Vedení bovdenů vnitřkem rámu

8 nepřečtených
  • Hostmir

    Zdravím,

    chtěl bych se zeptat na, možná pro někoho hloupý, dotaz. Dá se nějakým způsobem předělat vedení bovdenů z vnějšího na vedení vnitřní? Předpokládám, že asi nejde jen tak navrtat rám a bovdeny protáhnout jak se mi zlíbí..nebo to jde? Existuje nějaké „bezpečné“ místo, kde by to nebyl problém protáhnout?

    A důvod? Rád bych doladil svou Meridu Speedera i8 k ještě trošku „čistějšímu“ vzhledu. A jak mě to napadlo? Našel jsem na internetu nějaký servis a v nabídce služeb měl předělání na „vedení bovdenu zadní brzdy vnitřkem rámu“ za cca 250kaček.. jen tento servis byl trošku z ruky, takže to nepřipadá v úvahu.

    Hledal sem všude ale nikde jsem nenašel žádné info..Takže se ptám Vás tady, jestli s tím někdo nemá zkušenosti. Případně jestli někde v Olomouci není možnost si toto udělat

    Díky

    0 0
    • Evilcleaner  

      tak jde všechno žejo, ale pokud to má mít nějaký smysl tak by ses musel zbavit ještě původních návařek což v důsledku znamená nový lak.

      0 0
      • Hostmir  

        Navářky jsou tam jen „drážky“ na hydrauliky, ke kterým jsou bovdeny připevněné pomocí stahovacích pásků. Pokud by se neodstraňovali, tak zas tak moc rušivé podle mě nejsou: kvůli dvoum „drobkům“ na spodku rámu zvažovat přestříkání se mi zas nechce :-)

        0 0
        • Vilém  

          Clovece ja ti nevim. Kdyz tak na to kolo koukam, tak tam nejvic rusive pusobi prave ty navarky. I kdyz bys to vedl spodni ramovou trubkou, tak bovdeny mezi riditky a vstupem do ramu, tam budou stale strasit. Dalsi vec je ta, jak by sis prestavoval pruchod bovdenu stredovou trubkou a prostup dp trubek zadni stavby. Nasledny vystup z tencich trubek zadni stavby by ji mohl dost oslabit, precijen nema prumer 50mm jako spodni ramova trubka.

          Muj nazor je ten, ze je to blbost a obzvlast pokud se ti nechce poustet do vetsich akci, tak bych na to prdel.

          0 0
          • kubad  

            Souhlas

            0 0
          • Hostmir  

            No, máš asi pravdu. Byl jsem se teď na to podívat do garáže a měním názor: jsem neměl tušení, že těch navářek je tam tolik a že jdou tak vidět.. s tím by se něco udělat muselo, to je pravda, takže předchozí příspěvek beru zpět. Prostup kolem středové osy si opravdu nedovedu představit. Mám nějaké tušení, že kolem středové osy by se nějaké to místo najít mělo, ale asi ne dostatek, takže to je další problém k zamyšlení.

            Výstup trubkou zadní stavby je mi taky záhadou. Co třeba vést to přes ty původní navářky na bovdeny? Je to přeci jen aspoň trochu zesílené místo..

            0 0
    • frdrx  

      Na to bych se vykašlal. Tohle tomu kolu akorát ubere spíš než přidá. Lanka vedená venku vypadají dobře, minimálně líp než výsledky nějakýho dodatečnýho zásahu.

      0 0
    • Marcele  

      DC to resilo u starsich modelu vstupem primo do hlavove trubky, novejsi modely to maji zavedeno do ramove trubky a pak v teflonovem bowu az k smyku a saltre. Okolo stredu maji ,,trubku v trubce" a vedeni ve vznikle dutine, coz u klasickych ramu neni, takze by to tam asi muselo jit ven. ze zadni skladby potom lanko vychazi v ose trubky na jejim konci, takze nijak nenarusuje pevnost ramu oslebenim materialu aj. Obrovskou vyhodou tohoto systemu je, ze jsem za 2 roky intenzivniho jezdeni Cannera CC1 -zima i leto- nemusel na razeni sahnout a porad to funguje na 100%. Vedeni vnitrkem/utesnena soustava ma neco do sebe. Funguje

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.