Téma pro majitele vidlic Formula. Vše kolem výběru, ladění, servisu…
Téma pro majitele vidlic Formula. Vše kolem výběru, ladění, servisu…
Anketa: Kterou Formulu máte?
Pro zájemce je na ebay pár Selv v dražbě od 1€. ;-)
Tak co, koupil někdo? Selva 27.5 EX za 471€ není špatná cena. :-)
Pár užitečných videí ohledně servisu, výměny CTS kompresního modulu atd. – https://www.youtube.com/…i1NG6Gg8ZSmQ
Někde na youtube se válelo i video s návodem, jak odvzdušnit tlumící patronu, ale nějak jej teď neumím dohledat, možná ho Formula stáhla.
tak video k servisu cartridge jsem nakonec našel, je asi „zneveřejněné“ takže zběžně při hledání na Youtubu nelze najít, naštěstí jsem měl uložený odkaz – https://www.youtube.com/watch?…
…jinak já servis cartridge dělal bez vyjmutí patrony z noh, protože nemám onen gola ořech. Udělal jsem to tak, že jsem sundal spodní nohy, abych mohl pořadně hýbat pístnicí lezoucí z cartridge. Pak našrouboval „Žanetu“ místo bleed kitu (doporučuju pomalu a opatrně a nepřetáhnout, ať si neztrhnete závit, který se pomalým šroubováním do naústku žanety vyřeže závitem vidlice) a pak už normálně jako ve videu odvzdušňoval.
Týpek čistí vnitřní nohy docela ve stylu. :-)
Sníženo dle návodu a zdá se, že vše funguje jak má. :-)
Skrývali, bo mají nové video: https://youtu.be/VMncon8Jpoo
Vyměnili směs olejů za jejich Formula FX, do spodních nohou ho cpou 15 ml místo 10 ml mixu, do vzduchové komory jen 3 ml místo 5 ml.
PS: Ten taloš ve starém videu měl styl, tohle je nuda. :-)
Něco k servisu vidle, resp. ČÍM JE MOŽNÉ NAHRADIT OFIKO PŘÍPRAVKY:
Dobrý práce, děkuji. Aspoň nemusím gůglit :-)
asi nějak takto…
nejhorší bylo sehnat ořech
Pěkná práce. Nechceš udělat víc kusů a rozprodat tady na bike-forum? :-)))
a dovézt na sever :-)
kua to jsem měl vědět a vzal bych víc kusů, ten eshop je v Karviné trvalo asi 10 dní, než to bylo doma, poslali totiž omylem velikost 23, problémy s ppl atd. a než jsem to vůbec našel na netu skladem
pošta 150,– ořech 70,–
A ten vnitřek je originál, nebo to jsi taky frézoval? Karvinou bych měl za rohem.
frézoval já strojař :-))) ne to je origo, vzal jsem to jen na brusce v práci
potřebuješ ho půjčit?
Akutně ho teď nepotřebuji, ale koupil bych si ho a taky lehce obrousil. Dej prosím tě odkaz na eshop.
Už mám objednáno, v pátek pro něj jedu. :-D
jj tam jsem to bral
Jsem to začal zrovna včera řešit, zkusím vyndat patronu a Kamil G. Se mi na ni mrkne.
Taky objednáno a při jednom si asi skáknu do Černého lesa :-D
Budou až v pátek, poslali mi mail, že jsou v zahraničí… Máš nějakého soustružníka?
No budu se to snažit vrazit kámošovi, ať mi to udělá, ale je na tom vždycky celkem blbě s časem. Takže nevím kdy to bude. Moc na to teď nespěchám.
To já docela jo, ale mám jeden tip, tak v příštím týdnu to budu řešit…
Sakra, stáhnutí o 1mm je málo, je to dost na těsno, ideální by bylo tak 1,5mm. Nechal jsem srazit i čelo s náběhy, ať se neojedou rohy…
Ajaj. Dobré vědět. Kámoš se toho zatím nechytil, ale asi k němu vezmu vidlici a budeme brousit, až to bude ok. :-)
Jo, to bude lepší varianta. :-)
Změřil jsem to a mám to stáhnuté tak o 0,6 mm, proto ten problém, takže by 1 mm mohl stačit. :-/
Neni tu nekdo z Prahy kdo by mi ten ořech pujcil prosim? Potrebuju dovnitř zvednout zdvih ze 140 na 160 :-O DIKY
A víš o tom, že ho na úpravu zdvihu nepotřebuješ? :D
Nastuduj si to tady https://www.youtube.com/watch?…
Je to tak, pro změnu zdvihu je třeba vlézt ze spodku a né z vrchu… Satčí v podstatě imbusy, olej, vazelína a něco na podebrání segrovky.
No ja koukal na tohle video a tam jednoznacne treba je :-O
To video je zavadejici. Jak vidis, i v tom videu vyndava vzduchovy pist spodem. Horem jen doleva olej do komory, coz muzes udelat spodem nez namontujes pist.
Takze neni potreba
Nebo z vrchu vyšroubuješ ventilek, jak je to dle oficiálního návodu.
A na to ti stačí gola myslím 10.
Tak hotovo – vořech upravil Don Pedro za 3 minuty (flexa proti aku), trochu punk ale za tu rychlost to stalo, spacer vyndanej.
Jen sem Tondo zjistil, ze Neopos v komore ni ani jeden a to se Selve na Rallonu urcite nebude libit.
Je tu nekdo z Praglu kdo chce par kusu odprodat nebo je mam nekde objednat?
Ale to jsi musel stejne sundavat spodni nohy, ne?
Musel ale hodi se do budoucna
OLEJE:
Alternativou k OJ oilu, kterou jsem našel tak různě po fórech, je Motorex Fork Racing oil 2.5 W, který je taky docela dobře k sehnání v kdejakém shopu.
Tady ještě lepší cena Ballistolu, kdyby někoho zajímalo. Aha tak beru zpět, ten je vyloženě na zbraně :)
Vždyť je to to samé. :-)
A jo, asi chyba matrixu :) Myslel jsem že jsou dva jeden universal a jeden víc specializovanej na zbraně.
Zkusím tohle, třeba to bude taky dobře fungovat a mám to doma :)
Čoveče ta keramika uvnitř… No nevím…
Ta cena s poštovným stejně vychází tak blbě, že si radši u nás ve zbraních koupím 100ml balení za 85 Kč.
Někdo tady na fóru zmiňoval drhnutí vidlice při pomalém pohybu/„parking lot testu“. Na německém fóru se k tomuhle vyjádřil ofiko servis, že zpravidla jde o nějakým způsobem hnuté/nesouosé/opotřebované futra ve spodních nohách. Mně vidle něco podobného dělala taky a i po servise, ale po pá jízdách a závodech a „po-jízdních“ promazáních tento jev zmizel a vidle zase chodí normálně.
Vyteklo mi trochu oleje z tlumící nohy, ale byla zaprasená od hora až dolů, tak nevím, odkud to bylo. Zdá se mi, že nastavení komprese má na chod vidle minimální vliv, štelování odskoku funguje normálně, ale při návratu srká, čim je odskok přitáhnutý, tím víc. Co s tím? Servis patrony?
Tak Formule vydává ten „srkavý“/„sikavý“ zvuk běžně (a zhruba tak, jak popisuješ – tj. čím víc přivřeno, tím výraznější zvuk). Tak teď z tvého popisu nevím, jestli ho teď vidlice vydává víc než běžně, nebo sis toho zvukového projevu (který tam nějakým způsobem je i normálně) všiml pořádně až teď :).
Jinak jestli je tam míň oleje můžeš čeknout/dolít, když demontuješ páčku zamykání. Pak tu páčku použiješ jako klíč na ten čouhající bazmek, na kterém byla původně páčka přišroubovaná a vytáhneš ho z vidle. Přes tenhle otvor se pak vidle i odvzdušňuje. Pokud ti ale prochcal olej spodem patrony, bude tam asi potřeba vyměnit těsnění. Možná ti ale taky jen povolilo těsnění vespod spondích noh a vychcal ti z nich mazací olej (lepší případ).
Toho zvuku jsem si spíš nevšiml, takže to asi bude normal. Předpokládám, že když moc nefunguje nastavení komprese, tak vychcal ten olej z tlumicí patrony.
Blbne jen to nastavení nebo se i vidle chová dost jinak?
Když mi rupnul vak na Chargeru u Pika a vytekl olej z tlumení, tak se na tom nedalo jezdit :-)
Tak oleje tam dost, jak jsem zamykání povolil, tak se hned tlačil ven a ta komprese funguje, ale asi to nastavení není tak výrazné jako u jiných vidlic, co jsem měl. Celou noc jsem měl bike hore kolama, tak možná jen mazací olej vytekl přes stírák…
Tak po dnešní vyjížďce to vychcalo zase a je to nakonec z tlumicí patrony, konkrétně z mezery po obvodu ciferníku viz obrázek. Při kompresi teče olej ven a při reboundu to přisává slyšitelně vzduch. Co s tím? Jde to nějak přetěsnit? Jsem s tím schopen kulatými kleštěmi pootočit, ale dotáhnu to? Nedojebu něco?
Zvuk vzduchu je u formule běžný, to mi dělají obě a nikde nic neteče.
Dotahovat by se měl jen ten mnohohran do vidlice (tj. jiná mezera). Ta mezera, ze které ti to teče, slouží k pootočení ciferníku s páčkami, který se povoluje tím červíkem, či tak něco. Snad ti nepíšu něco co víš.
Mě jde přímo slyšet, jak to tou mezerou přisává vzduch, je to vždy až po té, co se vidlice vrátí do zdvihu. To pootočení jsem nevěděl, nicméně pod tím je něco špatně… :-/
Pohledej youtube, tam byla nějaká dobrá videa, ale blbě se to hledalo
Tak jsem nic nenašel, zkusím napsat přímo do Formule.
Zkus to, ale soudim, ze te odkazou na lokalniho distributora/servis centrum > Bartonicek. Jinak Cosmic Sports v nemecku je taky dobry.
Tomu jsem se chtěl vyhnout, vzhledem k tomu, že vidle není koupená z ofiko. distribuce a tím pádem asi budu platit opravu…
spis kdyz kouknu na obrazek rozmontovane vidle, tak podle mne ti tam neprosakuje olej z patrony, ale ze spodnich noh ti tama jde mazaci olej a vzduch
edit.: blbe jsem se dival, tak kdo vi :D
Dík :-D
edit: Docela mě to sere, venku pěkně a já nemůžu jezdit, bo všechna kola nepojezdná.. :-(
Chceš půjčit nějakou náhradní vidlici? :-)))
Edit: proč je vlastně mimo provoz Turner?
Bo jsem sundal nějaké věci, hodil je na Intense a je taky kapičku rozebrán k údržbě po 2 letech… Asi hodím Marunu na Intense, ale to bude jak chopper, akorát hubené kolo vzadu a tlusté vepředu… :-D
Tak nic, spodní kroužky hlávka se mi přehazovat nechce, šly fakt blbě nasadit…
Při rozborce patrony zatím zásek, je potřeba pravděpodobně rozšroubovat vrch, na což bude třeba vytvořit klíč pasující do těch čelních trojůhelníků popřípadě ještě do některé z děr po ovladačích.
Past vedle pasti.
Jj, to je past vedle pasti pi.o!!! :-)) Mám v mobilu aplikaci Oprava Lakatoše a už jen mačkám vhodné čudlíky. :-)
Tak si říkám, jestli jsem to neměl zavčasu prodat… :-D
A na lakatoše jsem dneska taky vzpomínal, když jsem hodinu a půl zkracoval a odvzdušňoval Sainty. Zadní ne a nee pořádně odvzdušnit… :-)
:-D Koupím tlumicí patronu…
No u toho jsem se zasekl taky, nechtěl jsem ale tak ožvýkat ten vršek :-) tak trojitý průplach olejem musí stačit…
Mocný nástroj hotov a dokonce i funguje, ale zase nemám u sebe tu upravenou golu, abych pokročil dál. :-D
Dobře ty! Vím, kde pak pro vercajk… :-)
:-D
za deset bodů!
Opraveno, bylo střihnuté poslední těsnění v tlumicí patroně v té horní části, zapomněli to při montáži máznout… :-/
Super. No já už si Formulku taky budu muset nechat. Myslím, že jsem ti to včera ukazoval… :-)
Umí Kamil i srovnávat futra? Asi bych mu to tam hodil, ať se na to mrkne a mám klid.
Určitě. Zkoušel si ten škrábanec zamáčknout? Ať nemá otřepy…
Vypadá to bez hran. Spíš jenom sjetá povrchovka.
i tak bych to něčím „přejel“
Asi pro jistotu koupím nějaký jemný smirek. Nebo nějaký jiný nápad?
Kamil mi doporučoval to spíš zkusit zamáčknout nějakou kulatinou, až pak kdyžtak brousit…
Hmm… Zkusím.
Přesne tak, materiál zůstane. Až se tam sáhne nějakým brusivem, materiál půjde pryč.
Prodávám svoji 29 Selvu, kdyby měl někdo zájem. Chodí krásně a je skoro nová, zrušil jsem 29 bajk a nechal si jen 27,5 a 26. Nemám pro ni uplatnění. Jinak bych si ji nechal.
dik no… pika sem jeste neprojel a ted abych premejslel o Formuli :-D
Aspoň víš, že už bys to měl konečně doskládat a projet. Ať to stihneš před rozebráním… :-D
uz je to slozeny…
Tak šup do našich biků, ať můžeme slintat. ;-)
mám sice „jen“ 35, ale su z ní zatím poměrně nadšenej ;-)
… tohle Ti schvaluji – budu muset toho Helma coil vyzkoušet sám no :-D
Zkoušej zkoušej! Tahle vidle by mi taky nevadila, tak ať tu máme nějaké info… :-)
je to sen, né že ne… ale za 25k ji kupovat nebudu. Navíc mám kolo s krátkým offsetem a ten bude až někdy v dubnu
Formule chodi lip nez ten pike. Muj osobni dojem.
tak ja mam projetou Alincebovu 35 takze vim jak na tom je… a uprime mi prisla i krapet lepsi nez BOS ale to uz bych asi hledal v jinym nastaveni kompresi a epanzi…
Takže Selva už je na cestě a Pike na prodej? :-)
neni.. ale premyslim ne ze ne :-D
predpokladam ze to ma normalni koncovky.. takze bych ty novy torque caps mohl rovnou zahodit ? :-D
Podle me torque plochy nema, z hlavy nevim, viz web formula
tos to nemoh prodat hned ? :-DD ted se mi doma vali Pika a jeste torque caps :-D
Už ji kup! :))
nekoupim.. nejdriv bych se musel zbavit pika… a navic je to uplne uhozeny na hlavu :-D
kup, je to super vidlice! :-D
což znamená, že stávající vidle půjdou lehce upgradovat na pružinu :)
Jj. ;-)
Doufám, že to půjde narvat i do 35. :-)
divil bych se, kdyby neslo, prumery dulezitych casti tam jsou stejne
Hmm, pěkné, ale počkám si na znovuzrození VANa.
To by byl důvod, proč bych šel rozbít prasátko. :-)
Rychlodotaz:
Oleje mi jsou jasné. Ale co vazelína na stíráky. Můžu použít klasický silikon? Nemají tam nějaké spešl požadavky? Myslím si, že by ničemu neměla vadit, ale člověk už nikdy neví. :-) Chci snižit zdvih na 170, tak bych ji i promazal.
Nenašel jsem žádné doporučení, tak používám RSP Slick Kick.
Ok. Já tu mám nějakou silikonovou, co na vidlice používám už spoustu let a nikdy nebyl problém, tak ji tam zase hodím.
Tak jsem to rozebral, snížil a namazal a tváří se to méně citlivé, než to bylo… :-/ Napadá někoho kde by mohl být problém? To se mi po servisu stalo poprvé.
Namazal jsi tou nějakou silikonovou vazelínou i stíraky vidlice zevnitř?
Tam je potřeba dát něco co pořádně klouže:
Jo jo… Mažu vždycky poctivě. Není to první vidlice co jsem dělal. Naposledy bratránkovi Vana a rozdíl před a po byl velký v pozitivním smyslu. Sice nemám RSP Slick Kick, ale problém nikdy nebyl. Zkusím to projet, až se mi podaří složit kolo, a jestli se to nerozchodí, tak budu muset hledat problém…
Co jsi dal za olej do nohou? Pol dal Fox Gold a nejak se mu to taky zdalo tupe. Tao tam dal Balistol a prej o se to dost zlepsilo.
Balistol a ten jejich druhý 50/50 tak jak je v návodu.
Hm, tak chce nezkoušet vidli v dílně, ale pořádně jí dát za uši v Beskydech :-)
Jo jo… jenom jsem čekal na ložiska do rámu, tak jsem to nemohl projet. Dneska doskládám kolo a zkusím to projet. :-)
ideální počas…
No to o tom žádná… Zítra jsem chtěl ještě provětrat lyže v čobolii, ale dneska ráno se kámošovi narodil synátor, tak jsou lyže v ohrožení… :-)))
aj…
tak příští víkend RS :-)
Tak beru zpět. Zbytečně jsem plašil. Kolo složeno a projeto a vidlice chodí dobře! ;-)
No už nějakou dobu jsem si říkal, že je to po změně zdvihu nějaké divné. Opticky hlavový úhel nějaký strmější, vnitřní nohy nějaké krátké… Dneska jsem proměřil kolik trčí vnitřní nohy a je to jenom cca 164 mm… Jsem si na 90% jistý, že jsem tam dával 10 mm spacer. Je možné, že jsem při skládání udělal nějakou chybu a něco přehodil? Zdálo se mi, že tam není co poplést. :-)
Tak jsem to zkusil nafučet na 90 psů. Vidlice tvrdá jako šutr a vnitřní nohy čouhají 170 mm. No asi vyrazím ten spacer, abych měl zdvih aspoň těch 170 mm. :-)
Nakolik standardně foukáš? Já na porážkovou váhu cca 60 psů. Podle mně se to blbě složit snad nedá, jedině, že by se spacer nezacvaknul na své místo.
Taky 55 – 60 psů, a to mám metrák za dveřmi. :-) Zkusím to večer rozebrat a kouknout na to, pokud budu mít čas. Ale taky se mi to nezdá, že by to šlo nějak blbě složit. Spacer se tam právě dobře zacvakl, tak buď jsem tam dal blbý rozměr (což si nemyslím), nebo je tam tak silná negativka že při 60 psech je to tak zanořené.
Hm, ja tam mam 65 a pritahlou kompresi o 3 nebo 5 kliku ted nevim a to mam tak 77kg, se vam musi desne norit ne?
Nořilo, tak jsem ji nacpal Neo Pos spacery. :-)
Nalil jsem trochu víc oleje do komory, občas přivřu kompresi, ale je trochu víc aktivní. Zase nějaký sag to chce a aspoň využívám celý zdvih.
kamarád fouká 58psi, 3 tokeny a 160mm zdvih – metr ukazuje 155mm :) od novoty
Jo, takže je to hodně zanořené díky tvrdé negativce… No nic. Asi vytáhnu ten spacer a pak budu mít těch cca 170… :-)))
Mám 140mm poctivých, takže mi to přijde divné. :-)
Do ******… :-D Takže cca 145 mm vnější nohy? No nic. Stejně to asi rozeberu kouknu do toho. Akorát vlastně musím sehnat nějakou vazelínu.
Vnitřní nechodí do vnějších až na doraz? :-D
Naměřil jsem 142mm, kroužek mám na 135mm po Rychlebech, ale jestli to byl doraz, to nevím.
Tak jsem ji dneska rozebral. Všechno bylo v pořádku, tak jsem vytáhl spacer, promazal složil a vnitřní nohy teď mám krásných 176 mm, takže zdvih lehce přes 170… :-)
Jo a koupil jsem tu zázračnou slick kick vazelínu a chodí to pěkně. Ale ta cena za takovou tubičku je šílená. :-D
Musíš kupovat to pulkilove balení.
No to jsem tu v okolí nikde skladem neviděl, a Jumpsport mám kousek od kanclu, tak jsem tam skočil. Příště už ve větším. :-) Ta tuba je tak na dvě vidlice mi přijde.
To máš nějakou zkrácenou EX verzi. :-)
ex-EX ;)
No jo no. Asi páteční kus. :-)
Jinak jsem teď o víkendu zkoušel zvětšit tlaky. Při 70 psech mám v sedě SAG tak 3 mm a ve stoje tak 10 mm, takže na houby. Nakonec jsem zatím skončil na 65 psech a dost intenzivně uvažuji o těch neo bazmektech :-) Bral jsi to přímo od Bartoníčka, nebo někde ze zahraničí?
Od Bartoníčka.
Ok. Možná ještě zkusím přilít trochu oleje do vzduchové komory… Zlatá pružina. :-D
Ještě můžeš vytáhnout Marunu ze šuplíku… :-D
si kup starou dojebnou 36ku a do ni pruzinovej kit a mas po starostech :-D
Jestli se nepletu tak Formule má jako doporučení na tunění progresivity dolévání oleje do vzduchové komory.
Jinak jsem si nižšího zdvihu u své ani nevšiml a neřeším…
Jo jo. + teď jsou tu ty neo bazmekty do vzduchové komory.
Já hodil do vzduchové komory kousek pěny z plavací nudle z Decathlonu (kus mně zbylo z výroby DIY cushcore). Velikost asi jako větší korková zátka od vína …ale tu velikost už spíš musíš otestovat, co ti ještě sedí a co už ne ;)
Hmm… Nic takového tu asi po ruce nemám, tak zkusím případně ty neo srandy. A už by mohli dodělat tu pružinovou verzi a prodávat jenom kity a měl bych vyřešeno. :-)
heh. To ja tady zase furt bojuju s tim, jestli na novem bajku vozit lonskeho boost Lyrika, nebo neboost Formulu. Na Lyrikovi mne vyhovuje vetsi tuhost, opora vidle a mnozsvi prostoru pro plast, ale proste ta citlivost Formule mne docela chybi. Ten Lyrik je proti Formuli proste tupy nebo mozna spis pretlumeny.
Chce to prostě Selvu, která je tužší… :-D
to bych bral :p
tak jsem taky zmeril nohy a mel bych mit 170mm zdvihu, ale vnejsi nohy maji 167mm:)
menit nic nebudu, vidlice je fajn. jen po vymene stiraku jsem ji jeste neprojel, tak na to jsem zvedav
Sháním zlatý CTS, nemá někdo navíc? :-D
A nějaký Neopos token by se nenašel?
kámoš kupoval celý balení (primárně chtěl dávat do vidlice jen 1ks)… a nakonec tam postupně naládoval všechny 3 co v něm byly… skoro bych tedy doporučil vzít taky komplet balení
Ok, takže nezbývá než koupit celý balík. Vzal bych ho hned, Bartoníček má na něj dobrou cenu, ale zas nemá skladem zlatý CTS, který bych chtěl. Pořád se mi nedaří naladit Selvu ke spokojenosti, tak se bude laborovat… Asi to je tím, že mám snížený zdvih 140mm a tak menší objem komory. Když ji nafoukám na optimální tlak dle sagu, tak je pěkně citlivá, ale docela se propadá do zdvihu. Navíc jsem zvyklý na pružinu… :-D
tomu propadání pomohli až ty 3 neoposy… dřív jsem na ní jezdil a byl nadšen (propadá se ostatně méně než pike bez tokenů), ale ted bych to bez těch neoposů nedal ani metr :)
jo, taky jsem si zvykl na pružinu rychle! a tlumič už je na celnici, tak to bude snad po víkendu už komplet
Rozhodnuto, jde se nakupovat :-)
ještě podotknu, že CTS má origo, to neladil – šel prvně cestou menší investice = neopos
CTS má modrý? Teď do nových Selv dávají právě zlatý a volitelný červený, takže teď vezmu Neopos a uvidím… Když tak budu sledovat bazary, jestli se nebude chtít zlatého někdo zbavit.
má 35tku, nevím co tam je za barvu :-( každopádně ten origo, neměnil
To bude modrá.
V 35 býval modrý.
Helm? :-P
:-D i toto je možnost
jeden 650b coil byl ted na bazaru (-:
Už je tam naštěstí jen air.
na FB na bazaru ho vidím pořád, 650b za 15,5k
Jo kup Si ho. Bych ho pak u tebe vyzkoušel. :-D
:-D Momentálně je na řadě myčka, pak představec, boty na nášlapy, příčníky na auto. Vidle rozhodně není na pořadu dne. :-)
A to ještě netuším, jestli něco nebudu platit za opravu prasklých klik, ale v Zookee se tvářili přívětivě. :-)
Nahodil jsem 2 buřtíky a vidle se chová dle představ. 3. jsem nedával, protože mám snížený zdvih na 140 mm a už při těch 2 Neoposech do nich pístek naráží a dost je stlačuje. Ještě uvidím, jak to bude z využitím zdvihu, při běžném Beskydském ježdění chodí tak 120 mm.
se sníženým zdvihem jsem nepočítal. Ale takhle je to ok ne? Funguje to fajn.
Jo, pohoda, už se tak nenoří a parádně žehlí, takže spoko, ještě ji vyzkoušet v těžším terénu, zda využiju celý zdvih…
Zajimavy je, ze na fotkach v CZ shopech maji 4 ks Neoposu a v balicku ti prijdou 3 :-O
:-) šulini…
tak jim napis at poslou 4., klamani spotrebitele.
ja si myslim ze se tam ani 4 nevejdou , narval sem tam zatim dva a ted to projdedu
Ahoj, chtel bych se zeptat, jak je to u Selvy s 20×110mm osou. Samotna osa se prodava, ale lze ji pouzit pro kazdou Selvu? Tedy napriklad system jako to mel Fox u nekterych vidlic (byt ne asi boost). Ja si myslim, ze ne – podle fotek. Diky.
Co jsem koukal, tak pro 20mm osu je jiná verze vidlice.
prvni rocnik(y) Selvy urcite 20 osu nemel, urcite tedy osa neni kompatibilni s jakoukoliv Selvou
klidne napis do Formuly, odpovidaji docela dobre
Chystám se na údržbu vnějších nohou u 35.
Koukal jsem na nějaké video a chápu, že potřebuju:
a to by mělo být vše. Nářadí bězné.
Takže dotaz: jsou nějaká těsnění na šroubech na spodku nohou? Např. jednorázová jako to má Fox?
Potvrďte prosím někdo kdo jste to dělal.
Dotaz dva – má vidlice nějaké citlivé části ve vnitřních nohou? To by znamenalo poslat do bartoníčka/cosmic sports. Vzhledem ke stavu vidle (hodně jetá, podřené kluzáky, vydřené kluzáky, ale chodí perfektně) bych jen oservisoval vnější nohy, aby se dále nedřely kluzáky, a dál neřešil a jezdil.
ad 1: Je to jak píšeš. ještě nějakou vhodnou vazelínu na stiráky.
ad 2: Nic zásadního tam není. Je to jako každá jiná vidlice. Nějaké těsnicí kroužky tam jsou, ale nic, co bys měl nějak zásadně poškodit (i ty od Foxu jsem používal několikanásobně). Akorát vytáhneš tyčku reboundu, odšroubuješ dva imbusy a sundáš nohy. Imbus v noze s tlumením se mi protáčel, tak se mi osvědčilo zamknout lock (alespoň na něco tam je :-D).
Lock se hodí ještě, když ji dáváš do hromady, ať ti nezajíždí tlumicí patrona… :-D Protáčet by se ale neměl, ta tyč má jednu stranu zploštělou a zapadá do spodních nohou.
Pro přesnost, ten Ballistol by měl 50/50 s tím tlumicím olejem. :-)
Jo máš recht, tak se to možná točilo, když jsem to montoval než si to sedlo? :-) Už teď nevím. Nebo to možná byl vzduchový pístek. Čert ví. :-D
Jo jo. Mazání by mělo být Ballistol a tlumicí 50/50.
To je možné, proto se to zamyká a nafouká, pak se nemá co hýbat… :-P
No jo.. Když já jsem měnil zdvih, tak jsem to rozebíral. :-)
Neštuduješ návody nevíš… :-D Složit vzduchovou komoru a nafoukat, pak skládat dále. :-)
Študuju, ale právě tam myslím varovali, že se nemá foukat. :-D Každopádně jsem nafoukal a bylo to. ;-)
Edit: Ballistol a Idemitsu OJ 50/50. Co je to co prodava bartonicek jako FX oil? To uz mix idemitsu a ballistolu?
pripadne nemate nekdo doma nejake prebytky oleje o ktere byste se za uplatu byli ochotni podelit?
Update: Bartonicek rikal, ze Formula nyni doporucuje na mazani futer FX oil. Pry to neni mix Oj a Ballistolu. Tak jsem ho vzal.
Jinak jsem zjistil, ze mam stiraky Racingbros, takze take pasuji.
Něco pro tunery… :-)
K cemu tolik?
Nevím… Asi pro někoho, kdo si chce hrát, nebo ladit dle tratě?
Mam dva dotazy na NEOPOS
Ta vzduchová komora by měla být dostatečnou rezervu… Mě žádný zvuk nevydávají.
Stal se mi takova nepekna vec – usel mi tlak ve veidli Formula 35. Dojeli jsme z Finale (kdy kolo jelo na strese destem), kolo stalo 3 tydny z garazi a bylo tam 20PSI.
Rikam si ze uz jsou odesla tesneni ve vzduchove casti, ktere nebyla na servise urcite 2 roky nebo vic.
Stalo se vam to nekomu? Muze to byt necim jinym nez tim ze unik tlaku ze vzduchove komory?
Ze bych to poslal k bartonickovi mez bude jaro.
Nestalo, ale těsnění stojí par kaček a je to práce na 15 minut, takž proč s tím otálet…
A jak jsem koukal na video, vzduchova patrona se vyndava spodem, takze nemusim mit ani tu podivnou golu?!
Nemusíš, stačí imbusy, obyč gola na ventilek a něco tenkého na podebrání segrovky.
Edit: ještě olej a vazelína
Fajn, tak hotovo. Byly to sice spis 2 hodiny nez 15 minut ale ok:)
Nemate nekdo nekde video kam ptei ktere tesneni ze sady? 4 mi zbyly, 3 vim kam pujdou a 1 nemam tuseni.
Pripdne navod ci fotky jak vypada tlumici cast a zda do ma smysl lezt.
Za kolik si myslíte, že by šla prodat defakto nejetá vidlice Formula Saleva S na 170mm?
Ještě by mě zajímalo jestli nevíte kde do ni koupit tvrdší negativní pružinu. Dík
Hadam 12–16K v CZ/SK zemich.
Ta negativka je pruzinova? Nevim, jestli ci kde se da koupit tvrdsi pruzina, ale servis u nas dela Bartonicek, tak mozna by neco mohl sehnat. V nemecku to dela Cosmic Sports, tak treba by taky neco umeli vymyslet. Kazdopadne by se mel dat sehnat i cely kit pro vzduchovou negativku nebo 2Air ..nebo complet coil pruzeni ;).
Jestli jsem to našel správně, tak upgrade na Selva R je za 300eur:)
To je 27,5?
JJ
Tak tu už mám… :-)
Nevíte jestli by mohl být problém ve snížení Selva S 170–180mm na 150mm?
podle videa nevidím zádrhel a ta delší verze má podle mě jen delší nohy a shaft.
viz: https://youtu.be/NVTpO2ntVcs?…
díky
Neměl by to být problém. Jenom dáš víc spacerů.
Taky si myslím. Možná že u prodloužené verze by mohla být delší negativka, to by ale neměl být moc problém.
Jo je to možné. Negativka je tam celkem dlouhá. Tuším, že Krabica má taky tu delší verzi snižovanou na 150, ale možná se pletu.
Ne, mám 160mm sníženou na 140mm s mezikrokem na 130mm. :-)
Ja mel sníženou 180 na 160, tak bych čekal že tam akorát dáš další spacer…
Jen mi je divné, že to má výrobce označené pro dva typy 130–160mm a 170–180mm. Tak se radši ptám. Formulu jsem tady viděl jen letmo a nikdy se nezajímal co v tom je. Tak abych pak nekoukal, že to nejde.
No je to divné. Když jsem si tiskl manuál, pro 35, tak tam taky bylo zmíněné snižování 180 mm jenom po 160 mm, ale spacerů mi s vidlici přišlo tolik, že šla v pohodě snížit na 140 mm. Nenapadá mě, v čem by mohl být zádrhel, ale ještě bych počkal, až se vyjádří Krabica. :-)
Tak se snad taky hlásím k majitelům Formule. Po víkendu by mi měla přijít Selva R EX 170 mm i se všemi CTS. Už se nemůžu dočkat. Chtěl jsem klasickou verzi, ale nikde bohužel nebyla a už mě nebavilo čekat.
Po dnešním odzkoušení původní vidlice na 160 mm jsem si jist, že ta 170 mm verze už bude příliš. Nemáte někdo doma spacery ze Selvy R, popřípadě i delší šrouby, co se k tomu dávaly?
Neválí se taky doma někomu navíc gola na vyndání patrony/vrchu vzduchové komory? Objednal jsem sice 28 mm CR-V, ale mám strach, že se to nevejde do korunky a budu muset bastlit (na což teď nemám vybavení).
Mam Selvu 170mm, prijde mi spis ze je to 160mm.
Máš Selvu S nebo R? Dokážu si představit, že u Selvy S to dělá ta negativní pružina. Uvidím, až to přijde, ale Axle-Crown vzdálenost by měla odpovídat Auronu se stejným zdvihem. Mohl bys popřípadě změřit AC vzdálenost?
Pro příznivce Formule: Dnes zahlédl nové na netu nové fully od Ghostu a nejvyšší specifikace (asi) je osazena Formulí, jak tlumičem, tak vidlicí. Vypadá to hodně zajímavě!
Hodně dobrý! A 8pin k tomu, super.
A brzdy Cury 4, pohon slx/xt a zejména ta 8pins je lákadlo. Za 95k Kč, co za to chcou mi to přijde jako moc pěkně poskládané. A ta kola od Syntace asi taky nebudou žádný fail.
No ráfky i30 od syntace za mě nic moc. DT vydrží o dost víc.
Tak první pocity ze Selvy jsou velice příjemné. Oproti Auronu je to mnohem komfortnější a kontrolovanější svezení!
Na co jsem ale narazil je pomalý rebound od teploty pod 5 °C i při nastavení na minimum (stejně tomu bylo u Aurona a Axona). Nemáte někdo zkušenosti s alternativními oleji do Formule? Potřeboval bych olej s měnší viskozitou. Nevíte alespoň, co Formule běžně používá?
Opravdu nemáte nikdo žádné zkušenosti s jinými oleji? Výše a na zahraničním fóru jsem našel Motorex Fork Racing oil 2.5 W, ale ten by měl mít podobnou viskozitu jako originální olej. Potřeboval bych něco ještě řidšího. Neměli jste někdo zkušenosti s Danico Biotech Race Shok 1.5W? Vydrží to těsnění/bladder Formule?
No Formula používala na mazání atd. Ballistol, který při nízkých teplotách tuhnul. Pokud od něj neupustili, možná by stálo vidli rozebrat, vyčistit a namazat něčím jiným, klidně tím Motorexem, ten jsem lil do patrony taky.
Pak ještě používali nějaký Oi Racing Oil.
Už mají svůj vlastní olej.
Teď jsem dal do patrony Motorex a pocitově to vůbec nepomohlo. Rebound na minimu a vidlice pořád pomalá už při teplotě kolem 5 stupňů. Začínám si říkat, zda to není tím mazacím olejem.
Origo mazací olej od formule je hodně hustý v porovnání s tím, co jsem používal u Suntouru. Zkusím dát zkušebně na mazání Motorex a uvidím. Jak to mazalo oproti původnímu?
Kdyby to nezabralo a bylo to pořád patronou, tak už mám nachystaný Danico Biotech 1.5W, který by měl mít značně menší viskozitu. Snad to nesežere bladder a jiná těsnění…
Ty oleje, než Formula začal dělat vlastní, jsou uvedeny nahoře. Mně nicméně funguje Formula i teď v kose, co byla v sobotu, žádný problém s pomalým reboundem jsem nepocítil.
Jo, jo, to jsem četl, Balistol jsem neřešil, mám origo Formuli (pořád si nemyslím, že by to mazací olej mohl tolik ovlivnit). OJ jsem měl v patroně původně, ale to ještě pomalejší než ten Motorex 2.5WT.
Tak ono u vidlic hodně záleží na váze jezdce (tedy tlaku v komoře) a na osobních preferencích. Jsem zvyklý jezdit rychlejší rebound a na mých 64kg živé váhy je to prostě pomalé. Při opakovaných větších nárazech se vidlice nestíhá vracet a zůstává ve zdvihu. Věřím, že pro 75 kg + už by to mohlo vcelku vyhovovat.
Teď mě ještě napadá – má formule okruh pro High speed rebound? Pokud ano, hrál si s ním někdo?
Poznámka: Úplně stejné problémy jsem řešil s Epiconem/Axonem/Auronem. Pomohl až o hodně řidší olej.
Přitom by stačilo přibrat… :-)
+1 :-D
No jo, ale to bych musel přestat na kole jezdit a jenom ho leštit jako někteří tady na fóru :-D
Navíc, kdo má pak na kole ta nadbytečná kila tahat!
Nevíš, jak to je to s tím vysokorychlostním reboundem?
Vidlice má jen jeden rebound.
Otázka asi zbytečná, ale zkusím to… :-)
CSU od Selvy asi nepasuje do vnitřních nohou od Thirty Five co? :-)
Ne!
Řešil někdy někdo alternativní stíráky na Formulu 33? Vidlice se nechci zbavovat pro její skvělé tlumení, ale originální stíráky mě možná donutí. Stírací hrana k vnitřní noze je snížena a strašně to chytá bordel. Při delších pojezdech pak bordel odírá nohy a dostává se do vidlice. Podle rozměrů to vypadá na 33×43 mm stíráky. Bohužel žádný jiný výrobce nenabízí žádnou vidlici v tomto rozměru.
Formulu 33 mám taky. Gufera a těsnění jsem teď kupoval tady: https://www.sportovnidum.cz/…s-olej-prach
Mají je i tady: https://www.bartonicek.cz/…4000800.html
Díky za odpověď, origo gufera se dají koupit na hodně místech, ale ten jejich design je hodně nepovedený. Zajímala mě nějaká alternativní gufera, co by nechytala bordel.
Aha, tak jsem moc rychle četl a špatně to pochopil:D Tak kdybys něco objevil, kdyžtak to sem napiš. Taky by mě to zajímalo, i když že by to chytalo bordel jsem nějak nezaregistroval.
Zdar borci kam poslat vidlici selva S nedrží tlak a z levý nohy leze trošku olej nebo co to je?
Díky a to je jedinej kdo to tady dělá? To bude asi lepší koupit nějakej kit kroužků a udělat si to sám. Jestli se to dá někde sehnat.
Tak pokud na to máš speciální vercajk a chce se ti s tím hrát, tak není problém. Co budeš potřebovat je popsané ve zdejším vlákně. Dotaz zněl kde poslat, tak jsem napsal kde poslat.
Dá se to sehnat u toho Bartoníčka v eshopu nebo třeba na sportovnidum.cz.
Neměl byste někdo na prodej jednu podložku 10mm na změnu zdvihu?
nepřebývá někomu víčko na ventilek na 35? mám tam asi z rs a moc tam nesedí, lítá mi pod něj bordel…
Ahoj borci konečně jsem se dokopal k servisu mojí Selva S. Objednal jsem tuhle sadu.
https://www.elro.uk/…e-bundle-kit
Vlákno jsem pročetl pokoukal ty tři videa který jsem našel na yt. Jestli jsem teda dobře koukal tak do obou spodních nohou přijde 15ml do ventilku 3ml oleje. Vyměním o kroužky, nákazu je vazelínou slick stick. A teď otázka vyměním stírací gufera no a někdo ty pěnový kroužky namáčí do oleje a někdo je mazá vazelínou. Jak to teda je? Kdyžtak ještě pls doplňte co je potřeba udělat na komplet servis. Vidle chodí hezký ale zůstává zanořená a teď v zimě je to ještě horší. Díky Jirka
Olej. Vazelína nemá uvnitř olejové lázně co pohledávat… :-)
A když zůstává zanořená, tak je asi něco špatně. Otázkou je, jestli pomůže vyčištění a promazání, nebo budeš muset vyměnit těsnění minimálně na vzduchovém pístku.
Jak pise goofy, na molitany patri olej. Na stiraky pak davam silikon.vazelinu
Tvl, za takovej kit by si Fox řekl 4× tolik… Kdyby ho měl :(
Díky za odpověď. Když už to budu mít rozdělaný tak to vyměním všechno. Teda doufám že to tam je v tý sadě za ty koruny.
Ozivim to tu trocha, v rýchlosti som prebehol vlákno no nevšimol som si to tu spomenuté… Existujú na Selvu nejaké alternatívne stieraky? RS stieraky tam síce pasujú ale už pod nimi ostáva možno 2mm medzera na molitan. Vidla chodí parádne ALE už tam mam buchnuty 5 set stierakov v priebehu roka. Vždy rovnaký scenár, vidla púšťa mazaci olej až kým ho nevytaha z molitanov… Bordel do vnútra nejde, iba ten olej von no už ma prestáva baviť vkuse utierať klzáky.
A originál? https://www.bartonicek.cz/…4002900.html
Všetky sady boli original Formula… Z rôznych overených shopov, vrátane Bartonicka. Najskôr som myslel ze som vychytal nejaké prestate ulozenky, ale predsa nieje možné aby boli zostarnute všetky… Mam pocit ze tie co tam boli od výroby vydržali najdlhšie. Mali trocha iný tvar ako tie ktoré som kupoval neskor
Jo tak, nepochopil jsem to prvně
Někde bude problém, mně to Selva nedělala a měl jsem origo stíráky.
PS: Už si nepamatuju, jak vypadala zevnitř, ale neměl by se olej ze spodních nohou dostávat nahoru k molitanům?
Nevim jestli jsem nejakou formuli nekdy servisoval, ale u vsech ostatnich vidlic to tak je.
To je divné… Měl jsem 35 s podřenou vnitřní nohou, a i tak mi olej ven netahala. Nedáváš tam moc mazacího oleje do vnitřních nohou?
Je… Mal som predtým rôzne vidli a takto mi olej púšťali von až po hodne dhlej dobe… Väčšinou som teda stieraky preventivne menil skôr ako k tomu vôbec došlo… Podla návodu, 15ml do každej nohy, olej origo Formulacky. Molitany som prve razy skúšal montovať tak ze som ich nechal ponorene v oleji aby nasiakli, zvyknutý z videl predtym… Skúšal som aj Formulacky návod v ktorom idú do vidli nasucho a olej sa na ne aplikuje až po inštalácii, ale vždy rovnaký vysledok.
Píšeš že jsi použil RS stíráky – určitě to co jsi stíral nebyla jen vazelína, co v nich je z výroby?
Jakoukoliv vidlici servisuju nacpu mezi břity stíráku vazelíny co se vejde, pak to jednu jízdu leze než tam zůstane jen to, co se vejde.
Molitan by se měl domazávat při pohybu vidlice z oleje ve spodních nohou. Pokud ti z toho něco leze, musí tam buď být něčeho moc, nebo špatné těsnění. Pokud to lézt po chvíli přestane a přitom vidlice má stále dost oleje ve spodních nohou, předpokládám že je to případ kde je tam moc vazelíny, což se samo ustálí. Pokud je špatné těsnění, nedává smysl aby z toho olej přestal tahat když ve spodních nohou pořád je. Že by to těsnění bylo 5× špatné pochybuju.
Chcel som použiť RS stieraky ako alternatívu, keďže na tých mi nikdy takto ani olej ani vazelinu netahalo… Vždy len 1–2 výjazdy po servise trocha pokruzkovalo a potom pokoj. No nepoužil som ich kvôli nedostatku miesta na molitany. To som nenapísal úplne jasne
Keď namažem vazelinu na stieraky tak zasa lezie vkuse von tá a keď už nemá aká tak potom začne liezť olej… Ako píšem vždy som si riešil servis spodných nôh na vidlach a toto sa mi nikdy nedialo.
To je divné, zkusil bych zavolat dovozci nebo napsatz přímo výrobci. Třeba se taloši pochlapí odpovědí…
Formula má dobrou online podporu. Vždy mi odpověděli ten samý den, v pracovní dobu většinou cca do hodiny. Napsal bych jim.
Takže… Problém vyriešený, teda bol vyriešený už skôr, ale nejak som zabudol sa podeliť o skúsenosť… ???? Vypadá to že som mal naozaj “šťastie" na nejakú nepodarenú sériu stierakov… Chalani s Formuly mi po pár mailoch poslali nové stieraky, použil som rovnaký postup a mazanie ako predtým no tento raz žiadne krúžky, žiaden vyťahaný olej na klzakoch a to mám tie stieraky nahodené už pár týždňov.
Ahoj, než budu trochu naslepo objednávat, nemá někdo nazbyt zlatý nebo oranžový CTS? Na prodej nebo na vyzkoušení. Díky!