• evilzone

    Jsem lama. Rád bych věděl jak se mám starat o výplet (dráty), aby mi nepodléhaly atmosférickým vlivům? Mazat ručně drát po drátu hadříkem od oleje, nebo máte nějaké lepší řešení? Dík za rady

    0 0
    • zac  

      :-)))

      0 0
    • Jogador  

      Jseš:)

      0 0
    • pos3k  

      koupit „priste“ nerez draty :-))

      0 0
      • evilzone  

        Já mám nerez dráty, ale místama začínaj jakoby reznout. Vim že na nerezu to neni rez jako toakovej, ale zkrátka něco to je a nejde to dolu – zažralo se to…

        0 0
    • enjoy  

      musis jezdit mooc rychle,mooc rychle..:-)

      0 0
    • Fidoo  

      čas od času je vyndej a vyper – ty reznoucí skvrnky by tam mohly bejt kvůli tomu, že si je špatně vysušil anebo si dal v pračce ždímání ..... jinak už fakt nevim

      0 0
    • Pivomil  

      O vyplet se nestara, jen se docentrovava obcas rafek a az zacne po letech praskat, cely se to preplete..

      0 0
    • Andrzej  

      nebud lama jinak teda poslechni pivomila

      0 0
      • Fisi  

        moje řeč ale ja ho sem tam naleštim silchromem a niple maznu olejem v mistě doteku s rafkem…

        0 0
        • vlk  

          „niple maznu olejem v mistě doteku s rafkem“

          • to bych raději nikomu nedoporučoval.Na niple kamkoliv olej nepatří.
          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Hale my kamosi v Kanade doporucovali pri vypletani namazat zavity dratu fermezi, aby se daly i po letech zase otocit (ale slo spis o uzitkova kola, co jezdej pul roku v solny brecce). Me to prijde docela logickyj- fermez zatuhne, takze se samy netoci, ale ne zas az tolik aby se nedala povolit, a nezakoroduje to- takovej levnejsi loctite. Vodovodni trubky sroubovany na fermez a koudel povolis i po desitkach let. No zkratka od ty doby to taky delam.

            0 0
            • vlk  

              tak ta fermež to nevím.Ale jistý kamoš, nebudu ho ze slušnosti jmenovat, si namazal taky takhle niple olejem a pak měl furt rozcentrovaný zadní kolo.Se mu ty niple povolovali-prostě to v misce víc klouzalo.

              0 0
              • martt  

                ja na niple pred kazdym centrovanim kvapnem trocha oleja, do nipla aj na styk s rafkom a nic sa nerozcentrovava. Tie niple by museli byt uplne volne aby sa sami povolili. U spravne napnuteho kolesa je ten olej urcite vhodny, droty sa menej tocia torziou pri centrovani a celym niplom ide daleko prijemnejsie krutit..

                0 0
                • vlk  

                  ony se nepovolují samy od sebe, ale mají větší tendenci se povolovat při nárazech.Kamoš vyměnil niple a špice i ráfek odmastil a je po problému.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Kdykoliv jsem si zaplétal kola, tak sem každý závit drátu trošku přejel prstem od vazeliny a nikdy se mě výplet nepovoloval.

                    0 0
                  • martt  

                    podla mna nemal problem v odmasteni ale v slabo resp. nerovnomerne napnutom vyplete. Ak by ten povodny vyplet uplne povolil a scentrovaval koleso ako keby mal novy vyplet, tak by dosiahol rovnaky efekt ako s odmastovanim.

                    Pre mna je referenciou Sheldon Brown, ktory vyrobil tisice kvalitnych kolies a pise toto

                    Spoke threads and spoke holes in the rim should generally be lubricated with light grease or oil to allow the nipples to turn freely enough to get the spokes really tight. This is less important than it used to be due to the higher quality of modern spokes, nipples and rims, but it is still a good practice.

                    Cely clanok najdes pod: http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html

                    0 0
              • Fisi  

                to je zajimave ja to delam tak dva roky (servis) a nemam stim problem nikdy !!

                0 0
          • Fisi  

            tos četl kde!!!!!!!!

            0 0
            • Pivomil  

              smarja lidi, stejne kdyz uz se dela novej vyplet,tak se to neplete na stary draty a niple, ale ty se vystipou a vyhodej :) Ta fermez sice mozna neco do sebe ma, ale me po pravde spis vyhovuje kdyz to jde vic ztuha kroutit, to mam aspon absolutni jistotu ze se to povolovat nebude. Pri cene dratu 2–3kc (6kc DT) a 1kc nipl si myslim ze je to bezpredmetny…

              0 0
              • vlk  

                přesně tak.Mazat není potřeba,protože se při výměně nepovolují ale vyštípávají.

                0 0
                • Lišák  

                  Pokud ti na švihu praske drát a okolní niple sou totálně nepohyblivý, tak seš tak trošku v p…i, pokud teda nemáš kotouče.

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                Pri vymene jo ale co kdyz potrebujes jednou za cas precentrovat, uzitkovy kolo co stoji furt na venku?

                0 0
            • Gatier  

              Spice by sa mali namazat, aj ked prolemy nastavaju hlavne pri linikovych niploch.

              0 0
    • vojtechposmourny  

      A co péče ple??

      0 0
    • Honza z H  

      Ještě bys měl toho oleje trochu loknout, aby nekorodovaly mozkové závity :-)

      0 0
    • mosquito  

      dulezita je ochranna atmosfera – tj kolo musis dat do suche mistnosti a s naprosty vakuuem … a pokud nemas takove moznosti – ser na to – obcas to kolo umej a otrep, je tam vic jinych komponent o ktery je treba se starat

      0 0
    • vladaza  

      Špice jedině DT /nebo SAPIM/, o jinejch prostě neuvažuj. Když chceš nyple TYP BOMBA, tak si kup DT PROLOCK-ty maj už lepidlo vestavěný v závitu a máš vystaráno. Nebo můžeš experimentovat s přípravky omezující uvolňování závitu LOCTITE.Jo, k dotazu – DT jsou nerezový a proto prostě nekorodují- NIKDY.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.