Ahoj chtěl jsem se s váma poradit jestli de zapléct ráfek32 děr na náboj s 28 dírama ..? děkuji za odpovědi a rady !!
Ahoj chtěl jsem se s váma poradit jestli de zapléct ráfek32 děr na náboj s 28 dírama ..? děkuji za odpovědi a rady !!
Tak jako jde to, jen se bojím toho, jak to bude vypadat. Někam do vitríny max. je to OK, na ježdění ne.
nebude jednodussi sehnat rafek na 28 der?
Nebo náboj na 32 děr zaleží co už z toho vlastníš
rád bych ale bohužel galuskový ráfky jsou jen na 32 děr tak nevim, ještě se skusim poptat v cyklo shopech
Predpokladam, ze pro remerx neni problem vyrobit galuskovej rafek na 28d. Nebo tu jinou naby, jak pise nekdo vyse.
zapletat se to bude feeeeest blbě.
Remerx ti na zakázku udela počet der kolik chceš
jo to vím ale váleji se mi doma galuskový ráfky a nevim co snima jediný co mě napadá je to naplíct ale otázka jestli to pude :-Dtak se eště poptám v shopu . Nový bych si koupil jenomže no money no funny
jít to půdě, ale bude to složitější s delkou dratu
v servisu té s tim asi vyzenou nebo se nedoplatis
Když už si mi tak pomluvil Fávo, tak bys mohl aspoň poradit…:)
Na tom kole jsou strašně těžké výplety, tak mě napadlo, že bych si nechal v Remerxu udělat pár Alcyonů na 36d a přepletl kola s nějakýma lehkýma drátama a alu niplema. Napadá tě, jaké dráty použít a jaký druh zápletu (radiál a 3× kříž u kazety?)…? Mám tak 90kg a kola budou hlavně do kopců. Myslím, že bych na kolech mohl tak 400g shodit:)
pozor já ti pomluvil jen sedlo, proti zbytku nemám nic, dobrá práce
jeste jsem u tebe nevidel,abys shodil cele kolo kvuli jednomu dilu jako u me…:P Sedlo bych eventualne vymenil jedine za titanoveho Flita a toho nemam, takze se menit nebude. Brooksy jsou strasne tezky a ja chci naopak vahu dostat pod 10kg, takze si dalsi „tloustnuti“ nemuzu dovolit…
No kdybys chtel fakt stylovku, tak mam sedlo Favo de luxe, takovou tu kopii Cinelli, polstrovany s potahem z pravyho prasete (na festce, viz profil, ten flek na fotce je jen mokry). Celkem pohodlny pro zadek co je jinak zvyklej na to placaty co tam mas ted. Taky je vyssi, takze bys moh niz se sedlovkou.
A nebo hardcore favorit stiku plastovou bez polstrovani.
Proc to nezaplest vsecko 2× krizeny? Nebo vycenichat starsi stribrny protony, neutrony.
při 36. klidně WCS případně 2–1.8–2
v předu radial vzadu 3× zase bych to nepřeháněl
No radial bud na obou a nebo nikde. Nemam rad, kdyz se to kombinuje. Na grandech me na tristrannem radialu uvezlo i 18 resp 24 dratu, tak tady by to tach 36 mohlo zvladnout taky…
Nemas tip, kde se daji ty WCS koupit? Pripadne nejaka alternativa od DT za rozumnou cenu. Sapimy CX-Ray jsou cenove uz asi nekde jinde…:(
WCS v Botticu.
to jsem nekde cetl, ale v nabidce je nemaji. Maji i stribrne? A netusis cenu? Pokude se nepletu, tak tu nekde psal Vilem, ze to bylo kolem 10Kc za drat. Kolik se da realne shodit na vypletu oproti klasice?
WCS jsou 2,0–1,6–2,0mm skoro jak Revolutiony, pak ještě i tuším 1,8–1,5–1,8mm ale to už je nesmysl, jsou ve stříbrné a jsou levné proto sem ti je doporučil.
radiál na obou kolech umí jen Pepa :D osobně sem zkoušel vzadu u kazety 3× a na druhé straně radiál, je to efektní, ale není to úplně ideál, radši dávám 3× křižený na obou stranách přijde mě to rozumější pro nás těžší :D, hlavně se na to nemusí tak často hrabat, a nevím co bude říkat 36děrová nába na radiál to už bude vcelku slušná nálož aby to vydržela.
uspora proti 2,0mm drátum bude už celkem slušná a nebude to nijak extra drahé, přesně ti to skusím spočítat kolik to udělá :D
220–230g by to mohlo ušetřit
Jen dráty nebo dráty + niple? Ty Alcyony mají 420g, takže dalších minimálně 100g na každém kole by padlo na ráfcích…Pak už bych se začal blížit těm 10kg. Pak už by stačilo sehnat ty Centaury CT UT a budu pod 10…:D
draty a niple sem počital
I tak je to dobrý. Mám nějaký ten prostor pro gramaření…:D
No ty grandy jsou právě všude radiální a u kazety 3× křížené a drží to. Smallbrother to měl tak dokonce napletené na 36d nábách, ale on je zas jiná váhová. Já to mám na Miche Excel 18/24 a taky to drželo (tu jednu vyjížďku, než sem urval patku)…:) Zase si říkám, že na 18 drátech radiálně na každé straně se ty síly na přírubě rozloží rovnoměrněji, takže by to nemuselo zlobit. Já s těma zápletama ale nemám zas takové zkušenosti. Zatím jsem všechno pletl 32 nebo 36 drátů 3× kříž na obou kolech, což je blbuvzdorné a nezničitelné, ale těžké…:(
jezdím 16 drátů oboustranně radiální desítky let a nemám žádný problém, i když z jara mám vždycky 85kg…avotomtoje, set k jízdě pod 2kg…
bohužel trochu jiná cenová kategorie, vymysli to cenově dostupné a možná to i někdo koupí,
při 90kg si dělat do zadu radial? Hmm…
při vaze přes 100kg otec odjezdil za 2 sezony ca 5tkm na tomhle a kromě potřeby cca 2× ročně lehce dotáhnout vcelku bez problémů :D
takže bych se až tak nebál :D kola jezdí spolehlivě dál
A to koukám, že má ještě dráty protažený dovnitř náby, když už tak bych to tahal zevnitř ven, ať je to alespoň širší.
tak si to několikrát vyzkoušej :D než budeš radit
No na tom prvním obrázku je to fajn, tak bych to určitě dělal, když už bych pletl radiálně.
jj dělej dělej :D nic ti v tom nebrání
No já nemám důvod si zaplétat radiály :) bavíme se tu v čistě teoretické rovině.
Grandy mám zapletený taky zevnitř ven – líbí se mi to víc a když sem se o tom bavil s Nakládalem, tak říkal, že by to tak mělo být i lepší než obráceně. Pokud bych pletl radiál, tak bych to asi udělal stejně…
No já myslím, že by kola měla mít určitě větší boční tuhost.
ty myslíš a ostatní to mají vyzkoušené, o tom to je a nejenom v tomhle případě :D
to chytl od zlatky ne? :D
Nějak nechápu o co jde, vždyť jsem nenapsal snad blbost ne?
no přímo blbost ne, ale ono to prostě dost často zvenku ani zaplést nejde, hodně bys ohýbal drát u hlavičky, jinak už to popsal někdo kus níž, a nárust tuhosti není bikerem měřitelný :D
Tak ono málo co je bajkerem skutečně měřitelný a stejně se to řeší :)
Já se zapletenejma kolama posledí dobou docela zabývám a celkem mě ta problematika baví, tak proto to řeším a fakt se mi nelíbí jak mě tady trapně stíráš.
To že toho spoustu nevím, to je jasná věc a díky tomu se toho můžu spoustu dozvědět, každopádně mě moje nevědomost vadí a proto se snažím co nejvíc vědomostí sesbírat.
tys začal s tvrzením že si myslíš že to tak je lepší, ja ti taktně naznačil že to tak není, pokud dál meleš svou a přitom s to v životě nedělal, tak se nediv výsledku.
Jenže jak je vidět nejsem sám kdo si myslí, že je to lepší.
jo? tak si to přečti znovu :D
Ten tvůj argument o ohýbáni drátů moc neberu, jak někdo psal u kříženýho taky tahaš polovinu drátů zevnitř ven.
Navíc prostě cos e týče fyziky tak prostě vznikne větší trojúhelník s delší přeponou, který logicky musí být alespoň o něco málo tužší než ostřejší trojúhelník.
OK – máš pravdu souhlas, 1*
až si těch kol pár uděláš a odjezdíš můžem v debatě pokračovat,v teoretizování s tebou pokračovat nemám chuť
já už 50 let neteorizuji, ale raději přímo neterorizuji…
super, škoda že se to nedostalo do seriové produkce
pak by to jezdil každý a moje výhody by se vytratily…
čéče přední kolo mám taky na 16 radiálních drátech :D
zadní má taky jen 16 :D
moje přední má čelní odpor jako 8. drátová…jinak bych to nedělal..
To snad asi kazdy sestnactidratovy, smudlo.
.
A bocni tuhost taky.
Jo jo, jsem pod tvojí úroveň, chápu, navíc když jsem se hádal s velkým ó milanem.
na rozdíl od tebe nemám potřebu se hádat není to o úrovni, nemám potřebu ti dál něco dokazovat, ukazál sem ti fotky svých kol kde sem to dělal, a napsal svoje praktické zkušenosti, ty klidně pokračuj v teoriích co je lepší.
Taky tady se snad skoro všechno na BF řeší v teroretické rovině ne?
Taky teoreticky kolo 10.3kg pojede rychleji než to stejné kolo s vahou 10.7kg, ve skutečnosti to nikdo nepozná, ale řeší se to.
To je vše, prostě nejdřív je třeba znát dobře teorii a pak to zkoušet v praxi.
A pozor, já se tady celou dobu absolutně nehádám a to že rozdíl nepoznáš ti absolutně nevyvracím. Máš asi jen pocit, že se chci hádat :)
kdyz do toho tahas fyziku… je spica a naba vic namahana pri radialu nebo krizenym vypletu?
Pockej jak nejde, kdyz pletes krizenou klasiku tak jde pulka dratu zvenku a jeste se ohybaj pod drat co jde zevnitr, ne?
jj, ale když to říká kubad…
při radiálu samo myšleno
Samozřejmě, že při radiálu. Ale když to nevadí u kříženého (kde to ani jinak nejde), tak proč by to mělo výrazně vadit u radiálu?
Jak zapletas spice u kazety? Jak zapletas spice u kotouce?
Tam to plete prave kazdej jinak:)
Co jsem koukal do ruzne odborne literatury, tak ani tam se neshodovali, zda tazne draty hlavickou ven, nebo dovnitr.
Ja vzdycky myslel, ze tazene draty jedine hlavickou ven :)
Takze v konecnem dusledku je to jedno. Kdyz to vydrzi, je to ok a kdyz to nevydrzi, tak existuje aspon dobra vymluva :)
tak tak tohle doporučuje každý z velkých jinak, jsou argumenty pro obě verze, ja to zkoušel tak i tak a funguje to :D
No já zkoušel něco najít u Sheldona, ale nějak se mi to nepovedlo…:) Primárně se mi to ale hlavičkama ven nelíbí, tak to mám obráceně…:)
pozor! teď se nebavíme o radiálu, ale o kříženém výpletu
Máš recht, špatně jsem si přečetl post od Viléma. Ale na problematika je hodně podobná – drát se ohýbá u obou…;)
Jinak u diskových nábojů je to imho jedno, protože tažené dráty jsou v obou směrech, jen záleží, jestli zrovna šlapeš nebo brzdíš…:)
a co protilehle draty ? jak by mely byt orientovane souhlasne bud oba hlavickou ven/dovnitr ? nebo obe treba hlavickou na pavou/levou stranu?
resim to pro 3× krizeny vyplet…
ja jsem se nedival sice do odbornych literatur ale dival jem se na kola a kazde kolo je pletene jinak :D
co jsem se zatim setkal tak s 4mi ruznymi typy jak to je pletene + samozrejme zbytek tech totalne blbe zapletenych…
Měly by být souhlasně, hlavičkama stejně, i když díry přímo proti sobě se už moc nevedou a druhá strana je mírně posunutá. Alespoň já to tak pletu, tak mě to naučili a funguje to :)
Kdo tě to naučil? Nějaká speciální střední pro cyklomechaniky?:D
Normálně v kurzu zaplétání kol pro cyklomechaniky od Kastaru.
hm, podle toho co říkáš, tak to má asi nevalnou úroven. to mi je trochu líto, uvažoval jsem že bych si výhledově zvýšil level, což by bylo asi dost obtížné podle tohoto.
Je to naprosto v pohodě a uroveň je dobrá a neříkám tady žadný nesmysly.
To jak dát hlavičky je věčnej problém funguje v podstatě obojí. Od doby co se brzdí kotoučem tak je tak na obě strany. Je nsi vybrat.
to protilehle mohlo byt v uvozovkach, ale jiste kazdy pochopi co jsem tim myslel… :)
ja to pletu rozdilne a taky to funguje… ale chtel bych vedet jak se to plest ma… :)
No ja teda nevim co myslis tim protilehle. Jestli ten ktery jde vicemene paralelne z druhe priruby naboje do vedlejsi diry v rafku (tam bych drzel soumerne, tj. napr vnejsi vnejsi), nebo ten ktery jde za stejne priruby naboje na protejsi stranu rafku a jakoby tahne proti u krizenemu vypletu (tam to imho vyjde podle poctu krizeni a dratu).
Pak je otazka jestli tazne vnejsi nebo vnitrni, a tam SheldonBrown preferoval jednu verzi, uz nevim proc, napinani a nebo sukovani retezu-presmyku.
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html#side
Hm, tak kvuli sukovani, u kol na prehazku tak, na festku opacne a vicemene o nic nejde.
tak tak většinou je to jen kvůli poškození od řetězu.
podle mě je to vcelku fuk
Treba shimano je doporucuje na zadnim diskovem kole, orientovat opacne. Tazne vzdy hlavickou na stejnem smeru, pak jsou protilehle naopak.
Prosim te, abych se neztracel v pojmech opacne a zrcadlove, mohl by ses mrknout na muj prispevek o kus niz s nakresem vypletu a rict, ktery z nich to je? Dik moc. Pripadne odkaz na literaturu, doma mam Roger Musson o vypletani kol, zbezne jsem proletl, ale moc to tam nediskutuje.
Vetsinou zapletam tak, jak je nakres napravo, ale v lete jsem si vypletl pevne kola Rmx Gr. Hmmr na cestaka s baglema podle nakresu nalevo, nerad bych zjistil, ze to takhle ma treba o 30 % mensi pevnost.
2 knihy tykajici se vypletani najdes zde.
Ohledne toho obrazku. Kdyz na nej koukam, tak mi prijde levy i pravy obrazek jako stejne.
Osobne orientuju hlavicky, na obou prirubach naby, stejnym smerem.
Dik za odkazy.
Jinak pokud oba myslime stejny problem, tak ty nakresy na obrazku nejsou stejne, vlevo je vyplet jakoby cik cak – spice vlevo ven, vpravo dovnitr, vlevo dovnitr, vpravo ven.
Napravo je vyplet symetricky – spice vlevo ven, vpravo ven, vlevo dovnotr, vpravo dovnitr.
A znovu podotykam, ze toto resim pro 3× vyplet, vecka nebo kotouce. Mrknu do literatury.
V praxi diry vlevo a vpravo nejsou proti sobe, takze tvoje otazka nema smysl. Coz zjistis az kdyz se pri zapletani trefis o 1 vedle.
!! To vim, asi nechapes, na co se ptam. Bud vypletas tak, ze spice nalevo jde ven a napravo (o pul dirky posunuta) jde taky ven anebo dovnitr. To je cele. Hlavne mne nezacni tvrdit, ze je to blbost a ze to tak nebo onak nejde.
Asi ne. O pul dirky posunuta na jednu stranu jde ven, o pul dirky posunuta na druhou stranu jde dovnitr. Na kterou stranu posunuti jde ven nebo dovnitr je dany vrtanim rafku, aby se ti draty kolem svaru jakoby sbihaly k sobe a kolem diry pro ventilek jakoby rozbihaly, coz ne vzdycky je mozny najednou. OK?
Asi nechapes, co mam na mysli, protoze to, jestli bude krizeni u ventilotvoru nebo u svaru s tim nijak nesouvisi, je to jen natoceni spic ±180 °, typ vypletu je stale stejny.
V jedne z knih z odkazu co sem dal Vilem (Art of wheelbuilding) jsem uz odpoved nasel, je to uplne jedno. Podivej se na obrazek, mozna konecne pochopis, co jsem mel na mysli. Nazyvaji to Asymmetry a dole je jeste nakres.
Na V symetricky, na kotouče asymetricky…
Ses mel zeptat rovnou jestli dat tazne draty na obou stranach stejne nebo naopak. Uz se to resilo vyse. Z tech obrazku neni videt nic.
a kam dát potom tlačné dráty???
do oka?
Jednoznacne proti taznym :D
Ale profici je uplne vynechavaji, protoze jsou tam podle nich k nicemu :D
jo…dobrý postřeh a radiální výplet je tlačný, nebo tažný???
Pokud na to mentalne mas, tak je odpoved zbytecna. A pokud ne, bylo by to hazeni perel svinim…
Klidně tam, odkud jse je vytlačil.
A neni to spis dany poctem der? Nikdy jsem s timto pri zapletani nijak nelaboroval, mam svuj osvedceny postup. U nej mi vychazi, ze u 32der rafku se pres spoj rafku draty nekrizi, u 36 der se draty v miste spoje krizi.
při radiálu je jiný uhel a prostě to obcas vadí, musel bys drát dost ohýbat
To bych právě neřekl. U radiálu je jen ten ohyb v jiném místě než u kříženého, protože jde drát delší kousek po flanši. Jinak je ale úhel větší než u radiálu, protože musí jít ještě pod drát, je kterým se kříží…
Jaké negativní faktory si pozoroval u kol zapletených heads-in oproti heads-out?
už sem to tu psal velký ohyb drátů, u některých náb, podívej se na výrobce zapletených kol kteří mají u silniček radiál,
http://www.dtswiss.com/…ctImage.aspx?…
nevím jestli sem vůbec u někoho hlavičku dovnitř viděl
No nenapsal si ale ty výhody a nevýhody…:P
já ne, ale padlo tu že z venku to mnohem víc ohýbá drát, a občas to vůbec nevychází, jinak je to asi fuk nevím co chceš slyšet pevnostně jsem rozdíl nepoznal, vozil sem na MTB i na silnici obě verze na stejné nábě
No psal jsi, že „heads-in“ nedoporučuješ z vlastní zkušenosti, protože si jezdil oboje. Tak mě zajímalo, jaké nevýhody jsi pozoroval z pozice jezdce/mechanika…něco jako praskání drátů, povolování niplů, nižší tuhost. Pokud je to funkčně stejné, tak pak nějak nechápu, proč ses tady dohadoval s maajkeem…:)
vozil sem to u náboje Tune kde to šlo z ovbou stran, u Kingu sem si to tak ani netroufl zaplést s ohledem na nutnost velkého přihnutí drátů, ty sou víc namáhané a je větší riziko prasknutí příruby, většina náb nemá radiál povolený, třeba DT Swiss dělá spešl nábu na radiál. Tune radiál jen do 28 drátů…
mě to jako nevýhoda stačí, navíc pokud sem, nenašel žádný důvod pro tuhle verzi kromě designu.
Co třeba design? :D
tak znovu, pokud nebude vycházet blbě ohyb a drát se nebude opírat o hranu náby proč ne, vozil sem to taky tak, ale vyšlo to jen u Tune u jiných náb mě to nevycházelo
Já umim číst, jen si dělám ( | )…;)
On mě tady prostě jen dává sodu, páč on je prostě zkušenej mazák otřískanej z praxe a já opelichaný kuře s chabě teortickýma zkušenostma :)
nooo pochopil :D
u mně vždycky…
Pozorne jsem diskuzi procetl, protoze taky vypletam kola, ucim se a zkousim, ale taky jsem z tvych prispevku nepochopil vyhody a nevyhody, jen ze je to lepsi zevnitr, proc a jak je to podlozene? Zkusenosti, teorie? Az z reakce ostatnich se da pochopit, ze asi kvuli ohybu dratu. Ale o kolik se snizi pevnost, zvysi riziko prasknuti vypletu? Atd, dik.
na to ti nedokážu odpovědět, mě držely obě verze, jako nevýhodu vidím prostě ten větší ohyb, je potřeba si to skusit zaplést a uvidíš sám jak to někdy blbě vychází a jestli si ty dráty tolik ohneš
Takže nevýhoda je jen v subjektivní teoretické rovině. Funkčně jsou oba výplety na stejné úrovni…;) Nebo spíš: „DTswiss to tak zaplétá a všichni to tak vozí, tak to bude asi lepší…“ :D
Neni to subjektivni, ale objektivni rovina :)
U kubada je subjektivní a tečka…:P
nejen DT, ale pro zajímavost najdi mě někoho kdo to seriově plete zvenku.
a ta nevýhoda je moje subjektivní, protože mě to nepřišlo že by to tak mohlo být a fungovat
Vse objektivni duvody zcela zasadniho vyznamu.
Nepatrny narust tuhosti pri pleteni vnejskem.
jo jo :)
No ja jsem jenom tupe zvire, ale u krizeneho vypletu na stejne nabe je ten ohyb vzdycky vetsi nez u radialu.
+1 pro Hrošíka…;)
+1 :)
tak si to zapleť radiálně zvenku a uvidíš jak to vychází a jestli musíš drát ohýbat nebo ne
Coz to ohybat ho asi musis, ale to myslim nevadi, protoze pri krizenem vypletu se ohybaji vic.
Na druhou stranu, kdyz tak o to premyslim, tim ze se drat ohyba o prirubu, tim na ni pri jizde pri zatezi cyklicky zatlaci a namaha ji, pri raduialu na jednu stranu, takze muze casem prasknout. Pri krizenem vypletu draty tlaci proti sobe.
Takze s tebou vlastne uplne souhlasim, ze u nektery naby to neni dobre.
Jestli vnější dráty při montáži přihneš nebo ne záleží vždy na Tobě. Mělo by se to dělat kvůli odstranění napětí, které tam jinak teoreticky zbude. Jiná věc je to, jesli se to nějak projeví, když celkové napětí po dotažení drátu je řádově několikanísobně vyšší.(Já to tak dělám spíš ze zvyku, než z přesvědčení).
Jinak u kříženého výpletu bude ohnutí větší právě z toho důvodu, že drát křížíš = podvékáš pod vnitřní, tedy má oproti přírubě větší úhel.
A proto se doporucuje davat vice zatizene draty hlavickou ven, i kdyz i to zalezi kus od kusu :)
no, ale u krizeni se imho sily rozdistribuuji mezi krizene draty, kdezto u radialu si vse odsere kazda jedna spica sama.
Chudák špica…:(
funkcne je to uplne jedno, pokud se ti spice nelamou o prirubu. hlavicky vne imho vypadaji lip.
Mi se třeba víl líbí hlavičky uvnitř…:P Stejně jako rám s kotoučovkou bez trčících čepů na Véčka…:P
No tak toto me taky zajima, s dovolenim bych se pripojil s dotazem. Jaky vliv ma na vyslednou pevnost, tuhost apod. kola to, na kterou stranu vychazi spice? Spis me zajima klasicky 3× vyplet. Kolo se da vyplest 2 zpusoby, viz neumely nakres, ale znali asi pochopi.
Tuzsi to asi bude v pripade, kdy nasledujici spice budou z prirub vychazet v opacnem smeru, druhy nakres v obrazku, ale jaky je prakticky rozdil? Zanedbatelny?
kdyz to das doleva, tak je to jedno. resp. mozna i lepsi ;-)
jasně, že jej vyženou…protože nemají obvykle ode mne válcovačku na dráty…
ja mam tvoji merku na retez, protoze alespon na ni mentalne mam :)
pak jsi jeden ze 100tis, co na to mentálně mají…
ee jsem 2 ze 100tis co na to mentalne maji a to uz je jen malicky kousek k bezplastakum :)
pak jsi jeden ze 100tis, co na to mentálně mají…
vzdyt pisu ze dva :D
dva lístky do tomboly???
ale jen vyherni…
výherní je vždycky…něco jako.. Hoří má panenko…
Tak jsem to tu pročetl a pochopil, že zaplést náboj s menším počtem děr na ráfek s větším počtem děr v případě tazatele lze.
Předpokládám, že to půjde i v případě náby 32 děr a ráfku 36 děr?…Když vynechám každou devátou díru na ráfku? Jedná se mi o přední výplet na kole dcery, ráfek nějaký obyč dvoustěnný hliník (kolo Torpado), náboj Shimano 475 6děr disk. Dcera ani ne 10let, lehká, zatížení minimální, stejně tak minimálné ježdění max. jen po polňáčkách, tedy jakože v terénu.
Naopak je to proveditelne, i kdyz je to drbacka. Tvou zamyslenou kombinaci nevim jak bys delal.
No to já taky ne:) a tím spíš z toho mám respekt, jelikož jsem ještě žádné kolo nikdy nevyplétal.
Problém vidím v zapletání právě při vynechání každé deváté díry, neumím si v hlavě představit, jak ty dráty křížit aby byl výplet pořád stejný…prostě nakřížit dva, dva, dva, dva, mezera a pak asi znova, dva, dva…problém ale vidím v tom, že jakmile ukončím první osmičku drátů a přijde ona mezera na ráfku, tak další osmička drátů už nepůjde na ráfek pod stejným úhlem jako ta osmička první, třetí osmička drátů půjde ještě pod šílenějším úhlem k ráfku než ta druhá no a čtvrtá osmička drátů darmo mluvit…takže takhle to asi nelze.
Slo by to myslim systemem 2+2, tj. 4 skupiny po 4 na kazde strane, dira by vysla mezi skupiny. Vzdy dva dopredu dva dozadu. Takovy jako svazkovy vyplet.
Delka dratu by mela byt cca jako na 2× krizeni (pisou v odkazu nize), s 36 rafkem bych rek o chlup kratsi; problem muze byt jestli ma rafek stranove stridani der, ale i to je v principu resitelne.
Je to trosku narocne jak zajistit stejnomerne napeti dratu. Celkem vyzva na prvni zapletani.
jj ale při cenách levného ráfku bych se s tím nehrál
Kdyby kazdy delal jen prakticke a rozumne veci, tak by to byla nuda sed :-) To kolo bude sexy, i kdyz dcera to asi neoceni.
Parádní!
Tak tohle musím zkusit. Takový můj křest ohněm. Moc díky!
Takže po půldenním mr.ání se v dílně jsem zjistil, že tento záplet není použitelný při použití původních drátů. Jsou moc dlouhé. I při maximálním dotažení niplů je celý výplet pořád totálně volný. Škoda, byl by funkční a vypadal by parádně.
Proje.aný čas jsem strávil i tím, že jsem zkoušel zaplétat variace tohoto výpletu (kžížení drátů na větší délce), ovšem není to provediltelné, protože na onu mezeru pak vždy vycházejí oba dva sobě nejbližší dráty na stejné straně ráfku, takže by dráty v onom místě táhly na jednu stranu, výplet by byl silově nesouměrný, vycebtrovat by jej nebylo možné.
Zkoušel jsem i odlehčenou variantu jen s 24mi dráty, ovšem i u této vycházely dráty špatně, sousední dráty opět na stejné straně ráfku, nehledě nato, ře mezera na ráfku místo tří drátů už je příliš velká i na nízké zatížení, výplet by se začal bortit.
Takže krom toho, že jsem si to aspoň konečně pořádně osahal jsem dneškem nezískal vůbec nic :)…šajze!!
Proto jsem tam psal ze delka je jako 2× krizeni, nepsals ze chces pouzit puvodni dlouhe na klasiku 3× krizeni. Ten rozdil delky je mezi 2× a 3× skoro centimetr.
Nechat tu mezeru ne mezi skupinami, ale proti „spicce“ krizeni by asi trochu pomohlo, prodlouzilo vzdalenost, ale jen tak asi odhadem o polovinu rozdilu mezi 2× a 3×… na dlouhe zimni vecery…
Existuje nějaká metoda, systém zaplétání tak aby nebyl ráfek mimo osu a aby neházel na výšku?
Vycentrovat boční vůli mi ještě jkžtakž jde, i vertikální osu ráfku vedu jakžtakž středem náboje ale ráfek je „šišatý“…
je mi jasné, že to chce zaplétat tak aby si všechny roviny sedaly současně, jinak se nedoberu výsledku…
existuje taková metoda?…stylem první drát přitahnout, devátý drát přitahnout, druhý drát přitahnout, desátý drát přitahnout, třetí drát…
Díky :), aspoň opráším angličtinu.
než otvírat nový téma, tak to skusím tady: najde se nějakej šikovnej zaplítač, kterej by byl schopnej zapíst 24palcovej ráfek XCO RIO 507 BA+nýt/24 (nový z Remerxu) s nábojem Mavic CrossLand (mám ze starýho kola)? Pokud ano, tak případně za kolik, klidně do SZ ;-))
špice nemám a jejich délku neznám, ilustrační obrázky zde: