Zdravím všechny, zlomil jsem včera vidlici ale chtěl bych ji zachránit. Nemá někdo zkušenosti s přelisováním krku vidlice? Případně nějaký shop v ČR kde se dá sehnat krk na Marzocchi bomber 55r?
Zdravím všechny, zlomil jsem včera vidlici ale chtěl bych ji zachránit. Nemá někdo zkušenosti s přelisováním krku vidlice? Případně nějaký shop v ČR kde se dá sehnat krk na Marzocchi bomber 55r?
jak se Ti tohle povedlo ? :D
Hral si na dirtaka:)
Nebylo to ani při jízdě… Postavil jsem kolo na zadní a bouchl zadním kolem o zem a ta vidlice se ustřihla.
V tom případě buď rád, že už sotva držela a dorazil jsi ji takhle. Za jízdy by to nebylo hezký.
Přelisování krku je docela kumšt i na neloškozené vidlici. Na zlomené bych si pak netroufl na tom jezdit.
Povesil bych si ji na zed na cestne misto :-)
,,Skládačky,, teď prostě znovu frčí:-))
Rozeber na náhradní díly, ty prodej a kup si novou :-)
Aleš Němec v Plzni, V Homolkách 608/8
Byl j. sem tam před léty na školení, servis tehdy patřil Tondovi Bartoníčkovi. Kontakt už nemohu najít.
výměnu sloupku těchto vidlic jsme viděli na vlastní očí. Od výrobce k tomu měli lis i přípravky..
Diky, zkusím.
Jj, servis na Maruny je u Bartoníčka.
Starší šikovný chlápek, měl jsem tam Maruš taky :-)
Číslo na p. Němce můžu poslat po SZ.
Musím se přidat. Pan Bartoníček je velice sympatický, ochotný a práci dělá dobře. Opačně na pana Němce bych se vykašlal, servis sám nedělá a navíc neustále odmítá práci. Nevím, jaké mají výsledky, ale myslím, že Bartoníček je v Plzni jistota.
Aleš Němec je člověk co před dvěma roky dělal servis vidlic u Bartoníčka (jestli je tam pořád nevím).
Starší chlápek, moc příjemná domluva jak po telefonu, tak osobně (zakecal jsem se tam asi na hodinu :-) )
Byl jsem tam přímo u něj v dílně (https://goo.gl/…UmLiLn5gATb7), skládal rozebíral přede mnou.
Fakt? To jsem nevěděl. K Bartoníčkovi jezdím, ale je tam často sám Bartoníček :D Co se týče sortimentu, tak základ, co běžně sháním má a za solidní ceny. Jednou jsem tam sehnal konusy do staré náby a jinde nebyly. Párkrát se mi ale stalo, že si nastavil trochu klouzavou pracovní dobu a nějaká extra ochota tam za mě také moc není :/
Servis, jak jsem psal. Dozvěděl jsem se třeba, že kolo od jinud dělat nebude – pak skončilo v Chrástu u Berana.
Hele je to moje subjektivní zkušenost ;) Rozhodně ho řadím k dobrým cyklistikám v Plzni.
Je to určitě Marzochi bomber 55r?
Tím si nejsem jistej úplně…zdvih je 100mm
podle mě se nevyplatí do opravy cpát peníze,
Diky za odpověď na otázku na kterou se nikdo neptal…
jestli myslíš že přelisování krku, bude za pár stovek tak to se moc pleteš, už sem to několikrát dělal takže vím co to obnáší. Ale jde to a tím že je to ještě klasika 1,1/8" to bude jednodušší.
navíc to není podle mě 55, ale poměrně levná DJ
Nevíš přesnej typ tě vidlice? Nemůžu to najít
MARZOCCHI Dirt Jumper (DJ)
spíš nižší a starší model
Co jsem se díval na stránkách marzocchi tak snad Dirt Jumper 1 2014… Ale teda já nemám tapered krk…
To uz bylo pekne nacnuty.
Jak to myslíš?
na lomu je vidět že to bylo už delší dobu prasklé – poznáš podle rozdílné barvy ta tmavší šedá
Ah byl jsi rychlejší
No nerad vás musím zklamat, ale zrovna jsem to brousil aby to bylo rovný pod lis…
Tak, ze podle rozdilne barvy lomu to vypada, ze uz dostala peknou celni ranu, nejakou dobu to jezdilo naprasknuty a ted jsi to akorat dorazil.
Podle toho lomu, neni to stejné
Tak dá se to i podomácku.Lupalo mi v krku u Piku.Když jsem našel,že stojí vnitřní nohy s korunkou a krkem 8 lirů,tak jsem si řekl nas…Stačila 14 závitovka,podložky z Hornbachu,dva špalky a pak jsem si povařil nějaký trubky z vejfuků na zpětný nalisování.Zalepeno epoxidem a dobrý.;-)
A ty jsi tam vracel zpět tu starou trubku?
Jo.Jen jsem jí lehce obrousil,aby se strhla ta vrstva hrubý práškový barvy,ty zrnka tam dělali bordel.Namazal epoxidem a stáhnul zpátky.Bylo to v pohodě.
Mám k dispozici lis tak ta výměna by se dala zvládnout, ale sehnat správný krk bude horší.
Jaký epoxid jsi použil.. něco speciálního?
Ne,normálně,co je na lepení motorů a převodovek.Jsou to dvě stříkačky,šedá a černá.Smíchaš a napatláš.Je to snad i z toho Hornbachu.Ale bylo to hlavně kvůli tomu,že jsem trochu sundal přesah.Pak už by to nešlo vylisovat.U tebe bude problém hlavně sehnat ten krk.To neporadim…
Jasný, snad se podaří.. díky za rady!
Hodně dobře!
Nechceš mi jako meloušek přelisovat rebu? :) Praská mi už druhá a myslím, že až ji prozenu reklamací, bude to zase.
Hele,rád bych pomohl,ale neručim za to.Ono tohle bylo z nasrání a říkal jsem si,jestli prdne korunka,tak jdu pro novou vidli a seru na Rock shit.Vzal bych Duroluxe od Milana.V tom může klepat,ale nelupe. ;-)
Rebu měl táta na kole neby s ní problém.Teď má Recona gold,tak se uvidí.
Škoda, já to myslel vážně. Šikovným rukoum + udělátku věřím a sázel bych na to víc, než že další vyreklamovaná reba to po 100km nezačne dělat zase.
Fakt nevím, jak to dělají. Možná se polepšili u tapered sloupků. Já mám klasiku rovný 1 1/8. Při záběru, zatížení, naklopení praská. Je to 100% krk, už jsem zkusil všechno.
Já měl po sobě dva epixony. Chod byl pro mě dostačující (byť reba je zase úplně jinde) a když by byl na oleji, tak by to bylo ještě lepší, ale jejich nebohé řešení futer mě zviklalo do reby. Myslel jsem, jak bude pokoj a ono tohle.
Každopádně budu bádat po někom, kdo by nalisovaní :D
Zkusil bych tohle místo epoxidu Loctite 640.
Loctite 640 – 50g za cca 1200 Kč – a to se vyplatí :-)
No jo no, ono by ho na jeden krk spotřeboval pár kapek. celou lahvičkou by těch krků zalepil minimálně 100.
Mě by spis zajímalo k čemu tam bude. V otvorech je takový přesah aby to drželo ze se při lisování musí vše šetřit
Ale povrch asi neni úplně leštěnej do zrcadlova. Nějaký místečko tam vždycky bude.
Je opracovaný dost nepřesno moc mistečka nezůstane :)
Hele,lepí to i ti,co to servisujou.Ten povrch je dost pórovitej.Právě se uvolní malá částice a ta tam křupe.Když si málo utáhneš řídítka,který maj ten hubej nástřik,tak v tom taky lupe.Já jsem na Giantu takhle „zaběhnul“ ty moje.Pak očistil,namazal pastou na sedlovky a je ticho.
Sedlovku riditka mají vůli tam chápu
Krk vidle se lisuje a je tam přesah dost pochybuju ze tam lepidlo ve spoji zůstane
Zůstane i na broušeném povrchu a a v nalisovaném spoji. Případně může korunku nahřát.
Loctitem, v tomto případělL320 lepím i misky do hlavově trubky přesto , že všechny rámy frézuji a vystružuji. . , rovněž dolní kroužek na vidlici po zafrézování korunky . . Co přeteče , stačí utřít hadrem. Tato technologie také usnadňuje lisování , klade menší odpor , nedeformuje kontaktní oblast a zamezí hrnutí materiálu . Press fitt to samé.
Tak tak, urcite by se nasel servis nebo dílna, kde by byli ochotni tech pár kapek věnovat.
MÁš i menší balení 10ml a to stojí kolo 300kč
Jo, to už je lepší. Že bych si opravil lupajícího Pika? :-)
Pak prosím o info, jak to dopadne :)) Rád bych opravil lupající rebu, ale teprve tady se rýsují nějaká řešení :D
Nemám tě rád, je to asi dva týdny, co jsi se ptal, jestli někomu taky nelupe Reba. Hrdě jsem napsal, že mně ne. No a už je to tu. :D
No vidíš a já mám doma další po uznané reklamaci. Výhoda je, že nemusím řešit servis. Reklamace stojí jen poštovné :D
Třeba jim to už dojde, že by nemuseli odflakovat výrobu. Mě samozřejmě ty reklamace nebaví a nemá to konce…
Sehnat starou marzocchi vidlici vylisovat krk a dát ho do té mojí… Už zase jezdím.
No jasně že jde, ale naskytla se mi vidle co byla poškozená jinak. Takže mě to nestálo skoro nic.
Hlavní je mít správný nářadí.
Tos to pres to ucko i vylisovaval?
To jsem to měl podložený takovým plným hranolem a přes krk trubku.. Ale to už nemám fotku.
A drží to dobře? Dával jsi ten epoxid?
Kolik baru si musel tlačit aby to povolilo?
Na budíku bylo přes deset barů.
Díval jsem se na ten lis ještě jednou a bylo 10 tun a ne barů.