Výběr brzd, kotouče a destiček

52 nepřečtených
  • Smail

    Chtěl bych se zeptat jestli jsou nějaké brzdy, které skutečně brzdí, a tím myslím, že nejen zadní, ale i přední kolo dostanu do smyku. Dnes mám páky Deore BL-MT501, destičky Shimano B05S a kotouč Deore SM-RT54 a kolikrát brzdím i očima. I s bagáží vážím 110 kg a potřebují, aby mi to i z 5 km prudkých sjezdů brzdilo. Jakou kombinaci byste mi doporučili?

    0 0
    • Vilém  

      Prumery stavajicich kotoucu jsou jake?

      Ono je brzdit a brzdit, neni zas takovy problem utavit i ty nejvetsi kotvy.

      0 0
    • Slavik  

      Tak zkus jít o level výše…

      0 0
    • Model  

      Takže dvoupístek? Podle destiček předpokládám, že jo. Můžeš zkusit dát fialový Galfer desky a lepší řadu kotoučů, pokud shimano tak třeba XT, nebo jiného výrobce Galfer, Magura atd, hlavně takový co líp odvádí teplo a jsou z lepšího materiálu než ty srmtky 54. Ale při tvojí váze to bude chtít zřejmě kvalitní 4-pístkové kompletní brzdy.

      0 1
      • Smail  

        Díky za odpověď. Ano jsou to 2 písty. Lepší kotouč jsem už zkoušel, nevím přesně označení, ale zde na fóru byl chválený. V mém případě se při intenzivnějším brždění začal kroutil.

        S možnou výměnou celých brzd taky počítám, díval jsem se po SLX BR-M7120. Byly by dobrou volbou v kombinaci s destičkami a kotoučem od Galfera jak doporučuješ?

        0 0
        • kedi  

          Nejlevnější řešení pro tebe může být vyměnit přední třmen za čtyřpístek a nechat páku, nebo pokud chceš lepší průběh a Servo Wave tak koupit zmíněné SLX včetně páky. Už tady někdo psal, vyměnit kotouče na větší, jen je potřeba zjistit, jaký max. průměr kotouče je u tvé vidlice, některé majíomezení na 180mm. Pokud to jde, dát na předek 203 a 180 dozadu. Vzadu v pohodě můžeš nechat dvoupíst. třmen. Tuhle kombinaci jsem dal na kolo známému, který má 120 kg a brzdy to zvládají.

          https://www.muziker.cz/…s-brake-pads?…

          0 0
          • Vilém  

            Jeho paka servowave ma.

            Dal bych 200/180 a vymenil predni trmen za 4 pist.

            0 0
        • Model  

          Novas752 to napsal přesně, první bych zkusil to samý, fialový galfer desky a lepší a větší kotouče. Pokud to bude málo, tak pak 4 pístek. Záleží kolik je taky do toho člověk vrazit pěněz. Mrkl bych i na cyklobazar zda tam nejsou třeba nějaký fungl nový vhodný kotouče na prodej, často se tam lidi zbavujou novej komponetů z pěknou cenu.

          1 0
    • Slash  

      Ahoj

      Mám cca 120kg + gear.

      Jezdím:

      kotouče od Galferu, 2mm, 223 vpředu, 203 vzadu

      desky taky Galfer, zelené vpředu, fialové vzadu

      sjezdové 4pístky, já vozím Sram Code RSC, ale od Shimana můžeš mít Zee / Saint

      Zastavim a neutavím je ani v dlouhejch sjezdech, ale pořád je to o tom, umět brzdit.

      0 0
      • Smail  

        díky za tip, toto je cenově už jinde než si představuji.

        0 0
    • KoudakT  

      Ta váha není nějak příšerná. Když odečtu kolo a 10 kg bagáže, tak máš pod 90 kilo živé váhy a to není nijak závratná váha. Většina e-bikerů je těžší a kupujou si za kilo kolo s brzdama Acera…

      V čem je přesně tvůj problém? Že je v dlouhém sjezdu utavíš nebo není brzdný účinek dostatečný od začátku? Pokud od začátku, tak bych hledal problém spíš v zamaštěných deskách a kotouči. Pokud to utavíš, tak tam to bude chtít lepší chlazení a techniku.

      Osobně bych začal výměnou kotoučů za větší a nějakou vyšší řadu, pak uvidíš. Nepíšeš, jaké máš desky, pokud polymerové, tak může být zrada i v tom.

      BTW nevím, k čemu by ti bylo zablokování předního kola. To je nejkratší cesta na zem…

      A pak i brzdit se musí umět.

      1 0
    • novas752  

      Brzdy to nejsou úplně slabý, řešil bych to většíma lepšíma kotoučema 200/180 a destičkama které lépe zvládají teplo – např fialové Galfer. To by mohlo být se všim všudy do 3000Kč.

      2 0
      • Hrabex1  

        brzdy to nejsou slaby, kdyz naplno zmackne predni brzdu, musi letet. A jestli ne, je tam neco spatne. Tazatel vubec nepopisuje problem, jen konstatuje, ze to nebrzdi. Vsechny rady na vymenu brzd nebo komponent jsou zbytecny. Pomuze servis.

        1 0
        • Smail  

          Díky za zprávu, problém je ten, že když na plno zmačknu brzdy, tak přední brzdou zastavím postupně. Zadní mi jde do smyku jen na štěrku. Když to srovnám s kamošem co se mnou jezdí, tak na 15 let starých XT Magura, s kotouči 160/160 zastaví o poznání rychleji. Přední i zadní kolo dostane do smyku.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to zrejme nebude problem brzd jako takovych, aler spis zamastenych desek ap.

            0 0
            • Smail  

              to jsem si taky myslel, ale desky mám nové a kotouč jsem odmastil technickým benzínem.

              0 0
              • Vilém  

                Technicky benzin neni zrovna vhodny na odmastovani kotoucu.

                I kdybys to odmastil cim mas, tak stejne musis brzdy znovu zajet, nez zacnou brzdit.

                2 0
          • Hrabex1  

            jak ji zmacknes? Neni paka „mekka“, ze ji snadno promacknes az k riditkum? Jestli jo, odvzdusnit a jestli je normalne tvrda a nebrzdi, bude nejspis zamastena, jak bylo psano. Zkus odmastit kotouc. a vymenit desticky.

            Jaky je otazka, jaky to ma pri brzdeni zvukovy projev? Nepiska, nerozvibruje kolo?

            0 0
            • Smail  

              To je další věc co mi na brzdách vadí. I když přijedu ze servisu a jsou odvzdušněné, tak je promačkávám. Sice ne až ke gripu, ale min o 2 cm, nemají jasný konec. Jediné co mi částečně pomůže, tak zespodu u třmenu přes hadičku a stříkačku pod tlakem ještě dostříknu olej.

              0 0
              • Hrabex1  

                Dostriknuti oleje pod tlakem taky neni spravne.

                0 0
              • va-bo  

                Nedávno se tady řešil příliš krátký chod (méně než 1 cm) u páky MT200.

                0 0
              • Model  

                Zkus si je namačkat, sundej kolo, jednou, dvakrát zmačkni brzdu, tak aby se zmenčila mezera na co nejméně možnou pro opětovné zasunutí kotouče s kolem zpátky, pak by měla mít páka krátký chod.

                U shimano brzd to jde dobře udělat, tak, že páka zvrdne skoro ihned po zmáčknutí. Pokud po pár zabrždění bude mít zase dlouhý chod, někde budou sáknout.

                0 2
                • Jurawood  

                  proboha je to otevřený brzdový systém

                  Tohle ochcavani vydrží 5–10 zabrždění a je to tam kde to bylo.

                  3 0
                  • Model  

                    Chceš mě říct, že když tu páčku pak 5 x nebo 10 zmáčku, že to bude zase zpět jo, tak to bych řekl, že těch zmáčknutí bude muset být mnohem víc než se to dostane do stejného bodu, nebo budu tu páku muset dost dlouho držet při každém zmáčknutí.

                    0 0
                  • Model  

                    Ale máš pravdu, když to čtu zpětně blbě jsem to napsal, jasný že časem se to projevý, že to bude stejný, ale určitě né hned, je lepší to otestovat tak, že dáš mezi desky něco na max šířku a mačkáš a dlouho tlačíš a tak chvilku si stím hraješ. Tak by ani po dlouhodobým mačkání či držení páky v tlaku němělo dojít k poklesu páky. Mluvím o testování na místě. Né když uvaříš brzdy někde z kopce.

                    0 0
                    • Jurawood  

                      Dívej v pohodě. Jen tohle ladění je blud a je toho plný internet. Sjedeš půlku černé a je to zpět tam kde to má být. Kotouč si desky rozhodi tak aby nestrejchaly. Zkoušením na místě to je dobrý k čemu…

                      0 0
                      • Model  

                        No aby zjistil, zda někde nesáknou a z toho důvodu se nepropadá ta páka, tak jsem to myslel hned od začátku. I to mačkání na místě, proto jsem psal, že jsi mě blbě pochopil a já to blbě napsal.

                        0 0
        • Atilla  

          To sorry, ale to nedokážou na asfaltu ani o dost silnější brzdy.

          0 0
        • Breakpain  

          To plati kdyz mas blbe teziste nebo velky HA.

          Pamatuju ze u HA 66 to bylo neprijemne, kdyz jsem podkopl vidli na 64,5 uz se to prestalo zvedat. Musel jsem se snazit, aby se to postavilo na predek ;)…

          Brzdy Saint, takze uplne slabe nebyly :)…

          0 0
      • Smail  

        Díky za tip. Zvládne to má vidlice Rock Shox Judy Silver 29 Air TK Boost. Travel 100mm?

        0 0
        • Jan D.  

          Zezadu na korunce vidlice je vyražené sériové číslo. To když zadáš na stránkách viz odkaz níže, vyflusne ti to řadu informací o vidlici včetně maximální velikosti kotouče.

          https://trailhead.rockshox.com/…earch/serial

          0 0
          • Smail  

            Super, díky to se hodí. U Maximum Rotor Size mám 220 mm, takže zkusím ten 200 mm dopředu a 180 mm dozadu.

            0 0
            • Model  

              To je ale psaný co se tam vejde, ne to co to reálně zvládne. Na tudle vidlici dej dopředu fakt spíš maximálně 180, klidně i dozadu 180 a aspon na předek fialový galfery a uvidíš. Ty odkazy na inzeráty co jsem ti poslal, to bys měl nový XT kotouče a jedny fialový desky na předek do 1600 i s poštou, to asi líp neseženeš.

              1 0
        • Model  

          Tak na tudle vidlici bych dal max 180mm kotouč.

          1 0
          • va-bo  

            Tak tak, má to je 30 mm nohy. To je taková trochu lepší treková vidle.

            0 0
    • blackboy007  

      Brzdy SLX BR-M7120

      Kotouče Shimano XT SM-RT76 (2× 180 mm)

      1 0
    • va-bo  

      Vůbec neresite rám a hlavně vidlici. Když tam dá velké kotouče, bude se to kroutit a škrtat, škrtat, škrtat. Pak bude nově vlákno o skrtani kotoučů. A co se týče brzd XTR, znalci správně upozorňuji, že tam jde primárně o váhu a ne o účinnost.

      1 0
      • Smail  

        Mám toto kolo www.tsbohemia.cz/…d381034.html, s kroutícím kotoučem mám už bohužel taky zkušenost. Nevím přesně co jsem měl za kotouč, ale nějaký lepší, stál nějakých 900 Kč. A ten se při zahřátí zkroutil.

        0 0
        • Vilém  

          A po vychladnuti se zase srovnal.

          1 0
          • va-bo  

            :-) Měl jsem spíš na mysli kroucení vidlice. Třeba Judy není moc odolná. Víc jak 180 bych asi nezkoušel.

            0 0
          • Smail  

            Už právě, že ne na 100 %. Tak 2 mm to házelo.

            0 0
    • va-bo  

      Taky je potřeba myslet na to, že čím větší bude kotouč, tím dřív vidle chytne vakl, pokud už ho nemá. A kdo brzdí nevyhraje.

      0 0
    • michomin  

      Používáš polymerové destičky, řekl bych, že na dlouhé sjezdy by se lépe hodily sintrované. Lepší kotouče by také pomohly, ale začal bych tím nejlevnějším. Jestli tedy na tvé brzdy sintry existují, nepátral jsem.

      1 1
    • Smail  

      Tak jsem nakonec koupil nové brzdy SLX br-m7120 a k tomu kotouče Magura MDR-C CL 180 dle doporučení. Výměna zatím jen na předním kole. Dozadu dám stejný kotouč i brzdu. I když to není zajeté, už při prvním zahřátí to brzdí skvěle. Málem jsem letěl přes řídítka. Chod páčky je určitě také lepší, bez výrazného promačkávání co jsem měl doteď. Za mě tedy velká spokojenost. Všem moc děkuji za rady!!!

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.