• Makakumba

    Jak často a v jakých všech situacích používáte při jízdě na kole zabrání pruhu? Dáváte před tím i znamení?

    0 0
    • novas752  

      Když se chystám odbočovat doleva, když je to fakt úzký a v protisměru se blíží auto = předjetí by bylo na centimetry. Není to změna směru ani změna jízdního pruhu = znamení není třeba.

      0 0
    • Kacko  

      Zabírám všude kde by mě řidič/ka mohl ohrozit a je vidět že to má v plánu. Cílem je být předvídatelný, podle toho ukazuju nebo neukazuju. Od kruháče, přes zúžení středovým ostrůvkem, po zatáčku v užší silnici kde řidič nevidí za roh.

      2 0
    • bodlak2  

      Před odbočováním vlevo. Před kruhákem. Před různými ostrůvky u přechodů pro chodce apod. Prostě kde nechci aby mě někdo předjížděl na těsno. Znamení dávám podle situace.

      1 0
    • nooski  

      Pri odbocovani vlevo, kdy najizdim ke stredove care – ukazuju. Pri najezdu na jednopruhovy kruhac si najedu doprostred jizdiho pruhu – neukazuju. Pred zeleznicnim prejezdem – jako u kruhace. Pri objizdeni zaparkovanych aut, dostatecny odstup od prekazky a ukazuju. Samozrejmosti je vzdy treba situaci vyhodnotit pohledem pres rameno a hodi se i poslouchat.

      3 0
    • Makakumba  

      Díky všem, dělám to podobně.

      Na úzké ulici, kruháky, odbočování vlevo.

      Vím, že v jiných zemích je to docela běžné, ale jak se na to dívá legislativa u nás? Spousta řidičů to nevidí ráda, a nejradši by nás viděli jezdit pangejtem, když už nejsme na cyklostezce.

      0 0
      • ms82  

        Vetsina ridicu neumi ridit a predvidat, takze je mi jedno, jak radi se na to divaji. Snazim se o bezpecnou jizdu. To muze znamenat i nekoho omezit. Jeste najizdim na stred pruhu pred prechodem (zvlast, pokud jsem jel v pruhu pro cyklisty), kdyz nekoho na prechodu poustim. Uz se mi stalo, ze poustim a auto profici kolem me pres prechod. To je pro pesiho velmi nebezpecne, protoze kouka na me, kdyz prijizdim prvni.

        0 0
      • psbiker  

        Mě by rádi viděli v pangejtu i novocyklisti (protijedoucí stádo kravek a volů naposled).

        0 0
      • Kaire  

        Cyklista se má držet u pravé krajnice. To je zleva od čáry po pravé ruce ve směru jízdy. Když to ale jde (např. velké, nebo bývalé silnice I. třídy), tak jedu za čárou v tom polo-odstavném pruhu. A popravdě si dost ťukám na čelo, když vidím cyklistu co to nedělá.

        0 0
        • nooski  

          Nekdy to jde a je to bezpecnejsi, jindy je tam hromada bordelu a jet tam bezpecne nejde

          0 0
          • Kaire  

            Souhlas. Já to myslel v místech kde to znám a jezdím tam několikrát do týdne. Blbě sem to napsal.

            0 0
        • PLATYPUS3  

          Jak se to vezme, protože ve sjezdu potřebuješ kolem sebe manipulační prostor takže středem jízdního pruhu je potřeba a sledovat dění kolem sebe jak psal mykovec, když pomalu tak se lepím ke krajnici abych nepřekážel, to se mi posledně v chřibech nevyplatilo, kratkej stoupak, auto v protisměru za sebou slyšíš velký auto, začal mě předjíždět, nakonec se z toho vyklubal klaďák a bylo to nepříjemný. Sem si nadával, že jsem nešel do prostředka jízdního pruhu.

          0 0
          • Kaire  

            Vždyt píšu když to jde. Jinak souhlas. Budu tedy naprosto konkrétní :D. Myslím např. silnici jako je na foto (I/62 Ústí n.L. – Děčín). Jezdím tady denně autem a vždy když předjíždím cyklistu jedoucího před čarou si říkám že by mi to bylo hrozně nepříjemný.

            0 0
            • nooski  

              Tady neni o cem a je to luxusni prostor pro cyklistu

              0 0
            • PLATYPUS3  

              Jo, než jsem stačil opravit po sobě hrubky a odeslat tak jsi byl rychlejší:-)

              0 0
            • ms82  

              Takovych silnic u nas tolik neni :-) Tady by jel za carou skoro kazdy.

              0 0
              • Kaire  

                Hele hodně jezdím autem a vím že to není v ČR norma. Tady na severu jich je takových ale relativně hodně. Např. ta I/62 + I/30 (Děčín – Ústí – Lovosice) komplet. Je to silnice kde jezdí každý silničář. Supr asfalt, podél vody a z ÚL do Lovo malá doprava díky dálnici.

                Jezdím tudy denně a denně potkám několik cyklistů před čárou, takže to není ojedinělý případ. Jako je mi to jedno, jen mi to nejde do hlavy.

                0 0
                • DDDD  

                  Za čárou bývá bordel a kamínky. Což na silničce nechceš. Pokud je tam čisto, nemám problém tam jet

                  0 0
                  • Kaire  

                    Aby si někdo nemyslel že jsem zlý… tak jenom dodám že po těch silnicích jezdím na silničce 2× – 3× do týdne. Takže to tam znám jak z pohledu řidiče tak cyklisty.

                    0 0
                • ms82  

                  Ve Francii takhle vypadaji cyklopruhy. Bordel tam je stejne a motoristi se s cyklisty nemazli, kdyz je tam krajnice. Predpoklada se, ze proste jsi za carou a oni se neomezuji. Uplne mi to nevyhovovalo, protoze ten asfalt nebyl pekny a kaminku hodne. Ale tak lepsi nez se nechat sejmout. Mimo hlavni silnice to je pak neco jineho, tam uz byli vsichni extra slusni.

                  0 0
          • psbiker  

            Jedu rychle potřebuju ten manipulační prostor pořád :) Ve sjezdu to neřeším, není třeba, auta jsou pomalejší.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 1
    • Makakumba  

      Vtipné, že je mnohem složitější na naučení jezdit v provozu na kole, než v autě :-D.

      0 0
      • Krejza  

        Ne, není to složitější. Jen má kolo trochu jiné výhody a nevýhody a z toho pramenící požadavky na jízdu.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.