• 6ndra

    Ahoj všem, mám dotaz. Mám kolem 130 kg a hledám vidlici která by zvládla jízdu středně těžkým terénem. Na novém kole mám rockshock Recon a kvůli nemožnosti zamknout a neschopeni dodržet ponor i při dofouknutí na 130psi ji chci vyměnit. Má už někdo řešení s kterým je spokojen?

    Díky!

    0 0
    • michomin  

      Zkoušel jsi ji nafouknout na 150 psi?

      0 0
    • novas752  

      Jaký zdvih?

      A co myslíš pod „dodržet ponor“? Moc velký sag?

      Na tu váhu by se hodilo něco s širšíma nohama = RockShox Pike/Revelation, Fox 34, SR Suntour Aion/Auron atd.

      0 0
      • 6ndra  

        Ahoj, jj sag celý špatně, racon má v návodu max120, tak jsem o tolik nechtěl překračovat.

        Zdvih aspoň 120+

        0 0
        • novas752  

          Takže jak píšu no. Cena/výkon bvyhravá Suntour, občas se dá slušně koupit Fox 34 Rhythm která je normálně jen na montáž do sériových kol. RockShox Pike nebo lepší Foxy Performance Elite/Factory už jsoh dražší.

          0 0
          • 6ndra  

            Ahoj tak jsem narazil na tu fox rhytm za 10k. Jaká je taková běžná cena? A ještě dotaz jak moc je problematické přenos vidlice mezi koly po zkrácení (kolik bývá rozdíl (nemám zkušenost s jetou) resp. nejetou vyndanou z nového kola, ale zkrácenou. Díky

            0 0
            • novas752  

              Normální crna nebývá, vidlice oficiálně není určená pro aftermarket prodej.

              Je potřeba změřit jak dlouhý krk tam máš teď. A kolik máš podložek pod/nad představcem.

              0 0
              • 6ndra  

                Díky za pomoc. 3 podložky + krk si změřím. Finální volba je buď: ROCK SHOX PIKE DEBON AIR, 120MM, 2019 nebo FOX RHYTHM 34 2019. Cena v zásadě identická. Je nějaká lepší? A nevíš zda jd na obě možné dát ovládání na řídítka? Tím jw to snad vše. Odkud jsi? Máš u mě flašku :)

                0 0
                • novas752  

                  Ty vado ovládání na řídítka. :) Neni to na trail vidlici nesmysl?

                  Na Pike to jde, musí se ale vyměnit celá patrona za Charger RCT Upgrade Kit = asi 6,5–7000 navíc.

                  Na Fox 34 2019 to taky jde ale nejsem si jiatej jestli se mění celá patrona nebo pouze kousek pod víčkem. Každopádně i tam to bude tak za 4 minimálně.

                  0 0
                  • 6ndra  

                    90% času je to na… :D, ale na silnici je to příjemný. :).

                    Ovšem za 4 – 7 se na to asi.. :).. A radši za ušetřený peníz ještě koupím zásuvnou podsedlovku. Už jsem po ní pokukoval u minulého kola :), ale taky zatím nevím jakou.. Jen to bude muset počkat :)

                    Díky

                    0 0
      • Fran-tic  

        No hlavně to muže ladit tokenama zejo, a silnější nohy jsou +. Minimálně aiona bych bral než recon.

        0 0
        • novas752  

          Tokenama sag moc nepoladí. Tokeny řešej problém „sag ok ale lítám po dorazech“.

          0 0
    • Tomas_82  

      Myslím, že by Recon měl jít nafoukat i na těch 130kg, bude to víc psi než 130, já mám 80kg a měl jsem na něm přes 100 psi (Recon z roku 2012) Když bych měnil, tak za něco s 34mm nohama, klidně i levnější Raidon.

      0 0
      • 6ndra  

        Právě že v návodu je max 120 psi tak o tolik přes už jsem nechtěl.

        0 0
    • rasto  

      zkusím z jiného soudku: pevnou jsi nezvažoval? ta by mohla vydržet nejvíc

      0 0
      • 6ndra  

        Pevná na to kde jezdím moc není :( bydlím uprostřed lesů a ty cestičky převážně uklízené nejsou.

        0 0
    • WRC24  

      Ahoj, s podobnou váhou bez potíží funguje Suntour Axon, měl jsem i RS Recon gold a taky bez potíží.

      0 0
      • novas752  

        Axon ani Recon neni moc do náročnějších terénů.

        0 0
        • WRC24  

          Tak to je těžko posoudit co je středně náročný terén, každý tu hranici máme jinde ;-)

          0 0
    • dedek55  

      Ahoj.

      Vyber si vidlici konstruovanou pro e-bajk. Jsou stavěné pro vyšší zátěž i namáhání.

      0 0
      • 6ndra  

        No to právě hledám, ale když se podíváš na většině e-bike jsou veškeré komponenty standardního kola řekněme ochuzené :) a e-bike + noje váha prostě nejsou standardní požadavek :). Strop jsem měl 15k tak tan se snad vlezu

        0 0
    • Markony  

      SR Suntour AURON foukal sem ji na 130 psi a žádný problém váha byl stejná .

      0 0
    • smizo  

      Taky vozim suntour auron jeste s 34mm nohama a nemam jedinej problem! Myslim si, ze vidlici uplne nesetrim, kdyztak je tam moznost duroluxe, ale to uz bude asi moc..jinak suntour ma verze i pro elektrokola a nebylo tezky je najit nebo sehnat. Cenove si myslim, ze se do 15tis vejdes.

      Maximalne, ale to ses presne v limitu marzochci vidlici.

      0 0
    • Yago2  

      A co Suntour Aion? Myslím, že se dá sehnat nová pod 6500.

      0 0
    • tma  

      Opráším vlákno. Co tam dát za vidlici pro váhu cca 115kg na 29"? Mám tam teď pružinovou Suntour XCM. Ne že by nějak nestačila na „terén“ (lesy, štěrky, polňačky) co jezdím ale přeci jen mi přijde, že nějak extra netlumí a hlavně kolo je pocitově strašně těžké (zlatá silnička ;-). Ze Suntourů bych viděl jako cena/výkon Axon. O 1kg lehčí, to už jen ta váha bude poznat. Ve specifikacích nevidím na kolik jsou jednotlivé typy foukatelný.

      Pozn: projeví se pevná osa omezením občasného cinkání kotoučů ? To mě teď u „nepevné“ dost znervozňuje, když nevím jak brzdu přesvědčit aby ztichla. Výměna znamená nejlépe asi nové přední kolo, že ?

      0 0
      • Tomas_82  

        Vidlici dej aspoň se 34mm nohama. Pevnou osou se cinkání asi úplně nezbavýš, ale trochu to přidá na tuhosti, kolo bych dal komplet nové.

        0 0
      • Tom-T45  

        Za mě je tedy největší přínos tuhosti pevná osa. Mám Rebu na rychloupínák a Sektor na 15 mm osu a zatímco Reba se kroutí jak had, tak Sektor se ani nehne. Cinkání kotoučů to určitě taky pomůže, jednak při nasazování fixuje kolo ve stejné poloze a jednak v podstatě vytvoří tuhý spoj mezi nábojem, na kterém je našroubovaný kotouč a nohou vidlice, na které je třmen.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.