Zdravím všechny.
Zákaznice mi přišla do servisu s tím, že si na elektrokolo s motorem v zadním kole nechala namontovat středový motor a místo zadního kola s motorem chce namontovat klasické kolo – tedy bez motoru na normálním náboji.Neřešte prosím, co k tomu zákaznici vedlo, jak se říká – náš zákazník náš pán. :-)
Má to ale technické háčky!
Patky na rámu jsou na klasickou osu průměru 9,5 mm.
Klasický zadní náboj má přes matice šířku 135 mm, ale zadní patky rámu toho elektrokola jsou od sebe vzdáleny 162 mm, takže rám je o 30 mm širší, než by bylo potřeba. Teoreticky by se dala zadní stavba rámu násilím zúžit a patky srovnat, ale jednak ta zadní stavba je docela masivní, takže by to chtělo asi hodně velkou sílu, a navíc 30 mm je opravdu moc – tak aby rám někde nerupnul. Do toho se rozhodně pouštět nebudu.
Dále – zákaznice trvá na tom, že pastorky z toho zadního kola s motorem chce sundat a namontovat na náboj toho nového klasického zadního kola vzhledem k tomu, že už má poněkud vytahaný řetěz, tak aby nemusela kupovat nový řetěz a pastorky. Ale ty pastorky – to je šroubovací osmikolečko. Tudíž v úvahu přichází jen náboje pro šroubovací vícekolečka.
Teoreticky by se dalo udělat to, že se koupí klasický zadní náboj pro šroubovací vícekolečka a osa se vymění za delší. Ale tak dlouhou osu, která by sedla do patek, které jsou od sebe 162 mm, jsem nikde nenašel, a druhá věc je, že i kdyby taková osa byla, tak je docela pravděpodobné, že by se brzo zlomila, protože zákaznice vozí baterii nazadním nosiči a v tak širokých patkách by byla osa hodně namáhaná na ohyb.
Tož lidičky, máte s tím někdo nějakou zkušenost? Máte nějaký nápad? Ptám se proto, že ten borec, který jí na to kolo montoval ten středový motor, prý tvrdí, že ji to zadní kolo přeplete na kolo na normálním náboji, takže to snad nějak jde. Ale borec momentálně leží s těžkým covidem a nelze jej kontaktovat. A paní chce jezdit.
Tož dík za rady. :-)