Vakl XTR packy u brzdy a dlouhy chod zadny brzdy.

31 nepřečtených
  • plastex

    Dobry den, potreboval bych pomoct koupil jsem jete kotoucove brzdy a u zadni mam dva problémy. Jeden je ten ze u brzdove packy mam vakl nevite nekdo co stim mam delat da se to nejak opravit???Je to myslim rocnik 2010. A dalsi problem mam se trmenem proste mezi kotoucem a destickami neni skoro zadna mezera ale nabeh brzdneho ucinku je dost pomaly a packa jde zmackout skoro az ke gripu, neni to treba tim ze tam je malo oleje???

    0 0
    • m3rlin  

      kde mas vakl ? u XTR mi prislo, ze snad ani vakl byt moc nemuze…

      brzdnej ucinek je malej, prave protoze mackas az ke gripu – dlouho se atm nic nedeje a funguje az kdesi ke konci.

      Udelal bych vymenu kapaliny + odvzdusneni a podle stavu bych zkusil vymenit desticky.

      0 0
      • plastex  

        No vakl mam u packy kdyz ji nedrzim tak tam tak trochu lita. Kdyz to vysvetli tak tochu lajcky tak ta tycinka co jde od packy a tlaci nejspis na ten pist co pak tlaci kapalinu do trmenu. Tak na konci te tycinky je takova kulicka a tam je ten vlak mi prijde jak kdyby tam chybela nejaka gumicka je to mozny???

        0 0
        • Ossis  

          A vyndaval jsi tu tycinku? Nevim, jak to je v XTRku, ale u deorek byla na te tycince podlozka zajistena segrovkou uvnitr a obcas se trochu vymackala.

          0 0
          • plastex  

            Tycinku sem nevydaval uz sem je takhle koupil jety. A kdyz ji budu chtit rozebral nepokazim to nejak a hlavne co vsechno mam vyndat abych tu tycku vyndal a co tam mam misto toho dat??

            0 0
            • Ossis  

              Už je to nějaká doba, co jsem to řešil, takže si to moc nepamatuju – zkusil jsem po paměti udělat jednoduchý orientační náčrtek. Měl by sis vystačit s inbusem, klestema na segrovky(zahnute) a horou trpělivosti.

              Na schematu XTR ani těch deorek to není vidět (mám na mysli podložku a ségrovku uvnitř těla brzdy – u té kuličky, ne část označenou 5). Ale vypadá to, že by měl být podobný systém.

              0 0
            • Ossis  

              Neručím za to, že to vyřeší tvůj problém, ale mohlo by to pomoct. Nejdřív to chce vyšroubovat a vyndat tyčinku z páky. Potom pomocí kleští na ségrovky vyndáš ségrovku, která tam drží tu tyčinku s kuličkou a podložku. Podložku a případně i ségrovku (pokud bude třeba) vyměníš.

              Moje teorie je, že když (třeba) spadneš a vezmeš rukou za brzdovou páku směrem od řidítek, tak se ta podložka působením kuličky vyhne směrem ven, a pak je tam vakl.

              0 0
              • plastex  

                super tak tohle jsem potreboval urcite to zkusim.dekuji moc

                0 0
              • Vilém  

                Me prijde, ze s vaklem paky nema toto nic spolecneho a neni duvod lezt do pistku ap. Ten vznika na cepu paky, nebo v kombinaci vule cepu a vule packy v tele paky.

                0 0
                • kubad  

                  tak tak, vakl je v opotřebení čepu, a tam to nevyřeší jinak než výměnou ochozené součástky

                  http://techdocs.shimano.com/…30728273.pdf

                  0 0
                  • plastex  

                    A to se da poridit jako samostatny dil??

                    0 0
                    • kubad  

                      jo v odkaze máš vypsané kody náhradních dílů, zeptat se můžeš

                      s dostupností to asi bude slabota

                      0 0
                    • Vilém  

                      Nejspis stejne budou vymackane plastove futra, v kterych beha cep c.5. Ty v rozkresu, jako nahr. dil, nejsou.

                      Takze jedine soustruznik.

                      0 0
                • Ossis  

                  Záleží, jak se ten vakl projevuje. Kdyby to bylo jen v uložení páky, tak by se to podle mě projevovalo i při stlačení té páky.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Prave, ze pri stlaceni se tezko projevi. Vzdalenost cepu otaceni od mista, kde je tycka s kulickou, tlacici na pist, je mala.

                    0 0
                    • plastex  

                      Ten vakl se projevuje tak ze kdyz packu nerdzim a jedu tak se mele proste nedrzi na svemi miste, a kdyz je dejme tomu nejdale od gripu tak treba 1 centimetr jede naprazdno a az pak zacne zabirat.

                      0 0
                      • Vilém  

                        A kyve se nahoru a dolu, nebo ve smeru stisku paky? To ze brzda nezabira hned mi prijde normalni.

                        Ale v prvni rade odvzdusni, jak uz ti bylo psano na zacatku, pak muzes resit nejaky vakl packy.

                        0 0
                        • plastex  

                          No vakl je prave ze ve smeru mackani, a normani to urcite neni bracha ma SLX a tomu to nedela a kdyz si koupis novy brzdy a byl by tam vakl stim ze je to normalni tak bych jim je omlatil o hlavu. Jo a jen pro info trosku sem se vtom povtal a vytek mi mineralni olej na nohu ale to vem cert ale mozna sem zjistil cim ten vakl byl a vyresil jsem to dejme tomu na par mesicu a to tak ze u packy kde zacina ten pist je maly inbus a tim kdyz se toci tak packa se bud priblizuje ke gripu a nebo oddaluje tak ja ji dal uplne co to slo ke gripu a uz tam vakl je jen minimalni, ae jak rikam brachovi SLX to jsou rocnik2009 a chod maji krasne stisnes je o 1 cm a jdou do plnych a vakl nemaji vubec zadny ta to nechapu, proc si clovek ma kupovat XTR vlastne to nejlepsi co je kdyz muze dat o 3k mene za slx ktere jsou lepsi a nedelaji se tam vakly.

                          0 0
                          • kubad  

                            tak to reklamuj :-)

                            0 0
                          • Vilém  

                            Aha, ja myslel, ze je v jinem smeru, pochopil jsem to spatne.

                            Je tezko neco radit, kdyz i zakladni vec, jako nastaveni vzdalenosti paky, mrtvy chod paky, nebo identifikace zavzdusnene brzdy, ti cini potize:)

                            0 0
              • PIN.kes  

                A když demontuji segerovku nevyteče kapalina? díky T.

                0 0
                • Ossis  

                  Nevyteče, snad kdybys s ní pak prováděl psí kusy.

                  0 0
    • jonti  

      Ten vakl se udela na vsech brzdach, neres to, jezdi.

      Druhy problem by melo vyresit odvzdusneni, taky zkontroluj jestli nejsou desky a kotouc zamastene.

      0 0
      • plastex  

        No neresit to to se mi nechce protze sem si kupoval jiny brzdy taky kvuli tomu ze na tech mich starsich vakl byl na obou packach a hlavne hrozne me sere jak to rachta.

        0 0
        • PIN.kes  

          Ahoj, asi jdu s křížkem po funuse ale…

          Pokud dostane např při pádu brzdová páčka dobrou ránu tak se podložka, která je za segerovkou prohne a pak vznikne vůle. Pokud si posvítíš baterkou a porovnáš plošky za segerovkou uvidíš že jedna (ta dobrá) má rovnou plochu a druhá je prohnutá.

          0 0
          • Ossis  

            Přesně to jsem myslel.

            0 0
            • PIN.kes  

              Mám ten samý problém, a to vakl u jedné z pák. Páčku jsem demontoval, segerovku i podložku se mi podařilo dostat ven bez segerových kleští, podložka,která byla prohnutá dostala pár drobných poklepů kladivem na rovné kovové podložce, tím se srovnala a může jít zpět. Skončil jsem ale u toho že tu segerovku tam neumím dostat, zkoušel jsem různě ale bez segerových kleští to nedám. Myslím, že pak bude páčka již bez vůle. Jde to celkem dobře ale musí být ty kleště :-(.

              0 0
              • Vilém  

                Co ji nasadit jen na okraj a pak dotlacit na misto vhodnou trubickou (orechem atd)?

                0 0
                • PIN.kes  

                  Zkoušel jsem tam tu segerovku nacpat různě ale nedařilo se mi to, raději jsem to nechal tak a na druhý den si půjčil segerovky, během 5ti sekund hotovo a výsledek? Paráda, páčka je bez vůle, povedlo se.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.