• Hynas

    Přátelé, prosím o vaše zkušenosti s níže uvedenými zimními gumami na auto, které se mi dostaly do užšího výběru. Je zima, kolo zahálí v garáži, ale auto dostává zabrat. Hledám univerzál s výjimečnými schopnostmi v horských oblastech. Octavia, 195/65/R15.

    0 0
    • drtyc  

      mam jinej rozmer, takze neporadim jen, ze v letnich se to u tech mych podle testu pere na spici obvykle mezi pirelli vs. conti. a zbytek je prumerny az podprumerny, tak v zimakach tydle dve ne-e.

      0 0
    • felix.org  

      Už jsem to tady psal v jiném vlákně. Mám na Octávce Goodyear UG 7+ 195/65 R15. Na léto mám 205/55 R16. Ty UG 7+ jsou vzhledem k ceně cca. 1350,–Kč za ks super gumy. Jezdím hlavně na suchu a mokru, sníh občas. Ale ve sněhu mě fakt překvapily. Vyjedou toho dost a stopu taky drží. Jsou trochu hlučnější na asfaltu oproti letním a spotřeba je taky o něco málo vyšší (cca. 0,3l).

      0 0
    • Honza729  

      Muj lety osvedceny model leto/zima

      Good Year F1 Eagle 225/45/ZR 17 a Good Yeaz Ultra Grip 195/65/R15

      V zime vyborne gumy jak do snehu tak na vodu, hlucnejsi jsou zimni takrka vzdy. V lete ticha, odolna guma s vybornym odvodem vody.

      0 0
      • misak.kadlec  

        Já mám Michelin Alpin pa3 195/50 R14 na fábii. Supr guma, doporučuju. Oproti Barum Polaris II co jsem měl předtím, nebe a dudy.

        0 0
        • Volf  

          Barum Polaris jsem koupil z důvodu ceny a tuto gumu považuji za to nejhorší co jsem kdy na autě měl. Definoval bych ji jako gumu, která má sice zimní vzorek, ale je snad z letní směsi.

          1 0
      • Ricci  

        zrovna tam chyba test gum 195/65/R15

        0 0
    • vifon  

      Inak som zabudol dodat, vozim: 205/55R16 – Dunlop SP Winter sport 3D – spokojnost

      0 0
    • bosmilan  

      jestli tě zajímá cena tak běž do UG7+ ale až se ti trochu ojedou tak budeš zklamaný takže jinak ti můžu doporučit ty Micheliny

      a pokud jsi někde četl recenzi na ty UG7+ jak byly v testech nejlepší tak tomu nevěř

      0 0
    • Flegmatik  

      Budou mezi nimi zřejmě těžko postřehnutelné rozdíly… Všechny pneu skončily s body 2,3 – 2,4. Test zde

      0 0
    • bananovice  

      Ahoj, za mě Goodyear ultra grip, mám je na Vectra B a jsou velice dobré. Levné. Když s nima člověk zachází na horách lehounce tak zvládnou spoustu. Takže doporučuju.

      Ps: není trochu pozdě hledat zimní gumy? :-)

      0 0
    • kubad  

      aktuálně mám Dunlop SP Wintersport 3D

      letos nové, návrat po vyzkoušení Pireli a následně

      GodYear 7,

      nějaké rozdíly sou, ale nic podstatného, tohle je +/- vyrovnaná smečka takže bych volil podle ceny a neřešil fungovat spolehlivě budou všechny.

      jo vozím rozměr 205/55/R16 teda

      0 0
      • vifon  

        jj, ak sa pozries na odkaz co som hodil a ako vravi kubad, prve miesta su dost vyrovnane. Neslapnes vedla ani s jednou.

        0 0
    • Richi  

      V tomhle ti nikdo pořádně neporadí. Záleží na podmínkách kde budeš převážně jezdit a jak vlastně umíš na sněhu jezdit.

      Někteří lidé si stále myslí, že při jízdě po sněhu řídí auto volantem, protože od toho tam přeci je.

      Pokud se bavíš o horách a sněhu, je většinou jedno jaký je výrobce. Octavia je totiž postižená velkou šířkou pneumatiky.

      195 je zbytečně moc a tak si vybírej gumu podle dezénu.

      0 0
      • Karaya  

        Co teprve takova C5 s jedinym predepsanym rozmerem 215/55 R16 :-(

        0 0
    • bosmilan  

      jinak nejlepší kilometrový výkon mají ty Michelinky :-)

      0 0
    • kafac  

      Na stare Octavce jsem mel GoodYear Ultragrip 7+ na novou jsem te koupil Continental TS830 a ty Continentalky jsou jednoznacne lepsi. GoodYeary jsou na mokru dost spatny a jsou o dost hlucnejsi..

      0 0
    • stan99  

      Jezdím Octávii.Rozměr 195/65/15.Minulé zimní gumy byly Michelin Alpin.Teď si užívám čerstvě koupené Conti TS830.Podle testů se oproti minulým dost zlepšily.Určitě změnili směs.Michelin má zase bezkonkurenční životnost.Zimní Micheliny jsem na jaře nechal na autě protože vzorek na zimu už nebyl.A nešly ani v létě ojet.Takže v zimě kdo jezdí na hory Conti.Kdo ne tak Micheliny.Letní kupuji Micheliny.

      A teď večer zase vyrážím na 70ti kilometrovou trasu přes valašské kopečky.

      0 0
      • karliner  

        Mám Uniroyal MS + 66 a dobrý, na minulém autě jsem měl Continental WinterContact a ty mě přišly horší.

        0 0
        • stan99  

          Problém je ten že se neporovnávají pneu se stejnou výškou vzorku.Který u zimní je hodně důležitý.První sníh jsem chytil ještě na ojeté Michelin.Zatáčky jsem projížděl smykem,esp se mohlo zbláznit.Po přezutí na nové nádhera.Kdybych porovnával gumy předních výrobců se stejnou výškou vzorku tak je asi od sebe nerozeznám.Jiné by to bylo po ujetí stejného počtu km na všech testovaných značkách.Pak by v testech vyhrály pneu s nejlepší životností(Ver­schleiss).Měly by nejlepší vzorek.Tím pádem výrazně lepší vlastnosti.

          0 0
    • beavis  

      Tesne pred koncem roku sem taky resil co za zimaky na cerstve dovezeny auto z reichu. Chtel sme zkusit nejaky „lepsi“ gumy, jenze nesmel bych mit rozmer 205/55 R16. V tyhle kategorii sou zimaky trosku drazsi nez klasika jako treba 195/65 R15 apod. Jelikoz toho v zime moc nenajezdim, tak sem mrknul temer po tech nejlevnejsich co se daji sehnat. Padly mi do oka Savy Eskimo. Po vselijakych rozporuplnych nazorech sem je koupil a sem s nima max. spokojenej! Do snehu se zakousavaj skvele perfektne, v zatackach drzi dostatecne, spotreba je s nima perfektni, moznaaaa by mohli bejt trosicku tizsi, ale na to se musi clovek soustredit aby si toho vsiml. Cili perfektni gumy vzhledem k cene! Vono to vzdycky neni jen o gume. Ale hlavne o tom co je mezi volantem a pedalem. A pokud ten clanek je *****, tak to nezachrani ani Ultra Grip a kdo vi jaky jeste gumy:-)

      0 0
      • mr.antik  

        Levný hrabavý gumy (já mám třeba laciný Matadory) nebudou špatný co se týká vyjetí/vyhrábání na sněhu. Bída to bude s hlukem, odporem a chování na vodě, břečece. Což pro velkou většinu z nás je typický zimní povrch.

        0 0
        • gumid  

          Pro velkou většinu z nás je typický zimní povrch mokrá silnice, event vymrzlý povrch se zbytky posypových materiálů. Jízda po sněhu tvoří v celkovém počtu najetých km v zimním provozu malé %. Takže pokud někdo preferuje pneu se záběrem na sněhu-bude zřejmě muset zkousnout větší hlučnost, vyšší spotřebu a slabší handling. Kdo upřednostní provoz na mokré silnici, event. suché, bude zřejmě pro jízdu na sněhu muset volit jiný jízdní styl a nebo použít řetězy(v extrémní situaci). Vpravdě univerzální zimní pneu s excelentními vlastnostmi ve všech jízdních režimech je nedostižná meta.

          0 0
    • rasto  

      ja vybiral podle tohoto clanku.

      http://auto.idnes.cz/…u5-/pneu.asp?…

      koupil jsem bridgestone blizzak. spokojenost. doporucuji.

      0 0
    • KRAJIC  

      SAVA ESKIMO – do sněhu perfektní.

      0 0
    • Horyna  

      Já bych vzal ty micheliny. Mám zkušenost i s UG a vlastnosti budou více méně podobný. Ten UG možná o fous lepší. Michelinka to ale předčí v životnosti a to výrazně. Takže jak tu někdo psal, vozíš pak dost dlouho vysokej vzorek a ten udělá nejvíc. Střídáme Michelinky letní – zimní na 5 firemních autech. Ta životnost oproti jinejm výrobcům je ověřená.

      0 0
      • drtyc  

        a podle tvy logiky o to dyl vozis mizernej vzorek. a kdyz to vezmes s rychle mizejici gumou, tak ti to casove vyjde uplne stejne, protoze chvili vozis dobrej vzorek, chvili mizernej, hvili zas dobrej a pak zas chvili mizernej a kdyz se to secte, tak to vyjde podobne. takze zivotnost je parametr, ktery bych osobne ignoroval pokud mam na lepsi gumy.

        0 0
        • drtyc  

          jo a bral bych to podle toho nejextremejsiho co se vyskytuje, takze podle chovani na ledu. ono uvaznout kvuli ledovce nic moc. z ostatnich situaci se vyvazne mnohem snaz a je tam vetsi „tolerance“.

          0 0
        • Horyna  

          Řeším to tak, že pokud už nechci na zimu jezdit s tím vzorkem co zbývá, tak je tam nechám přes léto a dojedu do další sezóny kdy koupím nové. 2 zimy ale mám kloudnej vzorek. To jsem třeba s UG7 neměl. Beru ale že vlastnosti na sněhu mohla mít ta UG7 lepší. Bude to ale zanedbatelný. Teď už to tak nevnímám. Mám 4kolku a všechny ty věci s těma 3písmenama co teď do aut dávaj :-)

          0 0
          • drtyc  

            nazuj polaris a dej vedet, jestli to bylo stejny jak na letnich nebo ti ty tripismenny srandy k necemu byly. s blbym obutim te ani tohle nezachrani i kdyz to dokaze byt hodne dobry pomocnik treba i s tema michelinama jak pises. ja proste mam spatny zkusenosti, ze na polarisu na kterej me prezul „servisak“, kdyz sem se vracel ze statu rovnou do mistni zimy nezatocim ani v 15km/h na kdejaky maly krizovatce, protoze ta guma proste netoci na ujezdenym snehu bez posipu a pokud pred takovou krizovatkou kde odbocuju nemam min jak 10km/h nebo radsi nezastavim, tak to na tom sklovatym ujezdenym predtim shrnutym snehu jede proste rovno.

            0 0
            • Horyna  

              Jó to chápu. Polarisy jsem asi nikdy nevozil ale mám „vynikající“ zkušenost s nějakou zimní gumou od Debicy a ta měla podobný vlastnosti. Jinak ty 3písmenka asi nebudou zázračný ale k užitku budou. Třeba ten protiprokluz ve spojení se 4kolkou je v tomhle počasí parádní. O ABS ani nemluvím.

              0 0
        • bosmilan  

          ukaž mi někoho kdo neřeší životnost pneumatiky

          já osobně si raději připlatím za ty Michelinky a vím že mi vydrží mnohem déle a tudíš budu mít dobrý vzorek po delší dobu a tím pádem i ta guma bude bezpečnější než abych utrácel za jiné gumy které se rychleji opotřebovávají

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • pepetr  

            Obecne plati, ze pneumatiky, ktere dlouho vydrzi se (kvuli smesi) chovaji v kritickych meznich situacich znatelne hure nez ty, ktere se rychle sjizdi.

            0 0
    • jIrI___  

      Pokud by to někoho zajímalo, tak Barum má na svých stránkách celou řadů testů z externích zdrojů. Celkem pěkně přehledně udělané výpisy.

      0 0
    • jIrI___  

      Taťka má na služebním autě UG7+, na našem autě máme Polaris 2 (95% všech jízd je po sněhu)a výsledek je prý takový, že UG7+ jsou mnohem lepší na „městských“ cestách (břečka, sůl, mokro) a Polarisy zase vedou ve sněhu/ledu. U těch Polarisů je tragédie třeba jarní navlhlý, mírně popršený asfalt. Tam stačí v zatáčce jemně přidat plyn a už se hrnou do smyku.

      0 0
      • drtyc  

        polaris 2 bych nechtel ani zadarmo. jediny kde jsou dobry, tak na dalnici s breckou. tam jedou rovne za kazdych okolnosti, takze neni co resit. a hlubokej snih, kterej neni zmrzlej tam taky udelaji dobrou praci. ale jak dlouho ten prasan dole v vydrzi…

        0 0
    • madcat  

      Vozil jsem na služebním autě Barum Polaris a byla to taková docela loterie – nevyjel jsem pořádně nic, klouzalo to a bylo dost nepředvídatelný. Vlhkej ujetej sníh většinou znamenal konečnou stanici. Teď mám relativně chvilku Continental TS 800 (už se asi moc neprodává, je novej model TS 830) a docela si chrochtám blahem – grip nesrovnatelnej, jistota při jízdě výborná. Akorát mám pocit, že na suché vozovce jsou malinko hlučnější než ty Barumky, i když nevím, jestli se mi to třeba jenom nezdá… Každopádně doporučuju, ty TS 800 i vyhrály nějakej zimní test, ale už nevím, v kterým rozměru…

      0 0
    • maajkee  

      synonymem slova pneumatika je zkrátka michelin :) já vozím letní i zimní, různý typy a vždycky jsem spokojenej.

      0 0
    • Marccoo  

      Vlastní zkušenost z každodeního provozu na a v sněhu,je jasná jednička UG7+.

      Vím o čem píšu,nebydlím v kraji,ale na horách a zimní pneu nepoužívám jako sezonní,ale jako hlavní,sezonní mám letní.

      0 0
    • Zerocool  

      vozím už druhou sezónu ultragrip a paráda, zdá se mi že všichni kolem jezdí na tom sněhu nějak pomalu…

      0 0
      • jIrI___  

        To mi připomnělo jeden úryvek z přednášek: „S výjimkou Italů snad všichni lidé na světě chápou, že délka brzdné dráhy je důležitější než velikost akcelerace a celkové maximální rychlosti.“ :-))

        0 0
    • stan99  

      Pro ty co jsou ujetí na různé testy jako já :-)

      http://www.pneunet.cz/…-55–16–2009/

      Loni byl můj favorit GoodYear Ultragrip 7+.Ale jaro bylo rychlejší tak jsem letos na základě testu kupoval Continental TS830.

      0 0
    • M_ishak  

      Myslím, že s GoodYaerama určitě nešlápneš vedle. Znám chlapa, co dělá vývojáře pro Barum-Continental a obouvá zásadně gudýrky. A on asi ví líp, než kdokoliv jiný, co si obouvá :O)

      0 0
      • madcat  

        To by se měli dozvědět jeho nadřízení ;-)

        0 0
      • stan99  

        Zvláštní vývojář.Proč nejezdí na nějakých testovacích Continentálech zadarmo :-)

        0 0
    • Carlos.f  

      Mám ty Ultragripy 7+ už třetí sezonu.

      Výborné na sněhu, náledí a námraze.

      Trochu ztrácejí na mokru ale nyní, když jsou trochu ojeté, se zlepšilo i to.

      Dobře reagují na řízení ale jsou méně pohodlné.

      0 0
    • Lister  

      UG7 je dobrá guma, ale podle všeho jen když je nová. Ze začátku jsem byl velmi spokojen, ale letos, kdy má vzorek výšku cca 2/3 nového už to není ono a do našich podmínek to začíná být nepoužitelné (asi 25tisíc km) Naštěstí už je to čtvrtá zima (první dvě sezony se jezdilo málo, ale za minulou a letošní zimu mají cca 15 tis a to je udolalo) takže na příští rok bude něco jiného, pro změnu asi zkusím Continentály.

      Z mého pohledu je výborná na mokru a vzhledem k tomu, že je zimní, tak i na suché silnici (malý odpor a hluk), je jen průměrná na sněhu, ale velmi dobře drží na namrzlé silnici. Mnohem lepší je pokud jde o záběr, než brždění – to je podle mě největší slabina, odolnost vůči bočním silám taky jen průměrná. Zdá se mi i pohodlná, ale nemám přímé srovnání na stejných ráfcích, jen s letníma, které „drncají“ mnohem více.

      0 0
      • Lister  

        PS: zvláštní je, že při minulém testování udávaly odolnost téhle gumy mnohem vyšší než třeba u toho Continentálu. letos je to přesně naopak a né zanedbatelně. Z mojich zkušeností bude pravda spíš to první – nejvíce jim asi dávají zabrat jarní vyjížďky s teplotou kolem 20st, tam jsem je párkrát i dost hrubě přehřál.

        0 0
        • Lister  

          Nedaří se, nedaří :-(

          … pravda bude spíš to druhé – moc nevydrží.

          0 0
        • stan99  

          Není nic jednoduššího než změnit recepturu směsi.Takže staré testy vůbec nemusí platit pro letošní produkci.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tomfree  

      http://www.nejlevnejsipneu.cz/…eumatiky.php?…

      Vredestein Snowtrac 3 byla má volba letos,jezdil jsem většinu gum co jsi napsal,jelikož mám servis a goodyear ug7 je dobrý,ale již druhou zimu to není ono,ten Vredestein Snowtrac 3 je ale ještě lepší.

      0 0
      • gumid  

        Naprostý souhlas v hodnocení Vredesteinů-Snowtrac3 se opravdu povedly.

        0 0
    • Daník  

      test 2007/08

      0 0
      • Daník  

        jak známo UG7 velmi ztrácí vlastnosti po částečném sjetí vzorku. Letos na sněhu vyhrál Vredestein 3 a hned za ním TS830, tu jsem vzal, protože je víc univerzální a lepší na mokru. Stanov si priority – zimní guma je buď o jezdění na mokru (město) nebo na sněhu (hory). Ostatní kritéria jsou podřadná.

        0 0
    • venabch  

      No hodne dobry sou rozhodne Nokian Hakapelli :-D nebo jejich ceska obdoba pneu vranik ty makaj uplne parade

      0 0
      • gumid  

        To je s, prominutím, nesmysl. Ne Nokiany a jejich hodnocení! nesmyslem je ta „česka obdoba pneu Vraník“…

        Na jedné straně nová pneu, na straně zn Vraník „celoobnovený protektor“ = z hlediska vlastností dvě zcela nesouměřitelné kategorie (nejen vlastností.

        0 0
    • kesu  

      ahoj,

      jezdím letos nový GY 7+ a taktéž dvě sezony jetý ultragripy 7. Můžu doporučit.Je fakt,že na mokru by mohly bejt lepší ale přijde mi,že je to nejlepší kommpromis.Chovají se vyváženě na sněhu i když je třeba 8 nad nulou. půjdu do nich znova.

      0 0
      • Carlos.f  

        Já na nich mám určitě 25tisíc a pořád se chovají dobře.

        Akorát při těch teplotách nad 5 stupňů nic moc. Ale mě vyhovují – jsou to přeci zimní gumy.

        0 0
        • karliner  

          To ti tak věřím, že na svý plechovce poznáš podle chování pneumatik, že jsou 3 stupně nebo 8 :-)))))))

          0 0
          • drtyc  

            na zimnich pri tech teplotach co si udal podle brzdne drahy na suchu by to jit melo.

            0 0
    • deyv  

      Tak co hledáš?? Univerzální gumu a nebo gumu s vyjimečnými schopnostmi??? Je v tom móóoc velkej rozdíl!!! Jsou další faktory, které by jsi měl říct. Jakým stylem jezdíš?? Jsi závodník a nebo se jen ploužíš po silnicích. Další věc, kolik chceš investovat (je mi jasné, že co nejméně,ale za málo peněz je málo muziky) Kolik najezdíš kilometrů na zimních pneu (víš o tom, že gumy starší čtyř let by neměly na autě co dělat) Jak moc si přeješ, aby gumy byly tiché a tebe po dvou hodinách jízdy nebolela hlava z toho hluku tak, že by jsi nejraději šel pěšky?? Zkus upřesnit aspoň tohle a poradím ti.

      0 0
    • K2  

      Já si chtěl na Oktávku koupit Pirelli Snow Control, ale neměli je a vzal jsem Micheliny A3 a taky spokojenost. KDybych kupoval znova, tak bych chtěl stejně zase ty Pirellky

      0 0
      • bosmilan  

        však taky ty SnowControly jsou gumy které se vyrábí už hodně dlouho ve stejném dezénu jenom proto že s tou gumou jsou lidi spokojeni a pořád se prodává.To mám potvrzeno přímo od školícího technika z Pirelli

        0 0
        • Lister  

          Snow Controly jsou velmi dobré gumy, ale čekal jsem do nich více. Několikrát jsem s nima zapadl i na místech, kde jsem s jinou gumou jel dál, což si bohužel nemůžu dovolit, takže jsem si je už příště nekoupil.

          0 0
          • kubad  

            taky taky

            ty Pirelli super na suchu mokru, sračkách, ale sních jim moc neseděl.

            Taky sem si je znovu nekoupil a šel sem do Dunlopu letos

            0 0
            • Daník  

              ty jo, snowcontroly byly tč nejlepší pneu na sněhu, do kopce táhly jak řetězy a jenom propadaly na mokru. Si měl asi jiné gumy…

              0 0
              • kubad  

                když sem je bral tak podle testů ne

                přesně to jak píšu, na sněhu slabší, ale u nás tady na jihu to nebyl problém :-)

                0 0
                • Daník  

                  Na Snowcontrolech jsem vyjel v zimě tam, kde mnozí už nasazovali řetězy. Před pár lety byly v testech na sněhu s odstupem první, až 07/08 je předstihly Conti a Vredesteiny: tu

                  Tak si myslím, že buď mluvíš o jiné gumě, nebo bude problém jinde…

                  0 0
                  • drtyc  

                    jj. conti ts800 a zatim prvni dojmy = spokojenost.

                    tak jsem od posledniho postu 3× uviznul na parkovisti to je za tuhle sezonu uz vic nez dost nasrani kvuli pneu, tak jsem zahodil polaris 2 s 5mm vzorkem (jinam nez dozadu nebo na ohen uz je nedam ;-) a ted ts800 na ledu ta sama krizovatka (ted cistej led na ts800 a predtim ledovej snih ujezdenej) o 10km/h rychleji nez co jsem s polaris 2 vylitnul a zustanu s rezervou na ceste. s pribrzdovanim jen o 5 a ma to taky tendenci rychle zlenivet v zataceni, ale kdyz se pusti brzda, tak se rychle chytne proti tomu polarisu proste spokojenost. ted jeste otestovat rozjezdy do a z kopce na hrbatym ledu z parkoviste.

                    a proc 800, protoze 830 nebyl k mani ve spravnym rozmeru a ug7+ sem nenasel jen starou smes ug7 bez plus a snowtracy vubec nikde skladem. tak dik za updatnuti

                    ten polaris 2 je akorat pro lidi co parkuji v garazi a jezdi jen po hlavnich tazich… 160 a 10cm brecky v pohode, ale jinak je to nepouzitelny.

                    0 0
                    • Daník  

                      :-) no dávat dopředu dobrý a na zadní osu horší (jiné) gumy může v praxi vypadat tak, že si krásně jedeš, kola táhnou, na volantu cítíš, že to sedí…a najednou máš p**el svýho auta vedle sebe nebo před sebou :)

                      Já to řeším vždy tak, že když má zimní 5–6mm a je citelně horší, prodám je těm, co jezdí jen do Kauflandu a doplatím si nové

                      0 0
                      • Ricci  

                        vtedy je idealne mat nedotacave auto :-)

                        0 0
                      • drtyc  

                        je tak sem nasel sheet se spotrebou a dopocital sem se, ze maji najeto 15288 tak to potom jo. zapomel sem jak dlouho je vozim a chtel sem napsat, ze to je sracka nejvetsi ze maji sotva 8 :) a to sem jim daval posledni dobou pri zapadnuti radne podkourit a nechaval je, at se vykopu samy. zhoupnout nevys co to slo kdyz neslo vyjet, rucka a ogumovat snih a udelat delsi stopu pro zhoupnuti… parkrat se takhle dokazaly vyhrabat, ale ted uz ani to nezvladly.

                        0 0
                        • drtyc  

                          je tam pravda jeste jedna tajna „eko“ prisada do toho snehu jinak by to pravda neslo ;-)

                          0 0
                  • kubad  

                    omluva moje chyba mel sem tydle:

                    205/55 R16 Pirelli Winter 210 Sottozero

                    0 0
    • brtnick  

      letos jsem koupil ug 205 65/15, a dobrý. na sněhu překvapivě dobrý.

      espace je schopnej se zahrabat v létě na rovině na vlhkým trávníku, ale letos v zimě v pohodě míjím u nás v ulici auta, co vodpadli pod vrcholem.

      hlučnost neposoudim, umírá mi vejfuk.

      je fakt, že „šípáky“ přestávaj fungovat dřív než jiný dezény, ale první dvě zimy bys byl asi spokojenej.

      já zatím jsem

      0 0
    • madcat  

      V souvislosti s touhle diskuzí mě napadá – proč vlastně tolik lidí vozí ty laciný Barumky a podobný šajsy, když jsou takový jaký jsou? A to i na docela nových a drahých autech, ne jenom na rezavých Golfech nebo Feliciích? Jsem nedávno viděl Polarisy snad na X5 nebo co to bylo za velký SUV..? Když už někdo má na takový auto, tak už nemá na slušný gumy?

      0 0
      • Shooter1  

        Přesně to taky nechápu. Mají auto za půl mega (a víc) a šetří pár stovek na gumách… A i kdyby jen jednou jedinkrát měl rozdíl v přilnavosti kvalitních a levných gum vést k tomu, že to ubrzdím nebo nevylítnu ze zatáčky, tak se to bohatě vyplatí…

        A motor auto na silnici nedrží :-)

        0 0
      • Volf  

        Je to stejné jako s továrně zatmavenými skly. České trubky utratí za auto přes mega pak tak v nějaké stodole nechají nalepit laciné trapné fólie. My utrácíme jen za to co je vidět, ale taková ta skrytá kvalita, kterou vidíš na západ od našich hranic / hodinky, obleky, boty, oblečení obecně / to se zde prostě nenosí. Nám stačí, že to vypadá jako. Až Větnamci / nic proti nim / začnou prodávat auta Haudi, tak co se jich vyrojí.

        0 0
        • karliner  

          Ty jsi dneska vstal špatnou nohou, to já poznám :-)

          0 0
          • Volf  

            To ne, ale prostě všechno chce svoje. Když vidím třeba X5 s nalepenýma fóliema, tak prostě už vidím i podnikatelské baroko atd. Prostě člověka s nevkusem a to je celé. Ono to estetično by mělo být nedílnou součástí společenské výchovy.

            Ale je fakt, že jsem totálně terorizovaný nějakou zákeřnou virózou a je mně dost zle.

            0 0
            • karliner  

              Člověče, mě to dřív taky přišlo k smíchu, ale tak nějak jsem došel k názoru, že když to tomu člověku udělá radost…

              Ale má to svoje mantinely – třeba jsem uvítal, že pražští radní projevili alespoň zbytek rozumu (nebo nedostali požadovanou rukavici, ve finále je to jedno, výsledek je pozitivní) a neumožnili stavbu toho chrchelu, co měl vyrůst na Letné, ačkoliv se celá banda „pravdoláskovců“ kolem Havla a spol. mohla zjevit.

              0 0
              • Volf  

                No knihovna je velmi specifická. Osobně mám rád moderní architekturu a kdysi když v reflexu ještě před šafrem vyšel článek o panu Kaplickém a malé samolepky chobotniček, tak jsem si jich pár nalepil na helmu jednak jako souhlas s tím, že by tam měla knihovna stát a za druhé že je sundám, až pan Kaplický tu knihovnu dostaví. Jenže bohužel již zemřel a já je budu na helmě vozit už asi navždy. Takže teď je tam mám jako památku na pana Kaplického. Jen si říkám co by bylo Rašínovo náměstí bez Tančícího domu? Ten zná skoro celý svět, ale na letenský kopec si nikdo ani nevzpomene. a to že tam ta knihovna nestojí spíše beru jako důkaz toho, že česká vládnoucí garnitura je natolik odchovaná socialismem, že cokoliv mimo socialistický realismus odmítá. Ale neber to jako snahu vytvořit nějaký flame.

                0 0
                • karliner  

                  Letenský kopec zná celý civilizovaný svět už skoro 120 let, protože tam stojí Velechrám fotbalového sportu!!! Knihovny tedy pro zviditelnění Letné netřeba.

                  0 0
        • kubad  

          kupodivu ta folie funguje :-)

          0 0
      • cabbage  

        Prostě je dostanou k autu a hotovo, kupodivu ty penumatiky taky jedou…

        0 0
        • kesu  

          no jo jedou,ale kdo se s tim má pořád trápit:(

          ale prej zrovna polaris II uz tak spatny nejsou,ale ja po zkusenosti s jedničkama odmitl zkouset dalsi a koupil si jistotu,rozhodne nelituju

          0 0
    • ememem  

      vcera som nahadzoval retaze a som si vsimol ze moje aktualne zimne gumy su uz pomaly na vyhodenie. nech rozmylam jak rozmyslam tak budu mat na konci zimy tak max. cca 20kkm. ked sa spatne zamyslim nad letnymi co som vyhodil na jesen pri prehadzovani tiez moc cez 20kkm nemali. a este dalej spätne mi snad ziadne nesli nad 25–30kkm. je to normalne? sa mi to zda nejak malo. kolko vam to tak priblizne vydrzi?

      0 0
    • Lister  

      Prosil bych o radu.

      Olomouc – slušný servis, kde mi vyváží kola, kvalitně a rychle a nebudou za to chtít půl milionu. Případně ještě kontrola geometrie, kdyby vyvážení kol nepomohlo – vibrace při vysokých rychlostech.

      0 0
      • K2  

        Menší vibrace při určité vyšší rychlosti, které zase zmizí nemusí být u staršího auta pouze vyvážením gum. Ale postupuješ správně. Vyvážené kola jsou základ a pak je možno hledat dál.

        0 0
        • Lister  

          Já ti dám starší auto :-)

          Ty gumy se chvíli nevyvažovaly a už jsou krapet sjeté, takže tipuju, že to budou ony.

          0 0
          • Daník  

            mrkni nejdřív, jestli nemáš na kole namrzlý kus ledu

            0 0
            • Lister  

              Tohle určitě ne, auto je garážované, navíc byla i obleva s teplotami kolem nuly a dělá to pořád. Nehledal bych v tom problém, vyvážit to bude chtít.

              0 0
    • Jauda  

      já teď mám Alpin A3. Nejsou vůbec špatné, ale jsou spíš na městckou zimu – břečku. Do hory bych asi vzal GY UG7+

      0 0
      • drtyc  

        ja ti dam mestskou zimu. kam se podivam, tak pred barakem led. kam chci zaparkovat vam u prace led a hluboky snih s ledovou krustou a pod senhem stary predvanocni led. ale je pravda, ze brno je takove vetsi vesnice. co naplat, ze zbytek cest je suchych, kdyz mas 100% jistotu, ze na tech 500m co denne musis absolvovat uvaznes. nebo budem vsichni parkovat na dalnici jako kdyz tu byl papez?

        0 0
        • kafac  

          A kdybys videl jak to vypada necelejch 10km od Brna… skoda mluvit..

          0 0
          • Karaya  

            To jo, jsem jel pres Jedovnice a Sloup na Suchý a dál a nestačil jsem se divit jaky je rozdil mezi II a III. Pekny rallye bylo.

            0 0
        • Jauda  

          tak bohužel má mladá pamět nesahá tak daleko, abych věděl jak vypadá pořádná zima. V posledních letech to bylo spíš takové šolíchání. Letos je zima hodna svého jména – bohužel :-D

          Jinak u těch A3 s 3 průběžnýma drážkama je odvod vody a břečky dobrý – ale na ledě nic moc (to jsou všechny gumy ale GY UG se mi zdály lepší ale na jiném autě takže neobjektivní Ceed vs OctaviaII)

          0 0
    • roman 3D  

      mohu s čistým svědomím doporučit Nokian Seasonproof 1 – CELOROČKY – odzkoušené i loňskou zimu ve Špindlu a polské Karpači a léto Slovensko a Chorvatsko

      https://www.nokiantyres.cz/…asonproof-1/

      Pro milovníky elektromobilů jsou certifikované pro elektro auta.

      Doba zimních a letní pneu je pryč

      1 4
      • mr.antik  

        Špindl centrál nebo Špindlerovka? Ono loni sněžilo asi tak 3 dny, z toho 23.12. stejně všichni seděli doma a žrali cukroví.

        1 1
        • roman 3D  

          pro hnidopichy upřesňuji, že sněhu v Karpači bylo pod Sněžkou více než v čechách, nicméně jízda a vlastnosti po zledovatělé cestě jsou dostatečně vypovídající o kvalitách celoročních prémiových pneu

          0 1
          • mr.antik  

            za mě nejvíc vypovídající je právě teplota okolo nuly kdy sněží mejdlo a většnou to dávaj zimáky jen prvním rokem… ale na ostatní použití věřim že to fungovat bude

            1 0
      • Vilém  

        Nedelaji rozmer co potrebuji, to me fakt mrzi :(

        0 0
      • MirosPikos  

        Sice bych se s nima nikdy nepustil do hor v zimě, ale mám je v košíku a chci je napáchat na mondeo, co používáme kolem komína. Na S-Maxovi mám pak Firestone Winterhawk 4 (235 R17) a nemohu na ně říct křivého slova. Dělá jim dobře mokro a na Kvildě 2 roky zpátky obstály na výbornou. Kde pražáci v lepším případě nasazovali řetězy nebo je v tom horším případě chytla krajnice, jsem jel naprosto v pohodě.

        0 2
    • káňa  

      Vyzkoušel jsem jich už dost, na různých autech a nikdy mě snad nezklamaly značky Dunlop a Pirelli. Poslední dvě zimy jsem jezdil Matador a musím říct, že mě na všech površích příjemně překvapily.

      0 1
      • roman 3D  

        před celoročákama Nokian jsem měl dvě zimní sezóny tyhle zimní Matadory https://www.prezuto.cz/…h-zimni.html?… a musím konstatovat že dobrá prémie celoroční je lepší než ta zimní Matador

        0 2
        • wego1991  

          No offense, ale kde si přišel na to, že Nokian je prémiová značka? Já ji mám zaškatulkovanou jako low end. Takový ekvivalent Dacie.

          0 3
        • jIrI___  

          Tohle ostatně potvrzuji i všemožné testy. Spolu s klesající četností sněžení v ČR už zimní pneu dává smysl snad jen vyloženě v horských oblastech. A to tamní obyvatelé spíše preferuji Vraníka a podobné pořádné sněžné pneu než „běžné“ výrobce.

          0 4
          • mirorek2  

            Klesající jojo, to nám dokazují každoroční kolony kvůli kktům co jedou na sjetých letních gumách, sotva nasněží 2cm

            0 0
            • roman 3D  

              no jo pražáci:-)

              0 4
              • MirosPikos  

                Nákýmu pražákovi se evidentně nelíbí narážky na pražáky :) Jenže na Šumavě skoro jiné auto ve stoce nepotkám. Nebo jsou to operáky s pražskou značkou? Těžko říct.

                2 4
                • oberleutnant Weiss  

                  Dneska značka nic neznamená – jen místo první registrace auta, pokud si teda novej majitel nenechá vydat novou…

                  0 0
                • MirosPikos  

                  Tak už jsou dvá :)

                  0 3
                  • oberleutnant Weiss  

                    Nevím, jestli to má bejt reakce na mě, každopádně z Prahy nejsem, áčko jsem na registračce nikdy neměl a ještě se mi zatím nestalo, že by mě někdo musel tahat ze škarpy. A na zimní přezouvám..:-)

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Záleží, jestli si dával palec dolů :) Ale je to jak říkáš no, SPZ nic nevypovídá. Proto jsem zmiňoval ten operák. Ovšem řidičské schopnosti vypovídají více a když se to zkombinuje, tak už to člověka svádí k tomu paušalizování.

                      0 4
                      • abel  

                        tak třeba já z prahy jsem a na autě mám S-ko. takže narážky na pražáky je jen takový klišé a jestli z RZ poznáš řidičský schopnosti, tak to respekt.

                        0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        Tak to na mě nebylo, palce neřeším, dám teda občas ten nahoru, pokud s příspěvkem souhlasím nebo se mi třeba líbí fotka, ty dolů jdou ovšem mimo mě, protože jsou anonymní, a když už s někým v něčem nesouhlasím a mám potřebu se k tomu vyjádřit, napíšu mu to rovnou…:-)

                        1 0
          • Cavendish  

            Jo, na Žďársku ta četnost sněžení klesá jako sviňa :D Vraník power!

            Klesá tak moc, že poslední zimu sem po prvé za 6 let ,co mám postaveno, musel na střechu a vyházet sníh od komínu plynového kotle :))))

            0 0
            • Tatut  

              jo a unás to takhle vydrží max 2 hodiny. za sněhem musíme 120 km do jeseníků.

              0 0
            • jIrI___  

              Tenhle poprašek nepovažuju za sněhovou nadílku. Na kraji Beskyd v posledních letech pravidelně párkrát fest nasněžilo, ale byla vždycky otázka dnů než sníh roztál. Z dětství si pamatuju, že jsme si v napadém sněhu hloubili tunely, o tom si dnešní mládež už může nechat jen zdát. Resp. jeden den zahloudí a druhý den má roztáto :D. Jinak to na fotce je ideál pro Vraník, kam se hrabe Conti vyhrávající jakože nezávislé testy.

              0 1
              • Cavendish  

                Za poprašek to moc nepovažuju, když se jedná o 578 m.n.m :) a vydrželo to několik týdnů no.

                Vraník mám na všech třech autech, model HPL4

                1 0
    • Esi  

      Dlouhodobě používám Sava eskimo S3, ta guma stojí pár korun a na sněhu funguje perfektně, zatím jsem vždycky všude vyjel na rozdíl do kamarádů na Dunlopech a Good Year. Celoročáky jsou tak do polabské nížiny na auto pro dojiždění do práce a na nákup, ale na to úplně stejně poslouží u zimáky ježděné celý rok

      0 2
      • Vilém  

        Jo, ty jsou bezva, na autech s malejma kolama jsem je pouzival. Jeste se, v nekterych rozmerech, dela debica frigo 2, s naprosto stejnym vzorkem, ktera je jeste levnejsi a stejne dobra.

        2 0
    • blackboy007  

      Dunlop Winter Sport 5 jsem kupoval na jaře

      0 0
    • roman 3D  

      Tak mám na obou autech celoročky Nokian Seasonproof 1 jsem nadšen, podzim odjezdily bez ztráty kytičky, krásně tiché, na mokru paráda jak to drží a odvádí vodu. Sice krátce ale už mám ozkoušen i sníh, namrzlou vozovku a musím potvrdit, že kvalitní celoročky jsou lepší než průměrné zimní

      1 5
      • J1RKA  

        a urcite i nez prumerne letni

        1 1
      • Esi  

        nejezdi s tím do německa :-)

        0 0
        • oddie  

          Důvod?

          0 0
          • Esi  

            tak v německu můžeš v zimě jezdit jen na zimákách které mají vločku a to celoročky asi mít nebudou ne ?

            0 0
            • oddie  

              Hory s vločkou už měl i jejich předchůdce Wheatherproof před 4–5 lety, mám je na autě. I tyhle novější je mají.

              0 0
            • roman 3D  

              Samozřejmě že alpský symbol mají

              0 0
              • Esi  

                To jsem netušil ze se dává i na celoroční gumy, potom je to samozřejmě v pohodě

                0 0
        • MJ24  

          s Nokian Seasonproof 1 může i do německa, splňují vše co je potřeba

          0 0
      • Tatut  

        socko. jedině michelin crossclimate

        0 1
        • oddie  

          Upřímně, ty jsem měl a víckrát ne-e.

          0 0
          • J1RKA  

            safra, chtel jsem sije poridit, bydlim v polabi, cj spatne?

            0 0
            • oddie  

              Do Polabí asi dobré, jsou prostě spíš vic letní než zimní. Ty Nokiany naopak.

              0 0
              • J1RKA  

                no popravde mi nenapadlo, zesi nekdo poridi prechodny na hory :D

                0 0
            • Tatut  

              Mám je týden tak uvidím. Na druhem voze menim zimni/letni.

              0 0
            • scota  

              Já v Polabí jezdím na Dunlop Winter Sport

              0 0
        • krabica  

          Za mně je fajn dodávková verze, akorát po 25 000 km už je předek cca 3mm, takže na zimu jsou pasé.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.