Jsem lama. Rád bych věděl jak se mám starat o výplet (dráty), aby mi nepodléhaly atmosférickým vlivům? Mazat ručně drát po drátu hadříkem od oleje, nebo máte nějaké lepší řešení? Dík za rady
Jsem lama. Rád bych věděl jak se mám starat o výplet (dráty), aby mi nepodléhaly atmosférickým vlivům? Mazat ručně drát po drátu hadříkem od oleje, nebo máte nějaké lepší řešení? Dík za rady
:-)))
Jseš:)
koupit „priste“ nerez draty :-))
Já mám nerez dráty, ale místama začínaj jakoby reznout. Vim že na nerezu to neni rez jako toakovej, ale zkrátka něco to je a nejde to dolu – zažralo se to…
koupit priste lepsi nerez draty :-)
to je v pohode,vis kolik daj jiny za ztencovany draty?:-).
ale jinak se na to neda rict nic jinyho nez co uz rekl pos3k
musis jezdit mooc rychle,mooc rychle..:-)
čas od času je vyndej a vyper – ty reznoucí skvrnky by tam mohly bejt kvůli tomu, že si je špatně vysušil anebo si dal v pračce ždímání ..... jinak už fakt nevim
O vyplet se nestara, jen se docentrovava obcas rafek a az zacne po letech praskat, cely se to preplete..
nebud lama jinak teda poslechni pivomila
moje řeč ale ja ho sem tam naleštim silchromem a niple maznu olejem v mistě doteku s rafkem…
„niple maznu olejem v mistě doteku s rafkem“
Hale my kamosi v Kanade doporucovali pri vypletani namazat zavity dratu fermezi, aby se daly i po letech zase otocit (ale slo spis o uzitkova kola, co jezdej pul roku v solny brecce). Me to prijde docela logickyj- fermez zatuhne, takze se samy netoci, ale ne zas az tolik aby se nedala povolit, a nezakoroduje to- takovej levnejsi loctite. Vodovodni trubky sroubovany na fermez a koudel povolis i po desitkach let. No zkratka od ty doby to taky delam.
tak ta fermež to nevím.Ale jistý kamoš, nebudu ho ze slušnosti jmenovat, si namazal taky takhle niple olejem a pak měl furt rozcentrovaný zadní kolo.Se mu ty niple povolovali-prostě to v misce víc klouzalo.
ja na niple pred kazdym centrovanim kvapnem trocha oleja, do nipla aj na styk s rafkom a nic sa nerozcentrovava. Tie niple by museli byt uplne volne aby sa sami povolili. U spravne napnuteho kolesa je ten olej urcite vhodny, droty sa menej tocia torziou pri centrovani a celym niplom ide daleko prijemnejsie krutit..
ony se nepovolují samy od sebe, ale mají větší tendenci se povolovat při nárazech.Kamoš vyměnil niple a špice i ráfek odmastil a je po problému.
Kdykoliv jsem si zaplétal kola, tak sem každý závit drátu trošku přejel prstem od vazeliny a nikdy se mě výplet nepovoloval.
podla mna nemal problem v odmasteni ale v slabo resp. nerovnomerne napnutom vyplete. Ak by ten povodny vyplet uplne povolil a scentrovaval koleso ako keby mal novy vyplet, tak by dosiahol rovnaky efekt ako s odmastovanim.
Pre mna je referenciou Sheldon Brown, ktory vyrobil tisice kvalitnych kolies a pise toto
Spoke threads and spoke holes in the rim should generally be lubricated with light grease or oil to allow the nipples to turn freely enough to get the spokes really tight. This is less important than it used to be due to the higher quality of modern spokes, nipples and rims, but it is still a good practice.
Cely clanok najdes pod: http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html
Myslis tohohle chlapka? http://sheldonbrown.com/symspoke.html Pro gramhonice a mistni tvrdaky doporucuji http://sheldonbrown.com/real-man.html :-)
nene měl to dotáhlé fakt na fest-spíše přetáhlé a rovnoměrně.Dělal si ten samý výplet co mám já.DT špice a niply a ráfek mach1 team race.S tím rozdílem, že tam vždy kápl trochu oleje,Já s tím jezdím už 2 roky, a nemusel jsem na to sáhnout a on se s tím 1/4 roku furt štval.Teď je taky v klidu.
to je zajimave ja to delam tak dva roky (servis) a nemam stim problem nikdy !!
tos četl kde!!!!!!!!
smarja lidi, stejne kdyz uz se dela novej vyplet,tak se to neplete na stary draty a niple, ale ty se vystipou a vyhodej :) Ta fermez sice mozna neco do sebe ma, ale me po pravde spis vyhovuje kdyz to jde vic ztuha kroutit, to mam aspon absolutni jistotu ze se to povolovat nebude. Pri cene dratu 2–3kc (6kc DT) a 1kc nipl si myslim ze je to bezpredmetny…
přesně tak.Mazat není potřeba,protože se při výměně nepovolují ale vyštípávají.
Pokud ti na švihu praske drát a okolní niple sou totálně nepohyblivý, tak seš tak trošku v p…i, pokud teda nemáš kotouče.
Pri vymene jo ale co kdyz potrebujes jednou za cas precentrovat, uzitkovy kolo co stoji furt na venku?
Spice by sa mali namazat, aj ked prolemy nastavaju hlavne pri linikovych niploch.
A co péče ple??
Ještě bys měl toho oleje trochu loknout, aby nekorodovaly mozkové závity :-)
dulezita je ochranna atmosfera – tj kolo musis dat do suche mistnosti a s naprosty vakuuem … a pokud nemas takove moznosti – ser na to – obcas to kolo umej a otrep, je tam vic jinych komponent o ktery je treba se starat
Špice jedině DT /nebo SAPIM/, o jinejch prostě neuvažuj. Když chceš nyple TYP BOMBA, tak si kup DT PROLOCK-ty maj už lepidlo vestavěný v závitu a máš vystaráno. Nebo můžeš experimentovat s přípravky omezující uvolňování závitu LOCTITE.Jo, k dotazu – DT jsou nerezový a proto prostě nekorodují- NIKDY.