• Tydlii

    Zdravím, zima se blíží a já trochu uvažuji o úpravě starého kola na zimáka.

    Pointa:

    • Koupím lepší razeni a hazku na zavodaka.
    • Předělám svoje MRX na 1×12 za využití GX Eagle.

    Co je jasný :

    Bude to 36×11–50 (mám shimano 10sp ořech)

    Na epica půjde xo1 razeni.

    Co bych potřeboval poradit:

    • jaký kliky? (vzadu je RU – viz. Profil)
    • jakou kazetu aby neměla půl kila a víc? (nic jsem nenašel)
    • procházel jsem místní vlákna srovnávající eagle sady a jsem na rozpacích jestli má smysl připlatit za XX1 hazku, nebo už tam není funkční rozdíl oproti X01. O materiálových rozdílech vím.
    • bude to fungovat, neni tam zádrhel?

    Mělo by cenu oslovovat kvůli tomu někoho oslovit? (ze by to udělal levněji, např. díky VOC)

    Diky moc za rady, ještě anketa co si o nápadu myslíte.

    0 0
    • milan.v  

      Eagle hazka = žádný funkční rozdíl mezi X01 a XX1…

      Ostatně část závodníků jezdí úspěšně X01 i ve SP…

      0 0
    • Alojs01  

      Skutecne potrebujes na zimaka 1×12? Do tech zimnich sracek?

      Ted jsem byl o vikendu na singlu pod smrkem a uz v tom lehkem bahinku to prestavalo chodit idealne…

      Na zimaku mam 1×10 a naprosto bez starosti…

      0 0
      • Jakobo  

        To me taky hned padlo do oka, ale nechtel jsem to napsat, pac eagle je tu ted za modlu. Navic v zime radim minimalne o 2–3 pastorky lehci prevody pokud jedu ve snehu nebo na zledovatele vozovce, ale ja mam na kole plaste s hreby, ktere jedou o dost hur.

        Takze za mne nechat soucasne kolo tak jak je, jen zprovoznit tj. vymenit kazetu, retez a co je dalsiho potreba. Upgrade na 1×12 je ekonomicky nesmysl. Navic kdovi co je to za ram.

        0 0
        • Tydlii  

          Kolo viz profil, rám MRX X5 elite, pokud tedy 1×10, tam je limit 42z pokud se nemýlím? Pak nevím jak s rozsahem, každopádně trojtac vepředu je ve sračkach nefunkční… Na 1×11 bych si to už dokázal představit, ale tam je to zase už hazka a páčky pokud se nemýlím? Při použití origo kazety i ořech…

          0 0
          • Jakobo  

            Jezdim celorocne do prace vcetne zimy, pracuji v Norsku, snehu tu byva dost. Se smykem a trojtacem jsem nikdy problem nemel, pokud se ti teda nedostane do bowdenu voda a ta pak ve velmi nizkych teplotach zamrza. To je ale spatnou udrzbou kola, kdy kolo umyjes vodou a hned vystrcis na mraz a obecne stejny problem a jeste vetsi bude s hazkou, kterou sibujes daleko vic. Pokud ti zamrzne smyk posunes jej rukou do stredni polohy, kterou nejcasteji pouzivas. Takze tady fakt problem neni.

            Co je problem a velky je obaleni kazety snehem, po ktere pak retez skace a neni mozne vubec na kole jet. Stalo se mi to zatim 2× a bylo to peklo. Bylo to pri intenzivnim, velmi hustem snezeni pri teplote tesne pod 0 °C, kdy retez natahal na kazetu snih. To bylo peklo, nedalo delat nic jineho nez na kazete neustale prehazovat. S hruzou jsem tehdy nejak dojel do prace, pres den uvnitr snih roztal a odpoledne uz domu v cajku. Jet takhle treba 50 km bych asi zdechl, mam to jen 8 km do prace a i tak jsem byl hotovy.

            No a jinak mel jsem uz kdysi davno 1×9 s pilou 36 z od Shamanu, tehdy asi jedina snadno dostupna mela vysoke lichobeznikove zuby a kazetou XT 11–34. Na bezne jezdeni uplne v cajku i v zime. Takze moc nevim, proc musis mit 11–42. I s tim uvedenym rozsahem jsem vyjel vsechno a rychlost po rovince porad jakz takz. Ty muzes u 10r nahodit kazetu 11–36 bez jakehokoliv laborovani s hazkou, mas zase o neco lehci prevod.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Podle mě je nesmysl mít dvě podobná kola z nichž jedno bude jenom na zimu. Zimák má cenu pokud přes zimu nějak výrazně měníš jízdní návyky. Druhé kolo by mělo mít jiné jízdní vlastnosti a ovládání.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.