Výběr cross kola 20-25 tis. (max 30), váha jezdce 115 kg

37 nepřečtených
  • xtonda

    Zdravím ve spolek,

    chci si koupit cross kolo, vzhledem ke své váze (cca 115 kg) vybírám něco se vzduchovou vidlicí. Na kole sem naposled víc jezdil před víc než 15ti lety na Favoritu po tátovi, takže se v dnešních možnostech a standardech moc neorientuju. Měřím 182 cm, délka nohy 86 cm. Dle doporučení v obchodě i podle tabulek na internetu mi vychází 20" rám, ale nejsem si jist jestli u výrobců, co mají lichou řadu, vzít případně 19" nebo 21". Nezvládám nastudovat produktové řady všech součástí a poznat zda není někde něco ošizeno, prosím tedy o postřehy k předvýběru. Radši bych se vešel do 25 tis. Kč, v případě podstatného přínosu bych dal až 30 tis. Kč.

    Díky

    Leader Fox PARADOX

    https://e-shop.leaderfox.cz/…2000101.aspx

    http://www.axit.cz/…ox-2015.html

    Cena 21,5 tis. Kč

    Pells CRONO Absolut D 2016 / 2015

    http://www.kola-pells.cz/…-pells-2016/

    http://www.kola-pells.cz/…olut-d-2015/

    Cena cca 27 / 23 tis. Kč

    Jen mě mate, že výrobce uvádí u kol Deore, kdežto někteří prodejci M4050, což je Alivio

    GT Transeo 1.0

    http://www.gtbicycles.cz/…y/transeo-10

    http://www.axit.cz/…-0-2016.html

    Cena 22,5 tis. Kč

    AUTHOR Codex 2016

    http://cz.author.eu/…6-ua42867201

    http://www.axit.cz/…ex-2016.html

    Cena 24,3 tis. Kč

    Maxbike Glomma

    http://kola.maxbike.cz/…olo-glomma-1

    http://www.axit.cz/…ma-2016.html

    Cena 26,5 tis Kč.

    Jen V-brzdy (otázka jak moc jsou pro mě disky přínosné), ostatní výbava ale vypadá velmi dobře, aspoň tedy podle toho co sem za pár dní čtení webu a zejména tohoto fóra pochytil.

    Merida CROSSWAY XT-EDITION

    http://www.merida-bike.cz/…xt-edition-1

    http://www.axit.cz/…on-2016.html

    Cena 28,4 tis. Kč

    Maxbike Murray

    http://kola.maxbike.cz/…olo-murray-1

    http://www.axit.cz/…ay-2016.html

    Cena 30,5 tis Kč

    Cena je trošku přes, ale disky + výbava stejná jako u Glomma.

    0 0
    • Pán z Dubu  

      Na Tvou tělesnou hmotnost radši kotoučové brzdy.

      S klikami s převodníky 48+36+26 zubů máš asi 3 převody na rychlosti 40+km/h a 1 převod pod 10 km/h. Doporučuju kliky s menšími převodníky.

      Trekkingové odpružené vidle jsou štíhlonohé – pod zátěží jsou náchylné k rozvibrování.

      Co pořídit MTB a osadit jej méně terénními jezdivými plášti?

      0 0
      • xtonda  

        Převody více do lehka má Author Codex, je na něm něco proč ho nebrat?

        Co znamená pod zátěží? Já to nechci nijak týrat. Je to skutečně takový problém, může se to snadno rozbít?

        Ano, na radu vzít MTB a vyměnit pláště jsem tu již narazil, ale úplně se mi nechce na nové kolo hned kupovat nové pláště. Na kolik to přijde, solidní pláště + předpokládám i duše? Taky se nechci zbavit možnosti použití nosiče apod. Chci to použít na turistiku, silnice nižších tříd, cesty, cyklostezky, proto mi vyšel cross. Podíval jsem se u Authora na MTB za srovnatelné peníze jako Codex a tam je rám nižší a tedy jsou níže i řidítka – méně pohodlný posez, předpokládám, že cross bude mít geometrii uzpůsobenu tak, že to bude pohodlné i na delší výlety.

        0 0
        • motacek  

          Crosse jsem jezdil asi 7 let a těžko bych hledal jedinou výhodu oproti mtb.

          Koupil bych mtb, nasadil pláště s menším valivym odporem (treba conti race king), v dratu je koupis za litr obě.

          Co se tyce posedu, vzdy se dá dát jiný predstavec a řídítka vlaštovky třeba s 50mm zdvihem.

          Jo a authora bych nebral, předražená jebka. S tvým rozpočtem se dá poskládat už solidní kolo se vzduchovou vidli. Popřípadě se mrkni na kola MRX třeba a nebo oslovit stavitele.

          0 0
          • puka  

            Třeba já mám měsíc cross a mám 100 chutí hodit moje 26" mtb někam do šrotu. Nejsem sice náročný, ale jsem hodně spokojený, když na tom dokážu ± to stejné. Možná i pouvažuji nad silničkou, protože našlapat se 2× víc jen kvůli malinkému rozdílu v pohodlí je podle mě hloupost.

            .. pří mých 66,6kg si mohu dovolit na tomto kole jízdu po zadním, bhop a pohodlí moc také nepostrádám. Horší by bylo s 40kg batohem pod kůží.

            0 0
            • motacek  

              Tak 26" má malé kola, to už se blbě srovnává. Já porovnával 29er s crossem. Mně už tehdy, když jsem toho crosse měl, vadilo, že se docela kroutí a vlastně ani ten design nemusím. Není to ani čistě na terén, ani čistě na silnic, je to prostě takové kolo pro masy.

              Já nikomu nic nenutím, jen bych si prostě už crosse nekoupil znovu.

              0 0
              • puka  

                Právě, že jsem nikdy nejel na 29", protože to tady nikdo v okolí nemá. Jel jsem jen na aušusových 27,5, který bych opravdu nevyměnil za moji starší 26". Zase jako kámen úrazu u 29" vidím to, že než se rozpohybuje to těžký kolo s tlustýma pláštěma, tak už máš skluz čtvrt hodiny. Raději tenčí pláště s nějakou „puncture protection“ jak těžké tlusté pláště. Já v okolí nemám žádné drsné podmínky, na které bych potřeboval něco extra a na jízdu po vyšlapaných cestičkách stačí cross, se kterým dokážu i vyjet schody a jet po kolejích (ale žádný hardcore).

                0 0
                • Janes  

                  Ty jsi matěj, viď…ještěs na tom neseděl, ale víš, jak je to na ho.. :-)))

                  0 0
                  • puka  

                    Srovnávám 26 s crossem, Matěji :)

                    0 0
                    • Janes  

                      Zase jako kámen úrazu u 29" vidím to, že než se rozpohybuje to těžký kolo s tlustýma pláštěma, tak už máš skluz čtvrt hodiny. .....opravdu ??

                      0 0
                      • puka  

                        Nikomu to nenutím, a je známo, že 29 má horší akceleraci.

                        0 0
                        • Janes  

                          No jasně, říkala to Máňa, tak je to směroplatný......a než co má tu akceleraci horší? Myslím, že moje 29ka akceleruje líp, než Tvoje crosska .....

                          0 0
        • Pán z Dubu  

          Např. MTB Amulet http://www.amulet.cz/…ka-kola/2016 mají očka pro nosič na rámu a třmen zadní brzdy na řetězové vzpěře – tzn. bezproblémová instalace nosiče. A nebudou jediní.

          U MTB kvůli delšímu axle to crown vidle je spíš problém dostat úchop dostatečně nízko.

          0 0
      • xtonda  

        Co koukám na specifikace vidlic (a jestli je dobře chápu), tak krom RST mají použité NRX-E, NCX-E i Paragon Gold nohu 30mm, vidlice na MTB mají 32m, je to takový rozdíl?

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Vel  

      než jsem koupil mtb tak jsem jezdil několik let na gt transeo 1.0 a bez jediného problému. Bylo to dobré kolo.

      0 0
    • oddie  

      Jak tak na ta kola koukám, nevybral bych si. Nechal bych si radši takové kolo postavit… asi něco takového jako je Glomma, ale určitě jiné kliky a jinou cenu.

      0 0
      • xtonda  

        Já sem rád za každou reakci, ale celkem tomu nerozumím, takže jiné kliky proč a jaké?

        Já chápu, že každá konfekce nebude nikdy 100%, ale prostě sem výběr celkem podcenil, mám teď volné celé prázdniny, čekal sem, že přijedu na chalupu, zajedu do blízkého okresního města a prostě něco koupím a budu jezdit, ale přímo v kšeftě nic moc a celkem se v tom ztrácím a utíká mi čas. Čili hledám něco co mohu mít hned bez nějakého předělávání a nebude to mít zásadní problém a nebude to předražená ojebávka. Co je špatně třeba na GT Transeo 1 a tom Pellsu?

        0 0
        • oddie  

          Crossové kliky 48–36–26 mají ve spojení s takto velkými koly a kazetou 11–34 nesmyslně těžký nejrychlejší převod, který reálně nikdo při běžné kadenci rozumně neušlape – to je dobré leda na jízdu z kopce dolů osmdesátkou, a kdo tak na crossu jezdí… Velký převodník 40 nebo 42 je na tohle kolo až až.

          Dále bych na crosse a tuhle váhu NEbral kotoučovky, protože tu subtilní crossovou vidlici s nimi popravíš ještě rychleji než normálně. To jen tak na okraj.

          GT Transeo 1 – za 25tis kliky s octalinkem a řazení 3×9, nejmizernější kazeta a to celé zamaskované XT přehazovačkou, žádná hitparáda. Za tu cenu by mělo osazení vypadat jinak. Pells má sice dutou osu, ale zase je o další dva litry dražší, prašť jako uhoď.

          Suma sumárum je to spíš asi o tom, koupit hned hotový drahý kompromis, nebo si holt počkat na stavbu, která bude levnější a vyváženější.

          0 0
    • xtonda  

      Tak jste mě přesvědčili, asi půjdu do MTB, zaujal mě model Maxbike Tana, jeden z málo výrobců co nedává Acera brzdy k XT přehazovačce, všechno Deore

      http://www.axit.cz/…29-2016.html

      http://kola.maxbike.cz/…kolo-tana-30

      Případně ještě Leader Fox Casper, tam je taky celkem jednotně Deore

      http://www.axit.cz/…29-2016.html

      Axit má nějakou akci takže výsledná cena je o 10 % nižší.

      https://e-shop.leaderfox.cz/…2000101.aspx

      Pokud to nejsou dobré tipy, tak vybírám prioritně na axit.cz – mám to do Náchoda kousek. Prosím tedy o tip na nějaké z těchto, lze li nějaké doporučit.

      http://www.axit.cz/kola-2015/?…

      Díky.

      0 0
      • xtonda  

        Ten Maxbike bych při svých proporcích měl vzít radši 19" nebo 21"?

        0 0
      • pocestny  

        Hmm, když už máš takhle omezený výběr: Z toho radši ten Maxbike Tana (je to na slušném rámu M709, pro tebe spíš 19" než 21"). Zaprvé jsou ty maxbiky delší oproti leaderfoxům, a zadruhé ta vysoká hlavová trubka u Leader Foxu je dost podivná… Někomu může vyhovovat kratší vyšší kolo (třeba by ti Leaderfox na 20" líp seděl, jestli máš dlouhé nohy a kratší trup a ruce, ale to bys měl fakt vyzkoušet)

        Našel jsem ti geometrii http://dily.maxbike.cz/…mu-29-a-27-5

        https://e-shop.leaderfox.cz/…per%2018.pdf

        0 0
        • xtonda  

          Ten odkaz na Casper geometrii je na 18", na 20" je zde https://e-shop.leaderfox.cz/…per%2020.pdf a skutečně je Casper 20" kratší než M709 (Tana) 19" cca o 3 cm a stejně dlouhý jako 17".

          Trochu se té délky bojím, radši bych vzpřímenější posed, nechci se kopat do břicha, většina kol co mi vychází pro mou výšku kratší podobně jako Maxbike 17", crossy jsou většinou kratší, Maxbike cross 20" je stejně dlouhý jako Tana 17", výše diskutované Transeo ve velikosti L co mi vyšla má dokonce délku sedlové trubky 21,5" a přitom je o 5 cm kratší než Tana 19" co mi vychází u Maxbike. U Canyon GC sem podle výšky přesně na hraně mezi M a L, tedy 17,5" a 19", délka opět o 3/5 cm kratší.

          Takže si říkám, jestli nevzít radši 17". Při délce nohy 86 cm, délce sedlové trubky 43,2 cm a délce kliky 17,5 cm mi vychází vysunutí cca 25 cm nad vrch sedlové trubky, což je odhaduji cca 20 cm? vysunutí sedlovky, to by mohlo být celkem OK.

          Nebo 3 cm délky nic neznamenají a případně to upravím výměnou řídítek/představce? Každopádně ta sizingová tabulka Maxbike mi přijde celkem divná, 174 cm figura má mít 17" a 186 cm figura už 21"?

          0 0
          • pocestny  

            MTB je obvykle delší a dává se (a obecně doporučuje) kratší představec. Má to výhodu i v tom, že si můžeš dovolit vzít nižší rám a mít trochu víc prostoru pod koulema, nebo v tom, že můžeš snížit sedlo při sjezdu atd. (o rámu 17" neuvažuj, máš na něj moc dlouhé nohy, to bych doporučil někomu s 75–82 cm nohama.)

            Na 19" rámech se fakt 182cm člověk nekope do břicha. Spíš bych řekl, že ti to sedne. Myslel jsem, že si to půjdeš do toho Axitu jako vyzkoušet, když už nutně chceš kupovat kolo tam, protože to máš blízko.

            Canyon kalkulátor vůbec neřeš, ten je obecně na prd. A profi kalkulačka ti asi stejně spočítá závodní posed. Ty jako lajk, který ani neví, co přesně mu vyhovuje byses měl orientovat na vyzkoušení a radu kvalifikovaného člověka (dobrý kámoš).

            0 0
      • RHNeM  

        Zdravím, před pár týdny jsem řešil stejný problém i s podobnými požadavky – má výška 183 cm, váha 110 kg, chtěl jsem cross v podobné cenové relaci. Nakonec jsem koupil u Axit MTB Author Vision 2015 (http://www.axit.cz/…on-2015.html).. Sleva 10% je u nich právě na modely 2015 (a vybrané modely 2016, ale nějak se mi je nepodařilo najít). S kolem jsem maximálně spokojený, přístup obchodu byl také bezvadný.

        0 0
    • xtonda  

      Tak objednán Maxbike Tana 29 2016

      http://kola.maxbike.cz/…kolo-tana-30

      se změnou vidlice ze Suntour XCR RL-R air na Suntour RAIDON RL-R, jinak výchozí konfigurace, cena 23 121 Kč.

      0 0
      • pocestny  

        s raidonem za 23 to už je celkem dobrý bike

        0 0
      • Azmir  

        Tisíc navíc a mohl si mít třeba tohle na komplet 2×11 novém XTčku :)

        0 0
        • pocestny  

          Jenze vidlice ma jen 30mm nohy. A tazatel ma 115kg.

          0 0
          • xtonda  

            Já sem původně chtěl crossku a mám v plánu tam časem dát nějaké rychlé pláště, takže sem stejně přeskakoval kola s dvoutácem vepředu, to má nejtěžší 38:11 nebo 36:11 a to mi přijde jako moc lehký nejtěžší převod na rovnou silnici, kdysi na favoritu sem měl tuším 52:13 a běžně sem to používal.

            Stejně mi vrtá hlavou, jestli ten rozdíl v noze 32mm / A6000 u Raidon a 30mm / A7050 u NRX-E je až tak velký a jestli je vůbec nějaký a jestli ten rozdíl v tloušťce (2mm – 7%) není plně kompenzován předpokládám lepší slitinou A7050, když NRX-E je o víc jak půlku dražší než Raidon.

            0 0
            • pocestny  

              To vím, že jsi chtěl ty tenčí pláště. bohužel netuším o kolik je Raidon tužší, to ví lidi, co to mají denně v ruce, jako třeba scalar… Byl sis vyzkoušet ty velikosti v Axitu? Neodečtou ti nějak ty MTB pláště, když jim řekneš, že to chceš vyměnit za užší?

              0 0
              • xtonda  

                Zkoušet nebyl, Maxbike se při objednání dodávají od výrobce. Vzal sem 19" podle tabulek, u tý 17" sem došel k závěru, že by přes 20 cm vysunutá sedlovka byla při mý váze nebezpečně velká páka. Kdyby pro mě řidítka byly moc dole/vpředu pořeším to nástavcem/před­stavcem.

                MTB pláště si nechám, dám tomu šanci, tady na okraji Jestřebích hor je na to celkem terén.

                0 0
            • Evilcleaner  

              raidon je ve všem lepší než nrx-e (tuhost, váha, cena), pokud nepotřebuješ nižší zdvih (63mm a i to by bylo u raidonu řešitelné)

              0 0
              • oddie  

                Tu váhu současné NRX E moc nechápu, stará NRX RLD měla asi 1700g…

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no E má ocelový krk, pokud chce člověk hliníkový tak si musí koupit S, to ušetří docela dost, ale na 1700 g se to nedostane.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.