• zizal

    ahoj, poprosila bych znalé o pár rad. Loni jsem si koupila crosové kolo a jezdím na něm do práce 16 nebo 26 km dle nálady a počasí Ráda bych si pořídila silničku, protože cesta je po pěkné silnici a abych byla trochu rychlejší. (Jezdím na 6 ráno a každá minuta se počítá :) Po rovině a z kopce mám pocit, že mi chybí těžší převod abych mohla jet rychleji .Představuji si investici cca 25000. Dívala jsem se po bazarech a i z diskuze zde na foru mi vychází že lepší je koupit neco staršího. nicméně tomu úplně nerozumím a jde mi hlavně o převody aby na mě když jsem začátečník (cca 2500 km loni) nebyly moc těžké. Jezdím v předhůří Šumavy takže kopečky jsou. Co jsem vyčetla tak 50/34 by bylo nejlepší, ale raději se zeptám zde jestli mi někdo poradíte zda to bude dobrá volba na začátečníka. mám 170 a 70kg a nejsem už nejmladší ve 41 letech. díky za reakce :)))

    0 0
    • Alojs01  

      A jake prevody mas na tom soucasnem kole?

      0 0
    • zizal  

      24/38

      0 0
    • Charles2k  

      50/34 by mělo být ok, já mám aktuálně 11 rychlostní kliky 50/34 a kazetu 11–32. Silný převod je pro mne dostatečný, do prudších kopců při mé lehké nadváze by pro mne asi byla lepší kazeta 11–34. Roční nájezd mívám teď kolem 4tis.

      0 0
    • adam1  

      Na první seznámení myslím ok

      https://www.cyklobazar.cz/…audacio-2019

      1 0
    • Prazak0  

      Ne každému sedne silniční kolo a silniční řidítka. U krosového kola bych asi změnil převody. Ale na druhou stranu, nějakých 38/11 nebo 38/12 mi nepřijde jako lehký převod. Po rovině na rychlost 30 km/h mám 50/18, jde o převodový poměr 2.78 tj. jedno otočení klik znamená 2.78 otáček zadního kola. Převod 38/12 je převodový poměr 3.17. Po rovině by to pro měl moc těžký převod, jestli počítám dobře tak něco přes 34 km/h. Nauč se rychleji šlapat, nemyslím, že na kole jezdíš tak rychle, že ti nestačí převody. Jen šlapeš silově a pomalu. Ale kliky jdou vyměnit, krosové bývají i s převodníkem 48 z. Nevím, co tam máš za kliky, víc neporadím. Na silnici jde dát klidně užší pláště, třeba 30. 32 mm nebo klidně silniční 28 mm.

      Bazarové kolo je problém, když sama se v tom moc nevyznáš. Lze koupit výhodně, nebo i se napálit, nebo kolo se skrytou vadou – bez následné záruky. Na nové kolo je 25 tisíc docela málo. Do té práce bych stejně jezdil na krosu, silničku si můžeš pořídit k tomu.

      1 0
    • heerer  

      Pokud bazar, je potreba pocitat s investici do dilu nebo minimalne ladeni a reseni pazvuku na ceste, protoze slogany typu „bez dalsich investic“ se projevi do 500km, jinak jsem samo za bazar, vetsinu veci si ale udelam sam.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak za cca 25 tisíc by šlo koupit i nové kolo. Je otázka, jestli by pak naopak nechyběly ty lehké převody, bydlí v podhůří Šumavy, tam kopce můžou být slušné.

        1 0
        • heerer  

          Kazetu vimenit uz zas takovy problem ale neni.

          0 0
          • virtualcop  

            Jasně, ale jde o to, zda to zvládne přehazovačka (tu větší kazetu), nebo jeslti v těch levnějších verzích 8, 9 sp, vůbec taková existuje, co to zvládne atd.

            0 0
            • bara2  

              Přehazovačka Claris s dlouhým ramínkem zvládne rozsah 45 zubů. Největší pastorek je 34zubů. Provozuji to v plném rozsahu s trojtácem a kazetou 11–34 (3×8).

              0 0
          • Prazak0  

            Ono není problém na trekovém kole vyměnit kliky, nemít největší převodník 38 z. A ten malý, jestli dobře chápu, je 24 z. Tak lehký převod jako s tím 24 z na převodníku asi nedocílí. Na cestu do práce by s tím možná vystačila, ale obvykle člověk chce, aby na kole zvládal jezdit všude v okolí, tj. nemusel se vyhývat něčemu, protože na těžké nejlehčí převody to nevyjede. A na silničku se opravdu dozadu nedává nějaký velký pastorek jako 46z, nebo i více. Ani 40z by s běžnou silniční přehazovačkou nezvládla.

            0 0
    • Jason Voorhees  

      sz

      0 0
      • Jason Voorhees  

        bych Ti prodal tohle, je mi to krátký když jdu ze sedla a eště mě sére ta slávistická barva…né, jede luxusně a Ultegra řadí parádně, akorát mám moc kol a na tomhle najedu tak 500 za rok, škoda aby ležela ladem

        0 0
        • Jason Voorhees  

          převody 52/36 11–32 11sp, velikost 52

          0 0
          • Prazak0  

            Tak těžké převody by tam měla, nevím jak by zvládala do kopců. Podhůří Šumavy, asi tam slušné kopce budou, 36/32 nemusí stačit.

            1 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
    • virtualcop  

      Když už „berany“ a kolo na dojíždění, spíš bych šel cestou gravelu, něco jako tohle – akorát majitel neuvádí velikost. Jiank cena vs výkon je slušná (karbonové záplety, komplet 11sp. Shimano 105, sice lankové semihydrauliky, ale slušné atd.)

      Na cesty do práce jsou asi trošku širší gumy přeci jen pohodlnější (i na kvalitnější silnici), než klasické silniční „užovky“ cca. 25mm. A nejede to o moc hůře.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Nachtlauf  

        Jestli jsem četl dobře ten inzerát, tak majitel neuvádí velikost rámu. Což je pro žížalu dost zásadní informace.

        0 0
      • Prazak0  

        Myslím, že většině lidí spíš vyhovuje kolo gravel oproti čisté silničce. Silnička může mít často pláště 28 mm, jen některé musí mít méně, třeba max. 26 nebo 25 mm. Některé zvládnou i 30 nebo 32 mm. Silničky s kotoučovými brzdami občas poberou i 35 mm, tj. běžné trekové pláště (třeba Trek Domane). Nakonec i ty čisté silničky občas vidím na polní cestě ap. Taky na tom jde projet, ale pohodlí je lepší na širším plášti i na silnici.

        To kolo z odkazu bych moc nedoporučoval. Mimo finanční limit, sice pěkně osazené, ale zas Decathlon, takže nevím, jestli ta cena je tak skvělá.

        0 0
        • Alojs01  

          Jenze za 25tis sezene uz velmi slusnou silnicku, byt bazarovou. Ale gravel bude za ty prachy dost bidnej.

          2 0
          • virtualcop  

            Teď jsem koukal na Decathlon – přímo dámské verze RC 520 (myslím – ty označení se mi motaj), cena 28k, jediná „nevýhoda“ jsou semihydraulické TRP, jinak „dospělé“ kolo na 11sp. R7000 105. Na druhou stranu – má 60kg, chce s tím jezdit delší trasy do práce (delší myslím těch 16–24km), nenapadá mne lepší řešení „rychlého“ kola, s možností to klidně vzít někde bezpečně polňačkou a nepřijet každej den do práce z práce vyklepanej z 25mm gum (ty silnice na Šumavě nejsou zas takovej asfalt jak na okruhu Abú Dhabí) :) Tedy nějakej lehčí gravel, endurance silnička…

            Tedy hlavně s tou vizí, že sednou berany (to si nikdo nemůže být jistej, dokud si to nevyzkouší). pokud by nesedli, tak pak jsou tu možnosti jako nějaký optimálně zpřevodovaný fitness kolo, či vyspělejší trek jako například Canyon Pathlite/Roadlite, ale tam ty ceny budou někde jinde.

            Klasickou silničku na ráfkové brzdy bych nějak asi už nedoporučil – primárně tam nedostaneš obvykle víc, jak 28mm gumy (a to ne zdaleka do všech, někde je problém i s 25mm), posed je většinou díky geometrii dost agresivní a ikdyž to bezpochyby bude hodně rychlé, tak komfort při dojíždění do práce nebude optimální. Převody rovněž na diskuzi – minimum Compakty a 11/32 či lépe 11/34, jinak ty Šumavské kopečky mít ráda nebude… :)

            0 0
            • Dumbíček  

              Proč všude dávat 28 pláště, dotyčná chce zrychlit, ulehčit si cestu po silnici… Chce silničku, ne gravel.

              2 0
              • DDDD  

                Navíc 28 pláště není problém na silničku s ráfkovejma brzdama dát. Když se budeme bavit o 10/11s

                1 0
                • virtualcop  

                  Opravdu? Do všech i starších rámů? To bys mohl poslat dotaz třeba do RB nebo k SUPům (a dalším spoustě značkám), proč do některých jejich silniček z poslední dekády nenacpeš ani 25mm gumy (buď se nevejdou do stavby šířkou, nebo drhnou o sedlovou trubku atp.) Rámy na ráfkové brzdy, kam se bez problémů a s rezervou vejdou 28mm gumy – těch tak úplně moc nebylo ani není.

                  A to pomíjím i specifikace brzd, kde třeba Ultegra 6800 a myslím i 8000 má maximální doporučenou gumu 25mm – pak tam buď nafouklou gumu cpeš s odmotnovanou botkou (protože se ani přes ten povolenej napínák čelisti nevejdeš), nebo musíš gumu nafouknout až po nasazení do čelisti, nebo je vnitřní tvar čelisti takovej, že Ti guma někde bude drhnout. Vím, o čem píšu – pár rámů, kde to takhle šlo „obejít“ a kupodivu se tam 28mm gumy vešly do vidlice, zadní stavby i k sedlovce, jsem takto měl a musel tyhle „hacky“ používat.

                  0 0
                  • DDDD  

                    Super, tak si vyjmenoval těch několik případů, kam to nejde. Za posledních 8 let, co 28 gumy jezdím jsem na 10+ kolech neměl problém. Nehledej problémy kde nejsou

                    1 0
                    • virtualcop  

                      Asi bys nedokázal vyjmenovat těch 10+ kol z posledních 8 let, kam Ti bez jakýchkoliv problémů vlezla 28mm guma (s tou 5mm tolerancí, která se udává pro případnej nalepenej bordel, průhyb kola v zátáčce, při zatížení atd.)? To byla řečnická… :D)

                      U těch brzd je to jednodušší – některé Tiagry i 105 mají 28mm maximum, takže tam to jde bez debat, některé delší čelisťovky měly i toleranci pro gumy až 35mm.

                      Jen Ti prostě trochu nevěřím, protože za posledních těch 10 let jsem měl v ruce dost silničních rámů, do kterých se 28mm gumy rozhodně nevešly (a to ani s minimální rezervou), k tomu si celkem často čtu česká i zahraniční fóra, kde se tenhle problém celkem často řeší a taky vidím neustále inzeráty na prodej 25, 26, 28mm pneu z důvodu „chtěl jsem vyzkoušet, ale nevejdou se mi do rámu, vidlice…“

                      Prostě rámů, kde se původně a od výroby myslelo a počítalo s tím, že se mohou použít regulérně 28mm gumy (tedy s těmi správnými tolerancemi a průchodností na všech místech, kde riziko „škrtání“ hrozí) podle mne zas tak moc nebylo a do dneška asi není.

                      Ale to je můj názor a moje zkušenost.

                      Z toho mi tím pádem vychází, že doporučit jakoukoliv silničku s čelisťovejma brzdama s tím, že si tam 28mm gumy může dát vždycky je irelevantní – do spousty prostě tyhle gumy nenarve ani omylem.

                      Tedy řeším reálné problémy, kde reálně jsou a mohou nastat – lepší teď než za 14 dní dotaz – koupila jsem si na doporučení silničku s ráfkovejma brzdama, chtěla jsem tam dát širší pneumatiky, protože ty původní jsou hrozně nepohodlné a ony se mi tam nevejdou. Co mám dělat…?

                      0 0
                      • Dekaen  

                        Co má dělat? Ideálne si půjčit silničku, pokud je to možný, a vyskoušet, jak jsou 23mm plášte ,, strašne drncavý,, :-)

                        0 0
                      • DDDD  

                        Takovej keců a o ničem

                        1 0
                • dydy  

                  Někdy to problém je. Moje starší silnička pobrala max. 25mm a to jen některé a úplně na krev, mokrý kamínky byly problém. Rok výroby±2011, na Veloce…

                  1 0
              • virtualcop  

                Protože jsou (třeba ty zmiňované 28mm) asi relativně úúúúplně nejrychlejší na běžnej asfalt a zároveň v těchto rozměrech už začíná bejt kolo i komfortní? Třeba proto. Zeptej se někoho, kdo jezdí na nové kotoučové silničce s GP 5000, Schwalbe Pro One atd. v 28–30mm, zda mu ty gumy připadají „pomalé“.

                Kolo na dopravu do práce si představuju tak, že z něj nebudu slejzat vyklepanej jak ze ždímačky (což jsem třeba z 23mm gum nabouchanejch na + 8–10 BAR) tedy slejzal vždy. Do práce obvyklá většina z nás nejezdí „časovku“ a k tomu české silnice ani vzdáleně obvykle nepřipomínají hladkej asfalt, kde budou gumy 23–25mm stále nejefektivnější a objektivně nejrychlejší (i když jde o jednotky wattů, takže skoro o nic).

                Já nemám nic proti „starejm mazákům“ (mezi které věkem rozhodně patřím), co se do dneška modlej k 20mm užovkám a chrochtaj si, jak jim to pěkně „jede“ na silnici. Laboratorně změřeno a rozlousknuto, že na opravdu hladký asfalt (a to asi nebude úplně případ Šumavských kopců) je moderní guma v šíři cca. 26–28mm valivým odporem to naprosto nejvhodnější a nejrychlejší (má optimální aero profil a nejmenší valivý odpor). I proto se na tom asi dnes jezdí světové závody, jelikož ty teamové watmetry, počítače a inženýři v zázemí mají spočítáno, že gumy těchto rozměrů jsou prostě nejrychlejší. Pod 25mm se dnes jezděj tak maximálně časovky, triathlony atd.

                Takže „moderní“ silnička neznamená, že dojedu zbytečně vyklepanej, a když to někde střihnu šotkou, protože nějaká nehoda, uzávěra, tak abych se celou dobu modlil, zda neřachnu gumu nebo rovnou ráfek…

                A proč zase tak sáhodlouze – protože když někomu radím, snažím se poradit to současně nejlepší, nejrozumnější, nejoptimálnější k dotazu. Obecně změřené, nerozporovatelné věci, které jsou v roce 2022 dostatečně prokázány a odzkoušeny.

                Tedy opět a stručně – radit někomu jako kolo na denní dojíždění do práce klasickou silničku budiž. Radit jí gumy, co byly „IN“ možná v roce 2005 – to fakt ne – po prvních takových jízdách to „začátečník“ se silničkou vzdá a vrátí se zpět k treku, horáku atd., protože se nechce denně „trápit“ a rozbíjet – navíc úplně zbytečně, když jak opět opakuji – moderní silniční gumy široké kolem 28mm jsou dnes to nejrychlejší (s bonusem už určitého pohodlí), co si na kolo můžeš nasadit na běžnou českou silnici.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  3 0
            • Prazak0  

              Tak převody 50–34 a vzadu 11–34, to bude typicky na nějakém gravelu, zvl. levnější verze. Silničky s 11 pastorky mívají obvykle ty převody těžší. Ano, když silničku, tak endurance s kotoučovými brzdami, tam se můžou vejít i pláště 35 mm. Nakonec to označení kol je i věcí marketingu. Jako gravel se občas prodá něco dost jiného, třeba rovná řidítka ap. Nevidím moc rozdílu mezi endurace silničkou s možností širších plášťů a kotoučovými brzdami a gravelem, který má silniční kliky. Silniční kola jsou nějak definovaná, aspoň ta závodní, zvykově, potom funkčně pro silniční závody, snad i nějakými předpisy. Podobně CX kola, kdežto kola gravel, to není spojené se závody, spíš marketingové označení.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                2 0
    • Dekaen  

      Píše : ,,protože cesta je po pěkné silnici,,.

      Mám RB, na 23mm pláštích tvrdé jako skála, a PRORACE, které je na 23mm pláštích zase pohodlný. Záleží také na rámovém setu, nejen šířce pneumatik

      1 0
      • blackseal  

        Presne tak. Mam Specialized Allez (hlinikovy ram, karbonova vidlica) rv 2019, uz s endurance geometriou, plaste Roubaix 26 (teoreticky by sa mali spravat ako 28 mm plaste), jediny upgrade je karbonova sedlovka. Rafiky dt swiss 460. Dovolujem si tvrdit, ze je pohodlnejsi ako ocelovy gravel fuji jari s 37 mm plastami.

        0 0
        • virtualcop  

          Porovnej na stejném rámu, stejné pneumatiky (značka, model) ale dvou rozdílných šířek a rozdílného natlakování, vycházejících z jejich rozměrů. Pak můžeš objektivně prohlásit, co je „pohodlnější“ Tvoje „porovnání“ má totiž milion proměnných, kde to objektivně srovnat nejde.

          Protože dobře vím, že třeba u spešlu různé Zertz bumpery, karbonové C-GR sedlovky s tlumením, Future odpružené představce a podobné věci fungují vcelku dobře a není důvod je nepoužívat. A budou dozajista a úspěšně smazávat výhody „pohodlnosti“ širších gum.

          Ale porovnej porovnatelné – tedy stejné kolo, stejné osazení, stejné gumy – jen vyměň šířku gum s patřičným tlakem. Co myslíš, že pak bude v rámci tohoto experimentu pohodlnější? :)

          0 0
          • blackseal  

            Z mojej prvej reakcie ale nevyplyva, ze by som spochybnoval, ze ak budu vsetky premenne az na jednu (sirka gum s prislusny tlak) rovnake, ze nebudu sirsie plaste pohodlne. Ja som len suhlasil, ze sirka pneumatik ako taka je len jedna z premennych. A nespochybnujem ani, ze vplyv sirky plastov je skor vyssie v rebricku vyznamnosti.

            2 0
      • virtualcop  

        Bezesporu záleží i na rámu, jak je „pohodlný“. Ale asi každej, kdo si pár rámů a pár šířek gum vyzkoušel Ti potvrdí, že i pohodlný karbonový/titanový rám na 23mm gumách stejného typu/značky bude o „dost nepohodlnější“, než i ty svařené hliníkové lešenářské trubky od RB (to není urážka, ale popis tuhosti, kterou mají příkladnou), pokud by se do nich vešly stejné 28mm gumy. Jenže jak víme, tak asi nevejdou :)

        Respektive rozdíl pohodlnosti (jak si jí předtavuji já) bude diametrálně odlišný, pokud na stejný rám nasadíš 23mm gumy a pak ty samé, ale v 28mm. O vesmír…

        Proč se motám v kruhu a neustále vysvětluji? Protože před pár lety padlo dogma, že čím užší a nafoukanejší gumy, tím mají menší valivý odpor. Tohle sice platí na hladkém laboratorním válci (do jistých parametrů), ale rozhodně to neplatí ani v rámci slušného asfaltu. O neslušném asfaltu už platí úplně jiné výpočty.

        Opět opakuji dvě roviny – nikoho, kdo je zvyklej na užší silniční pneu pod 25mm a vyhovují mu, od nich neodrazuji a ani se ho nezkouším přesvědčit (vím, že je to nemožné – prostě to ku*va drncá, zvoní, jede jak na dráze :) ).

        Druhá rovina je objektivní pravda podpořená třeba Pro Tour závody – laboratorně jsou nejrychlejší na běžném asfaltu gumy ±26–28mm, mají nejmenší valivý odpor, mají optimální aero tvar. Tyhle teamy sice dostávají gumy od sponzorů, ale sponzor jim logicky musí dát ty nejoptimálnější a nejrychlejší gumy pro konkrétní trať závodu. Protože kdyby byly rozdíly těch opravdu špičkových gum i jen vyšší jednotky wattů, měli by jezdci celkem velkou nevýhodu = nemuseli by zajet to, co je od nich očekáváno. Takže se jim dají gumy, které svou specifikací a šířkou jsou změřeny jako nejrychlejší. To jsou dnes 26mm-28mm verze. A nezmíněnou a reálně špatně měřitelnou stránkou jsou i ty aspekty otřesů a mikrootřesů, které širší gumy bezesporu pobírají lépe a působí tak k celkové nižší únavě závodníka (ale i hobby jezdce), možnosti vyššího dlouhodobého výkonu.

        Vím, že srovnávat hobby jezdce s jezdcem na TdF je úsměvné, ale u těch gum tyhle parametry a aspekty fungují úplně stejně.

        Ještě jinak – jestliže někteří vezmou na milost mé tvrzení, že je prostě bezpečně a jednoznačně dokázáno, že na většinu silničních povrchů je opravdu silniční špičková guma rozměru 26–28mm ta nejrychlejší, protože má nejmenší valivý odpor a aero odpor je i s užší verzí srovnatelný, proč potom (zbytečně) jezdit na „pomalejších“ užších gumách, které objektivně přinášejí i méně komfortu?

        Protože je to pocit a zvyk „starých pardálů“, kteří tu laboratoř, nasazení u nejlepších cyklistů v nejznámějších závodech, milionkrát přepočítané watty/časy těch teamových specialistů… prostě nechtějí akceptovat. A co je horší – někdy si to ani nevyzkouší, zda na těch „nových“ myšlenkách a přístupu ke gumám, aero odporu a dalších „vymoženostech“ náhodou něco není. Prostě jezdím léta 23mm, budu je jezdit dál, protože se mi zdá, že jsou nejrychlejší a nikdo a nic mi nevymluví, že to tak není…

        To prosímtě je obecný povzdech, vůbec to není směřováno na Tvůj příspěvek.

        0 0
        • DDDD  

          A to si myslíš, že ty kecy bude někdo číst?

          0 1
          • virtualcop  

            Vždyť to nečti – je na fóru spousta lidí, co se jim z delšího odstavce ke čtení rozvazujou tkaničky děsem…:)

            Jenže když nečteš, pak ty relevantní informace obvykle nemáš, případně kecáš nějakou svoji „dojmologii“, která už mnohdy dávno neplatí.

            3 1
            • DDDD  

              Tak dojmologii tu kecáš hlavně ty a to velmi intenzivně :)

              0 0
              • virtualcop  

                Už si mi napsal těch 10 silničních rámů, co si (údajně za 8 let) vystřídal a vejdou se do nich pohodlně 28mm gumy?

                Ne?

                Mohl bych pak mít dojem, že si někdo trochu vymejšlí, aby podpořil svojí „dojmologii“… :)

                Já, na rozdíl od tebe do těch rámů fakt svoje 28mm kola strkal a zjišťoval, kam se vejdou a nevejdou :)

                0 0
    • Johny.Merida  

      Nabídu ti svého Wiliera…karbon…cena 25 tis. Český Krumlov…na fotce nastaven na 175 ,ale bylo mi to malé.

      https://www.cyklobazar.cz/…-athena-2x11

      1 0
    • zizal  

      Uff teď jsem to všechno dočetla, a závěrem si nejdřív někde silnicku půjčím, vyzkouším a pak.. Uvidím co dál. Děkuji všem diskutujícím

      2 0
      • heerer  

        Je potreba si uvedomit, ze se to zde resi vic nez je pro hobika zdrave, spoustu veci smazat a nic by se nestalo:-)

        1 0
        • Dumbíček  

          Přesně tak, vyzkoušet, koupit a jezdit.

          Na silnici to poletí, „berany“ dají nepoznanou variabilitu úchopu…

          Zkrátka jen sama pozitiva a jistoty.

          5 0
      • virtualcop  

        Půjčit a vyzkoušet je rozhodně správná cesta (za mne optimálně nějakou endurance silničku či lehký gravel). Berany jsou specifické, někdo si je zamiluje, někdo je nepřekousne (znám oba typy jezdců), posed je také jiný (opět pro někoho přijatelné, pro jiného problém)

        Omlouvám se za své sáhodlouhé příspěvky, ale vždy mne mrzí, když někomu radí „starší praktici“ (mezi které věkem také patřím), formou – jezdím na tom léta (někdy desetiletí) a mně to vyhovuje, tak musí i někomu jinému. Protože jsem pár let denně dojížděl do/z práce (cca. 20km tam, 20km zpět), dokážu asi pochopit, co většinou takový čověk chce (dojet co nejrychleji a nejpohodlněji, s úměrnou dávkou komfortu a do té práce i většinou s minimální únavou (směrem domu se klidně může vydusit a přišlápnout, nebo trasu libovolně prodloužit, když to chce i jako trénink, výlet atd.).

        K tomu obecně chceš co nejlehčí, co nejrychlejší, ale také trochu pohodlné kolo (dáno geometrií, rámem, posedem i těmi pneumatikami). Z čehož vychází, že tohle u 90% lidí splňuje nějaká endurance silnička (posed je díky geometrii volnější, nemusíš u toho úplně „ležet“, převody jsou dostatečné jak do prudších kopců, tak aby se na rovině dalo jet svižně, pneumatiky v rozumné šíří (od cca. 26mm, lépe 28 až.30mm asi optimum – opravdu je tam velký rozdíl toho, co jsou schopny od silnice odfiltrovat a rychlost tím není nějak narušena – právě naopak – ač se Ti spousta lidí zde snaží říct, že to tak není).

        Ale vracím se zpět k prvnímu bodu – vyzkoušet je nejlepší, pokud máš nějaké známé, kamrády, který Ti mohou kolo/různá kola ve správné velikosti na projetí půjčit, je to určitě ideální. Pokud ne, ale je možnost si někde v půjčovně, cykloshopu opět více kol půjčit, tak zase OK.

        Protože každý jsem jedinec, kterému může vyhovovat něco jiného, než jinému (díky zvyku, tělesné konstituci, často ježděnému profilu tratě… a dalším stovkám faktorů).

        Tím chci říct, že objektivně bude na Tvůj úsek cesty do/z práce po hladkéím asfaltu třeba nejrychlejší časovkářský speciál (opravdu s ním tu trasu projedeš nejrychleji a na stopkách budeš mít nejlepší čas). Ale kdo by na takovémhle kole chtěl jezdit denně do práce.

        To je hlavní myšlenka – jedna věc je, že určité typy kol (závodní silnička) budou bezpochyby na cestu nejrychlejší, ale bavit Tě to na nich jezdit denně do práce asi nebude. Že v kontextu zjistíš, že obětovat nějakou minutu času navíc, může být na malinko pomalejším kole pro denní cesty do práce to přínosnější, než každý den do práce „dodrncat“ zalehnutá v řídítkách, protože tam budeš o minutu rychleji.

        2 0
        • VojtaXY  

          U dojizdeni do prace jeste hodne zalezi, co vsechno je ptoreba vozit. Nekomu staci maly batoh s nahradnim oblecenim a par drobnosti a nekdo musi vozit vic veci a potrebuje vetsi batoh. A u toho batohu pri sportovnejsim posedu muze byt problem a pak je potreba to vyresit nosicem a brasnou na nem. Tezsi kolo s nosicem je pro me pohodelnejsi a mozna ze ve vysledku i rychlejsi, kvuli sportovnejsimu posedu oproti jizdou s batohem.

          1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • adam1  

        To je mazec co ?:))))))))

        Jak tě chytne ta silnička -dopadneš stejně :))))

        1 0
      • tomo_111  

        Napr v decathlonu (aspon v prahe) vedeli pujcit nejake testovacie silnicky (na vikend, snad dokonca zdarma). Zkus sa popytat niekde pobliz ak mas moznost :)

        0 0
        • McBlacky  

          To umi na vic mistech. Zalezi jakou uroven kdo shani. V Radotine maji treky, spesly a CD

          0 0
          • virtualcop  

            No za 25k tam maj ale tak mozná lepší boty nebo helmy (nadsázka), funkční doporučitelné kolo asi ne :D)

            0 0
          • tomo_111  

            jj jasne ale ako pise virtualcop v budgete tam toho asi moc nepozicia a nasledne nekupi – na zoznamenie so silnickou by jej snad stacil aj triban 520 resp kamos z doho dekaca mal nejaky carbon van rysel na karbon kolech (ale to uz je tiez mimo kategoriu kus asi :)) )

            0 0
            • DDDD  

              Pro někoho, kdo kolům nerozumí je nakonec doporučení toho Tribana skoro lepší volba jak bazar. Pokud sedne geo a celkově kolo. Jen to váží přes 10 kilo, výhodou je možnost bezduší. Otázkou je, co bude na bazaru a v jakým stavu.

              Kolega na něm jezdi už 3 roky do práce (daji se na to dát full size blatníky co drží) a je za 20tis km spokojenej.

              Dokonce i nedůvěra k semi brzdám se vytratila, prý to nakonec taková tragédie není (původně to chtěl vyměnit za mechaniky). Nevýhoda je obecně servis, v tom dobrý nejsou. V porovnání třeba s Radotínem, ale tam zase asi kolo za 25 moc nenajde

              0 0
              • Aduldinho  

                Též bych doporučil Trabanta, za ty prachy luxus volba, semihydrauliky jsou cajk, jen chce pořešit zamrzající lanko zadní brzdy a časem možná kola, ale asi záleží kus od kusu, mě tam praskaly dráty a nakonec se objevily prasklinky u niplů…

                https://bike-forum.cz/…12-sterkolet

                0 0
                • bara2  

                  Tak to už sis dovolil na místním fóru hodně :-D

                  Jsem si teda netroufla…

                  Ale našla jsem sice dražší, ale pořád v limitu:

                  https://www.mojekolo.cz/…sensium-1-0/

                  0 0
                  • Jason Voorhees  

                    Kolo fajn, ale osmikolečko 11–34 musej bejt strašný skoky. Na silničku naprd. Vozil jsem 11–34 11sp a taky to na těžkejch převodech nebylo ono, tak jsem to dal na zimní záplety a nasadil 11–32, to už jde.

                    0 0
                    • bara2  

                      Na velkých pastorkách mi ty skoky nevadí. Do kopce jsem ráda, že je to lehčí :-D Na šestikolečku mám dokonce poslední skok 24 → 34 a i na to se dá zvyknout, hlavně, že se s tím dá vyjet kopec

                      Ale nedělej si moc iluze, ono to odstupňování na běžných kazetách pro amatéry (nebudu se bavit o silničním ježkovi) není o nic moc lepší. Když tam chceš mít těch 34 zubů (resp. u devítikvaltu 36 zubů), tak tam prostě ty skoky jsou, kazety začínají v drtivé většině na jedenácti zubech Já mám kazetu danou od 12 zubů, skoky mi vadí na malých pastorkách u těžkých převodů. Třeba 15->18 je moc. Raději jsem koupila pro příště kazetu se skokem 15->17 a s větším skokem na poslední největší pastorek.

                      0 0
                      • Jason Voorhees  

                        jo, to je jasný, ale aspoň ty čtyři až pět nejmenších potřebuji po jednom, další po dvou a konec po třech. Tomu (myslim) odpovídá ta 11–32, na to šlapání kopců a jedno až dvouprocentních klesání tady v okolí kdy chci držet rychlosti kolem 40 je to cajk.

                        0 0
                        • bara2  

                          Tak já zas nejsem takový fajnšmekr a skoky po dvou zubech mi na spodku kazety nevadí, to mi vadilo jen mezi 11–13, proto jsem dala pastorek 12zubů a třetí (velký) talíř. Ono 8sp je lowcost, kde spotřební materiál je za hubičku a prakticky se nevyplatí ani moc měnit řetěz, ta kazeta je za pár korun a může se to měnit an block. Každý další pastorek je bezmála násobek na ceně spotřebáku, to pak roste exponenciálně a na běžné rekreační ježdění to nepovažuji za rentabilní. V zásadě už jsem i uvažovala o downgrade na 3×7, bylo by to míň starostí, obyčejnej náboj na šroubovací kolečko, hezky by to cvrčkovalo a nehučelo jak ten náboj s ořechem, přehazovačka by měla velký kladky, který nerachtají, a jezdilo by to „úplně stejně“ :-D Naštěstí si Messner postupně sedl a už jsme docela kamarádi.

                          1 0
                  • gerrard  

                    To opravdu chceš 2×8 za 25 000,–. Když se dá v dekáči koupit 2×11 za 23 500 na kotoučích. :(

                    4 0
                    • bara2  

                      Já bych si třeba kotouče nekoupila. Je fakt, že srovnatelné kolo, jak ten Lapierre, se dá na bazaru koupit do desítky, ale paní asi nebude kutil, co si to případně doladí. Když můžou s čelistma jezdit profící na Tour, tak není nejmenší důvod, proč by to nemělo stačit ženské na cestu do práce.

                      0 0
                      • gerrard  

                        Jestli máš čelisti nebo kotouče je úplně jedno, ale jestli máš převody 2×8 nebo 2×11 to je sakra rozdíl. Nedávno tu jeden byl co koupil dceři 2×8 na závody a pak se nestačil divit co to provedl. Za ty peníze prostě 2×8 nebrat.

                        0 0
                        • bara2  

                          Tak určitě. Jenom doufám, že si paní taky přečte můj post o kousek výše, kde se zaobírám cenou za spotřební materiál, který bude muset kupovat. Tohle kolo na 8sp bude určitě spolehlivě jezdit roky s nenáročnou údržbou a za pár peněz za spotřebák, který bude muset kupovat, když na tom bude jezdit. Ono se jí to za pět let při nájezdu řekněme 5000 ročně bohatě vrátí. Nepředpokládám, že na tom bude chtít závodit a „nastupovat si“ pod každým brdkem ze sedla ;-)

                          0 0
                          • gerrard  

                            A to by mně teda zajímalo, co se jí za 5 let vrátí? A pak by mně hrozně zajímalo, jaký je rozdíl mezi údržbou 8sp a 11sp, že jedna je nenáročná a druhá hrozně náročná. A kde vznikne ten dramatický rozdíl za spotřebák?

                            1 1
                            • bara2  

                              Snad po mně nechceš, abych ti tady dávala odkazy na ešopy, abych tě přesvědčila, že cena 8sp kazety je na polovině 11sp kazety a řetězy dtto, o klikách/pře­vodníkách ani nemluvě.. Taky si můžeš občas tady někde přečíst, že ty tenčí řetězy vydrží míň a musí se častěji měnit. A v neposlední řadě, což je zas jen moje zkušenost, až to bude chtít zpřevodovat do lehka, tak na ten 8sp snáz zbastlí něco s menšíma převodníkama za malej peníz. Ale tohle už ber jako mou poslední odpověď tobě, myslím, že se zcela míjíme a nemá to smysl.

                              0 0
                              • Dumbíček  

                                Ojet na silničce kazetu asi paní, co zakládala toto vlákno nestihne. Ok, třeba v 55 letech bude kupovat novou, ale moc tomu nevěřím.

                                Není problém na 10 kazetě najet desítky tisíc km.

                                1 0
                                • bara2  

                                  Jo, padesátiletej kolík se bude poměřovat se stejně starou bábou. Běž do jinýho vlákna, tam se o tom teoretizuje.

                                  0 0
                              • gerrard  

                                Aha, takže jen tak plácáš, protože reálnou představu kolik stojí při nájezdu 5 000 km 11sp systém víc než 8sp nemáš. Ale víš, že to bude dramatický rozdíl. A to stejné s údržbou, která se naprosto neliší. No dobře no, máš svůj svět, tak ať je ti v něm dobře.

                                1 0
                              • virtualcop  

                                Problém je, že v těchto „radících“ threadech, „radí“ spousta lidí, kteří léta a dodnes jezdí trojpřevodníky, ráfkové brzdy, 23mm gumy… a protože oni na tom jezdí, tak to budou radit i „nováčkům“ ve smyslu – jezdilo se to desítky let, jezdím na tom mnoho let, tak to je to nejlepší.

                                Pokud si dnes třeba v tom Dekáči mohu za těch ±25k) koupit vcelku moderní silničku s 2×11 převody (do lehka i těžka), ještě s možností použít širší pohodlné gumy a diskové brzdy (dle mne na dojíždění do práce ideální kolo), proč bych si proboha kupoval něco jiného, co bude dnes principem už hodně zastaralé?

                                Ohledně zpřevodování zase nesmysly – dnes běžné převody 11/32, 11/34 (i 11/36) ve spojení s kompakty nebo gravelovými subkompakty 48/31 či 46/30, mají na dojíždění do práce dostatečný rozsah, nejsou tam úplně nepříjemné skoky (opakuji – na kole na dojíždění do práce, tohle neřešíš).

                                4 0
                                • bara2  

                                  Se na ty 8sp díváš, jak na PC 286. Akorát, že tu dvaosmšestku dnes nekoupíš, tak je otázkou, proč „ti blbci“ 8sp pořád dělají a osazují… A opravdu 30:36 není totéž, jak 22:34 resp 22:36. A není důvod mít na asfaltě k převodům 22:34 gumy jak od traktoru.

                                  0 1
                                  • virtualcop  

                                    Ano, je to pro mne PC 286 :)

                                    Dělá se to, protože se to stále osazuje na ty extrémně levná kola „pro důhodce“, kteří s tím samozřejmě úspěšně jezdí pro nákup po vesnici. A je to na tyhle účely asi ideální kolo.

                                    Pokud mám rozpočet 25k, nevím, proč bych si takové kolo měl kupovat, natož ho někomu doporučovat, kdo chce jezdit 16–24km denně do práce.

                                    Co jsou gumy jak od traktoru vážně nevím (v Tvém pojetí), jen jsem jezdil gumy od 21mm až po 2.25" – tak asi mám nějaké srovnání.

                                    Na moderní „dojížděcí“ silničce mi gumy kolem 28mm dávaj největší smysl.

                                    Můj názor a zkušenost. A dobře chápu, že ty lidi, co to jezděj léta (ty zbytečně hodně úzké gumy) nepřesvědčí ani výstupy z laboratoří, ani tvrzení lidí, kteří na těch „širších“ gumách dnes jezděj, rozhodně je to nezpomalilo a komfort je někde jinde.

                                    0 0
                                    • shcorepi  

                                      Bára má pravdu, že ženy, pokud nejsou aktivní závoďačky, potřebují lehké převody. A že 3×8 tento hlavní parametr krásně splní a když to člověk vlastní, je to dříč za hubičku Ale ten Lapiere, co doporučuje, je 2×8.

                                      Naopak ten Triban je prostě hezky moderní kolo s už obstojnýmii převody. A kopce prudší jde v nejhorším taky jít pěšky.Získat lehčí převod na silničce už moc dobře nejde.

                                      0 0
                                      • teffe  

                                        Pro manželku jsem objednával u Gebhardta menší převodníky na 2×11, protože ani 46–30 nebylo úplně ono. Kopce od nějakých cca 12% moc nedávala, nebo to bylo na hraně s převodem 34:30. Ted má 34:25 a je to tak akorát.

                                        Takže lehčí převod na silničce nebo gravelu jde. Pokud jde o max rychlost na rovině nebo z kopců tak sice něco tratíš, ale na druhou stranu, kolik žen v pohodě utočí 11:50 na rovině v kadenci 80.....

                                        0 0
                                        • Fazzy  

                                          Kopce od 12%? :) to ste se od ježdění do práce dostali někam k alpský vrchařině :)

                                          0 0
                                        • Alojs01  

                                          S 34:30 do nedavala a s 34:25 je to akorat? :-)

                                          0 0
                                          • bara2  

                                            Já jsem vyrozumněla, že píše o převodníku 30 zubů a novém převodníku od Gebhardta s 25 zuby vůči pastorku 34 zubů. Prostě ten poměr napsal obráceně, ale myšlenku jsem z textu pochopila..

                                            1 0
                                        • shcorepi  

                                          No já to právě taky řešil na manželčině crossovém kole, vytrvalostně mě v klidu udolá, ale na kopce potřebuje převody lehčí,mmj. kvůli kolenům.

                                          Ty převodníky zmenšit tak moc z 50/34 mě nenapadly, leda za trojpřevodník a to by se měnila i šaltra,přes­myk,řazení. Tak jsem Tiagru s 10sp kazetou 11–30 vyměnil za 11sp 11–42 Deore,jen šaltra mě vypekla,že jsem ji musel vracet a pořídit XT SGS, jediné, co dalo ten rozsah. Díky rovným řídítkům jsem mohl jít do MTB sady.

                                          0 0
                                          • bara2  

                                            Já používám převodníky tři nebo dva a kazetu max. 34 zubů. 2×8 s převodníkama 38–22 mi na zimním kole stačí. Na letním kole mám 3×8, největší talíř 44 zubů na rovinách a s kopce použiji. Na Clarisu se dá koupit levá páka třírychlostní a mají i třírychlostní Tiagru:

                                            https://www.koloshop.cz/…p.-leva.html.

                                            0 0
                                            • shcorepi  

                                              Jak jsem psal, je to cross s rovnýma řídítkama, dualy nebylo třeba řešit.A dvojtác se řadí snadněji.

                                              0 0
                                              • bara2  

                                                Tak určitě, na dvojtácu není co popléct! Já s trojtácem problém nemám, dokonce na rovných řidítkách jsem preferovala raději neindexované řazení, abych si mohla přesmyk dávat do mezipoloh. Ale říká se, že někomu dělá přesmýkání potíže, pak je dvoutác určitě jednodušší.

                                                0 0
                                                • shcorepi  

                                                  No, na horáku má 3×8 a přesmyk na Shimano Revoshift neindexovaný. Nejlehčí 22/30 na 26" a s převody i řazením spokojena. Až se to ojede, možná to upgradnu na 10sp tím,co zbylo z crossu.Ale Revoshiftu bude trochu škoda.

                                                  0 0
                                          • bara2  

                                            Já jsem se s těmi malými převodníky na silniční kolo inspirovala tady:

                                            https://www.cyclingabout.com/…ke-crankset/

                                            Takže ne, že by to byl nějaký můj výmysl, dělá se to!

                                            Nenechala jsem si teda udělat kliky u Middleburnů (ty by se mi líbily), ale našla jsem si použitelný model na čtyřpacku s menším q-faktorem, než dělá Shimano na horských klikách. Ale raděj bych klidně měla i horské kliky s větším q-faktorem, jak tlačit kolo do kopce …

                                            0 0
                                    • Prazak0  

                                      Dnes není problém sehnat gravel nebo silničku s diskovými brzdami, co bude stát 30 tisíc a bude mít Claris. Podražil i dekáč a ne každý stojí o jejich kola. Tam dají hezké komponenty, tj. vyšší řadu jako 105 a těžký rám. Proti tomu jiní výrobci kol mají lehké rámy a nižší řadu komponent, Claris nebo Soru. Pro mě je zajímavéější dobrý a lehčí rám než mít vyšší řadu na těžkém rámu. A i u té značky mi jde o rám a až pak o komponenty, tady se bavíme, co je reprezentativnější. Protože to asi pro lidi, co chtějí to jedenáctkové řazení je asi důležité. Já radši hezký rám a nižší řadu, upgrade je přece možný. Než opačně, dražší vyšší řadu a levný těžký rám.

                                      0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Ano teoreticky. V praxi tady za 25tis dostanes 11kg (!) silnicku. Zakladni ingot kola. Zahradni hadice 410 g Triban Resist+ 28mm plaste, ktery budou mit rozhodne mnohem horsi jizdni vlastnosti nez nejaky rozumny 25mm plaste (nebo +2000 investice). To uz tak pekne nalestenej obrazek neni.

                                  Za me v tomhle zadani bude nejakej peknej damskej bazar na rafkovych brzdach, s kompaktama, klidne kolem 15 tis. bude vic nez adekvatni ucelu.

                                  2 0
                                  • DDDD  

                                    Tak někdo, kdo kolům nerozumí rozhodně s bazarem nevyhraje. Žádný kolo nebude bez investic, takže další výdaje za díly a práci. To už tak super taky nevypadá.

                                    Pro někoho, kdo hledá spolehlivý kolo na ježdění do práce je Triban dobrý typ. Kolo je nový a když už se teda bavíme o pláštích, tak argument spotřebákem je úsměvný.

                                    Souhlasím, že to není kolo na lovení komů, ale ukaž mi tak super bazarovku o který píšeš. Bude spíš za 20 + další investice do servisu.

                                    1 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      https://www.cyklobazar.cz/…48/bmc-slc01 treba tohle mi prijde docela zajimavy. jo neni za 15 ale taky je to o dost vetsi strela nez jsem mel na mysli a je v limitu. A jo mozna bude potrebovat kazetu a retez v cene plastu na tribana.

                                      0 0
                                      • Prazak0  

                                        Kolo vypadá pěkně, desítková stopětka, takže asi něco pamatuje. Tady je otázka záruky, já nevím, jak jsou karbonové rámy trvanlivé, jestli kolo nebouralo atd.

                                        Kdo tomu moc nerozumí, tak se může koupí kola z druhé ruky dosti napálit. I já, i když se kolem trochu zabývám, tak nemyslím, že bych viděl vše. Já osobně bych věřil spíš kolu v komisi někde v prodejně. Slušný prodejce to zkoukne, nebude prodávat něco, aby si pokazil své obchodní jméno. To mu za to nestojí. Sice tam je i provize pro prodejnu, ale zas člověka nenapálí nějaký nestyda. Já viděl i tady inzeráty, kdosi nabízel jeté kolo dráž, než to samé bylo nové, ale ve slevě, protože to byl rok nebo dva starý model. Tohle prodejce kol, co mu jde o dobré jméno, neudělá, pohlídá si to.

                                        0 0
                                        • Alojs01  

                                          Tak jasně, trvanlivost karbonových rámů je dost mizerná, 5 let a to se na tom nemusí ani jezdit a je to v háji…

                                          To jsou zase diskuze :-)))

                                          3 0
                                          • Prazak0  

                                            Já si všiml, že tam je stopětka s desítkovým řazením. Přijde mi, že řada 105 je docela dlouho jedenáctková, tak proto jsem to zmínil. Leckdy ty staré vyšší řady jsou horší než řady nižší ze současné doby. Nebo zhruba nastejno, jenže ta stará je jetá. A hlavně, ukazuje to na staří kola.

                                            0 0
                                          • virtualcop  

                                            Tak v případě tohohle konrétního inzerátu – je to modelově cca. 12,13 let starej rám. Tohle kolo si v té době většinou kupoval někdo, kdo na něm opravdu jezdil, takže nájezd může být od několika tisíc, do spíš vyšších desítek tisíc km . Jak bylo kolo/rám „opečovávané“, a co má za sebou.. to taky nezjistíš.

                                            Navíc geo/kolo opravdu vhodné pro denní cestování do práce/z práce na pohodu..:)

                                            0 0
                                            • macomb  

                                              Mám pocit, že se to tu moc dramatizuje, já ( 90–105kg) jezdil na cca stejném, možná i starším s desítkovou Dura, doplněno o karbon z Ali (výsledná váha těsně pod 7 kg) a cca 4 roky jsem s tím jezdil úplně bez problémů ( i když jsem neměl bůhví jakej nájezd, přes 10k km dohromady to bylo určitě).

                                              0 0
                                              • Prazak0  

                                                Tady nemálo lidí vehementnš doporučuje radši bazarové kolo s vyššími řadami komponentů, lepším rámem atd. 12 let staré kolo, kolik naježděno neznámo, není prob lém. Ale pořídit si nové třeba se Sorou je pod úroveň. Někdo má lepší dojem z bazarového ojetého mercedesa, že má hodně najeto a starý model nevadí, je to značka. Blbé je, když tihle lidi začnou tvrdit, že nové auto méně zvučné značky či skromněji vybavené je pod úroveň.

                                                Včera (myslím) tu někdo založil téma, koupil starší kolo, prasklina na rámu. Při koupi přehlédl a nyní, co s tím. Když nekoupil z obchodu, ale o někoho na ulici ap., tak těžko chtít záruku. Jistě, lze rám vyhodit a staré komponenty přesadit na nový rám. Je dosti vyscánků, kteří se člověka snaží napálit. Prodají se skrytou vadou, nebo staré a předraženě, dražší jak nové ap. Někdy je koupě staršího výhodná, zvl. pokud někdo nechce kolo na dlouho, je tu nějaká záruka. Třeba závodníci prodávají kola stará pár let, ceny slušné, kola ovšem mívají dosti najeto, z toho i závody. U toho závodníka bývá i dosti podstatné jméno. Někdo známý ve sportovní veřejnosti si nebude podvodem kazit jméno, nestojí to za to. Ale i zde je otázka, je-li to pokaždé výhra.

                                                Za 25 tisíc snad něco v kategorii levnějších kol pořídit něco jde. Na ježdění do práce nebo místo treku to bohatě stačí. Chybějící dva pastorky, ne v rozsahu, ale stupňování řazení nebo pár gramů navíc nemusí být takový problém. Nemusí jít o nové kolo, dřív šlo koupit starší modelový rok nebo kolo jeté rok, dva. Kde výraz ceny bývá podstatný.

                                                0 0
                                              • virtualcop  

                                                Já mám pocit, že původně byl dotaz na kolo, adekvátní pro denní dojířdění přes Šumavské kopečky, po slušné silnici do/z práce cca 30–50km, pro ženu, jezdící rok to samé na treku.

                                                Furt ti to připadá jako ideální, vůči nastaveným parametrům? Mně furt ne… :)

                                                .

                                                0 0
                                      • DDDD  

                                        Super, už to najednou není za 15 a ještě to vypadá jako slušně vylítaná vrána s race geo. Tam bude možná na výměnu úplně všechno, já teda podle podle foto nepoznám, že stačí jen kazeta a řetěz.

                                        0 0
                                    • Prazak0  

                                      Na ježdění do práce určitě Triban stačí. Je otázka, jestli trvat na Tribanu nebo nevzít low-cost model od jiného výrobce. Hmotnost i v nižší řadě to kolo bývá mnohdy na tom lépe.

                                      0 0
                                  • Prazak0  

                                    Když vyráběli cx kola na rámu Maxbike CX4000, tak se udávala váha kol pro Claris nebo Soru těsně kolem 10 kg. Dekáč nabízí kola s vyššími řadami, ale celkově to kolo často váží víc jak jiné kolo s výrazně nižší řadou. Přitom CX kolo váží víc, širší pneu, cantilever brzdy.

                                    Nevím koli vážila silniční kola od Authoru v nižších řadách, myslím že to bylo nějakých 9,8 kg se Sorou. To jde snadno vyhledat na stránkách výrobce.

                                    0 0
                                  • virtualcop  

                                    Ano, takhle to zní skoro jednoznačně, ale…

                                    Za 15k dnes slušnou silničku na 11sp. sadě (kvůli dostatečným zadním převodům pro méně zkušenou ženu) buď koupíš, ale obvykle to bude na celkovej „repas“ kompletního pohonu (kazeta, převodníky, řetěz, ložiska…) možná další věci. K tomu se na těchto bazarových silničkách nechávají obvykle při prodeji defakto stejná základní kola (2kg+) i podobné, nebo značně ojeté gumy. A takovéto kolo také nebude mít 7kg, ale reálně ±9kg.

                                    Takže celková investice do bazarové ojeté silničky v téhle cenové relaci asi nebude zanedbatelná.

                                    Neříkám, že nelze se štěstím narazit na nějaký opravdu výhodný kup, ale rozhodně to není obvyklé.

                                    Pokud se posuneme k těm 25k, tak tam s trochou štěstí asi lze nějaká „slušná“ ráfková silnička (vahou, výbavou a stavem) možná koupit. Ale taky to bude kolo s 8kg+ (spíš více). Nevejdou se asi ty širší gumy (které nejsou potřeba, jak je mi tady neustále opakováno), ráfkové brzdy v kopcích a dešti nemusí být úplně ideální (opět mne bude spousta lidí přesvědčovat, že se na nich jezdí a jezdilo desetiletí, že to se správnými špalky brzdí líp, jak kotouče – taky jsem je dlouho jezdil, vím jaký je rozdíl, zvlášť třeba za deště).

                                    Na bazarové kolo není žádná záruka (ano teoreticky ano, s nějakou kupní smlouvou – řeš to pak ale s původním majitelem, když zjistíš, že je třeba naprasklej rám…).

                                    Zatímco novej Decathlon – 2 roky záruka, garančka, serviska, možná i nějaká domluva před prodejem na nějaké lehké změny, rovnou pro majitele (nevím).

                                    Na kterém kole se bude pohodlněji a bezstarostněji dojíždět v nějakém klidném tempu denně do práce, toť otázka.

                                    0 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      Vyhody vs. rizika bazaru si kazdej musi vyhodnotit sam.

                                      1 0
                                      • virtualcop  

                                        To jistě. Ale asi se shodneme, že letitej cyklista se zkušenostma, co si kolo reálně servisuje sám, má celkem větší šanci posoudit stav a tedy i cenu kola (i když ani pořádnou prohlídkou nemusíš přijít na prasklinu rámu, problém s ložisky a podobné „skrytější“ vady), oproti paní „středního věku“, co si před rokem koupila trek a jezdí na něm do práce.

                                        0 0
                              • Mirec.K  

                                Jazdím cesťák 4-tý rok. 5 tisíc nedám ročne, to je pravda. Budem dávať tretiu reťaz (prvá dala 5800, druhá má 5800), preventívne, ani jedna doteraz nebola cez limit, naopak, s veľkou rezervou. Preto tak dumám, čo by na tom systéme 2×11 za 5 rokov jazdenia mohlo ísť na výmenu… Ak teda slečna/pani nebude jazdiť závodne, či podávať výkony premerkou 30+…

                                2 0
                                • Dekaen  

                                  Jaký řetěz ti vydrží 5800km? Který model? Mám výdrž ± 1000km.

                                  0 2
                                  • Mirec.K  

                                    Obávam sa, že to bude mojím výkonom, nie reťazou :) Ide o klasickú Ultegra, CN-HG701–11.

                                    0 0
                                  • ms82  

                                    Mne vydrzi na 11sp 15 tisic :-)

                                    0 0
                                    • Dekaen  

                                      5 leté dítě z kola vyroste dříve, než stihne opotřebovat řetěz. :-)

                                      0 0
                                    • Dekaen  

                                      ..

                                      0 0
                                  • MavasH  

                                    ale ta tisícovka asi neplatí pro silničku, že ne :)

                                    1 0
                                    • JachymP  

                                      Na BF máme tyto soutěže:

                                      1. kdo má lehčí kolo
                                      2. kdo jezdí vyšší průměry (údaje pod 30 km/h je zakázáno uvádět)
                                      3. kdo jezdí menší tlaky v gumách
                                      4. komu míň vydrží řetěz – vede myslím borec co má pod 200 km na řetěz, takže 1000 km neoslní
                                      5. kdo rozumí všemu (pod to se schová zbytek témat)

                                      ;)

                                      4 0
                                      • Dekaen  

                                        Kolo RB s lešenářských trubek, čili velká hmotnost,tlaky kolem 8Bar, průměr za celý den hluboko pod 30, řetěz škoda vzpomínat, a poslední bod..už jsem ticho..

                                        0 0
                                      • MartyM  

                                        Asi tak :-)

                                        0 0
                                    • Dekaen  

                                      Ale ano. Jakýsi Yaban, (mám asi 10ks) , ale za ty peníze to je v tomhle případě jedno.

                                      0 0
                    • Prazak0  

                      2×8 bych nezatracoval, pamatuji dobu, kdy to nebylo běžné, pak to začali mít nějací top závodníci, až později se to rozšířilo.Převodů není nikdy dost, na druhou stranu lze jezdit s menším množstvím, než lidi mají. Před časem kdosi psal, že jezdí na kazetě druhý nebo třetí největší pastorek o velikosti 19, hlavně že měl plno pastorků na sjezd z kopce, aby mohl efektivně šlapat i sedmdesátkou. Já u devítkové kazety začínám třeba na 11 zubech, ale po rovině i mírnější kopec dolů dávám 18 nebo 17 z. Pastorek 15 z prakticky mít nemusím, sice využiji, ale dost marginálně. Ale ten kazetech pochopitelně chci, ovšem třeba 13 nebo dokonce 11 či 12 vůbec nepotřebuji. Když někde jedu dolů padesátkou, tak zvládnu točit i těch 15 z. Při lehké zátěži není problém točit rychle, navíc takové sjezdy časově jsou velmi krátké. Pak je otázka, jestli u takového sjezdu není podstatnější aerodynamická poloha než jestli trošku přišlápnu na klikách. Co vím, tak závodníci při rychlosti 45 cm mívají nějakých 14 nebo 15 z na pastorku. Tak rychle obvykle jezdí jen ve skupině, v pelotonu nebo i při tréninku, když jich je víc. Když jede sám, tak jede pomaleji a spíš lehčí převod. Takže já pro sjezdy bych bohatě vystačil s 15 z vzadu a radši měl pastorky větší nebo jemnější dělení. Mít tam 11 kazetu, tak pokud by začínala na 11 z a naopak u malých pastorků to měla ob jeden zub, tak na tom jsem s převody hůře než mít devítkovou kazety a začínat na 15z. K dekáči dají vyšší řady, ale mají horší rámy. Aspoň tak kola váží mnohdy víc než kolo s nižší řadou ale nějakým značkovým rámem od jiných výrobců. Podobně u žáků a juniorů, jedenáctkové řazení se využije, těžší převody – dřív se pastorky omezily dorazem, dnes se musí sundat, takže z jedenáctky je zas osmička. Třeba Sora řadí velmi dobře, stejně jako i Alivio nebo Deore – myslím přehazovačky nebo řazení. Ale někteří lidi mají lepší pocit, mají něco „lepšího“ a že ty převody nevyužívají jim nedojde. Na zdejším fóru kdosi přiznal, ne všechny převody využije. Tvrdil, že vyšší řady řadí lépe, Já to nepozoroval. Dřív i top silniční řady byly osmičkové, nebo 105 desítková, záleží na době vzniku. Já jen tvrdím, že ty vyšší řady jsou primárně pro dosti výkonné závodníky, pokud si to někdo pořídí a je slabší jezdec, tak ty převody stejně nevyužije. Pak tu lidi řeší drahé řetězy, jak na ně najezdit co nejvíc ap. U levného řetězu to neřeším, vyměním včas, zas tolik nestojí, než jezdit víc řetězů a přehazovat je a pak odjezdit i kazetu a kliky. Myslím, že pak řadí lépe devítkové řazení, než když někdo dojíždí řetězy, že jich má víc a pak vyhodí i kazetu, sjíždí to postupně.

                      1 0
                      • Aduldinho  

                        To já si radši zaplatím za lepší řetěz, co výdrží, ale u Shimana to je problém na 10s Veloce mi vydržel i 10táců, takže padly 2 za sezónu ;-) Teď už naštěstí tolik nejezdím, ale Shimano řetězy jsou fakt z bláta :-(

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Některé řětězy Shimano jsou snad dobré, myslím v kvalitě Ultegra. Ale sám s nimi mám mizernou zkušenost. Před mnoha lety osmičkový řetěz Sh stál přes 300Kč, vydržel s bídou tisíc km. Mně vydrží dlouho řetězy KMC, zvl vyšší řady, tím míním přes 3 tisíce km. Těch řetězů, co vydrží víc je více výrobců, není to jen o penězích. Píšu o devítkových a osmičkových řetězech.

                          0 0
                          • Alojs01  

                            8sp, 9sp a 10sp vyšší sh.řady jsou nesmrtelný řetězy. Na silničce bez problémů 10tis. Na biku 3×8sp 5tis km taky. Ano, jsem lehká váha, ale nájezd jen 1000km je něco špatně (ojetej převodník, kazeta, nebo blbě měříš).

                            To až 11sp stáli za prd.

                            0 0
                            • UHU  

                              do 10 tis. se nepřetrhne :), nebo blbě měříš:)

                              0 0
                              • Alojs01  

                                Vzhledem k tomu, že novej nikdy nestřílel, tak pokud blbě měřím, je to spíš opačně a mohl vydržet ještě víc :-)

                                0 0
                            • Prazak0  

                              U Sh jsem kupova před dosti lety (cca 25 ne-li více) řetěz IG, stále přes 300 a nevydržel. Tehdy 300 bylo dosti peněz, dnes to je v pohodě. Časem jsem objevil KMC, kde byla životnost přes 3 tisíce km. Jelikož jsem řetězů koupil víc, stály stovku, tak jsem je měnil možná o něco dřív, než bylo nutné. Já zas tak lehká váha nejsem. Nejhorší byl řetěz Sunrace, myslím M54 nebo tak nějak. Šel sehnat za cca 50Kč, ale vydržel kolem 500 km. Řetězy Ultegra jsem nezkoušel.

                              0 0
                              • Aduldinho  

                                No mě ani Ultegra respektive Dura Ace moc nevydržela, pro mě je 3000km dost málo, to i zadní plášť ti vydrží mnohem víc ;-)

                                0 0
    • Dekaen  

      Na jednom RR kole mám ješte zadní náboj deore xt 735 – 7kolo.Vyjedu ,,téměř,, všude. Ale ty skoky mi vadí.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce