Zdravím Vás, vím, že je to dost probírané téma,ale nedá mi to a znovu se zeptám: Jaký full rám byste vzali kolem 15 000 s tlumicem? Chtěl jsem RB Speedster,ale 23k už je přece jenom hodne.. :(
Zdravím Vás, vím, že je to dost probírané téma,ale nedá mi to a znovu se zeptám: Jaký full rám byste vzali kolem 15 000 s tlumicem? Chtěl jsem RB Speedster,ale 23k už je přece jenom hodne.. :(
no za ty peníze zase takový věběr nebude :)
Větší výběr jedině v bazaru
Pokud bys chtěl něco nového, tak tam to bude problém. Na první pohled je těch značek, které nabízí rámy za tu cenu, hodně, ale při bližším pohledu zjistíš, že jde tak o dva modely a jen jiné nálepky.......
A za kolik peněz bude větší výběr? Myslel jsem si,že 15 tisíc na rám nemusí být zase tak málo..
No když si vezmeš že jenom slušný tlumič stojí kolem 6 tis a více nastavitelné kousky atakují úspěšně desítku tak to zase tak moc není :)
Pokud vůbec jdou sehnat rámy výrobců kompletních kol, tak se to pohybuje tak 25 tis a více.
Těch 25 tis stojí Giant, co vím tak ale třeba Marin si řekne za rám klidně 40 tis a o Spešlu ani nemluvím :)
Prostě stavba fulla se moc neoplatí, to je lepší koupit seriovku a věci co nechceš prodat. Případně se smířit s tím, že tam bude něco trošku jiného, než bys přesně chtěl. No ale kde vzít ty peníze co :) Já jsem chtěl taky stavět, ale nakonec jsem se zamiloval do fulla, kterého jsem prostě musel hned mít a tak se ty peníze nějak sehnat musely. Splácet budu du léta, ale stálo to za to........
PS: teď jsem si všiml, že to 88 bude asi ročník narození, tak to tvoje překvapení chápu, ale ber to tak že mnozí starší se v tvojich letech proháněli maximálně na favoritech nebo jiných plečkách :)
máš pravdu, 88 je roční narození. Teď studuju a z brigad bych šetril na poradne celopero hoodne dlouho…Samozřejmě existuje jeste moznost koupit hardtail,ale to bych udelal asi az potom,co by me nekdo presvedcil,ze kupovat celopero ram za 15 000 nema opravdu smysl..zatim si to nemyslim..
Koukni na cyklobazar.cz nebo na bikebazar.cz. Na obou stránkách je tam RB Speedster za 13500 a ještě to je někdo z B-F ;-).
diky, už jsem se díval.Ale na mě by byla asi velikost XL dost..měřím 180cm
Tak to už neporadim…jedině se zeptej někoho z majitelů
to je jasne,stejne diky..Bylo by to asi nejlepsi si porovnat velikost L a XL v zákaznickém centru,ale jsem ze Zlína a do Prahy celkem daleko..
no ono ani to zákaznácké centrum by v tomhle asi nepomohlo, když jsem si chtěl ozkoušet CRX tam tam stálo jediné v eLku a já zrovna potřeboval M a to tam neměli ani jako samotný rám........
aha,tak to jsem netušil.. A jak se to teda v praxi řeší,když si člověk není jistý velikostí a nemá si to kde vyzkoušet?
Možností máš několik. Ideálně seženeš někoho, kdo má kolo jaké si chceš koupit a zkusíš se s ním domluvit aspoň na krátké vyzkoušení. Nebo už výš jestli ti současné kolo sedí a pokud ne, tak jakou potřebuješ změnu. Pak prostě jen porovnáš geometrii těch kol a hned vidíš, jak velké vzít. A poslední možnost, najdeš si pro tebe dostupné kolo, které má totožnou geometrii jako kupované + stejně vysokou vidlici a vyzkoušíš.
to je pravda,nejlepsí by bylo sehnat nekoho,kdo ten ram jezdi a domluvit se,jestli by bylo mozne si to aspon lehce projet..minimalne vyzkouset velikost..Ale to uz by bylo to posledni stadium,kdy bych mel konkretni ram vybrany..
já jsem neřekl, že to nemá smysl, to né, jen že výběr bude malý, ono sehnat se to dá, ale nečekej, že si koupíš za ty peníze rám od Giantu, Scota, Meridy, Treku, nebo cokoliv jiného z běžných seriovek.
Už to tady bylo mnohokrát, zkus pohledat, ale nic jiného než Spyder /myslím že argon se jemnuje) a všichni jaho kloni z toho asi nevyleze
diky za linky..jak jsem si to tak procetl,tak mě trochu zaujal www.canyon.com/…uipment.html?b=49 a pak jeste trosicku ten RM adrenaline 4000. Ale nějaky dobry pocit z toho fakt nemam..:( Jak to tak sleduju,tak si asi jeste triochu nasetrim a koupim RB Speedstera.muzu ho mit za 18 000..To bude asi nejlepsi volba..
Já bych vzal toho Canyona XC3 dokud ještě nějaké v té slevě mají. To máš za 30tis. a budeš mít dobrý rám s RP23 tlumičem. A pokud prodáš Rebu a zbylé osazení, určitě za to dostaneš přes 10tis, takže budeš pod 20tis. možná ještě níže (podle toho za kolik to rozprodáš). S RP23 nic tak levně nepořídíš a k tomu navíc ten rám Canyonu chodí velmi dobře.
takže myslíš,že by bylo lepší vzít tady toho canyona a rozprodat ho, nez vzit speedstera za 18?
Taky záleží s jakým tlumičem by za těch 18 byl. Já bych tedy šel určitě raději do Canyonu, i kdyby Speedster byl taky s RP23 tlumičem. Ale zase někdo jiný by klidně volil Speedstera. Jsou to prostě jiné systémy a nechci se tu teď rozhodně pouštět do srovnávání systémů, který je obecně lepší. Já mám jasno pro sebe, já bych jednočep rozhodně nechtěl (i když Speedster je v rámci jednočepů dobře fungující).
Za tech 18 by ten speedster byl s tim zakladnim tlumakem X-Fusion Glyde RPV.Ale máš pravdu, všechno je to o hodně individualni a o osobnich sympatiich..mně je hodne sympaticky ten speedster,ale zase bych se chtel rozhodnout racionalne a ne ho vzit jen pro to,ze jsem do neho uz delsi dobu „platonicky zamilovany“ :-D
Glyda bych s Floatem ani nahodou nesrovnaval, ale je zas pravda ze Canyon znamena dost komplikaci
já ho ani v nejmenším nesrovnávám…jenom srovnávám canyona a speedstera…tím nechcu ani v nejmenším říct,že bych tlumák nějakym zpusobem přehlížel..
Jestli bych se mohl přidat s radou, tak vezmi toho Canyona XC3. Pokud prodáš svoje starý kolo komplet /nevím co máš/ za desítku, tak máš parádního fulla za dvacku. To není špatný, ne?
To není určitě špatný nápad..ale chtěl jsem si své staré kolo nechat a pomalu z něho dělat zimáka..No,ještě uvidím,jak se to vyvine..možná počkám do jara a koupim kompletniho fulla kolem 30ti..
hele bracha je jeste mladsi a na FS si vydelal.Ja bych osobne zkusil prividelat na takovejch 23cca a pak uz je ten speedster popripade treba giant trance atd
nejde jenom o to si vydelat,ale byt ochotny dat cca 25tisic jenom do ramu..prece jenom je to na me jeste trocu silne kafe..ale to uz je druha vec,to je jasne..ja bych mohl mit speedstera za 18,tak uz asi nebudu vahat…je to sice hodne penez a kdyz to reknes nekomu,ktery neni „z oboru“ tak si bude tukat na celo,ale kdyz ho milujes,tak neni co resit.. :-)
Tak každý máme jiné finanční možnosti a jine naroky.Samozřejmě, že existuji ramy za daleko vetsi penize,to je mně jasné.Ale myslel/myslím si,že se dá sehnat celopero i za nižší cenu,samozřejmě, že si nedělám naděje a vím,že kvalita bude určitě nižší..Na seriovku bohuzel nemam penize a cekat dalsi 3 roky,nez bych si na ni nasetril se mi fakt nechce..:)
A co slavný franta? Nedávno tu někdo dával fotku XC jednočepů, ten by se mohl vejít do limitu? Jinak u kvalitního značkového rámu bych se bazaru nebál. Pak je ještě jedna možnost, koupit ve slevě celý kolo a rozbrat ho na komponenty a ty prodat. Třeba Canyon.Znám případy, kde dva lidi domluvili, jeden vzal rám, druhý vidlici…
o tom jsem taky premyslel..ale uz je to risk..jestli bych komponenty prodal tak,aby se mi vratily penize,ktere bych do toho dal navic..Jinak po bazarech se divam,myslim,ze by to nemuselo byt spatne…i kdyz je tam samozrejme taky riziko…ale to je vzdycky
myslim, ze tento ramik by celkom predcil tvoje ocakavania… len neviem ci posielaju aj do CZ. www.bikesunltd.sk/?…
santa cruz superlight 2006, tlmic fox float R, vo Vele ho celkom pochvalili, skus porozmyslat…
nevypada to vubec spatne…za tu cenu s foxem float R je to rozhodne hodne lakave…jeste popremyslim..diky moc za tip
myslím že tenhle link už tu někde byl :)
Já se divím že jim za ty peníze vůbec ještě nějaký zbyl, já bych si za tyhle peníze klidně pro něj i dojel.....vždyť kolik je teď SK, to je snad kolem 30 halířů neee ??? :oDDDD
Je to pořád 15tis. Kč (je to pořád přes 80halířů) a tlumič jen Rkový. To bych tedy raději vzal toho Canyona XC3. Mě by se chodem líbil mnohem více, k tomu RP23 tlumič a po rozprodání zbytku se dostane na cca podobnou cenu (nebo si ho může nechat celé jak je a pokud má komponenty ze současného kola, tak střelit místo toho celé to kolo).
Jasně pokud má 30 tis a pokud se mu to podaří rozprodat ( v tom bych neviděl problém) tak souhlas. Ale podle mě ty peníze asi dohromady nedá. Tady vyplázne 15 tis a má jistý rám s tlumičem – sice obyč jednočep, ale podle testů tenhle nefunguje špatně a navíc je to Santa a to se u některých lidí počítá – já vím že jsi pragmatik a tohle tě zrovna nebere :o)
Navíc když chce koupit peedstra, tak by mu jednočep určitě nevadil a když už rozhodování jestli Speedstra nebo tohle tak já bych neváhal :) – prosím eRBééfilly aby mě to opustili… :o)
No pokud nedá 30tis., tak to je pak jasný. Mě taková možnost vůbec nenapadla. Já v jeho věku, když jsem kupoval kolo a měl jsem jen 10tis., tak jsem si někde sehnal i těch dalších 30tis. na pěkný kolo a to bylo s tím, že je musím splatit a vydělat během roku. Kdyby to bylo s tím, že je dostanu za rozprodej dílů, tak to bych vůbec neváhal, to je o to větší brnkačka.
No a vůbec bych si nebyl jistý tím, že on sám ví, který systém zadní stavby mu bude sedět a že by chtěl Speedstera z důvodu, že ho zkoušel a že zkoušel i všechny ostatní systémy. Ale třeba se v tomhle mýlím a má v tom jasno.
kdybych si byl jisty,ze ty penize dostanu za ty komponenty zpět,tak bych si pujcit urcite dokazal,v tom by nebyl problem..Ale ted spis resim, jestli by pravdu nebyl lepsi ten speedster…Asi se na jednocep divas,jako na neco historickeho,ale myslim si,ze to tak neni…i kdyz je pravda,ze jsem se na nem jeste neprojel(ne,ze bych se o to nesnazil).vsechno ma svoje vyhody i nevyhody a ty je znas urcite lip,nez ja..Proto se tady radim,co by bylo lepsi..
Já netvrdím, že jednočep je obecně horší, takové soudy tu rozhodně vynášet nechci (to by tu ztrhlo stejně jen flame), ale mám vyzkoušeno, že mě osobně se nelíbí oproti dobře udělanému horstlinku jak jednočep chodí a to je pro mě rozhodující. Někomu se to klidně může zdát jinak. A taky každý máme jiné požadavky. Já už jsem aspoň došel do stádia, že přesně vim, co od fulla požaduju a k tomu hledám ideální řešení. A při hodnoceních kol jsem trošku ovlivněn tím, co vím, že je dobré pro moje požadavky a můj styl jízdy.
Urcite ano,kdyz vis presne co chces,mas to jeste k tomu odzkouseno a mas s tim nejake zkusenosti,tak je to idealni..ale taky sses k tomu musel nejak dopracovat..Toto prave bude muj prvni full,tak s tim nemam zadne zkusenosti a zkousim se tady poradit..
Hanak prodava GT iDrive 4–2.0 za 12000, to je celkem zajimavy, jen mi tam nehraje ze ten ram by mel mit tlumic Fox Float R, ale to R tam nema.
ber I drive velohanak.cz/zbozi.aspx?t=11&sm=1_4_70 za ty penize nic lepsiho nesezenes
nevim,nevim..iDrive bych asi nechtel.GT mně moc sympaticke neni..Ale na druhou stranu ta cena je opravdu hodne zajimava…
ale tohle je dobrá nabídka, na nějaké sympatie bych se asi vykašlal :)
A dokonce mají i Idrive 5, ale to už by asi bylo na tebe moc, ale idrive 4 2,0 se mi moc líbí.........
to nevim,jestli pujde..:-) jak to mas v mozku nejake sekle,tak se to blbe obchazi…:D
No já tě chápu, já taky bral srdcem.....prostě kolo se mi taky musí líbit, je to můj fetiš, jsem děsně zátíženej na oblíbené značky a utrácím za ně nezřízené peníze :o)
přesně tak…mluvíš mi z duše.. :-)
kdybych měl patnáct tisíc, tak tenhle a dováží ho trinnity.cz www.bicy.cz/katalog/?…
nevím ale 85mm už mi přijde hodně retro :)
Jen takový doplněk, jsem si listoval posledním Velem a vidím titulek XC fuly za xx peněz a pak se podívám co se testovalo a tam bajky se zdvihy 120–150mm :)
Prostě nový standart asi.....no v každém případě 85mm bych vzadu asi nechtěl, páč by mi to přišlo málo. Tohle tak pro závodníky lačnícího po vyvřínech, ale ne pro běžného hobíka......
což je ovšem nesmysl, protože kdo nedá xc terén na 100 nedá ho ani na 150, nehledě na to že se se 150/150 nadře jak debil…
Ale Lister nenapsal o tom, jaký terén dá a jaký ne ani slovo. Taky dám na fullu jen nepatrně více než na HT, ale stejně bych nechtěl 85mm ani náhodou a těch 120–150mm se mi zdá na pohodové XC ježdění přesně akorát (samozřejmě se najde kolo i se 120mm které nepojede a které vhodné nebude a těch se 150mm které budou nevhodné bude už většina).
jasně ale psal XC fully 120–150 já jen že FR i DH se jezdí se 150, 200 už je na FR dost a na DH akorát. Tak mi přijde divný segment XC rozšiřovat až k 150.
Sám bych si u některých kol nebyl jistý, do jaké kategorie je zařadit. Třeba zrovna Cube Stereo, který jsem si vybral a mám objednaný. Psaných to má 140mm, naměřených 150mm. Co to tedy je? :-) Kam ho osazeného Talasem zařadit? Má to těsně přes 12kg, komponenty jsou laděné jasně do XC a to včetně průběhu zadní stavby (na velký skoky to je málo progresivní). Na freeride to není ani náhodou, to už třeba takový Canyon ES letošní model je laděný více k FR (jak osazením, tak průběhem zadní stavby) a přitom má zdvih reálně nižší. Takže je spíš otázka, co si kdo představí pod XC. Já bych tomu říkal pohodlné AM. Jezdit s tím budu ale pohodový XC, moje jízda nemá s FR nic společného.
Podle mě se začnou teď více objevovat kola, která budou zdvihově kolem 140–150mm a budou laděná hodně do XC. Ono s tlumičem přepnutým na propedal takové kolo stále jede opravdu skvěle.
spis problem tehle kategorie byhc videl hlavne v tom,ze kdyz si zvyknes,ze mas kolo se zdvihem rekneme 140mm tak si pak zkusis neco malo skocit.Zjistis ze na to nemas riditka a predstavec tak je vymenis,pote ti zacne vadit geometrie a ses u endura s stjenym zdvihem treba ale super ovladatelnosti ktery uz ale pak tolik nejede…
jo to si taky myslim. takovej neutralizer strachu. ale rozštípat se na tom můžeš stejně jako na 120 :)
no to mi letos povidej…
U někoho to platit určitě platit bude, pro ty je tu spousta jiných kol laděných více do endura. Ale já si právě myslím, že pro nemalou skupinu lidí to právě neplatí, já jsem takový ukázkový příklad. Ona je opravdu velká skupina lidí, kteří nikdy větší skoky provozovat nebudou, ale časem zjistí, že i na to pohodové XC je ten vyšší zdvih super.
jo taky do kategorie enduro spada na jedny strane treba canyon ES (kterej je podle myho XC s vyssim zdvihem)a na druhy neco stylu nomad,RB monster atd.Urcite je k mani hodne siroky spektrum ruznejch biku.Spis si ale myslim ze se rozsiri skupina tzn Trail biku a endura se posunou jeste dal do zdvihu…Nakonec dnesni zivotni styl je endurum naklonenej protoze nevyzadujou zas az tolik casu co na nich clovek muze sedet (jedu prece pro zabavu:) )a pritom se na tom da vyplavit adrenalin.A navic to nejsou nepouzitelny obludy.Problem akorat nastane pokud clovek chce opravdu univerzalni kolo protoze nakonec to sice funkcne bude ok ale pak je o kazdej komponent strach.
nedje o to co kdo dá, ale prostě o pohodlí. když si vezmu těch 85mm, z toho dobrých 20mm zasednu, minimálně 1cm na konci mrtvý chod jako ochrana proti chození nadoraz tak kolik mi zbyde.....no moc to nebude, to už je jen na takové dotlumování.
Prostě kupovat fulla s 85mm mi přijde hodně retro, když 100mm na tom nebude ve sportovních ambicích hůř a nabídně víc, nehledě na to, že se najde dost kousků, které ten samý odpich nabídnou i při 120mm a pohodlí o dost víc.........
diky za tip,ale jak rika Lister, 85mm mně přijde hodne malo..navic se mi ten ram opravdu moc nelibi…
No ale to je ovšem paráda … už jsem se při pročítání tohohle threadu vzdal jakýchkoliv nadějí do budoucna, ale tohle je moc milé …
Zdravim, no dle mého názoru se za tuto cenu nic moc nesežene, ale myslím si že třeba do 25tisíc to neni ještě tak šílená cena a člověk se objetuje. teda jen můj názor.
kdybych měl stály příjem,tak určitě..ale jsem student a další 10 litru nasetrit je pro me tak minimalne na pul roku az rok…A radost jsem si chtěl udělat už letos..ale nakonec si to možná rozmyslím a půjdu do toho na jaře po maturitě..
zdar studente,a co tak nějakou ameriku-zaty peníze už hned což?:-)
sory nevšiml jsem si že tu ten odkaz už je
jj,už to tu je..jinak byc asi vzal radsi toho canyona XC 3 a prodal dily…to by byla asi lepší volba..samozřejmě je to větší risk,než koupit jenom rám,to je jasne..jinak diky za tip
jinak pozor! Koupit nové kolo a myslet si, že díly prodám není jen tak něco jednoduchého-prostě díly vždy prodáš se ztrátou a některé neprodáš vůbec. Tak jen toto. Ať už zvolíš jakkoli přeji ať se to podaří.ahoj B.
To záleží, co myslíš tím prodat se ztrátou. Třeba u Canyonu ES5ky si dokážu představit, že rozprodáš kolo po dílech za víc než ho celé koupíš (samozřejmě tu je ale riziku, spousta práce,…).
máš pravdu,Canyony jsou na tom podstaně lépe co se týče výbavy než v této cenové relaci podobná kola-tzn. je toto možné:-).To víš-Hayes Sole z Reigna nikdo nechtěl:-)
a jelikož jsi mladý,tak je třeba si taky zhodnotit co budu jezdit časem- pokud chceš chrtě závodit-jedině xc full má smysl, pokud chceš ale jezdit na pohodu a užívat si možnosti „volného“ ježdění ad. Lysá po turistických cestách, traily a pod.,zaměřil bych se na vyšší zdvihy než 100mm.-Tyto ti stejně nebudou za pár let stačit-a měnit stále rám je dle mne k ničemu. 130 mm je optimum, které by ti mělo vydržet pěknou řádku let. Na těchto zdvizích se dá jezdit jak AM, tak enduro i lehčí fr. Já šel z pevňase rovnou do 150mm a vůbec nelituju, na asfaltu jsem dost průměrný, ale co se týče terénu, není skoro místo co by to kolo nesjelo:-)(myslím kolem jetelné) Biker je stále horší než kolo. A jsem rád že ho za pár let nebudu muset měnit za jiné-prostě pokud vydrží tak dobudoucna jen OBR Vůdce:-)Reign mi otevřel novou cestu k pojetí MTB:-)
se zavodenim to nejak neprehanim..sem tam mam v planu si zajet nejaky maratonek,ale spis si uzivam jizdy..ted mam nejakou nabidku na levnejsi jety ram.Pokud to vyjde,tak ho prijedu 1 az 2 sezony a pak koupim neco poradneho…videl bych to na nejakych 130,nebo 150 zdvih..
Možná zkus něco levnýho jako tohle a přeházej zbytek věcí ze starýho kola. Když zjistíš, že je to ono, pořídíš si něco lepšího nafurt nebo zjistíš, že pro tebe tudy cesta nevede. To máš cca za 6 tisíc, tj. za cenu tlumiče.
to je jak RMachine
rockmachina ale seženeš jen v 17 to mě sere
Není, toto je jednočep.
mam ted nejakou nabidku na levnejsi jety ram..asi ho vezmu,necham tak 1 az 2 sezony,nasbiram zkusenosti a pak si koupim neco lepsiho…
ahoj, nemáte představu, kolik by mohl (resp. měl) stát jetý rám GT i-drive 4 v slušném stavu velikosti M? dík
No, když nový model 2007 prodávali u Hanáka za 11990 i s tlumičem, tak určitě pod 10. Otázka je, jak je jetý.