• Cobol

    Ahoj,

    chci se zeptat jestli ekzistujou nějaký zimní pláště(gumy – či jak se tomu u vás říká) na kolo? (Něco jako směs gumy do zimy(jak je na autech) – myslíte, že taková nějaká guma má(by měla) nějaký přínos pro kolo?? – nemyslím ty s kovovejma hrotama) Jo a ještě aby to nestálo tisíce :-)))

    Anketa: má to smysl?

    ano
    3x
    15%
    ne
    3x
    15%
    ano
    0x
    0%
    ne
    0x
    0%
    1x
    5%
    0x
    0%
    0 0
    • autor_trek  

      To bude něco, až budou poliši kontrolovat zimní výbavu na biku za novou značkou. A hloubka vzorku min 4 mm ?????

      0 0
      • hribik A1  

        si na tie svoje, pokial u vas na taku znacku narazim, dopisem fixkou M+S. vidis, dobre ze si mi to pripomenul, hned ako dorazim domov, si ju strcim do batoha, aby som mal v potrebnom pripade cim tak ucinit :-)

        0 0
    • pepek  

      ekzistujou? to je fakt humus ! Neexistujou !

      1 0
      • Cobol  

        :-) věděl sem, že to slovo není dobře – bohužel na netu ve vyhledávačích jsou všechny „tvary“ (ten tvůj mě ani nenapad:) – (skoušel sem s g a k) – no a nakonec je to úplně jinak -)))) (víraz s  - k – my přišel nejvíc český…

        0 0
        • pepek  

          No a teď jsi tomu dal teprve na frak…tý češtině tedy :-)

          1 0
          • rasto  

            dotazovatel možná není české národnosti?

            0 0
            • Howgh  

              ostatní slova má vcelku v olrajtu, tak asi je. To je holt to mládí.  Děsím se chvíle až po nás převezmou vedoucí úlohy ve státě

              0 0
              • ropman  

                jakou máš přesně funkci ? :-)

                Jinak myslím, že o moc horší než je to teď už to být nemůže.

                0 0
      • jIrI___  

        Kdyžtak „neexistují“. Když opravovat, tak správně ;-)

        0 0
        • biker jura  

          opravdu nechapu proč tady rypete do takovych kravin????kvuly tomu to jsem autor nepsal. Na tomhle foru je chaos největší, magoři.

          0 0
    • mates555  

      http://www.bike-forum.cz/…//forum.html#…

      třeba tady je něco…ale myslím že zima se dá zvládnout na běžných pláštích (nemyslím parodie jako FF) …

      0 0
    • Matts.  

      zimné plášte na bike sú BEŽKY = lyže. Daj si v zime pohov, aby si nezjebal a prípadne nezabil.

      1 0
      • Schoscha  

        už se vidím, jak  valím ráno na běžkách do práce :-) lidi na přechodu by asi čuměli.

        1 0
        • minikin  

          Minuly rok som takto isiel na prechod Cergovom a v noci tak nasnezilo, ze som pred panelakom obul bezky a na miesto odchodu autobusu siel krizom cez mesto k autobusu. Cestari nestihali a tak sa dalo ist aj cez neposypane a neodhrute krizovatky…  A mas pravdu, lidi na přechodu fakt čuměli. :-D

          0 0
    • stařík  

      Taky mě jednou napadlo, jestli jsou zimní pláště na silničku, když máme ty „zimáky“ a když je i slabý poprašek tak je to u mě vo zabití.

       
      0 0
    • gumid  

      Tak snad Nokiany-ty s hřeby- používají měkčenou směs ( zda se jedná o nějakou generaci „silika“ směsis antiabrazivy – to opravdu nevím ).

      0 0
    • Bulda  

      už jsem to tu někdy někde psal: WTB Exiwolf 2,1 (ale sou to balony, jak u jinejch značek 2,25), na tvrdej sníh a led super, na asfaltu se dost ojížděj (hodně měkká směs) …asi nebudenáhoda, že při zimní pražský 50 (ročník už nevím) vyjelo Zlatnici total pod ledem až nahoru jen asi pět lidí  a z toho vim o třech na těhle gumách :))

      0 0
      • dedasurovec  

        mam je ve verzi 1,95. Brácha má 2palcové scotty. Je mezi nima obrovský rozdíl. Určitě mi nepřipadají jako balóny.

        0 0
        • Bulda  

          a co z toho jako vyplyva pro 2,1cky? …proto pisu 2,1!!

          on je totiz dost velkej rozdil treba i mezi WTB plastema 2,0 aramid a 2,1kevlar, pritom by mel bejt temez zadnej (0,1" je 2,5mm), ty 2,1 sou balony jak pisu a plati to treba i u NuNu, kterej ve verzi 2,1 jen tak mimochodem taky dobre drzi na snehu (musi to byt ta DNA smes)

          0 0
          • dedasurovec  

            dnes jsem to měřil, exiwolfy jsou místo 1,95 asi 1,9. A scotty místo 2palcu mají rovnou 2,2palce.

            Tomu říkám kvalitní značkování:-D

            0 0
            • lizar  

              Na Exiwolfy jezdím celý rok všechny marathony a nemužu si je vynachválit. Sice na asfaltu to jde trošku z tuha ale za to v lese a po dešti to nemá chybu :). Tetka je budu dávat aj na zimáka.

              0 0
    • KRAJIC  

      Kup si plášť s velkými a celkem řídkými špunty a co největší rozměr, který ti ještě vleze do rámu. Tím, že to bude balón tak se nebudeš tak bořit a s řidšími špunty se to nebude tak obalovat. Mluvím o jízdě po sněhu – na ledu jsi stejně v hajzlu.

       
      0 0
      • Vilém  

        Na ledu jedine hreby.

        0 0
        • drtyc  

          jak resite situaci, ze rano vyjedete na silnicce do prace za sucha a mrazu, dopoledne nasnezi, kolem obeda se to ujezdi a namokne a vecer  jedete domu na primrzlem sklu?

          0 0
    • pajan  

      Viděl jsem pláště s hřebama za 2k jeden… :-D

      Tak jestli se rád projíždíš po zamrzlym rybníku, prosim :-)

      0 0
      • Vilém  

        Neni problem je vyrobit doma. Divil by ses jak to s nima bezvadne na ledu jede. Kdyz jsem jezdil celorocne do prace, tak jsem je vzdy na zimu nasadil, sundal az na jare. S normalnima plastema to bylo o hubu.

        0 0
      • XC-biker1  

        Toto je lepší na zmrzlý rybník :D

        0 0
    • karliner  

      Schwalbe dělá zimní pláště s hřebama.

      0 0
      • drtyc  

        jj. ale v tistenym katalogu co jsem videl ma znaceny tech „grip“ teplomeru jeste druhy povrchu u nekterych a u jinych ma jeste sezonu wet/winter misto hrubosti povrchu. Ale nevim nevim jak moc tomu verit, protoze mam marathon cross a je to mrcha tvrda pritom winter: +; horsi maji winter 0 lepsi maji winter ++ ale ty uz maji hreby.

        0 0
        • drtyc  

          tak na mekym snehu a uslapanym je lepsi smart sam. marathon cross jde do smyku driv.

          0 0
      • Vilém  

        Nejen Schwalbe, dale Nokian a Debica, co vim. Jen ty ceny:(

        0 0
      • Balvan  

        pred pouzitim plastu s hreby, doporucuji si precist toto:)

        0 0
        • DaSnail  

          njn, tento odkaz je tu populárny

          ale neviem či je tu aj niekto, kto takéto plášte skutočne jazdil.

          btw, momentálne mám vzadu plášť 1180g a 295g dušu 8oP

          takže keby som dal Sch. Ice spiker ktorý má 980g tak by to bolo asi rýchlejšie.

          a Ice spiker pro váži len 695g…

          imho na základe jedného článku od jedného pána tie „pláště s hřeby“ úplne odpísať nieje celkom ok 8o)

           
          0 0
    • drtyc  

      to me napada, jestli neexistuje neco jako nouzovka na dojeti. nejaky navlek na plaste co by drzel na ledu i na kole. zivotnost aspon tech 100km na dojeti, ale taky zadna zavratna cena pokud fakt jen 100

      0 0
    • drtyc  

      Tak jsem sel nakupovat brasnu a nakonec koukam zase na zimaky. Ja se z toho…

      http://tsaleh.blogspot.com/…ed-tire.html

      Takze kouknete na odkaz nahore. Pise se tam o Nokian Extreme balonech na offroad do snehu a na led. A pak je tam jeste prima zminka o asflatu s Hakkapeliitta

      0 0
    • RBweb  

      Ak chceš jazdiť v zime, potrebuješ: na ľad plášte s klincami, na sneh plášte s vysokými a riedkymi výstupkami – hľadaj medzi modelmi určenými do blata a/alebo na zjazd. Ja som niekoľko rokov obúval Nokiany s klincami, ale asfalt a soľ tie klince rýchlo likvidujú, takže som postupne prešiel na to druhé riešenie. Vysoké výstupky bez klincov nedržia na ľade (s Nokianmi som jazdil v čistom ľade 20–25 km/h) ale na snehu plne postačujú. Teraz obúvam Maxxis Wet Scream 2.2 zmes 60a, výstupky 7–8mm. Existujú aj vo verzii s mäkšou zmesou a tiež v šírke 2.5, tá mäkšia zmes viac podrží aj na zľadovatelom snehu. Priechodnosť v sypkom snehu je do hrúbky cca 10–15cm, to už je však zaberačka len na kratší výjazd, vtedy už prechádzam na bežky. Teraz sú tie podmienky na bike ideálne (aspoň pod Tatrami), blato zmrzlo a napadol tenký poprašok, viď 3. foto.

      0 0
      • JSt  

        hreby prinesou do zimniho bajkovani uplne novej rozmer. si s tim dovolim na cistym ledu vic nez za sucha v lete a led vylozene vyhledavam :-). gumy doma delany z levneych kend a pozink samorezky do plechu. trvanlivost hrebu urcite o rad vyssi nez u koupenych s hlinikovyma hrebama. nejvic ty hreby trpi na asfaltu do kopca. z kopca, kdyz se jen sedi a neslape to neni tak hrozny. nicmene asfalt az v nejvetsi nouzi…

        0 0
        • jIrI___  

          Taky přemýšlím o home made pláštích s hřebech. Jakou máš na těch šroubech hlavičku a jaký průměr šroubu? V threadu o výrobě jsem se dočetl, že nejlepší je půlkulatá, ale samořezky do plechu jsem viděl jen s šestiharannou hlavou. Chtěl bych je hlavně používat na udusaný a uježděný zledovatělý sníh na vedlejších tazích, tam by snad účel hřeby mohly splnit :-)

          0 0
          • Vilém  

            Na snehu, i udusanem, nemaji hreby zadnou funkci. To by ten snih musel byt pokryty vrstvou ledu. Stav se v sroubkarne, tam maji i s cockovou, nebo pulkulatou hlavou. Osobne jsem pouzil prumer 4mm a delka podle pouziteho plaste. Hlavicky jsem nechal koukat asi 2mm z vzorku.

            0 0
            • JSt  

              to si dovolim nesouhlasit. jezdil jsem s tim kolem krtin, jedovnic, olsan po silnicich. nesoli se tam. a na tym ujezdenym snehu to byla parada, z kopca jsem s usmevem predjizdel vystrazseny lidi v autech :-)). a nebyl to led. byl to fakt ujetej snih a do nej zamackanej ten ostrej posypovej sterk. takze prave na ujetej snih na silnici super. i na rybnik to neni spatny ;-).

               
              0 0
            • jIrI___  

              Tím udusaným sněhem jsem myslel takový, který se vyskytuje na horách na silnicích, tj. plášť už nemá tu „sílu“ se do něj zaříznout a celé kolo si tancuje jak se mu zachce. Nedejbože když člověk ještě narazí na vyjeté koleje.

              0 0
              • Vilém  

                Tak to ano, ja si predstavil uslapanej:)za techto podminek to funguje taky. Navic sroubky v noci krasne jiskri pri zablokovani kola:)

                0 0
          • JSt  

            ja si uz nepamatuju, co jsem bral za vruty. dosel jsem do ferony a od oka neco vybral, aby to moc netrcelo. hlavicku maji pulkulatou, ale stejne to mam (mozna zbytecna paranoia) vycpany behounem ze staryho plaste, aby to neprorizlo dusu. ono defekt v zime nic moc. navic, jak je to vycpany, tak by se na tym dalo i nouzove dojet bez vzduchu :-)).

            0 0
            • Vilém  

              Napred jsem mel pres srouby jednu vrstvu duse. To se po chvili pouzivani prodralo. Tak jsem musel dat 2 vrstvy tlusci duse. Od te doby byl klid.

              0 0
              • drtyc  

                a jak dopadly experimenty narvat tam starou sjetou pneu dovnitr s urizlym dratem? rikam si jestli se potom duse nebude trhat mezi vnitrni a vnejsi penu… je lepsi to seriznout az na behoun nebo odriznout v pulce stejny nebo odriznout jen konec u dratu?

                0 0
                • Vilém  

                  S pneu vlozenou vevnitr jsem neexperimentoval. Snazil jsem se setrit rochu vahu, uz tak ta guma mela tak 1,5–2kg:)

                  0 0
                • JSt  

                  jak pisu vys, ja to vycpal behounem s ustrihlou patkou a neni problem.

                  0 0
    • jezura  

      Pláště s měkčí směsí existují,to tady asi víme všichni,ale jestli ta směs bude mít ty vlastnosti(přil­navost)i v te­plotě pod nulou to ví asi jen ten,kdo to vyzkoušel.To já nejsem.Na sněhu jezdím na klasických Z-Max,ale tady v okolí Prahy je sněhu minimum,tak nevím,co by ty pláště udělaly v hlubokém sněhu.

      0 0
    • keymaker  

      Refrešnu toto téma. Hlavně pro dojížděče do práce. Na jakých pneu jezíte v zimním období? Je na zimu lepší hodit TL variantu případně?

      0 0
      • kycis  

        Na stejnejch co v lete :-) Aktualne Race king vzadu a Crossmark vpredu, oba uz v nicmoc kondici. Ale nemam to daleko a je to vesmes po rovine.

        0 0
      • Jason Voorhees  

        Na jaký kolo? Na silničce na dojíždění do a z práce (+/-20km denně) vozím Continental Contact 28mm (trekový?) Sice váží asi půl kila jedna, ale nesmrtelný a dobrej vzorek do těch sratchek.

        0 0
        • keymaker  

          Já právě jezdim na CXku ale mám tam hozený Contíky GP5000 a to už na tohle počasí moc není :-) respektive už jsem přezul na Schwalbe Smart Sam, tak jen kdo na čem jezdí, ať mám inspiraci :-) Cesta 33 km z jedný strany Prahy na druhou :-)

          0 0
          • Jezevec70  

            Continental dělá přímo zimní pláště, na principu zimáků na auto. Osobně vozím RK v šířce 35mm, ale už se asi nedělají.

            0 0
          • plzakj  

            Zipp g40. Maj 42mm a jsou na asfaltu rychly a pohodlny. Do mesta idealni. Na snehu a nevi. To menim kolo za bezky :)

            0 0
      • Esi  

        Na XC mám na předním Kratos který už je teda po smrti ale na zimu na ježdění po silnici a polňačkách cestou do práce a zpět bude stačit nemá cenu teď tam ničit nový plášť a vzadu XC11. Prostě to na čem jsem jezdil celou sezonu do práce a zpět lehce přes 50km z toho 10km asfalt po Praze zbytek polňačky a šotolina

        0 0
      • LRRTM1  

        Na CX asi rozměr nemaj, ale jinak dělá Schwalbe primárně pro e-biky Johnny Watts ve variantě 365.

        0 0
    • Hynas  

      Jezdím všeobecně na gravelu, na bahno a mokro maxxis ravager, na sníh a led conti contact spike.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.