GIANT NRS 3: dobry bajk pre slecnu?

52 nepřečtených
  • Alex

    Chcem kupit pre svoju priatelku nejakeho fulla do 23 000,– Kc, zatial to vizera ze kupim Giant NRS 3 (22 990,– Kc / 31 990,–Sk). Bude jazdit okrem asfaltu po polnych a lesnych cestach, chcem aby jej ten bike pekne zehlil cestu (priatelka vazi 52kg)… Par otazok:

    1. Da sa za tu cenu kupit nieco lepsie?
    2. Cena ramu je naozaj 27 990,– Kc ??? Ved je to viac ako cena celeho biku! Bojim sa, ze po nejakom case odide ram a som v …
    3. Ake su slabiny tohu bajku?

    Diky.

    0 0
    • MartinX  

      Jsem š?astným vlastníkem tototo skvostu a to již týden. První zkušenosti jsou super. Dal jsem si na něj spd sh 520 a najel zatím asi tak 160 km. Je to můj první full a tak jsem poznal pohodičku jizdy v terenu i když jsem nahustil zadní tlumič nad svoji váhu. Na silnici jsem trochu trpěl. Předchozí hardtail KHS bylo daleko pohodlnější, ale v rychlosti jsem byl příjemně překvapen, kolem 30 km/h na rovince bez problémů. Takže k otázkám:

      1. Nic lepšího jsem zatím nenašel. Určitě ne ve fullech. Artur stoji se Sixkou a v Deorku 22000,– a je nejspíš i těžší.
      2. Rám vypadá bytelněji a tajemství ceny je v kurzu koruny. V Evropě i v USA je ta cena kupodivu plusminus stejná.
      3. Slabiny jsem zatím kromě tuhosti nepoznal. Neberu v úvahu kvalitu a váhu komponentů. Lepší vidlice, řazení, brzdy, řidítka, kliky udělají z tohodle kolo časem spor?áka :-)

      PS. Až budu moudřejší po půl roce ježdění, napíšu do recenzí.

      0 0
      • MartinX  

        …chce to ale určitě předem vyzkoušet a na kole se projet! Děvče nemusí sdílet mé nadšení nebo? jsem jinak stavěn – 190 cm a 85 kg! Pak je ještě otázka, jestli full pro 50 kg slečnu bude to pravé :-)

        0 0
      • Psychlon  

        Nezkoušel jsi ten Giant převážit? A kde jsi ho koupil??

        0 0
      • Palo TT  

        Ja som tiez spokojny vlastnik novej NRS3.

        1. Osobne som lepsi bike s pomerom/cena vykon nenasiel. Giant tento rok pre strednu Europu zlacnel :), skoro identicky minulorocny model NRS4 stal cca. 40000 Sk. Cena NRS3 v EU je okolo 1100 Euro. Ak ho chces kupovat v SR pozri na www.yannicksport.sk typek ich dovaza sam, cim konkuruje hlavnemu dovozcovi Progresscycle SR. (Paradoxne obaja su z BB.) Telefonoval som s nim a vyzera to seriozne. Ja som ho nakonec kupil v klasickom obchode, lebo mi znamy dal zlavu a vymenil niektore komponenty (a nechcelo sa mi cakat). 2. Tajomstvo ramu je: ram NRS3 je z ineho materialu (Alu 6061 = je tazsi) ako NRS1 a NRS2 (slovenske a ceske weby a aj katalog sa nas snazia presvedcit, ze su rovnake). Samostatny ram NRS3 sa nepredava. Pri mojej vahe som to bral ako vyhodu, aspon nemam pocit, ze sedim na plechovke od koly. Pri 50 kilach to vsak moze vadit. NRS2 a NRS1 ma na rozdiel od NRS3 len jednu polohu na tlmic (plati pre stredoeuropske modely). Ramy NRS patria medzi dlhsie. 3. Najslabsie komponenty su asi vidla, kluky a pedale, ktore som hned vymenil. Pri 50 kilach by ta vidla mohla vydrzat. Prijemne ma prekvapilo sedlo a fakt, ze naboje su na priemyselnych loziskach. 5 rokov zaruka na ram je tiez fajn. Oproti minulemu roku sa trochu upravila zadna stavba a mala by byt komplet na priemyselnych loziskach.

        Skusenosti: Mam len par jazd, ale NRSko sa mi javi ako pohodlny full na XC a maratony. Mozno je to tym, ze som mal HT a nemam moznost zrovnavat. Nastavil som ho z miernym SAGom. Pri jazde po rovine sa mierne pohupuje, ale vobec to necitit, je to len vidiet, ked sa pozeram na tlmic. Do strmsieho kopca a zo sedla sa nepohupuje vobec, ale cez nerovnost je zadna stavba aktivna. Potvrdil sa vsak fakt, ze pri nastaveni no SAG (alebo maly SAG) sa nevyuziva cely zdvih zadnej stavby. Teoretickych 38 mm na tlmici dava 95mm zdvihu. Ja nejazdim agresivne a na tlmici som dal maximalne 25mm = 6–7cm zdvihu. Na druhej strane z tych 6–7cm ja SAG asi len 0,5 cm takze ten zdvih je celkom slusny. Je otazne ako sa NRS sprava z jazdcom vaziacim len 50kg (minimalna vaha pre nastavenie tlaku tlmica ja v tabulke 50kg). Preto by som pred kupov radsej odskusal, ako sa tlmic sprava pri malych tlakoch.

        0 0
        • Alex  

          Prosim ta, odkial mas tie informacie o rame? Presiel som vela stranok a katalogy, ale vsade maju uvedeny rovnaky typ materialu (Alu AluxX SL 6013) a aj tlmica, jediny rozdiel ktory som si vsimol bol len vo farbe. Myslel som si, ze niekde musi byt zrada. Skoda ze sa neda kupit ram z NRS 3, ja by som pre svoj bajk kupil len ten ram, zvysok uz mam…

          0 0
          • Palo TT  

            No mam ho doma a je to na nom napisane :) Ale vedel som to uz pred kupou, pozri http:////www.giat-bicycles.com a vyber si napr. nemecku alebo polsku stranku. Slovenske, Ceske stranky a katalogy su trosku mimo ohladom NRS3 ramu. Kup ram a predaj komponenty a si v pohode ;)

            0 0
    • Siddha  

      neni lepsi vyit lepsiho pevnaka?

      0 0
    • BB  

      NRS je skvely zavodak, tak zvaz, zda je vhodny pro slecnu. Je to tzv. no sag system a to znamena, aby spravne fungoval, tak tlumic ma byt nafoukany tak, aby se pri nasednuti jezdce neponoril. Pokud se totiz ponori, tak potom, protoze tah retezu tlumic natahuje, tak dochazi k pohupovani kola od slapani. Takze, pokud ma dostat svemu nazvu (NRS no response system), tak potom je to dost nepohodlne kolo, ve stoupani je to vlastne hard tail. Pokud si ho nafoukas na pohodlicko, tak se pohupuje na neni to prave NRS. Takze zvas, zda slecna bude zavodit, nebo chce pohodli.

      0 0
    • Alex  

      Dievca ma vysku 174 cm a vazi 52–53kg + nejaky vak na chrbte par kil prida…v NRS vidim tu vyhodu, ze si ten tlmic nafukam podla toho ci chcem pohodlie alebo trocha tvrdsie pruzenie co bude reagovat iba na „pecky“… Ako som uz pisal, bajk ma byt na pohodovu jazdu, ziadne zavody sa konat nebudu. Aku velkost zobrat? Zatial si myslim ze najmansi 18" by mal byt OK.

      0 0
      • nemo  

        Mám NRS 3 z loňského roku, najeto zatím 3800 km a super. Vážím 75 kg a foukám zadní tlumič (NRS-Giant) na 150 psi nebo 140 psi (pokud jedu „těžší“ terén). Jezdím po Beskydách takže kořeny, rozbité lesní cesty, atd. Neměnil bych – a nevěř těm kecům, že když ho nafoukáš míň, že se bude houpat (jezdil jsem už i 130 psi, ale to už bylo pružení na můj vkus moc měkké – a nehoupalo – je pravda, že také záleží na stylu jízdy). Rám zatím OK, znám borce co má najeto přes 5000 km a taky v pohodě, čepy drží. Komponenty si můžeš potom časem upgradovat, základ je rám a ten je v případě NRS opravdu dobrý. Jo, celé kolo teď váží 12,3 kg. Takže tak.

        0 0
        • Alex  

          Co to znamena „teď váží“? Co vsetko si vymenil? Seriovy NRS3 vazi 14,1Kg (podla katalogu giantu) co myslim, ze nieje tak vela pri tej cene.

          Cepy na rame sa daju vymenit, ked sa po nejakom case pos.eru?

          0 0
          • Palo TT  

            Modely 03 maju na zadnych capoch loziska klzne. Modely 04 by mali mat vsetky capy priemyselne loziska http://www.giant-community.de/thread.php?…. Zadnu stavbu som nemal rozobratu , takze to nemozem potvrdit. Loziska na rame su: hlavny klb: 2kusy 6000 50Sk/kus horny klb: 2kusy 6900 (oznacovana aj 61900) za 160Sk/kus Pytal som aj na http://www.giant-community.de/thread.php?… Tam sa pre zmenu pos.eru z kazdej technickej otazky. Ale skus sa spytat aj ty :). Pokial vies co-to po nemecky, tak tam najdes fajn info.

            0 0
          • MartinX  

            Mě to taky zarazilo – ale díval jsem se na web http://www.giant-bicycle.com/uk a tam je to fakt napsaný ohledně těch různejch materiálů (a jsem trošku naprdnutej na náš progresscycle, že nás takhle krmí). Na loňském modelu NRS 3 je také ten lehčí AluxX SL 6013, takže celé kolo mělo vážit jen 12,7 kg! Musím sehnat nějákou váhu a toho svého budulínka zvážit, abych si spočítal, kolik mě zeštíhlení kola bude nakonec stát :-)

            0 0
            • vlk  

              mohli byste psát váhy svých kol do formuláře hmotností.Úplně nahoře stránky odkaz hmotnosti a do poznámek dát co jste na seriovém kole vyměnili. Přič to do těch hmotností nepíšete.-takhle to hledat pak v příspěvcích je na … .

              0 0
            • Palo TT  

              Najnizsie NRS bolo vzdy z ineho materialu ako zvysok. Vzdy to bolo NRS4. Ale tento rok nejak posunuli modelove rady. NRS3 2004 je vlastne NRS4 2003. Som sa nechal vyprovokovat :) a dal som ho na vahu cca. 14,5Kg (111,5Kg spolu so mnou). Ale niektore komponenty su urcite tazsie ako original, takze tych 14,1 bude asi OK. Vzhladom na moju hmotnost a fakt, ze moj HT mal tiez cca. 15Kg je mi to uplne jedno a som na to zvyknuty. Inak by ma celkom zaujmalo, aky zdvih realne vyuzivas ty.

              0 0
              • MartinX  

                Zrovna vážím 85 kg+2kg nápoje a svačinka, takže jsem přehodil tlumič na pozici 1 a natlakoval dle navodu na 0 posun tlumiče při posedu, takže asi na 145 psi (nebo čeho) a už se kyvka při jízdě ze sedla ani nehne, ale lesní rozbitou pěšinu přežehlí s přehledem :-) Musím najet mnohem, mnohem víc a pak vám napíšu recenzi a až si zvážím kolo, tak to napíšu i do hmotností…

                0 0
                • Alex  

                  Ten tlmic sa da nejak nastavovat? Kedy je dobre nastavit inu poziciu?

                  0 0
                  • MartinX  

                    Na kyvce u tlumiče jsou dvě měnitelné pozice. 1 je pro tvrdou rychlou jízdu – nízký zdvih i při nižším tlaku, takže spíše pro dobře stavěné bikery. Dvojka je maximální zdvih, vyšší tlak, vhodná pro technické jízdy než na sprinty, ideální pro muší váhy :-)

                    0 0
                    • Palo TT  

                      Rozdiel odporucaneho tlaku v tlmici pri polohe 1 a 2 je najma pri malych hmotnostich (pri 50Kg je to 50 a 125PSI) O nizsom tlaku pri vacsich hmotnostiach sa asi moc hovorit neda (pri 95Kg su tlaky 150 a 170PSI). Ramy NRS1 a NRS2 maju len jednu polohu na tlmic, ako som uz spominal.

                      0 0
                      • MartinX  

                        …sám bych to neřekl lépe! :-)

                        0 0
                      • Lukster  

                        Nazdar! Mohl bys, prosím Tě, napsat jaký je doporučený tlak pro váhu mezi 75 – 80 kg? Jen tak pro zajímavost. Nemám totiž manuál.Díky moc.Lukster

                        0 0
                        • Palo TT  

                          75 Kg 150 a 110 PSI 80 Kg 155 a 120 PSI Tieto tlaky ale su len vychodzie. Pre NO SAG nastavenie treba vacsinou prifukat trosku viac. Nemecky manual najdes na tych strankach co som spominal hore.

                          0 0
                          • Lukster  

                            Díky za info – ještě k upřesnění – který tlak je pro kterou polohu tlumiče:-)? Já to mám hozené na ten větší zdvih,tj. 95mm.Pokud jsou pro tento zdvih platné ty vyšší tlaky,tak se mi zdají celkem vysoké.Já to momentálně mám nahuštěno na cca 120 PSI a např. při šlapání do kruhu se to jen hýbe jen minimálně a přitom mi vždycky zbývá na tlumiči cca 1/4 zdvihu rezerva a to rozhodně nejezdím sjezdy apod. pomalu… Díky za další info a trpělivost. Lukster

                            0 0
                            • Palo TT  

                              Vyssie tlaky su samozrejme pre vyssi zdvih (95mm). Ze pri NO SAG nastaveni vyuzivas len cca. 2/3 az 3/4 zdvihu je zrejme u NRSka bezne.

                              0 0
                        • MartinX  

                          Nejlepší a nejpřesnější nastavení je, když si vezmeš vše, co budeš mít sebou na cestě – helma, bágl, pití atd. Postavíš kolo u něčeho pevného, čeho se budeš moci chytit – já mam na chodbě bytelnou almaru :-)

                          • na tlumič posuneš kroužek uplně nahoru a zkusíš si zlehka nasednout a opřít se o řidítka, jako při jízdě…, když se kroužek posune o trochu dolů, vezmi pumpičku a přidej tlak a zkus znova, dokud nezůstane kroužek při posudu na svém místě. Ideální nastavení je dost individuální a někdo raději nechá trošku tlumič poskakovat – a je to pořád pohodově tuhý a druhej biker si přidá ke své váze 10 kg a je taky náramně spokojen…
                          0 0
                          • Palo TT  

                            Dostal si cesky manual pre nastavenie NRS? ProgressCycle SR ma po slovensky len velmi vseobecny bicyklovy manual. Mne to nevadi, ale niekomu moze.

                            0 0
                            • MartinX  

                              Dostal jsem mimo jiné i mezinárodní návod k tlumiči NRS a tam jsem získal všechny svoje informace… češtinou ani slovenštinou se Giant nezatěžoval :-)

                              0 0
                              • Lukster  

                                Zdar Martine! Co všechno je v tom návodě k tlumiči NRS?Je tam i zmínka o údržbě?Nebyl bys tak hodný a nevyfotil ho třeba digitálem a poslal mi ho na email?Stačilo by to hodně zkomprimované,hlav­ně aby to šlo přečíst:-).Jo a nevíš,jak je to s údržbou ložisek?Já o tom nevím nic… Lukster (LuksterL@seznam.cz)

                                0 0
    • Alex  

      Tak som sa rozhodol, ze ten bajk kupim 2×, teraz musim vybrat spravnu velkost. Ja mam vysku 178cm, priatelka 174cm, teraz jazdim na 19.5", no giant ma 18,5" alebo 20,5"…alebo napiste aku mate velkost ramu a aku tel. vysku.

      PS: dakujem vsetkym za pomoc pri vybere, dost ste mi pomohli. Vdaka.

      0 0
      • Palo TT  

        Mam 190 a ram 20,5 je OK. (Tiez som uvazoval aj nad 22,5 ale ta sa nedovaza a bola by zrejme moc velka). Povedal by som, ze pre priatelku je vhodna 18,5 – ale treba vyskusat. 18,5 maju na predajniach bezne. Vsak kup najprv len jeden kus, a po odskusani dalsi (pripadne vacsi).

        0 0
        • MartinX  

          Je to fakt náhoda, ale měřím také 190 cm a koupil jsem si také 20,5 a jsem náramně s velikostí spokojen :-) Také doporučuji koupit jeden kousek a otestovat, já už mám spády na redukci váhy kola 14,1 kg na 12,5! Takže zvaž jestli nejít do NRS 2, je to rovnou 12,4 Kg a součásky jsou už v pohodě. Mě ta dieta bude stát víc než těch 12000,–!

          0 0
          • Alex  

            NRS 2 je uz drahy :-) Najradsej by som kupil hned 2 kusy, lebo vtedy dostanem zlavu. No este sa skusim dohodnut s predajcom.

            0 0
            • MartinX  

              To teda zkus a nenech se ukecat! A? si zaslouží svoji provizi! :-)

              0 0
          • Palo TT  

            Inak sa mi nepaci, ze sedlovka (27.2) je v rame cez vlozku. Vlozka je trochu tensia ako by mala byt (cca. 30.6) a sedlovka ma preto v rame miernu volu. Nemam z toho dobry pocit a ked je to zablatene, tak to aj pekne vrzga. (Inak vlozka ma cca. 9cm a sedlovka 350 mm je zasunuta akurat na dlzku vlozky. Na rame odporucaju minimalne 8cm). S mojimi kilami sa chystam kupit radsej 400mm PELLS sedlovku 30.8mm – co je priemer ramu. Mas podobne skusenosti?

            0 0
            • jiri1  

              Ta sedlovka se mi taky nelíbí,ale to není problém.Sehnal jem samotnej rám a je naprosto super.Existuje manuál k rámu ve více jazycích,krom češtiny a slovenštiny,ale je tam vše o nastavení tlumiče a zadní stavbě.Dokonce i momemty utahování čepů a kompletní složení zadní stavby.Pro ženu jsem koupil celý nový NRS 3,ale je dobrý vyměnit kliky,řidítka a brzdy.I tak to vyjde na super cenu.Ta vidlice se dá pro ženskou ještě použít.Možná časem taky vyměnit.

              0 0
              • Lukster  

                A píšou tam,jestli to má na všech čepech průmyslová ložiska?Má rám z NRS3 stejná ložiska jako ty vyšší typy?Lukster

                0 0
                • jiri1  

                  ten manuál je na všechny tipy stejnej a ujiš?ovali mě když jsem ten rám kupoval,že ložiska jsou jako na NRS 1.Je pravda,že je z jinýho ma teriálu,ale to si myslím,že není takový problém,váha je pořád slušná.Navíc záruka na rám 5let a na tlumič dva roky,tak co řešit.Je vidět,kde u Giantu šetřili aby se dostali na takovou cenu u NRS3.Ale všechny tři tipy jsou za super cenu.

                  0 0
              • Alex  

                Prosim ta vysvetli mi preco si vymenil tie komponenty. Napr. brzdy…preco? Nebrzdia? Alebo kluky, viacery napisali ze treba vymenit kluky, no mna zaujima preco…

                0 0
                • jiri1  

                  Nemusíš měnit,ale časem asi budeš chtít.Já mám obyčejný Deore páky i čelisti a špalky BBB s Cartridge a trojím složením směsy.Ty Tectro co jsou na kole NRS3 jsou asi základ co se snad na trhu prodává.Jsou strašně měký.Ale to záleží spíš na tobě.Co se týká klik tak to je opravdu hrůza.Těžký a převodníky jsou hrozný.Já mám dutý Deore-Hollowtech ato by mělo stačit.Já koupil jen rám,tak jsem použil co jsem měl,ale ženě jsem to na kompletním kole vyměnil taky.Bylo to k vzteku.Jinak sehnat ten rám není tak jednoduchý,jedině když jsou v obchodě ochotní kolo odstojit.

                  0 0
                  • Alex  

                    No teraz zacinam uvazovat o NRS 2 :-) Myslim ze tam uz nebude treba nic „akutne“ menit.

                    0 0
                    • jiri1  

                      To si piš že nebude.Jestli nepotřebuješ kotoučový brzdy,tak jinak super.Možná měkčí vidlice.Záleží na tom kolik vážíš.Já měl ty komponenty doma na obě kola,takže jsem to moc neřešil.

                      0 0
                      • Alex  

                        Kotucove brzdy musim mat, takze cca +20k…hmmm to uz mozem kupit NRS 1. Ufff..70k za bajk? Picne ma :-)

                        0 0
                        • enjoy  

                          20 tisic za upgrade? no vlastne je tak akorat rozumna castka.

                          0 0
                          • Alex  

                            Myslel som nove diskove kolesa + hydro kotuce, takze tak 20k. NRS 2 stoji 45k + 20k tak to si radsej kupim NRS 1. Dufam ze nanom uz nic nebude treba menit…no sice radsej by som nanom videl vidlu Skareb Super za tu cenu…ach jo

                            0 0
                        • jiri1  

                          Jseš si jistej že musíš mít kotouče.To bych radši investoval do pořádný vidlice.Ještě jsem nenašel sjezd kterej bych nezvládnul na Véčkách,ale je fekt,že náboje mám na kotoučovky připravený.Až zjistím,že mi véčka nestačí tak půjdu dál.

                          0 0
                          • enjoy  

                            tak si zkus pomalej sjezd,furt na brzdach a za chvili nebudes vedet jak to tim jednim prstem chytit,aby to bzdilo podle predstav.

                            0 0
                            • Pavlos  

                              Presne a davkovani je mnohem lepsi nez u vecek(oproti tem co jsem mel)

                              0 0
                          • Alex  

                            Ked si raz zvyknes na kotuce, tak na vecka uz asi neprejdes. S kotucami mam velmi dobre skusenosti, aj v zime, ked padal mrznuci dast…proste brzdia stale rovnako dobre. Brzdy su premna velmi dolezite, takze nanich setrit nechcem…

                            0 0
                            • jiri1  

                              Toje pravda,ale jak píšeš,„když si zvykneš na kotouče“.Taky o nich silně přemýšlím,ale jen díky tomu co mi umožnil tento rám jezdit.Zatím jezdím jen na véčkách a nevadí mi,ale je to stejný jako s rámem.Do nedávna jsem měl pevnej a taky mi nevadil,teď jezdím podstatně ostřeji a lépe.Kdybych měl náby na kotouče,tak na nich už taky jezdím.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.