Viděno dnes na Bike Brno 2010. Baterka místo flašky, motor v zadní „nábě“… ;-)
Viděno dnes na Bike Brno 2010. Baterka místo flašky, motor v zadní „nábě“… ;-)
Pri pohlade na zadny naboj je to na prvy pohlad elektrokolo…
Ale do kopca by sa mi to zislo :-)
Ne, myslel bych si, že je to normální kolo s ukrutnou nadváhou.
A věřil bys, že i tohle je elektrokolo? :)
Spíš se nabizí otázka: že by tento kvičící motorek soupeři neslyšeli?No nevim, nevim…
Germánský výmysl :-) Motor tam má jedinou funkci – pomáhat tak, abys necítil tu zvýšenou váhu a jel jako na „normálním“ 12kg kole :-D
Jsou to všechno „srandičky“. K čemu by potom to kolo vlastně bylo, když na něm nebudeme šlapat? To už můžu jet rovnou autem… No, ne?
fujtajxl, ty oblý ergony vypadaj jak z vobchodu s protetickejma pomůckama. Mohli tam dát aspoň ty novější, hranatý, když už.
sry za patný zařazení, mělo to jít do rootu.
Však taky „Ergona Opava s.r.o.“http://www.protetika-ergona.cz/ protetické pomůcky vyrábí… :-D
Je to skoro k nepoznání, vypadá to fakt úžasně…vtipný je, že ještě před třemi lety to bylo něco neuvěřitelného a dneska si elektrosadu běžně koupíte, doporučuji elektrosady Bionx trochu dražší, ale velká kvalita..
Bez s tou reklamou nekam!
tohle už je občas vidět. Cena zatím masakr.
Ale teda co mě letos překvapilo, kolik lidí na tom na západě jezdí -obecně elektrokola-. U nás díky ceně srovnatelný s 50cc mopedem a obecně hladinou daleko nad možnostmi důchodců (cílovky) to nebude ani desetinový trh bohužel :(
Zrovna minulý týden jsem si u nás ve městě při čekání na bus všiml, že snad každý druhý důchodce, který kolem projel na kole, měl elektrokolo.
a ze prej chudej kraj ;)
Tak ono je to dáno spíš malou velikostí města (ale přesto moc velkou na chození pěšky, holt pro důchodce), jeho kopcovitostí a takřka absencí MHD.
jdou vám mladým příkladem, místo aby si vozili zadky v autobuse, který ještě zhoršuje už tak začuděné ovzduší, jezdí ekologicky :-)
No, tu sadu do předního kola a 2×2 to by se jezdilo v terénu. :-)
Není to kompatibilní s XX1, takže bych to nechtěl…
vyzera to fajn.
se-se si to iste kupi pod stromek :)
Motor vzadu= zastaralá koncepce.
A věřil bys, že i tohle http://www.gizmag.com/…ystem/29339/, tohle http://www.gizmag.com/…obike/28876/ , i tohle http://www.gizmag.com/…-fork/28218/ ? K předešlému- je myšleno motor i řazení vzadu.
to poslední je hustý, 16kilo… Akorát teda všechna váha vpředu to na kostky a koleje do města bude hodně tricky na ovládání.
mě přijde nejlepší integrovaná baterie v dolní rámovce a motor vpředu nebo vzadu na to zatím nemám názor. V terénu by přední náhon mohl být hodně zábavná věc, ale muselo by to umět i víc než 25km/h :)
Nejlepší je motor uprostřed. Ale na to musí být extra rám nebo spešl přestavbový kit. A ta rychlost záleží na výkonu motoru, zákonem je omezen na 250W, ale není problém koupit 500, 1000 i 2000W. Pokud je to postavené dle zákona, tak je to tak pro důchodce na cestu do kaufu:)
Kit na motor uprostřed – do standardního rámu:
http://www.aliexpress.com/…6047038.html
To jsem myslel, že se ani nedělá, že na to musí být upravený rám…
29 MTB s motorem ve středovém složení jsem měl na chvilku půjčené, to je asi z hlediska rozložení váhy nejlepší koncepce, akorát to opotřebení převodů bude větší, řetěz bude ještě větší spotřebka než normálně…
řetěz podle mě ok, na závodním kole ho orubu nejvíc bordelem ne silou. A 250W tam v podstatě je pořád, spíš víc :)
Tady jde o to, že máš těch cca 200W k dispozici navíc, takže když to narveš silou do kopce a k tomu osolíš motor naplno, aby to pořádně jelo, ta zátěž je o dost větší. Schválně se zeptám na zkušenosti, už to tam nějakou dobu jezdí a dost to kolo využívaj.
jenze vetsina lidi co jezdi na kole tak utahne tak tech 50 wattu nohama, takze to vic jak blacky stejne asi nebude
Jestli máš dojem, že většina lidí, co jezdí na kole, ušlape jen 50W, tak jsi hodně mimo. To nestačí ani na rozumnou jízdu po rovině.
75kg jezdec + 12kg bike + 10% kopec s výkonem jezdce 50W → rychlost 2km/h :-)
To co jezdí McBlacky samozřejmě většina dávat nebude, aspoň na polovinu jeho výkonu se ale dostane téměř každý.
pocital jsem spis prumerny watty, do kopce se zdimnou na o dost vic samozrejme…ale taky bude mit hromada lidi s 10% kopcem uz problem…ja myslel vetsinu tech kteri by o elektrokole uvazovali samozrejme a tam si stojim za tim ze tech 50wattu prumer bude odpovidat
Tak jsem zjistil, že je to s tím výkonem motoru trochu jinak. Motor může mít max 1000W, rychlost musí být omezena na 25km/h, výkon na 250W. Ovšem to platí pro veřejné komunikace, mimo ně můžu mít, co chci, takže někteří výrobci umožňují přepínačem omezení vyřadit. Takže když uvidím hlídku, stačí přepnout…? viz: http://www.evbike.cz/…legislativa/
kolik je potreba wattu na 15km/h po rovine?
15km/h po rovině je na kolo rozumná rychlost??? Aha…
a ty si myslis ze clovek co je adeptem na elektrokolo jezdi 30? divil byses ale normalni lidi co maji kolo jako dopravni prostredek ci na nem jezdi jenom tak tak tech 15–20 jezdi po rovine uplne bezne…jaka je tvoje predstava normlani rychlosti prumerneho cloveka?
To je prostě evoluce. Laurin & Klement taky začali s výrobou jízdních kol, pak přešli na motokola, posléze na auta a postupně bohužel zanikli. A to je důkaz že bicykly jsou nesmrtelné. Myslím, že s elektrokoly to bude podobné;-)
jestli se prestehuju a jestli budu jezdit krom lijaku a mrazu do prace na kole, tak asi taky poridim el.motor.Ta cca pulhodina rano usetrenyho casu mi za tu hambu asi stoji…
a palivo doplníš nenápadně v práci pod stolem ;-)
můj tata každý den 2× jezdí na kole 6 km trasu docela kopcovitou – dojit a poklízet kozy a ovce – a už ho to trochu zmáhalo, tak jsem mu k sedmdesátinám kopil toto
http://www.ebikeshop.cz/…-2013-cerna/
no a teď tam jezdí i 4× denně i když nemusí. A o to kolo se teď přetahuje s mámou.
Je tam 250W motor, de to svižně, vyjede kopec, který musel jinak šlapat pěšky, je z toho kola nadšený.
Trochu potíž u všech těchto levných elektrokol je, že motor zapíná až tak za 1 vteřinu po šlápnutí do pedálů, ale dá se na to zvyknout a aspoň se šetří baterka.