• o5majkl

    Tak sem přidávám jednu takovou exclusivní věc. Na internetu ani tady na bike-foru o tom skoro neni zmínka a fotky se hledaj taky těžko, ale občas se to na nějakém kole-spíš na silničce objeví… Nicméně jde o silniční kola na bajka-čili s kotoučovou nábou, ale hlavně s vázaným výpletem…

    0 0
    • Vilém  

      Par lidi to tu vozi. Mel jsem to kdysi udelany na skakacim kole, ale jedna otocka kolem se mi moc neosvedcila. Nakonec jsem udelal jen pul otocky, draty se v miste 3tiho prekrizeni prohodily, tzn levej sel doprava a naopak.

      0 0
    • zichis  

      A k čemu to je jako dobrý? Ještě bych pochopil že si takhle někdo chce zkrátit dráty, páč na kombinaci krosový ráfek+ kotoučová nába se blbě shání správná délka. Jinak se mi zdá, že se to bude chovat podobně jako radiální výplet – tzn. neradno přes takový výplet přenášet velké kroutící momenty.

      0 0
      • o5majkl  

        Právě naopak… Dráty sou delší oproti normálu a jako radiální výplet se to těžko může chovat, když je to klasickej trojtě kříženej výplet, akorát dva dráty sou eště navíc přetočený, takže to na pevnosti přidá. Jak řikal vilém, tak ve skutečnosti je tomu opravdu tak.

        0 0
        • zichis  

          chápu že je tohle uspořádání může být tvrdší ve směru síly působící od země do vidle. Ale moje pochybnosti se týkají přenosu síl co jdou tangenciálně. Např při šlapání z náby na vlastní ráfek. Všimni si že v tom místě zkroucení směřují dráty defakto přímo na osu, takže tahle část je v podstatě shodná s radiálním výpletem.

          0 0
          • o5majkl  

            Dobře, ale zase to ber tak, že ten drát je dvojtě obtočenej, takže on si zachovává stejnej směr jako kdybych ho neobtáčel a vykřížený je to klasicky 3×. Jediný co bude podle mě problém, tak bude sedání toho výpletu a to zrovna v tom místě, který máš na mysli, ptz při brždění a v tahu, se to bude v těch spinech postupně utahovat, takže třeba po těch 200 kilákách to bude chtít dotáhnout a vycentrovat, jinak v tomhle směru bych problém určitě neviděl.

            0 0
          • Honza z H  

            Při dobře utaženém výpletu by to mohlo líp přenášet i tu tangenciální sílu, protože tím protočením drátu se zapojí do hry i ta druhá polovina drátů (leading podle sheldona browna). Jednoduše řečeno se ten drát v protisměru nemůže tolik prohnout.

            0 0
    • soc  

      Tohle jsem vozil někdy v roce 95… pokud se to pořádně neudělá, je to na houby… což byl můj případ…

      0 0
      • Jaromír  

        souhlas. já to mám na pevňáku od '98 a na fulu od 2001. výplet je podstatně tužší, ale mnohem háklivější na vypletení, obě zakroucené špice musí být vůči sobě dost symetricky, jinak se přetahujou mezi sebou. taky se to hůř centruje, jedna špice potahuje i tu druhou, takže moc dobře nejdou srovnat velké rany. hlavně při vyšších ráfkách je nipl víc vytočený.

         
        0 0
    • dedasurovec  

      neznáte nějakou stránku s návodama na vypletani atd…

      0 0
    • tomixx  

      A co takhle radiálně axilální výplet? Neboli příme i křížené dráty?

      0 0
      • o5majkl  

        No pokud myslíš na jedný straně to a na druhý to, tak to už je docela rozšířenej způsob zaplejtání. Jinak jak psal vilém o Sheldonu Brownovi, takpřes jeho stránky sem našel způsob, kde je kombinace radiál a axiál na jedný straně výpletu, ale už mi to přišlo přehnaný, nehledě na to, že třeba na zadnim kole na V brzdy by byly použitý 4 různý dýlky drátů, což už neni moc praktický.

        0 0
      • tomixx  

        Tak tady je teda můj vlastnoruční radiálně axiální výplet 24 drátama z 24 děrové náby do 36 děrového ráfku.Zatím si neztěžuju. Mám cca 95 kg a drží :))

        0 0
        • tomixx  

          Jinak žádný návody sem nehledal, prostě mě to napadlo a tak jsem si to vypletl :) Jo délky drátů jsou zajmavé, to jo :) Jsem ulovil i nějaké ploché dráty, ale ty vyšly jen na ty přímé dráty.

          0 0
        • tomixx  

          Jinak žádný návody sem nehledal, prostě mě to napadlo a tak jsem si to vypletl :) Jo délky drátů jsou zajmavé, to jo :) Jsem ulovil i nějaké ploché dráty, ale ty vyšly jen na ty přímé dráty.

          0 0
          • o5majkl  

            Jasný, tak je to v podstatě to, co je popsaný na stránkách, akorát v „osekanější“ podobě. http://www.terminalvelocity.demon.co.uk/WheelBuild/ v menu položka wheels a odkaz 40 spoke Crows Foot

            0 0
            • tomixx  

              Pravda pravda. Teď na to koukám. Ale 40 drátů? Se asi hodně bojí :))

              0 0
              • o5majkl  

                Spíš je to hodně velkej OLDschool, když kouknu na to ztapletený kolo co tam vystavuje :) 40 drátů sem zatim viděl jen na BMXku, ale jinak sem se s tim nesetkal u běžnejch kol.

                0 0
    • vlk  

      POužívám to již řadu let. První kola mi vyplýtala nějaká firma za šílený money. Podle kamošů je to o dost tužší a kolo s tím má větší odpich-nedokáži posoudit. Já to mám kvůli pevnosti. Než jsem to kdysi na HT začal používat, měl jsem neustále osmy nebo rozhozené ráfky.

      Bohužel firma co mi to dělala už dnes neexistuje, takže poslední roky si to na svá a bráchova kola vyplétám sám. Zničil jsem docela dost drátů, než jsem se to naučil.

      Je to náročné na přesnost-souměrnost těch 2 drátů, bolí z toho docela hodně ruce a napoprvý se to těžko centruje.Navíc se to musí i více utahovat. Používám k tomu dráty 2,0 DTčka.

      Po vypletení, se musí zajet-velice opatrně-aspoň 50km, pak se znovu dotahuje a centruje na finál.A už pak na to do konce životnosti náboje,či ráfku nemusím šáhnout.

      Když už teď mívám problém s koelm, tak že je ráfek totálně zbořenej.

       

      Otázka je zda to má v dnešní době fullů a kotoučovek smysl, mít ráfek pořád vycentrovanej.

      Ale co když už jsem se to naučil, tak si  s tím pohraji.

       
      0 0
      • vlk  

        Tak pár obrázků, jak to vypadá na horáku

         
        0 0
        • buboman  

          Mate nakou fintu na to, jak urcim delku dratu? Alespon priblizne. Mozna bych si to vyzkousel, ale rozhodne nezacnu vypletet s DTckama, ale nejlevnejsima co jsou.

          0 0
          • Jaromír  

            na 36 děr a dvakrát zotočené + 2mm.

            rozhodnš si to zkus s nějakýma staýma drátama, symetricky to přesně navinout chce trochu grif.

             
            0 0
          • vlk  

            No věřím, že se to dá nějak spočítat, já to vyřešil tak, že jsem si vzal doma staré dráty(úplně ty obyčejné-mám různé délky a zkusil jsem naplést-2 dvojice proti sobě-pak jsem si určil o kolik kratší či delší je třeba.A koupil už správnou délku DTček. Na dalších kolech jsem tak už pak věděl jaké délky kupovat.

            0 0
          • Vilém  

            Pridaval jsem 3mm. Jinak delka pro 3× krizenej.

            0 0
            • o5majkl  

              Já přidával 4 mm pro jednu celou otočku :) Dráty nevylezly, takže ideál…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.