Jak často a v jakých všech situacích používáte při jízdě na kole zabrání pruhu? Dáváte před tím i znamení?
Jak často a v jakých všech situacích používáte při jízdě na kole zabrání pruhu? Dáváte před tím i znamení?
Když se chystám odbočovat doleva, když je to fakt úzký a v protisměru se blíží auto = předjetí by bylo na centimetry. Není to změna směru ani změna jízdního pruhu = znamení není třeba.
Zabírám všude kde by mě řidič/ka mohl ohrozit a je vidět že to má v plánu. Cílem je být předvídatelný, podle toho ukazuju nebo neukazuju. Od kruháče, přes zúžení středovým ostrůvkem, po zatáčku v užší silnici kde řidič nevidí za roh.
Před odbočováním vlevo. Před kruhákem. Před různými ostrůvky u přechodů pro chodce apod. Prostě kde nechci aby mě někdo předjížděl na těsno. Znamení dávám podle situace.
Pri odbocovani vlevo, kdy najizdim ke stredove care – ukazuju. Pri najezdu na jednopruhovy kruhac si najedu doprostred jizdiho pruhu – neukazuju. Pred zeleznicnim prejezdem – jako u kruhace. Pri objizdeni zaparkovanych aut, dostatecny odstup od prekazky a ukazuju. Samozrejmosti je vzdy treba situaci vyhodnotit pohledem pres rameno a hodi se i poslouchat.
Díky všem, dělám to podobně.
Na úzké ulici, kruháky, odbočování vlevo.
Vím, že v jiných zemích je to docela běžné, ale jak se na to dívá legislativa u nás? Spousta řidičů to nevidí ráda, a nejradši by nás viděli jezdit pangejtem, když už nejsme na cyklostezce.
Vetsina ridicu neumi ridit a predvidat, takze je mi jedno, jak radi se na to divaji. Snazim se o bezpecnou jizdu. To muze znamenat i nekoho omezit. Jeste najizdim na stred pruhu pred prechodem (zvlast, pokud jsem jel v pruhu pro cyklisty), kdyz nekoho na prechodu poustim. Uz se mi stalo, ze poustim a auto profici kolem me pres prechod. To je pro pesiho velmi nebezpecne, protoze kouka na me, kdyz prijizdim prvni.
Mě by rádi viděli v pangejtu i novocyklisti (protijedoucí stádo kravek a volů naposled).
Cyklista se má držet u pravé krajnice. To je zleva od čáry po pravé ruce ve směru jízdy. Když to ale jde (např. velké, nebo bývalé silnice I. třídy), tak jedu za čárou v tom polo-odstavném pruhu. A popravdě si dost ťukám na čelo, když vidím cyklistu co to nedělá.
Nekdy to jde a je to bezpecnejsi, jindy je tam hromada bordelu a jet tam bezpecne nejde
Souhlas. Já to myslel v místech kde to znám a jezdím tam několikrát do týdne. Blbě sem to napsal.
Jak se to vezme, protože ve sjezdu potřebuješ kolem sebe manipulační prostor takže středem jízdního pruhu je potřeba a sledovat dění kolem sebe jak psal mykovec, když pomalu tak se lepím ke krajnici abych nepřekážel, to se mi posledně v chřibech nevyplatilo, kratkej stoupak, auto v protisměru za sebou slyšíš velký auto, začal mě předjíždět, nakonec se z toho vyklubal klaďák a bylo to nepříjemný. Sem si nadával, že jsem nešel do prostředka jízdního pruhu.
Vždyt píšu když to jde. Jinak souhlas. Budu tedy naprosto konkrétní :D. Myslím např. silnici jako je na foto (I/62 Ústí n.L. – Děčín). Jezdím tady denně autem a vždy když předjíždím cyklistu jedoucího před čarou si říkám že by mi to bylo hrozně nepříjemný.
Tady neni o cem a je to luxusni prostor pro cyklistu
Jo, než jsem stačil opravit po sobě hrubky a odeslat tak jsi byl rychlejší:-)
Takovych silnic u nas tolik neni :-) Tady by jel za carou skoro kazdy.
Hele hodně jezdím autem a vím že to není v ČR norma. Tady na severu jich je takových ale relativně hodně. Např. ta I/62 + I/30 (Děčín – Ústí – Lovosice) komplet. Je to silnice kde jezdí každý silničář. Supr asfalt, podél vody a z ÚL do Lovo malá doprava díky dálnici.
Jezdím tudy denně a denně potkám několik cyklistů před čárou, takže to není ojedinělý případ. Jako je mi to jedno, jen mi to nejde do hlavy.
Za čárou bývá bordel a kamínky. Což na silničce nechceš. Pokud je tam čisto, nemám problém tam jet
Aby si někdo nemyslel že jsem zlý… tak jenom dodám že po těch silnicích jezdím na silničce 2× – 3× do týdne. Takže to tam znám jak z pohledu řidiče tak cyklisty.
Ve Francii takhle vypadaji cyklopruhy. Bordel tam je stejne a motoristi se s cyklisty nemazli, kdyz je tam krajnice. Predpoklada se, ze proste jsi za carou a oni se neomezuji. Uplne mi to nevyhovovalo, protoze ten asfalt nebyl pekny a kaminku hodne. Ale tak lepsi nez se nechat sejmout. Mimo hlavni silnice to je pak neco jineho, tam uz byli vsichni extra slusni.
Jedu rychle potřebuju ten manipulační prostor pořád :) Ve sjezdu to neřeším, není třeba, auta jsou pomalejší.
Vtipné, že je mnohem složitější na naučení jezdit v provozu na kole, než v autě :-D.
Ne, není to složitější. Jen má kolo trochu jiné výhody a nevýhody a z toho pramenící požadavky na jízdu.