• Tomas94

    Zdravim.

    Mam problem. Potřeboval bych zaplést tento náboj a tento rafek

    Obojí je 32 děr a špice mi byly doporučeny (naměřil jsem 263 a 261 mm)

    Do historie jsem se dival ale nic kloudneho sem nenašel dival jsem se i na ivelo ale nějak sjem to nepochopil. Prosim o nějaky navod jak to vyplest. centrovat neni problem.

    Dik všem

    0 0
    • Hnoj  

      Abys správě spočítal délky drátů, potřebuješ znát přesné rozměry náboje.

      0 0
    • pelhrimov  

      Výrobci drátů a ráfků mají na svých webech kalkulátory. Nezkoušel jsen nezaplétám. http://www.sapim.be/index.php… nebo po registraci http://www.dtswiss.com/…Welcome.aspx nebo ruzné xls tabulky se najdou

      0 0
      • pelhrimov  

        zde http://www.unicycle.uk.com/calculator/ ALE nemám zkušenost, osobně bych si to nechal udělat, protože nemáš doma dostatečný výběr drátů. Google: http://www.google.cz/…

        0 0
      • Tomas94  

        No ta stranka počita s normal přednim kolem jenomže na tomhle bude kotouč. a proto musi byt trochu posunute.

        Draty už mam rafek mam naboj mam akorat nwm jak ho zaplest.

        0 0
      • Nimrod  

        netuší někdo, proč v dt swiss calculatoru už nejsou předdefinované náby krom jejich? bylo celkem fajn nic neměřit…

        0 0
        • kubad  

          už to tam víc než rok není, nevím proč je to škoda

          0 0
          • Nimrod  

            aha… je fakt, že jsem naposled zaplejtal tuším v dubnu minulého roku… ale nějak to nechápu, mohli tam nechat aspoň ty staré, pokud nechtěli měřit nové… ale budiž, no..

            0 0
        • vladaza  

          já je chápu, konkurenční výrobky nepodporují

          0 0
          • kubad  

            no ráfky jiných výrobců tam mají takže máš pravdu tak napůl :-)

            0 0
    • alinceb  

      Přesně tyhle kola mám vypletená…3× křížený výplet:

      přední 256mm na obě strany

      zadní 254mm ke kazetě a 256 ke kotouči

      (teď sem to odměřil z kola)

      0 0
      • alinceb  

        Návod je tady , ale doporučuju plést podle nějakých jiných kol…;)

        0 0
        • Tomas94  

          jak už jsem psal tak nějak jsem ten navo nevychapal a připadá mi že to je na 36 děrove a ja ma 32 takže nejlepši bud ekdyž si to necham vyplest přimo v obchodě . i tak dik.

          0 0
          • alinceb  

            Nezáleží, jestli máš 32 nebo 36…funguje to stejně. Nejlepší je si vzít jiné kolo, koukat na něj a plést…já sem se to tak taky učil…

            0 0
            • Tomas94  

              no jo jenomže někde je třeba napsane že mam obsadit 1 a 6 ale když budu pokračovat tka mam malo direk v naboji

              0 0
              • alinceb  

                aha…no tak to je problém:( Já si pokaždé vezmu jiná kola a koukám na ně, abych neudělal chybu…

                Do náboje si zastrkáš dráty ob jeden zvenku dovnitř na obou flanších, osadíš je do ráfků a pak strkáš postupně zbytek a zaplétáš…:)

                0 0
                • Tomas94  

                  no chtěl jsem to zkusit ale s tim co mi dal za draty to nejde a tak to skusim později na jinym kole. taky mi říkal že ten náboj není běžný rozměr takže si to vyzkouším na nějakým běžným.

                  0 0
                  • alinceb  

                    To byl nějaký trotl, né? Co to je „běžný rozměr“ u náboje?

                    0 0
                    • Tomas94  

                      asi myslel něco jako toto a ne HB-M525 ty mají vyšší boky asi kvůli tuhosti vypletu

                      0 0
                      • alinceb  

                        Spíš kvůli tomu, že jsou na INTL kotouče a ne na CL…každopádně ale nejsou atypické. Myslím, že jsou používané až dost často…;)

                        0 0
                      • Patar  

                        Mám vlastní program (d, D , t , n , s) Je naprosto přesný se zadáním těchto 5 údajů. Dle toho pro Tvůj případ :

                        L 256

                        P 257

                        Pokud zapleteš obě strany 256 , tak to vyjde , všechny rozměry se nedostanou vždy v lichých číslech.

                        Pro variantu 36 loch:

                        L 259

                        P 260

                        Zaplétám kola cca 60 roků.

                        0 0
                        • Patar  

                          OMLUVA!!!!!!!!

                          Přehodil jsem počet děr v zadání . Takže:

                          32 děr…259/260

                          36 děr…256

                          L.P.

                          0 0
                        • Loner  

                          prosím vás pane Pá.., když mám zadní kolo špatně mimostředně vypleteno(už dlouho) a chci ho spravit: o kolik mám povolit levé špice a přitáhnout pravé, abych se posunul s ráfkem v zadní stavbě o 2mm doprava? Dík moc.

                          0 0
                          • Patar  

                            Záleží na tom ,ojaký průměr ráfku a šířku náboje se jedná . Obecně platí zásada , že při zaplétání nového kola je nutné stahovat výplet průměrně o 7–12 mm více vpravo , aby se centrováním a postupným dotahováním ráfek dostal na střed . Postupuji dle počtu závitů při rozdílné délce paprsků 2 mm. Nesmí se ale opmenout počáteční radiální ovalita nového ráfku , který v místě spoje vytváří t.zv. „komu“.Dle použité fixace spoje obvykle je nutno v tomto místě niple více stáhnout, aby se následným utahováním po obvodě ovalita nezvětšovala. Počáteční větší napětí paprsků v tomto místě se postupně dalším centrováním snižuje a rozdílnost se úplně eliminuje tepelnou úpravou po dokončení všech úkonů a následným „doladěním“ produktu. V takto provedených zápletech nikdy při „zajíždění“ nepraská , nelupe a výplet se nerozcentrovává. Podotýkám , že během centrování kolo axiálně přes ráfek tzv. napínám („prolupávám“) a tvaruji paprsky v oblasti flanše směrem k místě křížení.

                            K Tvému případu: Povol levé niple tak , aby jsi dosáhl asymetrie výpletu cca 3-násobek původní axiální odchylky , t. j. cca 6mm vpravo a následně centruj tak , až dosáhneš dostatečného napětí paprsků při bezchybné symetrii ráfku. To povolení levé strany by mělo dělat cca 1,5 až 2,5 závitu- dle původního napětí a faktorů , uvedených na počátku příspěvku.Měř symetrii pravítkem a paprsky dotahuj alespo¡na ozvěnu šroubovákem-„ladičkou“.

                            Pochopitelně tato rada se týká klasického výpletu o libovolném počtu paprsků a stejného počtu křížení na obou stranách .Rovněž platí také např. u střídavého systému 3×7 a pod. (Campa).

                            0 0
                            • claid  

                              super!! konečně to někdo pořádně popsal! Snad si to přečtou taky takzvaní „zaplétači“ a budeme mít už jen pořádně zapletená kola…

                              0 0
                            • Loner  

                              díky za tuto i další rady na BF, snad budou na pravé straně o 2 mm kratší špice, aby nipl nenarazil na konec závitu.

                              0 0
                • oddie  

                  Pokaždé koukáš na jiná kola, i když už jsi pár kol vypletl? Mně to vyplétání přijde zcela jasné a logické, dělám to z hlavy…

                  0 0
                  • Patar  

                    Pokud je to na mne , tak nevím , co tím myslíš?Ročně dělám mimo oprav cca 800 nových zápletů -výhradně ručně.

                    0 0
                    • oddie  

                      Ty máš pocit, že jsi tu v tom tématu sám? Na koho reaguju je snad z toho vlákna vidět.

                      0 0
                      • Patar  

                        Zmátlo je řazení pod můj příspěvek. Takže se omlouvám.

                        0 0
                        • oddie  

                          V pohodě, tady v tom fóru je to aspoň vidět, když je tu čára k původnímu příspěvku, ale jsou fóra, kde není, a to pak je něco poznat, kam to patří :)

                          0 0
                  • Tomas94  

                    z hlavy .. jak dlouho sese to učil ?

                    0 0
                    • oddie  

                      To není potřeba se učit, to stačí pochopit. Z jedné strany strkáš dráty ob díru, a do ráfku do každé čtvrté, neb jsou dvě strany. Z druhé strany mezi, doprostřed, to je celkem logické, a stupeň křížení přeci vidíš – takže vedeš drát přes první, druhá, třetí křížíš podvlíknutím a chytíš. Takhle uděláš jednu stranu, teď je nejhorší trefit začátek druhé. Začneš zvenku a do těch děr, abys to tou hotovou stranou provlík – tedy dírou naproti nejnižšímu místu křížení. Nastrkáš si takhle všechny zvenku, pohlídáš si přesazení děr a podle toho, kam vede drát na druhé straně to dáš podle přesazení o díru vedle něj. Nakonec ti zbydou ty poslední dráty zevnitř, tam si zas pohlídáš stupeň křížení a vyjde to samo.

                      Popis asi trochu kostrbatej, ale podle mě se to dá pochopit při jednom zaplétání.

                      0 0
                    • Vilém  

                      Nic na tom neni. Napred das draty, co jsou hlavickama ven a to po obou stranach naby. Pak nabou jakoby zatocis, smer podle toho zda davas zaberove draty hlavickama ven nebo dovnitr. Pak das zbyle draty. Je to takto lepsi nez treba udelat jednu stranu vcetne krizeni, nemusis se tolik sukovat s dratama.

                      0 0
                  • alinceb  

                    No já pletu jedny kola tak za půl roku, takže si to hold musim pokaždé osvěžit…Když se do toho zadívám, tak už pak pletu v pohodě, ale na začátku to musím promyslet…:) Zatím jsem zapletl asi jen šestere kola, tak hold nemám tu rutinu…:)

                    0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              No ale zaplest 36 nabu na 32 rafek, to je teprve vyzva…

              0 0
              • Vilém  

                To mi povidej. Nedavno jsem to delal, peklo:( Musel jsem pouzit asi 5 delek dratu a ladit pak draty na stejny napeti trvalo mnohem dyl, nez u klasiky.

                0 0
                • alinceb  

                  Proč něco dělat jednoduše, když to jde taky složitě…:D Možná by bylo snazší vyměnit nábu nebo ráfek…:)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ani ne. AC nabu za 300,– jinou nekoupim, stejne tak jako nekoupim ZTR rafek na 36 der.

                    0 0
                    • alinceb  

                      To si kupoval na aukru, ne? :D

                      0 0
                      • Vilém  

                        Uz ani nevim, ale byl to nejakej bazar. No nekup to, naba jen rozpletena z kola, netknuta, ale bohuzel 36der. Do te doby jsem netusil, ze se na 36d vubec delaly.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Už chápu…mě by docela zajímalo, jak jsou na tom dráhové náby od AC…to může být celkem mazec…:)

                          0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Ano. Pouzitej material synkovi na mestskou plecku. Preplital to asi 3×, nakonec skoncil s designem 2 dopredu 2 dozadu.

                    0 0
    • Vilém  

      zkus pohledat spocalc.xls

      0 0
    • Pedro404  

      Hlavně nezapleť nejdřív jednu stranu bez toho, abys měl v nábě na druhý straně nastrkaný dráty, nebo jako já překvapeně zjistíš, že tak nějak nejde pokračovat:)

      0 0
      • oddie  

        Jde. Jak bys asi měnil jeden drát, když ti praskne…

        0 0
        • Tomas94  

          to mně ani nenapadlo

          0 0
        • Pedro404  

          Předpokládám, že pokud jde o drát, kterej má hlavu na vnější straně náboje (musíš ho prostrčit dovnitř), tak musíš vyšroubovat i ty dva, co se ti na protější straně křížej tam, kam potřebuješ prostrčit ten novej. Jak to udělat jinak sem nevymyslel.

          0 0
          • oddie  

            Stačí je povolit. Pokud je to zapleteno správně…

            0 0
            • Pedro404  

              No já je povolený měl, byly našroubovaný jenom aby držely v nipli. Prostě ten prostrčenej drát skončil v tom trojúhelníku tvořenym křížením těch protějších drátů a tudíž nešel zvednout směrem k ráfku. Díra v nábě nebyla tak velká, abych ten drát moh prostrčit mimo ten trojhelník.

              0 0
              • alinceb  

                Drát se dá celkem snadno přihnout tak, aby ti vlezl tam, kam potřebuješ…;)

                0 0
                • Pedro404  

                  Já netušim co všechno to vydrží, ohnout to na těch 5 cm dýlky o 2 cm do strany sem se bál, připadalo mi, že by to ruplo.

                  0 0
                • Patar  

                  Nedoporučuji tuto metodu . Výplet ztrácí napětí v tomto místě i po tepelné stabilizaci. Ale to je jiná kategorizace.

                  Dobrou noc!

                  0 0
              • oddie  

                Máš tam vždycky malej a velkej trojúhelník, tak je potřeba se trefovat nad ten malej :)

                0 0
                • Pedro404  

                  No nevim, chvíli sem s tim laboroval, přišlo mi, že to prostě nejde, že mezi drátem a dírou nebyla dost velká vůle. Tak sem prostě každej druhej drát zase vyšrouboval.

                  Schválně to, až budu zase vyplejtat, zkusim.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Tak si tam nastrkej všechny;) Když měníš ruplý drát, tak povolíš ty dva, které tvoří trojúhelník, oba lehce vyhneš a měněný drát taky. Součet vůlí ti udělá dostatek prostoru, abys tam drát prostrčil…;)

                    0 0
            • Patar  

              Poku M525 zaplétáš Alpinema III , nestačí pouze povolit.

              0 0
              • oddie  

                Některé speciální případy nejdou, to je pravda, ale většina ano.

                0 0
      • Tomas94  

        buď v klidu stalo se :D ale zitra to necu naplest do obchodu

        0 0
        • Patar  

          Někdy musíš začít , když se chceš věnovat cyklistice. Já jsem se pokoušel centrovat a měnit dráty již od 8-mi let . Fakt je ale , že jsem se měl od koho učit.

          0 0
          • alinceb  

            Dá se přežít i bez toho, ale pak je člověk odkázán pouze do role nákupčího. Já se pokládám za stavitele kol – maximum věcí si na kolech dělám sám vč. výpletů…:)

            0 0
          • alinceb  

            Tak mě napadá, máte na prodejně černé dráty 292mm? Jakou máte nejlevnější verzi? Budu plést kola na městskou festku, tak do toho nechci vrážet moc peněz…

            0 0
            • Patar  

              V černé verzi D.T. Swiss -stainless. CENA ZA 1 SADU cca 200,–Kč bez niplí.

              V současné době se stěhujeme , nutná dohoda na telefonech , případně SKYPE a e-mailem.

              0 0
              • vladaza  

                používá se ještě letování drátů v místě křížení, pokud ano, tak jakým materiálem /dráty nerez/?? má to nějaký skutečný přínos? a ještě položím dotaz, má význam používat niple DT Pro lock? taky jsem někde četl radu na zalití niplu fermeží?? mě se stále nejvíc líbí klasicky ručně zapletené ráfky a říkám si, jestli by ještě nešly vylepšit. děkuji

                0 0
                • Patar  

                  Od letování drátů v křížení se již upustilo . Dynamiku takových kol nahradily nové konstrukce nábojů i paprsků. Rozdíl je ale v tom , že s prasklým a proletovaným drátem ve výpletu jsi vždy bezproblémově dojel do cíle , kdežto u nových konstrukcí musíš většinou povolat asistenční službu.

                  Z tohoto důvodu jsem zřídil MOBILNÍ CYKLOSERVIS.

                  Cose týká fermeže , jsou lidé v naší branži , co ji aplikují , případně používají lněný olej , zakoupený v lékárnách . Lépe se takto kola centrují a po zaschnutí výplety nepovolují . Přesto lze niplema otáčet , samovolně se nepovolují . Já osobně ale využívám k fixaci LOCTITE 243 , který mohu aplikovat až po usazení po tepelné stabilizaci a docentrování.

                  0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Jak se dela tepelna stabilizace? Nikdy jsem to v souvislosti s vypletem neslysel.

                    0 0
                  • vladaza  

                    fermež jsem zkusil, nepozorovaně prošla otvorem pro nipl a zašpinila ráfek, asi jsem použil zbytečně velké množství, ten Loctite mi není zcela jasný, domníval jsem se, že funguje jen za nepřístupu vzduchu, aplikaci na již zašroubovaný nipl nechápu.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Predpokladam kapnout z vnejsku do spoje nipl/drat. Staci kapka, pak roztocis kolo a odstrediva sila se postara o to, aby se to dostalo i kus do zavitu.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • vladaza  

                        to by mohlo být ono, fy. DT /prostřednictvím Bottica/ nabízí za pětikilo taky nějaké lepidlo na fixaci již zapletených niplů a doporučený postup je stejný, jako uvádíš, tady si taky uvědomuji možnou chybu, když jsem zakapával niple fermeží, ale zevnitř ráfku

                        0 0
    • BLACK1E  

      Ahoj, přiživim se u tématu. Budu přeplétat AC 101 29 ráfky na novou 15mm nábu a napadlo mě jestli je rozumný umotat výplet (3× křížený) tak, že se o sebe dráty nebudou opírat. Nyní se opírají a v místech dotyku se mi většinou odřou a přes zimu zreznou. Viděl jsem to například u zapletených XTček nebo Fujcrumů. Tam jsou ale použíty přímé dráty.

      0 0
      • kyl  

        Dej ten drát z druhé strany a nebudou se o sebe opírat.

        0 0
        • BLACK1E  

          No to je právě moje otázka. Mě zajímá jestli to neohrozí pevnost výpletu nebo tak něco, protože u klasických nábojů to nevídam.

          0 0
          • kyl  

            Dělal jsem takto kola pro 120kg chlapa,co s tím jezdil po našich rozbitých okreskách a drželo to.Záleží co s tím hodláš jezdit.Normálně se to ale nedělá,kříženej je pevnější.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.