Chtěl bych se zeptat jestli je lepší vidlice SR XCR-RL/upravená/neupravená,nebo Epicon/upravená/neupravená
mělo by to být pro člověka s 50 kily"-)
Chtěl bych se zeptat jestli je lepší vidlice SR XCR-RL/upravená/neupravená,nebo Epicon/upravená/neupravená
mělo by to být pro člověka s 50 kily"-)
Anketa: Kterou z těchto vidlic by jste si vybrali
A co nynější xc-pro proč ty jsi tam nezařadil. jsou v něčem špatné? viz. www.srsuntour-cycling.com/…9e/index.php?…
No už jsou dražší,ale uvítám každý jiný návrh:-)
mam lonsku XCR,naprosto bez problemu,nebyla rozdelana,jenom obcas oddelam pruzinu a nafikam tam trochu teflonu
asi bych zkusil kontaktovat milana jelikoz pod toudle vahou chodi skoro kazda vidle blbe…
Je to tak, jsi první, kdo počítá s tím, co je v úvodu a to je váha jezdce. Skutečně tato váha je opravdovou zatěžkávací zkouškou pro pružení a vyžaduje tu nejvyšší citlivost. Po kolikáté ale narazíme znovu a zase na problém. Je tahle vidlice opravdu tak dobrá a nebo stačí tahle? To nerozhodnu já, rozdíly znám a vím jaké jsou různé typy ale sdělit to na dálku dost dobře nejde. Tedy jde, znám postup i metodu ale rozhodující je aby jí znal ten, kdo se rozhoduje. Metoda je samozřejmě graf charakteristiky ukazující právě tu míru citlivosti. Pokud mám pouze hrubě pojmenovat, tak rozdíly upravených a neupravených verzí budou obzvláště pro tuto váhu obrovské. Když ale chce cokoliv, co doporučí většina, tak klidně může zařadit do výběru i RS Dart a podobné vidlice potom už valstně rozhodne jenom cena. Funkce proti původní vidlici v každé variantě výběru překvapí vždy ale skutečné hranice a možnosti, jak by dopadl jiný výběr už většinou počkají až na nákup nové vidlice. Zkouším naznačit o čem že to jsou ty metody rozlišování a vlastní měření vidlic.
podla grafu upraveneho epicona, ktory sa tu na fore objavil som mu prave toho epicona odporucil. o tej xcr si tu uz tiez pisal, ze na nizku hmotnost by mohla byt ok a navyse tusim easyrider ma od teba xcr pre svoju priatelku, tak by mohla aj tato vidla byt vhodna, akurat ten system pruzina/elastomer ju posuva hodne za epicon…
Ne XCR pro přítelkyni má ode mne Peslezdírou a taky popsal chování vidlice navíc s jezdkyní která přesně odpovídá zdejšímu požadavku. Rozhodování mezi vidlemi zde předloženými je vlastně rozhodování cenové, protože XCR je jiná kategorie ale pro váhy 50 kg může nabídnout hodně podobný projev. XCR samozřejmě nebude vždy rovnocená ale rozdíl ceny zase vše vyváží. Při opravdu úsporném řešení bych klidně XCR doporučil, samozřejmě upravenou.Po úpravě je to totiž opravdu funkční olejové tlumení navíc seřiditelné.
aha, tak to som nevedel, ze ten tlmic v xcr upravujes. potom je to samozrejme otazka penazi…
No co si vzpomínám, tak starší verze Suntourů měli právě problémy s tlumičem. Mě by spíš zajímalo, jak je to s tím Epiconem. Mnoho lidí tvrdí, že je OK i bez úprav. Ale pokud má tlumič stále blbě(nastaven) již z výroby jako XCR(který ho asi blbý má-když ho milan upravuje), tak bude bez úprav také nahouby.
nema milan neupravuje tlumic ale ostatni casti – jak jiz nekolikrat psal epicon je prvni santus ktery ma tlumic vporadku
Díky za info. Tak konečně s tím Suntouři začali něco dělat.Možná ji pořídím časem na druhé kolo. Doufám, že v ní půjde otočit tlumič jako u starých Suntourů. Chci mít totiž ovládání zpětného útlumu na korunce.
Jinak zpět k tématu. O xcr tedy asi všichni hovoří především kvůli nižší ceně než Epicon, že. Otázka je, vyplatí se za těch pár korun na XCR ušetřit oproti epiconu? Přecijen, pružina nejde tolik ladit a očekával bych, že z Epiconu se dá vytáhnout laděním víc. Jinak asi nebudete mít nikdo epicona a podobné Suntoury 2007 tak dlouho, ale přecijen-máte někdo již nějaké zkušenosti s loupáním eloxu z nohou Epicona a ostatní levných Suntourů 2007? Epicon má myslím kovové vnitřní nohy a na nich elox ne. Možná by bylo vhodnější chromování na kov ne? Elox se většinou dává na hliníkové nohy.Nebo existují nějaké verze Epiconu z hliníkovými vnitřními.
Díky za info.
No kovové vnitřní nohy má, hliník i ocel jsou kovy:) Ale jak vypadají nohy upraveneho Epicona po 300 kilacich si muzes prohlidnout(ale na ty fotce to vypada hur nez v realu). Na funkci to nema vliv, hezky to neni. Budu muset jezdit plny zdvih, aby se odrely nohy cely:)
Ty jo po 300km, tak to je drsný.Hlavně ten větší šikmý vryp. No teoreticky, když se ten elox odře, tak bude mít vidla trošičku větší vakl. Chdyby udělali klasický tvrdochrom tak je to lepší-ten již Suntouři umí. Jinak ještě jednou díky za info.
ten „šikmý vryp“ je jen odraz mustku vnějších nohou od blesku. Jinak kdyz to odrene misto prejedu prstem, zadna zmena poznat neni, ta cerna vrstvicka je uplne tenounka
:) (za ten „vryp“)
Uff, to bych asi teda nechtěl. Takhle dodraný nohy. Jak jsou ty rýhy(podélný) hluboký? Moje obstarožní Aerosa vypadá o dost líp po cca 15kkm. Tohle tu porci imho ani nevydrží.
Jak jsem psal, nejsou to zadny ryhy, pri pohlazeni prstem neni vubec nic citit, je to ciste esteticka zalezitost. Ale je to skoda, stara Z5 nema po 6 letech ani jeden sram. Ale za ty prachy:)
Jak píšu dole, stará Z 5 je Al slitina a povrchová úprava na ní je zcela jiná, i Suntour nemá problém s černýma nohama a al slitinami, bylo to na XC PRO, je to na RUXu a taky Axonu 2007, tam problém nebude.
O výdrž nemusíš mít strach a soudit podle fotky taky nemusíš. O vzhledové újmě upozorňuju od začátku, protože tohle je vyzkoušené na mnoha typech a mnoha výrobci a vždy se stejným výsledkem. Jenom pro lidi, kteří nerozlišují ocel a Al slitiny je překvapením, ře černá barva někomu drží a někomu ne. Na ocelových nohách, které mají černou úpravu je výsledek vždy přesně takovýhle. Pod tím zabarvením totiž není nějaký měkký materiál, který měla tahle vrstva černé chránit, je tam pouze ocel a s tou se následně nic tak strašného neděje. Hezké to není, to je pravda ale závěry o trvanlivosti k tomu nepatří.
Já jezdímuž 4 roky Axona, loni mi ho Milan upravoval a nohy jsou pořád černý a stejný!
Řekl bych, že ten starý Axon má nohy z nějaké slitiny hliníku a jsou eloxovaný. Epicon má nohy ocelový s jinou povrchovou úpravou.
Starý Axon má přesně stejné provedení jako máš na XC PRO. Tam problém není a ani když byla použita barva černá. Tohle samozřejmě platí i pro Axona 2007, vše je to Al slitina. Epicon jediný má nohy Cr mo ocel.
ma aktualny Axon a Epicon skutocne identicke vnutornosti ako tu ktosi tvrdil?
O jakou část vnitřností ti jde?
Tam toho predsa moc nie je.
V jednej nohe tlmic a v druhej vzduchova pruzina. Ktosi tu tvrdil, ze az na material noh a krku je Axon a Epicon identicky.
Kedze Ty si ten najpovolanejsi, zaujima ma, ci je to blbost alebo pravda.
K Epiconu sa da najst tento exploded view (je pravdivy aj pre Epicon LOD???) srsuntour-cycling.com/customGates/scripts/binary.php?BinaryCodeID=769&filename=3D
K aktualnemu Axonu som nenasiel nic.
Princip obou vidlic je totožný pokud by se jednalo o záměnnost jednotlivých dílů, tak až na výjimky to možné není K čemu je ale dobré takovéhle zkoumání tomu nerozumím. Zrovna tak by byly třeba částečně záměnné vnitrřnosti Tory a Reby. a přitom to nikoho nenapdlo zkoumat. Myslím, že vždy každému stačila informace jaký systém se v kterém modelu nachází. Tak zcela jednoduše je to systém vzduchové pružiny stejného principu ale trochu jiného provedení a stejného olejového tlumiče.
K čemu je ale dobré takovéhle zkoumání tomu nerozumím.
Ja som taky koumak a jednoducho ma to zaujima. Som rad ked viem ako veci funguju. Preto aj k mojmu aktualnemu autu mam pre istotu vsetky tri servisne knihy, ktore sa daju zohnat.
Este jedna vec by ma zaujimala. Ked pozeram na zoznam dielov, tak vidim, ze vzduchovy piest nie je rovno v nohe (ako napr. v Skarebe) ale v nohe je vlozena dalsia trubka a az v nej je piest. Podobne je to aj s tlmicom.
Aku to ma vyhodu? Resp. aka uvaha moze viest vyrobcu k takemuto rieseniu? Ved vo vysledku to je iba tazsie o tu vnutornu ruru bez zlepsenia pevnosti nohy.
Alebo mi nieco unika?
Mám to samý. Ten elox jde dolů dost rychle:O (pokud to pomůže tak podobnej elox šel rychle dolů i z vodích sloupů strojů na vstřikování plastů v ceně dsítek milionů Kč)
Zase znova a dokola, není to elox. Al slitina drží, ocel neddrží. Jednoduché rozlišení pro každého a dosud vždy platné u všech výrobců. Na strojích, stejně jako třeba na zbraních je používáno u oceli brynýrování (černění) A stírá se vždy, není určeno jako ochrana proti velmi intenzivnímu otěru.
Na Al je elox? Tzn do hloubky?
Proč?
Jen me to zajima…
Elox jak si mnoho lidí představuje a je často dostupná ma jiných komponentech to není. To, co je používáno opravdu bylo nazýváno také tvrdoeloxem, používaly se i titannitridy a RS má zcela jistě něco, co může být průhledný lak s vysokou odolností na eloxovaném základu. kdo by chtěl zkoumat detaily měl by se jistě zeptat výrobců. Pro běžné uřití je ale důležitý výsledek a jak to působí v provozu a tam to vychází takhle, jak je popsáno.
Pre povrchovu upravu ocelovych noh by bol najlepsi tvrdochrom. Vydrzali by dlhsie a klzali by sa lahsie. Pricinou preco sa tam nedava tvrdochrom je asi cena.
Tebe sa Milan uz dostalo vela vidlic do ruk. Videl si aj ocelovu vidlicu s opotrebovanymi nohami? Nemyslim so zotretym ciernenim ale s nohami tak silne opotrebovanymi, ze kvoli nefunkcnosti ich bolo treba vymenit. Je vobec mozne aby sa pri normalnej udrzbe (vidla je namazana) nohy (nie puzdra) opotrebovali?
Kladeš otázky nahoře i zde které přísluší spíše výrobcům. Nezapomeň, nejsem tvůrcem hardwaru, využívám ho pro lepší funkci tedy spíše tvůrce software vidlic. Zajímá mě co lze vytvořit z daného základu a jak ho lze využít pro funkci.
A není lepší přirovnávání overclocker(česky přetaktovávač) :o) ?
Kladeš otázky nahoře i zde které přísluší spíše výrobcům.
to je jasne ale Suntour neodpoveda :-)
Naozaj, poslal som im zopar podobnych otazok, potvrdenie o prijme mailu prislo ale odpoved ziadna. Dokonca ani ziaden plan predpisanej udrzby standardneho epiconu.
Z ludi na bikefore mas ty najviac skusenosti, tak logicky smerujem moje otazky k Tebe.
Inac neviem, ci vies o skupine tunerov na Suntour, ktori su podporovani rovno firmou Suntour a robia cosi podobne ako robis Ty.
Kukni sem www.srsuntour-tuning-base.com/
Mozno by si sa mal tiez registrovat ako certifikovany suntour tuner.
Tu je este na tych tunerov odkaz rovno zo stranky Suntouru
Znám to.
A jen tak mimochodem, velmi rád se poměřím s jejich certifikovanými tunery. Jsem vlastní necertifikovaný a kontakt se zástupcem výrobce jsem měl již před touto nabídkou na jejich stránkách.
zkousel jsem na podobnou vahu nafoukat revelationa a vysledek rozhodne nebyl nijak slavnej a nemuzu rici ze by slo o nejak extra vhodnou vidli na tudle vahu..Proto bych asi poohled po tom upravenym epikonu.Jinak kdyby se dala sehnat bych asi volil treba staryho skareba nebo starou judy-ty se daly nastavit i na nizsi vahu,otazka je taky ale dostupnost pruzin.dalsi aspekt je,ze pokud vim tak treba starsi RS(az do prvnich duku)mely kratky pouzdra coz v kombinaci s mensim prumerem nohou znamenalo pomerne mensi pasivni odpor a tim i moznost dosahnou vetsi citlivosti i na tuhle vahu.Jako zajimava volba se zatim zda i letosni minute bez SPV,protoze ta se jevi o dost citlivejsi nez airuturn.Nicmene sem se nejak rozkecal,tohle je vsecko bud nedostupny kvuli cene nebo uz nesehnatelny
Nevím, jestli se tady rozpovídá Flinker ale on má teď čerstvou zkušenost při přechodu ze Skareba na laděného Epicona. A to ještě musím upozornit, že jeho Skareb byl v super stavu, konzultovali jsme servis a znám citlivost, kterou on sám úpravami dosáhl. Jinak Minute na letošní rok by byla zajímavá vidlice papírově ale dosud tady snad není a všechny typy navíc mají SPV, jak je nastavené, to je právě neznámá. Ale žádné SPV nemůže soutěžit právě v disciplíně počáteční citlivost, to není pro jakýkoliv inteligentní systém to pravé.
No XCR som nejazdil, ale ak tam nieje ozaj vyrazny cenovy rozdiel, tak potom urcite Epicona. Jedina chyba ktora sa da vytknut je ta cierna farba na vnutornych nohach, ale ked sa odrie dostatocne, tak to prebehnem lestenkou a bude tam krasna strieborna. Co sa tyka vlastnosti tak inak same plus. Rozumna vaha, uzasna pevnost, a hlavne spickova citlivost. A overil som si ze nema nectnost lacnejsich vidlic – ani pocas dlhej prasnej jazdy (80km) nemeni vlastnosti, stale ide rovnako hladko. Ta citlivost je ale uplne z ineho sveta, aj dobre naladeny a cerstvo namazany skareb (100m zdvih) sa s tym nemoze merat. A aby sme sa nebavili len o citlivosti na male podnety, tak ani pri „pozierani“ poriadnych sutrov Epicon nevaha. V zjazde si to vcelku davam, a nevyhybam sa ani skokom a obcas vletim do poraidnej blbosti – no chytim pevne rajdy a epicon (a zadna stavba) to nejak poriesia :-)
Inak lock je tiez dobre rieseny, s dualmi si velmi rozumie, a velmi rad ho vyuzivam. Vidla sa da trocha stlacit, nieje uplne betonovo tvrda. Ked ma chyti chrtia nalada tak s locknutym epiconom idem vsetky kopce a rovinky a otvaram si ho len do zjazdu.
Dalej je prijemna moznost nenarocnej prestavby od 10 do 14cm, keby na tom niekto trval, mozno by sa dalo aj na 8 :-) Momentalne mam 12, este zvazujem geometriu, mozno skonci na 10. Ale dobre je to, ze ma clovek na vyber. Tych 14cm musi byt fakt luxus, ale vzadu mam len 8cm zdvih, tak sa musim drzat u zeme :-)
Epicon je moja tretia vidlica od Suntouru, medzitym RS a Manitou, a musim povedat ze jasne vedie.
nn to neni pravda existuje minute v klasicky verzi TPC a dokonce i pruzinova,ale mluvil sem o vzduchovy
ale asi nejde v cr sehnat,nebo je montazni nicmene jednotlivy jeji specifikace existujou .. www.hbsuspension.com/items.asp?…
Bral bych Epicona, sám sem si ho před 14 dny pořídil:-) Neupravený je super, uplavený od Tuningtestu bude určitě jěště citlivější. Ale mě bohatě stačí neupravená verze RLD 140 mm disc.
urcite upraveny epicon… xcr je pruzina/elastomer, aj ked vraj dobre vyladitelna. olejove tlmenie je vsak nieco uplne ineho…
To moje hlasovanie bol omyl! Tam som kliknut nechcel. Ale zrovna tu smirujem nieco o vidliciach pre 50kg zavazie.
Využiju tento thread k otázce pro všechny, především ale asi Milana1: Kámoš, kterej dost vyrostl a dlouho se nehýbal, chce začít jezdit, má starýho bajka, na kt. by chtel novou vidlici a nemuset do ní dát desetitisíce.. často se tu mluví o těch, především vyladěných, suntourech- může se použít i na jezdce, co má 110kg a 190cm?
Já osobně mam R7,ale na zimáka co sem teď dostal od bráchy/ starej Author basic s pevnou vidlí/, bych o tom taky uvažoval, ale taky mam ± metrák. Připadaj vůbec při takovejhle vahách vidle zmíněné nahoře v anketě v úvahu?
Jo, nejezdím žádný hustoty, kámoš asi taky nebude
Na tuhle váhu určitě Epicona nebo Axon, ať je to vidle s 32mm nohama. Na tu váhu by neměl být žádný problém. A stejně v XC vidlicích nic výrazně pevnějšího neexistuje (všechny 32mm jsou na tom velmi podobně a rozdíly jsou malé).
Nemusíš mít žádný strach. Těžší jezdec nemusí mít tak citlivou vidlici. To se říká často ale věř mi, že i takovýhle jezdec tu extra citlivost rozezná a ocení o lehkém jezdci není třeba vůbec diskutovat. Když jsi jezdil dosud na R 7, tak ta má i na těžkého jezdce nekomfortní chod díky velkému momentu odtržení. U R 7 je to dané hlavně nastavením pružiny a je to ještě horší, než Marzocha. Pevnost R 7 je na uvedenou váhu již nedostatečná. Přírůstek pevnosti Epiconu proti R 7 je výrazný a rozhodně ho poznáš a oceníš. Kdybys chtěl ještě výraznější rozdíl nabíd bych ti ještě nábu s pevnou osou na matky a ne na rychloupínák. Výsledek se tím ještě násobí a rozhodně bych to doporučil. Pokud bys chtěl srovnání, tak provedení Epicona s takovouhle pevnou osou lze srovnávat s Pikem a jeho pevnou osou. Asi takhle vypadá extrémně připravený Epicon pro těžšího jezdce.
Ta R7 byla velmi výhodná koupě,vzduchovka s uzvíráním na řidítkách,co hodně používám, výměna za velmi starou RS. Jezdim na Véčkách, je mi jasný, že na kotoučovkách bych jí mít nemohl, to by nevydržela… já se optám a i sám bych se někdy ozval.. nyní kůli rekonstrukci bytu nic nestíhám časově a finančně, ale vážně bych se časem ozval..váha vidle u mě není důležitá, jezdím jen pro radost a abych se někam dostal, něco viděl, žádný závody..obecně: není s pevnou osou na matkách obtížná manipulace, zvláště někde v přírodě při defektu?…pečlivě studuji Tvé příspěvky zde, je to pro mě, jako totálního lajka dost poučný… díky za odpověď
Ono nejde jenom o tom, že by to ta vidlice nevydržela, kupodivu to vydrží velmi mnoho při běžném užívání beze skoků. Ta pevnost se projevuje hlavně v ovládání kola a ty sis na to zvykl a nepřijde ti to. Rozdíl ale okamžitě poznáš při záměně za konstrukčně pevnější vidlici. Když si zvykneš an pevnější, tak už potom rozeznáš méně pevnou vidlici okamžitě a bude ti vadit. Tohle právě je o zkušenostech, které získáš. ta pevná osa je samozřejmě horší na manipulaci ale hrozné to není. A ta pevnost a ovládání ti posune ovládání zase dál a vrátit se zpět k rychloupínáku rozhodně nebudeš chtít. U R 7 bych ti dokázal nabídnout vyladění a citlivost na počátku ale právě z důvodů nevhodnosti pro tvojí váhu by to bylo zbytečné. R 7 je jistě dobrá koupě ale pro jiné použití.
jasně, já vím, před tím jsem měl starýho RS Judy, ta R7 byla za od „vděčnýho“ pacienta za 5ooo v době, kdy v kamenym krámě stala i 15oookc,tak jsemjí rád vzal i proto,že jsem nevěděl,co vím teď. Asi jsem si fakt zvyknul, proti tomu RS to byla nádhera, krom toho vážně jezdim spíše cykloturisticky a prudkej sjezd spíš sejdu, než sjedu, jsem dost srab, i pro tu váhu…obecně:nejsem moc technický typ, nevim,jestli bych neměl problém s tou p.osou na matkách + klíč všude sebou, ale když říkáš, že to není tak strašný… ale jestli to má smysl, když moc „neřádim“… no rozhodně bych asi někdy na podzim se ozval a případně zajel.. není to zas tak daleko..rekonstrukce snad bude hotová a návštva daleký země za mnou…ozvu se a možná i dřív, kůli tomu kámošovi, jestli to teda s tím kole myslí vážně. Ještě 1 dotaz- byla by odTebek dispozici i vidle ze zámkem na řidítkách, zvykl jsem si na něj a dost ho používám- všechny výjezdy na asfaltě a lepších cestách..? a dokážou v běžném servise servisovat vidle po Tvé úpravě?
Nekladu si podmínky pro servis ale když to nebudeš dělat doma sám a dáš to do servisu, tak vzniknou okamžitě problémy, budou se divit proč je tam olej, když oni znají vazelínu a podobné objevy. Každopádně jestli jsem ve tvém dosahu, tak přijeď a servis u mě ti mimojiné zaručí trochu více, než jen očiětění a vše zpět, jak se to děje normálně. Já v úpravách a zkušenostech postupuju stále dál a udělat i náísledné úpravy při servisu se může jenom vyplatit.
o.k. je to cca 90–100km, pokud by to nebylo nutný každej měsíc… sám nevím, mé samoservisní schopnosti skončily u favorita,tam jsme si dělali vše sami, na vidli bych musel projít patřičným školením. Díky za nabídku, možná Tě naB-F občas ještě budu otravovat dotazy a na podzim zajedu, budou-li „elementálové alespoň trochu příznivě nakloněny“
Elementálové nakloněno, rohlíčky správně vypečeny a nebude problém :-) Větší servis to vyžaduje po sezóně ostatně jako všechny vidlice.
tak jo, když tu všude čtu všude všechnu tu chválu, tak se těším… 6.,7.,8., moc pracuju, bych vydělal a nemusel se zadlužit na tu generální obludnou přestavbu bytu, protože bejt ve službách a vydělat a pak zaplatit jiným je pro mě snažší a časově výhodnější, než si vše dělat sám, hlavně obklady!!, v září jsem asi v U.S.,tak až se vrátím, tak si dovolím ozvat se.
jen ještě 1×: je natěch suntourech možný zamknutí na řidítkách?
Jo. Dělaj se jak se zamykáním na korunce, tak na řídítkách. Cenovej rozdíl asi 800?
díky! už bych jinak než na řidítkách nechtěl…
Epicon od Milana je něco snového a mohu jen doporučit i pro muší váhu! Já sama mám něco málo přes 50kilo (teď po 12-ti denním svaťáku,kdy jsem z nervů ani nejedla ještě o dobré 3kg méně,ale dopadlo to dobře…za 4:-)) a vidle chodí jako po medu…tu černou barvu neřešte,je to bezvýznamný estetický detail!!! Bože konečně po 12dnech jedu na kolo do lesíka..přeju krádný den:-)))
ehmm..krásný samozřejmě,z těch oslav jsem ještě trochu dezorientovaná na klávesnici..pápá
gratuluju!
I já ti gratuluju. Donedávnas byla právě ty nejlehčí jezdec provozující Epicona ale už to není pravda trumfl tě jeden junior 45 kg.Ten sem ale asi nepřispívá, objednával pro něho otec. Ty se ho hlavně nesnaž dalšími stresy překonat :-)
Junior da vedet, az konecne prijde spravny adapter na kotoucovku ( v CykloProfi se trosku netrefili – faktura sice byla na spravny, ale vlastni adapter uz ne :-( ) a vidlice bude konecne na kole …
Takze junior hlasi, ze penize ziskane za skolni uraz a od babicek a spol investoval velmi dobre. Na rozdil od puvodni Sixky (s nejmeksi pruzinou) tahle vidlice i s jeho vahou opravdu funguje. O vikendu jsme jeli trasu, kterou jezdime pomerna casto. Je v nem rozbity sjezdik, jenz Martin vzdy dojizdel pomalu, protoze mel ruce vyklepane tak, ze dle jeho slov nemohl udrzet riditka. Ted se dolu priritil jak velka voda …
Och díky za gratulace, fuj byl to nejodpornější týden v mém životě! A klid, teď už žádný stres, opět jsem začala pojídat všechno jídlo kolem sebe naprosto neřízeným způsobem, takže rekord asi netrhnu:-))
Já bych měl ještě jeden rozšiřující dotaz :-) Pokud je vpředu upravený Epicon, jaký byste doporučil zadní tlumič?
To spolu nijak moc nesouvisí. Záleží na jaký rám, na jaké použití, jestli chceš nějaké funkce omezování houpání jako propedal/floodgate, kolik chceš za tlumič dát peněz.
Rád bych se vešel do 5000. A tam moc široký výběr není.
Naprostý souhlas s Mlokem ale pro vyvarování se chyb snad lze upozornit, že by to neměl být tlumič a výraznou a nevypínatelnou funkcí která omezuje propružování. Nejvhodnější je samozřejmě systém co nejcitlivější s možností zavření.
mohl bych požádat nějakého vlastníka Epiconu a SR XCR jestli by byl tak móc hodný a změřil délku vidlice od spodní misky ? Na starým kole mám pevnou o délce 395 mm při úhlu hl. tlubky cca 70°. Pokud by se zvedla na cca 500 mm už mi úhel vychází cca 64,6° což je asi špatný. Díky
Ja mam na Epiconu asi 525mm pri 140 mm zdvihu
díky :-) aspoň pro orientaci to můžu použít, ale já bych na to kolo potřeboval spíš 80 mm zdvih, ale budu počítat, že při 100 mm by ta délka mohla být cca 485 mm, to už by se možná vešlo do použitelnýho rozsahu (úhlu hl. trubky)
Zneužiju tohoto vlákna abych poděkoval Milanovi. Včera jsem si od něj vyzvedl poladěnou Marzochu MX Comp ETA a hned jsem ji pořádně prohnal. Musím říct, že je to nebe a dudy proti předchozímu stavu. Po panelce, kde jsem před tím cítil každou spáru jsem měl pocit, že jedu po hladké cestě. A to jsem schválně nabouchal pláště na 4 Mpa. Příští jaro od něj vezmu ještě Epicona pro ženu až po porodu začne znova jezdit.