Prosim o radu na dobry plaste tak do 600kc.jezdim stredni teren. diky
Prosim o radu na dobry plaste tak do 600kc.jezdim stredni teren. diky
závody: WTB Nanoraptor (pozn. super rychlá, vydrží hodně, jen nerada štěrk) http://194.228.218.52/…/default.asp?…
IRC Mythos XC II http://www.zamo.cz/…scountry.htm
Hutchinson Python Air Light http://www.progresscycle.cz/firma.asp?…
sport: WTB Velociraptor http://194.228.218.52/…/default.asp?…
Nanoraraptory jsou výborné pláště na sucho a pro mírně vlhký terén.Perfektně se odvalujou,drží stopu,vynikající záběr,dlouhá životnost,2.0 lehce balonový efekt za velmi dobrou cenu v drátu za asi 350 kč.
Jsem včera nasazoval Nanoraptory 2,0 a rozhodně bych neřekl, že jsou to balónky. Musím to změřit, ale reálně nebudou mít víc než 1,8 palce, jsou dokonce užší než Speedmaxy 1,9 co tam byly předtím.
Paradni balony jsou az 2.1" a to pri skvele vaze 520g. Jsou vyborne na sucho a pomerne pomalu mizi vzorek.
No jo, ale cejlon popisoval ty 2,0 v drátu za 350 a k těm jsem se taky vyjadřoval.
2,1 jsem našel jen kevlar za cenu 700–1000 podle šopu.
Chtel jsem jen aby bylo zrejme ze mezi 2.0 a 2.1 je pomerne dost velky rozdil. Ten plast je vyrazne sirsi, ale i vyssi nez treba Python.
Jasně beru. Zajímavý info pro příště. Teoreticky by měl být zozdíl v šíří 2,1mm ale asi to bude víc co. Pokud se osvědčí, tak příště budou tedy ty kavlarový, protože 7 stovek za kevlar není tak moc.
me u Nanoraptoru popraskaly po 7500km boky na zadku uz me strelil (asi 3cm dira) ale jinak sou docela pohodove, vzorek na prednim je skoro jako novy
No po 7500km uz na to mely narok :)
Na plášti WTB N.R. 26×2,0 je napsaný rozměr 47×47 a včera jsem naměřil na šířku 47.
Rozměrově odpovídají N.R. 26×1,85, ale jinak si myslím, že s plášti N.R. 26×1,85 a 26×2,1 mají společný jen vzorek. 26×2,0 je made in china. Jsem zvědavej, jak rychle mi bude vzorek u 26×2,0 ubývat ve srovnání s 26×1,85 drát, který jsem měl předtím, který vydrželi neskutečně dlouho a který se dnes s drátem nedají sehnat.
No můžu říct,že mě taky překvapila šířka Nanoraptorů 2.0,když jsem je obul.Ale ono se to možná ještě trochu roztáhne.Kamarád má ty samé a jsou na pohled širší,má je už ale pár měsíců.Tak nevim.Když tvrdíš,že mají blízko k 1.85,tak nejsi daleko od pravdy:-)
si děláš srandu s tím, že se pláště roztáhnou ne.
Asi je to Jarinovina,no:-)Uznávám.Nic blbějšího mě ale nenapadlo:-)
Bych řekl třeba širší ráfek, možná :-)
Když jsem ho měřil jako funglovku, tak měl na šířku 45, po 14 dnech 47. Takže možná na tom něco bude.
No me se takhle vytahoval Michelin Jet S az mi jednou vyskocil z rafku :)
To se ti jako vytahly dráty nebo s měl kevlarovou patku.
Kevlarova patka. Je fakt ze jsem hustil na max. tlak a ten den jeste byla pekne rozpalena silnice a k tomu vsemu ten plast mel aspon 5000Km najeto. Takze mu to za vinu nedavam.
někde jsem četl recenzi pláště s kevlarovou patkou, že se dá pohodově nasadit i sundat i bez pomocí montpák.co je na tom pravdy? já moc pláš?ům nerozumět, já být ještě malá myš..
Treba RR s kevlarovou patkou vs Mavic 517 je nasadit a sundat dvema prsty jedne ruce.
to se da i dratovej python:)
njn, bude jich vice. Obvykle v tom hraje roli hodne rafek.
Podle mych zkusenosti zalezo na rafku. Pouzivam Pytony (drive AirLight, ted ty se stribrnym pruhem) a na Rigidu vzadu to dam rukou, na Alex vepredu mam problem i s montpakou.
U silničních pláš?ů to fungovalo, ale ty se musely foukat na 6 – 8 atmosfér, jinak plavaly.
jasne ze IRC Mythos XC predek zadek… mam je skoro 2 mesice a v terenu drzi dobre ikdyz na sterku trochu nejistota… ale jinak krasa…
Mam s nim trochu jine zkusenosti. U me nevydrzel ani jednu sezonu cca 1500 km, je pravda, ze polovina byla jeta na Garde… Tot vsjo. Myslim, ze jsou lepsi plaste, treba drat od Hutchinsonu za 400 vypada dovre.
Drat od Hutchinsonu,konkretně Mosquito airlight(nevím,kde berou ty názvy,lehký rozhodně není) vydržel cca 600km…
ty veloci raptory muzu jrn doporucit!!opravdu bezvadne drzi,neustrelujou,zaber je luxusni a to prez jejich sirku i na mokru!!
Diky za rady hned se na ne pujdu mrknout
to nemyslis vazne, vid?? velociraptory sou jedny z nejhorsich gum, co sem mel tu moznost potkat.. jizdni vlastnosti katastrofalni a to pri vaze pres 700g.. dekuji nechci..
Souhlasím Velociraptor je naprosto katastrofální guma
Jestli to nebude tím, že ta pneumatika je tu už od roku 1996 bez dalšího vývoje a má výšku vzorku 5 – 7mm. Ukažte mi další univerzálnější pneu s takovým vzorkem. Vyjede všade.
nj,ale fousacovi se s nim blbe sprintovalo k pigimu:-)
to je mrtvá guma… třeba Albert od schwalbe mi přijde lepší, líp drží a je i rychlejší. to platío zadním, přední velocir neznám
Znám pouze na předním – na blátě a sněhu drží jak buldog … není z nejlehčích a není to žádný rychlík – i když myslím, že na rychlost má menší vliv, než zadní téhož typu … univerzální pláš? bych asi hledal jinde …
Houby mrtvola. Velociraptor je perfektní do sněhu a do velkých sraček. Ale pro použití jak to chce autor původního příspěvků to tedy opravdu není…
nebudu to vyvracet, zkus i jiný drapáky tohoto kalibru a třeba změníš názor, VR má moc tvrdou směs…
Já se taky hádat nechci a taky že něco jiného vyzkouším, až ho definitivně sjedu.
Ja sem byl spokojenej s Continentalama Explorer. Maxis Ignitor taky nevypadaj spatne.
Ja mam Continental Twister sice maj jen 1,9 ale v terénu držej a to jezdim hlavně na písku. Po silnici jedou úplně výborně a maj i celkem slušnou váhu.
Asi takhle
Závody: Schwalbe RR http://eshop.bikezone.cz/…og/2bh68.jpg
Pohodový MTB: Schwlabe RR http://eshop.bikezone.cz/…og/2bh68.jpg
Maraton: Schwalbe RR http://eshop.bikezone.cz/…og/2bh68.jpg
Silnice: Schwalbe RR http://eshop.bikezone.cz/…og/2bh68.jpg
A tak dál a tak dál. A ej to vyřešený :-D
100% souhlas..
Taktiez, 100% suhlas, som s nimi nadmieru spokojny.
100% souhlas (krome blata).
Nekdy ale nestaci :)
Tak to teda upřímnous soustrast. Já na nich mám odjeto teprve 50 km, ale jsem opravdu nadšený. Už jsem je ozkoušel asi ne všech površích. Vzhledem k momentálním klimatickým podmínkám to není ani takový problém. Na asafaltu frčí parádně, v terénu pohoda, hezky tlumí, ani na kamenech nemám větší problémy a co mě nejvíc překvapilo tak ani sjezd v 15 cm rozbředlého sněhu nebyl zádný problém – asi hlavně díky šířce. Na blátě sice trochu kloužou, ale tam nejsou vůbec určené. Při troše opatrnosti se ale dá i na tom jezdit, ale přemýšlím, že do drsnějších podmínek pořídím neco jiného od Schwlbe nebo Buldogy.
Pohoda. Bal jsem se, ze co plast, ale zustala jenom malinka dirka (musim to znovu skontrolovat). Muj prvni defekt na RR po asi 3000km :) a snad prvni vnejsi vubec po asi 5000km. Kdyz nepocitam jedno procvaknuti o kanalovej priklop (tam to odnesl nejvic rafek) a asi 2 nebo 3 dirky z rafku kvuli slabe pasce.
gramaření na pásce se nevyplácí :)))
Puvodne jsem negramaril, tedy, no, dobra, tak trochu :) Ona ta paska vydrzela asi necely rok, pak se zacala uvolnovat pri ventilku a v kombinaci s tenkou dusi se vytvorili takove balonky az mi jedna praskla (schwalbe 100g). Tak budto dve vrstvy nebo menit kazdy pulrok. Ono totiz ta paska (Rithicie textil) vazi asi tak 2g :) Bezna ma asi kolem 16g a to je hnus, brr. Ale ted mam Continental plastovu a vypada moc good, a vazi tak kolem 6–8g. Coz je prijatelny. Uvidime jestli vydrzi.
Maxxis Mofo XC, dlhá životnos?, dobre držia, aj na asfalte idú v pohode. Cena u nás od 400,– do 450,– SKK
maxxis mofo: zivotnost 76km, pak letel z baraku.. des, bes a hruza.. nedrzi, nejede..
TIOGA XC
IRC Serac
Suhlas! Mam IRC Serac 2,1 v P+Z a za tu cenu (700,– Sk) im nemam co vycitat. Mal som Conti Explorer 2,1(aj nejake Kendy), ktore boli sice lahsie ale odisli po 1500 km (a to so ich striedal). Kamarat s ktorym bikujem tvrdi, ze ked ide za mnou do kopca tak pozoruje ako vytrhavam kusy materialu z podkladu po ktorom idem. Ja jeho pozorovanie skutocne vidim realne, nakolko na letnych, jesennnych a jarnych vyletoch som este podklznutie v zabere nezaznamenal. V predu my to este neustrelilo a defekt sa my tiez vyhyba-dusa maxxis 96g. Ale to mozno preto, lebo ho tam mam iba 200–300Km. Apropo su OVELA pohodlnejsie ako Conti Exproler a po asfalte tak nehucia. Serac som vyberal ani nie tak podla referencii, ale podla vlatneho posudzovania vzorku pneu.A to ,ze vyber pneu bol naozaj porod Vam asi nemusim popisovat?!
Abych jen nebásnil o RR, tak pokud nechceš nic řešit nasadit a jezdit jaro léto podzim zima na suchu i v bahně, nevadí ti větší odpor a dáváš přednost jistotě záběru i vedení tak IRC Notos XC.
Mohu jen vřele doporučit, mám je od začátku roku, teď většinou asfalt, šotolina nebo totální bordel a jsem víc než mile překvapen, jak perfektně drží. Měl jsem před tím Motoraptory 2,14– naprostá spokojenost – + pro ně – ŽÁDNÝ DEFEKT, minus – horší alespoň podle mého subj.pocitu trakční schopnosti a nejistota v šotolině. Mám stejně všechny doma, takže je vyměním podle nálady.
Si přihřeju svoji polívčičku :-). Koukni na tohle: http://www.bike-forum.cz/…/recenze.php?…
Když tak přihoď taky pár svojich zkušeností, a? tam nejsem tak sám :-)
IRC Mythos…
Maxxis Medusa 1.8
Můžu doporučit Pythony, ale jsou sakra drahé. Nanoraptor mi moc nesedl, v šíři 2,00 moc netlumil a valivý odpor měl vetší než Python. Ale jednalo se o plášt v drátu za 350 kč z toho pohledu je to celkem fajn, je malinko víc univerzálnější než zmíněný Python… Na závody jsem dřív vozil speedmax, ale to je hodně švihový semi slick… Nejunivrzálnější plášt je pro mě Michelin Wildgriper 2,1 front a rear, ale ten je taky dost drahý..... Velociraptor je spíš pláš? na sníh a tak podobně, valivý odpor je sakra veliký, myslím, že podobný vzroek od WTB používají traktoristi
Maxxis Medussa 2.1
Ty je mas ? Povidej, prehanej. Ja uz druhy rok vozim 1.8 k uplne spokojenosti jako celorocni univerzal, ale kdyby byla ta 2.1 stejne tak dobra, bylo by to jeste lepsi. Co defekty, valivy odpor, vydrz a vubec jizdi vlastnosti v porovnani s tou 1.8 ? Diky.
WTB Motoraptor 2.14 ackoli zvazuju taky ty RR a jestli je koupim a nebudou dobry, tak si me neprejte :-)
Jaky je hlavni rozdil mezi dratem a kevlarem ? Je to v hmotnosti ? Jak se to projevuje pri jizde ?
Teoreticky jen v hmotmosti. Ve skutecnosti nekteri vyrobci spolu s kevlarovou patkou rovnou zvysi TPI a taky treba pouziji jinou smes.
Diky. kevlar je tedy predpokladam lehci . Mam rafky Bontrager Race Tubeless. Myslite si ze ma cenu vyuzit tech rafku a poridit si bezdusove plaste ? A da se vubec sehnat nejaky bezdusovy plast 1.95 s hmotnosti do 400 g ? Zatim jsem nikde takovy nevidel. Bezdusove plaste jsou o o dost tezsi nez klasicke.
to sou tezsi, ale zase tam nedavas dusi.. ;)
A muzete mi nejakou tubeless pneu doporucit ? Diky moc
to myslis jako treba tohle?? ;)) http://www.schwalbe.com/index.pl?…
Hmmm Schwalbe. To neznám. Ještě jsem o tom tady neslyšel :-)))))
z tebe se stal fanaticky propagator marinu a RR:-)
po meride a velociraptorech se v tom zvracene vyzivam.. ;))
s marinem souhlasim, ale s RR, porad nemuzu uverit ze je to idealni plast s minimalnim val. odporem a dokonalou prilnavosti a odolnosti jak je tu licen(zvlast kdyz lampl tvrdi neco uplne jineho:)
promin lemple za preklep:-/
Idealni neni a nemuze byt. Jednak z titulu ne velkeho vzorku, ktery nedostacuje pokud je blato, ale to je jasny. Dale bych ho nebral na velke a ostre sutre, ale tam take patri jinej plast. No a dalsi vec, pokud se moc naklonis v zatacce, tak taky ma sve meze. Na zavod kde je kameni a podobne ja obvykle volim continental explorer (vepredu), ktery ma vetsi stuple. Ale ten zas nedrzi na mokrem asfaltu. Tenhle RR je pro mne uplne idealni, jakozto super plast na asfalt (hodne rychly, drzi, neopotrebovava se treba jako IRC Mythos, nebo Contik), a muzu s nim kdykoliv vjet do terenu. Ovsem .. ja mam tu verzi z kamenaku, je dost mozny, ze jsou dva verze. Jedna co nic nevydrzi a druha ta dobra. Nevim.
nakonec neodoláš za chvíli je budeš mít taky :)
uz je mam objednany, ale jako slicky:)
Podle me jedinej dobrej vyrobce bezdusovejch kol je Mavic. Myslim ze Bontrager pouziva nejakou pasku do rafky a to znamena problemy s nasazovanim a sundavanim bezdusovek. U Mavicu to jde bez naradi. Bezdusovky jsou tezsi, ale neni to zas takova tragedie kdyz si od toho odestes hmotnost duse. Nejlehci bezdusovky maji kolem 560g nejcasteji ale kolem 700g. Ja ted pouzivam Micheliny Comp S Light a ty maji asi 650g.
Bontrager pouziva takovou plastovou obruc do rafku, ale kdyz jsem mel v ruce bezdusovy rafek od mavicu, mel tam neco podobnyho.
Ja tam teda nic nemam, ale je fakt, ze u nejlevnejsich CrossLandu tam neco takovyho asi je.
Pravdou je, ze to byl Crossland. Jaka pneu mela tech 560g ?
Myslim ze to byl Schwalbe Fast Fred ale ted jsem na ni koukal takze uz to neplati vazi vic. S takhle lehkou bezdusovkou by sis stejne spis zadelal na problemy. Porid si na vyzkouseni od zitnyho z vyprodeje Michelin Comp S Light Je to paradni guma a stoji jen 690kc
jojo, taky jsem je tam koupil. Chtěl jsem něco rychlejšího na léto. Loni jsem vozil celoročně WTBčka Velociraptory a je to kurňa rozdíl :). Mám je od února, zatím dávám 1+.
Na hmotnosti koukni sem http://weightweenies.starbike.com/…mponents.php?…
to jako že se to dává do klasických ráfků, to snad ne.
Neco takoveho dela maxxis. Minimalne urcite delal.
Byl to Mavic Crossland tubeless ready
Jezdim Tioga Extreme XC 2.1 v predu a Factory XC 1.9 vzadu a max spokojenost…jako pribite.
Otazka je co povazujes za stredni teren. Tohle je docela drapak…
Tioga – výborně, hned požádám o radu – jezdím kombinaci 2.1/1.95 XC,Factory na GT I-Drivu a chtěl bych změnu na Yellow Kirin a Blue Dragon – vpředu je místo ve vidli dost, za to zadní stavba není bůhvíjak prostorná. Bude Ten Blue Dragon v 2.O-2.1 širší než než 1.95 Factory? / ráfky Syncros /. Díky za radu
Tak jsem vcera objednal Ritchey Z-MAX COMP (drat) na zadni kolo za 360,–. Mate s timhle plastem nekdo zkusenosti???
drží, vydrží, ale nejede a je ********, ale ******** těžkej.
Nový drží skvěle, je těžkej, nejede a ten můj ztratil záběr docela brzy (po 1500 km už to byla na mokru klouzačka) …
NO jsem docela zvedavej, ale chci se jeste zeptat… je to aspon „pohodlnej“ plast???
jo
není špatný.Brzy se ojede,ale drží velice dobře-dokud má tedy vzorek.měl jsem kevlar verzi, ale i tak váha nic extra.Trochu větší valivý odpor.Nynější continental traction pro je mnohem lepší.
no ten jsem jezdil taky, je o něco lepší než z-max -ale víc drží bláto ve vzorku, ale rychleji se ojede. Teda tohle platí pro obě drátové verze.
Ja mam Z-Maxe Millenium, taky 2,1 v dratu Vozil sem ho na zadnim kole asi 3500km a furt vypada jak novej! Drzi vyborne, defetky zadny, je docela pohodlnej, ale je fakt ze moc nejede, ale to sem od nej ani nejak moc necekal – takovej plast do nepohody.
kukni do recenzi b-f treba :-)
Právě jsem také kompletně přezul: Maxxis Calibos 1.9" vpředu a IRC Notos 1.9" vzadu, obojí v kevlarové verzi.
Zacinam premejslet o plastich ciste na zavody. Co byste doporucili na zavody typu 50cesky raj, Jizerska 50 nebo Nova Author cup? Premejslim bud o Continental Leader bikesport.cz/obchod/detail.php?id=208 Continental Twister Supersonic bikesport.cz/obchod/detail.php?id=209 mam strach ze ten bude furt pichlej nebo prorazenej, preci jenom vaha 360 g uz musi bejt nekde znat…
Jo a jeste jeden dotaz, myslite ze by na takovyhle „rychlostni“ zavody vetsinou po asfaltu a po panelech stacily plaste 1,9" ???
Urcite jo
Ty Twistery jsem mel a jsou fakt dobry. Na rovnejch cestach po kterych se jezdi vyjmenovane zavody ho jen tak neprorazis, ale je treba foukat na 4Bary. Jinak dych doporucil spis plaste jako Hutch Python Air Light. Je to taky hodne rychla guma, nemusi se hustit na vysoke tlaky a je pouzitelna i do tezsiho terenu tedy za sucha.
a co ty Continental Leader, nezkousel jste nekdo? Me se u nich libi ten vzorek :)))
nekdo je tu strasne „chvalil“, tak hledej.
Maxxis Flyweight, mozna Schwalbe Fast Fred – ten by byl v tomhle pripade univerzalnejsi…