• BH

    mam skepticky postoj k zakaznikum (Mamut potvrdi) a dnes jsem si jen utvrdil.strucne vylicim proc.Cca pred pul rokem jsem prodali kolo(Superior RX 640D 04– ve sleve cca 16 tis. Kc s XT, LX,uzamykatelna vidle..) duchodci, ktery chtel co nejlepsi cross kolo za co nejmene penez. Asi za mesic prisel s tim, ze si spatne vybral a tak jsme s nim stravili hodne casu s vysvetlovanim a porovnanim jinych znacek, nez castecne uznal, ze tak spatna volan to nebyla. Za dalsi mesic prisel s tim, ze by chtel vymenit sedlo a tak jsem mu zdara vymenili sedlo za jine. Po tydnu prisel s tim, ze nove sedlo je sice dobre,ale spini mu bile tencle ve kterych na kole jezdi. I vymenili jsme mu sedlo za puvodni opet zadara. Pak byl na obchode asi 3× na dosežízení kola-stala zadarmo. minuly tyden pak chtel seritit rizeni (zadara a na pockani kdy bylo v obchode ai 50 lidi), ktere se udajne samo uvolnilo (ahead system), Pri serizeni jsme zjistili, ze ma strzeny zavit v dire pro dotahovaci sroub na predstavci. I domluvili jsmese s nim, ze opravu provedeme az dalsi tyden,s tim, ze mu tam prezezem zavit a dame vetsi sroub (mame specialni delane srouby o prumeru 7 mm). Dnes se tedy dostavil, nejen, ze to chtel provest na pockani (sak to nic neni),a le hlavne opet zadarmo a nebo novy predstavec.150 kc za takovou opravu se mu zdalo prilis moc.Marne jsem mu vysvetlobvali, ze od nas bylo kolo OK a ze na strzeny zavit se zatruka nevztahuje.Stale tvrdil, ze na predstavec ani nesahnul a ze je to nase chyba,nemluve o to, ze nem vycetl uplen vsechno, od spatneho vyberu kola(kdyby si to skladal sam tak ho to vyjde levneji- podvodnici) az po mizernou peci o neho, jako zakaznika. Takze panove jak by jste tuto situaci vyreseli vy ? pristopupili by jste na pozadavek zakaznika a nebo by jste trvali na svem a chteli po nem alespon symbolickou uhradu za praci a sroub? Cekam na Vase stanovisko. A jen finalni dovetek, kdyz jsem pak ten predstavec sundali, zjistili jsem, ze je tam namotana izolacka , kterou tam urcite nikdo ve vyrobe a ani z mechaniku nedal.

    0 0
    • hydrant  

      no hele, už toho tu bylo tolik, jen se to pořád opakuje, teď jsi to „změnil“ tím, že píšeš první jako prodejce a stěžuješ si na zákazníka. V krámě s kolama jsem před lety dělal a teď jsem na obchodním oddělení firmy úplně mimo obor, ale je to všude stejný, že debilové ale i velice slušní a uznalí lidé jsou jak mezi zákazníky ( klienty), tak mezi obchodníky. Těžko vám dělat rozhodčího, když jsem u toho nebyl. Ani není třeba znát názor druhé strany, ta by řekla, že jste mu vnutili kolo, který ani nechtěl, s kyselým obličejem a plnou pusou řečí jste vyměňovali a opravovali, co bylo špatné a ještě z něj teď děláte podvodníka. Opravil bych, vystavil doklad a doufal, že chlápek zaplatí. Když nezaplatí, nic nenaděláš, kolo mu zadržet nemůžeš, můžeš ho dát akorát k soudu, na což se vybodneš. Příště pak po něm snad žádat před opravou zálohu, nevím, těžké. Když je nepříjemnej prodavač, tak k němu příště nejdu, když je nepříjemnej zákazník, tak to často musím zkousnout :-(

      0 0
    • TinkTink  

      Tak jestli podle duchodce soudis veskery lidi tady, tak to je fakt spatny…priznej si to…mas predsudky a ted jsi nas v tom jenom ujistil…

      0 0
      • TinkTink  

        Zapomnel jsem vlozit na konec prislevku todlecto: „:o)))))“

        0 0
      • BH  

        ale vubec ne, jen si vsimni jednostrane se tu nadava na obchodniky, tak proc nepodat pohled i z druhe strany barikady, ne? mozna si rada lidi ani neuvedomuje,ze kazda mince ma vzdy dve strany, tak proto ta story..

        0 0
        • tomPY  

          Chápem ta viac ako presne.Niekedy mám pocit,že predavači/mechanici /i ja/ su postaveny mimo zákon.A niektorý zákazníci sú o tom zrejme presvedčený.

          0 0
    • Jenda  

      muhehe asi bych se hodne rozmyslel jestli se mi takovej zakaznik vyplati:-) jak pise hydrant kokoti jsou obcas na obou stranach pultu. Napada me co ho poslat k neoblibene konkurenci stim ze oni mu urcite pomuzou?:-) Pokud je to prudic tak zachvili zacne prudit i tam a bud ho poslou do ****** oni nebo se vrati s prosikem a uz bude normalni. Na druhou stranu kolikrat jsem videl na kolech z vyroby takovy veci ze by me snad ani izolacka pod predstavcem a strzenej sroub neprekvapil:-)

      0 0
    • kralovek  

      No jestli je to jak rikas … tak to te obdivuju zes mu jeste nedal pesti :o)

      0 0
    • Lance  

      Vypada to tak,ze jsi to psal rychle,ale nemuzes si to po sobe precist a opravit ty chyby?:)

      0 0
      • Phoebe  

        Pokud ti jde opravdu o chyby, tak za čárkou v souvětí se dle pravidel dělá mezera!!!

        0 0
    • MartinXC  

      Zákazníci jsou divní, ale … … řekl bych, že je to nezvládnutý vztah se zákazníkem. Nenastavili jste mu hranici, kam jako zákazník patří. Favor typu „tohle vám uděláme zadarmo“ není stavební kámen vztahu, ale nástroj pro upevňování zralých vztahů. Když jej chcete používat od začátku, riskujete právě takové situace. I špičkový salesman s tím začíná opatrně.

      0 0
      • BH  

        mas pravdu i v tom je problem

        0 0
        • náčelník  

          Taky bych řekl, že jste ho moc rozmazlili. Někdo to zneužije, někdo ne. Je to „od kusu.“

          0 0
    • Volf  

      Moje zkušenost je taková, že pokud narazíš na slídila po cenách a něco mu prodáš, tak bude chtít víc a víc, protože je přesvědčenej že tím, že od tebe ve slevě něco koupil ti udělá milost a bez něj by jsi zkrachoval, nebo naopak, že na tom co jsi mu prodal jsi se ještě napakoval tolik, že mu to musíš vracet. O takovejch lidech bych mohl vykládat hodiny. Naštestí ješte existujou i lidi, kteří chápou, že obchod je o tom, že vyděláš, že ty peníze všechny neprožereš, ale investuješ je do lepší služby atd. Někdy je prostě nejlepší ten kšeft, kterej vůbec neuděláš. jinak v situaci kterou tady popisuješ můžeš udělat co chceš a vždycky to bude špatně.

      0 0
      • dalimil  

        souhlasím…

        0 0
        • kolombo  

          Dlouhodobá zkušenost říká, že určitý typ zákazníků je lépe poslat ke konkurenci :-)

          0 0
          • Tomcat  

            souhlas

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ty bys zrovna koloval :)

              0 0
              • Tomcat  

                No bych neřek,

                reklamoval jsem naposled v roce 1998 vidlici RST Zeta EL (nastupce legendárního RST Mozza). Důvod bylo odlupování chromu z vnitřních nohou vidlice. Reklamace byla uznána s tím, že se jednalo o chybu výroby, kdy byl chrom nanesen na značně zkorodovanou trubku. Dovozce a prodejce mne informovali, že pro mne nemají hned náhradní díl, ani tu samou vidlici. Takže mi navrhli vyšší model Delta EL za cenu rozdílu ceny (nákupní ;-)). Bylo to mne výhodné, takže jsem souhlasil.

                0 0
      • Pijer  

        nechci být nikdy obchodník....­..natož důchodce :-)

        0 0
        • misj  

          tomu jednomu se asi nevyhnes, leda … no a to je snad jeste horsi…

          0 0
    • Tomcat  

      No dělal jsem v obchodě kde se prodávali kola (bike shop se to nazvat nedalo) a měl jsem možnost a mám přistup do zákulisí jednoho obchodu. To co mi ulpělo v paměti jsou ,ale právě neoprávněné reklamace. Pokud bych měl popsat nějaké společné body neoprávněných reklamací :

      • Nepřijdou s tím hned
      • hned vystupují agresivně
      • tu svou pohádku si nejsou schopný zapamatovat

      …„hejle sem koupil xxx , před x týdny ,mělo to vakl , teďka se to zkoutilo . To by to za ty peníze mohlo vydržet ne? To mi snad vyměníte.“ Bla… bla…..

      Nejvíc mě vadí ta pohádka okolo a to ,že ze mne dělají vola. Případně tako vé ty keci že když to stálo xxx tak by to mohlo vydržet . Jo je snad samozřejmost ne? (vyjímka supermarket).

      Naopak oprávněný reklamace bývají někdy i navrch od prodejce, protože kupující to nejde reklamovat,ale koupit znovu nový , nebo to jde reklamovat a nečeká pozitivní vyřízení svého požadavku.

      Poměr reklamovaču je ten že aktivní cyklisti (aktivní sportovci) jsou rozumnější než „důchodci“, ale nejhorší jsou necyklisti a sváteční jezdci. Je možné že to jejich jednání vyplívá z toho že mají málo najeto a jsou mimo obraz.

      Reklamace které mi ulpěli v paměti byla:

      špatná indexace řazení… ….dotyčný nevěděl že Sachs Quartz co koupil v bazáru ( kolo mělo „rozbyté seriové číslo“ není Shitmano kompatibilní . takže to řazení co jsme mu prodali bylo špatný (výběr byl jeho)

      házející proužek …. Na Kendě byl červený proužek a nebyl dostatečně centrován s střem otáčení (4mm?)

      špatné duše co se furt ucházeli ….dotyčná měla 100 něco kylo, na řidítkách tašky s nákupem a bunnyhop jí při nájezdu na obrubník nic neříkal

      prasklé brýle při nasazování na hlavu …..zašpimění připomínající vzorek pneumatiky nebyl schopen majitel vysvětlit.

      Naopek reklamace které jsem nečekal , byli prasklé vidlice , ramy prasklé ve sváru , kupodivu , také oblečení které se rozjelo ve švech, plášte co měli ostrý kord a řezali duše atd…

      Pravidla to ale, nemá žádný, jsou mé zkušenosti, každá reklamace se musí řešit individuálně

      0 0
      • fousek  

        Jo to s tim barevnym nevycentrovanym prouzkem na plasti je asi docela oblibeny, protoze mam ten dojem ze ritchey delal nakej plast se zminovanym prouzkem a kapku hazel a prej mu chodilo hodne reklamaci tak ty pneumatyky zacal delat bez prozku

        0 0
        • pos3k  

          speedmaxy, starsi mam s prouzkem, nove jsou bez (neco o nich v recenzich :-)

          0 0
    • BH  

      takze finale, dnes prisel pro kolo, slusne jsem mu oznamil, ze kolo je opravene, ale ze nas podvedl, takze ma dve varianty. kolo vykoupime od nej zpet, kdyz je s nim tak nespokojen (po odecteni amortizace) a nebo pokud si kolo ponecha, at se s duverou priste obrati na jiny servis, kde mu jiste vyjdou vice vstric. Panove, totalne otocil a zacal se omlouvata chtel neco vysvetlovat, coz jsem utnul s tim, ze jsme si k tomu uz rekli uplne vse a ze mu preji hezky den. Jo, jo nekdy ty zakaznici…, jinak dik vsem za prispevky- podnetne.

      0 0
    • Novak27  

      Zdar. Jenže ty nemluvíš o „zákazníkovi“ ake o „důchodci“ a to je rozdíl :o)

      0 0
    • Jenda  

      Ja bych k tomu jeste rekl, ze spis to nadavani je na arogantni chovani a blbce, pripadne lidi kteri se z druheho snazi blbce udelat. A je jedno jestli je to prodavac, zakaznik nebo treba pesi turista kterej neuhne ani o milimetr. Jenze vetsina bike-foristu je v pozici zakaznika, takze se vetsinou setka s ne uplne vhodnym chovanim prodavace a ne zakaznika. A samozrejme ze nikdo o sobe nepredpoklada ze on se chova arogantne a jako blbec :-)

      0 0
    • rejow  

      Taky rad neco pripisu o vztahu zakaznika a prodejce. Nekdy na prelomu rijna a listopadu 2004 sem si v eurobiku koupil ram GT i-drive, uz behem prodeje sem si vsimnul ze dolni cep u tlumice je neoriginalni/pos­kozeny (je asi o dva zavity kratsi takze nezasahuje do silonovy pojistny vlozky matice a ma ozvejkanou hlavu). Dohodli jsme se ze mi cep sezenou a ze se mi ozvou. Pochopitelne se nikdo uz neozval, v prosinci jsem tam sel znova jestli nahodou nedorazil (treba nekde zalozili cislo), odpoved stejna jako pri prodeji a znova si vzali cislo. Stejny scenar se opakoval v letos v unoru, sezenem+cislo. Do dnes mi nikdo nevolal. Takze abych BH nepripadal jako vecny stezovatel ktery mu kazi zivot, se ptam ostatnich kde v praze je jiny servis na GT? Tech par korun za cep me nezabije.

      0 0
      • hydrant  

        servis ? chceš si ten díl sehnat sám ? to bych celý rám koupil jinde, nedůvěřoval bych obchodu, kde je v prodeji jako nový nabízen rám s použitým nebo neoriginálním nebo jinak ošizeným dílem či částí. A hlavně ta spolehlivost, když je půl roku upomínáš a oni na tebe dělaj jak na placatej kámen. Co budeš dělat, až na tom budeš jezdit a objeví se jiný problém a oni to budou zase řešit půl roku ? Rychle pryč a koupit jinde.

        0 0
      • wroum  

        Sterba, Fiala na Bily hore

        0 0
        • rejow  

          diky, ke Sterbovi se mi moc nechtelo, o Fialovi sem nevedel, zkusim ho

          0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.