Cau lidi,vite nekdo jaxe meni zdvih u teto vidlice?
Cau lidi,vite nekdo jaxe meni zdvih u teto vidlice?
youtube a nebo použij vyhledávání na tomto foru.
Tezce…
aha!
Ona je take otazka, zda chces zvysit anebo snizit zdvih… Sice ten postup je prakticky stejny, ale treba ti bude chybet nejaky ten dil…
Dej to do servisu :D buď ti jí zkurvěj nebo ti jí za 150kč za 10 minut předělaj… :D
To nepude.Tady v Rakousku by zato vzali hrozne buky.Navic tu vidli chci teprve koupit,ale je nastavena na 100mm a ja potrebuju na fulla 120mm.Ale zase mam tu samou na pevnaku taxi to chci zkusit a zmenit zdvih z 80 na 100mm.
si ju nechaj zdvihnúť priamo tam kde ju budeš kupovať, zvádnuť by to mali a určite si nevypýtajú veľa za to ( ak vôbec niečo )
Ta vidlice je jeta.Ale mas recht.O to mi prave jde.chci tady zjistit jaxe to spravne nastavuje a pak toho prodejce pozadat aby to nastavil a nachystal.
Mám Rebu RL 120mm na prodej. Skoro nejetá! V černé barvě. Jsem z Brna, ale pošta není problém.
Ja potrebuju bilou abych to sladil s kolem,ale diky za nabidku.
Rozděláš vidlici a odendáš 4 díl z vrchu :)
Jsi kvuli me rozkuchal vidlu??Tak dik :-))).Ted je to ten dil co je pod nim ten jistici krouzek?A plati to v obou pripadech?Myslim zmenu z 80na 100mm a se 100na 120mm?A jeste ktera je to noha?Vubec se v tom nevyznam.Trochu presneji mi to popis krok za krokem,dik.
nene,to je fotka pri moji rozborce :)
Dole povolis inbusy o par zavitu,aby malinko odstavaly a klepnes po nich kladivkem (ja klepu pres druhy sroub,abych si neposkodil origo)
Tim povolis pistnice od spodnich noh. pak vidlici jen vysunes nahoru :)
Pak vezmes kleste na pojistne krouzky a povolis krouzek zespod vnitrnich noh (leva vzduchova cast). Vytahnes vzduchovy pist (to co je na fotce) stahnes spacery ( 80mm = 2,100=1,120=zadny) a zase slozis.
pak jen dolijes oleje jak maji byt. nezapomen vypystit vzduch!!
O.k.pokusim se to zvladnout.Zkusim i zjistit co je to ten spacer,tady v Rajchu mi to asi nikdo nerekne takze na to zustanu sam :-).Diky
Prosím vás, kolik je efektivní zdvih u 120mm Reby RL 2012? Proč mi to chodí jen 100 mm? Co je kromě ubrání spaceru nutné udělat pro změnu zdvihu? A kde myslíte, že je zakopaný pes?
O co jde: Nastavení zdvihu na 120mm jsem osobně NEDĚLAL, ale ten spacer tam není, tak snad je to OK. Teď jsem vyměnil gufera a těsnící kroužky a dolil oleje přesně podle návodu (Pravá: 106ml do tlumení a 5ml zespodu; Levá: 6ml do pozitivky, 5ml do negativky). A smontoval doufám zpět do původní podoby. Amaterismus je, že nevím, kolik mm chodila ta Reba včera, takže nevím, jestli byla ta změna provedena správně.
Vidla chodí dobře, ale zjistil jsem, že i bez nafoukání chodí jen vyznačených 100 mm. U Marcošky Z4 by to znamenalo jediné: Příliš oleje.
Udělám zatím následující: Když znovu otevřu zhora ten Motion control a zkusím to stlačit až dolů, tak vyloučím chybu v té vzduchové části. Pak zkusím ubrat oleje a opět zašroubovat vrchní šroub…
Přiložené obrázky.
Vyřešeno. Musel jsem ubrat několik málo mililitrů oleje zhora z tlumení. No, ubíral jsem a zase přidával injekční stříkačkou a zkoušel to asi 10×, dokud to nebylo přesně 5 mm od korunky, aby tam nebyl doraz. Bych z toho měl asi depku, kdybych to nevyřešil. ;)
Ahoj kolegové. Dnes jsem při pohledu na své kolo zjistil, že mám vidlici nějak kratší. Mám Rebu, která má mít 100mm zdvih a teď má 80mm. Netuší někdo, čím se to mohlo stát? V servisu jsem jí měl před dvěma lety na výměnu oleje. Najeto 1500km.
Buď podtlak ve spodních nohách nebo přetlak v negativce. = zkus vsunout špičku stahovací pásky pod očištěná gufera, tim se srovná tlak ve slodních nohách. Pak vyšroubuj černej šroub na 5mm inbus zespoda levé nohy a nějakym dlouhym předmětem stiskni ventilek který je pod tim šroubem. Tim se vypustí vzduch z negativky a vidlice by měla vyjet na plný zdvih. Pokud ne, tak más 80mm verzi. Pokud to po čase zase zůstane zajetý dole tak je potřeba vyměnit těsnění.
Dík za rady. Raději to dám na servis. Už si ho zaslouží. 80mm verzi opravdu nemám. Tak blbej opravdu nejsem.
Díky za radu. Tu špičku pásky pod gufera – znamená pod obě a najednou nebo postupně (levá a pravá)? Tím ujde vzduch ven? Nebo co se stane? Díky.
No uděláž ze spodních nohou škvíru ven žejo, nadzvedneš tím břity gufera. Takže princip stejný jako ty ventilovací tlačítka na spodních nohách na dražších trail a enduro vidlicích.
Pásky jsem vsunul a pak jsem zkusil vytáhnout nohy nahoru, ale hnulo se to jen trošičku. Stále chybí cca 2 cm. Zkusím ještě vypustit negativku a uvidíme. Mám s horním ventilkem něco dělat – vypustit, nebo jen upustit nebo vůbec nic?
Díky, zafungovalo to i bez vypuštění. Jen to malinko pšouklo a vyskočilo to nahoru. Super!
Kuciii, kdyz bych mel 2 reby, obe soloair a jedna 29 se zdvihem 100mm a druha 27,5 se zdvihem 130mm, lze prohozenim vnitrnosti zmenit (prohodit) ty zdvihy?
Asi ne, podle manualu je air shaft pro rebu 100 mm jiny pro 29' a 27,5' (viz 5 na 1. obrazku). Pro rebu 130 mm je stejny v obou velikostech kol (viz 3 na 2. obrazku)