Zdravím, chci se zeptat, jestli je při výměně duše na kole s kotoučovkou nějakej rozdíl oproti výměně na kole s véčkama? Díky
Zdravím, chci se zeptat, jestli je při výměně duše na kole s kotoučovkou nějakej rozdíl oproti výměně na kole s véčkama? Díky
:-)
…asi tak jedině v tom, že disk ti začne velmi pravděpodobně po výměně cinkat :-)
A nemusí vysazovat bowden, ale zase se musí trefit kotoučem mezi destičky a nezmačknout si přitom páku…:-)
Riska na ose je riska na ose :-)
rYska, rYska rYska, rYska rYska, rYska
proboha
No jo, rysko :-)
No to jen tak…Ale kolikrát se tu člověk dočte takový věci (dnes např: švyhovější jizda, pusobý křechce), že ta riska už byla jenom poslední kapka…:-)
máš to nějaký popletený…TEN risk a TA riska :-)
Ale jasně, uznávám ošklivou chybu. Celkově se snažím psát celkem slušně, ale občas se prostě zadaří. Po odeslání tu chybu vždy taky hned vidim, ale při psaní se mi to stává, že to nevnímám a když si to po sobě pak nepřečtu…
Šak dyť nic neříkám, na ten „správnej“ pravopis jsou tady jiní experti, že?
Nebo 5ka imbus v kapse je 5ka imbus. :-))
Ta ryska je IMHO jednodusi ;)
Ten imbus jistější.
Ja rysku pouzivam od te doby co mam hydry (asi 2 roky) a imbus jsem nikdy nepotreboval. Navic si jaksi nedokazu predstavit, ze bych po kazdym vydelani kola mel stelovat brzdy.....
tečka centrofixem:)
Ta tam ale vydrží většinou přesně do doby než ji potřebuju :-)
:) jojo musí se obnovovat.ještě jsem jednu dobu počítal otáčky rychloupínáku:)
pilník to jistí – to pak už nepřehlídneš :-)
Taky už používám kamaráda pilníka :-)
A ještě jde jen na stříbrnou osu.
nepomůže – jedny moje náby mají zveknu nad ložisky ty krytky jen tak na volno a ty se dost často a rády otáčí, takže i když to osu nacpu ve stejném směru, tak to většinou začne škrtat......
Tak si udelej znacku na tu krytku:) Jde o to, aby sedlo celni radlovani krytky do stejneho mista na vidlici (zadni stavbe). Poloha osy, pokud ji nemas zohlo, nehraje az takovou roli.
a kde se ta riska ma udelat? Respektive podle ceho…
když měním přední ani nemusím sundak kolo, takže tyhle starosti odpadají :-)
Jo ale pak nacpat to celý C-dale do auta je taky porod..:-)
prvni plus pro C :)
jejda, díky moc za rady … takže imbus nebo ryska – no ale kde konkrétně tu rysku čmárnout? Jsem na tohle noob a chci předejít „škrtacím problémům“ :) Dík
Najde se někdo, kdo by to pls alespoň ve stručnosti popsal? Nebo alespoň nějakej odkaz na návod … Za jakoukoliv snahu mnohokrát dík.
Přiidávám se k dotazu – vůbec netuším, jak rysku použít?
Prostě kamkoliv na pevnou část osy si uděláš rysku/značku, abys při sundání kola ho tam vrátil přesně stejně jak tam bylo a nemusel seřizovat brzdu (i když sem tam má někdo štěstí a ani při vrácení kola jinak se mu to nerozhodí, ale většinou ano).
A co je tam považováno za nedůležitější – původní poloha rychloupínáku, koutoučovky, … já se právě chystám kupovat kolo s touhle „brzdící technikou“ :) a chci mít jistotu, že budu vědět, jak na to … To „MlokCZ“ – dík za radu
Podle mě je nejdůležitější poloha dosedací plochy vůči vidlici/rámu. Polohu upínáku mám ale také vždy téměř stejnou, tedy na jedné straně vždy úplně stejnou, upínám vždy stejně. A na druhé ± taky, když se ho snažím vždy stejně utahovat. Ale stejně myslím, že poloha upínáku na to bude mít vliv minimální. Problém je, že nikdy není dosedací plocha náboje a vidlice/rám zcela rovnoběžná a když si to dá jinak, tak se to třeba o desetinku milimetru posune (úhel kola vůči vidlici/rámu) a na obvodu kotouče je pak z desetinky milimetru už třeba celý milimetr a to už u brzd, které mají menší vzdálenost desek od kotouče je problém).
myslím že záleží na poloze(jak je natočena) matice na ose vůči vidlici – pokud kolo nasadím do vidlice a jedna z hran matice je v „dolní uvrati“ je to jiné než když jsou v dolní ůvrati hrany dvě současně. když je jedna z hran nejníž připadá mi osa jakoby užší ve vztahu k patkám zní to jako pavěda ale mě to tak přijde:)
Jasně, také popisuješ totéž co já, jen jiným popisem.
Mně tedy zatím vždy stačilo, že jsem to při utahování zatížil. Sem tam to cinkne, ale to není nic, co bych musel řešit.
Při utahování zatěžuju kolo vždy, aby se to utáhlo vždy ve stejné poloze. Ale většinou nestačí. Je to u každého ze čtyř kol, co doma máme trošku jiné. Někde to opravdu stačí jen jak píšeš, u většiny ale ne. Od té doby, co mám na všech kolech rysky, tak jsem problém neměl nikdy a sedne si to naprosto přesně jak to bylo (tedy ani nepatrné rozhození brzdy, které by třeba ještě ani nevadilo).
Promiň že tě ještě otravuju, ale vidíš, že je tu takovejch vidláků, co neví jak to dotáhnout víc. Nemohl bys na závěr vyfotit rysku na svým kole? Nemusíš teď hned :) stačí až budeš mít chvilku času. Myslím, že to bude nejlepší a navíc názorný :) Udělal bys to pro nás ? Dík
To bych asi moc nemohl, protože jsem nepotřeboval pilníkem rozrýt celou osu, takže tam mám jen takové decentní škrábanec a to nebude pořádně na fotce vůbec vidět.
Pokud máš stříbrnou osu a nechceš zatím použít pilník, tak vezmi černý fix a při nandaném kole ve vidlici/rámu na něj čmárni fixem, tam kde ti to mezi patkami vidlice/rám umožní. Při nandaném kole nemáš kromě toho kousíčku ani jinou část osy přístupnou, takže jinam ani značku udělat nemůžeš.
Označit to přeci můžeš úplně kdekoliv na část, která se netočí při otáčení kola. Na každé ose/náboji se vhodné místo najde jinde.
A pak si samozřejmě musíš také zapamatovat vůči čemu v jaké poloze si tu rysku/značku udělal. Přeci jen mít rysku/značku a nevědět do jaké polohy pak při vracení kola patří není moc platné.
A na černé osy se vyrábějí bílé fixy – jsou dražší, ale drží lépe než lihovky.
teda kdyz to tak ctu tak zlaty lojzy… vyndam, nandam, neresim, necinkam;-) a ze posledni dobou jsem si sundavani kol uzil dost a dost:-(
Tohle nemá žádnou souvislost s typem brzd, ale pouze o tom, jaké máš štěstí na přesnou rovnoběžnost dosedací plochy osy a vidlice/rámu. Tedy s typem brzdy to souvisí pouze tím, jakou má vzdálenost desek od kotoučů, pokud větší, tak nebude na mírné posunutí tak náchylná.
JJ na typu brzd asi tolik nezáleží, já mám Véčka a taky občas po vyndání zadního kola musím poštelovat brzdy, protože najednou jeden špalek dře o ráfek
vidím, že je tu hromada noobů, která by „návod“ potřebovala, tak prosím někoho zdatnějšího, ať nám to sem napíše. Za všechny moc Dík
Pripajam sa,lebo aj ja neustale riesim tento problem… Dakujem.
tak to mám asi štěstí, protože mi kotouč ještě nikdy nezačal cinkat..a to jsem kola vytahoval rozhodně víc než 10× :-)
Jo, tak to se musim pridat – kotoucovky mam asi tyden a kolo jsem zatim sundal tak 4krat a nikdy zadnej problem. Myslim si, ze kolo jde do vidlice zasadit jen jednim zpusobem – tedy pokud ho tam nechci dat zamerne krive.
Kolo tam jde nasadit otočením osy v celém rozsahu, tedy 360st. A proč to může způsobovat problém vysvětluju výše.
Ale spousta lidí nějaké perfektní seřízení brzd neřeší a pokud se to projeví jen trošičku, tak si třeba lehkého rozhození brzd ani nevšimnou.
Když si ani spousta lidí třeba neseřizuje brzdy (především zadní) na zatíženém kole a pak si ani za jízdy nevšimne, že brzda je seřízená na zatíženém úplně křivě… To samozřejmě není narážka na tebe, ale obecná.
Cinkání s tímhle nijak nesouvisí. K cinkání dochází od vibrací, které jsou způsobeny plášti a kotouč cinká aniž by se dotýkal destiček. Tady je rozhodující hlavně plášť a povrch (nejvíc se děja na asfaltu) a pak většinou každý plášť má nějakou rezonující rychlost při které to cinká.
Vložení kola jinak než bylo může lehce rozhodit brzdu a tedy maximálně způsobit šrktání. A čím víc brzda škrtá, tím méně cinká, protože dotek kotouče s deskami ukončuje rezonanci kotouče.
Nechcem zakladat novy thread – ja mam trosku „divny“ problem. Mne tiez skrta kotuc, ale len niekedy :).
Doma to nastavim (bike bol aj v servise s tym, ze je vsetko nastavene), neskrta – aj pobucham koleso, potocim a tak – staci nejaky skok, jama, jazda a uz skrta, potom staci napr.pribrzdit neskrta a takto dookola. Je to dost otravne, lebo niekedy to nie je len take obycajne suchanie ale dost hlucna zalezitost a lezie to na nervy.
Mam XT 2008 brzdy, 180mm kotuc a vidlu RS Reba. Kotuc nie je pokriveny. Mate niekto napad, ako osetrit toto? Dakujem.
Nemáš třeba volný ložiska (průmyslový) v náboji ? Mají tam trochu axiální vůli a když se posunou např. při montáži nových, tak to škrtá. Pokud by měli vnější kroužek volnější v uložení do náboje, tak by to mohlo být ono.
No dakujem za odpoved, ja si tiez myslim, ze tam bude nieco uvolnene, ked to takto robi. Horsie je, ze to, co si napisal, nezistim ako laik. Mozno sa bude musiet niekto na to pozriet, kto tomu rozumie, ale aspon viem, kadial smerovat. Dik.
no docela si odpovídáš sám(skok,díra)otřesy někdy malinko destičky posunou,po zabrždění je dáš zpět.nemusí to být mnoho aby desky cinkly.kdybys měl vůle v nábě tak by to nebylo závislé na těch dírách ale cinklo by to např v zatáčce na rovné cestě, např.
Mohl by tady nekdo vyfotit tu rysku prosim :) Nejak si nedokazu predstavit o co jde. Chystam se nasadit kotouce a chtel bych se podobnym problemum vyvarovat. Diky.
PS: Muzete to klidne nakreslit i v malovani. To mate vsichni na PC pokud nemate fotak :)
Je to jen dokresleny- moje fotky nejak nejdou vlozit :(
.
Tak takhle to vypada na mem kole ve skutesnosti