Zdravím,jak se mam zbavit vůle v hl.složení,když je šroub na kritce představce dotažený na max,při dotahovaní byl představec samozřejmě povolený?Hlavové složení je FSA ZS-3,bylo orginal k rámu merida,takže nepředpokládám že tam nepasuje.
Zdravím,jak se mam zbavit vůle v hl.složení,když je šroub na kritce představce dotažený na max,při dotahovaní byl představec samozřejmě povolený?Hlavové složení je FSA ZS-3,bylo orginal k rámu merida,takže nepředpokládám že tam nepasuje.
asi moc dlouhy krk vidle,zkus hodit jednu 3mm podlozku pod predstavec este jestli mas..,jesi ne tak este trosku zkratit krk vidle..
zlus hodit pod představec jednu podložku…pokud se pak vůle vymezí,je potřeba zkrátit lehce sloupek vidlice…je možný,že víčko dotahuješ až ke krku kde se opře…
podložku už tam mám,sloupek vidle konci asi tak 3–4 mm pod vrchní hranou představce…hmm,tak nevím
Hmm a nebude vola vo vidlici? moze to niekedy klamat :-)
je to možný že to bude vidlou,ja s tim zajedu asi do servisu…
normalka zabrzdi predni brzdu a s kolem hybej vpred vzad,a prst dej zepředu pod konec hlavové trubky rámu…
no a kdyz tam vule nebude tak je to vidla:-)
…no,vypadá to,že to bude vidla.Dá se to nějak dotáhnout?.Vidla je SR Suntour XCR RL 100mm.
sorry za tuhle reakci, ale bohužel s ohledem na tvé chápání
odvez to do servisu !
co jsem podle tebe nepochopil?…jenom se ptám jestli to jde spravit,pokud mozno doma…
pokud tohle nezabere, tak servis, a s ohledem na tvé dotazy pochybuju že dokážeš servisovat vidlici doma – vůle ve vidlici znamená výměnu futer a na foru je opravdu pár lidí co by to vůbec svedli
ok,diky za reakce
toz to je zajimave noo..,futra z vyroby a uz v pr…
Co je na tom zajímavého,futra jsou krátké a ještě navíc prořezané,mám domu tu samou a jako fungl nová už nestála za nic,má pěknej vakl.
Ahoj,
odpusťte mi, že oživuju toto starší vlákno.
Mám vůli v hlavovém složení – když zvednu kolo a zatřesu s ním, tak je to prostě poznat. Za týden a půl mě čeká maturita a nemám čas se v tom šťourat a rád bych jezdil (rozhodně ne MTB, spíš polňačky a asfalt). Je to nebezpečné? Díky za všechny reakce ;-)!
PS: Servis je pro mě poněkud drahá záležitost.
Před 14 dny jsem si koupil nové kolo a posed na něm byl moc vzpřímený tak jsem vyndal všechny vymezovací podložky a dal je na vrch všechno jsem dotáhl ,ale i přesto na kole byla vůle (vakl). Kolo jsem měl dnes i v servsisu tam to taky dotáhl a řekl, že je vakl na vidlici, ale tam žádný není.
Před vyndáním podložek žádná vůle nebyla? Pokud ne, tak jsi to rozbil ty :-) Je třeba při zpětné montáži představce nejprve dotáhnout šroub ve víčku představce a tím vymezit vůli hlavového složení, a pak teprve utáhnout šrouby představce.
Přečti si na co reaguješ.
Netuším, co máš za problém. Měl demontovanej představec, předtím vůle nebyla, po zpětné montáži je, tudíž chyba v seřízení.
Těžko ti tady někdo potvrdí, že vakl je v hlávku nebo ve vidlici.
určitě je to v hlávku, potože před tím to nedělalo asi jsem mohl něco ****** jak jsem to dotahoval já a servisák si toho nevšiml a řekl, že je to ve vidlici ,kde to 100% není.
Zdar, 2 týdny zpět jsem hodil dvě podložky pod představec. Dnes jsem zjistil, že mám vůli v hlávku. Může to byt tím? Musím rozebrat celé hlávko nebo jak to seřídím?
Tak pri te instalaci jsi to snad serizoval, ne? Tak potom proc se ted ptas na serizeni?
Je mozny, ze si to nejak sedlo, takze bude treba to seridit. Za predpokladu, ze vse ostatni je OK, ze mas spravnou delku krku vuci predstavci.
Ja nic neserizoval (kolo mam od prosince) . Kdyz jen prohodim podlozky a nehybu s jezkem tak by to melo byt furt stejne ne?
Zkus se na to podívat a zamyslet se, jak to funguje. Ježek slouží jen pro seštelování vůle hlávka. K ježkovi dotahuješ víčko, které tlačí na představec a tím vymezíš vůli. Po dotažení bočních šroubů představce už ježka k ničemu nepotřebuješ a mohl bys ho klidně vyrazit.
Takze jsem to udelal spatne kdyz jsem prohodil podlozky, utahl predstacev a pak teprv vicko k jezkovi? Prvni tedy utahnu vicko k jezkovi (tim nejak vymezim tu vuli) a pak teprv predstavec ok?
Přesně tak. Nejdřív víčko, tím vymezíš vůli, a pak teprve boční šrouby představce. O kousek výš máš návod :-)
Nj tak to dopada kdyz si clovek rekne ze jen „prohodi“ podlozky a nic si nikde neprecte. Jeste se zeptam kdyz budu furt utahovat jezka tak asi vyleze nahoru co, staci pak jen sklepnout dolu kdyby byl moc nahore? :D
Ježek ti nahoru určitě nevyleze.
Musí si samozřejmě před seřizováním umýt ruce, jinak i ježek může vylézt :-)
Upresnil bych to, vicko jen LEHCE dotahnes (vymezis vuli) a pak dotahnes predstavec!!! Vicko nedotahujes na silu, pak ti vyleze jezek a znicis hlavko.
Navodu je na netu spousta, nechapu ze ty lidi dnes zapominaj myslet a dohledat si info sami.
Chceš se vsadit?
Dobře,když to budeš rvát až na krev,tak ho vyrveš určitě
nemusíš ani moc rvát z železného krku jde poměrně lehce, z Alu taky vytáhneš, ale chce to už zabrat :D souhlas
Nechas povolenej predstavec (ne s vuli), brzdis si predni brzdou, soucasne cukas kolem dopredu / dozadu a taky pritahujes horni sroub ve vicku. Pozorujes jak se zmensuje vule a v okamziku kdy zmizi dotahnes predstavec.
Jo jeste jsem se zapomel zeptat na jednu vec, jestli to muze mit souvislost s tou vuli. Pri jizde (jen kdyz jsem v zaberu) tak me lupe nekde neco. Myslel jsem ze to bude sedlo nebo pedaly ale dela to furt po promazani. Muze to byt hlavko?
Může :-) … jako desítky dalších věcí :-)
Nj tak snad to budou dve muchy jednou ranou =)
To bys měl z ****** kliku :-)
Tak dik, zitra to zkusim.
Tak jsem se na to dnes podival a vykoukl na me takto „suchy“ venecek. Asi by to chtelo trochu vazeliny ne? Ted kdyz jsem to „utahl“ tak uz vule neni ale hlavko „piska“ to bude asi tim ze jde na sucho. Je to tak vubec v poradku? Da se to nejak cele rozebrat a namazat nebo je to nejak nalisovane? Nikdy jsem se v hlavovem slozeni nehrabal takze vubec nevim ale pokud se to da udelat aniz bych musel do servisu rad se to naucim. Melo by tam byt FSA 1.5 integrated.
Hm, zrejme kvalitni predprodejni servis:(
Jojo… Jestli jsem to ale dobre pochopil tak je to integrovane slozeni ktere se da skladat a rozkladat, takze staci sundat predstavec, podlozky a casti co jsou nahore, vytahnout vidlici a casti co jsou dole. Vycistit a promazat venecky a kulicky a dat to stejne zpet?
Ano, namazat t samozrejme jde a doporucuju to provest. Serizovat uz to nejak umis a na zbytku nic sloziteho neni.
Tak jsem promazal spodni venecek, k hornimu se mi nepodarilo dostat (ma tam by ze? :D). Celkem me prekvapilo jak lehce sla vidlice ven. Jen by to chtelo dalsi 2 ruky a mozna bych se dostal i dal. Vule i „piskani“ jsou pryc. Zkusim jeste nekde zjistit jak se dostat do toho vrchu a kdyztak to rozdelam uplne.
Ta vidlice tam neni nalisovana, ale jen nasunuta, takze neni duvod aby po odebrani podlozek nesla lehce ven.
Když povolíš imbus nahoře a sundáš víčko hlávka a pak povolíš šrouby z boku představece, tak stačí jedna rána gumovou paličkou do krku a vidlice je venku. Akorát zůstaně viset na hadici nebo bowdenu brzdy.
Je tam takový naříznutý svěrný kroužek.
Tak ja do toho nemusim davat zadne rany jde to uplne samo,jo ten sverny krouzek tam taky je. Ale to co bylo podnim (asi lozisko?) me neslo ven ale moc jsem to nezkousel mel jsem plne ruce.
Bude tam stejny venecek jako dole. Aby ti vidle nevypadla, tak ji muzes chytit k ramu treba provazkem, nebo bzz paskou. Kdyz sundas predstavec, podlozky, vidli pustis trochu dolu a pak se zase vratis, tak tern krouzek vyjede, stahnes ho z krku, pod nim je horni vicko hlavoveho a horni konus, pak uz jen venecek.
Nasledne v opacnem poradi naskladas zpet, seridis a jezdis.
Mel jsem vidlici dole ale nic nevyjelo. Vypada to jak to zelene na fotce jen je to oranzove, takze lozisko. Prakticky jsem sundal podlozky, horni kryt a kompresni krouzek (vic. druhy obrazek) a dal jsem se nedostal ale rikam mel jsem plne ruky takze jsem to moc nezkousel. Zespedu jsem namazal ten venecek (dolni misku jsem nenasel, asi byla v hlave). Tak to zkusim zitra s nekym kdo me podrzi ostatni veci.
Bylo by trochu neobvykle, kdyby pouzil vyrobce nahore lozisko a dole venecek.
Pak se delaji tzv. cartridge slozeni, kde byva venecek, nebo samostatne kulicky v misce a je to zakrytovane plastovym krouzkem, ktery to vsechno drzi pohromade, mozna je to tvuj pripad.
Já mám hlavový složení jakoby s kónusama – Vnější kroužek s přírubou nalisovanej do rámu, kuličky, vnitřní kroužek a pojistnej drát zabraňující vypadnutí vnitřního kroužku. Ten drát mi naposledy šel hrozně, ale vážně hrozně blbě vyndat – jebal jsem se s tim asi 15 minut.
Jo, takhle nejak to u levnejsich hlavek byva, ve vnejsi misce byva zapich a v nem vnitrni „segrovka“. Po jejim vydloubnuti to clovek rozebere.
Ono to právě moc ségrovka neni :D To by bylo kleštěma hned venku, takhle jsem to dloubal nějakym šídlem a pinzetou, ale podařilo se.
Proto to mam v uvozovkach:) Nemam ted na jazyku to spravne slovo, proste vnitrni pojistny krouzek.
Tak to vypada, to lozisko me proste nejde vytahnout tak jsem tam natlacil jen vazelinu.
Co je to teda za lozisko a jak ho dostanu ven, nevi nekdo?
Ta růžová krytka by měla jít OPATRNĚ vyloupnout a ten vnitřní kroužek může být jištěný nějakým rozpěrným kroužkem. Každopádně si dávej bacha, protože jakmile to rozděláš, můžou se ti všude rozletět malé kuličky.
Prave je to podobne jak jedno lozisko na jednom videu ale oni si to vytahli cele ven, pak z obou dvou stran vyloupnou ty baravne krytky a je to. Ja to ale nemohl dostat ven :D
Jenže ty tam nemáš ložisko, ale tzv. cartridge.
Aha to jsem potreboval slyset. Sice furt nevim jak to vyndat ale aspon vim co to je. =)
Jestli je tam vazelina, tak neni duvod to rozebirat.
Vyndas to tak, ze opatrne vydloubnes ten plast. Je vsak riziko, ze to dopadne jako na fotu vyse.
mám takovej dotaz když postavím někde kolo a vidlica se sama stočí doprava nebo doleva znamena to že je tam moc velká vůle?
Můžeb i nemusí. Chyť rám v místě vylejzá krk vidlice, zabrzdi přední brzdu a hýbej s řídítkama dopředu a dozadu. Pokud mezi krkem a rámem ucítíš pohyb (ne otáčení), tak tam velká vůle je.
dik je to v pořádku :)
Hlavové Cane Creek 40. Spodní ložisko – nejde „volně“ nasadit – jako by uložení v rámu – hlavě mělo o trochu menší průměr. Kolo jezdí 3 sezonu.To ložisko tam naklepnu, ale na všech kolech co jsem měl v ruce šlo to ložisko nasadit relativně volně a dotahovalo se do konusu. Shora je pro horní ložisko nalisovaná miska do které se ložisko vloží. Uložení pro spodní ložisko je přímo v hlavě – rámu. Existuje na to nějaké fréza? – u Kraba?
Ahojte, po roku od kúpy bicykla som zistil, že mám vôľu v hlavovom zložení. Išiel som to samozrejme reklamovať, avšak predajca mi povedal, že je to v norme. Teraz po roku a pol mi to už vadí a pri zabrzdení predného kolesa vyslovene niečo „ťuká“. Vidlicu som skúšal, tá by mala byť v pohode, hlavové zloženie dotiahnuté, ešte mám aj vôľu v brzdových doštičkách, ale to je druhá vec.
Moja otázka znie, či má niekto skúsenosti s reklamáciou tejto vady? Čítal som, že sa predajcovia vyhovárajú, že to vzniká „užívaním“ bicykla.
Podotýkam, bicykel má najazdených iba 2000 km a 1,5 roka (Focus Raven Elite 2017). Prípadne, ako by ste postupovali vy? Narážam na to, že keby som to mal riešiť vo vlastnej réžii koľko by to stálo?
Vďaka za rady.
Záleží kde ten vakl je.
Hlavové složení – dotáhnout, případně když je KO tak asi 500,–Kč
Kotouč – dotáhnout
Vidlice . tady se můžeš docela prohnout
Povol dva šrouby na boku představce (imbus 4 mm) a pak utáhni zlehka ten horní (Imbus 5 mm). Pak opět dotáhny ty boční a máš opraveno tedy pokud ten problém není způsoben vadným, nebo špatně namontovaným hlávkem např. vyrezlé ložisko. Otestuješ tak že zkusíš klepat předním kolem o zem se zataženou přední brzdou Pokud nic neklepe je to OK.
P.S.
A máš od toho prodejce písemně že je to „v normě“?
V hlavovém samozřejmě vůle být nesmí, to je norma. Při brzdění a jízdě v terénu by to klepalo. Vůle nesmí být ani ve vidlici, vnitřní nohy vs futra- tam je to reklamovatelné. Jinak rozeber hlavové, pokud jsou ložiska na kaši, vyměň je.
Hlavně bych s tím s vůlí nejezdil, mohou se vymačkat misky v hlavě
Zjisti, jestli je to fakt vule hlavka nebo jinde. Hlavko poznas, kdyz ho pridrzis rukou, jestli klokta.
Už som skúšal a je to dosť zvláštne, niečo tam ťuká, ale bicykle sú známe tým, že zvuky sa ťažšie idnetifikujú. Moja Reba 100mm má tiež menšiu (vertikálnu) vôľu, tak je možné, že sa zväčšila a robí to ona. Pôjdem s tým asi do servisu k predajcovi nech sa na to pozrie, však to je ledva zabehnutý bike.
A dotáhl jsi to hlávko? Kde je ta vertikální vůle? V hlavě? Že ty nebudeš tak úplně enginer?
A že ty nerozumieš slovenskému textu? Písal som, že vertikálna vôľa je vo vidlici. Hlavové zloženie som SAMOZREJME dotiahol, ale dotiahnuť ho na fest, že ledva otáčam volantom by asi nebolo riešenie.
Rozumiem, hej. Ale vertikální vůle ve vidli? To jako že se hýbe nahoru dolů? Proto se jí ale říká odpružená ne…otoč to hore kokotom, jednou nohou šlápni na grip, druhou klekni na střed a hýbej vidlí, pokud chceš vyloučit vakl ve futrech, chyť to za vnitřní nohy. Pokud ti to nepoví tohle, tak to dej do servisu
:-)
Áno, vertikálna vôľa alebo tzv. mŕtvy chod. Bol som s tým v servise u pána, ktorý sa venuje servisu vidlíc Rock Shox a potvrdil mi to s tým, že sa to môže stať – je tam nejaká umelohmotná časť, ktorá sa „vybije“. Každopádne mi to je divné na vychvaľovanej vidlici Reba, ale aj tu na fóre to už niekto myslím spomínal.
Mrtvy chod je u takto konstruovane vidle normalni stav.
Nemyslím si, keď bola úplne nová tak to vôbec nerobilo.
Btw: len pre upresnenie, bavíme sa o cca 3–4 mm.
3mm jsou normalni.
Plácni pravou ruku na spoj rám – korunka vidlice nebo rám – víčko hlavovýho složení. Levou ruku na přední brzdu a zacloumej kolem dopředu a dozadu, pak přední kolo otoč o 90° (abys eliminoval vliv vůle destiček ve třmenu a trochu vůle ve vidlici) a cloumaj znovu. Pokud mezi rámem a vidlicí/krkem/představcem cítíš pohyb, hlavový složení není seřízené. Pokud to takhle bylo dlouhodobě mohlo se poničit.