Co si o tomhle vynalezu myslite??? Osobne na tom jezdim uz asi dva roky a je to znat. Ovladatelnost kola je lepsi… Akorat se mi zda ze se kolo moc vzpira- zvedam predni kolo… Sem tak silnej nebo je „chyba“ jinde? :-) Dik
Co si o tomhle vynalezu myslite??? Osobne na tom jezdim uz asi dva roky a je to znat. Ovladatelnost kola je lepsi… Akorat se mi zda ze se kolo moc vzpira- zvedam predni kolo… Sem tak silnej nebo je „chyba“ jinde? :-) Dik
TOM- myslim na GARY FISHERovy…
TOM- myslim na GARY FISHERovy…
jo ja mam Trek ale mam tam taky technologii genesis ale kolo se mi fakt nezveda je to asi v zaberu
ale je taky mozny ze garry ma jinak postaveny sezeni
jestli se nemylim, tak genesis geometrii ma jenom GF, trek nikoli. jako stastny majitel ramu sugar 2+ musim konstatovat, ze me ta geometrie velmi vyhovuje, pri prechodu z kratsiho ramu je znat mnohem vetsi stabilita ve sjezdech i vyjezdech a rozlozeni vahy smerem k zadnimu kolu me pomaha vyjet i to, co jsem driv nevyjel. ja mam teda opacnou zkusenost – predni se mi fakt nezveda (myslim kolo:-)
To se mýlíš, genesis geo má třeba Klein. Jinak souhlas, za předpokladu, že máš rám správně velký nebo větší.
ale to mel jenom adept, pokrevni bratr sugara. nebo se mylim? na webu kleina jsem teda zadnou zminku o genesi nenasel. nebo to ma i attitude?
Explicitně to nikde na K.webu uvedené není. (Nejen) Attitude má Genesis geo, jen je to potřeba hledat porovnáním geometrie s GF. Zřejmě licenční ochrana „obchodního“ triku. Podle mě delší konstrukci HT děla(lo) víc výrobců, zejména v USA. Byl bych tipoval i Treka. Třeba i starší Amulety byly „genesis like“. Mám dojem, že poslední roky se rámy XC/HT biků zase zkracují, delší posed a pohodlí se hledá spíš u softailů.
tak to se musim ohradit, muj Klein Palomino zadnou genesis geometrii nema. Je to spise anti genesis, ma hodne dlouhou zadni stavbu a diky tomu dobre stoupa.
Stejne jako Genesis diky kratke zadni stavbe, a pak se v tom vyznejte pane doktore :)
Macerick by v genesis udělat ani nešel. O Genesis má smysl mluvit u HT a ještě tak u některých jednočepů.
a budeš taky štastnej majitel prasklýho rámu sugar 2+? …peace, to jen tak z hecu:-)))
samosebou, pak rozprodam se slevou zanovni par let jety komponenty (30% dolu, to by slo, ne?:-) a budu jezdit jenom na silnicce, na ni se mi vubec nic nesere, nemusim ji tak casto mejt a vubec, jezdi to rychlejs:-) takze se tesim
no já bych ho teda vyreklamoval a pak až rozprodal:-)
no tak nějak jsem to myslel, stejně mě tady ostatní přesvědčili, že genesis je jenom jiný označení pro dlouhou stavbu, takze proč bazírovat na GF, že:-)
chtěl jsem říct dlouhej rám, nebo rám s dlouhou horní rámovou trubkou, nebo rám s dlouhým rozvorem nebo tak nějak:-)
vidíš a ni to nebolelo......ale já nemám GF rád, stejně jako canony nebo treky.....mě se líbí gianty a spešlíci a…a je toho víc
nojo, někdo rád holky a jinej zas vdolky:-)
Ja taky nechapu jak si dokazal na trekovy vykouzlit genesis geometrii.
trek ma kratsi horni ramovou trubku… (nez GF)
Kdysi jsem někde četl, že u Genesis je důležitá volba správné velikosti rámu. V případě špatné velikosti se údajně výhody této geometrie smažou. Je-li to pravda, nevím, zkušenosti nemám.
Kdyby to bylo tak fajn, tak to delaji vsichni. Ja vidim dve nevyhody. Zkracena zadni stavba vede k tomu, ze se zveda predni kolo v prudkych vyjezdech. Delsi ram je vetsi ram, takze kolo je tezsi nez odpovidajici velikost klasicke geometrie. GF je mistr marketingu, tak se mu to podarilo prodat, stejne jako ten napad, ze na crossovy kolo dat tlusty pneumatiky a nasel radu lidi, co jsou z toho hotovy.
Krátká zadní stavba je kompenzována dlouhou horní rámovou trubkou, tedy rozvor kola je delší a kolo by se nemělo ve výjezdech zvedat. Kolo s dlouhým rozvorem je klidnější (méně točivé) a proto se montuje krátký představec (a taky aby se dosáhlo na řidítka:)). Pokud budu mít menší (tedy i kratší) rám než by mi příslušelo, potom se bude vlivem krátké zadní stavby jistě stavět na zadní. Zkušenosti nemám.
kdyz je kratsi stavba a stejny uhel sedlovky, tak sedim jakoby vice nad zadnim kolem a kolo se mi zvedne ve vyjezdu. Chybi tam delsi opora zadniho kola. Taky bohuzel nemam vlastni zkusenost, ale zda se mi to logicke. Je to, jako bych si trochu soupl sedlo do zadu a zkratil predstavec, kolo se mi zacne zvedat, nemohu si pomoc.
To by právě mělo být kompenzováno delší „přední“ stavbou :)
ale jak, kdyz sedim nad zadnim kolem, tak mam i teziste v zadu, pokud me nejak extremne nenatahnou posed dopredu, coz je zase nepohodlne. A kdyz mam teziste blize zadnimu kolu, tak se mi zveda predni.
Nemusí mít natažený posed, stačí delší rozvor. Princip jako u dragsterů: http://wings.avkids.com/…dragster.gif
Ale pri zachovani stejneho posedu (coz je asi nutne kvuli slapani) se ti teziste posune vic k zadnimu kolu, at budes predek prodluzovat jak chces. Leda bys to vyvazil hodne tezkym a dlouhym predkem :)
I malé změny v geometrii kola malý vliv na jeho chování. Stačí i několik cm. Jinak pěkná debata teoretiků :), mohl by se zapojit někdo, kdo to opravdu jezdí?
No ja jezdim zadni stavbu 405mm a zveda se to dobre, dekuji za optani :)
pokud muzu mluvit za sebe, tak jsem spokojenej… tedka uz to tak neposoudim, protoze jsem zvyklej, ale bezprostredne po presednuti z authora moduse jsem mel se sugarem pocit, ze se mi jede do kopce lip a se zvedanim predniho kola zadnej problem nemam, na to myslim staci pripadne jen poupravit techniku jizdy
Jezdím jak dlouhého Attituda (19")- 2roky, tak Visiona (19") – 4roky. Posed (i výšku hlavy) jsem si nastavil u obou biků shodný, přesto mezi nimi je znatelný rozdíl už na první sednutí: akcelerace, výjezdové vlastnosti, stabilita ve sjezdu, držení stopy v rychlých zatáčkách – zde má navrch Attitude. Obratnost, tlumení vibrací vzadu, pomalé zatáčky, balanc při skocích – to je zase Vision lepší.
no ja GF jezdim skoro rok a nemuzu si stezovat ani v nejmensim (mam 21", merim 197cm). Vyjezdy zvlada skvele, hlavne pri jizde v sedle. To, ze by se mi predni kolo zvedalo mi nepripada… Vetsi problemy mam v hodne prudkych vyjezdech, kdy prenesu vic vahu na riditka – velice jednoduse zadni kolo ztrati trakci, pokud to prezenu, ale staci se hnout o par cm dozadu a vse je ok. Subjektivne mam pocit, ze v sedle toho vyjedu vic a s mensi namahou. Ve sjezdu je kolo prijemne klidny, pritom na zmeny smeru reaguje velice pohotove… (pro porovnani jezdil jsem na CUBE 21" LTD3, RockMachine Landslide 20") Cube se mi zdal min obratnejsi, RockMachine vic neposednej… jinak pro lidi co chtej porovnat cisla – http://www.fisherbikes.com/…s/sizing.asp?… (melo by to byt pro vsechny HT modely stejny)
Ten dlouhej cumak bude spis kvuli stabilite v primem smeru a mozna aerodynamice. Zapomnel jsi ukazat stabilizacni kolecka vzadu :) http://members.aon.at/…Dragster.jpg
Ten posed kompenzuješ rovnou sedlovkou, takže vrátíš těžiště zpátky. Zkrácená zad.stavba je poznat v záběru (tuhost) a (ne)tlumení, tzn. měl bys mít tlusté pláště a tím si komfort spravíš. Ne každému to vyhovuje, mě ano.
Takze pak slapes pod sebe?
Na normálním biku zpravidla všichni šlapou pod sebe ;-) Protože mi vyhovuje víc silové ježdění, mám 175mm kliky a s těmi mi sedí celý bike OK. Taky mám úchop o 6cm delší a o 2cm vyšší než vypočtený (wrenchsize.com) pro bika. Zajímavé je, že na silničce jsem musel posed o 1cm zkracovat oproti výpočtu.
Rovna sedlovka neni podminkou, to uz je zase o zvyku slapani. Nekomu slapani pod sebe nevyhovuje. Jsem cerstvej majitel GF Sugara, jety parkrat kratce v zime, ale muzu potvrdit velice dobry zaber a lepsi stabilitu Genesis geometrie. Specialne na snehu jsem v sedle prakticky nehrabal, diky tomu, ze si sedim nad kolem. Co se tyce zvedani predku, zatim jsem nemel tu zkusenost, ale to bude spise tim, ze se na snehu tolik nezabira. Urcite bych se toho nebal, technika jizdy a slapani se tomu da prizpusobit.
Jinak, Trek geometrii Genesis nema, jednak ma delsi zadni stavbu a jednak ma kratsi ram, proto dava i normalni prestavce.
Trek má tak napůl Genesis geometrii a to jen u modelů 6500 a lepších (6700, 8k, 8500, 9.8…) horní trubka je dlouhá, ale zadní stavba neni moc zkrácená a dá se považovat za standardní. Klein je kratší (dělá to cca 1,5 cm u 21").
Tak tak, každý to vaří dlouhé podle svého a GF tomu říká Genesis. Proto není nad to rám(geometrii) si na pár vyjíždkách vyzkoušet.
Tyyyy yo zkusenosti sice nemas ale mluvis o tom v dost dobrym svetle… Jo mas pravdu.. Je to tak.. Akorat nesouhlasim s tim koncem… Merim neco kolem 170–180… nevim a mam 19" ram… Akorat, podle vsech XC formuli co byly vyrceny… Vyhovuje mi… Akorat me ted napada ze na originale byl dlouhej predstavec a ja si tam dal kratkej… Abych dosah na riditka, spravne… Tudiz jsem narusil stavbu ramu… A taky tam mam 120 BLACKA.. Tudiz vetsi sloping- teziste vic na zadku…