Čau chtěl bych si zmeřit hlavový úhel z TT jsem si stáhnul tento měřák akorát z obrázku není moc patrné kam červená linka vede. Nevíte někdo jak se stím pracuje? Dík.
Čau chtěl bych si zmeřit hlavový úhel z TT jsem si stáhnul tento měřák akorát z obrázku není moc patrné kam červená linka vede. Nevíte někdo jak se stím pracuje? Dík.
Tu to je lepšie nakreslené ako je zmeraný
a to mám změřit jako jak
z obrázka je viditeľné že ta šnúrka by mala ísť kolmo na hlavovú, proste dole k zemi v jednej rovine s hlavovou trubkou
aspoň tak sa mi to zdá, ale teraz sa na to pozerám druhý krát a tiež som z toho jeleň takže nič
v prvnim odkaze ma jednoduse vyrobytelny merak tak mu to zbytecne nekomplikuj
Jenže ten měřák je ouplně na nic, pokud nemáš hlavku jako trubku a to dnes nejni nijak vyjíměčné.
Já bych k noze na vidli přivázal nějakou laťku až na zem a tam to změřil obyč. úhloměrem.
Nebo tem merak dat k noze vidle, pokud nemas nakou Xcite apod, ktere nemaji nohy rovnobezne s hlavovkou.
tým by si ale zistil nohový uhol, ne hlavový
no jo ale jak ho použít? kam vís tu šnůrku aby to bylo přesny?
To neřeš, šňůrka funguje automaticky.
ajóó už to chápu jak to funguje díky
Červená linka vede do středu Země.
8o)
Pokud mas smartphone s rovnyma stranama tak si stahni aplikaci „clinometer“ na mereni uhlu ;-)
tak jsem to změřil a ukázalo mi to 70 což je přesně uprostřed akorát moc nwm co to značí :-D je to dobry?
Čím menší tím je vidlica logicky viac „šikmá“ od rámu. XC biky majú tuším priemer niekde okolo 69° takže tak. Ak ti vyhovuje pohoda, neriešiť, ale menší hlavový uhol by zlepšil ovládateľnosť.
moje kolo ma mít se 100mm zdvihem 71° teda aspon podle tohoto jestli do toho počítají tu vidlu ale myslím že jo ne?. Já to měřil se zdvihem 140mm a vyšlo mi to něco málo pod 70° je to možný?
zalezi s jakym zdvihem vidle ta geometrie pocita, a cca 20 mm zdvihu udela 1 stupen rozdil
tak na kole byla vidle se zdvihem 100mm takže bych řekl že sní to yblo počítané
pak by mel byt s 140 mm rozdil 2 stupne :-)
jj ale u takovýho zdvihu máš SAG cca 25mm takže to bude ve výsledku tak o ten 1° myslíš že to rámu uškodí nějak?
70° oproti 71° by uškodiť nemalo ;)
ale chcelo by to foto z profilu ako ten bike s tou vidlicou vyzerá
kolik ° je tak hranice? bohužel foto nemám a nemám to čím momentálně vyfotit
U každého rámu je to iné. Pri tvojom ráme by takých 66° už narobilo riadnu paseku, geometria by bola zlá, s väčšou vidlicou by bola väčšia páka na hlavovú rúru čím by mohla vzniknúť prasklina a pod. Ale keď je nejaký rám robený na 66° hlavový uhol je to úplne v pohode. Takže je to fakt individuálne.
jojo to je jasný :-) mě jen zajímalo jeslti u mě ta změna toho cca 1° neudělá nějak moc velkou neplechu:-) tak dík
Největší může udělat tu, že dřív zlomíš rám, protože na to není dimenzovaný. To je podle mě hlavní omezení u vidlí.
Taky by se ti mohl zvednout standover tak, že si budeš narážet kulky.
Nevěděl jsem, kam můj dotaz umístit, tak to zkusím zde.
Co říkáte na hlavový úhel 66,6° u rámu Radon Slide ED (160mm). Na Enduro asi v pohodě, ale chtěl bych ho spíš na na něco lehčího. Celodenní vyjížďky s občasnými sjezdy, ale abych se na něm moc netrápil fyzicky.
Kdybych nevážil tolik, dal bych tam Epicon X1 ve 150mm (ve 150mm jsem ho nikde neviděl, ani Milan ho nenabízí) a docílil bych pro mě příznivějšího hlavového úhlu. Ale takhle bych musel volit spíš Durolux RC2 pro letošek.
CO si o tom myslíte? Zbytečné obavy co se hlavového úhlu týká? Jsem strašný řešitel, a když si kupuju něco, co mi má sloužit více jak 2 roky, tak to chci mít dokonale promyšlené :) I proto jsem si připravil tabulku Geometrií, třeba se vám někomu bude hodit:
LV301 ma podobnej uhel a jak to dobre jede. Jen do vyjezdu to muze byt nervoznejsi. Radon ma full 1,5 hlavovku ,tak se da pouzit i angle set a ubrat treba 1°
Když jsem vybíral kolo, tak jsem měl podobnou tabulku + ještě obrázky kol :-)
Přeju dobrý výběr :-)
PS: Zajeď si na test fest a projeď si bajky, které tam budou (teorie je jedna věc, praxe druhá)
Jo, jo, projeď si je. Uvidíš sám.
Taky mě trochu zaráží – proč chceš pořádné enduro, když nejezdíš enduro? Nevím, ale předělávat kočku na psa moc nedává smysl. Máš ujasněné co od bika očekáváš? A kde s ním budeš primárně jezdit?
Mám 90kg a chci aby to vydrželo nějakej ten pátek. Radon není o moc těžší než třeba IQ6, ale působí, že by mohl víc vydržet. Naskytla se mi celkem slušná možnost ke koupi rámu, tak zvažuji pro a proti. A momentálně jediný nad čím váhám, je ten hlavový úhel. Ale pokud se to dá řešit „angle setem“, pak by to mohlo klapnout. Zbytek už se dá řešit sedlovkou, délkou a úhlem představce + šířkou a tvarem řidítek.
Jako alternativa je Giant Reign 2, který budu projíždět, ale tam je spousta komponent, které bych musel měnit a chybějící pevná osa. Ta sice údajně není zapotřebí (kvůli dostatečné tuhosti), ale byl bych klidnější, kdyby tam byla :)
Kdežto Slide ED si sestavím dle potřeb. Kvalitní výplety a brzdy + vidli od T-T jako kompromis.
Uvidím, jak mi sedne Reign, třeba to bude láska na první nasednutí, kdoví.
90kg není žádná hrozná váha. Jak píšeš, uvidíš – ona váha kola nemusí být klíčová, zato geometrie ano.
Ten Radon je enduro s velkým „E“ – jestli jezdíš hodně agresivně, skáčeš, máš rád bike parky a jezdíš nejradši z kopce, tak je to jasná volba. Jinak ale nevím.
Giant Reign ještě spadá do škatulky univerzál. Pokud chceš vysokozdvihové kolo, tak na to co jsi psal, mi přijde právě Reign smysluplnější. Navíc ti dovolí také opravdu hodně.
Hlavně se na nich ale projeď, to je zásadní a dej si čas na popřemýšlení, co víc sedí k tvému stylu jízdy.
No momentálně mám téměř metrák :-D
Každopádně máš pravdu, je to třeba vyzkoušet, jinak by to byla ruská ruleta a zbytečné starosti.
Stav se v Olomouci a můžeš si ho zkusit :) – mám teď na něm Lyrika na 170 mm a vše je ok. 1,5" hlavovka je kus materiálu, takže bych o nějaký zničení strach neměl. Dal jsem teď v úterý biku trochu pokouřit ( co led v lese dovolil) a je to krásně tuhý – moje váha je taky cca 90 kg se vším všudy
Beru tě za slovo, bohužel cestu do Olomouce nevím kdy budu mít a jestli, tak spíš obchodí a to nebude čas :)
Ten tlumič se dá vyladit s tvou váhou aby měl rozumný sag, citlivost a přitom nechodil po dorazech? Dneska jsem studoval Mlokovo topic, kde se RP23 BV věnoval, tak ještě tohle zjišťuju – jak si to s tím rámem sedí.
Jinak těch posledních méně jak 10 kusů mají snad měsíc. Ale je docela možný, že se to zcvrkne na poslední 3 kusy a to bych nerad.
V tom úhlu hlavového už mám jasno, teď už snad jen ten tlumič. Pak se projedu na Reignovi a pokud mi Reign vyloženě nepřiroste k srdci, pořídím si tohle k narozkám. Ať mám do čeho cpát peníze krom baráku :)
vyloženě na dorazu jsem ještě nebyl, ale při cca 2 cm sagu se dostávám tak 2– 3 mm od dorazu při trailech s cca 80cm- 1 m dropy, takže možná budu vložkovat tlumák aby byl ke konci zdvihu trošku progresivnější jinak foukám vcelku dost, tj. 230 PSI
zadní pevná osa je poznat u fulla dost, samozřejmě se dá jezdit i bez ní, ale když máš tu možnost, raději bych volil rám s p. osou. Na Force jsem měl vzadu 10 mm , ale Slide s X12 je opravdu tužší. Snažil jsem se ho poskládat po předchozích zkušenostech ,aby byl co nejpevnější. Vidla tapered krk a 20 mm p. osa, vzadu X12 .Lepší tuhost je opravdu znát.
Každopádně budeš mít brzo jednodušší rozhodování, protože mají posledních 10 kousků :))
Pokud preferujes stabilnejsi vedeni smeru s tim ze do zatacek to rad poklopis, tak mensi hlavovej uhel jen a jen doporucuju v kombinaci s kratsim (50–70) predstavcem sirsima (720–750) rodlama. 66.6 je naprosto v pohode. Rozhodne se mi mene zdviha ve vyjezdech na zadni moje 301ka, ktera ma aktualne hlavovej uhel cca 66st. nez moje bejvaly XC HT s uhlem 70. A to taky proto ze 301 ma o kus delsi rozvor a sedis jakoby mezi kolama.
Na tom Radonu se dá krásně zajet i delší trasy, jel jsem přes Jeseníky 120km. Ten hlav. úhel naprosto v pohodě, mám tam 150mm vidlici.
Tak si to nějak představuji – dát tam lehkou 150 mm, ale bojím se pak výsledné tuhosti celku.
Mohu se Tě zeptat, jak je citlivý tlumič? Tedy pokud ho máš náhodou s boost valve, což v popisu nevidím. Ten rám na bike-discount má totiž RP23 BV.
Díky
má starší model než je na bike discountu
Mám tam RP23 high volume a žehlí to úúúžasně, otevřený to nechávám jenom na sjezdy, běžně na 1. přiškrceny.
ja jak mam ted na kole 72, tak si nedokazu predstavit 66 vzdyt to nemuze vubec zatacet ne? :)…to i takovy ti enduro-trialisti vozej 66?
To mi povídej, taky mám teď přes 70 :) Proto se mi jízda na každým fullu s vyšším zdvihem zdá jako jízda na chopperu.
Přešel jsme s fullu 120mm + 70st na 140mm + 66,5st. Z počátku nezvyk, ale nakonec docela souznění. Nejvíc mne to posunulo ve sjezdech, kde jsme měl u bývalého kola obrovský problém, že jsem chodil často na čumák.
U toho vyššího zdvihu se nějaký strmý úhel ani moc použít nedá, protože jak si to někde zobne až na dno, tak by se to to tak napřímilo, že bys šel velmi rychle přes kokpit.
Nízký úhel s sebou většinou nese dvě věci – velkou stabilitu ve větší rychlosti, ale zase určitý pocit vratkosti v té pomalé – při prudším zatáčení v malé rychlosti má kolo velkou tendenci se „zavírat“, ale opět je to jen otázkou zvyku a podobné věci většinou v terénu moc neprovádíš.
Proto se vozi 800 riditka, aby se ty polozeny hlavy daly uridit :)
Me se teda dycky vic zaviral XC bike s dlouhym predstavcem nez endurko..
Jo, jo, 29 HT a 26 enduro se dá takhle velmi jednoduše porovnávat :-(
no me spis slo o to co vozi ti co na tech endurach nejenom jezdi rychle z kopca ale i blbnou do trialu…a koukam ze akrigg vozi 68
jenze ti co blbnou do trialu maj ty fully totalne prebouchany, ze se to skoro nehne.
Můj rám je na 68°, ale dal jsem tam o 2 cm vyšší vidlu. Kdyby mi má oblíbená kalkulačka geometrie fungovala, řeknu ti kolik mám. :D
Zdarec, ať nezakládám nové vlakno. Dotaz: má někdo zkušenosti s hlavovým úhlem na MTB tandemu s odpruženou vidlicí? Nevím jaký zvolit, a vyzkoušet se dají jen těžko, ne všechny. Cannondale 29" = 72,5°; Duratec Big Bang 29" = 70°. To je přece docela veliký rozdíl.
vzal bych nicolaie, ten má min 65°.)