Vychozený závit domečku - lze opravit?

47 nepřečtených
  • Hynas

    Přátelé, kamarádi, prosím vás všecky…zejména technicky zaměřené…a zasvěcené o radu, tentokrát technického směru.

    Lze opravit vychozený (vydřený závit) na pravé straně domečku (u převodníků)? Zřejmě nedostatečným utažením vnějších ložisek (nic jiného si nedokážu představit i přesto, že kliky byly předpisově stažené). Dvě mezivložky a ložiska jdou nasadit a volně vytáhnout, jedna mezivložka taktéž, bez mezivložek…možná bych chytl závit. :o(

    Proto se Vás ptám a uvítám jakékoliv rady…jak z tohoto ven, lze to opravit…vyvlož­kovat, atd? Díky za rozumné rady.

    :o)

    0 0
    • venabch  

      Ahoj

      Nejdriv zkontroluj zavit v ramu (jestli neni nejakej vohoblovanej )

      Oni se s tim Cinsti soudruzi moc nemazou a kdyz nasedej na krivo zavit tak to proste pnematickou utahovacku dotahnou az si to sedne a zkurvej to.

      Jestli je to opravdu spatny domecek co je na loziska co prijde k ose tak si obejdi cykloservisy a nekde ho budou mit .Ty loziska vydrzej asi tak 3 mesice a pak se menej (vetsina to meni loziska a domecek) tak ze jim domecky zbydou . Jinak doporucuju misto vymeny celeho domecku vymenit jenom lozisko (Original tam sou nejaky cinsky sracky , kdyz se tam da skf nebo nsk tak to vydrzi podstatne dyl)

      Jinak pokud ti vyjdou kliky a prevodniky tak je lepsi dat k slapaku max jednu podlozku zbytek na druhou staranu (retezova linka)

      Jestli to mas jen na dojeti tak se to da udelat tak ze to cely rozeberes odmastis a tu mysku tam nejakym epoxidem zalepis a dotahnes to z druhy strany.

      0 0
    • juli  

      No opravit se da vse. Tady jsou k dispozici tri varianty

      1. rychla, kratkodoba – pouzit pryskyrici s kovovy plnivem a po zaschnuti vyrezat novy zavit.
      2. rychla, dlouhodoba – prerezat zavit BSA na Italsky, ovsem je nutno mit k dispizici prislusne domecky lozisek
      3. slozita, dlouhodoba – vyfrezovani stredove mufny a vlozeni nove (opravne) vlozky zavitu slapaciho stredu kterou snad vc. naradi vyrabel Kovys. Nikdy jsem to ovsem na vlastni oci nevidel.
      0 0
    • venabch  

      Neni me jasne jestli mas spatny jen domecek na lozuska co se tam sroubuje , nebo spatny zavit v ramu. Jestli to je jen domecek tak ho vymen . Jestli mas spatnej zavit v ramu je to problem ale de to , jestli je to ocelak tak to vyvar CO2ckem a pak vyrizni zavit. Jestli je to hlina tak je to horsi tak ze to bud nech vyvarit hlinikem (te to dost blbe protoze tam nakydaj hroznou vrstvu a musel by si to vrtat coz je problem chytit rovinu ) nebo se to da jen vyvarit slitinou medi a pak vyrizni zavit (udela to kazdej sikovnej zamecnik)

      0 0
    • multib  

      Přeříznout na větší závit. Když bys nevěděl, kudy kam, ozvi se na mail.

      0 0
      • kubad  

        předpokládám že myslíš na ital. závit

        jinak doufám že se tvá registrace zase nezvrhne v různé nesmyslné přestřelky :-)

        0 0
        • jose  

          Už se pár týdnů drží:)

           Jinak k tématu, přikláním se také k italskému závitu, sice budeš muset koupit nový střed, ale nejjistější. Zkoušel jsem variantu č. 1, co píše Juli a vydrželo mi to 2 měsíce.....

          0 0
        • multib  

          Ty znáš jiný větší?

          0 0
          • kubad  

            určitě jo, ale ten se v cyklistice nepoužívá, takže by měl problém s miskou, ale pro šikovného soustružníka by nebyl problém utočit novou misku s vhodným závitem.

            ale  jak píšeš italský závit je při tomto problému asi nejjednodušší řešení a slušný servis vyřeší na počkání.

            0 0
            • Hynas  

              Můžu se zeptat…Kubade…„sluš­ný servis“, servis jako kol nebo servis jako aut…hmm? ;o)

              0 0
              • kubad  

                kol – na to přeříznutí by měl stačit přípravek na protažení závitu středového složení

                něco takového Kovys v podstatě ti to pár příspěvků nahoře multib nabízel a klidně bych jeho nabídku využil, určitě odvede dobrou práci a rozumí tomu. ale nevím jak to k němu máš daleko.

                Jinak obvolej servisy v okolí a poptej se tydle přípravky jsou opravdu standardním vybavením slušného servisu.

                0 0
                • Hynas  

                  Ty jsi mi takový machr!!! Nebýt toho, že jsem tě tehdá předjel v Jeseníku, tak ti ani nevěřím ;o)

                  Nicméně, příteli na b-f…předpokládám, že ITL misky jsou pak specifické jak pro Shimano, tak i pro TruVativ (atd.). Jaká je jejich dostupnost? Dají se sehnat? :o) Existují například i pro TruVativ?

                  0 0
                  • kubad  

                    pravou misku můžeš klidně použít Shimano ložiska sou na pravé straně stejné, klidně ze silničních klik.

                    Dostupnost obvolej e-shopy – třeba Tady

                    sice celá osa, ale zase za super cenu :-)

                      
                    0 0
                    • Hynas  

                      Díky za tip :o)

                      Omlouvám se, že tě zdržuju…ale můžu mít ještě jednu nemístně zajímavou otázku? Vezměme předpoklad rozdílných systémů Shimano vs. TruVativ GXP…u obou je pravá miska při stejném závitu zaměnitelná, ale levá miska (u levé nohy) je jiná? Hmm?

                      0 0
                      • kubad  

                        levá ma u Truvativu menší ložisko, tam bys v případě použití Shimano musel dát

                        Tohle – udělá šikovný soustružník :-) je to redukce průměru ložiska Truvativ má tuším 22mm vnitřní průměr na levé starně a Shimano na obou 24mm.

                        Na obrázku je vidět jak se ta redukce do ložiska dává

                        0 0
                    • Hynas  

                      A ještě dotaz, pane Kubade…myslíš, že bude stačit převrtat jen ten stržený závit a na druhé straně nechat ten původní nebo převrtat rovnou obě strany?

                      0 0
  • Hynas

    Pánové, domnívám se (v návalu neutuchajícího zmaru), že jsem se nevyjádřil dost jasně…je vychozený závit v rámu…jestli správně chápu „domečkem“ tu trubku, na kterou se našroubovávají vnější ložiska a jimiž se pak následně prostrkávají kliky. Prostě ložiska si vůbec závit nechytnou, páč ten závit v rámu je vychozený…stržený, vyšmechtaný.

    Juli, poraď! Kubade, help!

    0 0
    • juli  

      Ja jsem to pochopil dobre. Z toho taky vyplyva moje rada.

      Co máš za kliky? Styla GXP?

      0 0
      • Hynas  

        Jojo, ty jsi šikovný. Jsou to LX.

        To přeřezání závitu na italský…průměr vnějších ložisek není u BSA a itálie stejný? V tom rámu už opravdu nemám žádné zubky, čeho by se ložiska chytly…

        0 0
        • juli  

          Italský závit je o chlup větší, takže to jde. Je potřeba sehnat domečky s Ita zavitem, což u Shimana snad nebude problem.

          0 0
      • Hynas  

        Juli, Venobch, kamarád na telefonu mi poradil řešení…a ptám se vás, coby odborníky na slovo vzaté…jaké řešení bude vzít proužek plechu z plechového piva (řekněme z Radegastu…), obtočit tím závit na ložisku…a nahrubo to silou nasadit dovnitř strženého domečku tak, aby tam ložisko drželo „napevno“? Co se týká životnosti, vydrže, efektivity.

        0 0
        • juli  

          Vzhledem k tomu že životnost ložisek středového složení není nic moc, bych tuto variantu nedoporucoval, nehlede na to, hrozi nevratne poskozeni stredove mufny – prasknuti.

          0 0
          • Hynas  

            V tom případě díky za rady…pomohl jsi mi a moc…poradím se se zámečníkem, případně si seženu v Ostravě kontakt na někoho opravdu šikovného. :o) Ještě jednou díky, spravil jsi mi náladu…trošku.

            0 0
        • venabch  

          To ti drzet nebude . Jeste sem videl ze to borec vystruzil a pak do toho vlozil trubku se zavitem. to vse de ale pokudti to neudela nekdo jako fusku tak by te to stalo vic nez novej ram.

          0 0
    • venabch  

      ti to rikam vyvarit a vyriznout zavit , muzes tam zkusit tumisku nalepit na tvrdo ale to drzi jak kdy . Kdyz to budes lepit tak poradne odmastit . Dobry lepidlo a udelej to jako innstalateri a namotej tam misto koudele kousek skelnyho vlakna.Az to bude zapelpeny tak navrtat a pojistit cervikem.

      0 0
  • Hornet

    Mozno by sa dal este pouzit tekuty kov a potom do toho vyrezat zavit, osobne som s tym nerobil, ale pouziva sa to.

    0 0
  • poriz1

    Omlouvám se, že to není ke středu. Ale. Dá se ještě zachránit tenhle rám? je tam totálně zničenej závit v patce. Díky

    0 0
    • Vilém  

      Vcelku v pohode. Staci vyvarit a vyrezat novej zavit. Kdyz si na to netrofnes, tak treba bares, nebo fr. mrazek to zvladne llevou zadni.

      0 0
    • juli  

      Použil bych méně brutální metodu než Vilém. V-Coil umí většina autoservisů.

      0 0
      • pepek  

        Jo a mají aji jemný

        0 0
        • juli  

          Jasně, nedávno jsem pořizoval celou sadu právě M10×1 a stálo mě to 1100,– i s deseti vložkami.

          0 0
          • zichis  

            Mě se ta vložka nějak nezdá. Připadá mi to jako pastička na šrouby. Našroubuješ ho do ní lehce ale když ho budeš chtít vytočit ven, skřípne se to. Nemáš s nima takový potíže? Aby se nesevřela, to by se imho musela do rámu aspoň zalepit, nebo raděj zaletovat mo­sazí/stříbrem.

            0 0
            • juli  

              :-) funguje to bez problémů. Dokonce si vzpomínám, že dřív, když se ještě vyráběly Al rámy bez výměnné patky šaltru, tak tam přesně taková spirálka z oceli byla. Nevím, jestli to byl zrovna tenhle systém, ale taky fungoval. Žádné letování, ani lepení není potřeba.

              0 0
        • Mamut  

          Ako je zabezpecene, ze tato napodobenina zavitu ostane pri povolovani v rame a nie na srube? Alebo je to jedno, ktory spoj povoli?

          0 0
          • juli  

            Sice to není dotaz na mě, ale zareaguju. Vložka se šroubuje do docela těsného závitu a nakonec se odlomí aplikační „ocácek“.

            Asi tím, že montážní závit je těsný, tak vložka sama o sobě díky velkému tření dost drží. Já jsem zatím použil 3 vložky, 2× do oceli a jednou do duralu. Vzhledem k tomu, že to bylo vždycky do patky přehazovačky, tak jsem musel po montáži kousek vložky odříznout a zabrousit. Šroubování čepu tam, ani zpět z vložkou nic neudělalo. Asi to příležitostně zkusím protáhnout závitníkem, co se bude dít, jsem sám zvědavý.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.