Proč bych si měl pořizovat na zimu jiné kolo, než na kterém jezdím jaro, léto, podzim?
Auto mám taky na celý rok stejné.
Proč bych si měl pořizovat na zimu jiné kolo, než na kterém jezdím jaro, léto, podzim?
Auto mám taky na celý rok stejné.
Nemáš podle kondiciogramu z Výpočetního středaska JIH dneska kritický den…?
… srovnávat auto s kolem (((
I když, kdo ví jaké má kolo, že ?
mám obyč. kolo za 32k čtyři roky staré. Auto mám octavku dva roky starou za cca 500k.
Vždyt nemusíš mít ani letnáka, stačí si koupit jakékoliv kolo z Tesca a na tom taky objedeš celej rok.
předpokládám, že ti to auto nerezaví a po zimě je jak nové :)
A pokud ano, tak si jednoduše koupíš nové, že jo
Tak pokud v zimě nejezdíš po posolený silnici, tak je to fakt nesmysl. Naopak, v zimě je všechno tvrdší, zmrzlý, tak oceníš lepší vidlu a tlumič. A ne nejakou starou ludru, která ztuhne .
pokud je pár stupňů pod nulou a sucho, tak souhlasím
ano, auto mi nerezaví. Na kole jezdím nějakých 20 let a současné kolo mám 4 roky a jezdím s ním celoročně a nevšiml sem si, že by mu zima nějak ublížila, proto se ptám k čemu někteří mají „zimáka“.
Tak proc to teda resis? Nuda?
Řeším to proto, páč mě zajímá, proč někteří pózeři jezdí v zimě na jiném kole. Chapnsie?
A proc te to zajima, kdyz mas jasno?
jaké je tedy to tvé nepózerské kolo?
Ať si můžeme udělat obrázek :)
Na jednici jezdím, když je hezky a není mokro … když je, vytahuju „zimáka“, toho neleštím a nekultivuju tak často ;) …
Jestli je to pozérství, nevím … sport mě baví a „řeším“ ho, naopak auto beru jen jako „dopravu“, takže ho neservisuju, myju minimálně atd … samozřejmě že uvnitř to nevypadá jak v chlívku, ale v porovnání s údržbou u kol na auto kašlu – nemám k němu žádný vztah. Tak možná proto …
Dobře, rozumím a tvoje argumenty beru, ale vysvětli mi tohle. Když jedu na kole dejme tomu cca 50km horem, dolem a jedu na kole č.1 a pak na kole č.2 („zimák) tak se na kole č.2 nadřu dejme tomu dvakrát tolik, tak proč bych si měl brát kolo č.2 jenom proto, že je venku mokro či zima, když tomu kolu to je uplně jedno? To, že mi jako zrezivý řetěz neberu jako argument, páč když se o řetěz starám tak nezrezivý a ta "práce“ o řetěz je minimální. Ostatním komponentům nemůže zima vadit ne?
To je strašně jednoduchý. Většina lidí aspoň amatérsky závodí a v tréninku je jim naprosto jedno jestli jedou o kilometr na průměru pomalejc. Naopak v tréninku těžší kolo je spíš +. Důležitá je pro ně rychlost na závodě. Kromě toho možná až budeš mít kolo za 100 000 tak možná budeš mít taky jinej náhled než na kolo za 30. Za těch 30 mají lidi toho zimáka čili seš na tom úplně stejně jako bys měl zimáka:). A každý si opravdu nemůže kupovat kolo za 100t každý rok…A kromě toho je to naprosto zbytečný. Pokud nezačneš závodit tak toto asi nepochopíš. A to nemyslím ve zlým. Jinak mě sůl na zimáku za jednu zimu ( kdy najezdím -+ 300h) totálně sežrala zadní nábu doslova na prach. Proč mám kupovat nábu za x tisíc když si na zimu vystačím s nábou za 1000 -+?
Kromě toho většina lidí „živí“ daleko víc kol (3–4) a pak už si člověk rozmyslí kolik do čeho vrazí…Asi tak.
děkuji za pěknou odpověď. Teď už to chápu u cca 40% lidí tady na foru, ale furt to nechápu u lidí co maj kolo do 50k a na zimu vytahují jiné kolo ani neví proč.
Většina lidí aspoň amatérsky závodí :-D
Souhlas. Já koupil zimáka až letos. ale staršího za 4ku a litr do něj dal. Ale břečka. časem vyměním. Nicméně 3roky jsem jezdil na RB IQ a těch 150h za zimu bylo.
Nebylo na něm znát vůbec nic. Ale je pravda že jsem ho pokaždý opláchnul a promáznul.
Ted jezdim a mejt nebudu. uvidíme.Silnice ale nejezdim takže sůl minimálně.
Zajímalo by mě jak je náchylnej třeba karbon na sůl.
A jak tu někdo psal že na zmrzlý půdě využije spíš odpružení než v létě. Tak nevim ale mě to vždycky kolem –4 tuhlo a skoro nepružilo. a abych měnil řidší olej atd. na to sere pes.
Že ty jsi nějaký megahustě študovaný člověk :-D
:D
je 8 tříd základky dost?
8 tříd základky zpravidla pro úspěšný praktický život bohatě stačí. Ovšem podle toho, co je pro tebe závažný problém, odhaduji, že máš za sebou pár VŠ a nějaký ten postgraduál :-)
V dnešní době, kdy je povinná 9-ti letá ZŠ by mi bylo 8 tříd k ničemu.
Pokud jednou propadneš, máš 8 tříd.
spíš 10 ne?
9 tříd bez jedné je snad 8 tříd. Nebo to máš jinak?
propadneš v např. sedmé tu opakuješ a zvládněš, pak jdeš do osmé a deváté, které zvládneš (takže máš furt 9, ale zvládl jsi to v deseti letech…) Jak to máš ty?
Za mě to bylo tak, že jeden můj spolužák ukončil povinné základní devítileté vzdělání v sedmé třídě a šel makat :-)
To, že chodíš do školy dokud ji neuděláš celou, snad platí jen pro VŠ, ne? Nebo to na základce změnili?
Za nas taky tak, proste si musel odkroutit tech 8 let, co za nas bylo a pokud propadl, tak ze zakladky sel treba v 7me tride.
Já si myslel, že když propadneš tak opakuješ a po úspěšném absolvováním jdeš dál (jestli máš pouze 9 let na ZŠ a kam dojdeš tam skončíš to nevim).
BTW: máš zimáka Ryhlej turisto?
Samozřejmě, ale říkám mu plečka :-)
a jak se ti na plečce jezdí? Jezdíš s ní stejný trasy jak s „letňákem“?
Je to trochu pomalejší, ale zase na ni můžu víc naložit, bo na ni mám nosič. A až na výjimky jezdím na ni to samé.
Hele to fakt neni rovnice ze vzdelani produkuje neprakticke lidi. Takovy vylev tridni nesnasenlivosti bych cekal od nekoho uplne jineho;).
Ze o zimaka se moc nestaras … jednici piglim ,, zimak trpi ;-). Nevim jak ty, ale v sezone puxovat kolo denne, by mi vzalo furu casu. Zimak to resi, pucuju jednou za cas, jednice dostane odpovidajici peci po kazde jizde …
myslím, že zimák není jen o ježdění v zimě. Je to prostě druhé kolo o které člověk nemusí mít tolik strach a jehož provoz není tak finančně náročný (servis vidlice, tlumiče,ložisek,ořechu,brzd…)
Zimák může být zbytkáč z dílů které ještě slouží, ale byli z nějakého důvodu vyměněné, opotřebené nebo morálně zastaralé. Pak stačí sehnat nějaký starší rám, popřípadě dokoupit nějaké díly levnější a je druhé kolo na světě.
Stejně tak zimák může být předchozí kolo, které se nevyplatí prodávat.
Je to různé.
Myslím, že není jasně definované, co to zimák vlastně je. Logicky by to mělo být kolo do soli a bláta, na kterém se dojíždí po sezoně díly, jako jsou například kazety, řetězy, pláště…
Je na každém, kolik kol chce mít a jak se o ně bude starat
OK, díky za odpověď.
Nerezaví? Hahahaa :D Vtip týdne :)
Jezdit celý rok jedním a tím samým autem, to by mě zabilo. Jak někde v tramtárii…
no tak dobře, auta mám dvě a chvíli jsem měl tři (pokud se dá Favorit považovat za auto).
favorit je typický zimák :)
Napiš ježíškovi o nové kolo a nebul nás tady
Propusť jednoho řidiče a za jeho několikaměsíční gáži si můžeš koupit další kolo.
dík za radu, ale mě jedno kolo na delší trasy stačí. Bych pak zjistil, že na jednom kole se mi jezdí líp a druhy kolo bych stejně nepoužíval.
napis nam radsi jake mas kolo :) aby nahodou nevyslo najevo, ze je zimak tve primarni kolo
:o)
tak co bude s tim kolem? :D
dobře, mám nějaké kolo osázené sram X9, ale jak jsem se tady dozvěděl, je to pro zdejší závodníky „zimák“, tudíž mám zimáka jako celoroční kolo – tzn. všchno beru zpět. Kdybych měl kolo 50k vejš tak si pořidím zimáka pák jsem línej mazat řetěz.
a mas full nebo pevne, vidlice jaka, material ramu hlinik/karbon/ocel… ?
psal, ze kolo za cca 30 a ze nepozna rozdil v chodu vidlice v lete nebo zime, takze bude mit nejakou sra.ku, ktera stoji za prd i v lete:))
mě jedno kolo na delší trasy stačí
minimalne potrebujes jeste jedno kolo na trasy KRATSI
OK, tak i na kratší trasy mi stačí to kolo co mám na delší ;o)
Bez zimáku by to nebolo to pravé. Na ňom končia všetky opotrebované diely z ďaľších mojich 3 bicyklov. Keď mám chuť na dlhšiu cestu, zoberiem cesťák…keď chcem do lesa, zoberiem MTB, keď chcem švih po asfalte len na krátky čas, zoberiem fitness bike a zbehnem okolité asfaltové cesty…no a keď chcem čosi pobehať po daždi, v mokru a v zime , tak prichádza do úvahy jedine zimák. Má blatníky, takže vždy dojdem suchý a celoročne ho okrem toho používam aj na dochádzanie do práce , na nákupy alebo ak potrebujem čosi vybaviť na úradoch (cca 8km cesta tam) a nemám strach nechať ho zamknutý kdesi pri Tescu alebo pred bankou.
Okrem toho mám na ňom veci ktoré by som na inom biku nemal :
Za mňa zimák/celoročňák jednoznačne áno !!!
Taky na zimáku recykluji vyřazené díly z ostatních kol. Přece je nevyhodím, celou zimu jezdím do práce a díky zimáku bezprizorní součástky spotřebuju :-)
Jestli lítáš v zimě v triku Metallica tak seš borec. Mě by přece jen byla zima :D
Ale to je přesně ten zimák jak ho chápu já :)
Nie v zime ;-). Povedal som si že dosť bolo uhladených športových oblečkov ktoré musia prísne pasovať k biku ako farebne tak aj funkčne. Na zimáku jazdím len v civile, kraťasy a normálne tričká, zväčša s metalovým motívom, ktorých mám z dôb minulých plnú skriňu. Pod kraťasmi mám maximálne cyklogate s vložkou a pod tričkom funkčné tielko…inak old-school ;-).
To TomasHrdy, prosim te, kolik najedes km za rok? Popripade, kolika zavodu se ucastnis? Mam pocit, ze cyklistika neni Tvuj zivotni smer…
najedu cca. 5 000km za rok a závody neřeším.
Pak je tvůj dotaz pochopitelný.Ti kdo zimáka řeší,najedou 5000km zhruba za tři měsíce.Ty ho opravdu řešit nemusíš.Ani se nedivím,že nechápeš,na co ho ostatní mají.
jenže jsem se setkal i s případy, kdy někdo najede i méně, ale hlavně, že má zimáka…proto jsem se ptal.
Aha,tak pak ti rozumím.No,ale jestli má jednici za 150.000,– tak bych se nadivil ani tomu:)
Pak rozumim tvemu postoji ke kolu. Predpokladam, ze jedno auto pred zimou odstavis,abys nemusel menit pneumatiky. Ja jsem treba z jineho testa, najedu trikrat tolik, zimaky mam dokonce dva silnice-mtb a k tomu dalsi tri kola na leto – jednici,treninky,casovka a budes se divit, dalsi kolo mam na valce, vyjde to levneji, nez shanet nove zaplety.
A to jsem si myslel,že jsem se svými čtyřmi koly magor:)Na válce používám jednici a jen tam dávám jiná kola.Že ty jsi na válce používal něco karbonovýho od DT-Swiss,že je lacinější koupit celé kolo jen na ty válce? :)
Hihi, jsem od prirody linej a tak na valce mam ocelacka, moji prvni silnicku z aukra za 1200,–, kterou bych nikdy neprodal, je to srdcova zalezitost. A tocit na valcich fulkrumy s keramickymi lozisky, popripade xentisy tt mi prijde neekonomicke… mimochodem, jen cena predniho kola xentis je rovna cene celého kola zakladatele teto diskuze…
4 kola normál:)
4 je už skoro standart.
Mě spíš baví jezdit často na něčem jiným, než že bych řešil co budu ****** venku v bordelu – hlavně proto, že toho tolik v bordelu nedám. Když je rozsoleno jedu spíš na bajka do lesa a pak přes vapku domu :)
jop.
Někdo střídá holky, jinej motorky.
Snad jen nový cr-mo je mi zatím líto tahat do nečasu a fulla do soli a mrazu
4 kola jsou ještě zlaty, já aktuálně 8 a dvě městsky :D Ale už to nejsem schopnej všechno využívat, není času. A ještě mi letos chybí najížděcí festka, kterou jsem vždycky měl…ale ta zase přibude :)
deset kol to už je úchylka :D
Lehce :D
Zimák je pojem, když si máš kupovat díly sám a nikdo ti kolo neplatí, tak i během roku hodně lidí jezdí na silniččce, nebo „zimákovi“. Ono ročně sjet 2 kazety, 7 řetězú, dvě sady převodníků, serivs vidlice 2×, troje pláště…to neni zábava pak platit. Prostě většina lidí ho ani nepořizovala, hází na něj věci ze závoďká a dojíždí je atd.
Zimák je pro mě i šichťák, takže má blatníky a komplet světla + je složen z dílů, kterých mi už není líto nebo jsou dělané na co největší výdrž (těžké, ale nepropíchnutelné gumy, levné ocelové převodníky a kazeta aj.). Když člověk dojíždí v tomto období do roboty každý den a vrací se v úplné tmě, tak některé „nepodstatné detaily“ ocení.
Já mam kolo rád. ale pořád se mi do práce nevyplatí. Jsem rychlejš v autě a nelezu do sklepa, vím že cesta na kole protože musím by mě nebavila a ještě přijet jak prase, spocenej a muset se převlíkat. Opravdu ne.
Jak jezdíš? To máš kolo přístupný že nemusíš do sklepa, v práci makáš v nějakym dresscode? kolik to do práce máš km?
mě pokud bych nedělal v montérkách nebo na nějaký vrátnici, tak radši pojedu autem. Pochybuju že u většiny lidí je to kvůli úspoře peněz.
Vemu kolo z chodby a jedu. Přijedu do roboty, osprhuju se za 3 minuty a převleču se do pracovního. Cesta do práce je pro mě rychlejší asi o cca 15 minut než MHD. Cesta z práce je pro mě rychlejší o 40 minut, protože MHD nenavazuje. Navíc se člověk po ránu perfektně probere. Denně to mám minimálně 38Km, když jedu nejkratší cestou tam i zpět. V létě si to prodloužím klidně na 60km. Ušetřím groše za MHD a ještě udělám něco pro zdraví. V autě bych zlenivěl a narostla by mi prdel.
Já mám pro jistotu celoročního zimáka a pak nějakou změnu v zimě řešit nemusím :D
Tomáši, zkazil si mi radost tímto vláknem :) . Letos mi konečně zůstalo pár drobných a pořídil jsem si vysněného zimáka, na něj blatníky … :)))
Měl sis raději koupit oktávku :)
v létě chodim do kadibudky a v zimě…
tak moje nejlepší kolo stálo 18 000 Kč(samozřjmě do něj bylo dále investováno) a přesto mám i zimáka