Vidlice na MTB 2000 až 3000 Kč

99 nepřečtených
  • nitraq

    Ahoj,

    mám kolo Author Opus 05 (Deore/Deore) a všechno je ok až na tu vidlici. Je tam RST Gila T4 a vždycky jsem s ní byl spokojenej. Ale pak jsem začal vybírat nový horský kolo pro přítelkyni a začetl se do bike fóra. To jsem asi neměl dělet, páč jsem zjistil jakej je všeobecnej názor na RST. Nedávno si kamarád pořídil nějakýho Scotta se Suntour XCR a já se na něm chvíli projel a teda bylo to nebe a dudy proti mojí Gile. A tady přichází můj dotaz – rozpočet mám do tří tisíc a váhám mezi třema variantama.

    • základní Suntour XCR (~1500,–)
    • Suntour XCR od Milana (3000,–)
    • základní Epicon (~3000,–)

    Měřím asi 175 cm a váha se pohybuje mezi 60 a 65 kily. Ročně najedu tak do 1000 až 1500 km a nejradši bych vzal základní XCR. Myslíte, že poznám markantní rozdíl mezi první možností a ostatníma dvěma? Jde hlavně asi o to, že jsem váhově podprůměrnej a tak by pro základní nastavení vidlí mohlo bejt tvrdý.

    Dík za každou radu.

    Anketa: Kterou možnost doporučujete

    6x
    10%
    0 0
    • maajkee  

      základní epicon si nafoukáš na svojí váhu a bude v pohodě, lepší než pak nadávat na xcr a říkat si, že já nekoupil radši toho epicona :) mimojiné epicon je o dost lehčí.

      0 0
    • kyl  

      Já bych bral Epicona,sám ho mám,upravenej na mazání olejem doma,namontovanej jde do zdvihu vlastní vahou kola,pak možná upravená XCR.Základní XCR mám taky ale stojí v koutě,nestála za nic.

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Základní XCR spíš ne, protože to bude mít na tvojí váhu tvrdou pružinu. Upravenou XCR bych už zvažoval, ale zase neupravený Epicon seženeš skoro za stejnou cenu jako upravenou XCR. A Epicon je znatelně lehčí a hezčí. Funkčně nevím jak je na tom oproti upravenému XCR, to jsem nejezdil.

      0 0
    • gri3f  

      Nanic nečekej a jdi do toho.Super cena za super výkon

      http://www.kupkolo.cz/…10_4590.html

      0 0
      • t29  

        starší ročník, lepší cena, jsou tam nějaké další rozdíly?

        http://www.kupkolo.cz/…sc_4131.html

        0 0
        • maajkee  

          starší je o dost těžší, měl jsem ho, skutečná váha byla nějakých 1930g, a myslím že horní nohy má z jinýho matroše. u starý se otírá barva.

          0 0
          • t29  

            Jo, tady v hmotnostech je pro ročník 2007 váha podle výrobce 1950g a skutečná váha 2100g. Kupkolo píše ročník 2008, váha 1800g, a další ročníky tu váhu udávají taky. Je nový Epicon od roku 2008 nebo až 2009 ?

            0 0
            • kyl  

              Mám dojem že 2009.

              0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Jo, nový je od roku 2009. Když už, tak doporučuju tyhle novější modely. O dost lehčí, hezčí, neodírá se barva. Funkce i u netuněných dobrá :-)

              0 0
            • Mamut  

              Epicon XC TAD 2008 (ocelove vnutorne nohy) s nerezanym krkom vazi 1901g (vlastnoreucne vazene). Packa na stelovanie zdivhu vazi 21g aj s lankom, bez bowdenu.

              0 0
              • Evilcleaner  

                08 má oproti 07 alu krk, proto je lehčí. 09+ mají potom už i alu vnitřní nohy, takže se váha posunula k 1700g. ten 07 má skutečně kolem dvou kg, měl jsem svůj před časem na váze ale už nevím přesně kolik to bylo.

                0 0
      • gri3f  

        mimochodem pokud chceš neustále pečovat o vidlici,tím myslím mazat a čistit pak běž do xcr,ale pokud chceš vidlici ,kterou stačí utřít a jednou ročně vyměnit oléj pak 100% Epicon.Měl jsem Xcr a byl jsem hodně zklamaný.Teď mám RS recon (vzduch/olej) a je to bomba.Nastavíš si ji přesně na svou váhu a pak si jedeš jen užívat:)

        0 0
    • nitraq  

      Tak fajn, je rozhodnuto pro Epicon. Teď ještě kterou verzi – LO, LOD, RLD? A taky na tom kole jsou Včka a nemám v plánu je měnit, jsem s nima spokojenej.

      0 0
      • PatrikL  

        LOD alebo RLD

        0 0
      • t29  

        LO nebrat – chybějící písmenko D znamená chybějící štelovátko odskoku (kterým si ladíš vidli tak, aby se rychle vracela, ale aby ti zpětným chodem nekopala do řidítek)

        LOD nebo RLD si rozmysli podle toho, jestli chceš lock z korunky vidle (LOD) nebo páčkou z řidítek (RLD)

        Pokud na véčka, pak tuhle LOD nebo RLD

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Podle mě stačí LOD. Zamykání na noze je v pohodě, zamykání na řidítkách je skoro zbytečný – máš tam páčku navíc a to sehnutí se pár decimetrů k noze vidlice tě nezabije :)

        Ale vezmi fakt verzi s „D“ na konci, regulace odskoku se hodí.

        0 0
    • BigKarel2  

      Vzal bych Epicona…To se cenově vejdeš…A je to good vidle…

      0 0
    • nitraq  

      Poslední dotaz – rozhodí to geometrii kola hodně, když teď tam je vidla 80 mm a dal bych tam 120 mm? Protože 120 Epicon se shání o dost snáz/levnějc než 100.

      0 0
      • maajkee  

        to už je asi moc, tak 2 cm navíc jsou akorát.

        Mohl by ti pak taky rupnou rám a to bys asi nechtěl :)

        0 0
      • jIrI___  

        Z 80 mm na 120 mm mi to připadá už moc velký skok. 100 mm bych viděl jako optimum (taky jsem kdysi měnil zdvih z 80 na 100)

        0 0
      • kyl  

        Si ho můžes nastavit 80–140,po 20mm,já to tak udělal s oběma co mám.

        0 0
        • nitraq  

          Jako že koupím delšího (120) a zkrátím ho třeba na 100 mm?

          0 0
          • kyl  

            Jo,na pístnici jsou 4 dírky,první od vzuchového pístku=80mm,další 100mm atd,pružným kolíkem je v nich zajištěnej doraz neg.pružiny,takže přestavbou snížíš nebo zvedneš zdvih.Musíš ji ale kuchnout.

            0 0
          • kyl  

            http://www.bike-forum.cz/…on-2009.html#…

            Tady máš i nějaké foto jak ta pístnice vypadá a pístek.

            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Takže ty chceš kupovat starší verzi (2008)? Protože ty novější ročníky se dodávají většinou právě se zdvihem 100mm. Na kolo s původníma 80mm bych dal 100mm, to bude v pohodě.

        0 0
        • nitraq  

          Jestli to jde snížit, tak bych radši vzal tu starší, která se pohybuje rámcově o 500 níž, za který můžu třeba přítelkyni pořídit nějakou brašničku.

          0 0
          • jIrI___  

            Ber novější verzi, ten pětikilový příplatek za to stojí (lepší váha, lepší materiály, lepší vzhled) ;-)

            0 0
          • pstasek  

            Starší jde zvýšit, ale ne snížit. U nové je to řešeno čepem a dírkama, u starší spacerama, který ti budou chybět, protože čím nižší zdvih, tím více spacerů je třeba.

            0 0
      • Pedro404  

        Záleží na rámu, já na Meridě šel z 80 mm vidle do Epicona 120 a bylo to v pohodě.

        0 0
    • nitraq  

      Ještě jsem prolezl eshopy a narazil na vidlici Raidon. Jak velkej je rozdíl mezi Epiconem a Raidonem (za předpokladu oba 100 mm, RLD)? Cenově už to je rozdíl tisícovky a zajímá mě jestli to jakožto amatér poznám.

      0 0
    • biker 0071  

      Jezdím XCR předělanou na olej. mazání a citlivost a odtrh je si myslím na takovou vidli super ale vzduchovej Epicon bude na tom vždy lépe

      0 0
    • Evilcleaner  

      bral bych tuněný raidon. stojí 3500 a fuguje skoro stejně dobře jako tuněný epicon. bez úpravy bych nešel ani do jedné z těchto vidlic. (seriového epicona jsem zkoušel, TT verzi jezdím, rozdíl propastný) stejně tak na druhém kole reba před a po úpravě.

      0 0
      • nitraq  

        Proč nešel do seriových verzí? Na fóru jsem našel něco o vcelku rychlém ochození sériového Epicona a že upravenej je na tom o dost líp. Platí teda, že je lepší upravenej Raidon než sériový Epicon?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano. Upravený Raidon je lepší než Epicon v originále. Raidon má vzduchovou část (levá noha) shodnou s Epiconem. Liší se v tlumíčí části, díky čemu je upravený Epicon nepatrně citlivější než upravený Raidon, ale v originále nemá Epicon šanci.

          Pak je ale také nutné přičíst, že Raidon je výrazně těžší.

          0 0
          • nitraq  

            Těžší je, u letošních verzí to je 1800 vs. 2040 gramů (oboje LOD na Včka). Otázkou je jestli to poznám jako velkej rozdíl.

            0 0
          • kyl  

            Takže Epicon z TT má poštelovanej pajšl v tlumící patroně?Můj je upravenej doma na olej a chodí 2–3mm do zdvihu jen vahou kola,zvednu kolo za řidítka do vzduchu,vidle se pohne dolů a pomalu postavím zpět a vidle se zasune.Kolo má něco přes 11 kg,komplet váha obutého předního kola+kotouč+upínák je 1,56kg.Vidle je nafoukaná na 60psi.Je to dobrej kousek v originále nebo úprava v TT mění i nějak chod?

            0 0
            • MlokCZ  

              Netušim, jestli je něco děláno u Epiconu s tlumící částí. Raidon a Epicon mají ale hlavně rozdílnou tlumící část už v originálním stavu, což pak ve výsledku má ten vliv na ten rozdíl v citlivosti i po úpravě.

              A určitě máš tu vidlici s velmi dobrou citlivostí, tady by se už muselo měřit přesněji (tedy samotná vidlice sundaná z kola na přesnější váze), aby se dalo porovnávat.

              Teď jsem si ale uvědomil (u toho předchozího příspěvku jsem na to úplně zapomněl), že Raidon od letošního modelu má už tlumení rozdílné od předchozích ročníků. Nejde už upravit na zamykání ve sníženém stavu jako předchozí ročníky.

              Takže je možné, že od 2010 má tlumící část taky shodnou s Epiconem.

              0 0
              • kyl  

                Tak to někdy ještě zkusím změřit na váze(samotnou vidlu).

                0 0
            • jaja.k1  

              Mám s Epiconem stejné zkušenosti. Je pravda, že už v sérii po pár kilometrech zajetí měl odtrh mezi 6–7kg. Teď po předělání na olej (+ vyšší zdvih) když chci změřit odtrh, tak musím přední kolo nadlehčit a pak se teprve pohne (hmotnost na předním kole je 5,5kg).

              0 0
          • tommyD  

            takže klasickej epicon koupenej,je naprd vidle ?

            jak je na tom vubec rs recon ? dá se srovnavat s epiconem. chtel bych koupit levnějsí vidlu za slušnej peniz, nejradeji rebu,ale ta je uz draha a netunenej epicon neni teda nic moc

            0 0
            • Evilcleaner  

              recon ve standardním stavu vs. epicon ve standardním

              recon: citlivý chod díky mazání olejem, který se nemění vlivem teploty, pokud to bude i nevyšší verze tak i lepší tlumič (motion control), narozdíl od epiconu nehorzí problém nevyhovující negativní pružiny (ta se u reconu sama nastavuje na stejný tlak jako pozitivní komora)

              velkou nevýhodou reconu je příliš progresivní chod a z toho vyplývající nevyužití celého zdvihu a taky fakt že jsou známy případy, kdy se přepuštěcí ventil mezi komorami pos*al:-) nicméně tato závada je spíše výjmečná

              epicon: může být i relativně citlivý z továrny, nicméně při nižších teplotách tuhne (mazání vazelínou), jinak tlumič je docela ucházející, chod je více lineární než u reconu, je pořád stejně lehký (narozdíl od reconu, který se váhou liší podle modelu) ale pravý potenciál téhle vidlice jde vidět až po úpravě u T-T.

              0 0
              • MlokCZ  

                V čem lepší tlumič?

                Co se týká citlivosti, to je u RS vždy loterie (mnohem větší rozdíly mezi jednotlivými kusy než u jiných značek). Takový Recon může mít v originále odtrh sem tam i třeba skvělých 7kg a naopak jsem měl v ruce i Recona s odtrhem 15kg (a nebylo to zanedbanou údržbou). Dokonce jsem viděl i pružinového Recona s odtrhem 15kg.

                Se zbytkem souhlas.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  tak MC mi prostě přijde jako lepší už jenom díky možnosti nastavení low speed expanze, taky má floodgate, kterým jde nastavit otevření locku při nárazu. u epiconu je to fakt slušný základ s regulací odskoku a jednoduchým lockem. nenadchne ani neurazí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Motion control má jen jednu expanzi, stejně jako Epicon, žádný rozdíl.

                    Black Box s dual fload je samozřejmě už něco jiného.

                    Pokud si chtěl napsat kompresi, tak tam zase když dáš jednoduchý poplock, tak nastavení je hned fuč (a tak to má hodně lidí).

                    A i když je ovládání na korunce, tak je to funkce podle mě zcela k ničemu (dlouho jsem to na jedné Rebě jezdil a nikdy jsem mezipolohy nastavení komprese nepoužíval).

                    A nastavení floodgate, to už nepatrná výhoda být může, stejně to ale většina lidí nastaví spíše na větší sílu, takže zkončí s tím, že to budou mít ± jako Epicon natvrdo. Ale tady připouštím, že se to někomu hodit občas může.

                    Na druhou stranu při některých problémech muset měnit pak celý MC…

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      ehm, ano kompresi jsem myslel:-) samozřejmě poplockem, nebo pushlockem se to zabije, nicméně existuje i poplock adjust, který toto řeší.

                      nedovolím si hodnotit rozdíly v tlumení (jezdím rebu i epicona obě upravené) ale reba má širší rozsah nastavení, a to i odskoku (samozřejmě MC obecně). a myslím že reba je celá o tom že ji člověk může nastavovat opravdu individuálně. ale tady to není o srovnání reba vs. epicon takže jsem trochu OT.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak ale větší rozsah jediné expanze k ničemu není, stejně to nemůžeš přitlumit až na kraj rozsahu, to by se na tom nedalo jezdit. Větší rozsah nastavení je třeba až ve chvíli kdy tam je HS expanze.

                        Jinak souhlas s tím, že má značně více možností nastavení. Vždy ale bude otázkou, jestli to dotyčný ocení nebo ne.

                        Vozil jsem celkem 4 Reby a všechna ta nastavení bych postrádal. Ani to samostatné nastavení negativky jsem neocenil (ale měl jsem vždy u-turn verzi, takže zdvih jsem mohl štelovat externě i bez varianty přefoukání negativky).

                        0 0
                        • Evilcleaner  

                          nebudu si na nic hrát:-) taky jsem tyto fíčury prakticky nikdy nepoužíval, tlaky stejné, odskok povolený a lock bud otevřený nebo zcela zavřený, floodgate dotáhnutý na max:-) zdvih na 115mm a nikdy jsem neměl potřebou to stahovat. nicméně znám lidi kteří toto využívají.

                          0 0
    • Ondra1991  

      Zdar, píšu to sem, snad to nebude vadit.

      Kupuju novou vidlu a nevím, kterou z těchto 2.Mam V brzdy a 75Kg..

      Epicon

      Tora

      Dík za připomínky,rady

      0 0
      • jIrI___  

        Bral bych Epicona, hlavně kvůli hmotnosti. A pokud se nepletu, tak Epicon je mazaný vazelínou a Tora olejem, takže tohle je zas naopak bod pro Toru.

        0 0
        • Quik  

          priplatit a máš ho z TT, olejově mazanyho a " na miru "

          ( spatne zarazeno )

          0 0
          • jIrI___  

            Taky pravda. Navíc ten příplatek není nijak velký a vidlice bude chodem minimálně o level někde jinde.

            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Koukám, že Epicona podražili. Nedávno stával ještě o tisícovku míň (nová verze). Ale i tak bych bral epicona :-)

        0 0
        • Azmir  

          Taky jsem na to čuměl jak vůl, jelikož mám v plánu ho objednat ovšem jak jsem se podíval na novou cenu tak se mi postavily všechny chlupy nevím co je k tomu vedlo.

          0 0
        • jaja.k1  

          A jakou nejlepší cenu jsi našel?

          (možná by se dalo něco vymyslet)

          0 0
        • Georrge  

          za těch 4500Kč co ho některé obchody mají jsem měl axona :D sice po známosti, ale pár obchodů ho má kolem 5–5,5kkč model 2010. Takže epicon pěkně podražil…

          0 0
      • scalar  

        Zkus Manitou R7, často se dá za dobrou cenu (cca 3 500,– – 4 000,–)koupit nová, sundaná z kola (dává se na drahá kole a majitelé ji mění za lepší). Na 75 kg a véčka bude vhodná.

        0 0
        • Evilcleaner  

          měl bys mu ale říct co od takové vidlice může čekat.

          pro něj bude asi nejpodstatnější mizerná citlivost. jsem zastáncem názoru, že R7 je vidlice kterou by si měl koupit jedině člověk, který její specifické vlastnosti vyloženě chce, jinak nemá smysl.

          0 0
    • Azmir  

      http://www.axitbikes.eu/index.php… tady ho mají za dobrou cenu, ale podle popisu to vypadá že je na kotouče ale zároven má navářky na véčka máte ho někdo odsud? Jsou tam opravdu ty navářky?

      0 0
      • jIrI___  

        Když je to napsané v popisu, tak nevidím důvod, proč by na vidlici měly návařky chybět.

        0 0
      • jaja.k1  

        Do týdne v e-shopu !

        věříš tomu ?

        0 0
        • Azmir  

          nechápu?

          0 0
          • nsrb  

            Asi myslel to že už je vyprodaný,jinak by tam bylo skladem,a do týdne v eshopu zní líp než vyprodané,a obchodník si tím dělá místo,pro to aby navázal kontakt s potencionálním zákazníkem,nabídl mu nějako alternativu,třeba novější model.

            0 0
        • jIrI___  

          Není důvod nevěřit. Spoustu věcí e-shopy nemají skladem, ale v případě zájmu zboží seženou. Konkrétně s tímhle shopem ale zkušenost nemám.

          0 0
      • Mamut  

        http://www.obchod23.cz/…ene-vidlice/

        Pred vianocami som od neho bral E TAD.

        0 0
    • Radunak  

      prosím o radu,trochu se přiživim na tomhle tématu..mam meridu matts tfs xc 100V 2009

      http://kolo.cz/…c-100-v-2009

      mohu na ní bez problemu dat Epicona?penize nejsou ale pomalu měnim komponenty,,a změna vidle mi přijde jako nejlepší investice,,a jaký je rozdíl mezi ročníkem 2010 –2011..ta 2010 by byla asi přeci jen levnější,,děkuji moc za rady

      0 0
      • Quik  

        jestli plánuješ měnit alespon půlku věcí, tak na to peč a dávej si peníze vedle, neřeš a jezdi … ;)

        0 0
        • Radunak  

          tak ja dycky jezdim a kdyz se neco sere tak měnim,,ale chtěl bych zkusit novou vidli,nebo myslis ze to je zbytecny na moje kolo?

          0 0
          • Quik  

            Ale jo … vidli bych tam dal … ale rozhodne bych to pak dal nejak neprestavoval :) nakonec bys akorát zjistil, kolik si do toho naházel a co bys za to moh mit lepsiho :D

            0 0
      • Ondra1991  

        Mám taky Meridu ale 400-V 2010 a nakonec jsem si vybral Epicona T-T..:)..taky plánuju postupný upgrade..přeci jen jsem chudý student :p

        0 0
        • Radunak  

          a pujde me tam teda v poho?? ja jina taky chudy student,,a koukam že seš i stejnej rok vyroby:)

          0 0
      • Evilcleaner  

        to kolo je nejrozumnější vyjezdit do smrti a během toho našetřit na nové. jinak v něm utopíš zbytečně moc peněž a dokud nevyměníš vše včetně rámu tak to nebude nikdy ono.

        0 0
        • Radunak  

          problém je že mě čeká několik let vysoký(doufám),,a to si na nový jen tak nenašetřim..

          0 0
          • jIrI___  

            Pokud nejsi líný a případně máš známé na správných místech, tak si během studií vyděláš na nového bika raz dva. Neházel bych flintu do žita ;-)

            0 0
            • Radunak  

              ja mám tu smůlu,,že musím vydělávat na tu školu,

              0 0
              • nox159  

                to neni smula to je dar do zivota ;-)

                0 0
              • jIrI___  

                To asi každý. Ale pokud člověk nechodí chlastat, tak škola zas nějak moc nespolkne. Nevěř povídačkám, taky mi všichni říkali, že míň jak 8k za měsíc do školy určitě nevrazím a ustálil jsem se na 4,5k/měsíc včetně platby za koleje…

                Jak psali ostatní, to postupné vylepšování biku je strašná studna na peníze. Člověk do toho furt vráří peníze a nejde to nikde pořádně vidět. Ale ne že bych to taky nedělal :-D

                0 0
                • Radunak  

                  já to vidim taky tak na tech 5000:)

                  0 0
                  • Evilcleaner  

                    no já se obvykle zastavím až před hranicí 6000 (2750 za privat, 1300 veškerá doprava, zbytek prožeru, projezdím po horách, propiju v hospodě:-) )

                    0 0
        • nox159  

          ty si tez v te fazi topeni penez nebo jak?

          0 0
          • Evilcleaner  

            já jsem svého treka 8000 (viz profil) během pár let kompletně přestrojil a to jsem měl, myslím, už hodně slušný základ. no ale v důsedků přehazování dílů jsem byl potom schopen s minimální investicí dát dokupy další kolo co mám ted v brně, a ted v posledních třech dnech jsem konečně dodělal další dvě kola (retro a zimák). takže já asi vyloženě potřebuji topit peníze v bajcích;)

            0 0
            • nox159  

              jasne… ale mu radis at si koupi nove a sam postupne preskladavas…

              0 0
              • Evilcleaner  

                tak jednak si myslím že srovnávat moji situaci s jeho je trochu nesmysl. zatímco já jsem měl základ na kterém se dalo dobře pracovat, tak fakt si myslím že není nic na tom jeho kole co by mělo cenu nechávat. a jednak je to pravda že z pohledu čistě ekonomického je výhodnější koupit nové kolo než se to staré snažit předělat. protože jakmile skončíš první kolo přeskládávání, tak začnou pomalu umírat věci co jsi už jednou vyměnil. taky je to dost o tom jestli člověk je pouhým uživatelem kola nebo tvoří jednu duši. mě by třeba nebavilo jezdit na katalogovce tři roky a pak to vyměnit za jinou, prostě se tím bavím. ale rozhodně to není cesta jak ušetřit.

                0 0
      • JakeF  

        Vidli si vyměň, zbytek dojezdi a pak kup komplet nový. Přestavovat celý kolo nemá smysl, věř mi, vím o čem mluvím :).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.