• PedroChuanez

    Ahoj,

    Přemýšlím nad novým kolem a nevím co si dát za řazení… Když jsem pocital cenu na netu tak mi vyšlo: buď komplet X.9 od SRAMU, nebo řazení a smyk XT a přehazku XTR od shimana… Všude píšou, že SRAM je lepší, ale xtr by mělo byt o třídu vejš ne?? Tak co vybrat?? Dík a sorry za opětovné SRAM versus Shimano :)

    0 0
    • mates555  

      přehazovačkou toho už moc nezachráníš…

      osobně bych si už dneska dal na kolo Sram…starší shimano mě sedí,ale poslední modely řazení + shadow mě prostě nedesí…tvrdý(chod páčky),na udržbu náročnější…pro mě jen samý nevýhody..nemám důvod dávat znovu shimano

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • destr  

      Dřív sem jezdil šimáno a řikal sem si jak to parádně řadí…ted jezdim sram a řikám si, jak sem mohl jezdit šimáno :-)

      0 0
    • Kamiu  

      Ja jsem se rozhodl pro SRAM X.9 2010 a je to fain. Jen o par gramu tezsi nez XTR a zatím bez problemu a to jezdim se zlomenym bowdenem. Ale to XTR vypada o dost lip. Pro pritelkyni bude XTR.

      0 0
    • Kedarr  

      Já bych teda osobně do SRAMU nešel..je to s…a, navíc to jejich řazení je uplně na prd..nevim nezvykl jsem si …u Shimana tedy zásadně rapid fire…a shadow přehazka fakt dobrá ,řadí i ve sračkách páč má tvrdou pružinu…navic celek musí bejt dobře sladěn s bowdeny SP-41 a dobře seřízen..pak nemáš celou sezonu problém…a nechápu jak někdo může říct že to neřadí..za mě rozhodně XTR..:)

      0 0
      • Featherbed  

        And the flame is beginning :)

        0 0
      • mates555  

        ona je sezona a sezona a jsou sračky a sračky…tvůj příspěvek a tvrzení pak má mizernou vypovídací hodntu…

        0 0
        • roud  

          ono je to těžký viděl sem jak neřadící shimano tak neřadící sram ale oboje bejvá v 95% způsobeno uživatelem…

          0 0
          • mates555  

            jasný…ale když tady napíšu já že je shimano nejlepší protože mně celou sezonu drží a nemusím to štelovat tak to bude sice pravda…ale bylo by dobrý dodat,že sem najel jen kolem 2000km a to ještě převážně v pěkným počasí a v blátě jezdím až poslední měsíc…

            ale jen tak napsat,že je sram sračka protože shimano mu vydrží celou sezonu bez udržby a že si na řazení nezvyknul tak je naprd je lehce zaváďějící…:-) jestli mně teda rozumíš…:-)

            0 0
            • Kedarr  

              nepotřebuju nic dodávat…i výdrž kazet u SRAMU je mizerná..to radši nechci ani vidět XX..a přesně jak říká roud…nemusí..chodit oboje..tak nevim proč se tady ten sra…pořád vyzdvihuje..

              0 0
              • mates555  

                no dobře…já neříkám,že je sram zárukou spokojenosti…

                ale většina lidí tady pořád pálí něco od boku a vůbec nezmíní podmínkly za jakých jim jeden nebo druhej komponent vydržel…a to je dosd zásadní záležitost…:-)

                0 0
              • jIrI___  

                tak nevim proč se tady ten sra…pořád vyzdvihuje.. Asi proto, že dosti lidem Sram prostě sedl stylem řazení a nenáročností na údržbu víc než Shimano :)

                0 0
                • Kedarr  

                  no to bych netvrdil…ale asi mám antipatii k sramu..

                  0 0
                  • Vilém  

                    tak ji musis vsude kolem sirit? osobne mam jak shimano (2× XT/XTR) tak sram (2× 7.0gripy/X.7, 9.0sl). To shimano je jeste ze starych, podctivych sedych let, nenadavam na ne, ale sram mi, i v kombinaci s packama, proste sedi lip. Zretelne poznas kdys zaradil, delsi chod lanka taky udela svoje, hlavne v mensi nachylnosti na serizeni.

                    0 0
                • Kedarr  

                  nevim gripshift stál za hovno..ty trigger páčky..na to jsem si nezvykl..kaze­ty..nic moc …nevim..no..:ú)

                  0 0
                  • beranek666  

                    když nevíš tak nic nepiš..

                    0 0
                    • Kedarr  

                      ***** se chytáš každýho slova..gripshift stál za prd..:))a dost debat..:)

                      0 0
                      • Janes  

                        Víš, Kedarre, vlít si do týhle debaty po hlavě, bez věcných argumentů a bez toho, že bys na sebe v profilu cokoliv prozradil, a jak máme tvým názorům přikládat nějakou váhu ???

                        0 0
                        • dua  

                          Tohle mě inspirovalo a podíval jsem se co tam mám vlastně já! :) Tak jsem to nějak vyplnil, ale frut si myslím, že to nic neříká :D

                          0 0
                        • Kedarr  

                          nepotřebuju tady sáhodlouze něco vysvětlovat.., někdo ví o co jde..a někdo potřebuje milion argumentů.:)))

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Jasně. Ňákej Kedarr prohlásí, že je něco úplná sračka a prostě to tak je.

                            0 0
              • Marccoo  

                zavádíš téma trochu jinam,bavíme se o řazení.

                0 0
                • Kedarr  

                  a řazení..u jsem se tu bavil..musíš si číst výše..:)))

                  0 0
                  • Marccoo  

                    že tu rozvádíš téma výdrž kazety SRAM(myslíš tím 990?),ale to je vlastně fuk,protože máš pravdu,že XTčková vydrží víc :)

                    Uvidím jak dlouho mi vydrží XTR kazeta?

                    0 0
                    • Kedarr  

                      no do tý půjdu taky…xt mi snese snad ješte jeden řetěz..:))

                      0 0
            • Kedarr  

              jo co jsem si jediný chválil byli bílé náby 9.0 SL od Sramu..ty něměly chybu…:)

              0 0
    • vysmátej bajker  

      X9 nemá ukazatele,nejde odřazovat ukazováčkem,dle diskuzí méně náročné na čistotu a přesné seřízení.

      0 0
      • MlokCZ  

        K tomu nemá ukazatele dodám, že to je i pro něco výhoda a to ta, že to umožňuje společnou objímku pro některé typy brzd (Avid, Formula), což je z mojeho pohledu strašně důležitá věc (umožní taková nastavení řazení vůči pákám, která samostatné objímky nikdy neumožní).

        0 0
    • Honzyn  

      Ja jsem po vicero pokusech zakotvil u razeni Sram Attack Triger packy 8 speed,saltr XTR shadow,smyk X-9,kazeta Sram 850.Co dela Shimano devitikolo,tak je to fakt nachylne na presne serizeni a po jizde v horsich podminkach proste blbe radi.Ac byvaly zaryty Shimanista,tak nyni bych u noveho kola uprednostnil Sram.Drive jsem ho nemel rad kvuli Gripshitum-zkuste s tim jet v desti pri nizsi teplote:-(

      0 0
    • siafu  

      Mám krátký palce, takže mi přijde přirozenější řadit palcem a ukazovákem, dál už necítím potřebu cokoli řešit a volím řazení od Shimana.

      Konečná sestava na příští sezónu s tím, co vozím už teď, bude řazení XTR 07, šaltr XTR SGS 07, smyk XT 04 DS, kazeta Shimano XT 11–32 z. a řetěz Sram PC-971.

      0 0
      • roud  

        řetěz bych vyměnil za c9 :O)

        0 0
      • pižmoň  

        X-9 packy sou stejnak lehci:D

        0 0
      • pepek  

        "dál už necítím potřebu cokoli řešit " jak já bych byl šťastný, kdybych potřeboval řešit už jen řazení.

        0 0
      • Marccoo  

        blbost,jenom si neumíš nastavit řazení!

        0 0
      • rarášek1  

        :-D, hezká váha

        0 0
      • MlokCZ  

        Mám krátké prsty a palce zvlášť a po dlouhodobém ježdění všech typů řazení (tedy jak páčky Shimano, tak páčky Sram, tak gripshifty, tak dualy) mi jednoznačně nejlépe sedí Sram páčky.

        Krátké palce nejsou problém, to je pouze špatné nastavení pák, což někdy může být ale problém, když není společná objímka na řazení a brzdy (bez společných objímek bych také řazení nedokázal nastavit, aby bylo dobře dostupné na krátký palace a přitom jsem měl vhodně nastavenou brzdu).

        0 0
        • siafu  

          tak může být… dva články palce mi měří asi 4 cm, od kloubu pak asi těch 5 cm, nevím, odkud to přesně měřit :)

          Je pravda, že řazení zkoušet jen na omak kdysi na Sportlifu, takže možnost něco nastavovat byla nulová, ale tehdy nové rapidy XTR ve mně zanechali hned na poprvé velmi dobrý dojem, na Sram se mi nedařilo vůbec nějak šikovně dosáhnout.

          Jako uznávám, že asi i subjektivně víc preferuju Shimano a zatím necítím potřebu na způsobu řazení palcem a ukazovákem cokoli měnit. Takto vím, že když místo rapidů LX koupím XTR (které bude mít ještě lepší chod), tak to bude dobré a k nějakým experimentům s řazením Sram už chybí ochota investovat, i když by na to peníze třeba byly…

          0 0
      • Honzyn  

        SIS XT z roku 1990 melo ale 190 gramu,tedy tady pokrok nikam za 20 let nesel s tou hmotnosti razeni XTR!:-)

        0 0
    • Marskatin  

      Já osobně jezdím momentálně řazení gripshift X.0. Naprostá spokojenost. Od roku 1997 jsem jezdil na gripshiftu Sachs Centera, které vlastně slouží na záložním/zimním/hos­podském kole dodnes.

      Zkušenosti mám i s trigger X.7 a x.9. Nemám problém na nich jezdit. Jen bych podotknul, že X.9 mi sedí více, X.7 má o kus delší chod páček, řazení je delší, hlavně na přesmyku se mi to až tak nelíbilo. Prostě ten pohyb palcem je dost dlouhý (pro mě). Gripshift tím, že nemá 3 polohy mi vyhovuje, jelikož mám u pevodníku trochu pomrvenou řetězovou linku. a tak si mohu klidně jemně posunout přesmyk kam potřebuju.

      Stejně nemám problém jezdit na Rapidfiru. Pokud funguje, tak si během pár jízd zvykne člověk na všechno. Na DUalech jsem na horském jel jen jednou, nesedlo mi to, ale myslím , že napoprvé to nesedlo i spoustě současných spokojených uživatelů. Ale zvládl jsem to na silnici se Sramem,Campou i Shimanem, tak na horském asi taky. Ale srdce mé po něm neprahne. Na nikoho se nedívám jako na blba, jak může jezdit něco jiného.

      Vše je otázka zvyku. Každému vyhovuje něco jiného.

      Jelikož s etu s radostí prezentuje, proč nejde jezdit na jiném systému(GS,TS,RF) tak jakožto menšinový grifshiftista uvedu, co mi dělo problém při prvním přechodu na triggershifter. Byl jsem zvykly si přehmatávat po gripu a když jsem si přehmátl blízko k řazení tak jsem si palce omylem několikrát nechtěně zařadil těžší převod. Z tohoto pohledu jsem měl raději odřazování ukazováčkem u Shimana, ale poddalo se to po pár vyjížďkách, rozhodně jsem to nešel hned zahodit nakoupit nové řazení.

      0 0
    • jIrI___  

      Trochu OT otázka. Existuje na X.9 řazení nějaký indikátor zařazeného převodu (něco jako u XTR „trubičky“ na bowdeny) nebo člověk musí koupit X.7?

      0 0
      • Hnoj  

        Nová X.7 už taky nemá ukazatel. Asi proto, že je to k ničemu, za dvě vyjížďky si na to už ani nevzpomeneš…

        0 0
        • jIrI___  

          Tak to je špatná zpráva :-(. Takže zbývá X.5 nebo Shimano.

          0 0
          • Marskatin  

            Pokud by někdo chtěl páčky X.7 mám jedny na prodej. Je té jednu sezonu duben-září cca 1200km . 100% stav i vzhled.

            Nechci se nikoho dotknout, ale jak tak čzu jak nikdo ukazatel nepotřebuje, tak s emi vybaví jak na závodech hned po startu pod prvním kopcem několik lidí spojuje přetržený řetěz, což se dá podle mě při váze jezdců max 70kg dokázat jen maximálním zkřížením. Otázka je jestli by si v zápalu boje všimli ukazatele… Nebo se dá řetěz urvat i jinak? já to nikdy nedokázal s o dost větší váhou…

            0 0
            • mr.antik  

              co jsem viděl, tak spíš řazením v záběru

              0 0
              • dua  

                jj, potvrzuju, řadil jsem v zaběru do kopce a rozbil jsem si pysk :D

                0 0
              • Marskatin  

                no mi se to nikdy nepovedlo ani v záběru tak se ptám. při velkém křižení se tahem články rozevírají tam by to bylo pochopiltelné…možná kombinace obojího…

                0 0
            • nox159  

              Ja bych bez ukazatele asi byt nemoh. Dneska sem jezdil na trenazeru po tme :D jen sem mela zaply na notasu nejaky film a proste sem v nekterych chvilich vubec nevedel co tam mam zarazeno a moc nadseny z toho ze na to nevidim sem nebyl ;-)

              0 0
              • Marskatin  

                No mi rozhodně nevadí, že to tam je. I když mám pocit, že v očích některých je to něco podřadného, co mají jen „beznadějní turisti“.

                0 0
                • duk  

                  Mě třeba spíš vadí že při XC šířce řidítek se ti tam s těma ukazatelema už moc equipmentu nevejde, normálně tam mívám tachometr, mapník na MTBO + světlo… S ukazatelema by se mi tam vešel stěží tacháč.

                  0 0
                  • duk  

                    Jinak momentálně vozím 8sp alivio RF a místo těch ukazatelů jsem tam instaloval plastový destičky, je to i lehčí, ušetřil jsem tak 2g :-)

                    0 0
                    • roud  

                      vidiš mi co máme dualy máme celý řidítka volný…

                      0 0
                      • duk  

                        Jo, to je na dualech dobrý, ale mě třeba osobně nevyhovuje že se pohybuje brzová páka ve víc osách, než by bylo zdrávo. A ukazatele tam taky nemáš :-P Proti dualům nic nemám, ale na svý kolo bych je nechtěl. Přes zimu budu konečně stavět novýho bika, tak testnu ten opěvovanej SRAM :-)

                        0 0
                        • roud  

                          na XTR ukazatel nemám ale třeba na XT je…

                          0 0
                          • duk  

                            Podle mě je ten ukazatel k ničemu, ale to ať si každej přebere sám, mě je to fuk :-)

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Když jsou společné objímky pro řazení a brzdu (Sram + Avid a Sram + Formula), tak je to pak stejné jako s dualy (s místem na řídítkách).

                          0 0
                          • Sorin  

                            To sem netušil, že lze použít společnou objímku pro SRAM řazení a brzdy Forumula. Ty to tak máš? Na fotkách kol z profilu to není zřetelné. Tu možnost odpustit si jednu objímku bych rozhodně využil.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Vozím to tak na všech kolech celou dobu co mám Sram + Formula. Jen je trapná ta cena na to, že je to takový malý kousek objímky:

                              http://www.bartonicek.cz/index.php…

                              700Kč za pár je fakt hodně.

                              A to odpuštění jedné objímky není hlavní přínos. Hlavním přínosem je možnost nastavit vzdálenost řazení a brzdových pák vůči sobě do poloh, jak samotné objímky nastavit nelze. A i rozsah nastavení vůči sobě je velký, je dán třemi faktory. Společná objímka je levá a pravá, ale lze je dát i opačně, to je posun v řádu cca 2cm. Pak je možnost menší posun dle použité díry ve Sram řazení. A do třetice pak drobný posun v rámci těch cca 4–5mm v té oválné díře. Kombinací těch variant lze nastavit plynule v rozsahu cca 4cm.

                              Jen je tu zase jedna nevýhoda. Fixuje to napevno úhel natoční řazení a pák, který třeba mě ale perfektně sedí (a takový úhel pro ORO K24 + X9 bez společných objímek také nastavit nelze, protože si navzájem vadí).

                              0 0
                              • Sorin  

                                Hmm, tak ta cena vážně žádná sláva, každopádně díkec za odkaz.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A to teď navíc zjišťuju, že pro R1 je snad dokonce potřeba jiná objímka a je ještě dražší (uvidíme až vyzkouším ty z ORO):

                                  http://www.bartonicek.cz/index.php…

                                  A jestli i pro The One, tak to bude moc super, když jedny společné objímky (z ORO) mám doma připravené a byly by k ničemu.

                                  0 0
                                  • Sorin  

                                    Už to tak vypadá, že Formula nepoladíla kompaktibilitu, každopádně jestli neuspěješ s pokusem napasovat The One na objímku z Ora a budou plonkovní, klidně bych tě jich zbavil :-)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Kdyby náhodou zbyla ozvu se (budu vědět až časem dorazí kola, což bude někdy od v nejbližších dnech po klidně až po vánocích). Budu mít jednu zbylou společnou a zbyde pouze v případě, že nepůjde ani na The One ani na R1 (tedy pokud náhodou nebude jedno nebo obě kola se společnou objímkou, jednou se mi tak u Cubu už poštěstilo, víckrát ale samostatné).

                                      0 0
              • roud  

                nevim jak tobě ale mě je uplně jedno co mam na trenažeru zařazenyho …

                0 0
                • nox159  

                  no mam na trenazeru nastavenou stalou zatez a intenzitu menim zmenou prevodu a kdyz mam ve predu velkou pilu tak by asi nebylo nejvhodnejsi mit nejveci kolco na kazete ;-)

                  0 0
                  • roud  

                    to nemůžeš na trenažeru měnit zátěž ? samozřejmě že taky řafim ale v rozmezí 3–4 převody a zbytek měnim zátěž trenažeru a ukazatel mi k tomu fakt nechybí (jezdim na silničce)

                    0 0
                    • nox159  

                      ja na biku zatim bo silnice bude az na jare. Jinak na trenazeru menit muzu ale zatez je nedostatecna uz sem to v nejakem vlakne resil ( nevim jestli s tebou ale myslim ze jo) trenazer sem mel na reklamacce kvuli te zatezi byl az v italiji, tu brzdici jednotku mi vymenili ale beze zmeny :( takze to nebudu zas reklamovat protoze by to byl dalsi mesic zabity ( jinak nevim jestli to tak nema byt ale neprijde mi to v poradku )

                      takze mam nastavenou nejtezsi zatez a menim si prevody jen vzadu na kole. Na najizdeni km v zakladni vytrvalosti mi to staci takze na reklamacku pujde az na jare.

                      0 0
                      • roud  

                        heh drsny určo to tak nemá bejt…

                        0 0
                        • nox159  

                          ja si to tez myslim ale vratilo se to z reklamacky z novym tim brzdicim pohonem a je to to same tak nevim, snad nemam tak desnou smulu ( vzdycky mivam stesti :D)

                          jinak kamos co ode me bydli cca 5 min bude ten samy trenazer taky kupovat takze az ho bude mit doma tak se na nem svezu a uvidim.

                          jinak na dalsi mesic ho nechcu na reklamacku posilat – na cem bych jezdil ? :(

                          0 0
            • JakeF  

              Jenže při závodě na to chrti kašlou, případně to řadí úmyslně, zapomeň na to, že by nevěděli, že to křížej…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • fíha  

          No ja si teda sakra spominam..

          0 0
        • obda  

          Mně by ukazatel chyběl. Když jedu v noci, tak si jednou za čas zařadím až do kraje, abych věděl, na jaký převod jedu. A určo v noci víc křížím řetěz :( Prostě se mi nechce mít v paměti uloženej aktuální převod – nebo na to se svojí pamětí nemám ;)

          0 0
        • MlokCZ  

          On je tu jeden důvod a to společné objímky pro řazení a některé brzdy (podle mě skvělá věc pro ideální nastavení). Konečně takhle půjde použít i X7.

          0 0
    • RUR  

      Já bych šel do singlu a máš po problémech:-) Jinak je to IMHO buřt. Zrovna šaltr je to poslední na čem záleží. Vyber si to, co se ti víc líbí.

      0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        ..že jo, kdo by se zdržoval nějakým řazením a ztrácel cenné vteřiny.. :-)

        0 0
    • Dubys  

      Všechny diskuze, který tady na tohle téma jsou vedený (…,a že je to jedno z nejčastějších témat), vyznívá jednoznačně pro sram. Ač sem ho nikdy na kole neměl, nemám důvod tomu nevěřit. Pak ale nechápu, proč je u nově motovanejch kol řazení sram pořád tak okrajová záležitost, pokud je rozdíl v jejich kvalitě v podstatě propastnej. To si renomovanej výrobce kol nechá zaplatit za to, že svoje kola osadí řádově horším řazením?

      0 0
      • roud  

        kdyby sis tuhle debatu přečet zjistíš že nevyznívá jednoznačně pro sram ;O]

        0 0
      • mr.antik  

        všecko má svoje výhody a nevýhody. Ale v prodejně na stojanu cvaká Shimano mnohem líp a lehčeji :-))

        0 0
      • Vilém  

        Rek bych, ze shimano muze, diky sve velikosti, nabidnout vyrobcum kol lepsi ceny. Nic vic bych za tim nehledal.

        0 0
        • mates555  

          taky může nabídnout slušnou funkci v nejnižších sadách(sram je použitelnej vpodstatě od X5 spíš od X7) což sou kola do 2OOOO u kterých se dělaj velký obraty…z čehoš teoreticky plynou ,jak píšeš,nižší ceny a to i na dražší věci…

          0 0
          • Vilém  

            Jasny, shimano dela od totalniho plechovyho lowendu to spickove sady. V tomto nemuze sram konkurovat.

            0 0
            • PedroChuanez  

              Dle mě to bude hlavně v reklamě, neříkám, že sram neni profláklej ale shimano zná mnohem a mnohem víc lidí. Taky si myslim, že spousta lidí si kdysi koupilo bajk na shimanu a ted kdyz si kupujou novej tak si řeknou že to neřadilo tak špatne, že tam ta rychlost dycky nějak spadla a koupí si ho znova aniž by přemýšleli nad nějakou jinou alternativou.

              0 0
              • vikicek  

                No co jsem zažil, tak v podvědomí lidí co naposled kupovali kolo už před nějakou dobou je SRAM něco podřadnýho … jakmile je to na shimanu, tak už to stojí za to :)

                0 0
      • JakeF  

        Sales 1994 $25 million

        Sales 1995 $40 million

        Sales 1999 $120 million

        Sales 2003 $150 million

        Sales 2004 $160 million

        Sales 2006 >$200 million

        Sales FY 2007 $318 million

        Sales 2008 (exp) $500 million

        no, jak je vidět, tak nemáš úplně pravdu. Sram se rozšiřuje poměrně rychle, jen lidem chvíli trvá všimnout si a lidi většinou mění kola po dost letech. Samozřejmě jsou to jen zisky, ale od zisků se logicky odvíjí i větší prodanej objem.

        0 0
        • mates555  

          a to jsou zisky celýho koncernu nebo jen sramu samotnýho???

          0 0
          • JakeF  

            Chápu to jako celou Sram corporation.

            0 0
            • Vilém  

              nj, ale do toho nedavno pribyli vyrobci, kteri s nim nemeli nic spolecneho.

              0 0
              • JakeF  

                Myslim, že je to vidět i na četnosti kol na Sramu. Navíc RockShox je už od 2002, Truvativ a Avid si myslim, že až takový zisky neudělaj…

                0 0
            • vikicek  

              Tak pak to je ovlivněný zvýšenou oblibou Reby :D

              0 0
        • roud  

          podle mě to neznamená vůbec nic vzhledem k tomu že se od tý doby platy zvedly minimálně 10× tak i prodej kol stoupnul minimálně 1000× takže když to vemeš kolem a kolem tak se sramu o moc víc než v 94 neprodává ;o]

          0 0
          • JakeF  

            Situaci popisuješ v ČR a ani tady to neni 10* a 1000*… Navíc většina prodejů Sramu bude v USA a to neni zrovna postkomunistická země a po ekonomický krizi to jde s platama a prodejema obecně naopak dolů.

            0 0
            • roud  

              mno kol sem určo prodá několiksetkrát víc než v devadesátym čtvrtym cyklistika je nejrychlejc se rozvíjející sport(turistika) na světě a přeci jen ceny dílů taky markantně od 94 stoupli takže to s těma jejich tržbama nevidim tak žhavě…

              0 0
              • JakeF  

                Vidět nemusíš, podle mě je Sram firma rozvíjející-se na úkor Shimana (všimni si, co mám na biku, než začneš osočovat ze zaujatosti :-)). Zatim je problém snad akorát v tom, že Sram se prosazuje jenom hodně pomalu v segmentu levnejch kol, kde jsou největší obraty a to bude samozřejmě chvíli trvat, protože lidi Shimano znaj a Sram většinou ne… Tak co asi tak zvolí.

                0 0
              • JakeF  

                Třeba Author, nechce se mi procházet jiný značky, tipuju podobnej vývoj. 2006, kdy já kupovat Tractiona, tak na Sramu žádnej model… Na 2010 4 modely, začínaj na 19 tisících. A myslim, že většina prodanejch kol je hodně pod touhle hranicí.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.