ahoj chci se zeptat co byste si vybrali za univerzállní plášt mám v hledáčku maxxis larsen TT a continental speed king ale nevim co by bylo lepší, popřípadě navrhněte další variantu ale mám dost nízkej rozpočet
ahoj chci se zeptat co byste si vybrali za univerzállní plášt mám v hledáčku maxxis larsen TT a continental speed king ale nevim co by bylo lepší, popřípadě navrhněte další variantu ale mám dost nízkej rozpočet
Zítra se Ti podívám podrobněji, ale na mém starém kolu, kde jsem moc nehleděl na váhu (vyjma toho, jestli si s sebou vezmu 1,5l vody nebo 0,5l) jsem měl „Debicy“ co měli na středu jemné „pyramidy“ prokládané příčnou „čárou“ zalomenou ve smyslu směru jízdy jako šipku a na stranách byly masivní „hrábě“. Když jsi je pěkně nahustil, jel jsi po silnici jak na crosu, v blátě ti zabíraly hrábě, když jsi chtěl solidní chování ve sjezdu, tak stačilo upustit trochu francouzkym ventilkem a hlavně výtečně držely na pískovitym terénu, kde skvěle brzdily (i na pískárně ve sklonu 45% se ani nesklouzly(nový teda)). Vydržely mi asi 600km, z toho hoodně na rozpálené silnici a stály odhadem 220Kč/ks. Šel bych do nich znova (kdybych si nekupoval kolo s Noby Nickem v základu), byl to výbornej kompromis za českou cenu, kterej mě na silnici nijak nevytáčel jako ostatní pláště. Jinak bez defektu (kupodivu – ale jezdil jsem i volně lesem!) (vyjma utržených ventilků, ale to byla chyba duše).Zkrátka – stojí za vyzkoušení.
Tu vydrz si myslel 6000 km?
Ne, tu výdrž jsem myslel 600km, pak už se mi na zadku sjel ten jemný pyramidový vzorek a nechutně podkluzujou např. v lese nebo kdekoliv jinde. Vypadá to, že za podobnou cenu se dá z tohodle hlediska sehnat i něco lepšího, ale jinak do 600km max. spokojenost. Jinak ohledně výdrže, tipuju, že po prohození plášťů na nich najedu ještě tak 900km, pak je vyhodim takže celkově tak 1500km..To z nich ale zbude tak asi slicka na středu a hrábě na stranách, tak uvidíme, kdy přijdou první defekty.
tak na to mám jednoduchou odpoved… Vybiral jsem vybiral a zkoncil jsem u Schwalbe Smart Sam.. Fakt je to mrte univerzal… Doporucuji…
Mám ho v 2,25 na zadku a max spokojenost, jen v lepivým bahně se zanáší.
docela se veze po tečně ven v sypkém terénu… jinak je to ale hrozný držák a po cestě jede taky solidně
na silnici to moc nebrzdi za such a sypka. na sterkopisku v zime specialne. vpredu smart sam a vzadu na krosku marathon cross pokud to je primarne na zpevnene cesty a je potreba i obcas zostra brzdit a jen obcasny teren. ale zas ten cross hur brzdi na snehu, a kdyz se urve do smyku, tak v naklonu zacne zabirat ta krajni rada, takze ten smyk se da uridit a v tom smyku poradne proklouzlym to i brzdi. jen vada, ze do kopce moc dobre nezabira.
ahoj, já nedám dopustit na Panaracer speedblaster 26×1,95 – na silnici jako blesk a v terénu taky slušný. Bohužel jsou už jen v doprodeji za 299 Kč/ks
ano cesta super a teren pohoda pokial nie je moc blato.
Nesouhlasim, Speedblastery se nikam jinam, nez na silnici nehodi. Doporucuji prezout na neco lepsiho, univerzalnejsiho .o) Prijdes o rychlost, ale nabydes jistoty uz v lehcim terenu, pisku, sotoline a spol. Se Speedblasterama jsem mel kazdou chvili nejaky defekt, od te doby co jsem prezul je to OK. Ja vim, ze je nedas (kdyz oni jsou tak rychle), ale jednou to prijde a das mi za pravdu .o)
no včera ten sjezdík na mokrým jílu nic moc, aleustál jsem to:-), a na co jsi přezul ? třeba to budou moje další pláště:-)
Ani se neptej :-) Ritchey Elevader 1,9 vpředu, Ritchey Speedmax 1,95 vzadu. Netvrdím, že jsou to nějak dobré pláště, ale když se ptáš… Nejdřív jsem měnil zadní, chtěl jsem něco rychlého (Speedblastery jsem nemohl sehnat) a v servise mi doporučili Speedmaxe. Když jsem si na to poprvé sedl, připadal jsem si najednou, že pod prdelí nic nemám a že plášť vůbec nezabírá :c) Ale už jsem si zvykl. Pak jsem měnil vpředu a v krámu jsme se shodli, že tam dáme něco s trochu větším vzorkem než vzadu, tak padla volba na Elevader, který byl skladem. Speedblaster vpředu mi připadal hodně nejistý do zatáček, gór na sypkém povrchu. Ale když nad tím tam uvažuju, možná to byla i vina předchozí vidlice.
SPEEDMAXE NEBRAT. Je to nejhorší plášť co jsem kdy měl. Na začátku jsem si ho sice pochvaloval pro rychlost a záběr taky nebyl špatnej, ale v zatáčkách nedržel už od začátku, brznej účinek nulovej a jen co se trošku sjel, tak zmizel i ten záběr. Pokud jezdíte jen po silnici a chcete na ní mít jistotu i při klopení, je pro vás ideální. Jinak do terénu ani omylem.
Nikdy jsem je neměl, ale jednou jsem jel ve sjezdu za klukem co je měl. Byl v jednom kuse ve smyku a nakonec si taky ustlal. A to tam skoro žádný bláto nebylo. Takže co se týká speedblasterů mám jasno.
kevlarovyho speedkinga 2,1 mam vepredu, najeto cca 1500km. a zatim vcelku spokojenost, v terenu dobre drzi na mokru i na suchu, na asfaltu se ale docela sjizdi. proto bych ho nedaval dozadu – tam by asi nebyl ani moc rychly. vzadu ted mam cerstve kendu karmu 2,0 drat. zatim najeto jen 60km prevazne v terenu takze spis jen prvni dojmy – je to docela slusnej balon (vyssi i sirsi nez speedking). slusnej grip v terenu, dobre tlumi a je rychlej i na tvrdym podkladu vcetne asfaltu. oproti jinejm plastum co sem vozil ma maly bocni spunty, coz vzadu nevadi, ale na predek ho asi nedam.
Já vozím Karmu i ve předu jsou super-všechno co napsal Jirik123+nezklamou i menším bahně.Cena v drátu 350,– a váha cca 560g.Takže bez konkurence:-)
Taky vozím Karmu i vepředu a skoro vždycky je to v pohodě. Ale po Králi Šumavy jsem trochu přehodnotil a budu tam občas dávat Bulldoga. Klouzalo mi to víc, než jsem čekal.(vloni to na Scottech Manxech tak neklouzalo)
Ale přiznávám že jsem měl asi moc nafoukáno a sjezdy nejsou moje silná stránka.
Včera jsem se byl projed a taky jsem ve sjezdu hodil asi 3krát držku na mokrých kořenech,ale bylo to spíš moji slabou technikou:-)
docela ok byl Ritchey Z-max 2,1". Výborný univerzál. Na asfaltu sice hůře odvaloval, ale na brzdy 100% a v terénu podržel. Teď mám WTB Exiwolf – tady je malinko horší brždění, ale jistota ve sjezech je dvojnásobná. Vedení stopy je skvělé! V drátu se u obou vejdeš do 500,– za plášť!
Larsen je teda ten posledni kandidat na univerzalni plast, ten je ciste do sucha. Univerzal je treba karma, XC DRY, ralf, z hrubsich pak NN, explorer…
naprostej souhlas. Larseny TT jsou fakt rychli a prekvapive dobre drzi, ale bahno=smrt protoze se kompletne zatahne jemny husty vzorek…
python
Taky hlasuji pro Conti. Speed King 2.1 na předek (sám ho teď mám Supersonic-lehce přez 400 gramů a bok je lepší než u dřívějších RR) Do zadu možná Karmu, Ranchero nebo asi Nano Raptor..
dlouho jsem hledal něco univerzálního. s novým kolem jsem dostal obutí Maxxis Ignitor vepředu a Maxxis Dynomite vzadu (jjiné jméno ale stejný vzorek). Mohu doporučit. Akorát se dost sjíždějí na asfaltu jinak docela pohoda.
www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
Chtěl jsem něco lehčího co trochu pjede. Protože už dlouho jezdím na Maxxisech, tak jsem hledal u nich. Toto je novinka na letošní rok. Mám na nich najeto teprve cca 250 km a na nějaký velký hodnocení je brzo, ale jsou rychlý, jedou potichu, docela slušně zabíraj i v tomto počasí a dobře brzděj. Sly lehce obout a nebyl problém s rovnáním na ráfku. Nejsou určený do nějakýho hlubokýho bahna, ale s takovým počasím co je teď si docela poradšj.
tak ten crossmark se mi moc líbí jak je na tom s defektama líbí se mi že nemá tak vysokej vzorek jako speed king
ty samý maxxisy jsem měl taky na novým kole, ale když jsem z kopce šlapal jak idiot a ostatní se mi vzdalovali aniž šlápli do pedálů, tak šly pryč. Fakt je, že v terénu držej, ale já chtěl něco na čem se míň nadřu:-)))
si myslíš že to byla vina plášťů??
na speedblastrech zase z kopce ujíždím já ostatním (vážím cca 90 kg) , tak předpokládám, že to bylo gumama. Ty maxxisy na asfaltu neodvalovaly ale překlapávaly ze špuntu na špunt:-)
Koukám, že máš dobrý kolo. To ti ostatní jeli na silničkách ???
taky maj mtb a ten kopec ze kterýho mi ujížděli byla tvrdá lesní cesta:-)
Novinka je to leda u nás, loni to nechtěli vozit. Byly na ně dobrý ohlasy na mtbr.com. Chtěl jsem je loni koupit, ale u nás to nešlo. Já jsem jako univerzála zkusil Geax Arrojo a vcelku spokojenost. Dávám ho dozadu a vpředu měním Geax Barro, Ritchey Speedmax nebo WTB Exiwolf (ale pak jsem dávával dozadu Rubenu Acris). O Karmách jsem silně uvažoval, ale po nedělním závodě nevím. Arrojo mi přišel vcelku v pohodě a známý na Karmách tvrdil, že tancoval.
Může někdo porovnat bulldogy a exiwolfy? Jde mi hlavně o přední kolo v blátě a šutrech. Jinak na takové to běžné ježdění vozím Karmy.
Bulldog je rychlejsi a lehci guma a taky univerzalnejsi. Exiwolf je spis do extremu. Neni to moc zavodni guma, aspon tedy v siri 2.1. Na asfaltu nejede a na tvrdym podkladu v zatacce moc nedrzi. Zase je ale pohodlnejsi a asi i odolnejsi. Bulldog kdyz se nafouka vic natvrdo tak jede slusne i na tvrdem podkladu.
Dík, zůstanu u Bulldoga. Ten pocit sucha a bezpečí ve sjezdech jsem zatím zažil jenom s ním.
Continental Explorer
taktéž se připojuji k exploreru
Explorer mám a jsem celkem spokojený, jen na sypkých površích mi připadá, že dost plave.
smart sam v dratu za 400 kč 4000 km a vzorku cca pulka, akorát je celkem pořezanej a jednou prořízlej, ale slepenej ;-)
nanoraptor 2,1 v kevlaru za 600 Kč. Pro mě univerzál…při troše šikovnosti zvládne i bahno…
Ale jen maličko, toho bláta :-)
Asi 500km jezdím Kenda Karma 2.0. Nechal jsem se inspirovat v testu Vela a za ty prachy je to dobrá koupě. Podle mě má opravdu velmi slušný valivý odpor a celkem solidní komfort. Na suchu a v mokru drží dobře. Když je toho bláta ale už víc tak končí – kterej ne že. Prej má i dvojsměsný dezén.
Dvojsměsný dezén nemají ty 2,0 za třistapade, ale vyšší modely s více TPI a L3R na běhounu a Stick-E na bocích.
Říkal jsem si že tenhle to asi mít nebude.
Trochu mě to zmátlo protože ve Velu jsem o nich četl že jsou dvojsměsné v rozměru 2.2 a u toho byla fotka te 2.0.
Geax Mezcal; jsou v drátu (PERFORMANCE – 1.90 a 2.10, cena cca 500,–) i kevlaru (HIGH PERFORMANCE – 1.90 a 2.00, cena cca 850) – ceny jsou „bajoko“. Mám 1.90 kevlarky a jsem maximálně spokojen (krom lepivého bláta jsou perfektní).
a ještě dodatek: mají dvojsměrný dezén (jeden směr rychlost, opačně adheze). Mám je na „rychlost“, takže možná proto jsou v blatíčku trošku „prokluzné“.
Dost jsem o nich uvažoval a nakonec jsem vybral Arrojo. Máš nějaké srovnání Mezcalů s jinými semislicky?
Nechal jsem si nabídnout (po té, co jsem povyprávěl co a jak jezdím) a poradit od profíků (bývalých i těch stále ještě současných); např loni na nich vyhrál Mlynář Znovín. Projeli jsme pár katalogů, porovnali, vybrali. Velmi se mi osvědčily na crossovém kole, takže jsem do nich šel i na bika. Takže trošku „srdcová“ záležitost. Ale nějaké vyloženě srovnání typu tabulek nemám.
Tabulky jsem vůbec nemyslel. Spíš mi šlo o vlastní zkušenost. Jestli to jsou první semislicky co jezdíš, tak díky aspoň za tohle info.
Jo TOTO srovnání:-). To víš, celý den čumím do tabulek, tak mi z toho už občas hrabká… První semislicky to nejsou, zkušenosti s nimi z předchozích „let“ jsou výborné. Je to kompromis, ale krom vyloženého blatíčka jedou skvěle, jezdím většinu sucho, rychlé povrchy. Zvládnou i vodu (déšť, mokrá tráva). Nechce se mi před každou jízdou přebastlovat pláště (na písek, na trávu, tvrdý povrch, měkký povrch, vlhko, …:-)) Takže jedním slovem: spokojenost.
Tak dík za info. Stejně ale asi dřív zkusím Saguaro než Mezcaly.
BER KENDA KARMA V DRÁTU PŘI SUPER VÁZE CCA 540G± ZA 350 A MÍŇ, jinak v kevlaru cca 600kč, a crosmark si myslím taky nebude zlej ale na něm jsem nejzdil ale karmu jo váží v drátu skoro jak RR 2,2 a karma mi vahovuje líp
moje KARMA V DRÁTU neváží 540g, ale 603g!!! Je dost široká, jinak jsem spokojenej.
Moje váží 547g , ale vážil jsem jen jednu. (taky drát)
vážil jsem obě a průměr 560g. v drátu
nevíte kolik váží karma v kevlaru?
450g podle výrobce, já je nevážil
Já je vážil maj okolo 450 ale měli o dost menší objem oproti drátu,tak jsem je vyměnil docela mi to vadilo.
488g vážil jsem
WTB NANORAPTOR
Tak jsem skusil continental supersonic v 1,9.Jsou super rychlé,na suchu v poho i v terénu.Zajel jsem s nima své oblíbené trasy a na všech trhl nej čas.Na druhou stranu je už nevemu,najeto kolem 1000km a mám je snad 3krát podlepené,dost se trhají.Možná je to terénem,jezdím často v Beskydech,jsou tam ostré kameny,už jsem prořízl i Irc mytos a jiné macky
se trochu svezu..můžete doporučit rychlý,lehký plášť?Na suchý,tvrdý nebo prašný podklad,prostě fofr
GEAX Mezcal HIGH PERFORMANCE 1.90 (kevlar)
Jestli ti nejde o vydrz, tak muzu doporucit Rubena Trilobit kevlar, 1.9
Furious Fred 2,0"
Máš sněma nějaké dobré zkušenosti? Mám ještě v merku maxxis crossmark.
Crossmarky můžu jen doporučit. Po asfaltu jedou svižně, v terénu podrží. Problém jim dělá velké bahno, naopak nejlíp se cítí v suchém nebo mírně vlhkém terénu. Pro mě ideální univerzál – mám už druhý pár :-)
Souhlas
jo, jedine NuNu 2,1race!!, na moktru drží (šutry, kořeny), v blátě se nazanáší (jen v tom lepivy, ale to všechno) neskutečná výdrž (zazačátku mizí rychleji, ale od cca 60% už skoro vůbec) a téměř žádný defekty a je to balon, takže i pěkně tlumí, hmotnost tušim 520g
jak jsou na tom nizsi verze netusim, jezdim uz jen tohle