Dobrý den, potřeboval bych poradit mám Kellys Spider 30 a chtěl bych update rychlostí.Teďka vozím 8 st. a chtěl bych 10st ale nevím jestli by se vešla kazeta do rámu.děkuji za odpovědi
Dobrý den, potřeboval bych poradit mám Kellys Spider 30 a chtěl bych update rychlostí.Teďka vozím 8 st. a chtěl bych 10st ale nevím jestli by se vešla kazeta do rámu.děkuji za odpovědi
Vesla.
Jen dodam ze hazka, retez a razeni bude tez potreba nove. Co se tyce prevodniku, tak nevim, ale hadam ze taky jo.
Převodníky by nebyly od věci včetně klik a středu, kliky s dutou osou, nestojí svět a rozdíly budou znát…no a trochu bych počítal i s přesmykačem, ale mohl by fungovat možná i ten původní. A ořech by mohl sedět, bývají v rozsahu 8–10 st.
Hele jen tak pro zajímavost, proč vlastně přecházet z 8 na 10 ? Přijde mi to jako šestikvalt u auta. Krásný, ale furt řadíš ;-)
Jen je drobný (cca dva řády) rozdíl ve výkonu a rozsahu použitelných otáček u motoru auta a motoru-cyklisty. Ale takové detaily Tě nemusejí zajímat. Což takhle přejít z 8 sp na 3 sp … nebo raději rovnou singlespeed?
přesně- co není v nohách víc x koleček nezachrání… Když jsme se učili jezdit na kole -učili jsme se na singlu nebo furtce a na měkkým rámu-tak se nejlépe naučíte šlapat frekvenčně a kulatě. A kvůli každýmu krtinci nemůžete řadit-což je docela zlozvyk stále chrastit přehazkou. Učili jsme se tak taky udržet tempo. Ale to platilo pro silnici-teď je asi jiná doba a mladým klukům se hned nacpe to „nejlepší“ co je..
Jestli si myslíš, že stále chrastit přehazkou na silnici je zlozvyk, tak máš buď špatně seštelováno nebo patříš na dráhu.
co není v nohách víc x koleček nezachrání…
Mě třeba zachránilo. Už jsem to tady psal, že jsem na osmičce nevyjížděl ty stojky, co kdysi a po apgrejdu na devítku (s tím, že mám stejné odstupňování, ale končím pastorkem 34, místo 30z) je zase dávám. Vím, že by to spravil i pravidelný trénink, ale život je otázkou priorit.
P.S. Po poslední delší vyjížďce na silničce jsem objednal kazetu 12 –25 místo původní 11 –23 :-)
Když jsme se učili jezdit na kole -učili jsme se na singlu nebo furtce a na měkkým rámu-tak se nejlépe naučíte šlapat frekvenčně a kulatě. A kvůli každýmu krtinci nemůžete řadit-což je docela zlozvyk stále chrastit přehazkou. Učili jsme se tak taky udržet tempo. Ale to platilo pro silnici-teď je asi jiná doba a mladým klukům se hned nacpe to „nejlepší“ co je..
Jak že jsi to starý?
Měkký rám byla záměr nebo z nouze nutnost, protože zkrátka jiný – aby nevážil tunu – k mání nebyl? Jak bys to udělal dneska, kdy nejlevnější rámy na silnici jsou hliníkové – tedy celkem tvrdé (a pokud levné pružící, tak z principu netrvanlivé), karbon už je celkem norma a ocel okrajová drahá záležitost? A jak se potom šlape na tuhém rámu, kdy Ti pružná zadní stavba nevyrovnává nerovnoměrnosti záběru, jak to uměly některé favoriťácké žvýkačky? Přehazovačka a vícekolečko stojí pár šupů, vztaženo ke zbytku životních nákladů, dřív bylo pořízení nového kola nepoměrně dražší špás.
Frekvenčně a kulatě se naučíš šlapat na čemkoliv, na silnici zvlášť. Pravdu máš, že furtka není k zahození. A možnost volby ze spousty převodů tomu spíš napomáhá, než naopak. Krom toho jsou k dispozici všelijaká záznamová udělátka, vč. kadence, to už se neokecá.
Ve zlozvyku řadit na každém krtinci evidentně nejvíc vynikají jezdci GT závodů při individuální časovce, stačí si najít na YT příslušné záběry z různých nadjezdů nebo průjezdů zatáčkami.
Učí se i dnes to samé: šlapání a včasná volba odpovídajícího převodu, což jsou dvě základní dovednosti k udržení tempa mimo dráhu; pak také jízda v háku, střídání a jízda ve skupině a další taktické dovednosti (vč. občerstvování).
Naštěstí je jiná doba a kdo chce jezdit na kole, tak už nemusí orat asfalt na patnáctikilové předpotopní kroutivé až dvojstopé plečce bez přehazovačky. A že vývoj někam vede, to potvrdí pouhý pohled na seznam našich proficyklistů ve světových stájích, mezi silničáři nikdy tolik Čechů nebylo. Takže přestaň závidět mladým klukům to nejlepší a hleď svým potomkům (pravděpodobně vnoučatům nebo už pravnoučatům, podle tónu) i sobě pořídit pořádné bicykly.
..mluvím o dobách někdy před 30 až 40 lety…
také jsme o tom uvažoval přejít s 3×8 na 2 × 10 – prakticky bych využil stejný počet převodů-i rozsah by mně seděl! ale nakonec mě přesvědčila finanční stránka a životnost těchto systémů-takže jsem zůstal na 3×8 akorát vyměnil LX (20let starý) na SLX. Když něco funguje-proč to měnit?
Jak životnost systémů? Ale když Ti vyhovuje 8sp, tak máš nejspíš šanci s tím dožít až do rakve/urny. Případně si o tom pokecej s Číslovkou.
Já třeba měnil z 3×8 za 3×9. O převody mi ani tak nešlo, ale funkční skok mezi Aliviem a XT byl obrovský a určitě jsem toho nelitoval. Pak jsem pořídil kolo s 2×10 a když jsi zpátky sednu na 3×9 tak jsem z toho pomalu nemocný :-D rozsah je sice o fous menší, ale bohaté mi stačí a celkově je řazení o hodně jednodušší. A že by byla nějak nižší životnost, to reálně nepozoruju. 1× něco by bylo ještě jednodušší, ale tam už vidím víc negativ, takže zatím to v plánu není.
upgradoval jsem z 3×8 a z 3×9 na 3× 10 a 2×10 a v obou případech rozhodně změna k lepšímu :-)
no asi se k tomu taky dopracuju! ..ale prostě když něco funguje , tak nevidím důvod to měnit-a v mém případě je to především o těch financích – výměna na 2×10 u mě znamená i výměnu brzd..a vlastně pak už si můžu rovnou pořídit nový kolo :-)
Děkuju všem za odpovědi
dobrý den měl bych dotázek nedávno chtel bych udělat upgrade z 3*8 na 3*9 je možné co sem pochopil asi ano
zvolil bych toto
ale váhám z kazetou ..... poradí někdo
Pokud to chceš co nejlevnější, tak vyměň jen kazetu a řazení. Zbytek osmička zvládne v pohodě. I řetěz může být osmičkový.
No co jsi pamatuju, tak když jsem kupoval naposledy 9s kazetu, tak mi cenově vs funkčně a váhově vycházela slušně SLX kazeta. Ale v dnešní době upgrade na 3×9 mi nedává vůbec smysl.
No já teď momentálně spíš uvažuju o „downgradu“ z 3×8 na 2×8. Trochu jsem počítal:
Gear ratio
24 34 42
11 2,18 3,09 3,82
13 1,85 2,62 3,23
15 1,60 2,27 2,80
17 1,41 2,00 2,47
20 1,20 1,70 2,10
23 1,04 1,48 1,83
26 0,92 1,31 1,62
30 0,80 1,13 1,40
2×
Gear ratio
24 38
11 2,18 3,45
13 1,85 2,92
15 1,60 2,53
17 1,41 2,24
20 1,20 1,90
23 1,04 1,65
26 0,92 1,46
30 0,80 1,27
Myslím, že by stačilo vyměnit kliky s převodníkama a na přesmyku nastavit dorazama jen dvě polohy a mělo by to makat. A to zvětšení světlý výšky by za to myslím stálo, o zjednodušení řazení ani nemluvím. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Udělal jsem to na IQ.
Měl jsem 44–32–22. Nasadil jsem 36–22. Bylo to fajn, řazení skutečně ubylo, na velkou jsem jezdil celou kazetu, na malou šlo cca 6 větších pastorků, nicméně prakticky jsem používal max. 4, většinou však 2 největší.
Po roce jsem přešel na 9 sp. Potřeboval jsem lehčí převod.
Přesmykač lze nechat 3 sp, ovšem 2 sp lépe vypadá. jinak není třeba měnit nic. jen doplnit podložky místo velké placky, nebo dát kratší šrouby.
1×11 mně nevyhovuje buď rozsahem, nebo skoky mezi převody, 1×12 bych si už dokázal představit.
No já právě skoro nevyužívám nejtěžší převod, jinak mi to vyhovuje. Malá by zůstala stejná, maximálně by se dala dát kazeta 11–32. Al to mi přijde skoro zbytečný, nejlehčí převod už je lehkej až dost. Mě na tom dost láká rychlej přechod o 3 nahoru nebo dolů, jezdím v hodně členitým terénu a přijde mi to šikovný.
Jo, mám to podobně, jen využívám těžké i lehké převody. Nejtěžší 44 – 11 jsem obětoval. Ten jsem opravdu jezdil minimálně.
Přesně, taky využívám všechno kromě nejtěžšího. Ve svým věku už nejezdím nějaký palby, ale spíš v klidu po horskejch pěšinách atd, takže mi nejde ani tak o rychlost, jako o obratnost a průchodnost.
CHTEL BYCH SE JEŠTĚ ZEPTAT MÁM TED 3*8 A CHTEL BYCH DAT NOVY KLIKY S INTEGROVANOU OSOU 3*9 MUSIM VYMENIT I ZADNÍ KAZETU NEBO STAČÍ JEN VYMĚNIT JEŠTE ŘETĚZ ZA 9 VYSOKO A NECHAT 8 KAZETU
STACI VYMENIT KLIKY.
takže vyměnim jen kliky a nechám vše co tam je jo mám v plánu tyto kliky
Jedinej problem by mohl nastat se smykem, pokud jsi mel jinou kombinaci prevodniku.
ted tam je
Shimano M131 42–34–24 CG
takže uplně něco jiného takže budu muset vyměnit co navíc ?
Jestli máš ještě kola na kterém je 3×8, tak dávat tam kliky za 2000,– je docela luxus ne? Co od toho čekáš? Jestli máš K. O. převodníky, kup nějaký Alivia a máš to za 1/3 ceny ne? A přesmykač měnit nemusíš.
jde o to ze odesel stred tak sem si rikal ze bych tam dal 3*9 kliky s integrovanou osou mam moznost od kolegy to koupit pod rukou za 1600 je to na kolo mlady nechce novy tak ji chci pomalu neco zlepcit na jejim kole kdxz novy nechce .. jj je to tskovy plytvani penez asi no
Jestli je to pro holku a zvazuješ výměnu klik tak bych se zamyslel nad tím jestli by neocenila kratší. Jestli měří pod 170cm a má tam 175mm kliky tak bych ji dal kratší.
Tak výměn jen střed za 200,– a je to. Nemá cenu tam cpát kliky za 1600,–.
Přesmykač posuneš o kousek výš, aby Ti nekolidoval s největší plackou.