Chci se zeptat, chtěl bych si koupit fulla tak za 30 000. Nevim jesli je ta cena dostačující ale víc investovat nemůžu. Chtěl bych poradit mezi biky Merida AM 500, GT i-drive 4, 3.0 a Kellys Wandal ???? Dík
Chci se zeptat, chtěl bych si koupit fulla tak za 30 000. Nevim jesli je ta cena dostačující ale víc investovat nemůžu. Chtěl bych poradit mezi biky Merida AM 500, GT i-drive 4, 3.0 a Kellys Wandal ???? Dík
řeknu ti co určitě nee – kelys, jinak máš výběr slušný a ty dvě budou dobrý kola…ale stejně ti tady za chvíli všichni budou psát ať si koupíš něco jiného..... :o)
Tak mě cizí názory nevadí.. ale tyhle fully se mi líbí vzhledově.. A co je špatného na kellysu?? Asi nevíc mám spadeno na tu meridu,ale bojim se u celopéra neždoucího houpání,a to u GT alespoň to tam píšou že díky i-drive se to nehoupe když šlapeš.
pozor na řazení příspěvků......
Jinak ad Kellys – nemůžu ti napsat žádnou osobní zkušenost, ale myslím že závěry receznzí, jdo dostatečně odstrašující aby člověk o tomhle kole uvažoval.....prostě podle toho co jsem četl bych si ho raději nekdy nekoupil…z toho cos napsal vybírám Idrive, Merida není špatná, ale pokud to má být to kolo co je na fotce, tak to bych si hlavně kvůli vidlici nekoupil…
Njn. ALe zase na GT se mi nelíbí ta barva. Tak to bych si zvykl asi. Já scháním nějaký univerzální celopéro. Jako jak na silnici tak do terenu. Který je nejvíce univerzální??
no vidíš a podle mě je to GT designově mnohem povedenější než ta Merida :)
Jen k tomu Kellysu.Naprosto shodny ram mela Kona u modelu kikapu asi tak 4 roky nazpet.Jen tam byl jiny nastrik.Mel bys stejnej nazor,kdyby tam bylo napsano Kona?
naprosto stejný, Kona pro mě není žádná modla, já to neberu podle značek, v přímém srovnání taky končí Kona vetšinou až na chvostu, hlavně díky horšímu pohodlí.........
a kdyz ti postavim vedle sebe dve uplne stejne krabicky a o jedne reknu, ze je americka… :o)))
Vidli může poslat na převýchovu k Milanovi. Ten Suntoury dělá.
Tak já mám tu Meridu. Osobně jsem s ní spokojen, jízda na ní je parádní. S ostatními dvěma koly jsem nesrovnával (z Fullů jen s dvěma Meridama se systémem odpružení LRS), ale jízda je to parádní. Své mouchy má (ihned po první vyjížďce sem musel vyměnit náboj v přední vidlici, teď jsem měnil i zadní tlumič. Vypadá to hrozivě, že jsem vyměnil již dvě věci, ale u vidlice bych to bral spíše jako vadu výrobku, druhá je asi špatně seřízeným tlumičem vzhledem k mé váze. Takže prakticky mohu doporučit. Jediné co mne štve je uchycení bovdenů na rámu (stahovací máskou :o/). Jestli budeš mít ke kolu konkrétní dotazy, klidně se ptej
Hey super. Dík. Mě jde u tohoto fullu aby se to nehoupalo když pošlapu. A taky jestlil se s nim dá vyrazit i na silnici. Jsem takovej univerzál 50% silnice 50 % terén. Abych se neudřel. Nepříde ti moc těžký? A hele prosim tě nemohl bys mi poslat nějaký detailnější fotky. To je jedno co. Třeba na můj email maresak@centrum.cz Dík moc.
no řekl bych že pokud hledáš lehký rychlý full na sportovní XC tak ta Merida nebude zrovna to pravé.....
A existuje vůbec nějakej rychlej xc full za 30 000????
no podívej se na tvoji anketku a uvidíš :)
Je pravda že za ty peníze moc eventualit nečekej, oni vlatně existují tak 2–3 kola, která přichází v úvahu........
NO a jaký to sou teda kola ty 2–3???
, no, popravdě, houpání při šlapání nepozoruji, ale minulý týden jsem již nevydržel a musel jsem změnit pláště, protože ty 2,35ky jsou opravdu jen na terén. Vyjel jsem s těa novýma jednou a změna to byla obrovská, ale kolo nějak moc lehké není teda.
Ten rám od Meridy je poměrně lehký – dle webu 2,9 s tlumičem v L. Takže váhu dě+lají hlavně levné nebo enduro komponenty. Nejlehčí fuly mají okolo 2,5 Kg. Takže je to spíše o osazení
jak se vlastně chová to LRS?
Odpružení s nízkým převodovým poměrem (LRS) znamená, že poměr mezi zdvihem kola a délkou zdvihu tlumiče je téměř stejný. Jestliže se zadní kolo pohne o 2 cm, píst zadního tlumiče se také pohne přibližně o 2 cm. Systémy odpružení pracující s vysokým poměrem mezi 2:1 a 3,5:1 vyžadují vyšší tlak v tlumiči, nadměrně zatěžují rám a snižují tak životnost rámu i tlumiče.
no hezky si to opsal z katalogu, ale to AM není LPS :oD
Tak který z těch fully je nevíc sprotrovní xc-čko? Dík
jasně, tomu rozumim,ale myslel jsem to spíš, jak se tenhle systém chová. chci kupovat full rám a na tenhle systém se dost často objevujou inzeráty. tak sjem chtěl vědět, co od toho čekat
No a co to pohupování na tý tvojí meride objevuje se bo ne? O to mi jde. Jeslit se na silnici budu cejtit jako na pevnim rámu bo ne. Dík
Pokud mluvis o te AM,tak ta se houpat bude.Proc si ji nekde nezkusis,muzes si ji pujcit na vikend,pak pujcit GT a udelat si obrazek.
Taky doporučuju si půjčit – jinak si myslím, že ful se kupuje právě kvůli houpání :) Dražší modely se nehoupu, protože mají propedal tlumiče – jinak by se houpaly taky. Pokud chceš aby se to nehoupalo, pak si kup: Epic, Scalpel, Giant NRS – je pouze otázkou jestli jsou to pořád ještě fuly…
Full se ma houpat kdyz je treba, a ne kdyz neni… A nektere pokrocile systemy to resi i bez PP tlumicu
hmmm – ale někteří top výrobci (Specialized, Norco) se stále drží houpacích systémů (FSR) A jiní se drží jiných houpacích systémů (Kona) protože na FSR nemají licenci nebo věří něčemu jinému (RB) Jinak je potřenba rozlišovat XC full (nemá se houpat) nebo pohodový full (má fungovat) – osobně mi přijde full pod 100 mm zbytečnost a peníze navíc pokud to není softail. Problémem u fullů je, že když si koupíš ful se zdihem x, tak další rok chceš x+20mm a tak dále… PS: Názor od Full laika
A podle čeho si poznal že se to nehoupe? u těch třech co si napsal..
Hele poslal bys mi prosim tě nějaký ty fotky tý meridky na email maresak@centrum.cz ???? Dík
Zkoušel jsem vyšší Meridu AM 800 a GT I-Drive 5 2.0. GT chodí o třídu výš lépe, má pocitové větši zdvihovou kapacitu a při jízdě do kopce se mi nehoupalo, Merida ano.
A co tahle loňská Merida ? Mně se líbí. www.merida-bike.cz/…ission-speed
Jj ta je pěkná, taky sem o ní uvažoval ale já ci toho bika až tak na vánoce. A tou už budou vyprodaný. Tak že asi smůla.
Někde se zadluž a nech si ho zabalit pod stromeček :)
kolem vánoc by měla být dostupná většina modelů 2008 ( minimálně ž by něměl být problém si kolo zamluvit), takže zatím bych vůbec neřešil co si koupím
Za ty prachy to nema chybu :-))))
No to sice nemá, ale za půl roku už nebude. Tak že si stejně budu muset vybrat s tady těch. A nevíte o někom kdo má tada zkušenosti s tim GT idrive 4, 3.0???
…ale bude, kdo by to kupoval :o)))))
možná má, je to testovací kolo, ty skoky, co to muselo přežít…
Jsem myslel ze to je nejete.??? Za jete bych ty prachy nedal
Tak tu určitě nee! Ten systém totiž moc dobře nefunguje. Merida asi moc dobře věděla, proč od toho upustila. Prostě nechodí proti AM. To si radši kup kvalitního HT, než tohle.
Nemám žádnou zkušenost s tím jak to funguje, ale tady by mě hodně odrazoval nestandardní tlumič. V případě problémů a nutnosti koupit nový bude *******. Merida nabízí Manitou Swinger za 11500, nebo DT Swiss za 17000… co dodat. Prostě bych to nechtěl.
GT idrive 4 v CR nejsou a letos nebudou pokud vim
Jakto že tu nebudou??
vyprodany dovozce je nema
se nediv, prodejní sezona je pomalu u konce, do 3 týdnů začínají slevy :o)
No příští tejden si jí jdu pučit tu meridu na víkend. Tak uvidim. Pořádně jí proženu.
Pokud ma clovek takhle omezeny finance, tak je to hodne blby, zvlast u fullu pak zamrzi ta nutnost ozelit nejake veci. Mozna jeste dalsi kousky do vyberu www.mtbs.cz/katalog07.html?… . Nebo jeste nejlevnejsi verze Specialized FSR XC, ale to bych ja nechtel. Nebo jeste tohle www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… , ale ta vidle a tlumic, no nevim nevim… Nebylo by lepsi pockat, neco jeste nasetrit a pristi rok uz koupit neco lepsiho?
Něco lepšího? to znamená tak za 40??? Bo za kolik???
A nový FSR s Reconem, Foxem RP3 a mech. kotoučema BB7 bys nechtěl? Je za 40.000,– velikost 18" bledě modrý. je to testovací kolo z loňska a u nás v zapadákově se ho nějak nemůžou zbavit. Možná ho budou mít ještě na vánoce :)
ještě fotka
ten uz bude zrejme nieco pamatat…
za 40 tis testovacku ste snad museli spadnout z visne
Přesně tak. Navíc já bych si ho nekoupil za ty prachy ani nový. Za 40tis. bych koupil něco jiného.
Budu hádat. Canyon? :o)
Neřikám, že tyhle kola jsou buhvíjak úžasný, ale sám jsem hledal (a pořád hledám) levnějšího fulla, tak abych ti malinko rozšířil obzory, co eště můžeš najít.
KTM Comp FR 990 www.ebikeshop.cz/…-comp-fr-990
BH Trail Hunter www.ebikeshop.cz/…deore-27v-07
Orbea Fast Flow www.cykloshop.cz/…2/karta.php3?…
Ten GT je tu evidentně favorit, mě to ale přišlo jako docela koza. To je ale absolutně subjektivní, tak mě nechte žít:)
to ti neprislo :) GT jsou kozy :-P .. presne tak rikam i svymu milaskovi :-D
Sorry fellas, ale ten prispevek byl nejdriv v pohode a odkazy fungovaly a ted se to nejak po to…
A tu Orbeu jsem našel lepší, novější a do 30 tady: www.bicy.cz/katalog/?… Máte na ní někdo názor?
Tak jakej je podle vás rozdíl mezi tim Gt idrive 4 3.0 a Meridou AM 500??? Protože tu Meridu fakt žeru. Nebo prostě tak celkově co se vám na meridě nelíbí??
Prostě ta merida je All Mountian a to znamená, že se rozhodně nejedná o čiště XC šviháka! To bych opravdu raději preferoval to GT, které bude pro tvé potřeby určitě vhodnější… pokud jezdíš silnici terém 50 na 50, tak bych o té meridě neuvažoval a navím mě tam opravdu odrazuje ta vidlice…
jo jo souhlas.......
Tak já už se v tom neorientuju. Tak někdo tu píše že to neni xc a někdo zase že jo. No a za kolik by byl ten rám??
Mám AM 800D,vzal jsem si jí,protože jsem chtěl dobře vybavený bike né na tunění,ale na ježdění jsem s ní spokojený nejde sice srovnávat s předchozím Lapierrem, ale jinak je supr. Z trošku jinýma pláštěma a lehčíma kolama by nebyl problém se dostat na váhu 13kg a lehčí vidlicí i méně, ale i v základu je váha celkem přijatelná. Pokud je tlumič v pozici 115mm zdvihu jedná se o celkem schopné CC z omezením pouze váhou kolem 14kg ve 130mm zdvihu se rapidně mění a podstatně více žehlí,ale naproti tomu se i více houpe (nic strašného při správném šlapání) No a kdybys měl zájem o samotný rám s tlumičem hl.sl., sedlovkou a vidlicí RS Tora 302 ozvi se mi na mail. Ti co mě trošku znají ví proč to relativně chci i nechci prodat :-) Jsem magor (mechanik) víc skládám než jezdím :-)) A teď mám zas něco zajímavého v merku :-)(cena by byla určitě zajímavá vzhledem k tomu co na něm mám najeto:-) Někteří už jistě tuší :-)))
No jo jenomže 800 stojí 40 a já ci za 30.. A je velkej rozdíl mezi AM 500 a AM 800????
A co třeba tedyten Rockmachine??? Ten vypadá spíš jako xc, to by mi mohlo vyhovot… www.levnysport.cz/index.php?…
Tydle FS se tu uz resily nekolikrat-podivej s ena uhel zadni stavby k vahadlu tlumice..tendle tip ramu je proste blbe udelanej a az nadmiru praska krom toho ze nechodi
myslim že po prázdninách seženeš za ty prachy nějaký dobrý výprodeje a škála se rozšíří, giant, ghost, scott, cube, třeba něco v německu…
No snad jo. Ale mám v tom zmatek. To je takovejch kol. Takže Kellyse mám vyřazenýho, a ted ještě duel GT vs Merida jenomže ani jeden z těch neni čistej xc. Ale jak se tu píše asi by pro mne bylo lepší full xc než all moutain. No ještě uvidim.
GT i-drive 4 3.0 je XC full, i-drive 5 je AM/Enduro a i-drive 7 je FR/DH … samozrejme sa mozem mylit :-)
No uvidím, třeba se mi poštěstí si taky to GT půjčit třeba na víkend a pak se rozhoudnout. A co si myslíte o Meridě, hodně se píše že hodně praskaj rámy?
To bych vřele doporučoval, půjčit si GT i-drive4. Akce je ještě asi týden. Já měl možnost vyzkoušet GT i-drive 5 2.0 a Meridu AM 800. GT žehlí o třídu lépe, při stejném zdvihu má pocitově větší zdvihovou kapacitu a při jízdě po silnici nebo dobré lesní cestě se nepohupuje. Ve vyšších rychlostech GT také lépe žehlí než Merida. Prostě ten systém je o třídu výš, než Merida, i když ta také není špatná. Na druhou stranu má GT docela těžký rám. Merida AM 800 váží cca 14 kg, GT 13,7 kg. To je sice míň, ale na Meridě je vidlice, která váží 2,5 kg, na GT 1,8 kg. Vyměnit na Meridě vidlici třeba za Revelation, který je o 700 gr. lehčí, tak je Merida lehčí. Když jsem zkusil poklepat na tribky Meridy, má je o dost tenší, než GT. GT je bytelnější stroj.
kdyz ctu tve prispevky, si rikam, proc vlastne chces kupovat fulla? Jeste nejsi radne „zraly“ :-). V tom pomeru 50/50 mi prijde, ze toho terenu je proste malo. Protoze potom az bude to procento treba 80/20 a uz budes vedet o cem to je, ti ani nebude vadit, ze kdyz pojedes po zpevnene ceste a obcas se zhoupnes. Na svem kole mam 100/80, nemam tam zadny inteligetni system pruzeni a problemy nemam – naucis se slapat a ve sjezdech si chrochtat :-)))
a co vlastne od toho kola chces?proc trvas na tom aby se to nepohupovalo?zavodis?pokus se napsat jak vypada tvoje normalni vyjizdka a co od toho kola chces pak se da vytknout nejaka lepsi rada.A co se tyka toho ze ta merida nechodi se mi nechce verit je to pomerne jednoduchej system a lety uz dost proverenej ..A GT(teda ID5) se taky houpe ..
No moje vyjíždka vypadá tak že jedu třeba lesem 20 km a pak zpět jedu po silnici. No a mám rád sem tam si něco malého zkočit, sem tam nějaký ty schody sjet (to mě u HT štvě když člověk jede ze schodů tak to celý rachtá celej řetěz zkáče jak pitomej). Rád se svezu taky rychle z kopce jak v lese tak po silnici. No a co třeba tam mít tlumič kterej je lock out?? po silnici ho mit zavřenej pak to bude jako HT a v lese tlumič zapnout.
jo tak to sem asi nejak chtel slyset.Myslim ze na todle ta Merida nebude spatna.Jde u ni nastavit zdvih a ja bych ji asi radsi nez idrive 5.Jedina otazka u ni je,aby to nepraskalo ale snad nebude a navic se k reklamacim staveli vzdycky slusne.Zvlast pokud se nebudes brait dalsimu tunningu tak to bude ok,casem an ni muzes vymenit vidli a tlumic za neco co ma lock a nebo propedal a bude to super kolo..
Tak já sem docela lehkej. 60 Kg. tak pode mnou to snad nepraskne. Teda alespon doufám.
je to spis o konstrukci ale pod toudle vahou by fakt nemuselo a navic uz to treba udelali poradne
Zkousel jsi nekde tu Meridu?
Ještě ne, ted o příštím víkendu si jí jdu pujčit.na víkend…
nn ale jel sem na podobne udelanejch kolech a slo to,kazdopadne to mam v planu
krom toho ta vidle je zaviratelna a tlumic taky , tak treba to bude ok ale na ty santuracky tlumice sem chvalu moc neslysel…
No moje vyjíždka vypadá tak že jedu třeba lesem 20 km a pak zpět jedu po silnici. No a mám rád sem tam si něco malého zkočit, sem tam nějaký ty schody sjet (to mě u HT štvě když člověk jede ze schodů tak to celý rachtá celej řetěz zkáče jak pitomej). Rád se svezu taky rychle z kopce jak v lese tak po silnici. No a co třeba tam mít tlumič kterej je lock out?? po silnici ho mit zavřenej pak to bude jako HT a v lese tlumič zapnout.
No moje vyjíždka vypadá tak že jedu třeba lesem 20 km a pak zpět jedu po silnici. No a mám rád sem tam si něco malého zkočit, sem tam nějaký ty schody sjet (to mě u HT štvě když člověk jede ze schodů tak to celý rachtá celej řetěz zkáče jak pitomej). Rád se svezu taky rychle z kopce jak v lese tak po silnici. No a co třeba tam mít tlumič kterej je lock out?? po silnici ho mit zavřenej pak to bude jako HT a v lese tlumič zapnout.
Jeste do vyberu zkus pridat Trance. Tam mas za 30kKc tlumic s Propedalem, coz u i-Drive nedostanes. Proto jsem sel do Trance. Nevyhodou je zase trochu vetsi vaha – teda, rika se. :-) Ja osobne to nepozoruju.
Ale jinak „XC full za 30“, to je podle me uz trochu omezujicich podminek. Slusny full se necha za 30 sehnat, ale nebude to asi moc o zavodeni. Zamysli se, co je pro tebe priorita. Ja to mel jasne – pohodli a zazitek z jizdy, byt na ukor rychlosti/hmotnosti/sekund.
jj, taky bych ho tam zařadil. Dobrý systém. Sice větší váha, ale funguje dobře.
Ty myslíš Giant Trance 4??
Jo, o Trance popremyslej, system Maestro funguje skvele, pohupovani se bat nemusis, i v zakladni verzi za cca 30 000 je celkem slusne vybaveny.
Imho pokud chces kolo kupovat az na vanoce, tak se vubec nemusis divt po modelech 2007, ale uz pomalu zjistuj neco o novinkach, protoze uz ted maji dovozci/prodejci sklady temer prazdne. Letos to bylo nejake divoke a kola uz jsou fuc.
Jj…
A kde zjistim něco o novinkách 2008 ???
Zatim toho moc neni, ale neco bude postupne pribyvat na ruznych zahranicnich webech, a nasledne i na ceskych…
Ja takhle kdysi resil podobny problem.. nakonec vyhral GF Sugar 4+. Postupne jsem menil nejaky veci (dodal kotouce a tak). Jsem spokojen, mne staci.
Treba tady je ze zadni karbonovou stavbou: www.bikestore.cz/…podrobne.asp?…
Tak dnes sem si to byl domluvit. Na víkend bych si snad mohl pujčit konečně tu Meridu AM.. Už se těšim…
A co řikáte na tohoto fulla?? Canyon Nerve XC 3.0 ? Stojí nějakejch 1200 Eur. A ma super tlumič a vidli. ALe ta váha mi přijde nějaká nízká. Prosim o radu? Dík
Te váhy bych se nebal, kamarád má XC5 2006 a má přes 100kg a drží. Na 99% už máš ale letos smůlu, ale jestli planuješ kolo na přiští rok tak jdi do něj (když ho objednáš začatkem roku tak do května bys to kolo mohl mít doma)
PS: mě došla fakturáááááá aáááá to jsme nečekal :-)
JJ plánuju až na příští rok.. A jak to je s případnýma reklamacema??? Toho se bojim. Pak to posílat někam do Německa. A je spokojenej s tim tlumičem Fox RP 23? Dík
RP23 je asi nejlepší XC tlumič z těch běžně dostupných a osazovaných, takže to je to poslední na co bych se na tom kole ptal. To je s rámem to nejlepší, co na tom kole je. Trošku ošizený jsou ostatní věci, i když samozřejmě za 1200 euro paráda.
No a co teda ten rám?? Hodně lidí tu řiká že maj dobrý rámy někdo zase že to sou rámy na nic (viz to foto co tu kolovalo a canyonu). Ale nechápu to dyt ten tlumič stojí 10k a ta vidle taky 10 k tak kolik stojí rám a ty komponenty když celý stojí 35k… To docela nechápu. Ale i tak 12,7 kg je dost dobrá váha na full.
Canyon je tak levný protože vynechává distributory a prodejce to jecca 30% ceny = mají minimum věci na skladě což jsou pak ty termíny dodaní v měsících (i když už zavedli expres bajky ty maj zrovna skladem www.canyon.com/…ssbikes.html
No a když si projdeš canyon galerii (253 stran) tak jsou tam jen ty dvě kola co tady byli www.mtb-news.de/…owthread.php?… takže zase taková hruza to nebude ;-)
Tu fotku už fakt nehodlám rozebírat, prasknout může každý rám, nikdo neví, co s tím majitel dělal a fotku prasklého rámu ti najdu u každé značky. Tak nevim, co s tou fotkou pořád všichni mají.
Jinak díky přímé distribuci mají prostě bezkonkureční ceny, proto tak skvělé osazení za dané peníze. Sčítat to po dílech nemůžeš, to se dostaneš hodně přes cenu kola u všech fullů za rozumnou cenu a u Canyonu obzvlášť. Rám s tlumičem jak už psal TheIF stojí těch 999euro (tedy ty rámy co prodávájí samostatně jsou anodizované jako rámy u vyšším modelů, ale to stejně nijak výrazně nezdražuje, prostě nechtěj samotný rámy moc prodávat, proto ta cena).
ja nechci nejak provokovat nebo nejak popichovat ale chci fotku praskleho spesla nejlip enduro:)
Při tom množství co těchto kol vyrobili by se taky pár fotek určitě našlo, jen by jsi musel projít nějaký spešl diskusní fórům :-) Určitě těch fotek prasklých spešlu moc nebude což znamená, že na vině nebude nějaký konstrukční problém, ale jen vada materiálů/sváru/nevhodné použití/crash např. ta první fotka Canyona je na 100% crash nebo nevhodné použití – nějaký X-metrový skok a dopad na čumák www.bike-forum.cz/…ponenty.html?… protože kdyby bylo na vině např. přílišné odlehčení trubek tak takových fotek budou desítky/stovky a ne jedena.
Takto vypadala naše služební Ukrajina po nárazu do zdi… :-)
Jo spesly sou hrozny sracky, hlavne Dema 720.cz/wp-content/2062.jpg :-)
jj ten rám je na všech Nerve stejnej a samotnej stojí 999e :-) Nevím co by všichni pořád reklamovali ? Jasný praskne rám šup sním do krabice a zpět sním do německa, ale abych reklamoval každou blbost kde je ještě nejistý případ uspěšnosti – svede se to na opotřebení/rozflákaní při nějaký padu… atd, takže jestli jseš z těch co pujdou vyreklamovat i ohnutou patku tak to není kolo pro tebe.
Jinak pokud umíš německy tak mají i moderované forum kde jsou přimo zastupci od Canyonu www.mtb-news.de/…mdisplay.php?…
Tak ohnutá patka nebude vinou kola… ALe vinou pádu. Tak to je v poho. Ale to s těma rámama nechápu. Aby to nemrdlo hned po první vyjížďce v lese.. ALe já sem lehkej vážim jenom 60 kg. Tak to bude v poho ne???
Podle jejich manulu a je to kolo do 120kg, vůbec bych se nebal a ještě k tomu máš zaruku na rám 5 let.
Nechápu proč by to mělo prasknout s větší pravděpodobností než jakýkoliv jiný rám od konkurence ve stejné váhové kategorii. O žádném praskání ve velkém na stejném místě alá Meridy 03,04 se neví, takže nevidím žádný problém natož při tvojí váze.
Tak to bude snad v pohodě. Asi do něj půjdu. A co ty brzdy Avid Juicy 3 ? No ale zase moje váha. No když si to objednám z od nich z netu tak tam je že ti k tomu daj i nějakej balíček a v něm je pumpička, pumpička na tlumič a vidli, košík na flašku, tacháč, blatníky a já už nevim co. Máte někdo zkušenost s tadytěma dárkama k tomu kolu jestli to je fakt pravda????
Jo a ještě jakou maj kvalitu ty náby Alivio? Dyt to je uplnej základ. Tak ale zase to neni problém časem vytunit..
Jak jsem psal, tak pár věcí je tam trošku ošizených, třeba ty náboje, ale za ty prachy už opravdu lepší osazení se chtít nedá. Já osobně bych si tedy připlatil na XC4, ten cenový rozdíl za to stojí, tam je v osazení mnoho věcí lepších, ale i na ta XC3 jako základ není špatná a časem se dají některé věci vyměnit.
Brzdy pohledej v historii, řešili se tu už hodněkrát. Pumpičku můžeš navíc přikoupit myslim za 25euro, což si myslim za to určitě nestojí. Kolem 500–800Kč je u nás výběr pumpiček velký. To ostatní netušim, kolik za to stojí ani co dávají za tacháč. Já bych takové doplňky nebral, protože tam bych si chtěl vybrat přesně co se mi líbí a nejsou nějak extra výhodné cenově.
Toho mr…i bych se nebal. 90kg, treti sezona bez problemu. A i nedelni drzkopad prezil naprosto bez ujmy ( na rozdil ode mne :-(( )
Ok díky moc.. Ale stejně mi příjde divný objednat si kolo z netu a ani si ho nevyzkoušet ani sem ho nikdy neviděl na živo..... tak nevim. Třeba někde v německu by se na nej dalo podivat. Neni někde třeba v Dráždanech nějakej obchod s canyonem??? Dík
Urcite neni, jen v Koblenci. Jedinnou sanci, jak Canyona videt na zivo je domluvit se s nekterym z vlastniku – par jich na B-F najdes.
Kola si je možno vyzkoušet pouze přímo v Canyonu, tedy v Koblenzu. Dokud nějaká kola mají (a jako že letos už nic nebude), tak tam mají všechny modely na vyzkoušení. Ale to jsou jen testovací kousky, takže není možné přijet, vyzkoušet a odvést kolo, je třeba ho stejně objednat dopředu. Geometrii ale můžeš porovnat s koly která jsou u nás dostupná, případně se zkusit domluvit s některým jajitelem Canyonu na vyzkoušení.
Hmm, ok. A je na ně nějakej kontakt bo tak? A da se s nima domlouvat anglicky? A ne jenom německy protože moje němčine spíš nic než moc. Dík. Tak ja se podivam po lidech který ho maj.. Čus
Vše máš na jejich stránkách, zde třeba rovnou anglická verze stránek www.canyon.com/_en/ A není problém se domlouvat anglicky, na telefonu tam je vždy někdo, kdo anglicky umí dobře.
blahopřeju
… kdo si pocka, ten se docka … ;-) … taktez blahopreju.
Jinak váha je tak nízka protože určitě trochu kecaj a ubíraj/váha nejmenší velikosti…, je to bez pedalu a na tom kolo jsou slušné komponenty a ne nějaký levný harabudrdí jako v podobné cenové relaci.
tady mas testovaci od hanaka dvojku. akorat musis pridat 5600 :-)
vzhledek k tomu, že neznám lepší pocit, než vytáhnout z krabicu fungl nový kolo, tak do tohodel bych nešel :o) Ani nový auto mě tak nepoteší :oD
Navíc kdo ví co s ním prováděli…testovačku většinou nešetříš........
NO já bych do toho canyonu šel, ale bojim se toho rámu. Já chci kolo aby mi dlouho vydržel rám, a ne abych ho měnil každý 3 roky. Uvidim z čim přijdou na nový modely. Třeba ty rámy nějak vytuněj.
problém u týhle kategorie je většinou tlumič. Tu novou meridu jsem měl v ruce s rock shox ario a teda mizerný, přestože systém vypadá, že s o kus lepším tlumičem bude fungovat pěkně. Wandala jsem zkoušel už nevím s jakým tlumičem, ale šlo to tak půl zdvihu a pak progresivita jak na dirt jump :) GT i drive jsou zkoušel jen lepší modely V podstatě je jedno který si koupíš, protože změnou tlumiče dosáhneš u každýho z nich lepší chod než u těchto basic verzí. Jinak bych vzal canyona
No jo.. Ale zas ty rámy u Canyonu????
A co je na nich špatného?
Co pořád máš s těmi rámy? Máš jakýkoliv reálný poznatek, že by na nich bylo něco špatného? Nebo ti dva zrušené rámy z mnoha kusů za situace o které víme prd zdají divné? Pokud ano, tak máš jedinou cestu. Nech si udělat aspoň 5kg rám na zakázku, i když vlastně ani tak nebudeš mít jistotu, že třeba při nárazu do zdi nepraskne.
Ok ok ok. Tak já neřekl že sou špatný. ALe je mi divný že se to takhle roluje. Tak vono je jedno jeslti se to roluje bo to praskne. Jenomže jak to kolo vyzkoušim než si ho koupim? Do Německa je to daleko. Je přece blbost koupit si bika a ani ho nevidět ne??
Taky jsem to udělal a žádná tragédie se nekonala… U Canyonu ti aspoň doporučí velikost na základě tobě dodaných údajů.
Jo jenom odeběhnu od canyonu. K čemu je ta stříbrná tyčka pod pedály?? viz foto
aby se nehýbal při šlapání střed, u starších verzí to šíleně praskalo, teda praskla šroub kterým to bylo chycený. tyhle nový už vypadají masivně. Pro mě osobně je právě tahle planžeta důvod proč bych do idrive nešel. třeba ti víc napíše Chuck :)
mohl bys prosim tě trochu rozepsat důvod, proč bys do iDrivu kvůli tomuhle nešel? o tomhle systému uvažuji, tak by mě zajímal tvůj názor. Tahle planžeta je nejspíš i u iDrive 4, že?
Vždyť to už tu taky bylo napsané. Buď se zkusíš domluvit s nějakým majitelem na vyzkoušení nebor prostě na základě současného kola a vyzkoušení jiných kol si zjistíš jakou geometrii potřebuješ.
Tak si kup tohle, kdyz se tak strasne bojis:
Hahaha. Fakt vtipný. Ale jo seru na to dyt je na ten rám 5 let záruka tak to bude v poho. Jdu do toho. Ale sem zvěvad s čim přijdou příští rok…
Hele to máš těžký, ideální full není. Když pominu konstrukci(čtyřčep apod), tak máš buď lehký full a riskneš to, že nevydrží tak dlouho, že ho zlikviduješ apod. a nebo si koupíš bytelnější rám. Ale v tom případě ti garantuji, že tu váhu poznáš. Já měl nedávno full rám 2,4kg a teď mám 2,7 Kg. Řekneš si-nic moc rozdíl, ale věř že všichni kamoši to hned na potěžkání poznali.Tak si prostě musíš vybrat. Buď lehké kolo a nebo robusnější ale také těžké.
No a co třeba RM adrenaline 2000? ten má skoro 15 kg. Tak má ten alespon bytelnej rám?? Ale já půjdu do toho canyonu. Máš v tom i doplnky v ceně 160 Eur. Tak to beru.
nesmysl pokud nemáš ty kola vedle sebe tak to nepoznáš s odstupem času. když jim to ale předem řekneš tak to pozná každej :) :)
těch tvých 300 gramů… moje nové kolo bude o 3000g težší to určitě už pujde poznat, ale vubec mi to nevadí aspoň to rychlejc pojede dolů :-)
PS: už jsem ho konečně i zaplatil, ještě že maj u Canyonu dvě banky do Sparkase to z pošty jako OUR nejde, ale Postbank je OK a přijde to na 350Kč což je dost v pohodě když to porovnáte z ostatníma bankami, jasný embos kreditka by byla lepší, už bych si měl nějakou konečně vyřídit…
A co kdybych šel do specialized fsr xc ? V modré barvě se mi moc líbí. A snad i specializedy budou mít i dobrý rýmy. Co si myslíte o tomto kole??? Dík
fúll na veckach? to som uz dlho nevidel.
Tak ale ten specialized je připravenej na hydry. takže mi pak stačí našetřit a koupit hydrauliky.
Budeš mít doživotní záruku na rám, takže i kdyby prask …
Vlastní systém FSR funguje dobře, nevím jak na tomhle záklandím modelu ve spojení s daným tlumičem, ale Spešlem nic nezkazíš.
Já chci kolo, aby mělo hlavně dobrej rám. Komponenty se dají vždycky tunit… Ale rám to chce dobrej. Poradte která značka má dobrý rámy? Já myslim že specialized je má na vysoký urovni ne?
kup si tohle
www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…
momentálmně nevím o lepší nabídce a navíc to kolo by mělo být i dostupný. Jo a není to masovka takže ho nepotkáš na každým kroku........
Pěkný za ty peníze. Mít je navíc, tak bych o tom uvažoval.
No já nevim no.. Já bych radši toho specialized…
tak proč se pořád ptáš, když chceš vlastně jen slyšet – kup si spešla
Klidně si ho kup, špatný to kolo není, jen jsem zvědaví, jestli ho seženeš :oD
kup ho a potom mi napiš jakej je, taky po něčem koukám;-)
kdyz tak ctu tvou diksuzi tak moc nevim o co ti de…jakoby se snazis presvedcit o necem a nicem zaroven a hlavne podle me vubec nevis co chces,respektive nedokazes formulovat sve prestavy do konkretni podoby..napred das nejaky vyber,ze ktereho ti vyradi spatna kola,coz nejak nevidis rad…potom jakoby hledas nekoho kdo ti potvrdi tvuj vyber meridy…dalsi alternativy nejak nevnimas nebo je na zaklade nejakeho sileneho faktu vyradis(bojis se ramu.atd) nebo porad se ptas zda existuje nejaky xc-full do 30000…takovy trosku zmateny..trosku vic..
Ok, sorry.. Budu se snažit se zlepšit. Je fakt že sám ani pomalu nevim co chci. Budu asi hodně testovat a pak se rozhodnu
omlouvat se nemusis..spis de o to aby sis stanovil sve pozadavky..na zaklade nich vybral dnejme tomu 5,6 kol ktere se ti designove libi..a pak jen zuzovat vyber dle ceny,designu,komponentu,atd..takhle je to hrozne strileni od boku..skaces od jednoho k druhymu a sam nevis co je lepsi…
No to je pravda že nevim co je lepší… No já mám výběr těch 5–7 kol.. 1. Merida AM 500 – D (ta má na prd vidli a tlumič) 2. Kellys Wandal 3. Specialized FSR XC Spain (nema hydrauliky) 4. GT I-Drive 4 3.0 5. GT I-Drive 5 4.0 6. Canyon XC 3 (tam sou zase problémy z dovozem) 7. Giant Trance 3
GT neseženeš, Canyon neseženeš, o Giantu taky pochybuju, Spešl není špatný, ale to véček bych nešel, protože následný upgrade bude stát minimálně 5 tisíc, O Kellysu jsem psal že to je volba na hovno, Merdia není špatný a naprosto si opominul nelepší kolo za ty prachy a to je to LP!!!!
Hmm ten lapierre by taky nebyl špatnej. Má asi nejlepší výbavu z těhlech kol, že jo??
Jednak je za ty prachy nejlepší a hlavně ten Lapierre je k sehnání, dokud ty zlevněný nevyprodají.
Pro mě tři důležitý věci na kole pokud ho kupuju komplet:
Rám: a ten je tady hodně povedený a navíc je úplně stejný jako na kola za dvojnásobaek, ale to ja u fullýů takový standart. Tlumič jse sice „vlastní provenience“ ale podle všech ohlasů funguje velmi dobře. Vidlice: sice těžší, ale zase plně funknčí, což je mnooohem lepší kombinace než lehká a nefungující Brzdy: tady snad není ani co dodávat, takový kotvy dost často neseženeš ani na dražších HT natož na fullu za ty prachy.......
nic vím mě u kola nezajímá, protože ten zbytek se bude vždycky točit..........
z tech kol vyrad kellyse..ostatni sou dobrou volbou..uz tady pri vyberu treba vidim ze tam mas idrive 4 a 5…coz se da se rict ze to jsou kola na odlisne pouziti…prave zde si musis ujasnit co chces jezdit…troufnu si rict ze canyon uz neni tak nedostupny jako driv,dovoz uz asi neni tak problematicky…jinak jak pise lister vetsinu kol uz nesezenes…spis pockat na 08..tam bude vyber lepsi..
Hmm asi počkam na ty 08. No tak že kellys mám venku. No ted třeba jakej je rozdíl mezi IDrive 5 a 4? Jo a ještě jakej má zdvyh ten specialized?
si s těma otázkama děláš prdel že?????
Ne, tak je jasný že GT Idrive 4 je víc do xc a 5 je takovej all moutain. No ale u toho specialized fakt nevim velikost zdvihu? na jejich stránkách se to nepíše..
zvláštím způsobem vybíráš kolo, když jsem ho vybíral já, tak jsem se při té představě vynaložených prostředků snažil sehnat veškeré možné informace, procházel jsem testy, zkoumal fora, ale hlavně jsem si ujasnil co chci a do výběru nejdříve hodil kola, který mi budou charakterem sedět a o nich zjistil veškeré informace – a to zdvih je jen jedna ze základních, pak tu máš geometrii rámu, jeho délku, úhly.........proseděl jsem na dím hodně času, ale s výsledekm jsem spokojený.
Naopak u tebe mám pocit, že tak nějak střílíš od boku, ale kdo ví jestli pak náhodou netrefíš někam úplně jinam – moc bych se tomu nedivl.......
Stejně je ve finále mluvit nebo číst o kole je jako tancovat o architektuře. Pocit že vybíráš je zdánlivej, předem máš svýho favorita a jenom se „ujišťuješ“ že je nejlepší. :-)
No taky tuhle diskuzi sleduji ujž delší dobu a obdivuji trpělivost všech kteří odpovídjí. Taky se poohlížím po nějakém fullu a většinu věcí na které tady padal dotaz se dá vpohodě najít v historii. A to už nemluvím o otázce na zdvih.Takže všem obdiv;-)))
to víš nuda je svině :oDDDDD
ale už mě to taky přestává bavit…půjdu se poohlídnout jinam po dotazech někoho kdo alespoň trochu ví co chce :o)
:-))). Jen se jsem se zděsil v té diskuzi že jsou skoro všechny fully fuč. Doufám že na mně něco zbyde:-/
A co tohle? :www.cykloexpert.cz/…x-fx-35-2007
Ted mi napsali ze specialized.cz že prej ten jejich tlumič je nějakej speciální a že se nedá jen tak koupit. Tak by mě zajímalo jestli už někdo měnil tlumič u toho specialized FSR XC????????
Ahoj, tak dnes jsem byl v prodejně s kolama a dostal sem nabídku kellys Toxic za 30000 kč. Odkaz: www.kellys-bicycles.com/index.php?…
Co si myslíte o tomhle kole? Je to dobrá volba? Prosím o srovnání třeba s ostatnímy koly, třeba s Specialized FSR XC. Díky moc
www.kursport.cz/index.php?… co tohle?
To tady nemá nidko zkušenosti s Toxicem? A vůbec proč tady všichni fuckujou kellys?
Tak nevim no.. Ale je to víc než lákavá nabídka ne?
??????????
jo vypadá fajně