Zákaz bikování v lese - Česko..?

115 nepřečtených
  • KubaBajk

    „Těsně před uzávěrkou zapípal v redakci telefon s neznámým číslem."Ahoj,volám přes internet,musím vám to říct a vy dál,co nejvíce lidem.Z lobis­tických kruhů jsem dostal informaci,že podobná novelizace se začíná chystat i v Čechách.Musíte o tom lidi informovat,nesmíme nic brát na lehkou váhu!Měj se hezky,tomáš Kvasnička,ČeMBA.“ Tohle je závěr článku ve Velu s názvem Nad Tatrou se blýská a hřmí,nad Českem stín mraků…článek není vůbec povzbuzující. Máme se snad bát?Může se tu stát stejná sviňárna,jak na Slovensku?Co si o tom myslet?Už jste to někdo četli?Nebo máte i jiné informace,než z Vela? Co budeme s těma bajkama doprdele dělat?To už se snad všichni posr.li!!!?? Jdu si to přečíst ještě jednou.. :-(

    0 0
    • roud  

      Mno stat se může všechno ale doufejme že k tomu nedojde a pokud ti můžu poradit taky se přidej k čembě ničim jinym asi momentalně pomoct nemůžeš s pozdravem M. Kvasnička

      0 0
      • KubaBajk  

        zajímalo by mě,kdo může mít jaký důvod vymýšlet takové pi..viny!Proč to ti lidi dělají?Proč neřeší problémy,které skutečně jsou a ne ty,které neexistují? Má z toho někdo něco do kapsy?A jak?

        0 0
        • roud  

          mno radši bych sem neměl psat svuj nazor na tohle nebo mě hned někdo napadne v každym případě už jen tahle myšlenka je strašna a kdyby se mělo něco podobnýho stat u nas tak doufam že bikeři budou držet při sobě a vyjedou do ulic ukazat svojí sílu (spanilá jízda)

          0 0
    • cabbage  

      jen mě zaráží, že dokud sem neznal čembu, tak sem nic neslyšel ani o zákazech…

      0 0
      • roud  

        hmm asi tvoje neinformovanost spousta článků o tom už byla napsana … (promin že sem ti to takhle řek)

        0 0
      • KubaBajk  

        shoda náhod…jak by sis to vysvětloval?

        0 0
        • Volf  

          No ona existuje i teorie neexistujícího problému, který se objeví až po vzniku kritika stávajícího stavu. Viz romská otázka. Nejsem žádným odpůrcem čemby nebo bikování v lese, ale už to píšu po několikáté, myslím si, že česká pidirepublika není vhodná pro aplikaci singltracku tak jak je čembou nabízeno. Čemba jako zájmové sdružení by se měla zaměřit na udržení stávajícího stavu, který je oproti okolním státům nadstandardní. Já prostě vidím velký problém v tom, že někdo chce někomu v jeho majetku něco udělat a já třeba ani nevím kdo bude singltrack udržovat. Majitel lesa? To si neumím představit, že budu mít les a budu se ještě starat o průjezdnost stezek pro cyklisty, sami bikeři ? to už jsme v říši pohádek, stát ? ten nemá ani na to, aby udežel svoji vlastní sociální politiku, hodnou 21 století. Můj názor je ten, že většina lidí co jezdí na kole vítá asfaltové cyklostezky a nás mizivé procento co se touláme hlubokým lesem by mělo zajímat jen to, aby nám to někdo nezakázal jen na základě toho, že by jsme chtěli mít ještě nějaký další pěšiny jen pro nás. Nevím jak kdo z vás, ale já mám projetou na kole skoro celou republiku a narazil jsem jen na min. zákazů. A beru to tak, že když někam nesmím na kole, tak tam nejdu vůbec. To je můj postoj k zákazům. A věřím tomu, že pokud by se tak chovala většina cyklistů a mohla by takovou to formu protestu zastřešovat čemba, tak dosáhneme mnohem víc. Ono blbovi můžeš dávat sebevíc argumentů, že biker neudělá větší škodu přírodě jako pěšák a nic si nepomůžeš, ale jak začnou bejt hospody v tý lokalitě poloprázdný, protože pěší turistika je většinou záležitostí příjmově slabší skupiny obyvatel, tak to někdo začne řešit. Koukni se někdy do hospody v turisticky exponovanější lokalitě. Pěšáci si sednou před hospodu a z batůžku vybalej chleba se salámem a v hospodě baští kolaři. To je podle mýho cesta, která může zachránit bikování v Česku.

          0 0
          • coffield  

            Mas pravdu. Plno hospod a celych turistickych oblasti zije z cyklosetezek (viz. Pigy :-). Plno podnikatelu s bajkery do budoucna pocita a mistni rozvojove programy take. Mozna by melo smysl oslovit take zainteresovane starosty a jine komunalni politky…

            0 0
          • kolombo  

            Dovolil bych si připomenout, že asfaltu je dost na silnicích a tak mohou milovníci asfaltu jezdit tam. Spousta lidí se domnívá, že kvalitní sjízdná cesta musí být jedině v asfaltu a to je základní omyl. Já bych byl raději proto použít asfalt na opravy silnic a na cyklotrasy používat materiál a technologie s únosností přiměřenou zatížení jízdním kolem.

            0 0
          • BH  

            mluvis mne z duse, presne tak vnimam dany problem i ja.

            0 0
          • treatt  

            Tak na tom rozhodne neco je… Ale presto jsem clenem Cemby, protoze je to jedina organizace, schopna nejak zastresit a ukazat, ze bikers nejsou tlupou tupych nicitelu prirody na kolech s priznacnym nazvem Rock machine Adrenaline........

            0 0
          • jonys  

            No,my,co na ty Čemba schůzky chodíme,tak ti můžem říct,že tam(konkrétně na poslední brněnské)řešíme právě ten současný stav. A ten je takový,že v cyklostrategii pro JmK,kterou jsme mohutně připomínkovali,se operuje pojmy jako „dálkové cyklokoridory“(ro­zuměj cyklodálnice Brno-Istambul atp.),„ponechání úseku jen pro pěší“(v souvislosti s velice atraktivními cyklolokalitami-okolí Šmelcovny,pokud máš republiku projetou,asi znáš),létají tam stovky miliónů na asfaltování takových krásných koutů PŘÍRODY jako Tišnovsko aj.(Mimochodem:tyh­le věty zarámovat a vylepit po Brně,tak získá Čemba víc členů,než nejmenované politické strany hlasů varováním před návratem 50.let :-)) A ta strategie,to je reálný dokument,který se po schválení bude realizovat!A pokud se tam tolik prostředků používá na asfalt,tak my říkáme,že nabízíme variantu levnější a pro nezanedbatelnou část cyklopopulace zajímavější.Neříkám zrovna tisíce kilometrů nových singlů,ale ZACHOVÁNÍ SOUČASNÉHO STAVU S MOŽNOSTÍ ZLEPŠOVÁNÍ SJÍZDNOSTI,ZNA­ČENÍ,…a sem tam nový úsek tam,kde třeba současný stav nevyhovuje a přitom by to bylo zajímavé… Takže jsme se bavili o tom,koho kontaktovat,jak lobovat atd. Dále se řešila problematika navázání spolupráce s KČT na regionální úrovni-co nabídnout,co požadovat. A nakonec se jednalo o možné úpravě pár zajímavých bikových míst,které ale přestávají být sjízdné(poros­t,eroze).

            0 0
    • roud  

      Pro všechny zde se dočtete vše cemba.cz/

      0 0
    • mosquito  

      spis to bude nejakej HOAX .. teda doufejme

      0 0
      • KubaBajk  

        doufejme…Slováci taky doufali…to snad neni možné

        0 0
      • vlk  

        I kdyby. Dle mne je lepší se na případný boj připravovat, než být pak zaskočen-tedy alespoň v tomto případě.

        0 0
    • enjoy  

      ja teda presne nevim,jak moc zhusta to tam slovaci zavedli a tak,ale kdyby mi nekdo u nas po odboceni z branicky cyklostezky u najezdu do lesa na tocnou rekl,ze tam na kole nesmim,tak bych ho mrne receno nerespektoval. nikdy si nehraju na anarchistu,ale timhle bych asi zacal. a zadny represe se urcite nebojim.to snad nikdo.do tohohle si prece nemuze nikdo dat kecat.

      0 0
      • vlk  

        Osobně si myslím, že je lepší se prosadit o kvalitní zákon či proti špatnému zákonu, tak aby cyklisty neomezoval, než na to kašlat a později zákon porušovat.

        Jakožto slušnému člověku, za kterého se pokládám, se mi příčí porušovat zákony, pokud jsou vydány legitimní vládou, nejsou proti základní listině práv a svobod, nejsou proti mezinárodním právům a kodexům a neporušují obecná lidská práva.

        Myslím si, že bychom se měli snažit o tvorbu kvalitních zákonů a ne o to, aby nás nechytli při porušování těch špatných.

        0 0
        • enjoy  

          no a prave tohle je proti mym zakladnim svobodam.. ps:snazit se o neco kolem zakonu,to je naprosty nesmysl,s tim neudela nikdo nic.ale cembe jeji entuziazmus preju a lehce zavidim.

          0 0
          • vlk  

            „no a prave tohle je proti mym zakladnim svobodam“ no v demokratickém státě je toto sporné.Naráží zde totiž svobody jednotlivých skupin lidí. Z jedné stránky chápete, že nikomu nemůžete třeba jezdit po zahradě, a z druhé strany pole a lesy neberete jako vlastnictví určitého člověka.V Americe v některých státech si klidně může majitel oplotit les a pak když tě tam uvidí, tak tě klidně může odbouchnout.-to jen aby je náhodou někdo nechtěl brát jako ukázkovou demokracii :)

            Ono s tím volným pohybem to není tak jednoduché. Jde tu proti sobě právo vlastnictví a právo svobodného pohybu. Je třeba se domluvit a nastavit určitá pravidla. Já jsem pro to ponechat stávající a mírně rozšířit práva vlastnická, ale ne vůči cyklistům a turistice ale vůči státu, Čezu apod. Hlavně by si měli i cyklisté uvědomit, že ten les někomu patří a chovat se jako na navštěvě.

            Není jen jedna pravda.

            0 0
            • enjoy  

              pises pekne a rozumne. ALE,tady jsme v Cesky republice a to jak urcite dobre vis znamena, ze vsechny ty ctnostny reciciky znaji nasi zakonodarci pouze z doslechu a vic je zajima,jestli jim to pomuze se udrzet i dalsi funkcn obdobi. a v takovyhle situaci ve spolecnosti me nebude az tak uplne hrotit dodrzovani vseho,co nekdo vymysli a uzakoni. pokud se stane neco takovyho,ze se neco takovymhle zpusobem nam zakaze,tak budu sazet na obycejnou lidskou inteligenci a pokud me nejaky policajt bude prznit ohledne dodrzovani takovyho zakona,pokusim se mu vysvetlit,ze po me vlastne nechce abych takovy zakon dodrzoval a vsichni se zase spokojene rozejdeme odkud jsme prijeli.a kdyz s tim bude mit problem,tak se neda bohuzel nic delat,nastoupi ta anarchie no.patrne.opravdu ted nevim. jinak sazim hlavne na svuj zdravy rozum,takze si myslim ze dokazu rozlisovat mezi dodrzovanim tricitky v aute pred skolkou pro deti(i v noci­.slusna prace:-)) a zakzem vjezdu do lesa,do kteryho jsem 10 let jezdil uplne nerusene.

              0 0
              • vlk  

                „ALE,tady jsme v Cesky republice a to jak urcite dobre vis znamena, ze vsechny ty ctnostny reciciky znaji nasi zakonodarci pouze z doslechu a vic je zajima,jestli jim to pomuze se udrzet i dalsi funkcn obdobi.“

                • jj vím. nejsem křesťan nebo něco podobného, ale hlavně by nejdřív měli lidé začít u sebe. V druhém kroku by měli to samé vyžadovat po ostatních. Když by se ukázalo, že vlastně většina společnosti je slušná, tak by se někteří z nich rozhodli, že to má smysl a třeba by šli do politiky a bylo by konečně koho volit.takhle je to stále začarovaný kruh z kterého není východisko.

                Co já zažívám s některými lidmi, nebo co jsem se setkal s firmami to fakt někdy přestává rozum stát. A pak si říkám, že on si tento národ jako celek takovéto politiky vlastně zatrest zaslouží :(

                0 0
                • coffield  

                  No, je to jako kdyz mas VAKL ve vidlici. Ona se pak snazi pruzit vseljak jinak nez nahoru a dolu. Kdyby nebyl vakl v dodrzovani zakonu, lidi by se snazili pruzit tam, kam maji – tedy tlacit vice na vytvareni dobrych zakonu. Jenze to by ta nase vidlice musela mit poradna tesneni, abychom se trosku bali (vsak on ten silnicni zakon zezacatku fungoval a priposrani cechacci vsichni jezdily 70 tam, kde bylo povoleno 80, dokud jim zase, velkym HRDINUM, neotrnulo). Problem je v tom, ze prosadit se pri tvorbe zakona je znacne tezke. Ale verim, ze kdybychom napreli takove usili, jake napirame hromadne do jejich porusovani, take prave pri tvorbe, bylo by mozne se pres prekazky presouvat opravdu hladce.

                  0 0
                  • cabbage  

                    kdyby tu zákony neumožňovaly pružení ve stylu suntouru(tedy především drhnutí) tak jejich dodržování bude taky na mnohem větší úrovni. uvědom si že vidlice bez malého vaklu taky nefunguje, ani nemůže. s tím upíráním pozornosti na tvorbu zákonů máš pravdu.

                    btw: pád komunismu byl taky proti zákonu…

                    0 0
                    • vlk  

                      „pád komunismu byl taky proti zákonu…“-ani bych neřek. Když vezmeme v potaz tzv. vyšší lidské zákony apod.Ale i tak tehdejší zákonodárci se prostě s Havlem domluvili, pardón oni si ho vlastně vybrali.Nechápu proč se mluví stále o revoluci, je to směšné.To je jedno, nesrovnával bych to.

                      0 0
                      • cabbage  

                        Bohužel vyšší lidské zákony zatím nikdo nevytisk a ti co se o to pokusili(křesťani, komunisti, nacisti,…) nejsou nejlepším příkladem ..

                        Já nemluvím o revoluci, jen o tom že zákon je vše co se napíše, schválí a podepíše.

                        0 0
                    • coffield  

                      :-) Komunismus byl bez diskusi celkove nelegitimni…

                      0 0
                      • cabbage  

                        čim? vyhrál demokratické volby…:-P a pak ještě spoustu dalších.

                        0 0
                        • coffield  

                          Vyhral demokraticke volby, ale nechoval se legitimne. Porusoval zakladni lidska prava, ktera byla kodifikovana a ktera uznal a prostrednictvim sve delegace podepsal.

                          0 0
                        • náčelník  

                          Demokratické volby nevyhrál u nás po válce komunismus, ale komunistická strana. Ta potom spáchala v Únoru nelegitimní puč. A to nemluvíme o Rusku.

                          0 0
                    • Volf  

                      Kámo pouštíš se na tenkej led a je vidět, že se rychle zapomíná a mladý lidi mají díky debilním televizním vykopávkám představu, že socík byl něco suprovýho. Víš kamaráde, ty si nemůžeš pamatovat prázdný krámy, poviný májový oslavy, oslavy narození nebo úmrtí komunistickejch zrůd, velký říjnový revoluce, udavačsví, to jak rudá knížka byla nad všechny diplomy, na zadárátovaný hranice, na střílení lidí na drátech, na to jak o tvým studiu či nestudiu rozhodoval nějakej pologramotnej ***** v závodním výboru, na výjezdní doložky, na mrtvý pohraniční zóny, kam jsi se nedostal a když dostal tak zpět už ne větčinou živej nebo s naloženým dlouholetým kriminálem. Bohužel jsme tím vini my starší generace, že to necháváme upadnout v zapomění. Jinak jak píšeš ano, bolševik vyhrál demokratické volby, ale díky tomu, že sliboval, že nebude znárodňovat a že udrží dál demokratický vývoj. No a pak sem přišli sovětští poradci vznikla národná fronta a bylo po demokracii. Zavedly se volby s téměř 100% účastí a jedinou volitelnou stranou. prostě nevěř tomu co vidíš v bedně z 80 let, nebo co ti vykládaj mladí levicoví aktivisté¡.

                      0 0
                      • cabbage  

                        nějak sem nepochopil, proč mi to píšeš. někde píšu že komunismus byl dobrý, svobodný a pod.? pouze sem uvedl příklad, že ne každý zákon je dokonalý, bezchybný a prospěšný, o tom že víc zákonů = lepší zákoník ani nemluvim. doba minulá je toho doufám dostatečným příkladem…

                        0 0
                        • Volf  

                          proto: btw: pád komunismu byl taky proti zákonu…

                          Můj děda umřel v boševickým koncentráku, já nemohl na žádnou školu ve svým okrese a někam dojídětjsem nemohl, protože se bolševik postaral, aby jsme měli kulový. Proto jsem alergickej na každý slušný / a tím nepravdivý / slovo o bolševicích a legitimitě jejich zrůdnýho systému.

                          0 0
                          • cabbage  

                            aha, to jsi mírně nepochopil můj záměr, chtěl jsem jen extrémním příkladem upozornit na chybu v myšlení zastánců názoru, že „i špatný zákon je zákon a proto se musí dodržovat“.

                            0 0
                            • coffield  

                              Dodrzovat se musi, protoze neni-li mozne ho dodrzovat, je treba jej zrusit nebo nahradit, aby nevzniklo pravni vakuum. Rozhodne neni mozne jej porusovat. To je to dobre fungovani, bez vaklu, vratim-li se k prikladu s vidlici. Protoze, kdyz ten vakl je, je pro vidli jednodussi poskakovat dopredu a dozadu, vibrovat a neni na tom nic zleho, jen jezdce potom boli obcas ruce a taky nektere prekazky neprejede tak, jak by chtel. Kdyz ale vnitrni nohy zajedou do vnejsich, i pres zancny odpor pruziny, jezdec se na prekazce, kterou je v pripade zakonu jakakoli zmena, ani nehne a jede v pohode dal…

                              0 0
                              • cabbage  

                                když už to musíme přirovnávat k vidlici… aby vidlice pružila potřebuje jistou vůli ve futrech – když je moc velká, tak vidlice vaklá, když malá, tak vidlice nechodí. zároveň je potřeba těsnění, které nepustí špínu dovnitř, aby se futra nezadřely, ale přitom nechává vnitřní nohy zajíždět co nejvolněji – pokud možno bez odporu.

                                takže u kvalitní vidlice vnitřní nohy bez odporu kloužou, zatímco bordel zůstává venku, naopak u santouru nohy drhnou zatímco bordel si bez odporu leze dovnitř jak se mu zamane.

                                nastavení pružiny(nebo tlaku vzduchu) v tomto případě bude spíše individuální snaha jedince kterou může sám ovlivnit narozdíl od futer a těsnění…

                                a podobně je to i se státem – dobrý nechává slušným volnost a „špinavé“ od nich drží dál, špatný drtí slušné a na „špinavé“ nemůže …

                                0 0
                                • coffield  

                                  Jenze stat neni dobry a uz vubec neni idealni. Ale dava takove mechanismy, aby obcane mohli hloupy zakon zrusit. Stat totiz neni jenom vlada a PSCR, ale stat jsme i MY. My davame svoje penize do nenasytneho spolecneho hrnce a my cekame, ze se se nam vrati v podobe kvalitniho dozoru a pravidel, pripadne v podobe ochrany toho soukromeho hrnce, ze ktereho ty penize davame do spolecneho. Cekame, ze stat k nam bude mit uctu, protoze je nas sluzebnik, ale sami bychom mu meli dlazdit cestu, aby to tak vypadalo, ne ho sabotovat a kdyz nas chyti, tak rikat, ze za to muzou ONI. KDO oni, kur**? Co si porad jeste vsichni myslime?!

                                  0 0
                        • mastihuba  

                          aha tak proto všeci sviští po D1 160. Já vůl si myslel že těch 130 je OK. :)

                          0 0
            • coffield  

              Les JE soukrome vlastnictvi a pokud se oploti, tak NIC NAPLAT. Spis by se melo usilovat o to, aby neexistoval plosny zakaz, protoze les plni take celospolecenskou funkci, at uz patri komukoli. Proto si s nim nemuze majitel nakladat jako treba s zidli nebo s botama. Rozumne by asi bylo, aby majitel MOHL oplotit les a zakazat tak vstup, ale ucinil by tak pouze po dohode s mistni autoritou a po uvedeni relevantniho duvodu – tedy ne treba, ze chce mit z lesa soukromou zahradu. A plosny zakaz vstupu mimo cesty/stezky pro hosty lesa by mozna rozumny byl, protoze by to useklo krky tem, kteri tvrdi, ze turistika lesy nici.

              0 0
          • vlk  

            PS: Proto snad Čemba vznikla ne, aby mohla působit v době vzniku zákonů a vyhlášek nebo se snažit docílit některé změnit či zrušit.Určitě to není organizace, které nabádá cyklisty porušovat zákony.

            Kdyby se člověk choval tak jak píšeš ve všech oblastech, tak jsme za chvíli zpět ve středověku.

            0 0
            • enjoy  

              budu rad verit,ze jeji snazeni bude mit za vysledek neprijeti takoveho zakona.

              0 0
              • zbartos  

                Vřelé díky Vlkovi za precizní osvětu. A ohledně vlivu Čemby na nepřijetí nového zákona o lesích Vlk nic nepíše. Tento zákon vláda dlouhodobě připravuje, takže bude určitě v dohledné době novelizován či přijat nový. Na tom Čemba nic nezmění. Měli bychom se ale pokusit, aby nové znění bylo pro bikery přijatelné. Majitelé lesů logicky chtějí získat pro sebe nový zdroj příjmů za to, že jsou státem (současným lesním zákonem) nuceni strpět obecné užívání lesů (volný vstup lidí do lesa, sběr klestu a lesních plodin, pohyb lyžařů, cyklistů a sáňkařů po lesních cestách). Takže jde asi o to, najít cestu, jak vlastníkům lesů za tuto „službu“ co nejjednodušeji zaplatit tak, aby to prázdnou státní kasu „nic“ nestálo.

                0 0
                • roud  

                  Ted tady akorat zbytečně vyvoláváš paniku.....

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    nevyvolává…přesně tak to vidím i já…čemba asi nezvrátí přijetí nového zákona,ale může mít vliv na jeho obsah..

                    0 0
                • tk  

                  zdenku, ale trpeni obecneho uzivani lesa neni to same aktivni poskytovani sluzbeb lesniho hospodarstvi. to musime majitelum a spravcum lesa vysvetlit.

                  ja jenom doufam, ze se cessti majitele lesu ukazi v lepsim svetle nez slovensti a nebudou zpochybnovat pravo na obecne uzivani lesa.

                  koneckoncu Narodni lesnicky program ve svem predbeznem textu, se kterym majitele a spravci lesu, statnich i soukromych, souhlasili, zminuje pravo na obecne uzivani lesa vstupem na vlastni nebezpeci.

                  cykliste by se vsak meli snazit lesniky presvedcit, ze misto prosazovani zakazu je lepsi hledat mechanismy 1: kompenzace prokazatelneho poskozeni majetku obecnym uzivanim. 2: vytvorit ekonomicke incentiva pro skutecne (tedy zamerne, ne samovolne) poskytovani rekreacnich sluzeb lesniho hospodarstvi, napriklad peci o stezky

                  konecne je treba dohlednout na to, aby IDEOLOGIE tri vyvazenych piliru lesnictvi, tedy ekonomickeho, environmentalniho a socialniho zacala byt novym zakonem naplnovana. me se zda, ze socialni noha (predvesim ve svem rekreacnim prstu) je o dost kratsi, a tak se nam trinozka dost kaci.

                  0 0
                  • coffield  

                    Souhlasim s body 1 a 2. Moc hezky jsi to rekl z pohledu vlastniku lesa. Ale daval bych vetsi duraz na to, ze zakon budou prijimat zastupci statu, tedy ti, kteri budou muset ze sveho rozpoctu vydat penize, za ktere by mohli treba jinak uplacet sve volice a zajistit si tim nejake benefity rovnez pro sebe. Pro ne bude docela vyhodne uplne zakazat vstup a nechat lidi takovy zakon nedodrzovat. Mohou pak trikrat odvolat sefa policie, ze neplni svou praci, odpovednost uz nebude na nich a lidi budou dal vesele bajkovat a houbarit. Byl snad novy silnicni zakon pro NAS, pro volice? Prinesl snad neco nez moznost nesmyslne represe, ktera se stejne nedela? Proto bychom se MY, volici a bajkeri, meli spis zastavat zachovani volneho pohybu co nejjednodussi cestou – po jakychkoli stezkach k tomu urcenych pri zachovani maximalni mozne miry vlastnickych prav majitele lesa a moznosti disponovat svym majetkem a pri vylouceni odpovednosti statu (stat by se do cehokoli mel co nejmin montovat), vyjma kontroly dodrzovani pravidel – dost ze to musime platit ze svych dani. Zni to jednoduse a jednoduche to je. Majitele nas proste musi trpet, pokud nemaji nejaky rozumny DUVOD, aby to tak nebylo. Treba v CHKO je tim rozumnym duvodem fauna a flora a nikdo se neodvazi ta pravidla porusovat – ani tam nemusi byt plot. Nebo naopak oplocene lesni skolky – vadi nekomu? Vadi nekomu treba oplocena srnci obora? A majitel by tim padem mel mit moznost si svuj les za urcitym rozumnym prokazatelnym ucelem oplotit a bajkery tak vykazat, pokud by tento ucel byl v rozporu s volnym vyuzitim stezek k celospolecenskym rekreacnim ucelum.

                    0 0
    • Black knives  

      Chceš-li mír,připravuj se na válku. Je to válka papírová,poli­tická.Mít kde jezdit..to není populistický kec,ale vize do budoucnosti.Bydlím v Beskydech,a ježdění,i těžké,mám doslova za barákem,ale co v budoucnu?Nechci být štvaná zvěř.Jde o legislativu,a cyklisté se musí bít o své místo na slunci.Socialismus je pryč,a nač tedy čekat? Je to vždy lobby jedné zájmové skupiny,proti jiným. Lesáci,zelení,ma­jitelé lesa-proč by chtěli bikery v lese? Jen dobře volený zákon umožní,abychom nebyli terčem zelených fanatiků. Pozor,sám se považuji za člověka chránícího přírodu,a přesto ,jak vidím,jak se ukazuje na bikera,jako na poměrně snadný terč kritiky,a potažmo i honu na čarodějnice,čekám ,že boj nastane. Naopak,je spodivem,jak dlouho národ „Švejků“ odolával stupidním nápadům politiků svou občanskou neposlušností našich otců,ve smyslu „CH*j s tym“ Jsem jeden z lidí čemby,a věřím,že je potřeba spojit maximum síly,aby byla šance. Jak to říkali rusové „nás mnogo“,a vyhráli s tím válku.A občanské sdružení může mluvit jen za své členy,tak,lidi,už jste členy?Je za pět minut dvanáct…

      0 0
      • Zdeněk-k1  

        Osobně se domnívám,že zas tak o ničení přírody se nejedná ale špíš jak získat hodně peněz.Trendem je budování cyklodálnic po kterých nikdo jezdit nechce.Jakým jiným způsobem dostat bikery na tyto dálnice než jim zakázat pohyb po lesích.Tím pádem bude potřeba zdokonalit sít cyklodálnic a tím se zapojují stavební firmy .Stavební firmy boudou mít miliony a díky korubci i mnoho dalších a stát taky nepříjde skrátka.Ježdění po lese není prostě pro nikoho výdělečne a to se musí přece změnit!Proto se propaguje,že ničí přírodu a ti kteří tomu nerozumí jim dají za pravdu.Pak se stane to co na Slovensku a bude to v prd…Nikoho pak už nebude zajímat,že mnoho studii prokázalo,že kolo prírodu neničí.

        0 0
        • Dados  

          Přesně takhle mi to taky připadá

          0 0
        • Tomcat  

          Jenže protože ty cesty nejsou napojené, vedou odnikud nikam okolo ničeho. taže ikdyž by se podařilo zakáza jezdit po lese na ty dálnice je nedostanou. Cyklisté budou jezdit zase po silnicích. Pokud nebude možné jezdit po lese , nebudou potřeba horské kola , tedy nebudou se prodávat , nebudou se dováže atd..... Je to zase sice motýlí efekt . Ale přiteže ně za vlasy to ukazuje že stát na tom zase jen prodělá.

          0 0
          • roud  

            heh tak tohle už je taky přehnaný že by se přestali prodavat horsky kola… nebo že by všichni vyjeli na silnice počkejte jak to bude na slovensku bikeři budou v lesích pořad jen na ně občas nakej zamindrakovanej ***** zavola policii

            0 0
            • Tomcat  

              ne-e přispěje to prodeji crossu a trekingů

              Ale hlavní je to že na asfalt to víc lidí něpřitáhne prostě nebude to generovat nikde zisk. Pokud dementní cyklostezka míjí přírodní hystorické památky, vyhne se pohostinství, rekreačnímu středisku tak co sní? Taková je na… Takováhle stezka je např Čachovice <> Vlkava <> Lučeň \Jizbice. Pokud nepojedu po ní ale po silnici o nic nepřijdu budu tam ještě rychlejc.

              0 0
            • hribik A1  

              z lesa mozno ubudne par rodiniek s detmi a podobnych (takych tych „pseudobikerov“ a obcasnych vyletnikov), ktori sa presunu na polnacky, trojky, dvojky, (jednotky mozno tiez). skalni bikeri tam ostanu, na cestach sa to mierne, aj ked nie o moc, zahusti o takych co su tam najproblemovejsi, v lesoch o poznanie pribudne konfliktov a napatia, tiez nie o nejak zvlast vyraznu mieru.

              0 0
        • tk  

          ty vazne veris na takovouhle teorii spiknuti? skutecnost je jina, cyklostezky vypadaji tak vypadaji, protoze cyklisti nedokazali zatim slusne rict, ze chteji aby vypadali jinak!

          lesnici jsou ochotni nas vyhnat z lesu, protoze se nevyznaji v problematice rekreace v lesich a nez by se ucili a snazili delat neco co preci nepatri k jejich remeslu (oni jsou tu od toho, aby pestovali stromy), tak se radeji pokusi prosadit zakaz.

          urednikum musime rict: cyklodalnice krajinou nechceme, chceme bezpecne stezky pro dopravu ve mestech, a v prirode stezky, ktere k ni pristupuji citlive.

          lesnikum musime rict: at se vam to libi nebo ne, tak nejste jen drevari, jste spravci podminek pro aktivni rekreaci velke cast populace.

          0 0
          • Volf  

            Ty vážně věříš tomu, že my tady reprezentujeme většinu kolařů v ČR ? Já jsem přesvědčenej, že právě většina lidí chce takový cyklostezky a proto se staví.

            0 0
            • marapara  

              Ta „většina“ lidí jsou vyložení cykloturisté, důchodci a rodinky s dětma, kterým tyhle cyklodálnice vyhovují. Podle mě jich není málo.

              0 0
              • Volf  

                No ber to tak, že se u nás ročně prodá cca 150 000 kol. A ,, ortodoxních ,, bikerů bude max. 5 %. ti ostatní se rádi svezou po asfaltový cyklostezce a vrcholem teréní jízdy je nějaká udržovaná polňačka.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale vždyť tu nikdo nepreferuje žádný těžký terén. Single track dle Čemby může být sjízdný na jakémkoliv kole, pomalu i silničce.

                  No a pak ten prodej kol je nic neříkající. Sice se prodá asi mnohem více kol použitelných na asfaltu, případně pěkné cestě (což ten single track být může). Ale většina těchto kol stojí po většinu roku a nikdo na nich nejezdí, což pak srovnání o tom, jaké trasy jsou potřeba pro většina totálně zkresluje.

                  0 0
                • jonys  

                  …a právě proto,že většina miluje asfalt,je z těch prodaných 150 000 kol asi 3% silniček :-) Většinu tvoří kola horská či treková,tedy na asfalt „ideální“-víc váží,hůř díky menším kolům a tlustším gumám jedou a mají výbavu typu odpružená vidlice,která dostává na asfaltu opravdu zabrat…

                  0 0
                  • cabbage  

                    sice se ot vozí na silnici ale úřadům bych to prezentoval jako horská kola – přeci jen je to důležitý argument proti asfaltování;-)

                    0 0
              • Vsara  

                :-))) jsem cykloturista, bohužel ještě ne důchodce a půlrodinka s dítětem. Oběma se nám nelépe líbí udusané polní a lesní cesty. Asfalt je nudný, ale nevyhýbáme se mu. Náročnější trasy (větší kořeny, velké srázy) prostě přeneseme.

                0 0
                • favorit.  

                  CeMBA chce branit zbytecnemu asfaltovani ;-) Take to jsou cykliste…

                  0 0
          • coffield  

            Muj tata a vsichni jeho padesatileti znami a jejich dalsi znami jsou velice aktivni kolari a asfalt maji radeji rozhodne nez koreny a sterk… Jsou to starsi lide a ne vsichni si chteji kupovat celopera s dobrou vidli, aby je nic nebolelo. Chteji treba jezdit v lese na krosovem kole. Nebo na MTB celoperu v lese, ale po asfaltu. Takze kdyz to vezmu kolem a kolem, mluv za sebe (a za mne), ne za vsechny. Nejake asfaltky taky musi (mohou) byt.

            0 0
            • Jirik123  

              moji rodice >50 jsou jen prilezitostni kolari, ale mnohem radeji se svezou po pekne lesni ceste nez po asfaltu, casto daji prednost i horsi polni ceste pred asfaltem a to oba jezdi na trekingu.

              0 0
              • coffield  

                Ale ano. Ja netvrdim, ze neni plno takovych jako tvoji rodice. Ale tvrdim, ze je taky opravdu mnoho takovych, kteri radeji jedou po asfaltu nebo jinak zpevnene ceste. Uprimne, na crossovem kole se po korenech moc neprojedes… Ale zase si na nem hezky zasportujes, i kdyz uz nejsi v plne sile, protoze proste jede lehceji nez BEZNE horske kolo (bez tenkych slicku).

                0 0
                • kolombo  

                  Ona je zpevněná cesta a zpevněná cesta :-( Podívej se na tuhle fotku www.cemba.cz/…rie/main.php?… a pak se podívej na fotky a ne tenhle článek www.ekoneziskovky.cz/view.php?…

                  Když jsme tak u tvojich rodičů, chodí na houby? Budeš pro ně nárokovat asfaltku až k oblíbenému hřibovému místu?

                  Připadá mi, že ta prdlost kvalitní cestou jednou povede k tomu, že bude asfaltka kam se jen podíváš a příroda bude jen v ZOO a botanické :-( Do lesa se nechodí v obleku a lakovaných botkách, tak kdo chjce jezdit po cestách v lese, ať si laskavě veme kolo, které to zvládne a neprudí ostatní požadavky na asfalt.

                  0 0
                  • coffield  

                    Taky jsem byl v Rakousku a v Nemecku v prihranici a taky jsem tyhle cesty ocenil, nemluve o svych plastich.

                    Nejsem proti, aby se stavely takove cesty. Pokud je lesni traktor opravdu nerozjede, jsou pro rodice OK.

                    Ale uprimne, mne osobne se ani takove cesty nelibi. Nevim, proc mam porad jezdit po necem, co je hladke jak p*del… Nevim, proc by se nemohl zachovat status, kdy cykliste jezdi po normalnich neupravenych oznacenych turistickych trasach. Nejsem z zadneho turisticky mrtveho kraje – ba velmi naopak – a vzdycky se na takovych cestach nejak poskladame – da se to i s usmevem. Nejedeme prece zavod…

                    0 0
                    • Michal.J  

                      // Nevim, proc by se nemohl zachovat status, kdy cykliste jezdi po normalnich neupravenych oznacenych turistickych trasach. // Protože tyhle cesty mizí! jeden rok tam máš tule pěkbnou turistickou cestu a další rok tam je dálnice a kolem plno altánků a laviček a odpadkových košů, přístřešků. A nebo tam je ta cesta pořád, ale je na ní zákaz pro cyklisty protože o kus dál přece mají tu pěknou cyklostezku s haldkým povrchem, plnou altánků, laviček, přístřešků.....

                      0 0
                      • Volf  

                        A proč si myslíš. že já volám, aby se cčemba zasazovala o zachovánístá­vajícího stavu. Ty jsi to teď naprosto přesně popsal.

                        0 0
                        • kolombo  

                          Pokud vím, tak kromě několika údržbových aktivit na cestách, tak právě tohle ČeMBA dělá. Tak kde je tedy problém?

                          0 0
                        • Michal.J  

                          Vždyť přesně tohle čemba dělá, proto nechápu proč se přád předhazuje že „čemba prosazuje jenom singltrek, kdyby radši dělali něco užitečnějšího“.

                          Ano, čemba prosazuje singltrek, ale ne za každou cenu a ne všude. Ale i kdyby, co je špatnýho na tom že chci aby stát z těch mnoha desetitisíc co mně ročně sebere na daních stavěl nejenom ty cyklodálnice ale i singly?

                          Možná kdyby si ti co to tady pořád opakují dokola nejdřív přečetli tohle – www.cemba.cz/cemba.shtml tak by zjistili že jejich příspěvky jsou mimo mísu.

                          V čem je tohle – „ochrana proti narůstajícím zákazům jízdy na kole“ jiný od zasazování stávajícího stavu? Pokud teda za stávající stav nepovažuješ to že zákazy přibývají.

                          0 0
                  • MatyxCZ  

                    Doplním ještě to, že cross jsem před MTB jednu sezónu jezdil, a letos na jednom z půjčovny projel Lednicko-Valticko. A upřímně, taková pěkná šotolinka, jaká je na té fotce na tvém prvním linku, je pro cross daleko lepší než asfalt. Zaprvé se to lépe odvaluje (pokud tedy nemá člověk na crossu silniční slicky), a za druhé případné hrboly nemají „ostré hrany“, takže ani rázy od povrchu nejsou skoro znát. A ostatně i na MTB to na takové cestě moc pěkně uhání. Jasně, úplně nový asfaltík letí na crossu ještě lépe, ale jak dlouho vydrží a kolik stojí ? Jakmile se objeví první známky eroze tak nastává nepříjemné období, protože prachy na opravy se narozdíl od té prvotní investice hledají mnohem hůř, kdy se na tom skoro nedá jezdit. Pár takových ran od 5–10mm hranky v asfaltu a člověk může jít v lepším případě vycentrovat ráfek, v horším reklamovat prasklý rám.

                    Zkrátka a dobře, asfalt podle mě patří jedině na obslužné cyklostezky v/u města, které slouží k rychlé a bezpečné dopravě z bodu A do bodu B, celoročně a za každého počasí. Pro veškerou rekreaci a vyjížďky do přírody, za koupáním či třeba památkami by se dle mého měl používat přírodě blízký povrch. Tím se sníží potřebná míra investic a především financí na opravy těch cest, tzn. zbyde dostatek peněz pro udržování těch asfaltových obslužných cest. Toť můj názor.

                    0 0
                • Jirik123  

                  Vzdyt to prece neni o tom koreny vs. asfalt, po dobre udelany ceste s prirodnim povrchem se da jet stejne pohodlne a bezpecne jako po asfaltu. Nechce se mi verit, ze by nekdo radsi jel v lese po asfaltu, nez po ceste jako je na obrazku od kolomba nebo ode me.

                  0 0
                  • coffield  

                    Ale no jo, kdyz je pekna, rodicum se libit bude. Jenze je to to same co asfalt v blede modrem. Po MTB nuda, sed, sed.

                    0 0
                    • Jirik123  

                      me to stejne jako asfalt rozhodne neprijde:-)

                      0 0
                      • coffield  

                        Ale v principu je to ploske jako asfalt. MTB je hravy sport, neni jenom o dupani do pedalu. Je o (limitovane) svobode pohybu, o prekonavani prekazek a nekdy taky o vyhlidkove jizde a zivotu bez aut.

                        Kdyz jedu po mlatu, deje se tak, protoze chci nekam rychle dojet nebo si uzit odpoledne s neMTBikery a neco videt. A pak je mi opravdu jedno, po jake rovine jedu, protoze jde o to OKOLO.

                        Pokud ale jedu MTB, nestojim o ZADNY mlat, ani prirodni, chci svoje koreny, kopce a skopce, co mi nazenou strach a rozpali kotouce. Pak beru asfalt v prirode i cokoli jineho rovneho jako stejne ZLO.

                        Jen je samozrejme pravda, ze prirodni cesta je 100× lepsi do prirody, nez asfalt. S tim opravdu nelze nez nesouhlasit.

                        0 0
                        • Jirik123  

                          to uz je na osobni preferenci jak narocny teren ti vyhovuje, ale myslim ze se nakonec shodneme, ze i pro prilezitostne/re­kreacni/starsi cyklisty je lepsi prirodni cesta nez asfalt:-)

                          0 0
                        • kolombo  

                          Ano, Viničná je opravdu rovná cesta, velmi vhodná pro turisty a odpočinkové jezdce. Nicméně, je to přírodní cesta lemovaná krásným lesem, idealni pro demonstraci toho, že to jde i bez asfaltu. A že i bez asfaltu to nemusí být žádný adrenalin.

                          0 0
    • BB  

      Je to smutné, ale bojím se, že nezvratné. Je tady celá řada zájmů a všechny konvergují k jednomu cíli a to udělat „pořádek“. Skutečný problém představují terénní motorky, čtyřkolky a off roady. Ale s těma nikdo nic neudělá. Tak je třeba najít zástupný problém, snadnější cíl. Tím jsou zcela logicky cyklisti. Představte si dva chlapy jak sedí v kanceláři CHKO Křivoklátsko. Mají k dispozici služební auto, hádám, že to bude Nissan Pathfiner a ročně dostanou pár miliónů na činnost. Pokud nebude uzákoněn zákaz ježdění cyklistů v lese, tak nemají co dělat a pouze každý rok musí hlásit, že proti motorkám a čtyřkolkámjsou jsou bezmocní. Pro tyhle lidi je jakákoliv šikana cyklistů darem z nebes. A pak si k tomu dejte zájem majitele lesa, zájem hospodáře v lese, zájem KČT a výsledek je zaručený.

      0 0
      • Jirik123  

        Promin, ale s tim nemuzu souhlasit. Kdyz o praci lidi v CHKO nic nevis, tak o ni takhle blbe neplacej. Ti lidi maji na praci jiny veci nez sikanu lidi, lesni straz je jen minimalni cast objemu jejich prace. Mama kdysi na jednom CHKO pracovala, takze jsem mel moznost se o tom neco dozvedet.

        0 0
        • Volf  

          Tak nám o té práci něco pověz. Rád se dozvím, že my lidé víme mnohem líp než příroda sama co je pro ni dobré.....

          0 0
          • Jirik123  

            „..my lidé víme mnohem líp než příroda sama co je pro ni dobré..“ tohle prece nikde netvrdim..

            0 0
            • Volf  

              Ve světě je trendem dostat do CHKO řízeně pomocí vyznačených stezek co nejvíce lidí, protože CHKO může potom docela dobře žít ze vstupného atd. Taky se jen zakazuje. Myslíš si, že by Krkonoše zemřeli ve chvíli, kdy se tam bylo možné legálně pohybovat na kole? Můj názor je že CHKO je nás všech, žije z peněz nás daňových poplatníků a poviností zaměstnanců CHKO je najít a udržovat takový systém, který nám umožní CHKO navštěvovat.

              0 0
              • Jirik123  
                1. puvodne jsem reagoval na toto: „..Představte si dva chlapy jak sedí v kanceláři CHKO Křivoklátsko. Mají k dispozici služební auto, hádám, že to bude Nissan Pathfiner a ročně dostanou pár miliónů na činnost. Pokud nebude uzákoněn zákaz ježdění cyklistů v lese, tak nemají co dělat a pouze každý rok musí hlásit, že proti motorkám a čtyřkolkámjsou jsou bezmocní. Pro tyhle lidi je jakákoliv šikana cyklistů darem z nebes…“
                2. Krkonose nejsou CHKO ale Narodni park.
                3. Zakazy v Krkonosich nijak nehajim a s vetsinou nesouhlasim.
                0 0
                • BB  

                  pokud jsou na té CHKO tak fajn a pokud tam máš ještě nějaký známý, tak je prosím tě popros, ať dají pryč ty cedule, kde je škrtnutý kolo. Prý je to kvůli nějakým ptákům, kteří tam hnízdí, ale já slíbím, že jim nic neudělám. Určitě jim budu vadit méně, než těžká technika, po které tam vidím stopy. Jinak klidně budu ze svých daní ty CHKO podporovat, jen když budou dělat co nejméně.

                  0 0
                  • Jirik123  

                    Mama delala na CHKO Cesky raj ale uz to je skoro 10 let, takze ti asi moc nepomuzu:-)

                    0 0
    • náčelník  

      Tak nějak věřím tomu, že pokud by takový zákon prošel v ČR parlamentem, současný prezident by ho nepodepsal.

      0 0
      • vlk  

        To si Slováci mysleli taky :(

        0 0
      • Volf  

        Bojím se, že by Klaus nepodepsal jedině zákon, kterej by zakazoval na kurtě vzorek na tenisce.

        0 0
        • coffield  

          Ech. Jsou lidi, co ho proste nemaji radi, i kdyby udelal sebelepsi vec… Klaus neni idealni, ale je nazorove staly, a udelal jiz mnoho rozumnych kroku.

          A tak jako se mu nelibi zakazy koureni (jakozto omezovani osobni svobody), bude povazovat uplne vykazani cyklistu nejspise rovnez za jiste omezeni svobody.

          0 0
          • Volf  

            Já jsem velkým zastáncem V. Klause a to myslím úplně vážně. Jen si prostě myslím, že toto bude mimo jeho otiku vidění světa.

            0 0
            • coffield  

              Sejde na tom, jestli mu to nekdo citelne prezvyka… Kdyz to bude (nebo se z toho udela) vyrazny problem, nebude to ani moc potreba, ty se do optiky pana prezidenta vzdy vejdou :-D

              0 0
        • náčelník  

          Nemíš to brát z hlediska tenisové rakety a kola. Tohle je otázka omezování svobod a v této oblasti jsou názory V.K. konzistentní a známé.

          0 0
          • Volf  

            Jo to nezpochybňuju, jen že je před volbama a na Klause jsou vyvíjeny obrovský tlaky. A paradoxně ve chvíli, kdy už zase všichni u korýtek zapoměli, že slíbili jak se dostanou ke korýtkům tak zruší nepřímou volbu prezidenta. Takže máme situaci, kdyby 70% voličů volilo Klause a debilové ve vněmovně tam stavěj pitharty a podobný týpky, jen aby Klause dostali z hradu.

            0 0
            • jonys  

              U korýtek jsou přeci hlavně ti,kteří přímou demokracii(zrovna jako VK)odjakživa odmítají :-) Jinak:iluze stranou,pokud by ten nepodpis znamenal dost hlasů pro prezidentskou volbu,tak je to jasný :-)

              0 0
      • kankrlicek  

        A co se stane, když prezident nějaký nový zákone nepodepíše? Vrací se zpátky do sněmovny, nebo jaký je scénář. Opravdu nevím :(

        0 0
        • Volf  

          No udělá kolečko a pak už ho asi podepsat musí:-((

          0 0
          • jonys  

            Pak už do toho nemá co mluvit.Přehlasuje ho nadpoloviční většina poslanců a zákon platí,už nejde ani do Senátu.A do do ústavních zákonů nemá co mluvit vůbec,proto mě rozesmál Hájek když rozvíjel úvahy o tom,jestli by Klaus zákon o referendu podepsal nebo ne-no asi ne,bo by mu ho nikdo k podpisu nedal :-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Akorát nové kolečko se zákonem a jediný rozdíl je, že pak ho musí schválit nadpoloviční většina všech poslanců a nestačí nadpoloviční většina přítomných poslanců.

          0 0
      • MlokCZ  

        Nevim sice jestli by ho podepsal nebo ne, ale je to úplně jedno, protože když ho budou chtít poslanci přijmout, tak nepodepsaní se rovná jen lehké zdržení.

        0 0
        • náčelník  

          Lehké zdržení = získáme čas, každý přemluvíme svého poslance a sněmovna prezidentovo veto nepřehlasuje. Je nutno využít všechny možnosti :)

          0 0
    • yoggi  

      vsetci maju nieco proti bajkerom ako nicia les len toto video hovori za vsetko ako setrne sa pracuje v lese

      www.youtube.com/watch?…

      kym stiahne dva stromy znici pol hory, nech zije ochrana a hlavne treba pritvrdit proti bajkerom ktori nam devastuju les, nicia porast, sposobuju eroziu pody atd…

      0 0
      • MatyxCZ  

        MASAKR … no comment ;((((((

        0 0
      • Jirik123  

        ne ze bych se chtel zastavat lesaku, ale ten na tom videu je ultra dement, s traktorem a navijakem vubec neumi, prijde mi jako by to delal poprvy a byl pri tom ozralej nebo zdrogovanej:-)

        0 0
        • kolombo  

          Je vidět, že ani s traktorem nemůže jezdit každý. Pokud se dá k tomu videu přiřadit i čas a lokalita, tak je to jistě na dotaz na inspektorát lesů a na Českou inspekci životního prostředí (ČIŽP.

          0 0
    • Dados  

      Myslim, že Čemba by se hlavně měla sloučit s KČT a společně pak postupovat – najít společné řešení. Moc do toho ale nevidím, tak nevim jestli je tam prostor pro komunikaci…

      0 0
      • kolombo  

        Snaha hledat společná řešení je stále, ale KČT nepovažuje terénní cyklistiku za masový jev a preferuje popojíždění po asfaltu a místních komunikacích. Takže najít společné stanovisko třeba k opravě cest v horách je těžké, ČeMBA řekne přírodní povrch, KČT asfalt. Nevím, je-li to většinový názor členů KČT, ale to cyklisté řešit nemohou. Ostatně, už při vzniku ČeMBy se řešilo, jestli se nezaložit jako místní organizace KČT a bylo to velkou většinou odmítnuto.

        0 0
      • Michal.J  

        Pro KČT jsou jezdci na MTB šílenci co fetujou adrenalin a je jich jenom 5%, zbylých 95% je podle KČT nadšeno asfaltema vyžaduje ho.

        0 0
        • martt  

          riesenim by bolo stat sa clenmi KCT a pomery zmenit.

          0 0
          • Andrzej  

            jako myslis masove, jo? ze by vsichni cembisti vstoupili do kct a pri volbach (nebo nevim jak to tam funguje) zvolili do vedeni sve lidi? :)

            0 0
            • náčelník  

              Přesně tohle udělal před časem Patočka u Zelených. Tedy hned poté, co Zelení dostali příspěvek od státu za výsledek ve volbách do sněmovny.

              0 0
            • martt  

              Ano. Myslim si, ze ak by v sekcii cykloturistiky zrazu bolo niekolko desiatok aktivnych clenov co by bombardovali vedenie svojimi poziadavkami a argumentami, tak by sa efekt musel prejavit.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.