• tm

    Dosla mi trpelivost s nove nasazenym zadnim plastem Racing Ralf 29 EVO 2012, Pacestar.

    Vozim ho bez duse, behem mesice 2× stejne proseknuty, vzdy kolmo na smer, delka protrzeni cca 7mm. Oba defekty na uplne banalnim povrchu (sotolina a polni cesta).

    Proste mne na..al a jde do popelnice.

    Jenze co misto nej na presuny krajinou cestou necestou a singltreky?

    Nemate nejake zkusenosti, ktery plast vydrzi, jede a moc nevazi?

    Mam v zaloze Bontrager 29–4 2,35 – drzak uzasny ale je tezky a moc nejede.

    Par kandidatu v ankete.

    Dik

    Anketa: Co by jste nazuli vy?

    2x
    8%
    1x
    4%
    0 0
    • Bafoon  

      já vzal RacingRalpha ve verzi SnakeSkin a vyřešilo se to… to evo je dost nešťastný, pořád prázdno a taky jsem ho říznul

      0 0
      • Polka  

        Ja mam furt Evo – sotolina, polnacky, rychlebky, porad no problem. To driv vojedu nez ze bych riznul :)

        0 0
      • tm  

        Oba prurazy mam ve stredu plaste mezi figurama vzorku

        0 0
        • MlokCZ  

          To je jedno. Obyč verze je 127tpi a proto je to děsná šlupka i na běhounu.

          Snake skin verze zůstala 67tpi a tak má nejen výrazně odolnější zesílene snake skin boky, ale má i odolnější běhoun.

          Zase je 67tpi verze o trochu pomalejší.

          Pak je tu ještě varianta UST verze (pokud na to máš tedy ráfky). Ta je 127tpi a také rychlá, ale díky tomu, že je UST, tak to není taková šlupka jako obyč verze.

          0 0
          • MlokCZ  

            Soráč, tak nic. UST verze ve 29" samozřejmě neexistuje, takže jedině ta snake skin (kterou také ve 29" vozím a žádné problémy nemám).

            0 0
          • Polka  

            Tezko to muze byt v realu 127 tpi, kdyz je to odjakziva mekky jak papir. 127 tpi sem jezdil scyllu a to byl opravdu pevnej plast tehdy.

            0 0
            • MlokCZ  

              A jak to souvisí s konstrukcí Scylly? Sám si odpovídám, vůbec nijak.

              A samozřejmě, že obyč verze a UST verze je 127tpi. Nejen, že je tato informace dostupná všude včetně webu Schwalbe (včetně toho, že tam sami mají uvedeno pro 127tpi horší odolnost), ale samozřejmě jsem všechny ty verze měl k přímému srovnání v ruce a UST a snake skin dlouhodobě jezdím (a jezdil jsem starší 67tpi UST verzi).

              RoR byl 127tpi a větší šlupka než RaR od začátku (obyč verze x obyč verze), teď ho jen od 2012 modelu následoval v obyč a UST verzi i RaR. NN zůstává ve všech verzích 67tpi a není to taková šlupka.

              Obecně více tpi umožňuje použít méně materiálu. Zda to tak výrobce udělá nebo ne je na něm, u Schwalbe to tak 100% platí.

              0 0
              • Polka  

                Dival jsem se co je na jejich webu. Co jsi vsechno jezdil a mel v ruce uz taky davno vsichni vime. Odjakziva platilo cim vyssi TPI, tim odolnejsi plast. Bohuzel teda Schwalbe toho zneuziva tim, ze tam prdne tenkou vrstvu, coz ale potencialni zakaznik nemuze nikdy tusit, takze tento udaj je v jejich pripade uplne k hovnu, proto jsem to psal a proto bych se temi udaji u nich vubec neohanel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Odjakziva platilo cim vyssi TPI, tim odolnejsi plast.

                  A na to jsi přišel kde?

                  Nikdy žádná obecná souvislost mezi tpi a odolností neplatila a častěji to bývá přesně opačně (levné pláště s velmi málo tpi mívají většinou mnoho materiálu a odolné jsou hodně, akorát nejedou a nedrží).

                  A proč zneužívají? Pláště to jsou pak sice šlupky, ale díky tenké vrstvě s vyšším tpi lépe jedou a také i mírně lépe drží (než kdyby byla stejná konstrukce a jen více materiálu) a jsou lehčí.

                  To, že to jsou tenké šlupky je jasné i přímo dle stránek Schwalbe, kde u 127tpi mají patřičně uvedenou naprosto minimální odolnost.

                  A je na každém jestli si takové tenké šlupky koupí…

                  0 0
                  • Polka  

                    Na to jsem prisel, kdyz jsem si takovy plaste koupil, napr. Conti GP 4000 S na silnici, ci ta drivejsi scylla na bike.

                    Co si kdo koupi vubec neresim, zavadis to zase uplne nekam jinam :)

                    0 0
                    • Danikklotz  

                      Moje zkušenost je stejná jako Mlokova. Měl jsem Specialized Eskar (control a S works) Jeden 60tpi a druhý 120tpi. 120 byla slupička, kterou bych na bezduše vůbec nedal. ta 60 celkem šla, ale stejně jsem je poslal obratem dále.

                      Takže, pokud máš ty nějakou (asi jen jednu) zkušenost, tak OK.

                      Ale asi bys mohl akceptovat názor Mloka, protože až budeš mít jeho zkušenosti, tak můžeš mít i suverenitu v příspěvcích :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak ono to tak platí skoro vždy. V ruce jsem měl už možná i ke 100vce různých plášťů a už tak minimálně 30 různých dlouhodobě jezdil a platilo to vždy.

                        Samozřejmě je zejména potřeba srovnávat v rámci jedné značky verze s různým tpi.

                        Srovnávat mezi různými značkami oproti sobě moc nejde, to bude vždy hodně zavádějící (tím, že při stejném tpi jsou u různých značek pláště úplně jinak odolné a tlusté).

                        0 0
                      • Polka  

                        Min. 2 zkusenosti viz. prispevek vyse. cili presny opak.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      A tušíš vůbec jak to je u Contíku opravdu s tpi?

                      Contíky obecně mají spíše dost nižší tpi a k tomu používají více vrstev.

                      Konkrétně 4000S mají 110tpi ve třech vrstvách přes sebe. Tedy odolností je dosaženo použitím více materiálu s nižšším tpi (na silniční pláště je 110tpi poměrně málo).

                      A třeba RK, XK mají 60tpi opět ve více vrstvách přes sebe (dle verze je jiný počet vrstev, např. racesport verze má dvě vrstvy boky a tři vrstvy běhoun, protection pak 3 vrstvy boky a 4 vrstvy běhoun).

                      Takže opět to samé, zase se žádné větší tpi není.

                      A to, že to asi z marketingových důvodů u Contíků posčítají za všechny vrstvy dohromady je hodně zavádějící…

                      0 0
                      • Polka  

                        Ty voe GP 4000S udavaji 300–400 TPI diky tomu ze je to prave navrstveny, ty plaste vydrzej vsechno, jezdim je uz 6 rokem.

                        Realita je tedy takova, ze jejich udaj cca plati a ty plaste proste vydrzej. Kdezto zavadejici udaj je u schwalbe diky tem 127tpi u RR evo, coz je prave ta slupka. Beznej zakaznik se v tom proste nebude a nemuze orientovat, protoze to je o tom poctu vrstev, ktery ale vyrobci neuvadi.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U Schwalbe nic zavádějícího není. Pokud někdo nerozumí jak to funguje s tpi, tak se jednoduše podívá u Schwalbe na tabulku odolnosti, kde je to jednoduše a jasně pro každého (hezky tam vidí odolnost celkovou, běhoun, boky, atd.).

                          Pokud někdo chce řešit tpi a dělat z toho nějaké závěry, tak je třeba pochopit jak to funguje a musí vědět kolik má plášť vrstev a jak je celkově konstruovaný (jestli jsou tam nějaké další ochrané vrstvy navíc, atd.).

                          Více vrstev vždy přidá na odolnisti i hmotnosti a je jedno jaké je použité tpi.

                          Údaj nasčítaného tpi z více vrstev je naprosto k ničemu a ten je naopak naprosto zavádějící a nedá se z něj určitě vůbec nic.

                          Když budu mít jeden plášť 330tpi, který bude 3×110tpi (jako je 4000s) a druhý 4×60tpi, tak ten se 4×60tpi bude mnohem odolnější i přesto, že bude mít jen nasčítaných 240tpi.

                          V jedné vrstvě je u více tpi vždy méně materiálu, je to tak podajnější (což oboje má za důsledek nižší valivý odpor) a také méně odolné.

                          K tomu 4000s má nějakou vrstvu Vectran Breaker, která v těch 3×110tpi není ani započtená (je to další čtvrtá vrstva), takže posuzování odolnosti dle tpi je v tu chvíli naprosto mimo.

                          A čistě vliv tpi je hezky vidět zrovna také u Contíků a to u těch, kde není ještě další ochranná vrstva a tpi tak lze aspoň trochu srovnávat

                          • obyč verze RK bez BlackChili má pouhých 28tpi a to na běhounu ve3 vrstvách, tedy 3×28, když se to posčítá tak 84tpi
                          • racesport RK verze má 60tpi a na běhounu také ve třech vrstvách, tedydohromady 180tpi
                          • ani jeden z těch plášťů nemá žádnou další speciální vrstvuochrany proti defektům, takže ideální pro srovnání tpi

                          Racesport verze podle posčítaného tpi má mnohem více tpi. A co je odolnejší? Odolnější je samozřejmě ta obyč verze s 84tpi (kdyby se někdo chtěl dohadovat, tak i dle měření průpichu i procvaknutí, což jsou aspoň naprosto srovnatelné podmínky pro všechny pláště).

                          Ty jsi prostě vzal náhodně nějaký plášť, který má zrovna hodně tpi a navíc s ochranou vrstvou je slušně odolný a udělal z toho zcela nesmylný obecný závěr.

                          0 0
                          • Polka  

                            Ja jsem nic nahodnyho nevzal :) Vzal jsem dva plaste co jsem jezdil/jezdim, s kteryma mam konkretni zkusenost a z toho jsem vychazel. Nelaboruji s cisly jak schwalbe a ty, ale realne vychazim z toho, jak ty plaste fungovaly a jake bylo uvedene TPI. To co pises ty se neslucuje napr. s http://www.roadcycling.cz/index.php5…, takze asi tak.

                            0 0
                            • rj72  

                              Moje zkušenost je podobná (ikdyž spíše jen teoretická). Při porovnávání RaR 2,1 Evo 128TPI a Maxxis Aspen 128 TPI je u Aspenu vyšší hmotnost a více vrstev na běhounu. Více tenčích vrstev by proti verzi s nižší TPI mělo znamenat vyšší odolnost. Problém je v tom, že u RAR vyšší TPI znamená slabší celkovou vrstvu na běhounu a nižší váhu…Dle značek a pravděpodobně i modelů plášťů je to individuální. Výsledná váha by měla být varováním, že je lepší ty pláště porovnat hmatem na tloušťku na běhounu…

                              0 0
                              • Polka  

                                Nevim jak moc je to individualni, ale u vetsinu plastu (rubena, ritchey, wtb, maxxis, michelin, continental), ktere jsem jezdil, to platilo. Z meho pohledu najednou prijde Mlok a Schwalbe a vsechno je jinak :)

                                0 0
                                • Danikklotz  

                                  Vykopírováno ze stránek WTB (a můžu pohledat více, pokud chceš) – přeložíš si to sám? Na stranu Mloka, Schwalbe, mě se teď přidává i WTB – a bez vrstev… Ti kluci americký tomu ale vůůůbec nerozumí, že…

                                  TPI

                                  TPI stands for threads per inch. This number refers to the thread count in a tire’s casing. A lower TPI indicates that thicker threads are woven into the casing, therefore making it more durable; a higher TPI indicates thinner threads are used, therefore making the casing lighter and more pliable. WTB’s 60 TPI race-level tires offer supple, shock absorption qualities while remaining resistant to cuts and tears. The Super Duty casing found on Team DH tires, by contrast, feature dual plies of tough 30 TPI casing.

                                  0 0
                                  • Polka  

                                    Psal jsem „…ktere jsem jezdil, to platilo“ Ted nebo nejakou dobu co je asi tlak na hmotnost plastu, tak to imho museli zmenit, je klidne mozny, ze driv pri vyssim poctu TPI bylo vlaken vic, ale nebyly mensi, protoze na hmotnost se tak nehralo a pak ten plast taky vic vydrzel.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To se nikdy neměnilo a neplatilo nikdy, ty vlákna musí být menší, jinak nemůže být hustota vláken větší, protože by se tam prostě nevešla. Tady opravdu není co řešit.

                                      Ty pořád jen zaměňuješ vliv různých prvků u pláště a ignoruješ faktor více vrstev.

                                      Třeba u těch 4000s bude hlavním vlivem dobré odolnosti ta přidaná další ochranná vrstva, která vůbec není započtena do počtu tpi kostry pláště (a kdyby tam nebyl, tak plášť bude mít pořád uvedeno 330tpi a bude méně odolný).

                                      Plus navíc ještě to, že jsou použity 3 vrstvy 110tpi.

                                      Je to hezky vidět třeba přímo na stránkách Contíku

                                      http://www.conti-online.com/…000S_en.html

                                      kde je 4000s v řezu. Hezky je tam vidět, že běhoun má 3 vrstvy (to je těch udaných 3× 110tpi) + ta žlutá co je Vectran braker. A pak dále, že boky jsou jen dvě vrstvy.

                                      Honění gramů se dělá dnes jak používáním menšího počtu vrstev (to sníží odolnost vždy), tak použitím vyššího tpi na jednu vrstvu (tam je ztráta odolnosti té jedné vrstvy malá a ne vždy to musí být 100% platit i když co mám dostupné údaje nebo jsem měl v ruce, tak jsem nenašel jediný plášť kde by jedna vrstva s více tpi byla odolnější než jedna tlustší vrstva s méně tpi).

                                      0 0
                            • MlokCZ  

                              V tom odkazu je jediný problém, že si problematiku zjednodušili a dost důležitých věcí tam neřeší vůbec.

                              To co tam píšu ohledně tpi je povětšinou v podstatě v pořádku, jen by to mělo být upřesněné, že se týká srovnání jedné vrstvy.

                              Jediné s čím nesouhlasím co tam je uvedené a to dle měření, která to srovnají nepřesněji je ta odolnost.

                              V případě srovnání jedna vrstva s větším tpi x jedna vrstva tpi s nižším tpi, tak ve všech případech, které mám k dispozici je mírně odolnější ta tlustší vrstva s méně tpi.

                              Těhle srovnání k mání až tolik není, protože není až tolik plášťů, které existují se stejným počtem vrstev s různým tpi a bez vlivu další speciální ochranné vrstvy.

                              Minimálně jsou to třeba ty uvedené Contíky (obyč x racesport verze) nebo Schwalbe (2012 x starší RaR v obyč a UST verzi). K tomuto mám i měření. Pak i další zmíněné jako ty Eskary nebo ta citace od WTB.

                              Další věci jsou přesně jak to je, jako třeba:

                              Kostra z tenších vláken je také ohebnější, což umožňuje dokonalejší tvar pláště, jeho lepší přilnavost, pohodlnost a nižší valivý odpor.

                              Srovnání různých plášťů mezi značkami dle tpi o které se pokoušíš je srovnávání hrušek s jabkama (vlivy dalších ochraných vrstev, počtu vrstev, atd.).

                              0 0
                • MlokCZ  

                  coz ale potencialni zakaznik nemuze nikdy tusit, takze tento udaj je v jejich pripade uplne k hovnu

                  Potenciálnímu zákazníkovi stačí umět číst a vidí tu uvedenou minimální odolnost.

                  Oproti tomu u snake skin verze je to také vidět i pro běhoun, že je odolnější.

                  Obyč verze pro běhoun: 2 z 6 za odolnost

                  snake skin verze pro běhoun: 3 z 6 za odolnost

                  0 0
                • DaSnail  

                  mno, uplne tak to asi neni…;o)

                  0 0
        • Bafoon  

          bych něco napsal, ale jak se do toho vloží(l) Mlok tak už bych nosil jen dříví do lesa :-)

          0 0
          • Danikklotz  

            Mě se celkem líbí, že někdo do toho ty prachy nacpe, pak se podělí o zkušenosti a už můžu jen nakupovat :)))))

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • tm  

        Nechtel jsem vnaset paniku, dokuk si nebudu jisty. Ted jsem si plast prohledl – a je to verze Snake Skin 2012. A taky jsem na nem nasel dalsi nabeh na podobny defekt, jen neni uplne zkrz. Asi blbej kus.

        0 0
        • Bafoon  

          v pohodě :-) já je jezdil na HT verze EVO cca 2010 a ty byly fakt na mašly (100kg) pak jsem s FS pořídil SS verzi a ta vydržela a to jsem začal víc čunit, teď jsem přešel na NobbyNic SS…

          0 0
        • MlokCZ  

          Zničit se dá cokoliv. Snake skin verze je sice i na běhounu o něco odolnější než obyč, ale pořád to není nijak super odolný plášť.

          Třeba double defense je výrazně odolnější na běhounu (i když zase nejede), v mojem okolí vozí více lidí a přesto párkrát tuhle verzi taky někdo prorval na běhounu (i když oproti obyč verzi se ta čestnost extrémně snížila).

          A třeba manželka, která váží málo, jezdí extra opatrně, tak prorvala slušnou díru do UST RaR 2010 (díra byla taková, že tmel to nejdříve nechtěl zacelit a až po chvíli cákání a otoeční dírou dolu to na podruhé zacelil; poprvé to po dofouknutí ještě povolilo), tedy ještě 67tpi. To byl UST RaR velmi slušně odolný.

          Přitom kromě tohoto jediného slušného prorvání běhounu neměla na UST verzích nikdy defekt, který by se musel byť jen dofukovat během vyjížďky.

          0 0
    • Danikklotz  

      Mam vzadu Saguaro, je fakt, že jsem nejezdil nějaké těžší terény a teď ho asi dám i dopředu.Jsou bytelný…

      Jinak ještě mám vepředu Geax AKA a taky OK. Verze TNT 2,2 bezduše.

      Váha cca750g – obě verze.

      Crossmark je pouze 2,1 (pro me úzký), Ardent je už trošku drapák (ale záleží na co to chceš).

      Mě se ještě líbil MAxxis IKON, ale stojí celkem ranec…Ale váha dobrá…vzorek vypadá celkem fajn…Ale nedělá se vyloženě UST – v ruce jsem ho neměl

      0 0
      • tm  

        Nejezdil tezsi tereny? Ani kdyzs byl doma? Jak dostal moc zabrat na enduru v Rychlebkach?

        0 0
        • Danikklotz  

          No já už chvilku bydlim v Praze :)

          Já jsem Enduro na RS jel na 26" Yetim a tam mám WTB Bronson 2,3 a ty drží, ale moc nejedou, záleží co chceš…

          Ale máš pravdu, že jsem jel 3/4 trasy ENDURO FALCON na celopevný 29" (včetně DH sekce :)) a dostal celkem zabrat (já, kolo i plášť) a vydržel…Jezdím kolem 2barů, kvůli pohodlí…

          Ale v běžném terénu je v pohodě a hlavně ta festovnost se mi libí.

          Jinak ještě tu proběhly tipy na Onza canis, ale nevím, neviděl jsem. WTB Bronsony jsou i pro 29" ve 2,2 v celkem slušné váze pro tubeless a ty drží hodně…ale to je jiná kategorie než RR…

          D

          0 0
      • Martin  

        crossmark je úzký? mi přijde, že je ve 2,1" jenom o malý kousíček v řádu milimetru užší než saguaro 2,2 – podle mého je crossmark jeden z těch větších balonů

        0 0
        • Danikklotz  

          a na čem to máš nahozený? Změříš šuplerou? :))

          dík

          0 0
          • Martin  

            FRM 29 SL

            pokud nezapomenu, tak večer změřím. ale už jsem to psal do tématu o šířkách 29" plášťů, takže kdyžtak pohledej na fóru

            0 0
      • Barberry.pha  

        Ten Ikon mam v planu dat dozadu na 29 taky, potkal jsem kluka co mel ten Ikon vzadu i vpredu a byl spokojeny, akorat to s nim bude horsi za mokra.

        0 0
        • rj72  

          Ikon již mohu na zadní kolo doporučit též. I v základní verzi (60TPI kevlar 2,2 580g -neváženo) spíše tvrdší směs vhodná na zadní kolo. Zesílená (pro Maxxis asi typická) vrstva na běhounu a pravděpodobně i díky tomu dostatečné pohodlí a grip i při tlaku ke 4 Bar. Předchozí plášť byl 2,1 Rar Evo při tlaku 2,7Bar. V terénu při výjezdu bez problému (oproti Rar má možná větší tendenci jít do smyku v náklonu). Celkově asi zajímavá alternativa za 60–70% ceny k Rar EVO ss na rozhraní kategorie XC – hobby.

          0 0
          • Barberry.pha  

            Tak ti dekuji za info ;) v srpnu uz planuji prezout, takze ho rad objednam ;)

            0 0
            • rj72  

              Vzhledem k tomu, že o tomto plášti toho tu moc není a ve 29-ce není moc rychlých variant ještě něco přidám. Jak jsem psal výše mám obyčejnou verzi v kevlaru. Hustší vzorek má výhodu v lepším tlumení a v lepší celkový ochraně pláště. Nevýhodou je pak valivý odpor na asfaltu (oproti rar) a v jemnějším podkladu, kde má tendenci se zaplnit a zpomalit. Vyšší tlak je naopak už dokonce výhodou v asfaltových výjezdech o vyšším sklonu. Nakonec jsem si plášt lehce poupravil a zkrátil 1/2 špalíků (vždy proti sobě) ve druhé řadě od středu(kleštěma,a tak zůstal asi 1–1,5mm) čímž klesl valivý odpor vzorku dle tlaku o 1/6–1/10. Rychlostně i v jemném terénu se plášť zlepšil, na pohodlí se to moc neprojevilo. Tím se sice objevily drobné prokluzy (díky nepravidelnosti vzorku) při stoupání za mokra a nebo probrždění za mokra, ale tyto věci se objevují i u Rar (který je též trochu nepravidelný ), i když možná o něco v menší míře… V zatáčkách je pak plášt po úpravě jistější. Pokud by se objevily nějaké nedostatky ještě něco připíšu.

              0 0
              • Barberry.pha  

                no ja mam tedka na obou od zakoupeni Rocket Ron Evo, vepredu to drzi a jeste nejakou dobu vydrzi, vzadu uz to po 2800km vypada docela sjete, uprostred jsou spunty tak 2 mm a od stredu to je lepsi, asi i proto to tedk tak dobre a rychle jezdi na asfaltu :D jedine o co mam strach jsou defekty, v zari se chystam na jeden zavod, tak bych uz na neho radeji s tim novym plastem, pro jistotu, jsem u toho ikona zvedavy na vydr a snad to bude drzet i pri vyjezdech, ale kdyz vezmu ze mi az tedka zacal prokluzivat ten RoR s nim nizkym vzorkem, tak budu asi spokojeny, takze za sucha to bude asi ok.

                Jenom jsem zvedavy jak to bude zamokra a na blate, jestli to nebude vzadu moc klouzat a jak to bude se samocistenim. Ale dokud to nevyzkousim sam, tak stejne nebudu vedet jestli mi to bude na to moje jezdi vyhovovat. Jinak foukam vzadu ten RoR tak na 30–32psi (asi 2bar) mam 85kg a vyhovuje mi to.

                0 0
                • rj72  

                  … vpředu jezdím zatím původní pláště Rapid Rob což je vlastně nejměkčí verze staršího RaR.(kompenzuji to lehčím a rychlejším zadním) Ikon oproti němu má horší samočistící schopnost z boku (v bočním vzorku má tendenci blátivý podklad více zůstávat je hustší – RoR by měl být úplně někde jinde) Na blátě při vzorku 3mm bude mít IKON tendenci se nejspíše zaplnit a zpomalit. Po případné úpravě na tom bude asi o něco lépe. Otázka je jaké zvolit ponížení, aby i při nižším vzorku dobře fungoval. Osobně mi při 3mm přijde příliš hustý a neprostupný. Oficiálně je do sucha…

                  0 0
                  • makimaki  

                    Netrhá se ti pak při tom vystříhání někde ten maxxis? Já jsem figury vystříhal na Kendě SM8 a Schwalbe blackjack, obě bez závady, ale při malém počtu km.

                    0 0
                    • rj72  

                      Problém s trháním figur zatím není (,ale nájezd mám zatím nízký a moc mi km nepřibývají) ale ani ho moc neočekávám. Vzdálenost mezi 1. a 3. řadou je relativně malá a navíc 1. řada je zdvojená. Před zkracováním jsem z toho měl taky trochu obavu,ale když jsem pak viděl na Rar v 1tkm natržené figury na boku, tak jsem to přestal řešit. (druhou řadu jsem zakracoval u 1/2 figur, kvůli životnosti a případnému vylamování, při nižším tlaku 2bar by se dala asi pokrátit celá,ale volil bych spíše postupnější zkracování dle chování v jemnějším terénu). Ohledně tlaku, tak lehce nad 2bar to jede, taky pěkně. Stejně tak i v blátě to jde. Jinak jsem přeměřoval šíři (je to myslím ve vláknu o šířích), taky to tu na fóru někdo už psal, mám pocit,že se rozšiřuje nyní má 55mm a myslím, že měl 54mm.

                      0 0
                      • rj72  

                        Tak u obyčejné verze IKONA po úpravě s výdrží asi špatný. Mám úbytek okolo 0,7mm na 400–450km V současnosti 2,3mm na středu. S tvrdostí směsi u obyčejné verze to moc dobré nebude. Může na to mít vliv i úprava – nepravidelnost a i můj styl a tlak. Vsoučasnosti se plně zapojila 3 řada špalíků, tak by se sjíždění mohlo zpomalit. 70% silnice (jinak na 2,1 Rar Evo jsem měl při stejném stylu v 1tkm asi 1,8 mm na středu – původní výška špalíků? asi méně? při podobném spíše vyšším tlaku 2,5). V terénu je plášť po úpravě velmi rychlý a výkonný (s drobnými nedostatky). Na silnici oproti 2,1 Rar Evo o něco pomalejší, v terénu naopak. Pokud se situace nezmění, budu zvažovat jít do Rar 2,25 ss. (to barberry.pha to opravdu máš na Ror 2mm vzadu na středu ve 2,8tkm? )

                        0 0
                        • biker jura  

                          mohl bys mi prosím vyfotit jak vypadá ta tvoje úprava? taky vozím ikony v té nejvyšší 3C verzi a tam je výdrž o hodně lepší než u obyč, řekl bych až dvojnásobně. Právě nějakou úpravu bych možná taky udělal aby ten plášť jel líp, viděl jsem že v multivanu všechny výstupky trochu zkrátily a nějaké dokonce vyřezali, tak mě zajímalo jak to máš ty. díky moc

                          0 0
                          • biker jura  

                            Ty úpravy jsou tady

                            http://thebikeblog.de/…eifentuning/

                            0 0
                            • makimaki  

                              Pěkné – v Bikemagazinu to odštípnutí na Crossmarkách doporučoval i mechanik Meridy, já je mám měsíc staré tak se do toho kvůli záruce neženu.

                              0 0
                              • Polka  

                                To je pekna pi*ovina kvuli par gramum. Naefovi to navic zjevne nepomaha :)

                                0 0
                                • makimaki  

                                  Je, ale tady se setkáš i s horšími případy, tohle je taková malá píč.vinka, musíš věřit že ti to pomůže a pak do toho jdeš po hlavě!

                                  0 0
                          • rj72  

                            Bohužel foto jen mobilem a díky sjetí už to není moc výrazné. Druhá řada od středu (na fotce od shora) pokrácena na střídačku jeden zkrácen další ne. Figury jsou téměř na střídačku, a tak nerovnoměrnost sjetí nejspíše nehrozí. U pláště skoro 3× dražšího… pokud máš pocit, že by to mohlo jet rychleji v terénu než jede, tak to zkus, určitě to v drobném,jemnějším a měkkém podkladu pomůže. Valivý odpor na tvrdu se taky sníží.

                            0 0
                            • biker jura  

                              jo, díky moc foto mi stačí, potřeboval jsem vědět jak zhruba to vypadá.

                              ještě se zeptám, čím jsi to tak pěkně ucvakal? protože já zkoušel celkem slušný kleště na starý gumě a tam jsem nebyl schopnej to ucvaknout, spíš jsem to upižlal:D díky

                              0 0
                              • rj72  

                                Taky jen obyčejnýma kleštěma menšíma střední velikosti málo používanýma. Ke konci to už šlo trochu hůře. Potřebovaly by přibrousit. Hlavně tam zůstává okolo 1mm.(možná špalíky brzy přibrousím malým brouskem na vrtačce) Jinak jsem tenhle plášť přendal na předek. Zkusím ho. Myslím si, že při 2mm na středu bude fungovat na předku lépe naž při 3mm, tak jsem na to zvědav, jestli si konečně ustelu.

                                0 0
    • Martin  

      vzadu mám druhým rokem saguaro. nejezdím extra prasárny, nicméně na polní cestě, šotolině, lesní cestě a méně technicky náročných lesních chodníkách jsem jako doma. za tu dobu, co saguaro vzadu vozím, jsem neměl ani jeden defekt

      akorát bacha, saguaro je rychlá guma vyloženě do sucha, včera jsem od něj dostal celkem za uši, když jsem párkrát v lese potkal bahno – rychle se zalepí a pak v bahně nedrží

      0 0
      • Danikklotz  

        +1

        Hele a vpředu máš toho Crossmarka? Není to moc úzký?Drží?

        0 0
        • Martin  

          viz můj post o kousek výš

          crossmark je o malý kousíček užší než saguaro, ale pokud to člověk neměří šuplerou, tak to nemá šanci poznat

          pro moje potřeby je tahle kombinace dobrá. držet drží. ale já se celkem bojím, takže jezdím opatrně

          0 0
          • makimaki  

            Na kolik vozíš nafouklý Crossmark (při kolika kg) ?

            Za poslední dobu stálého hledání ideálu mě ve výběru zůstal právě Maxxis Crossmark jako univerzální plášť, popř. Aspen a či Kenda Karma 29×1.9.

            0 0
            • Martin  

              cca metrák a asi 2 – 2,5 baru (nemám moc přesný měřák na pumpě a jsem líný pravidelně kontrolovat tlak)

              0 0
              • makimaki  

                Já 102kg a většinou 2–2,3 baru – ptám se, aby se mě ten Crossmark nějak nerozplácnul …

                0 0
                • Martin  

                  já ho mám dva roky, cca 5000 km, a rozpláclý mi nepřipadá

                  0 0
                  • makimaki  

                    Někde jsem četl, že Crossmark klouže na mokrým povrchu, je tomu tak ???

                    0 0
                    • Martin  

                      je to guma primárně do sucha. v bahně se zalepí a dlouho trvá, než se zas vyčistí. a má celkem tvrdou směs, málo se sjíždí, takže na mokru asi moc dobře držet nebude

                      nicméně jelikož se bojím, tak tomu v mokru moc pokouřit nedám, čili větší praktické zkušenosti mi chybí, v bahně a na mokru jezdím pomalu

                      0 0
                      • makimaki  

                        Já jezdím 80% v suchu, dost i po silnici, takže si myslím že to bude pro mě vhodný, cena i hmotnost jsou obstojné cca 1g/1kč – povahově asi jako můj současný Kenda SmallBlock8.

                        0 0
    • PatrikL  

      by som pridal do výberu aj http://www.specialized.com/…ttrakcontrol :) Inak mám vzadu geax aka tnt, celkom fajn plášť. Bol v akcii za nejakých 22€ takže to bola jasná kúpa :)

      0 0
      • Danikklotz  

        Já zkusím AKA hodit dozadu a Saguaro dopředu…uvidím.Jen je pravda, co se píše – jdou hůř nasadit v TNT verzi, ale pak zase lehce nafouknout nožní pumpou :)

        0 0
        • PatrikL  

          Ja som mal blbý profil ráfiku takže som musel použiť aj rubena gumenú pásku, nahodiť to išlo potom tak stredne ťažko a nafúkať to išlo ľahko :) Vzduch drží už pár stoviek km, len sa mi z notubes tmelu spravil v ňom asi ježko, už je to dosť počuť :( Ale aj nobby nic snake skin už má v sebe nejaký objekt utvorený z tmelu :)

          So specialized plášťami sa mi to ešte nestalo, pritom aj horšie tesnili od začiatku a veľa krát som ich dofukoval.

          0 0
    • rj72  

      V současnosti řeším úplně stejný problém na zadním kole. Zpět do Rar Evo 2.1 se mi jít nechce a u snaked skin 2.25 mám obavu ze šíře.

      Jak moc velký rozdíl je mezi 2.1 a 2.25 Rar ss?

      Uvažuji, že zkusím něco od Maxxis Ikon a nebo Ignitor či Dy-no-mite či CrossMark? Určitě někdo máte zkušenost s přechodem z 2,1Rar.

      0 0
      • rj72  

        Myslím srovnání Rar 2,1 x RaR 2,25 ss x ostatním na zpevněným povrchu… (jízda v terénu je tak trochu na druhém místě,ale tam mi je jasný že Rar 2,25 ss na tom bude asi nejlíp)

        0 0
    • fousac  

      lidi, kdyz uz to tu probirate, mel by nekdo tip na nejaky uzsi plaste? tak do 1,9"..

      objevil sem jenom Smart Sama v 1,75, tak jestli sou i nejaky jinaci.. dik..

      0 0
    • pstasek  

      Na 26" biku jsem místo RaR začal používat Rubenu Charybdis 2.00, nejel o tolik hůř a v záběru paráda. Co jsem ho jezdil, tak zatím bez defektu. Na 29" jsem po té zkušenosti nasadil Rubenu Kratos 2,25. Zkušenost sice velmi krátká, ale jede pěkně, drží a je lehký. Na hodnocení odolnosti je zatím brzy.

      0 0
      • tomc  

        Můžeš upřesnit tvé zkušenosti s Rubenou Kratos 29? Vozíš ji na předním i zadním kole? Máš verzi Racing Pro nebo Tubeless Supra? Vozíš bez duše? Nezkoušel jsi Scyllu 29? Díky.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pstasek  

          Kratos mám na obou kolech, verzi Racing Pro, zatím s duší. Kolega v týmu vozí ty samé bez duší. Scyllu vozí další kolega a je také s vlastnostmi spokojen. Možná by kombninace Scylla na zadním a Kratos na předním nebyla vůbec špatná.

          Na odolnost si nemůžu stěžovat. Po sezoně ježdění má vzorek stále velmi slušný, ačkoliv je na dotek z těch měkčích.

          Co bych akorát vytknul, že jakoby popraskal kolem špuntů (zpuchřel?) Na funkci to nemá vliv, ale vypadá to poněkud podivně.

          0 0
    • tm  

      Nějak se nechytá Karma, myslíte že je tak špatná, například oproti Crossmarku

      0 0
      • PatrikL  

        Podľa katalógu je tá Karma dosť ťažký plášť na to že nie je ani oficiálne tubeless ready :)

        0 0
    • pekoss  

      nejak mi nefici ty odkazy

      0 0
    • bikerlednice  

      mám skoro 2 roky ty crossmarky a bez problémů.akorát na mokré silnici ty pláště moc nedrží.zadní mám už dost sjetej a asi si ho koupim znovu

      0 0
    • vitek_s  

      Ahoj,

      Pořídil jsem si na nového bika pláště Ritchey Z-Max 29×2,1 a doufal jsem ve slušnou výdrž. Po čtyřech měsících (cca2500km) vypadá zadní plášť dost bledě. Navíc mi přijde, jakoby guma puchřela. Natrefil jsem na špatný kousek? (tlakuju na dolní hranici a vážím cca 90kg) Mám se začít bát že se to za jízdy rozpadne?

      Doporučil by mi někdo plášť na 29er co rozumně jede a hlavně hodně vydrží? Třeba ranchero 26" mi na starém kole vydrželo přes 6000km, ale v 29" jsem ho nenašel.

      0 0
      • metelesku  

        tohle je v pohode. takhle vypadaji 28" semi slicky co se vozi bezne i na prednim.

        0 0
    • WEGO  

      Od té doby co jsem si nechával skládat kolo, tak mám Schwalbe Rapid Rob – najeto skoro 2000 km a vypadá, že stále min. 1000 km vydrží… mám 112kg. S dalšími plášti zatím zkušenosti nemám – jsou určitě i lepší, ale zároveň i dražší.

      0 0
    • John Tequila Lemon  

      Na trenink mam Ardent, dratovou verzi, bez duse s mlikem na rafku NoT … tezkej … ale na trenink jedno a spolehlivost vysoka … doporucuju, navic cena za dratovou verzi je relativne v klidku. Na zavody vozim RaRa 2.1 a letos zatim jen defekty na MTB Trilogy (tam to byla fakt asi „lehka“ guma), takze jako se zavodni gumou spokojenost vysoka.

      0 0
    • Necris  

      Ten Bontrager neunundzwanzig-für nepojede. Kamarád má 29–2 a ten se tváří schopně. 29–1 nedoporučuji, nemá moc dobré boční vedení a drží na malém množství povrchů.

      Doporučovaný CrossMark vydrží hodně, slušně valí na silnici i v suchém terénu, vážit jsem ho nevážil, jezdil jsem i drát a šlo to. Jenom za mokra je nepoužitelný totálně (kromě silnice).

      0 0
      • Rubi  

        zaber ma na mokru uplne v pohode… s brzdenim je to horsi, ale zas co lehkeho a dobre valiveho brzdi na mokru ze…

        0 0
        • Necris  

          RaR, RoR, Fast Trak, 29–1 a 29–2, Karma, Ikon a další, to všechno má neskutečně lepší záběr za mokra než CM. Vyjet s tím různé druhy kopců je nemožné, hlavně kamenité pasáže protkané větvemi, trochu více sypký podklad…okamžitě se obalí a přestanou zabírat. Je to jen moje zkušenost s nimi.

          0 0
          • makimaki  

            Souhlasím – na mokrých kamenech jsem byl negativně překvapen, CM se smekalo jako blázen, nevím jestli je to dáno tvrdší směsí gumy nebo tvarem výstupků … Když jedu 1.8–1.9 baru je přilnavost optimální, ale zase to nejede na sfaltu, když dám 2.2 a více už to na nerovnostech docela skáče. Takže hustím před každou jízdou a hledám optimum, jinak v terénu za sucha jedou dobře.

            0 0
            • Necris  

              Právě to mě na tom štvalo. Přilnavost se dala zlepšit, ale pak zmizela jejich jediná velká výhoda – rychlost na asfaltu. Plášť je to schopný, ale dají se pořídit lepší.

              0 0
              • Rubi  

                mam 120 tpi verzi exception series a odjel jsem na nem par vyjizdek a zavodu v mokru a byl do kopce v pohode asi nastejno jako RaRa, ale do asfaltovych kopcu je CM mnohem lepsi protoze se mu nezvykaji spunty

                0 0
    • delfyn  

      vzhledem ke konečně rozumější ceně 790kč proti původním nad 1000kč bych šel do Kenda Karma 29×1,9 na 26 jsem s nima moc spokojený

      0 0
    • Edwin  

      čuste, prosím o pomoc s výběrem zadní gumy. Současný Maxxis CrossMark 29×2.1 dochází.

      Na předním kole mám taky toho CrossMarka a ten je ještě v pohodě. Co byste mi poradili hodit k tomu dozadu? Jezdím všechny možné terény, takže něco „univerzálního“ :) Ten CrossMark mi přijde, že jede super po šotolině, ale na asfaltu nic moc a vcelku se klouže. Jiný gumy jsem nikdy nejel, takže nevím. Jezdím s duší a zatím o bezduších neuvažuju.

      Jo a rád bych si ho koupil tady, neboť tam mám nějaký voucher :o) http://www.mojekolo.cz/…ste-mtb-29er

      0 0
      • Breakpain  

        CrossMark, že nejede na asfaltu? Ten tam právě jede velmi dobře mi přijde, zato v terénu to už není ono. Toť můj skromný názor. Hledat něco jezdivějšího na asfaltu a aby to nějak fungovalo v terénu, to jsem sám zvědavý na návrhy.

        0 0
      • Bafoon  

        spíš bych dal přední crosmark dozadu a dopředu koupit něco ostřejšího. Jinak dle tvých požadavků co wtb nanoraptor, maxxis aspen?

        0 0
      • rj72  

        Jestli opravdu chceš univerzální rychlý plášť s dobrým tlumením nerovností, který se dá jezdit i na silniční tlak v terénu, tak zkus Maxxis Ikon.(2–3bar) Nájezd bude sice asi o něco menší než na crossmarku, na druhou stranu bude asi univerzálnější. Když se vpředu nafouká na vyšší tlak jede na rovným jen po středu(asi podobně jako crossmark), ale boční grip bude mít asi lepší… Rychlost zadního je hodně o tlaku – tudíž o schopnosti tlumit nerovnosti v terénu a tu má maxxis asi jednu z nejlepších. Navíc není problém ho případně i zlehka proštípnout a zrychlit, pokud upřednostníš rychlost před životností. Vždy je to trochu kompromis rychlost,život­nost,grip…

        0 0
        • Edwin  

          Díky za radu. Určitě preferuji funkci nad životností. Bohužel toho nenajedu za rok tolik, kolik bych chtěl, takže mi ta guma určitě vydrží celej rok, ne-li 2 :o)

          Jak jsem psal, žádnou gumu jsem nikdy před tím nejel a preferuju spíš terén, ale do toho terénu jezdím po silnici :o)

          Padli dva návrhy na Maxxise – Aspen a Ikon – jaký je v nich rozdíl? Opticky to vidím, ale prosím víc laicky :o)

          0 0
          • rj72  

            Do srovnávání těchto dvou se pouštět nebudu, protože jsem Aspen nejezdil. IKON má typově blízko k RaR tj. plášť se slušnými vlastnostmi pro cokoliv. Narozdíl od Rar má však uzký středový hřbet což je výhoda a nevýhoda současně – o něco hůře proto zatáčí než Rar. Ale Rar je v univerzálnosti hodně vysoko(až na to, že špatně tlumí nerovnosti při tlaku od 2Bar a má horší odolnost – jinak Rar vpředu je hodně zajímavá volba, ale vypadalo by to s Maxxisem asi divně…;-)] IKON je solidně použitelný všude – na sjezd,v těžkém terénu i jemném a měkkém … Do předu stačí měkká jednosměsová verze 127TPI, dozadu je lepší dát 3C verzi(měkké nové dlouhé špalíky vzadu v náklonu na asfaltu trochu ustřelují a i se asi žvýkají, proto 3C dozadu) …3C… je však o dost dražší, ale s tvrdou směsí uprostřed. Pokud se rozhodneš, tak nejdříve asi zkus jeden plášť s měkkou vyzkoušej(vpředu i vzadu) jak ti bude vyhovovat a pak případně dokup 3C dozadu…chybu s tímhle pláštěm určitě neuděláš…případné proštípnutí je asi zrovna v tomhle vlákně..taky upřednostňuji rychlost a všestrannou použitelnost před životností …

            0 0
            • Edwin  

              Díky za radu. Na RaR jsem taky myslel (jiná značka mě až tak netrápí, jsem pankáč :o)), ale přijde mi to jako velká šlupička.

              0 0
            • Edwin  

              Díky za radu. Na RaR jsem taky myslel (jiná značka mě až tak netrápí, jsem pankáč :o)), ale přijde mi to jako velká šlupička.

              0 0
            • Edwin  

              Tak jsem na předek pořídil ikona (kevlar EXC 120TPI 29×2.20).

              Kdyby někoho zajímala navážená hmotnost: 534g (vs. udávaná 560g).

              0 0
              • Edwin  

                Tak bych opět potřeboval poradit s pláštěm, neboť zadní, přestože ještě není uplně sjetý, má pár nehezkých šrámů a bojím se, že brzy odejde do věčných lovišť, tak se chci připravit na změnu.

                Mám stejný plášť na obou kolech a přední je zcela v pořádku, takže jestli ho nechám na předku a nebo přesunu na zadek je vcelku jedno.

                Pláště jedou dobře, ale řekl bych, že na mokru je to bída, ale na mokru toho zase tolik neodjezdím. Takže hledám plášť podobných případně lepších parametrů jako zmiňovaný IKON – tedy lehký rychlý univerzál, který dobře poslouží i v drsnějším terénu a zároveň to natře krosům na cyklostezkách :D Cena do 1000,– Kč.

                Nepotřebuju nutně něco jiného než IKON, na druhou stranu, proč něco jiného nezkusit, že?

                Díky za všechny tipy.

                0 0
        • Edwin  

          Ještě prosím co znamená lehce proštípnout? Jako ufiknout mu špunty?

          0 0
    • Hynas  

      Anebo IRC Serac XC.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.