nima neskáču a neblbnu (přeci jen nejsem pírko),za to často tahám vozejk s prckem.Doma v ČR mám fulla,ale to je jiný příběh :-)

      Hodně štěstí a ať se ti točí!!!

      0 0
    • Vilém  

      Tak si je zvaz, kdyz je mas na kole, ne?

      0 0
      • Uruwashii  

        psal jsem, že to nemám kde zvážit ,–)) a jit rict pani v uzeninach, at mi da kolo na vahu se mi moc nechce ,–))

        0 0
        • RomulusP  

          No nevím,ale jestli nejsi krapet líný :-)

          Když jsem před více jak 10ti lety bydlel v Brně,tak tam bylo cyklokrámů celkem dost.No a téměř v každým mají VÁHU!!!

          Myslím tu závěsnou,někdo má digi někdo ještě s prožinou..tak si tam zajeď,co ti brání??

          0 0
          • Uruwashii  

            ja nevedel, ze vahu maji i v cykloshopech :)

            omlouvám se – moje chyba. Jistě, zajedu tam.

            0 0
            • RomulusP  

              Mají,tey pokaždé jsem ji tam viděl :-)

              U nás ji má i malej garážovej obchůdek…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.