Vyosené zadní kolo v rámu Merida one twenty 3800D

51 nepřečtených
  • Luk029

    Ahoj chtěl bych se zeptat jestli je u tohoto rámu normální že je zadní kolo vyosené trochu na levou stranu. Zkoušel jsem tam dávat druhé zadní kolo z jiného biku na kterém bylo uprostřed a jak jsem ho dal do rámu meridy tak je taky vyosené na levou stranu. dělalo to už od začátku co jsem rám koupil ale až ted jsem se o to začal zajímat. díky.

    0 0
    • messe11  

      čoveče jelikož mám stejný rám tak sem se šel podívat a sem taky vyosenej :-O kola sem si nechal vyplást celkem nedávno a vím že byly vycentrovaný na střed osy,takže to asi bude u tohodle rámu normální,i když to vypadá divně

      0 0
    • Madone 5.2  

      A co křivé patky?? Nutno nechat změřit tzv. zvonečky. Dále můžete mít třeba chrchel barvy v patce, takže osička kola bude zešikma a potom celé kolo bude zešikma. Stačí propilovat jednu stranu.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Patar  

      Za mé dosavadní praxe se stává velmi zřídka , že by nějaká MERIDA na českém trhu měla rám rovný.

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Tohle nevypadá zas tak moc vyosený, nechal bych to bejt. Ničemu by to nemělo vadit.

      0 0
      • nooski  

        A to by ti nevadilo, že místo jednostopého kola máš kolo dvoustopé?

        0 0
        • KAPLIS  

          Geometrie může být v pořádku. „Optické“ vyosení může vzniknout nestejně ohnutými nebo ofrézovanými trubkami.

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Ne, to by mi nevadilo :) Ty dva tři milimetry podle mě nehrají roli.

          0 0
    • Joseph de Sax  

      zahoď konečně ten cumel z huby a udělej si výplet na střed rámu a nemusíš tu nic reklamovat a můžeš si dát třeba pak i ten sifon s kozím mlíkem…

      0 0
      • asmodeus  

        Taky jsem to resil…nechal jsem zafrezovat dosedaci plosky u patek(to ostatne delam u vsech ramu)a je to presne na stred.

        0 0
    • Tommy_Lee  

      hlasim se k majitelum vyosenych zadnich kol meridy.. ale nepozoruju zadnej zasadni problem pri jizde. akorat jsem si nevsiml, jestli uz to bylo u novyho..

      0 0
    • Vilém  

      U meridy vcelku normalni stav. Zkousku s otocenim kola ti zrejme poradil nekdo vyse.

      0 0
    • filuta  

      pokud mas konusy, tak to vyoseni muze bejt dany umistenim misek na osce. Je mozny takhle posunout podelnou osu kola o nekolik milimetru. Naposled jsem si s tim pri cisteni konusu trosku pohral a mam zadni kolo v ose (HFS 3000d). Ale jinak to vubec nicemu nevadi…

      0 0
      • Patar  

        Proč nakupovat zmetky , jejichž cena rámů je pak srovnatelná se šrotem stejné hmotnostní kategorie. A pokud si myslíte , že to ničemu nevadí , pak tomu absolutně nerozumíte. Svařenec, který má zadní stavbu "ustřelenou " min. o 4 mm vůči základnímu trojúhelníku nesplňuje toleranční normu a NEPATŘÍ NA TRH!

        0 0
        • JSt  

          hlavne to muze byt hozeny sejdrem i podle svisle osy a to je jaksi precentrovanim kola neresitelne ;-).

          0 0
          • Patar  

            Juro , je to přesně tak , jak píšeš. Zadní stavby jsou u většiny rámů MERIDA na českém trhu DO VRTULE. Stejný problém jsme včera řešili po návratu z „Bíteše“ na crossovém Pellsu (XT) , kdy při usazení kola do zadní stavby dole , vznikla asymetrie na „V“ brzdách cca 6mm. Nezbylo nic jiného , než frézování patek, protože levá vzpěra byla delší, než pravá.

            0 0
        • toram  

          Na mojí „levnější“ to neni..naštěstí

          0 0
        • filuta  

          Asi jsme si nerozumneli. Predpokladal jsem, ze ram neni ustrelenej a zadni kolo je kolmo k zemi a rovnobezne s ramem (tak jak ma byt)a ze je pouze o par mm vyosene vuci prednimu kolu (roviny obou kol jsou rovnobezne, ale ne shodne).

          A to si opravdu myslim, ze nicemu nevadi:)

          0 0
          • Joseph de Sax  

            když ti nevadí, že jedeš na vrtuli, tak už ti nemůže vadit nic…

            0 0
            • JSt  

              ty bys to resil precentrovanim kola – tez dobre ;-)

              0 0
              • TREK6700  

                Na HT Treku to mám taky lehce (cca2–3mm) do leva i s kolama FC RM 3 a je mi to buřt. Na funkci živočicháře to nemá vliv. A na závodech to ani chrt nepozná :-)Jinak kdybych to chtěl řešit, tak spíš zvonkama než centrováním. Není nad to, prozvonit rám :-)

                0 0
    • václav56  

      Zajímalo by mě, jaké máš tovární nastavení tlumiče a jak jsi s ním spokojený. Já mám RP2 BV nastaven (rám 120 3000D 2011:

      velocity tune=M,

      rebound tune=L,

      boost valve tune=200,

      komora standardní velikost (průměr komory 40mm).

      Foukám 130 Psi a využívám necelé 4 cm zdvihu měřeno na tlumiči (chtěl bych víc). Uvažuji nad tím někde si půjčit tento tlumič s HV komorou…

      0 0
    • Carlos.f  

      Rám nemusí být symetrický.

      Vem kolo s koly vycentrovanými na střed centrovací vidlice a přiraž ho k nejaké rovné lati. Kola se musí dotýkat ve všech čtyřech bodech.

      Pak koukni jestli je zadní kolo v ose sedlovky.

      Dále koukni jestli je rovina předního kola shodná se zadním.

      Pokud toto rám nesplňuje, je křivý.

      0 0
      • jaradal  

        OK,

        neberu-li v potaz „přesnost“ kouknutí, ze kterého mi vyjde, že mám křivý rám, tak co s tím?

        Na mém Cubu jsem takto reklamoval zadní stavbu – výměna rámu. Pocitově ale při jízdě rám stále šilhá (typicky při jízdě bez držení řídítek mám pocit, že se musím naklánět doleva).

        Dá se to někde nechat přeměřit na přesno a pak nechat přefrézovat či jinak dorovnat?

        Díky.

        J.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.