z první vyjížďky
Asi budu první profil se Sabrem, když nebudu počítat Hnoje. Prodal jsem Maxbike Onyx a objednal Sabro, zpracování rámu je super, lak kvalitní, celkově předčilo kolo jako celek očekávání, kolo ještě časem dostane karbon řídítka s integrovaným karbon představcem a nějaké jezdivější pláště.
Celkově po sblížení, při prvotním ladění jsem s kolem víc a víc spokojený, první dojem je super pohodlná geometrie, proti předchozímu Maxbiku Onyx jede víc za pedálem.
Barva je top, lak přišel trošku jiný, což jsme konzultovali s Hnojem, ale za mě je ještě lepší než má být, takže jsem ještě více spokojený ta zelená je tmavá, ale není to fádní černá, přitom si kolo zachová takový ten temný vzhled, sem tam to oživí fialový nádech, za me šupa!
Kolo dorazilo už postavené na bezduších.
Cena kola byla 45 tisíc – kdo váhá ať neváhá, a objednává :)!
Čistá váha kola s pedály je 9.97 kg
Váha kola s balastem je zatím 10.68 kg
kolo budu ještě rozumně ladit, rád bych se dostal s balastem pod 10kg
(vloženo 5.10.24)
Značka | Sabro |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 10.68 v plné polní s doplňky / Kolo jen s pedaly 9.97 kg |
Rám | Karbon |
Vidlice | Karbon |
Kliky | Shimano GRX RX 600 175mm |
Středové složení | Pressfit T47 |
Přesmykač | Shimano GRX RX 810 2sp |
Měnič | Shimano GRX RX 810 11sp |
Řazení | Shimano GRX RX 810 2x11sp |
Převodník | Shimano GRX 46-30 |
Kazeta | Shimano 105/11-32 11sp |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | JAVAX 32 děr |
Náboj zadní | JAVAX 32 děr |
Brzda přední | Shimano GRX RX 810 |
Brzda zadní | Shimano GRX RX 810 |
Brzdové páky | Shimano GRX RX 810 |
Ráfek přední | DT SWISS g540d, 32 děr |
Ráfek zadní | DT SWISS g540d, 32 děr |
Dráty | 32 |
Pedály | Shimano m520 |
Sedlovka | Carbon Ritchey 27.2/350mm |
Sedlo | Selle italia X3 boost |
Pláště | Tufo Thundero 40mm - bezduše |
Polopol – ne u všech ti to dobře vyjde, myšleno, že je omotávka pak krátká. Typicky u tlustších nepravidelných profilů řidítek a tlustých omotávek jako třeba L Skinz 4,2 apod.
to nepozoruju…ale je možné, že to tak někdo má.
Jak posouvas, nebo spíš tlačiš rukama ven ve směru od představte, tak ji shrnuješ a ohýbáš
No a existuje nějaký důvod, proč nemotat omotavku od shora dolů? Sám to tak teď dělám, nevidím v tom žádnou nevýhodu a není třeba zakončovat hnusnou elektrikarskou páskou. I tak se nic nepovoluje a drží pěkně.
Jasně, že to jiná cenová:) A šlendrián se najde všude. Kolikrát člověk kroutí vážně hlavou, co světoznámé značky pošlou mezi lidi:( Ale tohle spíš mluví o osobním přístupu toho, kdo to skládá něž o značce jako takové.
Omotávku bych už nechal, to se dá naučit a určitě to nebude dlouho trvat.
DaD – ale zase to je za půlku nebo méně co to koupí od značek do děláš ty.
Když to porovnáme se značkami stejné cenovky, kde ti pošlou křivý rám, poškrábané komponenty nebo si to musíš doskládat z krabice…
Já mám Sabro gen1 a když vidím tohle a nejspíš ho vyměním za gen2, páč mi to líp půjde k oblečení barevně :)
Dobrej nápad dodávat bez omotani…na druhou stranu, když jsem kupoval od Sterby Ronina, tak to bylo velice pekne omotane a diky tomu jsem mel moznost zkouknout jak to ma vypadat.Takze kdyz jsem potom hybal pakama adpon jsem vedel co a jak
Tady jde o to, že je to podnikatelský záměr, dělat tuto značku a prodávat ji, tak by to mělo tomu odpovídat. Tato reklama není uplně to pravé ořechové jako propagace značky. Takže i když je to kolo jinak uplně v pohodě, tak tenhle detail to znatelně sráží. To je vidět i z reakcí zde. A to, že je to dělané ve tři ráno není omluva. Za mě spíše naopak:(
Omotával jsem někdy v devadesátkách a pak až celkem nedávno. No, byl to porod, videí zhlénuto mraky a pak po vteřině zastavovat a znovu vracet a znovu a znovu a znovu. No děsný. Výsledek ale perfektní, taky po dvou hodinách aby ne :-D
Možná bych, být tebou, dodával bez omotání a omotávka jen v přiloženém pytlíku. Přece jen každému vyhovuje nastavení pák jinak, tak aby to budoucí majitel nemusel zas celý hned roznotávat a případně to nějak doprznit- Nataví si a omotá si … nebo nechá omotat.
A žlutý logo to chce! :-)
Jáchym: Jo, máš pravdu, už to taky vidím. Tak to je samozřejmě kravina daná tím, že jsem kolo dodělával ve středu ve 3 ráno, abych ho mohl ve čtvrtek poslat.
Všecka ostatní sabra (aspoň doufám), mají levou doleva, pravou doprava.
Když není kolu co vytknout, hledají se i nesmysly v podobě neestetického ukončení omotávky :D
Kolo fajn, 2×11 super a lak to má opravdu povedený. Ale ta omotávka, no:(
Hnoj: Nezačal si obě ven, to je naprosto jasné. Jako tohle je snad ještě horší, než co posílá Trek originál z továrny:-D
Dej tomu čas, ono se se poddá.
Hnoj: Neva :), princip toho stříhání při zakončení je pořád stejný. Se z toho dělá velká věda, jsem směr omotání nikdy neřešil a zatím žádný problém s povolováním nebo tak :).
Kolo pěkný.
Co se motání týče, směr dneska není až tak podstatný, většina pásek drží perfektně bez ohledu na směr. Samozřejmě to chce symetricky na obou stranách.
Tady by to chtělo vylepšit hlavně to zakončení, to je děs. Ideálně nekončit nahoře, ale dole. A hezky doladit páskou. Jinak to zas tak hrozný není, jen trošku nerovnoměrný a podle fotky to vypadá moc utažený. Pak to není tak pohodlný, ale záleží jak to kdo chce…
Jáchym: Začínal jsem na obou stejně, tedy motání směrem „ven“ a nahoře za pákou jsou obě namotané směrem „dozadu“.
Základní chyba instalace omotávky je,že jsi motal obě strany stejným směrem- červené šipky.Začíná se každá strana jiným směrem – modré šipky.Dovnitř nebo ven je už na každém ,co preferuje.
Kouba_2005: Tohle, ale není můj běžný rám, je o něco dražší. Objednávka byla na Grx 2×11, černé logo, díry na bike packing. Co se týče ceny: AXS nevychází moc jinak než GRX2×11…
Pokud mě někdo naučí pořádně motat, ocením to. Učil jsem se podle videa park tool a uznávám, že do hezkýho provedení mám daleko. Na druhý straně, omotávku za rok vyměníš. Tohle musím ještě hodně trénovat. Zcela upřímně, jsem mechanik MTB. Za celý život jsem řidítka zamotat doslova 30× :-D
Co se týče váhy: Standartní sabro na APEX AXS v XL má přesně 9kg. Tady je o fousek těžší rám, GRX je taky o kus těžší, a jsou tady fakt odolná kola na 32 drátech (což byl požadavek)
AD: původní plán byl samozřejmě prodávat jen 1×12 AXS, ale požadavků na 2× je pořád dost. A je celkem jasný, že musím dodávat, co si zákazníci žádají :)
Hezké kolo, barva se mi taky líbí. Přiznám se, že o Sabru uvažuji, ale ta váha mě dost vyděsila. Vize je nahradit silnicku a tohle váží, jak HT. Na stránkách je váha 9kg a s pripadnymi úpravami to je váha relativně ok.
Krásný kolo. Barva se mi fakt líbí. Co se výbavy týká, je to taková ta funkční klasika. Rozhodně se nebojím, že by toto kolo nesplnilo co se od něj čeká, takže přeji hodně spokojených km!
Omotávka fakt humus. Hnoj tu „inzeroval“ gravela na AXS za 50. Tohle je za 46 na mechanice? Trochu divný, ne?
Tohle si vyloženě o ten žlutý nápis říká, škoda.
Kolo to je pěkný,přeju pěkný poježděni.
Ale ta omotávka resp.způsob omotání je hrozný.To Ti takhle poslali?
10kg na carbon gravel se mně zdá opravdu dost, to bude asi masivní nesmrtelný rám.
Smejči: máš to tam napsaný…„Rám, vidlice, kliky, sedlovka jsou nakoupeny přímo od výrobce v Číně.“
Viz stránky výrobce: „Každé kolo je ručně vyráběno na zakázku.“
Prosím znalé o vysvětlení. Jedná se o ručně v ČR osazené nebo skutečně ručně vyrobený rám?
Vzhledem k ceně tipuji první.
Pěkný. Ta barva je luxus. Budu muset napsat Ježíškovi:-)