Ako pokracovanie threadu o statickej charakteristike vidle bike-forum.cz/forum/vidlice-staticka-charakteristika/702786/forum.html#unread1 a threadu o tlmicoch bike-forum.cz/forum/tlmic-jeho-konstrukcia-charakteristiky-simulacia/699318/forum.html#unread1 by som nacal aj dynamicke charakteristiky vidle.
Trochu som si tu problematiku dnes pozrel a myslim, ze to nie je az taka magia.
Nahradna schema odpruzenia je v obrazku v prilohe. Odpruzena hmotnost je cast cyklistu plus bicykla. Neodpruzenu hmotnost tato jednoducha analyza ignoruje. Pruzina je jasna. Tlmenie je suma skutocneho tlmica a aj pasivnych odporov.
Budenie systemu je pomocou profilu cesty na obrazku dole. Skutocna cesta je pozicne zavisla (dostaneme casovy diagram).
Pre analyzu je mozne aj frekvencne budenie. Cesta sa teda simuluje zariadenim, ktore generuje harmonicke priebehy (sinusovky) s roznymi frekvenciami. Charakteristika pruzenia je potom vyjadrena frekvencnym grafom (prenosovou funkciou).
V prilohe je prenosova funkcia pre rozne cinitele tlmenia. Hodnota 1 je v rezonancnej frekvencii tohto odpruzenia.