• Maras111

    Zdravím všechny, nějak začínám a pořizuju nové kolo 29”ale nevím pro co se rozhodnout ohledně komponentů.

    Chci jezdit spíše v rámci kondice a zábavy, žádné závodění ale vyjížďky cca 30–50km taková všehochuť kde se to mísí od asfaltu turistické cesty a les kde se najdou i občasné sjezdíky tak abych se vrátil živý a zdravý :-)

    Verze 1)

    Brzdy SLX 7100, řazení a hazka XT 8100 12sp, kazeta SLX 7100, kliky Deore

    Verze 2)

    Brzdy Deore BR M 6100, řazení SLX I-spec EV SL-M7100 pravá 12sp, hazka SLX 7100, kazeta SLX 7100,

    kliky Deore

    Kotouče jsou stejné. Verze 2 vychází zhruba o 5 tis dráž a nevím zda tento rozdíl funkčně využiju

    Díky za poznatky Marek

    0 0
    • pocestny  

      takže verze 1 má lepší řadící páčky a brzdy a přitom je o 5000 levnější? v čem je schovaná přidaná hodnota u té druhé verze?

      Daleko víc bych řešil geometrii a kvalitu rámu, hmotnost a pevnost zapletených kol, případně vidli.

      0 0
    • ToMášMarný  

      Čistě komponentově je #1 lepší než #2. Nicméně užitnou hodnotu kola neurčuje slx/xt.

      0 0
    • choceň  

      Osazení var 1 je určitě lepší… ALE – obrovský rozdíl může být třeba použitá vidlice… pokud jsou ve variantě 2 o něco horší komponenty, ale výrazně lepší vidle, šel bych v tomto výběru do lepší vidle. Bižuterii jako řazení případně vyměníš mnohem levněji.

      A podobný efekt mají i zapletená kola – lehčí a tužší pojedou znatelně lépe.

      0 0
      • adam1  

        Kola/záplety většinou jsou ošizena na všem např.dt x1900 už jsou slušné držáky ,taky bych se spíš díval na vidlici a celkově ať kolo sedne .Slx i Xt chodí ok .

        Odkazy chybí .

        0 0
      • Maras111  

        Rám, vidlice a kola jsou stejné jen tam je rozdíl v těch variantách osazení 1,2,

        0 0
      • Maras111  

        Rám, vidlice a kola jsou stejné jen tam je rozdíl v těch variantách osazení 1,2,

        0 0
        • Lukas287  

          dej odkazy na ty kola..

          0 0
        • Velomiwookie  

          Jestli je to tak jak rikas, tak varianta 1 je ve vsem lepsi a jeste levnejsi, takze neni co resit

          0 1
        • pocestny  

          pak je samozřejmě nesmysl platit 5000 navíc za horší součástky

          Pravděpodobně jsi něco přehlédnul.

          0 0
          • scalar  

            Taky mám dojem, že přehlédnul nějaký detail, třeba jako to, že levnější kolo má hliníkový rám a to drazší karbonový apod. Ale už to, že se ptá, jestli má koupit horší kolo za vyšší cenu nebo lepší kolo za nižší cenu něco o něm naznačuje :-)

            0 0
    • novas752  

      Co se týče řazení, je lepší varianta 1. Ale rozdíl skutečně poznáš asi jen v řadící páčce, zbytek je funkčně podobný, jen z lepšího matroše = lehčí.

      Brzdy jsou také trochu lepší u 1.

      Otázkou je jak je vybaven zbytek kola.

      0 0
    • roupik  

      Obojí dobrý, varianta 1 lepší, myslím že funkčně nepoznáš rozdíl, obecně bych řekl že shimano od řady 6000 výš je super, ve funkci jen drobné rozdíly

      0 0
    • Markony  

      Zamne 1 ale ani u 2 bych neviděl žádný problém .

      0 0
    • Maras111  

      Omlouvám se všem spletl jsem se záměna 2 za 1.

      Samozřejmě XT vychází dráž

      Zbytek kola je totožný stejný Alu rám, stejná Reba i kola jen prostě to osazení.

      Proto mě zajímalo jestli mám doplatit těch 5tis na to Xt nebo si vystačim s SLX a brzdy 6100.

      Chtěl jsem reagovat už včera a pořád mi to házelo eror takže to vypadalo že nereaguji tak se znova omlouvám

      0 0
      • pocestny  

        Fajn, hele funkční rozdíl je minimální. Jestli neřešíš pár gramů méně/více, nebo nepotřebuješ multi release, tak si myslím, že jsou lepší způsoby, jak využít 5000 korun.

        0 0
        • Martas.MB  

          multi má i SLX, nebo se pletu…

          0 0
          • novas752  

            .

            0 0
          • pocestny  

            Sl-m7000 to zcela jistě neumi, ani u m7100 to shimano neuvádí. Některé české e-shopy píšou, že m7100 umí multirelease, ale myslim že jde o chybu v popisu.

            0 0
            • novas752  

              Ono je to zaměňované za 2 Way Release (odřazení ukazovákem nebo palcem). Multirelease umí až XT a XTR, stejně jako Instant Release (odřazení proběhne ihned při stisku páčky, ne až po jejím uvolnění).

              0 0
              • pocestny  

                jo jo, a docela mě to sere, když ani prodejci nechápou rozdíl v těch fíčurách

                0 0
          • duk  

            SLX multi release nemá a v přímém porovnání má nové XT o dost tužší a ostřejší chod. Na rozdíl od 8000 se ti tady nestane, že si omylem při drncnutí odřadíš o dva dolů.

            0 0
            • scortis  

              To se mi nikdy omylem nestalo :D

              0 0
              • pocestny  

                a XTčko máš? :D

                0 0
                • scortis  

                  XT 8000 a přijde mi právě že chodí docela ztuha, ale vyhovuje mi to. Spíš se divím předchozí informaci, když se Shimano chvástá, že snížili odpor řazení o 25% u 8100 oproti 8000.

                  0 0
                  • duk  

                    Ja mam XT 8000 na zimaku a 8100 na XC HTcku a ten rozdil v tuhosti odrazovaci packy je dost znatelny.

                    0 0
                    • scortis  

                      Takže 8100 je tužší? Jinak odřazování ukazovákem jsem po přechodu z SLX na XT skoro přestal používat, jelikož za to musíš fakt zapáčit i u té 8000, navíc palcem odřadíš o dva, což byl hlavní důvod přechodu na XT. U 8000 mi ta tuhost přijde celkem dobrý kompromis mezi pohodlím, přesností a abys to nezmáčkl omylem.

                      0 0
                      • duk  

                        Souhlasim ze u 8000 je ta tuhost celkem akorat, ale ta 8100 je jeste o dost tuzsi a takova ostrejsi. Odrazovani ukazovakem skoro nepouzivam.

                        0 0
                    • abel  

                      to si ani neumím představit. XT8000 mám a cca po 100km už mi to docela vadí. na enduru mám XT780–10sp a to chodí znatelně lehčejc. naopak se mi nestane, že bych přeřadil omylem o dva, protože za to nemusím tak brát.

                      0 0
                      • duk  

                        Jo, myslim ze treba holky se slabymi prsty uz by s tuhosti mohly mit problem. Ja jsem si prvni jizdu trochu zvykal a musim rict, ze zpet na mekci uz by se mi nechtelo. Prave v tezsim terenu je to hezky citelne.

                        0 0
                        • scortis  

                          Přesně tak, líbí se mi jak je to přesné a kvalita řazení je jinde, prostě to chodí „po skokách“ jak nahoru tak dolů :)

                          Když pak sednu na kolo s 3×8 Deore tak sice žasnu jak to jde lehce, ale přesnost a cit v tom moc není.

                          0 0
                          • abel  

                            já jsem srovnával s XT 10sp a ta jde taky přesně a rychle (má všechny „-release“ funkce), jenom to nemá takovej odpor.

                            0 0
                        • scortis  

                          Přesně tak, líbí se mi jak je to přesné a kvalita řazení je jinde, prostě to chodí „po skokách“ jak nahoru tak dolů :)

                          Když pak sednu na kolo s 3×8 Deore tak sice žasnu jak to jde lehce, ale přesnost a cit v tom moc není.

                          0 0
                  • novas752  

                    To snížili odpor řazení na větší pastorky a je to pravda. Na těch starších 11spd sadách jsi musel palcem do spodní páčky dost tlačit aby si brzdu ramínka „přetlačil“ (u 10spd to bylo ještě horší), nové 12spd sady vyžadují o dost menší sílu ale mají lepší kulisu, je tam lépe cítit to cvaknutí.

                    0 0
                    • scortis  

                      Aha, takže u 12s je to lehčí nahoru, těžší dolu?

                      0 0
                      • novas752  

                        Lehčí nahoru, dolu zhruba stejné, obě páčky mají jasnější kliknutí.

                        0 0
                    • abel  

                      o jakém 10sp píšeš? mám xt780–10sp a xt8000–11sp a ta 10sp jde mnohem lehčeji

                      0 0
                      • MartyM  

                        mysllím, že novas řeší odpor na páčce při aktivaci brzdy na hazce. Kdy u 10s to pak jde dost ztuha oproti 11s (záleží samozřejmě jak moc máš dotaženou brzdu) Pokud máš hazku bez brzdy (RD-M780/781) nebo máš 786 a brzdu máš off tak to samozřejmě nemůžeš úplně posoudit…

                        0 0
                        • abel  

                          tak mám to samozřejmě vyzkoušeno s i bez brzdy (brzdu si nastavuju uvnitř hazky dle vlastní preference). dokonce jsem to zkoušel i bez lanka, ta pružina uvnitř je brutus.

                          0 0
      • michomin  

        Musí tam být ještě další rozdíly. Rozdíl v ceně za páčku, přehazovačku a brzdy je cca 1500 – 1600 Kč maloobchodně. Značná disproporce.

        0 0
        • Martas.MB  

          No většinou je druhá polovina rozdílu od výrobce, prostě příplatek za ,,lepší,,kolo

          0 0
      • MatS  

        A proc sem nedas odkazy na ty kola at muzeme odhalit rozdil zpusobujici ten cenovy skok?

        0 0
    • allrose  

      Jestli takto,tak koupit řadící páčku Xt,slx se „ztrátou“ prodat a se zbytkem je poslat do ****** ,protože jsi ušetřil ;))

      0 0
      • scortis  

        Asi tak, nebo jestli má možnost obojí ozkoušet tak si zkusit XT řazení a případně si ho tam (nechat) domontovat, kdoví třeba mu bude vyhovovat víc SLX, to zas jde krásně lehce a přitom přesně, já už bych teda XT neměnil za nic horšího, ale nemusí vyhovovat každému.

        Jinak k rozdílům:

        Brzdy: Nastavení bite-pointu šroubem vs rukou; nevím jestli na deore třmeny jdou desky s chladičem

        Přehazka: XT je lehčí a jde nastavit odpor brzdy bez demontáže krytky

        Řadící páčka: XT má multirelease a instant release – odřazení o dva palcem – hodně užitečná věc a okamžité odřazení. Celkově jde o něco víc ztuha ale je pocitově rychlejší a přesnější. SLX oproti tomu jde krásně lehce, ale není pocitově tak přesné.

        Obecně bych těch 5000 investoval spíš do jiných věcí – třeba to XT řazení, lepší / větší kotouče a desky, případně věc co běžný uživatel bike fóra neumí – prostě ušetřil a vrazil do něčeho úplně jiného :D

        1 0
        • scota  

          a ještě XT hazka má kladky na průmyslových ložiskách. Rozdíl je pokud se nepletu také v materiálu vodítka Alu vs Fe. Výhoda je že Alu více praská ;-)

          0 0
          • duk  

            Zase to Fe u SLX se az neuveritelne ochotne ohyba, je to blato srovnatelne s NX

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.