Zdar, právě si nechávam dělat na míru rám Duratec Sonix. Ctěl bych se zeptat jak je to s tou jejich vychytávkou vedení lanek a bovdenu v rámu.Zajíma mě jak je to hlavně s životnosti těch teflonových hadiček co jsou v rámu.Díky za odpovědi.
Zdar, právě si nechávam dělat na míru rám Duratec Sonix. Ctěl bych se zeptat jak je to s tou jejich vychytávkou vedení lanek a bovdenu v rámu.Zajíma mě jak je to hlavně s životnosti těch teflonových hadiček co jsou v rámu.Díky za odpovědi.
na to se zkus zeptat Milana Špolce .....budto ti jednu vrazi, ze si z nej delas srandu, nebo bude nadavat :))
:)))
mam to rok a kousek na silnicce (cool RX2) a vse funguje jako hodinky. na bika sem si vnitrni vedeni ale radeji nedal, mam strach jak to cistit kdyz tam zaleze bordel.o zivotnost bych se nebal, jen o to cisteni.
Copak? Kanon se nelibi? :o)
Mám starší model Sonix C12 Od začátku sem měl problém s provlečením lánka zadní přehazky, chod nebyl špatný, ale ta výměna nic moc. Po 3-sezonách sem to vyškubal, použil NOKON a funguje to o poznání líp. Mám pocit , že ta vnitřní trubička byla už z výroby moc našponovaná. Možná vada jen mého kusu :-((
Ale líbil, akorát prasknul rám a nikdo to u nás nechce zpravit. (ani se jím nedivím). Reklamace se potáhne ještě bůh vi jak dlouho . Takže bude Duratec s lefty . Už se na to těším.
U mě to šlo rychle, v květnu rupnul a koncem září byl nový :-)
jj taky jsem si užil tři měsíce reklamačku u cannonu :O) i když o pár let dýl než ty hehe :O)
nechcem zakladat nove vlakno:
otazka znie:
Ake sposoby prepchatia/prevlecenia radiaceho lanka ramom pouzivate?
nejak sa nam to tu nedari :)
normálně lanko nasoukám do trubičky uvnitř a na druhé straně vyleze :-) Ale to jsi asi nechtěl slyšet :-) Já s tím nikdy problém neměl.
Mimochodem před dvěma týdny jsem byl ty trubičky nechat v Duratecu vyměnit, po šesti letech provozu už se tam asi dostal bordel a lanko šaltru šlo ztuha. Však taky maratonů v blátě jsem s tím kolem pěkných pár absolvoval. Po předchozí dohodě termínu proběhla výměna na počkání, za třicet minut jsem frčel s rámem domů. Akorát, že se musí rám skoro komplet odstrojit, no ale alespoň proběhla předsezonní příprava a při té příležitosti jsem koupil i novou vidlici.
Ahoj,
také jsem se pustil do výměny té teflonové hadičky svépomocí.
Je nějaký osvědčený způsob, jak se Ti nejlépe podařilo tu trubičku provléknout rámem? Něco, na co by si člověk měl dát obzvlášt pozor?
Díky za jakékoliv rady, typy, triky :-)
hlavně si tam protáhnout lánko a to tam nechat jinak se nemáš šanci trefit
U duratecu (cx2) jsem vytrhnul puvodni vedeni k prehazovacce a protahnul normalni bowden. Prostouchavat lanko zaschlym bahnem v puvodnim vedeni me nebavilo
5 let canner/ zadny servis/zadny problem- lana funguji
Přemýšlím nad metodou odmotat horní omotávku na beranech vzadu na hazce povolit lanko, to povystrčit dualem, odstřihnout koncovku, pevnou nití svázat konce lanek a nové takto protahovat za starým. Šlo by to ?
používají se na to tenké vodící trubičky, které si servisáci schovávají z nových rámů, kde je takto udělaná příprava na snadné protahování lanek
takže vezmeš tu trubičku, nasadíš na původní lanko, až ti vyleze konec z druhé strany, pak vytáhneš původní lanko, provlékneš nové lanky a vytáhneš vodící trubičku
jak prosté, milý Watsone
Anebo koupis sadu od Park Tool
Asi se zeptám blbě, ale myslel jsem, že lanko má byt v rámu v té trubičce, že tam není volně. Něco jako když je venku v bovdenu. Předpokládal jsem, že se pak jen ty číhající trubičky zkrátí, aby nekoukaly ven? Nějak moc jsem to nezkoumal, ale mám tu jeden takový rám v krabici, tak abych pak něco nepohnojil :-)
venku je v bowdenu, protože přes bowden se přenáší změny napětí lanka, uvnitř se změny napětí přenáší přes zarážky na vstupu a výstupu z rámu, takže tam nic nepotřebuješ
Myslel jsem, že je to tam jen jako nějaká ochrana, tedy spíš toho karbonu, před lankem, než naopak, ale asi je to blbost. Každopádně díky za odpověď.
to lanko v rámu musí vést přímo a být napnuté, takže tam žádná ochrana není potřeba, tedy nevím jak u všech výrobců, ale co já mám a znám tak ta lanka vedou napříč a s rámem uvnitř vůbec nepřijdou do styku, opírají se jen o ty vstupy a výstupy a ty jsou vyměnitelné
nikdy jsem to nedelal, ale kdybych to nekdy potreboval, misto ty trubicky bych pouzil smrstovaci buzirku toho nejmensiho prumeru (1mm?) a pro jistotu ji na tom lanku zahral, aby se stahla na fest.
Viz.Trepi.
Ta smršťovačka není vhodná.
Dá se koupit teflonová trubička v metráži.Je tužší.
V servisech se používa magnetická protahovačka od ParkToolu.
Jak pisu, nezkousel jsem, ale fungovat to urcite bude. Kdyz navliknes tu buzirku na posledni 3 cm lanka a nahrejes, jen tak ji nestrhnes. Pomoci lanka ji protahnes na 2. konec ramu.
To je picovina. By si chcipnul, nez to udelal smrstovackou. Respektive, mozna udelal, ale je dost měkká a to je problem. Trubicka je lepsi.
A nektery ramy maji uvnitr ramu integrovany vedeni.
A to je pak prima práce.
Ano, Superior tam má tunely. Bowden jsem vyměnil během minuty, žádný problém :-)
to s těmi tunely je fakt, ale nikdy jsem nepochopil proč to někdo tak dělá, co to má vlastně za význam, přímé vnitřní vedení je elegantní a šetří na hmotnosti bowdenu, vnitřní vedení v tunelech = bowden a ještě ta trubička navíc, imho pěkná blbost
No kdo tam tunely nemá, tak má pěknou zábavu, když vytáhne bowden, aniž by si na něj něco předtím uvázal. A těch pár gramů teda neřeším :-)
taky mi vnitrkem vedou cely bowdeny. Zajimalo by me, jak zjistit, jestli tam naky tunely mam nebo ne. Jedina moznost je podle me bowden vytahnou a zkusit, coz se mi moc nechce.
Co pouzivate na spojeni 2 bowdenu?
Nebo se u vyrobce podivat na manual k ramu.
Já to našel v manuálu na rám, sice k trochu jinému modelu, ale risknul jsem to :-) Na spojení bowdenů tu někdo radil – uříznout z vrutu hlavu a z každé strany našroubovat bowden.
Na to je,,udělátko".Je to taková propojka o průměru bowdenu a délky cca2cm,ktrá má z jedné strany pravý závit a z druhé levý.Při šroubování se současně zašroubuje do obou bowdenů.
Pokud máš bowden v celku,tak tam nejspíš žádný,,tunely"nebudou.V rámu pak bývá drátěnka nebo jsou ty bowdeny ještě provlečený gumopěnovou nohavičkou aby v rámu nemlátily.
Píšou „tunely“.
tak tohle jsem řešil jen jednou, když jsem celý rám odstrojil a obrušoval lak, pak jsem musel portahovat lanka bez pomoci těch vodících trubiček, trvalo mi to cca 5 minut (2 ředící a jedno brzdové)
tak nevím nevím…
Záleží, jak je to udělané. RB RX 2019 má velké montážní díry, tahalo se mi to skvěle…
Na hliníkovém X-Roadu nemám žádné vedení. Lanka jdou rámem normálně na volno a celkem elegantní řešení je, že vystupují u středu snímatelnou koncovkou (vznikne pak v rámu celkem velká díra). Takže při měnění lanek člověk tu koncovku sundá, strčí lanko u hlavovky do trubky a u středu normálně prstem vytáhne.
Toto je ono:
Vzít průměr otvoru 1,2 nebo 1,3 ?