Já vím, že bych to tu určitě někde našel, ale za chvíli jedu nakupovat tak potřebuji rychle poradit. Má cenu kupovat řetěz XT, který je 2× dražší než HG 53? Vydrží skutečně 2× tolik, nebo je to jen vyhození peněz? Díky moc.
Já vím, že bych to tu určitě někde našel, ale za chvíli jedu nakupovat tak potřebuji rychle poradit. Má cenu kupovat řetěz XT, který je 2× dražší než HG 53? Vydrží skutečně 2× tolik, nebo je to jen vyhození peněz? Díky moc.
Nevydrzi. Ale ty nejlevnejsi se taky nevyplacej. Nejlepsi je zlata stredni cesta. Tj. pokud trvas na shimanu, tak HG73 :)
No presne ani levnej ani drahej, co treba nejakej retez od Sramu? A osobne si myslim, ze vyhledavani zabere min casu nez zakladat novy thread a cekat na rady:-)
na osmičku mám vyřešeno – levný – IG 51 za 230,– ; za málo peněz stejně nebo více muziky jako s několikanásobně dražšími Connex nebo Sram.
kolik ti vadržely ty sramy, conexy a to ig51. Pokud jsi to měřil pro porovnání, tak sem s čísly. Časopisům moc nevěřím.
Se mi zdá, že jezdím stále méně a přitom řetěz měním čímdál častěji.poslední dobou ty IG51.
Connex 808 mi vydržel cca 1400 km; Sram 61,68 asi 1200km, tak nějak. IG 51 teď mám na kole a po 600km a sem tam bahenní koupeli vypadá velmi dobře. Zatím jen tipuju, že vydrží podobně jako ty Sramy a Connexy. Ale vzhledem k víc jak dvojnásobně nižší ceně není už co řešit. V zásobě mám ještě nový Sram 58, ale ten ač dražší, tak vizuálně oproti IG 51 vypadá hrozně – odrbané válečky – to budou mít převodníky a pastorky radost, ani se mi ten PC58 na kolo moc nebude chtít dávat:-)
Na osmičku používám HG50 (kupuju za 190,–), vydrží tak 1000–1200. Zkoušel jsem i Sram 58 i Connex, vydržely to samý při dvojnásobný ceně. Nejhorší byl Point Racing, který jsem měřil na 600km a už byl totálně v hajzlu.
dlouho jsem vozil Shimano 50,51,70 ale občas jsem vyndaval ztuhlej článek, řetězy sukovaly. Tak jsem už několik let věrnej Sramu a nýtovačku už ani nevozím. Sram 58 za 310 mi přijde tak akorát poměr cena kvalita.
Fandim sice klubu Shimano, ale řetěz kupuju SRAM! :o) Zejtra jdu pro PC 971 za CZK 385. To bohatě stačí. :o)
Nevím zda je to náhoda, ale mě se po šesti bezproblémových kultovek PC 57 ta PC 971 roznýtovala – pochopitelně při prasečím řazení, ale tak činím už 15 let, od vynálezu polohovačky..
yéyej ja vetsinou vozila PC 69 a dycky dobry. /Moc neradim…dyz to nejde silou, jde to este vetsi silou. :o)/ No tak uvidime…
Můžu potvrdit, odělal jsem už dvě 971. První vydržela cca 400km a po roznýtování už se mi nepodařila snýtovat a druhá slovy stokilometrů a roznýtovala se taky = SRAM 971 UŽ NIKDY VÍC!!!!!
U me Sram never more! PC59 se mi POKAZDY roznytovala. Hlavne kdyz byla nova. Nektery pak jeste jednou. A ne pri zadnym prasecim razeni, ale treba normalne pri zaberu… Ted mam shimano a zadnej problem.
Tyjo, tyjo! :o) To jsou věci. Já bych do Shitmána nešla. Řetězu teda. Ale třeba jsou to předsudky. To jsem teda zvědavá jak dopadnu. Zatim jsem na tej 971 natočila asi stovku.
campa C9!!! na prvni pohled drahej, ale na to, co vydrzi je levnej
Uz tu C9 tolik nechvalte nebo ji bude chtit kazdej zdrazi ji :)
ja kupuji jen retezy co jsou v „akci“. takze kdyz je na nej dobra sleva tak ho vezmu. urcite nekupovat ani drahy ani levny. hg73 ted vozim. a kdyz sram tak stejna cenova kategorie.
Porovnat mohu HG73 a HG93. Rozdilna cena, stejna funkce, stejna vydrz, HG93 neni tak nachylna na reznuti (HG73 staci nechat chvili vlhkou od vody a mas na ni cervenou krupicku) a ma hezci vzhled (HG73 je takova usmudlana).
Jeste jeden zajimavy postreh. Vzdy mi retez vydrzel v prumeru 2300–2500km. Letos jsem prezbrojil ze sady LX99 na XT04 a zmenil jsem mazivo. Na misto TF2 jsem zacal pouzivat Motorex Dry Lube, ale mazu jen tence den pred vyjidkou a tesne pred jizdou retez otru. Nyni mi retez pri stejne peci a stejnem stylu jizdy vydrzi jen 1500km. Tak nevim, jestli tomu retezu dava vice zabrat XT sada, nebo to mazivo.
Určitě XT sada, je mnohem tužší. Já měl řetězy od HG 90 po IG 51, měnil jsem mazivo – Motorex Dry i Wet, Shell, ChainStar – a na XT vydržely vždycky stejně tak 1,4–1,5kkm. Nejmíň vydržel Sram 58 (1155 km:-()
To ty řetězy – výrobci přišli na to, že je to spotřebák … Slušný řetěz je Campa a Rohloff (z doslechu).
ja, ja. Moje řeč. Spotřebák, levný.
Aj z praxe. Moj prvy Rohloff (este na 7-kolo) mi vydrzal 11.5 kkm (samozrejme potom som vyhodil aj kazetu). Na 8-kolecku ma asi 1200 km a mierka ledva padne na prvy zub. Campa C9 – obmienam dve, kazda ma asi 1000 km, mierka je este cela vonku. Na tretom bicykli jazdim SRAM (38–68), vydrz 1500–2000 km.
Ale loni mi tak rychle neubyvaly a nepredpokladam, ze by na to vyrobci kapli az letos :) Nerikam, ze je to drahy (HG73 na netu okolo 390kc mi prijde adekvatni). Spise me zaujalo to, ze treba Daf psal o podobne vydrzi HG retezu a mazal taky TF2/GT85.
HG73 je problem ze nema poradnou povrchovku. Staci dest, nebo trochu mokra a pred korozi se neubranis a pak retez odejde strasne rychle at mazes jak chces. Ja na nej najezdil vezsinou kolem 1600km a jednou taky 3000km. Ted druhym rokem vozim C9 a ta je po 3000km dlouha jak fungl novej Sram :)
Prosímtě jak ta C9 řadí? Rád bych taky zkusil něco,co vydrží déle.Nerad bych experimentoval.Minule jsem zkusil řetěz „CZ“,prý měl vydržet hodně,ale vzadu ,když byl v rovině,tak nehodil ani nahoru,ani dolů,takže jsem ho vyhodil.Díky
No tak jako Shimano to neradi. Zhruba jako Sram coz znamena porad hodne dobre.
:-) Tu změnu životnosti časují přece podle tebe – chtějí ti znechutit nového bika ;-)
Ono je to (kromě silovosti ježdění, prasáckosti řazení, atp.) silně závislé na typu špíny v řetězu a tvrdosti pastorků (tvrdé pastorky = řetěz rychleji pryč, tvrdé pastorky+křemenný prach = ještě rychleji).
Ale je fakt, že Campa vydrží víc i v terénu (na Shimanu) a je to většími válečky a silnějším nalisováním čepů (tuhostí), jak někdo nahoře už píše. Nicméně, největší úspora je v ježdění více řetězů.
Tak jelikoz mam doma zbytky od retezu sram PC69, C9 a HG73 tak jsem zkusil zmerit jejich valecky a jestli je mezi nimi nejakej rozdil tak to neni vic jak 0.05mm proste suplerou to presneji nezmerim. Subjektivne nejhur slo roznejtovat Shimano, pak Sram a nakonec Campa. Tak ja nevim :)
Mal by to byt rovnaky rozdiel ako ked merias dlzku na 11 clankoch (ci kolk osa clankov sa to bezne meria). V oboch pripadoch, by sa to malo lisit o rozdiel priemeru valceka.
A ako vlastne prídete na to, že ta re?az už viac nevydrží? To sa kvalitná re?az tak vy?ahá už po 1500 km?? Alebo sa riadite len a len podľa tachometra???
1500 je jeste dobry. Ja jsem z pulky zlikvidoval novou retez po 90km loni na Fatrane :)
Drahý nebo levný vojedeš je všechny…jéé to nebylo v úmyslu, ale vážně nejlepší je zlatá střední cesta anebo vydrží třikrát déle než běžný…:-P
Tak jsem nakonec koupil HG 93. Mají ho v Ostravě u Yogiho za 619 Kč, jen asi o stovku dražší než HG 73, který jsem dosud měl a najel na něj 2850 Km. Jsem velmi zvědav na srovnání, až ten nový sjedu, tak dám vědět, co vydržel.
Tak to asi vazis podle nicku, mne HG73 i HG53 vydrzeli shodne cca 1000km
ja kupoval hg73 za 390 takze o 100 ani ne.
Záleží, kde kupuješ, přes net vyjde levněji, ale zase platíš poštovné.. V obchodech stojí kolem 490 (HG 73) Já jsem chtěl hlavně otestovat 93 co vydrží. Váhu mám okolo 90 :o)
HG53 mě vydržel polovinu toho co HG73, konkrétně 700km/1400km Teď zkouším HG93, protože je zlevnily, tak jsem zvědav.
to je teda sakra malo. Ja najezdim na HG53 kolem 2500 a na HG 73 kolem 3500, teda krom posledniho, ten vydrzel jen kolem 1600 (HG53),sem jel poslednich 50km Drasala a pekne vrzal a skripal a nemel sem nic na namazani…
a co takhle 7701? o stovku drazsí nez 93 na koloshopu…?
tak na osmičku jezdím na zimáku IG51 vzhledem k tomu že kazeta a řetěz stojí to samé co XT řetěz, neřeším a natočím na tom tak 5000–6000km a pak to celý zahodím :) na devítku sram 971 nebo tak nějak 385kč/kus,
Navážu drobet na dotaz o řetězech :
Co je největší zabiják ře?ezu ? mazání , řazení , křížení , frekvence šlapání ???
Ježdění !
myslel jsem co se dá ovlivnit…
Tohle lze ovlivnit pomerne spolehlive. Me to ovlivnuje napriklad zamestnani :)
Nejezdit :-) Můžeš běhat, plavat, cvičit, koupit si rotoped, možností je spousta :o)
Mokro a blato, nebo jizda v prasnem terenu s retezem namazanym nejakym lepivym mazivem. To ostatni co pises se na tom podili naprosto minimalne.
vazne si to myslis, podle me je nejvetsi zabijak retezu siilove jezdeni, mohu dosvedcit z vlastni zkusenosti, zejmena na mene kvalitnich retezech
K tomu bych se taky priklonil. Rozhodne zadny tisice kilometru nenajezdim a nejakej ten retez stejne vytahnu.
To by me zajmalo jak to muzes porovnat. Protoze opravdu malokdo by na jednom retezu jezdil frekvencne a jinym silove aby to mohl tvrdit :) Aspon ja to nedokazu. Jezdim furt stejne. Jezdim i stejne retezy a staci jeden mokrej maraton a stejnej retez vydrzi o polovinu mene.
no ale třeba GungHO jezdí zabijácký frekvence a řetěz mu dá o dost víc než ostatním a navíc si šetří i kazetu a pily.
a klouby, kliky, stred… mozna :)
Jedno srovnání: já jezdím většinou řetěz PC-58, bratranec PC-48; já řetěz meju v pračce, on nikdy; já mažu tak, aby se mi nelepil bordel na řetěz, on maže určitě víc, po namazání ho otře hadrem, řetěz má na můj vkus dost zamaštěnej a zasranej; bratranec jezdí silověji, zhruba o jeden převod v porovnání se mnou. Já najedu asi 1500km, on přes 2500km. Maziva používáme zhruba stejný: TF2 a Motorex Wet Lube. A teď babo raď.
To se stane, ze jste kazdej jinej. Vic by me prekvapilo, kdyby vam ty retezy vydrzely stejne ;)
Co to je silově: např. když on pojede velkou placku a ty menší, tak při stejné rychlosti a kadenci máš větší sílu v řetězu a tím i namáhání ty. (Kolo na hřídeli ) Taky proto , kromě jiných vlivů, vydrží řetěz na silnici více kilometrů. Pro životnost řetězu tak rozhoduje spíš celkový počet otočení klik a nejen ujeté km.
takze kdyz nekomu vydrzi retez 700km,tak je to super reznik:-)
Obávám se že takhle jednoduché to nebude… Nějak logicky mi vyplívá že nerozhoduje jestli mám velkou a nebo prostřední placku a vzadu úměrně k tomu kolečko = stejná kadence že by to mělo vliv na namáhání řetězu. Nejvíce bude záležet na stylu jízdy . Ono vyjádření jedu frekvenčně řadím klidně je subjektivní pocit každého . To by se musel ten řetěz dát na nějakej cyklotranažér ve stylu testování dvířek v Ikea a nastavit nějakej program a pak projet několik druhů řetězů pod různým stupňem zatížení a údržby a snad něco objektivnho by mohlo vypadnout…
To JE jednoduche. Odmysli si, ze na biku musis slapat ty. Proste si predstav, ze je niecim tahana retaz, ktora je omotana okolo kazety a teda tu kazetu pohana. Ak je na vacsom koliesku na kazete, tak jej musi byt natahane viac, na dosiahnutie rovnakej najazdenej vzdialenosti. No a zo znameho W=F.s je jasne, ak zvacsis s (mnozstvo natahanej retaze), tak musis zmensit F, aby vysledna praca bola rovnaka. Takze predvod 44/22 namaha retaz polovicnou silou ako 22/11. Ina vec je krizenie retaze, ktore je asi vyznamnejsie ako pouzivanie 22/11. Asi pred 12 rokmi sa preslo a MTB na microdrive = mensie taniere aj kazeta, co ma nepornu vyhodu vo vacsej priechodnoti terenom, ale urcite to viac nici retaz, nez predtym.
No kdyby to bylo tak jednoduché tak bychom se dopátrali podobných výsledků životnosti – žel jak tady čtu tak bych si nebyl schopen vybrat řetěz – co biker to jinej názor a teď raď kdo má pravdu ???
Nesmis jeste zapomenout na vliv prostredi, ve kterem je retez provozovan (prach), udrzba (cistota, mazani…)… pak se vysledky vyrazne lisi i u jednoho cyklisty.
nejsem si moc jistej, ale za s (dráha) se pro výpočet síly na kladce dosazuje její poloměr a ne délka řetězu