Životnost karbonových komponentů

97 nepřečtených
  • kliiima

    Ahoj,

    Včera mi přišly karbonový řidítka Canyon a z dlouhé chvíle jsem si přečetl návod, ve kterém psali, že by se měly karbonové komponenty měnit každé dva roky i v případě, že nebyly vystaveny žádnému pádu/nadměrnému tlaku. Děláte to nekdo? A jak je to s rámem a ráfky? Ty taky ztrácejí svoje vlastnosti? Já si objednal nový karbonový kolo s očekáváním, že to vydrží víc a dýl než hliník (nepraskne po pár letech) a nyní se začínám trochu obávat.

    Děkuji

    0 0
    • doubleingram  

      Se jistěj. U rodel to možná po delší době smysl má, otázka zda s nima spadneš a jak, jak často, moment utažení, atp.

      Zrovna Canyon má ty karbon rodla celkem poctivý, co máme na GC.

      Když s nima víc nespadneš a utáhneš to s citem, rovnoměrně a s pastou na karbon, tak bych to neřešil.

      0 0
    • novas752  

      Blbost. Pokud ty řídítka nepřetáhneš a někde je nerozštípeš tak byc měly vydržet dýl než hliníkový.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        V laboratorních podmínkách sice vydrží více cyklů, ale laboratorní podmínky nevezmou v potaz vysoké nárazové zátěže které mohou nastat během každodenní jízdy, ani změnu vlastností kompozitu vlivem času a prostředí.

        0 0
        • Zdyn  

          Laboratorní podmínky toto sammozřejmě také umí simulovat. Jde o to, co si kdo za zkoušky zadá a zaplatí.

          0 0
    • Pajasob  

      Jak komponenty typu řidítka nevím, ale rám by vydržet měl :-). To by jinak nedával Trek, Dekáč apod. doživotní záruku na karbonové rámy. Nebo se nějak pletu?

      0 0
      • mrofmoha  

        Myslím, že pod pojmem doživotní záruka si mnohdy zákazník představuje něco jiného než to ve skutečnosti je…

        0 0
        • arny71  

          Protože je klamán záměrně zavádějícím názvem…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Vilém  

        Na karbonovy ram byva casto kratsi zaruka nez na duralovy.

        0 0
        • McBlacky  

          Dej alespon tri priklady, z me zkusenosti je hlina 2–3 a carbon 2–5-dozivotne

          dokonce nektere znacky ti u hliny nekryji zavodni pouziti a u carbonu ano – merida treba u bajku to mela jeste tri roky zpet.

          0 0
          • MlokCZ  

            Cube i Radon mají 6 let na hliníkové rámy a 3 roky na karbon. U hliníku je těch 6 let jen do určitého zdvihu, tedy od HT po minimálně Slide a Stereo. U těch obou vím, že ještě mají určitě 6 let. Vyšší zdvihy u hliníku mají pak už jen také 3 roky.

            0 0
          • Vilém  

            Tak treba Trek to tak u nekterych modelu ma.

            0 0
            • McBlacky  

              Trek by mel mít u všech carbon modelů ´doživotní"

              0 0
              • Vilém  

                U tech na hrube zachazeni nema, tam ma dural zaruku delsi.

                0 0
                • McBlacky  

                  koukal jsem na to a máš pravdu. Moje chyba, já uvažoval o Remedy a tam na carbon je doživotní

                  0 0
          • plzakj  

            Spesl to treba nerozlisuje :-)

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      A co pak teprve karbon kola…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Nevím, ale zeptám se své 20 let staré tenisové rakety vyrobené z kevralového / uhlíkového kompozitu.

      0 0
    • Coural  

      Rám 270 000km. Pak srážka s náklaďákem a 7 prasklin. Opraveno doma a zatím najeto dalších 30 000km. Ježděno asfalt, kostky, panelky, šotolina cestou do práce ( To znamená, že jezdím ve tmě a občas vymetu díru, dešti a sněhu). Rám je tuhej jako prase a to i oproti Madoně, opravu jsem lehce předimenzoval.

      0 0
      • kadlec  

        Kolik kezdis rocne? I pri 15000km/rok to je najezd za 18 let

        0 0
        • Rubi  

          z jeho profilu kola: „Celkem jsem na kole, během osmi let, natočil 278 000km na čtyřech kontinentech a kolo prošlo postupnou degradací z jednice na tréninkový stroj a nakonec na pracovní plečku.“ :-)

          0 0
          • kadlec  

            No hold nakej lepsi oddil :)

            Hodne dobrej najezd

            0 0
          • novas752  

            Kde berou lidi čas na průměrných 100km den co den?

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Jojo, nájezd 35 tisíc za rok dávají profíci, samozřejmě včetně závodních cca 8–10 tisíc, což je jiná káva, ale i tak…

            0 0
            • McBlacky  

              Nebo taky Katka, ta už měla v červnu 20tkm :) a to pracuje normálně 8,5h denně

              Prostě najdou se exoti.

              Ale samozřejmě efektivně plus závody je dneska 30tkm strop u profíků když se jezdí celý rok. Už 10tkm když to není všechno žiletka je pro hobíka s i jinými zájmy než jen na tom sedět docela dost.

              0 0
              • mr.garisson  

                Přesně tak, je to časově náročné. Není to o tom, že bych třeba nechtěl jezdit, ale zkrátka ty tréninky není kam strčit, když má den jen 24 hodin a musím i občas spát. :)

                0 0
        • Coural  

          Jezdím hodně a každý den, kolik najezdím to se tady nesmí psát. Třeba dneska ráno před příspěvkem jsem měl najeto 60km.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Ale smí a taky jsi napsal – 278 tisíc za 8 let ;)

            0 0
            • Coural  

              Ono to bylo ve skutečnosti jaro 2000 až podzim 2009, tam jsem se přepsal. A hned jsem dostal za uši, že to nejezděj ani profíci. Ale já oproti nim netrénuji, ale jezdím protože mě to baví a to některé místní Stár nedokáží pochopit.

              0 0
              • Kublaj  

                Takovej Forest Gump to měl stejně, prostě běžel, jen ty to máš na kole :D

                0 0
      • Cavendish  

        Profil naprosto epickej. I manželka se u popisu slušně nasmála :)

        0 0
      • plzakj  

        A nakladak na odpis? :-)

        0 0
    • milan.v  

      To je nebezpečné téma, aby se zde nezrodila nějaká B-F legenda…

      0 0
    • Newli  

      Haha, to se mi docela hodi tohle tema. ja si koupil z nouze (ukradli mi hlinikoveho autora) v roce 2009 karbonovou meridu. Chvili mi trvalo, nez jsem si zvykl na geometrii (a ze jsem byl hodne vybiravy), ale nakonec jsem si zvykl. No jenze loni v lete jsem zjistil, ze na prave zadni dolni trubce mam slusnou prasklinu (k topmu neco malo na hlavni dolni ramove trubce – asi od nosice na aute). Takze oprava za cca 10.000 (2*4500+nejaky opplatek za revizi ci co). No a ted koukam, ze na leve zadni dolni trubce mam nekolik prasklin – neco asi jen v laku, ale neco asi i v materialu. Pristi kolo musi byt hlinik! :-(

      0 0
      • McBlacky  

        Najeto a tvoje vaha?

        0 0
        • Newli  

          To neni mou vahou, ale kamenama, co ten ram chyta pri jizde. Jak rikam, zlatej hlinik!

          0 0
        • milan.v  

          … a co jezdíš, protože jestli s tím skáčeš a děláš další skopičiny, je to něco jiného, než když si to kolo přivezeš k cyklostezce na autě, odjedeš si kolečko a pak si to zase valíš v autě domů …

          0 0
    • vlk  

      Mě by zase docela zajímala životnost karbonových komponent a rámů, když leží někde zabalené ve skladu. Občas se dají koupit nové karbonové rámy staršího data výroby za slušný peníz, ale jestli to třeba po 5–10 letech nějak výrazněji degraduje…

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        A mělo by? Určitě ne rychleji, než zátěží při používání. To spíš jde dopředu technologie a móda. Rám, který byl před pěti lety špičkový, tak bude i dnes ještě velmi dobrý. Rám, který stál před pěti lety za starou bačkoru a praskal, bude praskat i dneska. Konkrétně třeba silniční rámy se zase tak rychle nemění.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.