Koupil jsem si nový kolo a je na něm Scareb comp 100mm, ale do teď jsem jezdil na kole s pevnou vidlicí a nevím, jak se o scareba starat. Je potřeba to občas namazat nebo stačí jednou za rok rozebrat a promáznou?
Koupil jsem si nový kolo a je na něm Scareb comp 100mm, ale do teď jsem jezdil na kole s pevnou vidlicí a nevím, jak se o scareba starat. Je potřeba to občas namazat nebo stačí jednou za rok rozebrat a promáznou?
A co se v nejhorsim podivat do manualu? Do historie? Na stranky vyrobce?
V historii jsem nic moc nenasel, v manualu treba o mazani nic neni a jelikoz skareba uz asi nedelaji, tak na strankach taky prd. Zajimalo by me treba, jestli je potreba mazat vnitrni nohy, coz nikde neni.
tak proč je to teda manuál je to tam jasne (i když v angj, ale mela by se dávat i čj verze) napsany a na stránkách je to taky, někdy mám pocit, že lidi neumí hledat cokoli na netu…:-) http://www.answerproducts.com/…tmanuals.asp akorat doufa, ze to bude fungovat
Ten manual jsem samozrejmne nasel, ale je to trochu problem, protoze angictinou jo, ale technickou anglictinou ne. jdu to lustit ;-)
tak to zkus tady http://progresscycle.cz/…0/manual.pdf
o 2:17 si byl rychlejší.-)
http://www.progresscycle.cz/…0/manual.pdf ono taky záleží čemu říkáš tech. angličtina:-) jen doufám,že ti nedělá problémy tech. čeština, ale na tomhle neni nic technikýho:D
Mam skareba asi 1,5 roku a zatim jen otiram kluzaky. Sem tam je treba dolejt trochu oleje na pistek v tlakove komore. To kdyz vidlice jde trochu trhaneji. Rozebirat ji budu az s ni zacnou byt problemy :) Zatim si nestezuju. Mam skareb super 04.
az zacnu problemy bude uz neskoro
a co by se jako mohlo stát? že by došel olej v geniusu a začala přidírat? máš něco konkrétně na mysli?
no jednoduse,se to stat muze..:) chce to alespon jednou „za uherak“ rozebrat,vycistit a vymenit olej jak v patrone tak i v Evilu…
Já měním všechny oleje dvakrát do roka.
Kdyby mel nekdo stejne problem jako ja, tak http://www.progresscycle.cz/…0/skareb.pdf
nevite jakej tlak snese, mam tam ty standard pera a sem oekne tlustej, tak nakolik to muzu nafoukat at ji nako neprefouknu, jesli to jde ? pls…
tusim doporuc. maximalka ma byt nekde kolem 180 PSI:)
Myslim 190 PSI je max.
tak si kup tvrdsi pruzinu…
:-/
to moc nepomůže ta je jen na začátek zdvihu :)
Aale pomuze!:)Mel jsem to tak s Blackem a fungovalo to!Foukal jsem najednou o min. 40PSI min.
Debata se trochu otocila jinam ;-) Tak se zeptam jinak, zkazim neco, kdyz obcas striknu vnitrni nohy wd40?
ne ale podle me je to k nicemu kdyz mas dole nalitej olej tak ten tomaze jaksi „automaticky“
A jak se demontuje kompresni tlumic? Potrebuju to, abych kouknul, kolik je oleje a v manualu to neni.
reknu ti koukni sedo historie je to asi 14 dni co se to resilo.odmontujes nahore matici vzduchovykomory, na druhy strane to samy s kompresnim tlumicem.na spodku sundas modry kolecko od tlumeni a objevi se vybrani na imbus.ted nevim jestli tam neni opacnej zavit:)) a na druhy strane sundas sroubek.tot vse.ted ti vytece urcite vsechen olej:)) no apak to vysunes a tlumic je venku
V manualu je: Při kontrole hladiny oleje demontujte kompresni tlumič, který je umístěn na vrcholu pravé nohy vidlice (z pohledu jezdce). Levou polovinu s pružením ponechte ve zcela roztažené poloze. Použijte svinovací metr nebo tenkou tyčinku ke změření vzdálenosti od hladiny oleje k okraji korunky (obrázek c). Uroven hladiny oleje by měla odpovidat nasledujici tabulke číslo 4… Pro muj skareb comp tam ma bejt 110–120mm. Ja to nechci vyndat, ale jenom nahore otevrit ;-)
jo aha:))uz chapu.proste jenom sundej lockout.tu matici povol a vyndej a zmer-tot vse.vyndas takovou tycinku s tryskou na konci-lock
A jak sundam packu lockoutu? Kdyz povolim ten malinkej imbus, tak tam zustane drzet, mam zabrat? Nerad bych to totiz posral.
normalne smerem nahoru ale dej pozor sou pod ni kulicky a perka at to nehonisnekde po zemi.je tam,jen nasazena.kdyz ji tam budes davat tak musis vychytat polohu aby to slo locknout az tesne pred koncem
fajn, zkusim to, moc diky za dulezity rady ;-)
jj a dej bacha az tro budes plnit olejem aby si to nestklacil.kdyz sem to daval nazpatek tak sem mel olej az na strope:)))
Chtel jsem dnes vytahnout ten pist pod packou LO a zmerit hladinu oleje, ale jen se mi podarilo vysroubovat 24 mm matici a dal to nejde, na necen to jeste drzi. Mozna staci pouzit vetsi silu, ale nechtel bych tam neco urvat. Musi se pri vytahovani pistku povolit i ten dolni 8 mm sroub?
Melo by to jit vysunout. Staci trochu zabrat jde to trochu ztuha.
Dik, pro jistotu jsem se radeji zeptal…
Jeste si otoc lock do otevrene polohy.
Jo, udelam to
Asi vis ze se hladina oleje meri od vrchu vidlice nikoli ode dna. Pisu to jen proto, protoze kdyz jsem to poprve delal zmeril jsem to spatne. Nakonec jsem si poradne precet navod :)
Pozor – ono je to rok od roku. Jednou se udávala vzdálenost hladiny od konce vnitřní nohy, jindy (např. Skareb 04) až od vrcholu korunky, t.j. od spodního kroužku hlavového složení.
Pisou tam k okraji korunky, ale mysleno je tim konec vnitrnich nohou. V navodu je odkaz na obrazek, ze ktereho je to zrejme.
Tak to je docela prdel, tady: www.answerproducts.com/…areb_eng.pdf?… je ten obrázek tak, jak říkáš. A já mám už nějaký pátek ten samý manuál, kde je to zase tak, jak říkám já. Oba manuály mají stejné číslo. Schválně ti ho pošlu, abys to viděl. Předpokládám, že pravdu budeš, mít ty, když je to na stránkách výrobce. Takže já od začátku leju o pěkných pár cm oleje víc :(
:) Je to tak chybicka se jim tam vloudila. Ja mam ten ceskej manual z Progresscyclu a tam je to spravne. To ses asi pripravil o par centaku zdvihu.
Já koupil Skareba 04 už na podzim O3, byl to jeden z prvních kusů, anglický návod byl tenhle zmršenej a českej byl ještě na model 03. Rozdílu v měření jsem si všiml hned a postupoval jsem podle toho anglickýho. A to jsem si ještě vyrobil takový speciální úhelník, aby se mi to od tý hlavy dobře měřilo :)
Sakris to ti prece muselo chybet min 10mm zdvihu a ne moc dobre chodit :) nacelniku velky Manitou te pekne nachytal :)
Vidlice chodí velmi pěkně a zdvih se mi taky nezdál omezen. Ona je asi v TPC dostatečná vzduchová rezerva. Ale asi budu nějakou dobu „brát jméno boží nadarmo“ :)
Tak jsem to rozdelal, slo to celkem v pohode. Vysku hladiny jsem zmeril suplerou, nameril jsem skoro 14 cm! Co se tyka te vysky hladiny, jednou jsem mluvil s typkem, ktery mi rikal, ze tam dava hladinu 9 cm. Vidla mu pritom chodila, perfektne zavirala a zdvih se mi taky nezdal omezeny. Zkusim prozatim tech 11 cm a dal se uvidi.
tak to nechapu jak mu mohla zavirat
Prave ze mu zavirala uplne dokonale oproti me, ktera po zavreni porad cca 1–2 cm stale chodila. Proto jsem se ho ptal, kolik tam dava. Ja si ale taky myslim, ze kdyz tam bude vic oleje, tak to bude lip zavirat, nebo ne?
olejmusi bejt nad tou tryskou zavirani.vyndej lock a podivej se nani-toc toupackou.pokud jeolej pod urovni ty trysky tak munemohla zavirat.to ze tam das oleje vic povede asi k tomu ze ti nebude chodit celej zdvih.mozna.
S tou urovni hladiny nad tryskou souhlasim .Ale kdyz ho tam bude vic, zdvih by to podle me omezit nemelo.
Zkus to dat plny ;)
schvalne jak mu to pak bude pruzit:)
Dal bych, jeste ale nevim, kolik ho budu mit. Cekam na kuryra. :-)
no ja nevim ja jenom tak spekuluju.ja sem tam dal presne kolik tam ma bejt.jeste sem cet zeš kdyz se o trochu vic tak to pak na konci zdvihu pritrdi-tzn ze ti nepude uplneklehce nadoraz ale zesebude chovat progresivne.mozna tozkusim
Ja jen ze kdysi jsem prelil olej v Marsce a chod vidlice byl dost divnej a rozhodne nevyuzivala cely zdvih
Nedokazu si predstavit, jak zmerim hladinu od vrcholu korunky!? Mam model Super 2005. Zmerim to klasicky od konce vnitrni nohy.
Povolovat už nemusíš nic. Musíš táhnout trochu větší silou, ale opatrně, ke konci to najednou povolí, ruka vyletí nad hlavu, olej je na stropě a o závit uvnitř nohy se může poškodit gumové těsnění pístu LO.
Neco podobneho se mi uz stalo, jak jsem tahal ven nohy. Porad to neslo a pak to najednou povolilo a ta segrovka v leve noze mi trochu odrela horni pouzdro a natrhla Evil Genius. :-(
btw v manualu to je comp-super 110–120 mm.
Do vzduchového pístu se dává motorový olej viskozity 20W-50
do tlumiče – tlumičový olej SAE 5WT
5w-40 (5w-30) obycajny synteticky mineralny olej, ten co lejes do auta.Ja mam vsetky oleje od castrol-u, ale ako bolo aj tu napisane uz niekolko krat na znacke prd zalezi. S tym rozoberanim vidle tu kazdy druhy narobi velku vedu. Ked vies dotiahnut a povolit srobu tak mas vyhrane.To neni poznamka na margo tvojej otazky ale len poznamka vseobecne
Ne „vsude“ ten 5W-40 len odspodu do oboch noh. Tlmicovy olej a olej na vzduchovy piest si vymenoval spravne. Ked mas 10w-40tak ho tan daj a nebabri sa s tym. Ale ked chces mat dusu na mieste tak kup 5W-40. Dve stovky ta uz nezabiju ked uz mas toho Skareba.
Do TPC – tlumičový olej SAE 5 W. Na futra – motorový olej SAE 5W-40, nejlépe plná syntetika – 16 ml do každé nohy (v některých manuálech uvedeno chybně 6 ml). Na vzduchový píst – motorový olej SAE 2OW-50, takový jsem našel jen motorkářský Castrol, ale ten nebyl k mání, tak používám též motorkářský Shell SAE 20W-40. Snad jsem to nepopletl :)
Ja jsem vidlu rozebral a v leve noze byla nejaka divna hmota, neco jako ridka vazelina a v prave trochu oleje. Tak jsem to vsechno dal pryc a do kazde nohy dal 25 ml (pro jistotu vice) 5w40 oleje. Na stiraci krouzky jsem nanesl trochu silikonove vazeliny. Na vzduchovy pist jsem pouzil hydraulicky olej OT HP32, ktery se mi osvedcil i u predchozich vidlic.
jo ja mel v komore taky takovou divnou hmotu.dal sem tam nejakej tlumicovej a v pohode protoze ten co tam ma bejt je proste k nesehnani.na kluzaky sem musel dat taky trochu.a do TPC sem dal presne.
Na vzduchový píst patří dle manuálu motorový olej 20W-5O. Ten jsem našel jen motorkářský Castrol a nikde ho neměli. Takže tam leju Shell 20W-40, který mi odlili do skleničky v místní prodejně Yamaha.
Ten co tam ma byt je klasicky pne santeticky motorovy olej SAE 5W40. K dostani bude urcite na kazde benzince. Na ten pist jsem dal hydraulicky proto, ze se mi zda vhodnejsi nez motorovy a lip nez motorovy taky pist maze. To mam vyzkouseno.
no pokud bude na kazdy benzince tak asi tady u nas v celejch teplicich nemame kazdou benzinku a ani obchod s olejema.2 dny sem shanel jenom tenhle a nikde nic.viz o radek vyse odpoved nacelnika.
sakra stala se chyba:D ja myslel do ty komory ze sem nemoh sehnat.tak sem tam dal hustsi hydraulickej protoze puvodni byl taky trochu hustsi.na kluzaky sem dal dle navodu a do tpc taky ten co tam ma bejt.ale ten 20w-50 sem poste nesehnal.
No ja nevim, ale oleje, o kterych se tady bavime jsou bezne motorove oleje. Pokud nebyly k dostani na benzince, zkuste autoservisy, kde je musi mit a kde vam daji i nejaky zbytek gratis. Nebo zkuste treba www.castrol.cz
Nebo jeste zkuste neco vybrat zde: www.auto4u.cz/…va-4-92.html
uz po druhy pisu ze sem obehnul cely teplice-benzinky, servisy, SPECIALIZOVANY prodejny.a proste 20w-50 nemaj.to samy s tim olejem do tpc.v prodejnach taky ne.v bikeshopech mely akorat od motorexu ale ten byl zase vyprodanej.tak mi v jinym shopu odlily do flasky.
S Manitou budou vzdycky problemy… :)
no nevim ale ten olej se leje skoro do kazdy vidle:) spis bych videl problem v sortimentu v shopech
Ano. Do mojich vidlic se leje jen jeden druh oleje, ktery koupim takrka kdekoliv…kdezto do Manitou… vzdyt vis :)
ale njn.zase se tady muzes rozpoutat bourliva diskuze marzocchistu, foxaru, manitouaru, suntouraku a buhviceho jeste a kazdej bude tvrdit ze ta jeho je nejlepsi.proste uz to mam zarizeny a sehnany a to mi staci:)
V pohode. Jen jsem ti chtel poradit, abys sehnal presne to, co mas v manualu a mohl potom klidne spat. ;-)
jj jasny taky ze sem to chtel mit presne ale kdyz sem to nesehnal po 2 dnech litani tak na to ****.s tim co tam je to taky funguje.hlavni je ze mam v tpc ten co tam ma bejt.nabizeli mi v servisu zemi to prej udelaj za 200:D nedal bych si to do servisu ani kdybych mel chodit pesky.by mi tam nalili vyjetej olej ze stodvacy a k tomu jeste polovicni mnozstvi.leda by mi nekdo trochu odlil a poslal kdyby mel.pak bych spal jeste klidneji:)
U Manitou tlumící olej tlumí a motorový olej maže. To je celkem logické. U ostatních dělá všechno olej hydraulický, který ovšem není primárně určen na mazání.
No kazdopadne i kdyz na to neni hydraulicky olej primarne urceny, maze celkem dobre. V praci je pouzivame k mazani plëtacich stroju, ktere jsou na mazani celkem narocne. V zime, kdyz je bordel, tak s nim mazu i retez.
coze retez?ja myslel ze hydr olej nezasycha-tim padem se ti na retez nabalej humus a spol.
…sem tam nejaka kocka ;)
V zime do te brecky je to celkem jedno, Vzdycky vezmu stetku, namocim ji do plechovky s olejem a natru retez
Už jsem při hrabání se ve vidlici pobryndal a polil jak sebe, tak koberec jak tlumičovým, tak motorovým olejem a můžu říct, že ten motorový je zatraceně mastnější :) Ale samozřejmě souhlasím s tím, že na mazání futer bohatě stačí olej tlumičový.
to mi povidej.jato tam nalil a rikam ze to propruzim:D no kdyz se to vracelo tak me to mrsklo celou davku oleje doksichtu a na strop ale nedalo mi to a udelal semto znova:D co myslis ze se stalo tentokrat:D
Na mazani pistku muzes pouzit v podstate cokoliv co nezere gumu. Jde jen o to, aby to mazalo a tesnilo.
no to vim taky ze je to tam jenom kvuli tesneni.a taky proto sem nechtel tejden shantel olej kterej prodaj minimalne po 1 litru a dam ho tam asi 5ml a zbytek bude lezet doma na nic.
Pokud ti to jeste pomuze, tak tem olej 20w-50 se pouziva do motocyklovych motoru.
jo to nekdo rikal ale uz to shanet nehodlam.proste tam neco naleju a hotovo.samozrejme syntetickyho.
No 20w-50 je zrobna mineralni :-)
Az budes priste schanet nejaky olej odskoc si do Strelny (kousek nad Kostanama :) je tam specialka na motorky a maji tam olejuuuuuuuuuu :)
k Hazovi myslis?to me nenapadlo kdyz v teplicich to nemaj ze zrovna tam by to mely:D.az tam budu tak se podivam
nevim jak se to tam jmenuje. Na druhou stranu byl jsem tam uz pred 3rokama a od te doby olej jeste nedosel
ja sem ve strelny kazdejch 14 dni tak tam nekdy skocim.alefakt me tohle nenapadlo.ale dik zkusim to
Asi tahle. Jednou ročně rozebrat a vyměnit olej. Po jízdě otírat vnitřní nohy. Občas máznout prachovky silikoňákem..
Po jízdě otírat vnitřní nohy? Jak? Nějak mi nedochází, co to znamená. :-(
Po jízdě vezmeš do tlapky čistější(čistý) hadr a otřeš nečistoty z vnitřních noh vidlice. Vnitřní jsou ty, které vycházejí z korunky a „mizí“ ve spodním monobloku, ke kterému je přichycen přes rychloupínák naboj předního kola. Už je to jasné?
Sorry, ze te tu otravuju s kravinama. Ja čet otvírat. ;-(
:)))
Ale psals to dobre ;)
taky sem na to koukal aje to docela teda zajimavy sled nahod :D.napise to dobre a cte to spatne:)
ja si to vysvetluju tim, ze to zkopiroval. jinak by to byla fakt haluz.
nechci zajkladat novej thread ale potrebuju fotku kde je rozebranej skareb.nekde tu byla ale nemuzu ji nikde najit.nema nekdo?please je to nutny.dik
Fotka nevím, ale rozkreslenej je tady: www.answerproducts.com/…MP&ELITE.pdf?…
jj dik to sem myslel